Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Feedback Verhalen- en Filmpjestool

«1
xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
Misschien is er hoop!

Nita, onze hoofdmoderator, krijgt de kans om feedback te geven namens Europa op de filmpjes en verhalen tool. Zij is ervan op de hoogte dat de functies het nog steeds niet doen, maar wij hebben ook vernomen dat mensen niet tevreden zijn over het geheel zelf.
Bijvoorbeeld; sommige mensen hebben een voorkeur voor de dagboeken op de oude Sims 2 site.

Nita wil concreet weten: welke verbeteringen jullie zouden willen zien aan de nieuwe verhalen- en filmpjestool, en in welke opzichten de oude dagboekentool voor jullie beter aan de wensen van de communnity voldeed (indien van toepassing).


Als je feedback hebt dan graag voor donderdag ochtend plaatsen!
Daarna is het voor Nita niet meer mogelijk om jouw suggestie mee te nemen in de discussie.

Reacties

  • Opties
    SovoSovo Berichten: 1,236
    december 2009 aangepast
    Ik vind dat het wel zoals op de Sims 2 site mag. De foto's misschien iets groter. Maar het was handig, de foto met de tekst ernaast. Het had ook wel iets gezellig.
    Het uploaden zou wel leuk zijn, moest het lukken zoals het normaal is nu met de Sims 3. Maar moest deze functie echt niet werken, zou ik me er niet aan storen, moest je gewoon bladeren en je screenshot zoeken.
    Zo, het is misschien allemaal wat chaotisch beschreven, maar voor de rest, wens ik Nita natuurlijk alle succes, en hoop ik dat deze tool zo snel mogelijk in orde komt, op welke manier dan ook! ;)
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    december 2009 aangepast
    De filmpjestool vind ik wel goed zo.
    De verhalentool... Ik zie ze toch liever zoals op de Sims 2-site, maar dan met de foto's ietsjes groter.
  • Opties
    Simerica_63Simerica_63 Berichten: 12 Brabbelende Baby
    december 2009 aangepast
    De verhalentool;

    Graag hetzelfde zoals we dat op de Sims 2 site hebben.

    Het liefst met iets grotere foto's, dat zou geweldig zijn!

    Verder hoeven er wat mij betreft geen toeters en bellen in de vorm van muziek etc bij. Dit is tijdens het lezen van een verhaal alleen maar storend.



  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    december 2009 aangepast
    Verhalen tool:

    Zoals op de sims 2 site! Dat werkte toch super? Als we nu deze verhalen tool houden krijgen we alleen maar RSI door het klikken de hele tijd :P
    En de plaatjes ook zo kunnen uploaden als op de sims 2 site zou helemaal geweldig zijn!
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    Taamm_Taamm_ Berichten: 2,364
    december 2009 aangepast
    Zoals op de Sims 2 Site, inderdaad.

    En ook nog met een Top 5, en een cijfer. Dat vond ik handiger. Najah. (':
  • Opties
    SimGuruNitaSimGuruNita Berichten: 214
    december 2009 aangepast
    Bedankt voor de feedback! Omdat onze webproducer vorige week ziek was heb ik nog tot deze week donderdag de tijd om feedback te verzamelen. Dus denk nog eens een keer goed na hoe jullie ultieme verhalentool eruit zou zien. Alvast bedankt!
  • Opties
    FreyeFreye Berichten: 947
    december 2009 aangepast
    Alles liefst hetzelfde als op de sims2-site. Plaatjes mogen wat groter, en graag ook dat wanneer je erop klikt het ook automatisch vergroot. Maar het uploaden mag gerust net zo gemakkelijk 'lijken' (want ik heb het nog niet echt kunnen uitproberen) als op deze site. (Het uploaden via het beginscherm). Punten zouden ook weer leuk zijn (misschien nu zelfs tot 10 punten :lol: ?). Dat geeft toch wel wat meer waarde aan je verhaal. ;)


    Tekst zou ik dus het liefst zien naast de plaatsjes ipv eronder. Dat leest gemakkelijker, vind ik. :wink:

    En een Top-5 natuurlijk.

