Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims4 Seizoen 3 :Winnares is bekend!!."

2»

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nou, het stemmen kan beginnen.

    Allereerst mijn complimenten aan @Caatje28, omdat ze toch heeft doorgezet en de opdracht heeft afgemaakt.
    En ook bij mij wilde alleen slideshare werken....
    Even voor de duidelijkheid, ik zou origineel niet meedoen, omdat ik het heb ontworpen.
    Maar.... door omstandigheden werd @Caatje28 de enige deelneemster, en daarom heb ik ook maar een presentatie gemaakt.

    Veel plezier met bekijken!

    Some angels choose fur instead of wings
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Laat ik dan toch in ieder geval stemmen. ;)

    @Caatje28
    +Met de 'stoep' om de huizen erheen ziet het er echt uit als een straat
    - de huizen kunnen van de buitenkant wel iets meer detail gebruiken, zoals plantenbakken of meer randen om de muren.
    +/- Ik vind het idee van een kleur per huis aan de binnenkant wel leuk, maar niet overal even goed uitgevoerd. Vaak vind ik het wat teveel, aangezien het wel felle kleuren zijn. Het paarse huis vind ik dan bijv. wel weer goed gedaan, omdat de rest daar wit is.

    @Deborah
    - Ik vind de vorm van de huisjes een beetje gek, ik denk dat het aan de daken ligt. De ramen zijn erg modern, maar het dak juist weer niet echt.
    + Leuk, de inrichting met een verhaal bij elk huisje, dat geeft ook variatie

    Ik vind het echt heeeeel moeilijk om te stemmen. Bij @Caatje28 vind ik de buitenkant mooier, bij @Deborah de binnenkant. Omdat de opdracht toch vooral de nadruk legde op het straatje en de gekleurde huisjes, gaat mijn stem dan toch naar @Caatje28 .
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik zal ook mijn stem geven in deze bijzondere finale ronde :-)

    @Caatje28 Wat een werk was deze opdracht! Ik vind de gekleurde huisjes vanbinnen eigenlijk wel leuk. Hoewel ik net als Meliszie het paarse huis het mooist vindt, omdat daar de kleur meer als accent gebruikt is. Het basketbalveld dat omheind is vind ik wel echt heel leuk gedaan, net als het speeltuintje in de straat. Dat maakt echt een woonwijk idee.

    @Deborah Voor jou best apart om je idee ineens mee te laten doen in een finale opdracht! Maar ik vind hem er wel goed bij passen. Van jouw creatie krijg ik meer een straatje gevoel. En ook een beetje Curacao achtig ofzo. Al ben ik daar nooit geweest. Ik vind het leuk dat je inrichting al op de bewoners is afgestemd maar dat er veel diversiteit te zien is.

    Mijn stem gaat naar @Caatje28, het kavel in zijn geheel spreekt me nét wat meer aan. En stiekem ook een beetje omdat ik vind dat de winnaar van BMD in elk geval meer opdrachten gewonnen moet hebben. Sorry @Deborah, ik snap dat het een soort noodoplossing was.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @Caatje28
    De opdracht stelt dat je tenminste 2 huisjes links en 2 huisjes rechts moet bouwen, dat 3 om 3 de voorkeur heeft, en dat je er symmetrie in mag aanbrengen maar dat dit niet hoeft. Jij hebt dit niet gedaan en ik had het mooier gevonden als je wel symmetrie had aangebracht in de hoeveelheid huisjes rechts en links omdat dat evenwicht geeft. Hetzelfde geldt voor het paarse huis, het enige huis met slechts één verdieping. Ik vind de inrichtingen van de huisjes mooi en best sfeervol. De gebruikte kleurenschema's zijn wat mij betreft te ver doorgevoerd: het is weinig subtiel en wel erg groen/blauw/paars/rood/geel. Kleuraccenten had ik mooier gevonden. De tuin vind ik wel oké, praktisch, maar ik mis wat meer fleurige bloemen.

    PS. Thuis heb ik twee stukjes muur met daartussen een groot raam. Op die twee muren hingen ooit twee kasten ieder vastgemaakt met twee grote schroeven/pluggen (of wat het dan ook is) bovenin de muur. Toen ik de kasten had verwijderd wilde ik die schroeven ook verwijderen maar ik kreeg er maar drie los. Gevolg: op één muur geen schroeven meer, op de andere muur nog één schroef. Gevolg hiervan: ik heb al de schroeven weer teruggeplaatst, zodat het twee om twee is (ze hangen toch helemaal bij het plafond), omdat dat symmetrisch is, evenwicht geeft. Ergens vind ik het best stoer als mensen hier van afwijken en niet symmetrisch durven te zijn. Het is minder beperkend. Ik probeer het ook af en toe. ;)

    PSPS. Binnen welk dagdeel maak je foto's, de ochtend? Ik vind foto's altijd het mooist bij de middag omdat ze dan het helderst en lichts zijn.

    @Deborah
    Kijk, dat is nu een symmetrische straat ;). Je bent subtieler geweest met de gebruikte kleurenschema's wat me meer aanspreekt. De inrichtingen van de huisjes vind ik warm en gezellig en de straat knus.


