Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims 2 zeer traag en hangt vast op windows 7

DalatoniaDalatonia Berichten: 2 Brabbelende Baby
Hoi allemaal!

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats op een forum omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen.
Ik ben een trouwe simsspeler en heb speciaal terug een iets oudere laptop gekocht (met windows 7) om terug de sims 2 te kunnen spelen.
Ik heb alle uitbreidingspakketten en een vijftal stuff packs. Op mijn vorige laptop lukte dit behoorlijk goed. Ook heb ik erg veel CC, maar dit zorgde ook eerder niet voor problemen.
Ik kocht dezelfde laptop (compaq cq61) tweedehands waarbij er een aantal zaken (zoals de processor vermoed ik) verbeterd waren.
Wanneer ik eergisteren de sims 2 probeerde te spelen op die nieuwe laptop, ging het helemaal niet zoals ik wou. De laadschermen werkten eigenlijk zeer goed, geen rare dingen. Maar vanaf ik een sim wilde maken was hij heel traag, en springt het scherm af en toe terug naar het bureaublad en weer terug naar de sims. Het gebeurde dat het scherm terug naar het bureaublad ging, maar niet terug naar het spel. Ik kon de sims 2 dan niet meer aanklikken, maar zag wel nog steeds het simspijltje en hoorde de achtergrond muziek. Ook ctrl-alt-del hielp niet want ik kon niet op het sims icoontje klikken. Dezelfde zaken gebeuren ook tijdens het spelen van het spel en het gebeurde ook een aantal keer dat alles blokkeerde en ik een 'vasthanggeluid' hoorde. Ik kon niets meer doen en moest de laptop afzetten door middel van het uit-knopje.

Ik wil zo graag terug normaal kunnen spelen zonder continu bang te zijn dat alles weer verdwijnt of vasthangt.

Iemand tips aub?

Alvast erg bedankt!

Reacties

  • garapoesgarapoes Berichten: 65 Denderende Dreumes
    Heb je je downloadsmapje al verplaatst (dus niet kopiëren en plakken) naar je bureaublad? Als dat niet helpt denk ik dat het aan je grafische kaart ligt...
  • DalatoniaDalatonia Berichten: 2 Brabbelende Baby
    Sorry dat ik nu pas antwoord. Ik heb alle CC verwijderd en kan het spel steeds wel spelen, maar de problemen blijven aanhouden. Ik gebruik advanced systemcare om mijn laptop te cleanen. Hierna kan ik ongeveer 10 minuten spelen zonder dat het scherm wegvalt en terugkomt. Maar na een aantal keer wegvallen en terugkomen, blijft hij weer hangen en moet ik noodgedwongen de laptop uitschakelen. Hoe geraak ik hier van af :'(
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top