Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Een kwabbetje hier en daar te veel.

Reacties

  • xTurtly xTurtly Berichten: 28
    Ik loop nu 3 km in 23 minuten en dan loop ik nog tussendoor. Maar ik denk dat ik te snel ren, want ze zeggen dat je moet kunnen praten en dat lukt mij toch niet zo goed. Als ik echter langzamer ga rennen, heb ik het gevoel dat ik amper vooruit kom. Dus beetje een 'dilemma'. Ik heb ondertussen de app 'Runtastic' aanstaan en die zegt dat ik dus met lopen en wandelen (rennen en lopen net hoe je het wil noemen) gemiddeld 7.6 km per uur ben.

    Ik merk wel dat ik het echt leuk vind om te doen, want ik merk al best wel progressie :) . Alleen had ik vanochtend weer last van mijn enkels (achterkant bij de pezen, denk ik dat het zijn), dus wellicht moet ik alsnog andere schoenen.
    Zucht, ik geef teveel geld uit de laatste tijd.. dus liever wil ik hiervoor geen nieuwe schoenen kopen..
  • Inwe Inwe Berichten: 14
    Ik ben aan het trainen voor de vierdaagse en loop op dit moment afstanden van 40 km. Zaterdag heb ik 40 km gelopen en zondag 26km. Dat was wel pittig omdat ik nieuwe zooltjes in mijn schoenen heb en daardoor steeds een flinke blaar krijg op mijn rechterhiel. Niet echt fijn om daar mee te lopen :p
    Donderdag ga ik weer 40 km lopen.

    En daarnaast doe ik aan spinning in de sportschool. Tenminste als ik mezelf van de bank af kan trekken.
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    ^^ Ik moet zeggen dat ik ook niet een heel betoog kan houden terwijl ik loop, maar ik kan wel korte zinnetjes zeggen. 7,6 km/uur is best netjes als je tussendoor nog loopt, als ik alleen ren, loop ik bijna 9 km per uur.

    ^ Dat zijn flinke afstanden...
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Tja, dat zijn meer dan flinke afstanden.
    Kunnen we niet over 2 jaar (volgend jaar is een lustrumjaar, daar kom je niet tussen) met een Simsgroep gaan wandelen?
    Ik kan EA om sponsor shirts vragen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2015 aangepast
    @xTurtly, de allereerste keer dat ik ging lopen ging ik ook te snel. Toen dacht ik: het heet hardlopen, dus ik moet zo snel mogelijk. Daarna heb ik mezelf wat afgeremd. Maar ik herken je dilemma, want ik heb ook snel het idee dat ik te erg ga hijgen als ik sneller probeer te lopen (en dat ik dat dan niet langere tijd kan volhouden). Het is best lastig om dan af te wegen wat het beste is. Volgens mij zit ik aan de 8 km/uur, maar die afstand heb ik nog nooit achter elkaar gelopen.

    @Inwe, wauw! Knap hoor! Dat is echt een hele afstand. Knap dat je dat volhoudt.

    ^ Haha :)

    Ik merk wel dat er veel meer mensen op de been zijn nu het lekkerder weer is. Toen ik afgelopen winter ging lopen kwam ik vaak amper iemand tegen. Nou ja, logisch ook wel.

    Edit: ik zit precies goed met 4 km in 30 min! http://www.glamour.com/health-fitness/blogs/vitamin-g/2015/05/running-jogging-study-long-life
    Als dit klopt tenminste...

    Post edited by Keefbeetle on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @AnsjJ2 , ben benieuwd hoe het met je gaat.
    Je was (dacht ik) van baan veranderd en had meer tijd daardoor om weer te gaan sporten toch?
    Hoe gaat dat?

    Ik heb zelf een dieet gedaan, ben het nu aan het afbouwen, en ben 24 kg afgevallen.
    Ik ging voor de 30, maar daar dacht mijn lichaam anders over.
    Dit is onder begeleiding, en die vond het beter dat ik het ga afbouwen.
    Nog een paar weken, en dan mag ik weer stamppot! Yes!!

    En dan hopen dat het zo blijft. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Wauw, goed zeg! Dat voelt zeker wel fijn, zo'n stuk lichter? Doe je dat dan vooral met anders eten of sport je er ook bij? Ik weet dat je niet van sport houdt, maar je ging wel regelmatig wandelen dacht ik?

