Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims4 Seizoen 3 :Winnares is bekend!!."

«1
DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
Dit is het Inlever en Stem topic.

Elke deelnemer krijgt per ronde 1 bericht in dit topic om een link naar de presentatie in te zetten.
Dat kan pas als ik daar toestemming voor heb gegeven.
Wanneer alle inzendingen er zijn, zal ik de melding geven dat er gestemd kan worden.

Eventuele vragen en/of opmerkingen in het andere topic, om het overzicht te kunnen houden.


Wil je extra informatie over plaatsen of stemmen?
Kijk dan even in het voormalige topic.
http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770587/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-2-stemmen-opdracht-7-tot-11-december-19-00-uur/p1

Some angels choose fur instead of wings
Post edited by Deborah on

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Je kunt vanaf nu hier de creatie voor ronde 1 plaatsen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2017 aangepast
    Een moet de eerste zijn! Bekijk mijn presentatie hier
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Als alles gelukt is, vind je de mijne hier: authorstream.com/Presentation/Dnll8445-3284381-bmd-opdracht/
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    november 2017 aangepast
    http://www.authorstream.com/Presentation/Caatje01-3288945-bmd3-opdracht/
    https://www.slideshare.net/CarindavanProoijen/bmd3-opdracht-1-81715189

    Ik weet niet welke link werkt, dus heb er twee ingezet. Presentaties zijn toch hetzelfde, alleen ben ik bang dat de kwaliteit van de foto's minder is bij slideshare. Hoop dat jullie daar doorheen kunnen kijken!
    Post edited by Caatje28 on
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    http://www.authorstream.com/Presentation/marijeee-3289207-build-dream-opdracht/

    Hierbij dan ook mijn presentatie. Helaas heeft een deel van de slides geen tekst omdat ik het erg druk had met school en dus weinig tijd, maar hopelijk zeggen de afbeeldingen genoeg :)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Hey iedereen!

    Ik heb het af gekregen. Ik zag dat ik alleen ben vergeten in de "woonkamer" kinderstoelen neer te zetten voor de peuters. Ik ga morgen op vakantie dus ik heb besloten mijn presentatie zo te laten voor nu.

    http://www.authorstream.com/Presentation/LisaSimLife-3290019-bmd-s3b1/

    Veel plezier met bekijken. Het huis is ook te downloaden onder mijn EA naam: LisaSimLife het heet: Family Home.

    Liefs Lisa
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    http://www.authorstream.com/Presentation/HappyNisa-3293810-build-dream-s3-opdracht/

    Niet zoveel tekst en uitleg in de Dia, dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is... Als er vragen zijn beantwoord ik ze graag
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    november 2017 aangepast
    Het inleveren is gesloten.

    Het stemmen kan beginnen.

    Inzendingen:

    [*] Meliszie
    [*] Dnnl8445
    [*] Caatje28
    [*] Marijeee
    [*] LisaSimLife
    [*] thekattengirl
    [*] Cynthia_Nienhuis


    Stemmen kan tot zaterdag 18 november 20.00 uur.
    Bekijk alle inzendingen goed en beoordeel ze aan de hand van de gegeven opdracht.

    Bij het stemmen geef je één +stem aan de inzending(en) die jij het beste vindt. Je geeft één -stem aan de inzending(en) die je het minst goed vindt.
    Feedback wordt erg gewaardeerd. Het gebruik van de leeswaarschuwing voor lange stukken tekst wordt ook op prijs gesteld.

    Some angels choose fur instead of wings
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Onder de leeswaarschuwing het uitgebreide commentaar.
    Dnll8445:
    - Ik vind de buitenkant van het huis wat saai, er missen versiersels zoals bloembakken aan de ramen, en misschien zou wat variatie in de kleur ook al heel wat doen.
    - Ik krijg het gelijk koud als ik binnenkom! Ik vind het een hele mooie kleur blauw op de muren, maar ik zou hem afwisselen met wat warmere kleuren, bijvoorbeeld bruin.
    + Ik vind het leuk hoe je de keuken en woonkamer van elkaar hebt gescheiden
    - Ik heb medelijden met de man, de slaapkamer is wel heel roze ;) Verder mis ik wat schilderijen aan de muur.
    + de peuterkamers zijn leuk ingericht
    +/- Leuke kinderkamers, maar het behang vind ik niet zo geslaagd
    - Er mist eigenlijk bijna overal wel wat op de muren