    Ik vind het uitbrengen van mijn stem enigszins bizar, gezien de noodconstructie van deze finale ronde. Ik deel in principe namelijk de mening van @Dnll8445: "En stiekem ook een beetje omdat ik vind dat de winnaar van BMD in elk geval meer opdrachten gewonnen moet hebben." Maar gevoelsmatig werd ik toch meer getrokken naar Deborahs inzending en daarom krijgt @Deborah mijn plusstem. Alleen vind ik, mocht je deze opdracht winnen, dat je de volgende BMD ronde, als we dat aandurven omdat de animo naar een dieptepunt is gezakt, niet mag organiseren maar dat @Caatje28 dat moet doen. Als je dat wilt tenminste: je verdient het, je hebt nu eenmaal meer opdrachten gewonnen en eventuele min stemmen in deze finale doen daar geen afbreuk aan. <3
  • SabrientjuhSabrientjuh Berichten: 174 Koddige Kleuter
    Ik weet niet of ik mag stemmen, maar als ik wel mag stemmen gaat mijn stem naar @Caatje28
    Allebei de presentatie zijn leuk en de creaties supermooi, maar die van Caatje28 spreekt me toch iets meer aan

    En voor de animo, ik had me ingeschreven, maar omdat ik niet veel tijd had voor de eerste opdracht vanwege vakantie en omdat je een powerpoint moest maken heb ik me uitgeschreven (in powerpoints gaat bij mij altijd uren werkt zitten en dat is voor mij niet leuk). Ik doe namelijk alleen met uitdagingen mee als ik er ook echt plezier aan beleef en de powerpoint haalt dit voor mij weg. Dus als de volgende BMD een andere manier van inleveren heeft zou ik graag meedoen.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Sabrientjuh , iedereen mag stemmen, dus jij ook. ;)

    En origineel waren de "inleveringen" (raar woord) zoals we in de make-over doen.
    Gewoon de plaatjes uploden met een tekst er bij.
    Geen idee waarom dat ooit een powerpoint is geworden.
    Ik weet nog dat ik daar namelijk speciaal een account heb aangemaakt bij photobucket (kan dat)
    Nu heb je dat helemaal niet meer nodig, nu kan dat rechtstreeks vanaf de pc.
    Dus wellicht dat dát een optie is?
    Want ik vind die presentatie maken ook een ramp. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SabrientjuhSabrientjuh Berichten: 174 Koddige Kleuter
    Dat zou super zijn als dat een optie wordt, dan zou ik zeker mee willen doen de volgende ronde ;)B)
  • EssemiEssemi Berichten: 46 Pruttelende Peuter
    Aangezien iedereen mag stemmen wil ik ook wel meedoen. Ik was zelf ook aan de opdracht begonnen omdat ik hem zo leuk vond, maar er ging toch wel erg veel tijd (werk) inzitten, dus ik ben niet verder gekomen dan de buitenkant.

    Ondanks dat mijn voorkeur in deze finale naar @Deborah gaat, ben ik het er wel mee eens dat @Caatje28 de terechte winnaar zou zijn van dit seizoen.

    De buitenkant vind ik bij Deborah erg strak en met het curacao straatje in mijn achterhoofd daar niet echt bij passen, allemaal precies hetzelfde, moderne ramen en deuren, maar ik vind het kleurgebruik wel erg leuk. Bij Caatje vind ik de buitenkant in eerste instantie meer op een bedrijven terein lijken met pakhuizen, waardoor het mij iets minder aanspreekt. Wel vind ik de gezamenlijke tuin / speeltuin erg leuk.

    Ook de inrichting van de huizen spreekt mij bij Deborah iets meer aan, wellicht ook door het kleuren gebruik in ieder huis bij Caatje.


    Ik heb ook nog getwijfeld om dit seizoen mee te doen, maar omdat ik toen net nieuw was op dit forum en een beetje opkeek tegen de presentatie en de tijd die in het geheel zou gaan zitten heb ik het niet gedaan. Maar als de presentatie net zo zou gaan als bij makeover, dan wil ik wellicht ook wel meedoen.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Bedankt voor de feedback allemaal! Sorry ik was op vakantie, dus had het te druk om te reageren :tongue:

    Die presentatie is ook elke keer een hele hoop werk, maar zoals het bij make-over gedaan zou nog wel eens kunnen werken. Wel alleen als er regels aan het aantal foto's komen denk ik, anders blijf je maar scrollen.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dank jullie allemaal voor de stemmen en vooral voor HET stemmen.
    Dat jullie de tijd en moeite hebben genomen om te kijken en te oordelen.

    Ik ben blij met elke stem, maar vind ook dat @Caatje28 de terechte winnares is.

    Ik denk dat, wanneer (als je dat wilt uiteraard) de nieuwe BMD van start laat gaan, de regels eens goed onder handen moet nemen.
    De opzet van de make-over is dan denk ik toegankelijker. Met duidelijke restricties over het aantal foto's moet dat lukken. (en niet hele grote ingewikkelde opdrachten :tongue: )

    Dus, @Caatje28 Van harte gefeliciteerd met het winnen van Build My Dream - De Sims4 Seizoen 3

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Dankjewel! Wat tof!
    Hopelijk is er wat meer animo als we die presentaties niet meer hoeven te maken, dat scheelt zoveel tijd!

    Ik lig er de komende weken nog even uit, i.v.m. operatie. Wanneer zullen we met het nieuwe seizoen beginnen? Voor of na de zomervakantie? Heb er zin in, maar heb nog geen idee wat ik allemaal moet bedenken :open_mouth:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Je mag beginnen wanneer je wilt. Ook voor de zomervakantie. Alleen het is natuurlijk altijd handig rekening te houden met vakanties als het gaat om de inleverdatum en hoeveel tijd je deelnemers geeft een opdracht te bouwen.
    Caatje28 schreef: »
    Heb er zin in, maar heb nog geen idee wat ik allemaal moet bedenken.
    Don't worry about that. Als je er eenmaal inzit, zullen je ideeën vloeien.

    Succes met de operatie. Dat je voorspoedig mag herstellen <3
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top