    Ik ben nu al 2 weken aan het opletten dat ik zo gezond mogelijk eet. Dat betekent niet dat ik salades zonder dressing eet en droge rijstwafels (niet vol te houden), maar ik doe wel mijn best :) Hoef niet echt af te vallen (hoewel 2 of 3 kg best mag van mij) maar ik wil niet zwaarder worden, dus dan is het ook zaak om slim te eten...
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Keefbeetle, ja ik beweeg makkelijker, kan makkelijker traplopen, de auto in en uit stappen...
    Eigenlijk is het leven een stuk makkelijker geworden. ;)
    En nee, ik sportte er niet bij, totdat ik mijn blessures aan wilde gaan pakken.
    Ik ben hypermobiel (en nee ,dat is niet fijn) en wilde daarvoor naar de fysio.
    Die besloot dat het behandel plan bestaat uit: .... sporten. :(
    Dus dat doe ik 2x per week, en ik heb meer balans gevonden (ik val letterlijk niet meer zo snel om) dus kan ook weer fietsen.
    En dat doe ik dus ook, zo nu en dan.
    Het wandelen staat een beetje op een laag pitje, dat vind ik nou eenmaal niet leuk. ;)
    En ik heb een proteïne dieet gevolgd.

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    november 2015 aangepast
    ^ Ja, dat kan ik me goed voorstellen. (Kan me herinneren dat ik, toen ik nog op school zat, altijd maandag meer moeite had met de trappen op lopen omdat ik dat dan 2 dagen niet had gedaan in het weekend, toen was ik zo'n 25 kg zwaarder/te zwaar en had ik helemaal geen conditie.) Tja, sporten is nou eenmaal heel goed, maar ik begrijp dat je niet staat te juichen als je het gewoon niet prettig vindt.

    Ik ben ook benieuwd hoe het met Ansj gaat, hoop dat het goed gaat.
  • AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    september 2017 aangepast
    Hoe het met Ans gaat, tjsa. Ans is inderdaad naar een andere baan gegaan maar daar totaaaaal niet op mijn plek geweest waardoor ik lichtelijk depressief werd van mezelf en weer ben gaan eten en nog meer ben gaan eten. Op het moment al mijn gewicht + extra's aangekomen. Ja, je zou het niet verwachten maar het is echt zo. Het is ook ontzettend raar om al die posts terug te lezen van mijn afval proces en kan bijna niet bedenken dat ik zoveel heb geschreven er over.

    Wil binnenkort alles weer oppakken maar ik moet eerst meer rust voor mezelf creëren en andere dingen weer voor laten gaan. Zoals rijles etc. Ik wil echt weer op het punt komen dat ik top fit ben en weer wat kilo's minder weeg. Als ik nu terug kijk naar al die foto's moet ik gewoon af en toe janken van wat ik mezelf nu heb aan gedaan. Maar goed, eigen schuld dikke bult.
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Wat jammer dat je niet op je plek was bij die baan! Tja, als alles supersmooth en relaxt zou gaan zou het misschien makkelijker zijn om op gewicht te blijven, maar dan zul je altijd zien dat er allerlei dingen gebeuren die stress veroorzaken, waardoor je langzaam van het pad af raakt. Ik snap dat je overstuur bent als je die oude posts terugleest, maar ik vind het alsnog superknap dat je dat destijds voor elkaar gebokst hebt! Op gewicht blijven ís ook gewoon moeilijk, vooral als je geen rust hebt. Je zit immers niet in een afvalprogramma waarin je alle tijd en ruimte krijgt om uren per dag te sporten en coaches hebt en alles.
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    ^^Zo zie je maar wat werk en het ergens niet op je plek voelen met je kan doen. Vervelend dat je daardoor weer helemaal terug bent bij waar je ooit begon. Toen ik zag dat je hier een berichtje had achtergelaten hoopte ik dat het heel erg goed met je ging en dat het allemaal gelukt was, vind het oprecht jammer voor je dat dat niet zo is. Snap dat je dan wel verdrietig raakt van het lezen van al je berichten van een tijd terug. Maar misschien moet je het ook als een opsteker zien, het laat namelijk wel zien dat je het kan! Als je er klaar voor bent, kun je het gewoon aan!