    Caatje28:
    +/- De voorkant van het huis iet er mooi uit, de rest wat vierkant
    + De benedenverdieping is leuk ingericht, leuk hoekje voor de artistieke ruimte
    - Hoewel je je goed aan de opdracht hebt gehouden met de ruimte in de keuken, vind ik het wel wat massief worden zo. Misschien dat een ronde bar had geholpen?
    +/- Speelkamer: Druk! Maar ik denk wel dat kinderen hem erg leuk vinden
    + Leuke slaapkamers

    Marijeee:
    + Leuke buitenkant! Totaal anders dan de eerste twee :)
    + Leuk dat je een ‘open living’ hebt
    +/- De speelkamer ziet er leuk uit, maar door al de downloads zie ik wel wat weinig echt functionele objecten
    + De meisjeskamers zijn super schattig, mooie kleuren ook.
    + Gave artistieke ruimte! Daar had ik het geld niet voor hoor ;). Lekker vol ook, dat vind ik er wel bij passen
    + Mooie slaapkamers verder
    + Ik vind je kleurgebruik erg mooi

    LisaSimLife:
    - Ik vind de buitenkant een beetje een blok. Ook kan ik er persoonlijk erg slecht tegen dat het balkon aan de voorkant niet helemaal in het midden zit en de deur een tweevakjes deur is waar er plek is voor drie, waardoor die ook niet in het midden zit. :P
    - Veel leegte! Je had dit kunnen voorkomen door kleiner te bouwen, dan heb je én minder ruimte om te vullen, én meer budget over. Verder zie ik ook nergens gordijnen bijvoorbeeld! Ik weet niet hoe het komt dat je zo weinig in je huis hebt staan, maar toch zo’n groot budget hebt gebruikt, volgende keer zou ik letten op dat je niet te dure dingen koopt en geen onnodige dingen plaatst.
    + De badkamers vind ik mooi
    - De hobbykamer die je hebt gemaakt had eigenlijk alleen gericht moeten zijn op kunst, zoals schilderen. Verder is een studeerkamer leuk, maar kost het je vooral budget.

    Thekattengirl:
    + Mooie buitenkant
    + Mooi kleurgebruik beneden (ik had zelf alleen de vloer niet ook nog rood gemaakt denk ik)
    + Ik vind eigenlijk alles behalve de roze meisjeskamer erg mooi ingericht
    - Je hebt zo goed als geen tuin

    Cynthia_Nienhuis:
    + Mooie buitenkant, al vind ik het dak wat saai
    + leuk thema voor de slaapkamer van de ouders
    +/- Over het algemeen vind ik het huis mooi ingericht, al zijn de kleuren vaak net iets té (bijvoorbeeld een roze muur én een roze vloer)
    + Je hebt een originele artistieke kamer, en hoewel ik zelf niet voor die kleuren zou kiezen, is hij anders dan al de rest van de artistieke kamers in de wedstrijd, en dat vind ik leuk
    +/- Leuk speelhoekje in de tuin, verder vind ik hem wat kaal

    Mijn - stem gaat naar LisaSimLife.
    Mij + stem gaat naar thekattengirl
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Leuk om weer te zien wat iedereen ervan gemaakt heeft! En ook zo leuk om te zien dat veel ook echt smaakgebonden is! Modern, strak, landelijk of juist kleurrijk. Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën.

    Meliszie:
    Mooie buitenkant. Wel erg strak voor mijn smaak. De binnenkant ziet er ook mooi uit. Wel vind ik het kleurgebruik wat eentonig in de woonkamer. Het is erg grijs. Persoonlijk houd ik van wat meer kleur. Daarom vind ik het kleed in de woonkamer wel goed gekozen. Klein muggenzift puntje wat me opviel: de schilderijen boven de eettafel hebben geen lijst. Dat zou het nét afmaken.
    Als ik dan kijk naar de speelkamer, vind ik dat weer het tegenovergestelde van saai. Hier gebeurt van alles! Wat ik heel leuk vind is dat de meisjeskamer niet stereotyp is. Leuk! Ook de ouder slaapkamer vind ik mooi.

    Caatje28:
    Ik vind de erker heel leuk bedacht. De tuin is wat leeg. Van de achterkant van het huis kreeg ik een beetje een kerk gevoel. Van de zijkant niet! De keuken is mega! Daar kun je zeker geweldige feestje geven! De speelkamer ziet er gezellig uit. Ik vind de grote vloerkleden in combinatie met de stippen op het behang een beetje te veel. De artistieke kamer in de erker vind ik heel erg mooi gedaan. Leuk die afscheiding zo!
    De kinderkamers zijn ook leuk. Maar vooral de kleden in de meisjeskamer vind ik wat overheersend. De jongenskamers vind ik wel heel geslaagd.