    In verband met het bumpen van een dagboek, misschien, het lijkt mij alleszinds zo gemakkelijker, een soort van icoontje voor een dabgoek kunnen zetten als het af/gestopt is. Het is maar wat mij ideaal lijkt. :lol:



    Als het nu nog gaat alleszinds. :wink:
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    december 2009 aangepast
    Een optie dat je meerdere afbeeldingen tegelijk kan uploaden zou wel handig zijn.
    Ook zou het fijn zijn als je eerst in een soort overzicht komt waar je kan selecteren welke afbeeldingen je gaat gebruiken en waar je ze eventueel ook kan verwijderen. De afbeeldingen die je gaat gebruiken, kan je vervolgens naar een 'klad' slepen. Dit klad is niet zichtbaar voor de andere leden. Dit is vooral handig bij updates. Jij kan lekker werken en als het dan af is, dan kan je het uploaden / openbaar maken.


    Voor de rest:
    - meer dan 5 afbeeldingen per pagina, maar maximaal 10
    - een 'preview' optie
    - grotere afbeeldingen dan bij de dagboekfunctie op de sims 2 site
    - elke 'post' linken aan url; zo kan je in de eerste post een overzicht maken met je delen en direct naar ze verwijzen. Dat lijkt me toch wat makkelijker dan telkens moeten bijschrijven waar het staat omdat je niet kan linken: 'deel 5 staat halverwege pagina 10' etc.
    Hiervoor is het dus ook nodig dat je kan linken.
    - meer lay-out opties; dit hoeft niet zo uitgebreid, maar een optie om te kiezen dat je een 'speciale' titel wilt of niet zou wel leuk zijn. Ik bedoel dan een klein strookje boven je verhaal (in de gehele breedte). Je kan dan eventueel een 'banner' als titel gebruiken: een afbeelding van bijvoorbeeld 500 (breedte) bij 80 (hoogte) waarop de titel van je verhaal staat. Kortom: meer aandacht voor de titel. Die mag er van mij duidelijk en wat groter boven staan.
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    december 2009 aangepast
    En hoe staat het er voor simgurunita?
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    december 2009 aangepast
    Ik ben bang dat die met kerst reces is. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    januari 2010 aangepast
    en hoe staat het er nu voor x]?
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    bemmeltjuhbemmeltjuh Berichten: 32
    januari 2010 aangepast
    Ik ben ook benieuwd!
    Zijn er al wat nieuwe ontwikkelingen? :mrgreen:
  • Opties
    SimGuruNitaSimGuruNita Berichten: 214
    januari 2010 aangepast
    Op dit moment helaas nog geen nieuws maar we zijn hier wel druk mee bezig.
  • Opties
    EdwinEdwin Berichten: 4,358
    januari 2010 aangepast
    Ja, sinds juni al.
    Ik geloof er niks van.
  • Opties
    Bram1100Bram1100 Berichten: 544
    januari 2010 aangepast
    ^ Geduld Edwin. :P


    Ik vind de muziek die je kan toevoegen aan je verhaal maar niks, het is nogal storend.
  • Opties
    JannekeJanneke Berichten: 137
    februari 2010 aangepast
    Ik zou het ook weer willen als de sims2 site. Maar de nieuwe verbetering met grote foto en tekst eronder vind ik dan ook weer super.
    Wat ook makkelijk zou zijn, is dat wanneer je nieuwe foto's hebt gemaakt in de sims, dat je die in mappen kunt opslaan op de simssite, weet niet of het uberhaubt kan, maar zou ook een leuke verbetering zijn.
    Achtergrondmuziekje is ook leuk bedacht, en verder vind ik het eigenlijk wel prima.
    Ik moet zeggen dat de sfeer ook veel beter was op de sims2 site, ik zit niet veel op deze site, en op de sims2 site zat ik echt elke dag. Ook merendeels omdat de verhalen het nog niet doen denk ik, maar toch. De indeling moet gewoon weer als sims2 zijn bij de forums onder andere.
  • Opties
    xBeforexBefore Berichten: 15
    februari 2010 aangepast
    Mensen moeten kunnen reageren, je moet verder kunnen schrijven en bijwerken lIjkt me prettig.
  • Opties
    Taamm_Taamm_ Berichten: 2,364
    maart 2010 aangepast
    Bram1100 schreef:
    ^ Geduld Edwin. :P


    Ik vind de muziek die je kan toevoegen aan je verhaal maar niks, het is nogal storend.
    Geduld?

