Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wat wil je kwijt? (deel 2)

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Mijn moeder gaat wonderbaarlijk goed, alleen haar rechterhand doet het niet meer. Haar spraak is weer bijna helemaal goed. Maar de schrik zit er goed in. Tja, mijn ouders zijn al oud, en dan krijg je dat.

    Dank je wel. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Met je eigen sterfelijkheid geconfronteerd worden is één "ding", met die van je ouders, dat is een pijnlijke. Fijn dat je moeder aan de betere hand is. :) Als je je bedenkt hoe het had kunnen aflopen is die hand misschien nog wel het meest gunstige wat ze eraan heeft overgehouden (vreemde constatering). Je ouderS, als in tweevoud. Erg cool. B)

    Ze zijn hier nu al aan het knallen. Schrik steeds tegen het plafond door die harde knallen. Wat daar leuk aan is, dat geknal, ontgaat me volledig. Ga zo lekker een spelletje spelen of een filmpje huren en me tegoed doen aan oliebollen en appelflappen. :yum:
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb net Heel Holland Bakt weer zitten kijken. Ik kijk het nooit als het uitgezonden wordt, maar als ik lekker wil ontspannen.
    En dan kijk ik ook de technische opdracht in de uitleg van Robért.
    Ik kan daar zo van genieten.

    Hier is het ook al oorlog buiten, zo hard dat ik het zelfs "voel".
    De lol ontgaat mij ook hoor.

    Tja, mijn schoonvader is al bijna 22 jaar geleden overleden, mijn schoonmoeder dus 3 weken geleden.
    Mijn vader hebben we wel in oktober verhuisd naar een verpleeghuis, hij is 82. Maar als je bedenkt dat ie al vanaf jong alcoholist is, is het wonderbaarlijk dat ie "het nog doet".
    Mijn moeder is 83, heeft inmiddels 2 nieuwe knieën en werkt de hele medische encyclopedie door. De man van mijn moeder is 86, en heeft sinds 2 maanden suikerziekte (dat heeft mijn moeder al een jaar of 15) maar zag er 1e kerstdag slecht uit.
    En je hebt gelijk hoor. Ze heeft nog steeds fysiotherapie, dus misschien wordt die hand ook nog beter. Dan ben je echt met de schrik vrijgekomen.

    Hier geen oliebollen of appelflappen. Mijn man heeft boodschappen gedaan omdat ik moest werken, en ik ben redelijk grieperig. Dus echt zin er in heb ik ook niet.
    Maar we maken ons eigen feestje wel. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Goed zeg dat je vader het nog doet en robocop mam ;) ook, al is ze hier en daar bij elkaar gebouwd. Hoop dat haar man nog bijtrekt met zijn 86. <3

    Hier ook mijn eigen feestje. Lekker doen waar ik zin in heb en geen verplichte nummers. Ben niet echt in een uitbundige stemming dus ik vind het wel best zo. Gelukkig geen griep zoals jij (beterschap) maar loop wel weer eens flink te snotteren. Ik had gisteren boodschappen gedaan en dus meteen wat oliebollen en appelflappen meegenomen. Vandaag geen zin om de deur uit te gaan. Mijn moeder knabbelt op kaasstengels want ook zij had geen zin de deur uit te gaan en heeft dus geen oliebollen/appelflappen (en tot haar verassing had ze nog kaasstengels in huis, die koopt ze meestal voor mij maar met kerst vergeten te serveren).

    Ik heb een leuk kastje besteld. Zou eigenlijk vandaag komen, wordt woensdag:
    https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/75305709/

    Ook een leuke broodtrommel gekocht. Die vind ik altijd zo duur maar deze heeft tenminste een beetje een normale prijs:
    https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66914300/

    Komt ook woensdag, net als roze kunstbloemen in een pot. Broodtrommel en bloemen passen precies op mijn nieuwe kastje. Ga niets schilderen, vind dat hout juist erg mooi. Kastje is voor in de keuken, eindelijk meer ruimte. Dat is altijd een gedoe bij mij en dit jaar, toen ik mijn keukenkastjes aan het opruimen/schoonmaken was, was ik het zo zat. Dus een kastje gekocht. Ik heb er zin in om er woensdag mee aan de slag te gaan. Mijn kastje in elkaar zetten en inrichten. :)
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    ^En je kastje vandaag aangekomen?

    Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
    Hopelijk een beter jaar voor jullie Debs!

    Hier was het wel een mooi jaar gelukkig, maar dat is ook niet zo gek als je voor het eerst mama wordt.
    De kleine man heeft door al het vuurwerk heen geslapen (of is wel even wakker geworden, maar door al het geknal ook gewoon weer in slaap gevallen), heel bijzonder hoe dat werkt... Dag erna wel lekker brak, want het werd half 4 voordat wij in bed lagen, maar daar heeft die kleine geen boodschap aan natuurlijk :tongue: .
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vind het kastje heel leuk, maar ik zie meteen allerlei leuke kleurtjes voorbij komen in mijn verbeelding.
    Zelfde geldt voor de broodtrommel.
    Zo eentje heb ik jaren geleden gehad. Zat mijn föhn en haarspullen in. :tongue:
    Ik heb nu een rode, van de AH. Niet de grote, maar de kleine versie ervan. Was toen tijdelijk voor de helft van de prijs. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Als wij brood in zo'n broodtrommel doen, droogt het geheid uit :joy: . Wij hebben het gewoon in de vriezer liggen altijd.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Moepmoep schreef: »
    ^En je kastje vandaag aangekomen?
    Aan gekomen en in elkaar gezet. :) Moet het alleen nog inrichten aangezien ik na het in elkaar zetten en avondeten in slaap ben gevallen en vandaar niet zo productief ben. Het staat wel al erg schattig in mijn keuken met de broodtrommel erop. Ik heb ook altijd standaard brood in de vriezer liggen maar ik heb ook altijd brood, bruine bolletjes of één of ander gezond afbakbroodje klaar liggen wat ik niet in de vriezer bewaar. En wat ik nog had liggen, past in mijn ruime broodtrommel. ;)
  • NitrusFNitrusF Berichten: 27 Pruttelende Peuter
    Hey zitten hier nog mensen van Simparool?
    Meer informatie over N.Frufo, Zie: https://www.insidegamer.nl/gebruikers/nfrufo/
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @Deborah, wat een hoop shit heb je mee moet maken vorig jaar :( (Ja, ik ben laat, ik ben vergeten rond Nieuwjaar hier te kijken.)
    Hoop dat dit jaar wat positieve dingen voor je zal brengen!

    @SimLibby, hoe heeft je home improvement uitgepakt? Ik vind het ook leuk om met wat veranderingen of een paar nieuwe spulletjes een hoekje weer wat nieuw leven in te blazen. Of bijvoorbeeld mijn voorraadkast op te ruimen en alles netjes te categoriseren. Dat klinkt kneuterig, maar overzicht is altijd goed!
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Mijn kastje staat geweldig. Iedere keer als ik een schone theedoek of handdoek (want die heb ik verplaatst naar mijn nieuwe kastje) uit de lade pak, heb ik een lach op mijn gezicht. Het hout ruikt nog zo heerlijk en nieuw. En mijn nieuwe broodtrommel staat prachtig bovenop het kastje. Zo leuk om brood in en uit mijn nieuwe broodtrommel te pakken. :)
  • MoonzzMoonzz Berichten: 54 Denderende Dreumes
    Ik ben verliefd op een jongen, maar ik weet niet of hij mij wel überhaupt leuk vindt. Ik heb al weleens met hem geappt, maar daar blijft het bij. Ik praat soms ook met hem maar dat gaat over koetjes en kalfjes. (ook over de sims 4 ;) ) Het is misschien een beetje een doorsnee probleem, maar ik zit er soms wel mee. Heeft er iemand tips? (trouwens leuke topic dit ;) )
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Moonzz, hebben jullie niet een gemeenschappelijk vriend of vriendin waar je het aan zou kunnen vragen?
    Geen idee, ik ken mijn man als dik 30 jaar, dus ik ben een beetje uit het daten zeg maar.... :tongue:

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoonzzMoonzz Berichten: 54 Denderende Dreumes
    januari 2019 aangepast
    Eeehhhm ff denken. Tja, eigenlijk niet. Mijn vriendin heeft wel verkering met een vriend van hem. Ik kan het via haar aan die vriend misschien vragen...
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Het hoeft niet recht op de man afgevraagd te worden, jullie kunnen ook dingen met zijn vieren afspreken. En dan merk je het gauw genoeg, toch?

