Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Van Windows naar Mac?

IlseanneresiIlseanneresi Berichten: 13 Brabbelende Baby
Hoi hoi,

Ik speel nu de Sims 4 + diverse uitbreiding op mijn computer (Windows). Ik ga binnenkort waarschijnlijk een iMac kopen, dus wil daar de Sims natuurlijk op hebben. Na wat zoeken zag ik dat je dan een andere versie hiervoor moet downloaden? Heeft iemand hier ervaring mee? Kost dit geld, werkt dit goed e.d.?

Ik heb gezocht en kon zo geen ander topic vinden met deze vraag, sorry als deze er wel al is!

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Dat zou zonder problemen moet kunnen, al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Zie:
    https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/transferring-sims-4-from-windows-pc-to-mac/td-p/4509961
    https://www.reddit.com/r/thesims/comments/5svwuh/sims_4_changing_from_windows_to_a_mac_what_will/

    Maak wel eerst back-ups.

    Als je al hebt gezocht en niets kon vinden, kun je je zoekopdracht uitbreiden. Bijvoorbeeld niet alleen via dit forum zoeken maar via Google. En ipv Nederlandstalige zoekopdrachten Engelstalig. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben en jezelf toch iets meer willen inlezen dan alleen via bovenstaande links.

    Ilseanneresi schreef: »
    Na wat zoeken zag ik dat je dan een andere versie hiervoor moet downloaden?
    Wat bedoel je? Bedoel je soms de updates? De TS4 updates/versies voor Windows eindigen altijd op 1020 (bijvoorbeeld 1.41.38.1020) en voor Mac eindigt dit altijd op 1220 (bijvoorbeeld 1.41.38.1220). Maar als iemand ooit wilt weten welke gameversie je hebt, bijvoorbeeld omdat je spelproblemen hebt en de persoon wilt uitsluiten of dit komt omdat je spel niet up to date is (een niet geüpdate spel kan namelijk spelproblemen veroorzaken), dan gaat het eigenlijk alleen om de eerste drie cijfers (trouwens, dit is het enige nummer wat je veilig kunt geven, geef NOOIT serienummers af). Hoewel, sommige spelers dus aan de laatste cijfers kunnen zien of je speelt op Windows of Mac, wat vaak helpt om te weten om jou te kunnen helpen bij eventuele spelproblemen. Dit kun je ook altijd zelf noemen, aangezien niet iedereen dit weet over de laatste cijfers. Hoe dan ook, of je nu update op een Mac of Windows, de juiste update wordt automatisch uitgevoerd.
  • IlseanneresiIlseanneresi Berichten: 13 Brabbelende Baby
    Hoi Libby,

    Bedankt voor je reactie! Ik bedoel met het downloaden dat ik de sims 4 moet omzetten naar een MAC versie en dit moet downloaden. Ik had hier inderdaad via Google wel wat over gelezen, maar hoorde hier en daar ook dat dit niet goed zou werken. Vandaar dat ik hoopte dat er hier iemand zou zijn die er persoonlijk ervaring mee had. Ik ben ondertussen al wat verder gekomen met de informatie, ook bedankt voor de links! Toch weer meer informatie dat het gewoon moet lukken. Gaat vast goedkomen!
    Bedankt!
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Helaas kan ik je niet helpen vanuit eigen ervaring: ik heb nog nooit een MAC gehad. Hopelijk geven de ervaringen van anderen bij eerder genoemde Google links je een betrouwbaar beeld van wat te verwachten. Als je leest over ervaringen waarbij het niet goed werkt, dan zou dat ook nog een andere reden kunnen hebben. Misschien dat de computer het allemaal niet zo lekker aankan: de combinatie van de processor, videokaart, RAM geheugen, etc. Want daarin zijn verschillende kwaliteiten. Ik neem aan dat dit bij MAC soortgelijk werkt. Hoe dan ook, graag gedaan en succes ermee.
  • IlseanneresiIlseanneresi Berichten: 13 Brabbelende Baby
    Voor het geval iemand dit topic leest en zich af vraagt hoe het gegaan is: echt heel erg makkelijk. Heb Origin gedownload en kon alles zo overzetten/downloaden naar de Mac versie via Origin. :) En werkt verder exact hetzelfde als op een PC.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top