    Je hebt in ieder geval al een goed begin gemaakt door weg te gaan bij dat werk waar je niet op je plek was. Daarmee heb je al gekozen voor jezelf. Je goed op je plek voelen op je werk is zo enorm belangrijk. Werk is niet je leven, maar het is wel een plek waar een groot deel van je leven zich afspeelt. En als dat niet goed zit, dan is een groot deel van je leven niet goed. Knap van je dat je de stap hebt genomen om terug te gaan naar je oude werk! En wie weet komt er ook weer een tijd dat je er klaar voor bent om die weg af te leggen die je een tijd geleden ook hebt afgelegd!
    Ik wens je in ieder geval heel veel geluk, of dat nou met of zonder het afvallen is :smile: !
  • AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    Aww moep <3

    Binnen nu en een aantal maanden ga ik de overstap maken naar een andere afdeling en heb ik niet meer alle onregelmatige diensten die ik nu heb. Dat zou al zoveel meer rust geven. Gewoon vijf dagen per week werken, dan wil ik gewoon oprecht weer gaan sporten. Al is het dan maar in het weekend een keer per week ofzo.
    Het is echt de laatste jaren ontzettend uit de hand gelopen, maaaaar ik heb er ook weken/maanden bij zitten dat ik mij eigen beter voel dan toen ik me toen voelde. Zeker nu plus size vrouwen steeds meer geaccepteerd worden. Natuurlijk is het geen reden om voor altijd zware obesitas te hebben maar je veolt je op de een of andere manier toch meer geaccepteerd. (Oke, ook al is het dan wel groot en deels in Amerika maar ik merk dat het mijn zelfvertrouwen wel een boost heeft gegeven)

    Daarnaast wil ik ook niet meer zo ontzettend hard gaan als dat ik toen de tijd ben gegaan. Als ik het terug lees was ik gewoon obsessed bezig en wil nu gewoon lekker bezig zijn voor mezelf en niet weer 30 kilo in een half jaar kwijt zijn. (Zal wel lekker zijn daar niet van, maar heel gezond is het voor mijn gevoel ook niet.)
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    Een goed ontbijt, niet teveel suiker. (gewoon brood met iets erop)
    Goed middageten.
    Goed avondeten.

    Als je niet goed ontbijt, middag eet en avond eet ga je eerder tussendoor iets snoepen.
    Zorg ook dat er lekkere gezonde dingen in huis zijn die je makkelijk kan eten.

    -pitloze druiven
    -gedroogde appeltjes?
    -kaas crackers
    -rijstwafels
    -wat dan ook

    Als je dit soort dingen in huis hebt eet je ze sneller en eet je minder ongezonde dingen. Ik let niet echt op wat ik eet maar ik probeer gewoon goed te ontbijten, etc.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @JasFis , leuk bedacht, maar voor sommige mensen werkt dit niet.

    Druiven barsten van de natuurlijke suikers, die dus stiekem koolhydraten zijn. Mensen zoals ik worden daar dus moddervet van.
    En als je wisseldiensten hebt, de ene dag van 8 tot 17:00, en de dag er op van 14:00 tot 22:30, de dag daarop van 10:30 tot 19:00 uur enzovoort, dan heb je ook geen ritme.
    Het heeft heel erg met aanleg te maken. Een half uur per dag bewegen is overigens voor iedereen goed. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
    november 2017 aangepast
    Ik ben sinds kort ook weer begonnen met afvallen :)

    Het is nogal lastig om een sociaal leven te hebben in het weekend maar tegelijkertijd ook wat kilo's kwijt wilt. De balans die ik gevonden hebt is 3 maaltijden per dag en snacken op fruit. In het weekend wil ik weleens een pizza bestellen of wat fast food eten, maar ik basketball op zondagen en dat is verder geen probleem.

    Op dit moment ben ik 8 kilo kwijt en er moeten wat gaatjes bijgemaakt worden in mijn riem!
  • EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
    Even een update:

    Ondertussen heb ik 2 extra gaatjes in mijn riem moeten maken en ben ik 12 kilo kwijt!

    Wanneer het weer wat beter wordt ga ik weer langere afstanden fietsen. Mijn dieet is nog steeds hetzelfde, 3 maaltijden per dag en snacken op fruit. Het is makkelijk vol te houden alleen heb ik wel een groot probleem, ik heb sinds kort een grill waarop ik tosti's kan maken :D
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik ben bekend met dergelijke verleidingen ;) Ik houd niet zo van "gewoon" brood, een onhandige en dure gewoonte, en dus eet ik graag croissantjes, tosti's, dingen met feta erin, etc. Mijn tosti apparaat is kapot dus nu heb ik zo'n panini maker. De verleiding is dan wat minder groot omdat ik meer moeite moet doen om hiermee broodjes te bereiden. Daarbij houd ik van tosti's in de pan: 4 broodjes aan iedere kant insmeren met boter, plakje kaas erop en bakken maar. Ook dat is meer moeite en dus doe ik het niet zo vaak. Tegenwoordig eet ik wat vaker bruine bolletjes met een plak kaas: een compromis tussen niet zo van brood houden en luxe broodjes.