    Marijeee:
    Wow, totaal andere stijl van huis! Super modern. Leuk gedaan! De inrichting van de woonkamer past wel bij de rest van het huis. Er mag voor mij wat meer kleur in. Ik vind het L vormige barretje bij de keuken heel leuk bedacht. Wat een leuk glijbaantje in de speelkamer. Is dat CC of zit die bij de peuters? Ik vind vooral kinderkamer 2 prachtig. Lieve kleurtjes en printjes, maar niet zoetsappig. Peuterkamer 2 ook. De eerste vind ik persoonlijk wat te druk. De atristieke ruimte vind ik super goed passen in de opdracht, maar minder goed bij het strakke, moderne huis.

    LisaSimLife:
    Het huis oogt van de voorkant lekker ruim. Het dak vind ik niet zo goed gelukt. Die vind ik zelf ook altijd super lastig, dus ik snap dat het prutsen was. Op de plattegrond doen de ruimtes wat leeg en hokkerig aan. Mooie kleur op de muren in de hal. En ook kleur in de woonkamer!
    De vorm van de keuken vind ik super leuk. Ik had alleen voor andere keukenblokken gekozen. Ik heb er geen verstand van verder hoor, maar ik vind de kleur van de keuken en de barkrukken best industrieel en daar zou ik eerder grijs of bruinig bij verwachten. De peuterkamers vind ik erg leeg en ook niet zo gezellig overkomen. De kinderkamers zijn gezelliger wat kleur betreft, maar ook erg leeg. De speelzolder vind ik supergoed bedacht.

    TheKattenGirl:
    Hee, leuk, nog een modern huis!
    Mooie keuken, leuk dat de keuken zelf in een kleurtje is, terwijl de muren rustiger zijn gehouden.
    In het zitgedeelte mis ik een salontafel. Het oogt nu een beetje kaal. De speelkamer ziet er gezellig uit. De meisjeskamers zijn erg leuk. Ik moest wel lachen om de rommel van de rommelige artistiekeling. De ouderslaapkamer en de artistieke ruimte vind ik heel mooi. Ook de peuterkamers vind ik gezellig. En de badkamer bij de peuters heeft mijn favoriete kleur, dus dat valt sowieso in de smaak!
    De tuin is wat achtergebleven dit keer. Die zou wat meer aandacht mogen krijgen.

    Cynthia_Nienhuis:
    Wow, wat een wit dak! Het springt bijna van mijn scherm! De voor- en zijaanzichten laten het huis beter tot zijn recht komen. Dat ziet er modern uit! Hoewel ik erg van kleur houd, is het kleed in de hal me iets te veel kleur. Ik mis ook een leuning bij de trap. De kapstokken vind ik wel weer heel leuk bedacht. De keuken past goed bij het huis. Mooi eiland in het midden. De bovenkastjes zitten wel erg hoog. Ik vind de gecreëerde hoekbank in de woonkamer heel geslaagd. De kleuren in de kinderkamer vind ik mooi, het behang vind ik iets minder. De ouderslaapkamer en badkamer zijn prima. De groene peuterkamer vind ik goed bedacht, hoewel ik niet alle kleuren mooi bij elkaar vind passen.
    De blauwe peuterkamer vind ik wat dat betreft beter gelukt. De meidenkamers zijn goed gelukt. Het peuterstukje in de tuin ziet er ook gezellig uit. (misschien moet ik toch dat pakket maa aanschaffen :-) )

    Mijn Plusstem is voor: Marijeee
    Mijn minstem gaat naar: LisaSimLife
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel leuk vind dat jullie allemaal een tuin hebben! Helaas had ik hier geen budget meer voor xD

    Mijn plusstem gaat naar @Meliszie
    Mijn minstem gaat naar @LisaSimLife
    @Meliszie
    + Leuke buitenkant, ziet er huiselijk en gezellig uit
    + Wauw wat is er veel te zien/doen in de speelkamer!
    + Leuk die thema's in de peuterkamers, alleen beetje saaie kleur op de muur
    - Vind de garagedeur aan de zijkant een beetje raar. Komt waarschijnlijk door de verhoogde fundering.
    - In de woonkamer is niet genoeg plek voor het hele gezin om te zitten
    - Het kleurgebruik in het huis laat het er een beetje somber uitzien

    @Dnnl8445
    + Leuk kleurgebruik
    + Vide
    - Kinderkamers vrij lege muren
    - Mis in de speelkamer wat aankleding. Vrij kaal
    - De pergola voor het raam bij de ingang vind ik niet passen