    Belachelijk!

    We wachten hier al sinds Juni 2009 voor.
    Juist ja, Juni 2009.

    Dringt het al een beetje door?
    Dat is zo'n 8 à 9 maand.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2010 aangepast
    Tja, gelijk heb je wel.

    Maar er wordt wel aan gewerkt.

    Het grootste probleem voor de programmeurs is dat zij de fouten niet krijgen, waar wij mee te kampen hebben.
    En dus moeten ze het doen met onze "beschrijvingen" en screenshots.

    Maar het heeft nog steeds de aandacht, al zou je dat niet zeggen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    AdaSvenHAdaSvenH Berichten: 190
    maart 2010 aangepast
    Het grootste probleem voor de programmeurs is dat zij de fouten niet krijgen, waar wij mee te kampen hebben.
    En dus moeten ze het doen met onze "beschrijvingen" en screenshots.

    Ook niet als zij inloggen als gewone member op deze site? Dat lijkt me toch het voordeel van het www.

    Zijn er eigenlijk sites van landen waar het wel werkt? Of lukt het alleen niet op de Nederlands/Belgische site?

    Als het ergens anders wel lukt, is de software om dagboeken te maken op zich in orde.

    Dan zou ik denken dat het niet lukt, omdat misschien de technische mogelijkheden van providers in nederland nog niet zover zijn? In dat geval zou er wel iets aan de software gewijzigd moeten worden, misschien kan er gekozen worden voor een eenvoudigere uitvoering zonder toeters en bellen.

    Als het allemaal zou werken wat er staat, vind ik het echt super. Maar... hoe meer mogelijkheden, hoe groter de kans op storingen. Juist omdat de productie van dagboeken best hoog zal zijn. Muziek is leuk, maar weer een grote belasting van de site.

    Voor grotere foto's zou ik zelf niet kiezen. Daarbij ben ik er van uit gegaan dat je op een screenshot kunt klikken om het te vergroten, net als op de vorige website. Is die mogelijkheid er niet, dan mag idd het plaatje wel groter worden weergegeven. Het belangrijkste vind ik toch, dat de site het aankan.
  • Opties
    simmertje1981simmertje1981 Berichten: 378 Pittige Puber
    juli 2010 aangepast
    Ik was bezig met een verhaal voor de sims drie. Ik had ze;lfs alleen nog maar de titel en voorstel ronde, waardoor ik hem op privé gezet heb. Nu wil ik er mee verder, is het verwijderd! Kan ik helemaal opnieuw beginnen. Bovendien zijn de screens ook weer weg, zodat ik het niet opnieuw schrijven kan. WAAROM? :x
  • Opties
    BABYxTHExLUXEBABYxTHExLUXE Berichten: 22
    september 2010 aangepast
    hey!
    ik heb eigenlijk geen problemen met hoe het verhaal maken in elkaar zit
    vind het erg grappig dat je nu een soort van boek hebt wat je verder gaat lezen :)
    het enigste wat inderdaad storend is, zijn de muziekjes die je uit kan kiezen.
    Ben me al een paar keer te pletter geschrokken XD
    en perse de sims2 manier hoeft van mij niet. Het spel is aangepast en 'nieuw' dus waarom zou dat met de site niet gebeuren dan.
    Sim2 heeft dagboeken en sim3 een verhaal.
    Voila, het verschil, waarom zou de manier van maken wél hetzelfde zijn dan?
    dan kan je toch ook gewoon op sims2 een dagboek maken in plaats van hier?
    maargoed, groetjes!
  • Opties
    ElAngelsElAngels Berichten: 82
    januari 2011 aangepast
    Ik weet niet of het naïef is, maar ik hoop echt dat er nog een oplossing voor komt!
    Denk dat ik niet de enige ben die de sfeer rond de dagboeken op de vorige site zo mist... :roll:

    Hoe dan ook, ik vroeg me af waarom er dan niet meer gebruik wordt gemaakt van de sims 2-site om daar dagboeken te maken... Nu zitten er velen toch op livejournal, of maken zelf een site aan, op de bestaande site is dan toch veel handiger zou ik zo denken?
    Of zijn er daar ook veel problemen met de plaatjes of iets dergelijks?
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    januari 2011 aangepast
    ^Eigenlijk is een eigen site veel handiger, want daar hoef je niet op je taal gebruik te letten en kan je schrijven wat je wilt. Zelfs andere artikelen zoals ik doe op mijn site.

