Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims 4 start niet op / werkt niet meer

«1
Hoi, sinds september heb ik de sims 4 altijd zonder problemen gespeeld.
Helaas nu na de laatste update krijg ik mijn spel niet meer opgestart ik krijg meteen de melding: "De sims 4 werkt niet meer."
Ik heb ook alles al verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar niks helpt. En ben ten einde raad, heb er flink wat geld voor neergelegd en nu na een update doet hij het opeens niet meer D:

Heeft iemand anders hier ook last van? help mee ik wil weer spelen :(

Reacties

  • GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Misschien moet je origin opnieuw installeren. Kijk eens op deze site, hier kun je goede informatie krijgen.

    sims4.crinrict.com/en/welcome/http://
    sa0nc56u9mvc.png
  • KuzzyzKuzzyz Berichten: 2
    Hee,
    Ik heb een probleem:
    ik heb sinds dat de sims 4 uit is zonder problemen kunnen spelen, maar sinds gister krijg ik opeens een foutmelding:
    zie daarvoor de bijlage.

    Ik snap niet hoe er ineens iets mist in mijn game..
    Ik heb al geprobeerd opnieuw te installeren maar dit werkt niet.
    Kan iemand mij helpen?

    ps: het is sinds ik een hoop CC heb gedownload, dus misschien ligt het daar aan?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    De kans dat het daaraan ligt, is extreem groot.
    Schakel het eens uit, en probeer dan nog eens te starten?

    Some angels choose fur instead of wings
  • KuzzyzKuzzyz Berichten: 2
    Ja! Inderdaad, het lag aan de CC, maar nou nog even kijken bij welke de fout zit... Word een grote klus, als je meer al 200 items CC hebt :P
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Werk dan per 50, want dan kan je dat veel sneller bepalen.
    Zet er 50 in, werkt het niet dan weet je dat de rest ok is.
    Van die 50 werk je dan per
    En zo gaat het heel snel. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Bij De Sims 3 is er de 50/50% methode. Precies zoals Deborah al aangeeft eigenlijk. Dat kan je natuurlijk ook toepassen bij De Sims 4:
    http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Finding_Problem_Custom_Content#The_50.25_Method
    (deze pagina is dus oorspronkelijk geschreven voor De Sims 3 maar voor de toepasbaarheid van deze methode maakt dat niets uit).
  • GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Ik download meestal maar enkele cc's per dag, die doe ik dan in een aparte map in m'n modsmap, zodat ik er maar een paar na hoef te kijken als er een foute bij zit
    sa0nc56u9mvc.png
  • juliexjesjuliexjes Berichten: 2
    zoals gita zei dat is een heel handig dingetje ik doe het altijd als ik download in een aparte map en als het niet werkt doe ik de 50/50 methode :D
  • hallo119hallo119 Berichten: 6
    februari 2015 aangepast
    Ik heb ook dat de sims niet meer opstart maar dat komt bij mij door een ander probleempje. Ik heb ingesteld dat mijn .package bestanden automatisch geopend worden met kladblok (per ongeluk) en nu wil ik dat weer uitzetten maar dat lukt niet. Ik had gelezen dat dit niet heel erg uitmaakt maar ik denk echt dat dit wel het probleem is bij mij want ik heb even de hele mods map leeg gehaald en toen startte het spel weer op maar wil nog steeds weten hoe je het automatisch openen met kladblok eraf haalt.
    Post edited by hallo119 on
  • simsxloversimsxlover Berichten: 1
    ik heb ook een probleem alleen bij mij start sims 4 helemaal niet meer op hij zegt dan sims 4 reageert niet wat moet ik doen om weer gewoon sims 4 te kunnen spelen
  • GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    simsxlover schreef: »
    ik heb ook een probleem alleen bij mij start sims 4 helemaal niet meer op hij zegt dan sims 4 reageert niet wat moet ik doen om weer gewoon sims 4 te kunnen spelen