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    @Moonzz Gewoon lekker blijven appen en kletsen, als het dan gezellig is, dan wordt het vanzelf wel wat.


    En ik wilde deze even met jullie delen:
    https://www.thebestsocial.media/nl/duivelse-vraag-over-de-sims-levert-talloze-duistere-verhalen-op/?fbclid=IwAR0lmi5HAnBHY8LS2dy6zAr29L4n5fu7j3cG5hrdH6U7gRgXluFufdpoEPo

    Welke duivelse dingen hebben jullie gedaan? :tongue:
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Lol, in De Sims2 had je ook de optie "dead by flies"..... (die kon je oproepen met een cheat)
    Die heb ik 1 keer gebruikt , getver..... dat was echt een smerig en goor gezicht.

    Ik heb ook een hele hoop voorbijgangers binnen gevraagd en via verouderen "vermoord" (is het vermoorden als je ze supersnel laat verouderen?) Ik had een mini kerkhof nodig. :tongue:

    En we hebben de "Blauwbaard" challenge gehad. Blauwbaard die steeds trouwde, nooit iets in het huishouden deed maar zijn vrouwen wel schilderde. En als ze dan dood waren, het schilderij boven het graf hing.

    Ik heb ook nog geprobeerd alle verschillende manieren uit te voeren, omdat de geesten allemaal een andere kleur kregen. :tongue:


    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    februari 2019 aangepast
    @SimLibby, leuk! :)

    @Moonzz: mijn ervaring is: als je iets wilt weten, moet je het vragen. Maar ik snap dat dat eng is. Ik vind Moepmoeps advies een goede. Maar een kleine waarschuwing: sommige jongens/mannen zijn superonduidelijk en blijven dat. Dus dan kunnen ze het 1 zeggen en het andere doen. Ze kunnen je ook bepaalde signalen geven terwijl ze dat helemaal niet menen, of niet weten wat ze nou willen. Dat geldt uiteraard niet voor iedereen, sommigen zijn juist wél duidelijk. Ik ben ietwat bitter, misschien... Gewoon mijn 2 centen. :)

    @Moepmoep: hahaha! Ik deed soms vreselijke dingen met mijn Sims als kind. In de Sims 1, een klein hokje bouwen om een Sim heen en hem/haar daar dan opsluiten tot-ie verhongerde. En op de grond plaste. Ja, vreselijk. (Ik ben eerlijk waar geen psychopaat.) Ik heb ook een keer 1 Sim (één van de dienstmeisjes uit de Sims 2, die dan kwamen schoonmaken, waar die vent van de familie Plezant een verhouding mee had als ik me goed herinner) zoveel mogelijk relaties laten aangaan. Dat was behoorlijk tijdrovend. Dat was wellicht niet sadistisch, maar wel wat weird. Ik had haar met een code zelfs gekoppeld aan zo'n geest die ergens in een schip woonde, bij het Op Reis-uitbreidingspakket. XD
    Verder kan ik me niet zo snel sadistische dingen herinneren...

    Trouwens, bij Rollercoaster Tycoon deed ik soms ook iets ergs. Dan liet ik wel eens een bezoeker (dat was zo'n pretparkspelletje) verzuipen in het water. Nee, ik ben geen tbs'er in real life.

    Haha, @Deborah, kun je je Olijfje dinges nog herinneren, uit de Sims 2? Ik weet niet meer hoe ze met haar achternaam heette... Zo'n oudere vrouw met lang grijs haar die met haar tienernichtje in Vreemdvoort woonde, en een kerkhof in haar tuin had, met mensen die ze blijkbaar om het leven had gebracht, ook dienstmeisjes en ex-mannen... Doet me dit aan denken. Dan kwamen 's nachts altijd 1 of 2 geesten rondspoken, wat ik dan supergriezelig vond...

    v https://sims.fandom.com/nl/wiki/Olijfje_Siebrand
    Dat was zo'n vreemde familie... Haha, ja, mevrouw Rimpelbil, die kan ik me nog goed voor de geest halen. Met een brilletje, grijs knotje en een tasje. En ze had een beige of bruin mantelpakje aan als ik me goed herinner. Irritant mens was dat :s



    Post edited by Keefbeetle on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Keefbeetle , nee Olijfje ken ik niet.
    Maar wel mevrouw Rimpelbil, zat die niet in The Sims en in De Sims2?
    Die je altijd begon te slaan als je aan het flirten was???