    Maar waarom de mensen ermee zijn begonnen: Plaatjes uploaden ging eerst niet. Nu kan het wel maar de dagboeken functie is gewoon bagger. :roll:
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    ElAngelsElAngels Berichten: 82
    januari 2011 aangepast
    ^ Grappig dat je het zegt eigenlijk, want ik heb net 5 seconden geleden die weebly-sites ontdekt. Dat ziet er inderdaad ongelooflijk handig uit en je kan ze heel erg mooi maken ook!

    Ik zal me er eens in verdiepen :mrgreen:

    (Ik bedoelde eigenlijk waarom de sims2-site nu niet werd gebruikt voor dagboeken voor de sims 3, maar laat maar zitten hoor :-) )
  • Opties
    esmeepeters0esmeepeters0 Berichten: 3
    maart 2011 aangepast
    De sims 2 lay-out was inderdaad stukken beter. Ik ben in het begin nog wel eens op de sims3 site geweest, maar het sprak me totaal niet aan. Geen gezellige forums, en het dagboek lezen en plaatsen vond ik ook niet handig. Erg jammer dus.

    Ik vond net pas dit topic, en het verbaast me dat het nog altijd niet is aangepast. Het zou wel niet zomaar kunnen, maar kan er bij de sims2 site niet gewoon een dagboekenforum gemaakt worden voor de sims 3? Lijkt mij superhandig. Want veel vertrouwen heb ik er niet meer in dat het komt ;)

    Heel jammer, want ik mis het dagboeken lezen, maken en bespreken heeel veel!! (Net als vele anderen!)
  • Opties
    angl2005151angl2005151 Berichten: 46
    maart 2011 aangepast
    Het verhalen maken word echt niet meer gepromoot hier. Misschien moet dat veranderen op de site, want echt gezellig op dit forum is het niet. Daarom kom ik hier eigenlijk ook heel weinig.
    Ik heb zelf ook een weebly site, maar het is gewoon niet hetzelfde als op de sims2 site. Daar was ik echt aan verslaafd, ik kon echt uren verspillen aan de dagboeken.
    Hier vind ik echt niets aan. En anders moeten ze maar een nieuwe sims3 site maken in sims2 stijl, speciaal voor de dagboek liefhebbers.
  • Opties
    esmeepeters0esmeepeters0 Berichten: 3
    maart 2011 aangepast
    angl2005151 schreef:
    Hier vind ik echt niets aan. En anders moeten ze maar een nieuwe sims3 site maken in sims2 stijl, speciaal voor de dagboek liefhebbers.

    Ja dat vind ik ook. Zo ontzettend veel werk kan dat toch niet zijn?

    Ik wil het gewoon weer terug zoals het wasss!!!! :(
  • Opties
    esmeepeters0esmeepeters0 Berichten: 3
    november 2011 aangepast
    Dit probleem zal niet meer opgelost worden. Erg jammer zeg! Er is wel een site die precies zo werkt als dat voorheen op de sims2 ging. Het is wel pas net online, dus nog niet zo levendig als het zou moeten zijn. Maar hoe meer mensen hoe gezelliger! simsdagboeken.nl kun je dagboeken maken, lezen, punten geven, forum, etc dus zeker moeite waard om te kijken! :D
  • Opties
    jojofarojojofaro Berichten: 134 Koddige Kleuter
    Word hier nog ooit wel wat aangedaan? Ben bang van niet.. en overal zijn zoveel dagboek makertjes en lezertjes die graag weer net zo als de oude sins 2 site het dagboeken gedeelte zouden terug zien..
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top