    Probeer je spel te resetten zoals hier beschreven.
    sa0nc56u9mvc.png
  • LisaMarieLisaMarie Berichten: 10
    origin in-game uitschakelen , had het zelfde probleem .
    Nadat ik origin in game had uitgeschakelt startte de sims 4 terug normaal op
    hopelijk werkt het bij jullie ook
  • charmpkecharmpke Berichten: 5
    mijn sims 4 werkt niet meer elke keer wanneer ik opstart blijft hij bij de sims 4 naam staan en laad niet en ik kan het spel dan ook niet meer afsluiten en er staat dan niet op dat hij niet reageerd dat staat er niet ik heb windows 8 en deed op ctr alt en delete gedrukt om naar de start te gaan van windows 8 om mijn computer opnieuw op te starten eerst had ik geen probleem kon gewoon het spel spelen en het doet zo vanaf ik de update gehad heb ik hoop het goed komt want ik heb 2 april sims 4 aan het werk gekocht en gereseveerd bij intertoys en zal dan gewoon willen dat de spel het goed doet ik hoop er oplossing van kan komen wil graag game vriendelijke groetjes steffie
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @charmpke, probeer eens leestekens te gebruiken, je tekst is nauwelijks leesbaar.
    Je kan proberen je sims te repareren.
    Origin uit te schakelen
    Kijken of er nog updates staan
    CC uitschakelen

    Er zijn nog zoveel dingen die je kan doen... Ik kan niet zien wat je al geprobeerd hebt. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • charmpkecharmpke Berichten: 5
    Deborah schreef: »
    @charmpke, probeer eens leestekens te gebruiken, je tekst is nauwelijks leesbaar.
    Je kan proberen je sims te repareren.
    Origin uit te schakelen
    Kijken of er nog updates staan
    CC uitschakelen

    Er zijn nog zoveel dingen die je kan doen... Ik kan niet zien wat je al geprobeerd hebt. ;)
    sorry ik ben leestekens niet gewend haha

  • PodencoPodenco Berichten: 1
    Ik wil mijn sims 4 opstarten maar dan staat er “er is een probleem met het opstarten oplossing wordt gezocht” en dan “er is geen oplossing gevonden” ik heb mijn sims al een paar keer opnieuw gedownload maar ook dat werkt niet weet iemand wat ik kan doen
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Het spel repareren?

    Ik neem aan @Podenco, dat je een legale versie hebt?

    Some angels choose fur instead of wings
  • VlutrobinVlutrobin Berichten: 2 Brabbelende Baby
    hoi
    ik heb ook een probleem ik ben best dom geweest
    origin moest updaten en toen ik sims 4 daarna opstartte stond er iets alleen dat heb ik niet heel goed gelezen
    ik had veel gedownload en dat komt er nu niet meer op maar het was voor de update er wel op ik denk dat op dat ding die ik niet heb gelezen stond wat ik moest doen...weet iemand wat daar had kunnen staan??
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja, waarschijnlijk dat ie problemen heeft met al je CC.
    Dus, schakel dat tijdelijk uit, repareer je spel en start 'm opnieuw.

    Some angels choose fur instead of wings
  • mariskac99mariskac99 Berichten: 1 Brabbelende Baby
    Origin Cache verwijderen

    Verwijder de Origin cache :

    Volgende helpartikel gaat je assisteren:

    https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

    misschien dat dit helpt
  • joanaalmeidajoanaalmeida Berichten: 1 Brabbelende Baby
    mijn smis wilt niet opstarten maar ik denk dat het aan de cc ligt.
    iemand tips??
  • Sims4VragenSims4Vragen Berichten: 1 Brabbelende Baby
    Ik heb Sims 4 gisteren gekocht (De Sims 4 deluxe) Maar als ik langer dan 2 minuten op sims ben dan valt ie weg. Als ik een huis wil downloaden vanuit de Galerie, dan valt ie ook meteen uit. Iemand tips? Koste me toch 50 euro!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Check je systeem eens.
    Het lijkt er op dat die het niet aan kan...