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Haha Mevrouw Rimpelbil weet ik ook nog ja. Die was wel grappig inderdaad :tongue: .

    Enne @Keefbeetle dat deed ik ook bij RCT hoor :tongue: . Vooral de bezoekers die niet tevreden waren over mijn zelfgebouwde achtbanen :sweat_smile: .
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    februari 2019 aangepast
    @Moepmoep, haha!!! We zullen vast niet de enige geweest zijn. Ik vermoed dat de meeste mensen als kind wat sadistische dingen uithalen, of dat nou bij een computerspel is of met bijvoorbeeld insecten - dan is een computerspel toch een betere keuze.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Een aanslag in Utrecht!! :open_mouth:

    Ik hoop dat alle mensen die hier ook komen veilig zijn???
    Eigenlijk hoop ik dat iedereen veilig is, maar ik hoor net dat er al 3 doden en 9 gewonden zijn, waarvan 3 ernstig gewond. :cry:

    Een nichtje van me en mijn zwager waren in Utrecht. De ene op de uni, de ander voor zijn werk.
    Ik kreeg onder het werk allemaal filmpjes binnen, waardoor het moeilijk was om normaal te werken.

    Hoe gaan jullie er mee om?
    Hebben jullie er mee te maken??

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Pfft, heftige situatie inderdaad. Maar ze hebben die kerel te pakken geloof ik. Begreep dat het om een man ging die het gericht had op een van de doden en dat hij 2 anderen heeft vermoord die haar probeerden te helpen. Vreselijk dat iemand zo kan denken...
  • NitrusFNitrusF Berichten: 27 Pruttelende Peuter
    Wat je mening ook is en wat je vind van andere blijf van andere mensen af en behandel ze zoals jezelf behandelt wilt worden.
    Blijf aardig en haat is slecht voor jezelf maar andere leren er ook niets van.
    @Moepmoep ja ze hebben de dader te pakken.
    Meer informatie over N.Frufo, Zie: https://www.insidegamer.nl/gebruikers/nfrufo/
  • NitrusFNitrusF Berichten: 27 Pruttelende Peuter
    @Deborah, ja ik ben veilig.
    Meer informatie over N.Frufo, Zie: https://www.insidegamer.nl/gebruikers/nfrufo/
  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    *zoekend naar Facebook poke knop* Iedereen nog levend? :)

    Het begint de laatste tijd weer te kriebelen met verre vakanties. Dat is alweer even geleden, eigenlijk sinds de kleine dat we niet meer ver gegaan zijn. Ik zat zelf te denken aan India, maar ik kan heel slecht tegen heet weer en zeker niet als het ergens heel druk is, dus daar zou ik nog wel eens spijt van kunnen krijgen. :) Heeft iemand suggesties, of al geplande vakanties voor komende zomer?
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    ^Zuid-Afrika! Echt een aanrader! Misschien ook wel te doen met een kleine, als je het een beetje goed plant. Als je nog niet aan de schoolvakanties vast zit, oktober is een goede tijd.

    Wij hebben net geboekt voor Zuid-Frankrijk, eerste keer met z'n 3tjes, ben heel benieuwd!
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @Ritchie, je mag niet meer zover vliegen hè :smiley: (Ik kan dat rustig zeggen, want de keren dat ik gevlogen heb zijn op één hand te tellen en al lang geleden...)

    Ik zou het persoonlijk heel vervelend vinden om uren opgepropt in een vliegtuig te zitten, en denk dat er dichterbij huis ook hele mooie plekken te zien zijn. Anyway, ik klink nu als een betweter en zo is het niet bedoeld hoor.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    OMG, we hebben het songfestival gewonnen!!!


    YAAAAYYY

    Some angels choose fur instead of wings
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2019 aangepast
    Het was echt zooo spannend! Maar het is absoluut verdiend, zo'n mooi nummer :heart:
    https://youtu.be/R3D-r4ogr7s
    EA ID: MDianaSims | Simblr
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top