Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims kunnen steeds minder spullen jatten? (Eigenschap 'kleptomaan')

IlsepilsIlsepils Berichten: 11 Pruttelende Peuter
juli 2018 aangepast in De Sims 4
Ik doe een challenge waarbij ik geen geld mag gebruiken om spullen aan te schaffen of geld te verdienen. Het is dan ook geen grap dat ik de halve inboedel van het gezin bestaat uit meubels van andere gezinnen en openbare kavels door deze simpelweg te jatten. Omdat daarom karaktereigenschap zo chill is, heb ik deze aan alle 4 de kinderen van Athaniël (founder) gegeven, alsook zijn 7 kleinkinderen.

De grootte van het huishouden groeit steeds meer (het bestaat uit 11 Sims nu), want dat vind ik leuk. Daarom wilde ik weer eens op jacht gaan voor wat stoelen of een nieuwe tv. Alleen... het valt mij op dat de optie 'Jatten' steeds minder verschijnt als ik op een object klik. Dit geldt voor zowel openbare kavels als wanneer ik met een familielid bij een ander gezin op bezoek ben. Is dit een bug of zoiets? Ik gebruik sinds kort wel (weer) Mc Command, maar daarvoor werkte het ook al niet meer goed. Heeft iemand er ervaring mee hoe je dit dan weer meer kan opkrikken? Kan het ermee te maken hebben dat niveau de van 'Ondeugd' vaardigheid nog niet hoog genoeg is?

EDIT: Athaniël, de Sim waarmee ik de challenge ben gestart, is inmiddels aan ouderdom overleden. Zijn geest heb ik al naar het hiernamaals laten gaan. Ik heb geen idee of het al niet meer goed werkte toen hij nog leefde, maar het is me toen niet opgevallen in elk geval.

Reacties

  • JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    Mijn ervaringen met 'kleptomanische sims' zijn dat door veel te stelen je sims steeds grotere objecten kan stelen. Volgens mij heeft dit niet eens te maken met de ondeugenheids vaardigheid maar gewoon met het aantal 'steelacties' van je sim.
    Probeer eens vaak een klein object te stelen, als het goed is kan je steeds grotere dingen stelen.
  • IlsepilsIlsepils Berichten: 11 Pruttelende Peuter
    Ah top, dankjewel @JasFis! Ga ik zeker eerns proberen!!
  • MoonzzMoonzz Berichten: 54 Denderende Dreumes
    @ilsepils grappige familie zeg! Je hebt me gelijk op een idee gebracht o:) ;)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top