Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wat gebeurt er als?

OldvwbusfanOldvwbusfan Berichten: 16 Brabbelende Baby
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als mijn tiener nooit meer naar school gaat en zijn huiswerk niet maakt?
Zolang je maar gelukkig bent! :)
Orginnaam: Followannalie.

Reacties

  • TownOfPlumbobsTownOfPlumbobs Berichten: 395 Pittige Puber
    Probeer het eens uit :wink:
    Het_Team_2016_BANNER.jpg
    Neem een kijkje op onze Town of Plumbobs site en forum

  • SzaskiiaSzaskiia Berichten: 8 Pruttelende Peuter
    En ben je er al achter? Ben ook wel benieuwd
  • SzaskiiaSzaskiia Berichten: 8 Pruttelende Peuter
    Ik denk dat de kinderbescherming dan je kind komt halen.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik heb dat ooit eens zitten uittesten toen ik bezig wat met mijn In de Natuur Gids. Dit waren mijn bevindingen (ik quote mezelf even):
    moi schreef:
    School en werk: vakantiedagen
    Naar schoolgaande en werkende Sims hebben drie vakantiedagen. Vrij vragen is niet nodig want de vakantiedagen gaan automatisch in tijdens een vakantie. Evengoed kunnen Sims via de telefoon snipperdagen opnemen van werk of school wanneer de Sim nog vakantiedagen heeft. Werkende Sims krijgen, gedurende hun vakantiedagen, doorbetaald aan het einde van iedere werkdag. In het school/carrière paneel (sneltoets J) staat een prestatiemeter welke bijhoudt hoe goed Sims presteren op werk of school. Tijdens de vakantiedagen blijft de prestatiemeter in het groen. Maar wanneer Sims, na de vrije dagen, niet naar werk of school gaan loopt de prestatiemeter in 2-3 dagen achteruit: van groen naar oranje naar rood. Werkende Sims krijgen ook niet meer doorbetaald. Het was in mijn spel, tijdens het ongeoorloofde verzuim van werk en school, niet mogelijk de prestaties op peil te houden door dagtaken te voltooien want die kon ik maar één keer uitvoeren, onvoldoende om de prestaties te verbeteren.

    Als de prestatiemeter in het rood staat krijgen tieners en kinderen, aan het einde van de schooldag, telefoon van het schoolhoofd met een waarschuwing. Werkende Sims krijgen een telefoontje van hun baas. Wanneer Sims dan nog steeds niet komen opdagen op hun werk worden ze ontslagen wat Sims een 24 uur durende +3 verdrietige emotie geeft. Kinderen en tieners krijgen, wanneer ze doorgaan met spijbelen, nog een telefoontje van hun schoolhoofd met weer een waarschuwing. Als ze hierna nog niet naar school gaan daalt het schoolcijfer met een punt wat kinderen en tieners een 8 uur durende +1 beschamende emotie geeft.

    Nadat het schoolcijfer bij mijn kind en tiener was gedaald, stond de prestatiemeter weer in het groen en daalde de prestatiemeter opnieuw richting rood. Bij rood kregen mijn kind en tiener weer een waarschuwend telefoontje van het schoolhoofd. Hierna gingen ze nog steeds niet naar school en daalde het schoolcijfer weer met een punt: van een 5 naar een 4 (mijn Sims begonnen met een 6 als gemiddelde). Hierna kreeg ik een tekstmelding dat als de schoolcijfers niet verbeterde bij het kind, er een maatschappelijk werker gebeld zou worden. Een paar dagen later werd het kind opgehaald door de maatschappelijk werker. Dan is het kind ook echt weg, ik kon het kind niet terugkrijgen. Bij mijn tiener kreeg ik niet zo'n tekstmelding. Ik speelde met verouderen uit en het duurde weken spijbelen en een paar waarschuwingen voordat het kind pas werd weggehaald door een maatschappelijk werker. Mogelijk dat een korte, normale of lange levensduur van invloed is op het tempo waarin deze gebeurtenissen plaatsvinden.
  • OldvwbusfanOldvwbusfan Berichten: 16 Brabbelende Baby
    Helaas nog steeds niet achtergekomen aangezien hij alleen waarschuwingen krijgt en er verder nog niet veel gebeurt. Maar misschien maar beter ook als ik @SimLibby lees. Hij woonde namelijk op zichzelf :)
    Zolang je maar gelukkig bent! :)
    Orginnaam: Followannalie.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top