    Ik heb wel een nieuwe ambitie: gevarieerder eten en vaker (uitgebreider) koken (en meteen afwassen!). Ik neig naar gemakzucht, maak niet vaak boodschappenlijstjes en dus kwak ik altijd maar het, voor mij, bekende in mijn mandje. Het gaat best goed met mijn nieuwe ambitie: ik heb dit jaar al vaker en gevarieerder gekookt dan de laatste twee maanden van 2017 :p. Gisteren heb ik vegetarische keftedakia gemaakt met gefrituurde courgette plakken (in ei en bloem en dan kort op hoog vuur in de pan), dit is super lekker om te dippen in tzatziki, en krieltjes die ik zelf gekruid heb. Kant-en-klaar gekruid heeft altijd ingrediënten (zoals die E'tjes en weet ik veel wat) waar ik zo mijn bedenkingen bij heb. Dus ik kruid het nu zelf, dan weet en begrijp ik tenminste wat er bij mijn krieltjes in de pan zit.

    Sporten in de sportschool gaat ook lekker: 2 x per week (pilates en vinyasa yoga). Mijn spieren worden sterker. Het is zo fijn om niet meer om de haverklap een spier te verrekken. Je krijgt alleen geen conditie van dergelijke lessen dus ik wil mijn sporten uitbreiden: misschien thuis erbij aerobics doen of dansen op mijn WII of iets dergelijks om ook die conditie aan te pakken.
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    ^^ Goed bezig!

    ^ Misschien kan het helpen om recepten te gaan verzamelen? Dat heeft mij in ieder geval goed geholpen om gevarieerder te eten. Eerst haalde ik veel recepten gewoon uit de boekjes van supermarkten en had ik een hele losse verzameling, maar nu heb ik een Trello account gemaakt, en bewaar ik daar alles per categorie. De dingen van internet kan je makkelijk knippen en plakken, alleen de rest moet je even overtypen, maar dan heb je wel alles bij elkaar. Elke keer als ik boodschappen ga doen kijk ik daar weer op en bedenk ik weer iets anders om te eten. (Moet je natuurlijk wel een boodschappenlijstje maken! ;) )

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2018 aangepast
    ^ Dat is een goed idee.

    Wat een extra leuke bijkomstigheid was dat toen ik ging shoppen voor mijn nieuwe recept, dit keer met boodschappenlijstje ;), ik allemaal "nieuwe" dingen zag liggen. Waar ik normaal gesproken niet zo op let omdat ik altijd op dezelfde plekken in de schappen mijn bekende dingetjes haal. Toen ik thuis kwam ben ik ook even gaan Googelen voor recepten met die nieuwe "dingen" om wat ideeën op te doen. Nu heb ik hier thuis wel een ordner bak ding (dat is de officiële benaming :p) met recepten en kookboeken maar dan moet ik er wel in kijken.

    Vanavond heb ik verse spinazie (wel klant-en-klaar gewassen) met een gekookt eitje, biologische tofoe gemarineerd in zoete sojasaus en krieltjes die ik lekker ga provinciaals ga kruiden. Het is trouwens al na 19.00, (allang) tijd om te beginnen met koken. Eet smakelijk!
  • EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
    Gelukkig heb ik zometeen lunch op werk aangezien in nu wel honger begin te krijgen ;)

    Ik ben zelf nooit zo van de recepten, ik ken de basis van hoe je dingen klaar maakt en wat met elkaar samen gaat. Meestal slenter ik een uur door de supermarkt of ga ik langs de groenteboer en de slager om te zien wat ze allemaal hebben en vanuit daar bedenk ik hoe ik het klaar ga maken.

    Hiervoor deed ik aan mealpreppen, dus tweemaal per week koken en alles klaarmaken voor de rest van de week. Zo weet je precies wat je kan eten en heb je nooit teveel of te weinig. Het werkt goed maar om nou mijn hele leven opgewarmd eten uit plastic bakjes te gaan eten is ook niet alles.

    Wat voor "nieuwe dingen" eet je nu?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Voor mij gaat het uitgebreider koken niet alleen om het koken maar om de extra aandacht die je jezelf geeft: gewoon wat meer moeite voor jezelf doen: "We are worth it!" ;)

    Ik ben wat dit betreft een beetje zoals jij. Met die keftedakia kijk ik wat erin moet en daarna improviseer ik een slag in de ronde: ik wijk rustig van het recept af (al is het alleen maar omdat ik een vega variant heb gemaakt ipv met "echte" gehaktballen).