    @Marijeee
    Wat is dat witte ding in de hoek van de woonkamer?
    + Leuk die tipi in de kinderkamer
    + Mooi atelier, maar staat wel erg vol
    +- Erg modern, sorry niet mijn smaak maar wel knap gedaan
    - Vind het jammer dat je zoveel cc gebruikt
    - Speelkamer ziet er leuk uit maar zie weinig speelbaar speelgoed en is erg klein

    @LisaSimLife
    + Leuk bakstenen huis, beetje vierkant
    + Handig een apart kantoor
    + Speelzolder is een goed idee en er is genoeg te doen voor de kinderen
    - Erg leeg, mis decoratie en prullaria. Kleinere kamers zijn makkelijker in de richten
    - Kleur in de keuken is erg donker
    - Mis een atelier. Ik zie wat je bedoeling was, maar omdat er nu zoveel andere dingen in de ruimte staan gaat dit idee verloren. Lijkt nu meer een hobby kamer.

    @thekattengirl
    + Gewaagd zo'n rode keuken.
    + Leuk kleed in de speelkamer
    +- Erg modern, sorry niet mijn smaak maar wel knap gedaan
    +- Artistieke ruimte is erg leuk, maar wel erg donker
    - Vind de donkere vloer beneden niet zo mooi in combinatie met de donkere muren.
    - Niet genoeg zitplaats voor het hele gezin in het zitgedeelte binnen
    - Mis wat speelgoed in de kinderkamers

    @Cynthia_Nienhuis
    Wow wat een wit dak, waar is m'n zonnebril?!
    + Leuk die vloerkleden in de hal
    + Apart feesthoekje met bar, maar vind de gele muur niet mooi
    + Hoekbank en veel zitruimte
    + Vrolijke speelkamer met genoeg te doen
    + Apart gedeelte in de tuin voor de peuters
    +- Helemaal bovenaan de foto van de keuken, zijn dat de kastjes? Hangen erg hoog, erg onpraktisch
    +- Erg modern, sorry niet mijn smaak maar wel knap gedaan
    - Paar stoelen rondom de bar had het afgemaakt
    - Vind het toch een beetje kaal in het open plan gedeelte
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    november 2017 aangepast
    @Meliszie
    + mooie buitenkant
    + Ik vind de zandbak in de tuin heel leuk bedacht
    + gezellige speelkamer en kinderkamers
    + sfeervolle ouderslaapkamer
    - ik vind de artistieke ruimte een beetje saai

    @Dnll8445
    + De tuin ziet er mooi uit, leuk die bloemen langs het huis
    - Ik ben geen fan van het kleurenschema, iets té blauw naar mijn smaak en het zorgt er ook voor dat alles heel druk (?) lijkt.
    - aansluitend op bovengenoemd punt, dit is een kwestie van persoonlijke smaak maar zelf vind ik dat ook in de slaapkamers het kleurenschema wat voor die kamer gekozen is iets te ver is doorgetrokken

    @Caatje28
    Allereerst een tip, ik vind persoonlijk de kwaliteit van presentaties in slideshare erg laag, dus misschien zou je de volgende keer je presentatie naar authorstream kunnen uploaden als je dit wil verbeteren
    - Binnenkant doet erg vierkant voor
    - De speelkamer is wel erg druk, wel een leuk behangetje
    + leuke kinderkamers
    + Er zijn wel erg veel stoelen (de bar en de tafel) waardoor het er een beetje vreemd uitziek vind ik

    @LisaSimLife
    + Ik vind de speelzolder heel leuk bedacht
    + leuke opbouw van de keuken (vorm)
    - het irriteert mij een beetje dat het huis van de voorkant net niet symmetrisch is, ook vind ik het huis een beetje ‘blokkerig’ van de buitenkant.
    - Ik vind veel ruimtes wel erg leeg, terwij er volgens mij nog wel wat geld over is voor kleine decoraties enzo

    @thekattengirl
    + het huis ziet er van de buitenkant heel anders uit van de rest, dat vind ik wel leuk. Ook leuk dat zitplekje buiten (al vind ik de gekozen meubels niet super)
    - Ik ben geen fan van de rode vloerbedekking
    + gezellige kinderkamers
    - Ik mis een tuin waar de kinderen in kunnen spelen, ik weet dat dit geen verplichting was maar het was wel leuk geweest
    - Ik vind het zitgedeelte een beetje kaal ogen, ik mis bijvoorbeeld een salontafel of iets dergelijks
    + hele mooie keuken