    Some angels choose fur instead of wings
  • lunaalizaalunaalizaa Berichten: 1 Brabbelende Baby
    Hoihoi, ik heb gister de Sims 4 gedownload en met veel plezier gespeeld. Nu wil ik hem opstarten en komt er een tekentje dat hij gaat laden om te starten, dan gaat dat laad tekentje weg, en de Sims is niet gestart. Hetzelfde heb ik met Origin.Ik heb al gegoogled en dingen geprobeerd. Is er iemand die me kan helpen?
  • thesimsthesims Berichten: 1 Brabbelende Baby
    hoi ik krijg mijn sims 4 niet opgestart ik kom wel in origin maar dan druk ik op sims 4 en dan krijg ik eerst zwart scherm en daarna een melding waar dit op staat : opstarten niet mogelijk initialisatiefout tijdens opstarten [ 135dec40:3fbbecdo:00000064:000000007 en dan druk ik op oke en dan krijg ik opstarten niet mogelijk en ik heb een tijdje gelden studeren leven gekocht en die krijg ik niet du plzz iemand die me kan helpen
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Je foutmelding is niet compleet.
    Kopieer je complete foutmelding en laat google er eens op zoeken.
    Heb je voldoende (admin)rechten om te kunnen installeren?
    Zit je virusscanner niet dwars.
    Voldoen je systeem aan alle eisen?
    Heb je voldoende schijfruimte?

    Je hebt een probleem met je computer, en daardoor doet de sims het niet.
    Je moet dus ook de oplossing in je computer zoeken.

    Some angels choose fur instead of wings
  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    Hoi @lunaalizaa en anderen,

    Als je problemen tegenkomt tijdens het spelen van De Sims 4 of het spel wilt niet meer eens starten, dan zijn meestal de spelbestanden beschadigd geraakt.
    In de meeste gevallen komt dit door aangepaste inhoud / modificaties. Verwijderen wilt niet altijd helpen.
    Begin met De Sims 4 opnieuw in te stellen:
    Voordat je begint dienen beide zijn afgesloten.
    Hernoemen de map van De Sims 4. Deze hoort in je "Documenten\Electronic Arts\" te staan.
    Cache van de Origin cliënt leegmaken. Zie: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Repareer De Sims via Origin, rechtsklik erop en dan de "Repareren optie.
    Dit worden de basisstappen genoemd.

    Ook worden aangepaste inhoud / modificaties niet ondersteund, dus de eerste stap is altijd verwijderen voordat je iets plaatst.


    Nagaan of jouw computer wel voldoet aan de systeemvereisten van het basisspel, die je hier kan vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Uitbreidingspakketten: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/browse?fq=gameName:the-sims-4,gameType:expansion
    Gamepakketten en Accessoirespakketten: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/browse?fq=gameName:the-sims-4,gameType:dlc
    Aanvullende inhoud hebben hun eigen systeemvereisten weer, de computer dient eigenlijk aan de aanbevolen systeemvereisten van De Sims 4 te voldoen dan.

    Vermeld jouw DxDiag informatie bij je reactie. Zie hier hoe je dat moet doen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Sla de gegevens op in een tekstbestand die je weer bij je reactie kan toevoegen als een bijlagen.


    Ontbrekende rechten zijn ook een oorzaak.
    Start de programma's als Administrator.
    Rechtsklik op de snelkoppeling en dan "Uitvoeren als administrator" optie, die vrijwel boven in het menu staat.

    Daarnaast dient de "Gebruikersaccountbeheer" of wel "UAC" uitgeschakeld worden.
    Druk Windows toets in, type "UAC" (zonder aanhalingstekens).
    Bovenste zoekresultaat geeft "Instellingen voor "Gebruikersaccountbeheer".
    Klik hierop en in het venster dat nou is verschijnt, verplaats je de schuifbalk helemaal naar onderen toe.
    Klik op "Toepassen" en "OK". Bevestig voor de laatste x de wijziging.