    De "nieuwe" dingen die ik zag liggen in de supermarkt waren groene asperges en kikkererwten en linzen. Volgens mij is dat heel gezond. Aangezien ik dat eigenlijk nooit eet heb ik online wel naar recepten gekeken om ideeën op te doen. Daarbij heb ik geen zin om linzen, wat is het, 24 uur te weken dus ik moet even kijken naar recepten waarbij dat niet hoeft. Gisteren zag ik bananenbrood in een film voorbij komen. Dat lijkt me ook wel lekker. Verder wissel ik de krieltjes die ik regelmatig eet icm de rest van mijn maaltijd nu eens af met aardappelpuree. Weer eens verse tomatensoep maken, ipv kant-en-klaar, daar heb ik ook wel zin in. Die vega keftedakia en gefrituurde courgette is niet nieuw voor me. Alleen de laatste keer dat ik keftedakia at, at ik nog vlees en dat is al minstens 7 jaar geleden. Ik ga het nu wel standaard aan mijn etenslijst toevoegen: het is lekker, niet duur en nog best snel te bereiden ook (de vlees variant kost meer tijd om te maken dan de vega variant).

    Mealpreppen doe ik met sommige recepten, maar hooguit voor 3 dagen: bijvoorbeeld met vega bolognese saus voor bij mijn farfalle of als ik Griekse salade maak. De hoeveelheden waarmee dergelijke ingrediënten verpakt worden is genoeg voor 3 dagen. Dit zijn dan ook maaltijden waarbij het niet praktisch is om dat drie keer opnieuw vers te maken. Al gaat de saus de vriezer in en de salade natuurlijk niet. Salade drie keer achter elkaar eten vind ik ook niet erg maar na 2 dagen dezelfde saus te hebben gegeten, gaat de 3e de vriezer in voor een ander moment.

    Wat een late lunch heb je trouwens (misschien ben je pas in de middag begonnen). Ik ben alleen even kwijt: zit je nog in Nederland of misschien een uur eerder (GB)?
  • EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
    Met mealpreppen is het bij mij altijd zo dat het niet uitmaakt hoevaak ik hetzelfde eet. Zo had ik laatst een enorme pan snert gemaakt en 4 dagen lang bijna 2 keer per dag snert gegeten :D

    Ik woon inderdaad niet in Nederland, voor mijn baan ben ik naar Ierland verhuist en loop ik een uurtje achter. Mijn lunch is altijd warm eten, zoals het avondeten in Nederland. Daarom eet ik ook vrij weinig in de avond. Gister kreeg ik van de moeder van een Spaanse vriendin het recept voor een Spaanse omelet. Vrij gezond met maar 3 ingrediënten en een beetje zout. Normaal gesproken ben ik geen fan van aardappel maar in dit geval was het goed te doen!

    Linzen zijn inderdaad erg gezond maar je hoeft ze niet 24u lang te weken. Op het internet staan genoeg geweldige Indiase vegetarische recepten met linzen (dahl).
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ehm, ik ben wel geïnteresseerd in dat recept van Spaanse Omelet. Wil je het delen?

    Some angels choose fur instead of wings
  • EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
    Ingrediënten:

    - Aardappelen
    - 2 medium uien
    - 8 eieren
    - Behoorlijk veel zonnebloem olie
    - Zout

    Pel de uien, snijd ze door de helft en in halve ringen. Pan op het vuur, medium/hoog en gooi er een sloot olie in. Frituur de uien in de olie. In de tussentijd pel en snijd je de aardappelen in blokjes (officieel moet het in ringen maar gelijke blokjes van ongeveer 1.5-2 cm bakken gelijkmatiger). Je hebt genoeg aardappelen nodig zodat ze net in de pan passen. Als je het goed getimed hebt zijn de uien goudbruin en de aardappelen gesneden. Haal de uien uit de olie (leg ze op een bord) en frituur de aardappelen totdat ze net uit elkaar vallen.

    Meng de eieren in een kom en voeg de aardappelen en uien toe, giet de olie af en gooi het mengsel in de pan. Verlaag het vuur naar medium/laag en wanneer de bodem wat steviger is kan je de omelet omkeren door een bord over de pan te leggen en alles om te keren (pas op dat je niets morst!). Keer de omelet regelmatig om totdat de omelet net aan/net niet gaar is.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top