Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

De Sims 4 - filmen?

SimmerAnnaSimmerAnna Berichten: 8
mei 2015 aangepast in De Sims 4
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om filmpjes te maken op YouTube met 'hoe je een bepaalde sim kunt maken' en verhalen daarbij. Nou vroeg ik mij af hoe je het beeldscherm kunt filmen als je een sim maakt. Als het om een ander programma gaat: het liefst zonder reclame in beeld! Ook vroeg ik mij af hoe je kunt filmen in de bouwmodus en terwijl je aan het spelen bent. Ik hoop dat jullie mij kunne helpen. Alvast super bedankt :smile:

Groetjes Anna

Reacties

  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Als het goed is kun je filmen in leven, bouwen en ook in creëer een sim. Als je wilt laten zien wat je aan het doen bent bij het maken van een sim of huis, zou ik wel 'gebruikersinterface vastleggen' aanvinken, dan is het menu ook zichtbaar. Misschien is het een idee om een paar korte testfilmpjes te maken, zodat je zelf kunt zien hoe het er dan uitziet?
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SimmerAnnaSimmerAnna Berichten: 8
    Hoi MDianaSanders, weet je ook hoe je kunt filmen in Creëer een Sim? Dat probeer ik maar ik weet niet waar ik op moet klikken? :smile:
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik weet het zo niet, ik weet wel dat je er foto's kunt maken, dus dan moet je er ook kunnen filmen. Ik ga het zo even voor je testen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SimmerAnnaSimmerAnna Berichten: 8
    Dankjewel :) ik heb alles geprobeerd maar ik kan het niet vinden :wink:
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik heb het ook even geprobeerd, maar ik ben er dus achter gekomen dat je wel foto's kunt maken maar dat filmen vanuit de game niet kan. De sneltoets voor filmen is namelijk V, en die werkt daar niet, de sneltoets voor foto's is C en die doet het wel. Nu heb ik even op Google gekeken, verder kan ik er niet heel veel over vinden. Dus als je er echt video's van wilt maken, dan zul je een ander programma erbij moeten gebruiken, daar heb ik verder geen verstand van, dus daar kan ik je niet mee helpen. Je kunt natuurlijk ook overwegen om een filmpje te maken van screenshots als je dat kunt, het is niet ideaal en waarschijnlijk veel werk, maar het is wel een optie.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Je kan het gratis programma Fraps eens gebruiken om te filmen in CAS.

    Het is voor Fraps niet nodig om automatisch met Windows mee op te starten, dus dit kan je uitschakelen. Dat kan ik je trouwens aanbevelen (hoe meer onnodige/niet essentiële programma's met Windows mee opstarten, hoe trager het opstarten en hoe meer resources Windows gebruikt voor deze programma's die Windows best voor andere (essentiële) programma's en processen kan gebruiken. Als je niet weet hoe je automatisch opstarten kan beëindigen, geef me dan een seintje. Als het goed is kan je tijdens het installeren al aangeven dat je niet wilt dat Fraps automatisch mee opstart.

    Ik kan je trouwens ook aanraden Fraps op C: te installeren. Als je Fraps namelijk in Program Files installeert krijg je gezeur met rechten. Met andere woorden: als je bijvoorbeeld een afbeelding die je gemaakt hebt met Fraps opent en deze is opgeslagen in C:\Program Files\Fraps\Screenshots, dan kan je de afbeelding, na het bewerken, niet meer opslaan in dezelfde map ivm rechten. Fraps maakt dus ook afbeeldingen. De gratis versie doet dat in Bitmap maar die kan je gemakkelijk converteren naar .jpeg (wat ik altijd doe want die nemen minder ruimte in beslag). Ik gebruik daarvoor het gratis programma XnConvert.

    Ik gebruik dit programma veel, ook bij De Sims 3 (om foto's te maken, niet om te filmen) maar Bij De Sims 3 kon ik het spel opstarten, teruggaan naar mijn bureaublad, Fraps starten en De Sims 3 weer maximaliseren. Bij De Sims 4 lukt dit meestal niet. Als ik terugga naar het bureaublad om Fraps aan te zetten, kan ik daarna niet meer maximaliseren omdat ik dan tegen een wit of zwart beeld aan kijk. Dit kan ik omzeilen door eerst Fraps te starten en daarna De Sims 4.
  • Opties
    SimmerAnnaSimmerAnna Berichten: 8
    Echt super super super bedankt, dit heeft me onwijs goed geholpen!
  • Opties
    SimmerAnnaSimmerAnna Berichten: 8
    Hoi SimLibby,

    Ik heb het vanmorgen even uitgezocht en gedownload, alleen met Fraps kan ik helaas maar 30 seconden filmen :( mits ik de full version koop. Weet jij anders misschien hoe je in CAS kan filmen? Ik weet namelijk wel hoe je in bouwen en leven kan filmen.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik heb nog even gegoogeld naar een alternatief. De gratis programma's die ik nu link ken ik zelf niet, ik heb er (nog) nooit mee gewerkt.
    Voordat je eventueel installeert, eerst even de setup scannen met de virusscanner via het rechtermuisknop menu.

    Met dit programma kan je in de onbetaalde versie tot tien minuten per keer opnemen in elke resolutie die je pc ondersteunt. Dat kan zowel voor DirectX/OpenGL-games als je Bureaublad: http://www.computeridee.nl/downloads/video/bandicam/

    Met dit programma kan je WAARSCHIJNLIJK meerdere filmpjes achter elkaar zetten (dan kan je gewoon blijven filmen met Fraps):
    http://www.computeridee.nl/downloads/grafisch/vscd-free-video-editor-een-top-videobewerker-voor-nop/

    Je kan zelf ook eens bij de gratis software die Computer idee op een rij heeft gezet kijken of er iets voor je bijstaat. Ik heb de eerste 50 tabbladen bekeken, toen vond ik het wel mooi geweest, en vond bovenstaande programma's die me geschikt lijken:
    http://www.computeridee.nl/downloads/

    Of gebruik de zoekfunctie en zoek op iets als "Video". Bij de zoekresultaten kan je dan de optie "Download" aanklikken (als er iets binnen die categorie is gevonden, staat dat ertussen).

    Wil je me even laten weten of je bovenstaande programma ('s) gebruikt en hoe dat bevalt?
  • Opties
    SimmerAnnaSimmerAnna Berichten: 8
    Zo lukt het een heel eind denk ik, super bedankt voor alle moeite. Ik ga vanmiddag even kijken! :)
  • Opties
    schatjeh05schatjeh05 Berichten: 1
    hoi iedereen
    ik wil sims 4 videos opnemen met het progamma https://www.bandicam.com/downloads/ing/ maar als ik sims 4 open krijg ik alleen wit beeld kan iemand mij helpen ?
  • Opties
    hawaatje2007hawaatje2007 Berichten: 1 Brabbelende Baby
    Ja ik heb ook bandicam en hij zit het geluid alleen op te nemen... meschien moet je ergen iets invoren met de sims 4 ofso weet iemand het?
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top