    Tevens kan er een nieuwe Windows gebruikersaccount worden gemaakt, met Administrator rechten. Hiermee dien je aan te melden en dan het nogmaals eens proberen.


    Software die nog openstaat en mee op de achtergrond draaien zijn vaak ook boosdoeners, die de goede werking van het spel als Origin kunnen blokkeren.
    Denk hieraan beveiligingssoftware. Je dient uitzonderingen aan te maken, ook wel de witte lijs genoemd. Zie hiervoor de online documentatie of neem contact op met de maker.
    Anders, zul je deze helemaal moeten uitschakelen. Mocht dit niet werken, dan maar toch helemaal verwijderen.
    Ook programma's die lagen gebruiken kan zorgen voor hinder. De Origin in-game is een goed voorbeeld. Zie daar meer over: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game
    Programma's die worden gebruikt voor downloaden, opnames, delen en communicatie verbruiken vaak veel systeembronnen, kunnen voor hinderzorgen en nemen je internetverbinding in beslag.
    Lijst met dit soort programma's is te vinden hier: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/programs-that-may-cause-conflicts-with-origin/
    Start ook Windows eens schoon op: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


    Verouderde stuurprogramma's zijn ook een oorzaak, update deze eens. Zeker die van je videokaart.
    Nvidia Geforce http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
    ATI / AMD Radeon https://support.amd.com/en-us/download
    Herstart je computer hierna.

    Nagaan of alle updates die beschikbaar zijn voor Windows 10 al gedownload en geïnstalleerd?
    https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10
    Doe dit dan eens. Ook de optionele updates. Herstart je computer hierna. Herhaal deze stappen, totdat er geen meer zijn.


    Voor vragen en problemen die te maken hebben met jouw Origin / EA account, kan je beter telefonisch contact opnemen met de helpdesk


    Vermeld altijd zo veel mogelijk informatie, echter zonder persoonlijke gegevens. Op welk platform speel je? Welke stappen heb jezelf al gedaan?

    Maak printscreens van problemen en foutmeldingen, want foto's zijn vaak onduidelijk.
    Druk op Printscreen toets bovenaan het toetsenbord. Start MSPaint op. Druk CTRL+V, dit plakt je printscreen in het lege document. Sla deze dan op als een JPEG of PNG bestand. Deze is dan later bij je reactie toe te voegen als een bijlagen.


    Via EA Answers Nederland komen vaak sneller reacties. https://answers.ea.com/t5/Answers-HQ-Nederlands/ct-p/Answers-HQ-Nederlands


    Groetjes.
  • Roxanne_05Roxanne_05 Berichten: 1 Brabbelende Baby
    Hayy, mijn sims wilt ook niet opstarten door mods ik heb laatst mods op een stickie gezet omdat ik andere windows kreeg. nu ik die mods in het mods mapje heb gezet krijg ik steeds een fout melding. steeds als ik die file verwijder helpt het niet en krijg ik weer een fout melding maar dan met een andere mod. wat kan ik eraan doen?? want ik heb meer dan 900 mods
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Je mods updaten.
    Mods komen niet van EA, die haal je bij fansites vandaan.
    Dus ook daar moet je de oplossing zoeken.
    Of zonder mods spelen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    @Roxanne_05, Allemaal bijwerken om te beginnen en dan in kleine gedeeltes of 1 voor 1 terugplaatsen, om te zien welke voor problemen zorgen.
    Anders, de bijgevoegde documentatie doorlezen op bekende problemen, of contact opzoeken met maker, of toch maar weglaten.
    Gebruik van aangepast materiaal is op eigen risico en zelf zorg voor dragen.
    Als De Sims 4 niet meer start hierdoor, mij eerdere reactie doornemen en De Sims 4 opnieuw instellen.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top