    @Cynthia_Nienhuis
    +/- Ik vind de buitenkant van het huis op zich heel mooi en modern, maar de combinatie met bijvoorbeeld de ‘get together’ plantenbakken niet. Ook vind ik een wit dak wel heel fel, dat had ik zwart gemaakt als ik jou was
    + leuk eetgedeelte
    - Ik vind de keuken iets te donker en het zitgedeelte iets te blauw
    + leuk speelhoekje in de tuin

    Mijn + stem gaat naar @meliszie
    Mijn - stem gaat naar @LisaSimLife


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Helaas hebben maar 4 mensen de moeite genomen om te stemmen.
    Omdat ik de stand zou kunnen beïnvloeden, onthoud ik me van stemming.

    Dit is de eindstand van de eerste ronde:

    Meliszie 2 plus stemmen
    Dnnl8445 0 stemmen
    Caatje28 0 stemmen
    Marijeee 1 plus stem
    LisaSimLife 4 min stemmen
    thekattengirl 1 plus stem
    Cynthia_Nienhuis 0 stemmen

    Helaas @LisaSimLife, je hebt een prachtige woning gecreëerd, maar de concurrentie is moordend.
    Het was deze keer niet voldoende om door te komen.
    Hopelijk tot volgend jaar. ;)

    Gefeliciteerd @Meliszie, je hebt de meeste stemmen.
    En, je krijgt ook nog de bonus stem.
    Ik heb begrepen dat dat een Sims4 dingetje is. ;)

    Ik ben nog aan het stoeien met de nieuwe opdracht, maar die laat niet te lang op zich wachten.

    Some angels choose fur instead of wings
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    En het inleveren kan weer.

    Alleen een link naar je presentatie, eventuele opmerkingen, vragen of anders mag in het andere topic.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Bij deze is de stemronde geopend.

    We hebben helaas maar 3 kandidaten.

    @Meliszie https://www.slideshare.net/secret/crytiHkmb0XaHe

    @Caatje28 https://www.slideshare.net/CarindavanProoijen/bmd3-opdr-2-86082398

    @Dnll8445 https://www.slideshare.net/DanielleGelaudie/bmd-dnll8445-opdracht-2

    Ik zou zeggen, veel plezier met het doornemen.
    Vragen en/of opmerkingen kunnen in het andere topic.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik vond het best een lastige opdracht, vooral hoe je die appartementen nou in moest delen op zo'n kleine kavel. Daarom wil ik even zeggen dat ik vind dat iedereen het goed en leuk gemaakt heeft!

    Mijn plus stem gaat naar @Meliszie
    Mijn min stem gaat naar @Dnll8445
    @Meliszie:
    + Leuk die luifels en de bloemen onder de ramen
    + Aquariums in de hal is leuk
    + Veel ruimte in de appartementen
    +- Was bang dat de appartementen allemaal zo donker zouden zijn als het eerste appartement, maar op die na vind ik ze allemaal mooi en uitnodigend!
    +- Denk dat als je de trap buitenom had gemaakt het meer leek op een complex met een lift dan in de hal
    - Vind de gezamenlijke ruimte erg donker en saai door al het bruin
    - Vind het een erg groot rechthoekig blok. Had liever een paar nisjes of iets dat het breekt aan de zijkant
    - Niet erg moderne uitstraling buitenkant

    @Dnll8445:
    + Buitenkant is modern en leuk met die afdakjes boven de ramen. Dat breekt het geheel.
    + De binnentuin is erg leuk bedacht!
    + Vind de grote slaapkamers leuk ingericht
    +- Leuke deuren voor de appartementen
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik vond beide inzendingen erg mooi, maar één moet de winnaar zijn! De doorslag was dat ik vind dat bij @Dnll8445 alles iets beter bij elkaar past, en het kleurgebruik wat zachter is. Vandaar dat mijn +stem naar haar gaat, wat betekent dat @Caatje28 helaas mijn -stem krijgt.
    @Caatje28 :
    +/- Ik vind de vorm van de buitenkant mooi, maar ik had andere kleuren of texturen gekozen voor de muren (al is dat misschien gewoon persoonlijke smaak)
    Grappig dat jij ook overal een aangepaste douche hebt
    + Appartement 1 vind ik erg mooi ingericht
    - appartement 2 vind ik net iets te modern, vooral de woonkamer en keuken
    - ik vind de keuze voor het blauw en roze toch wat overdadig. Het zijn prima accentkleuren, maar je gebruikt ze wel hel veel
    - leuke hal

    @Dnll8445 :
    + mooie, moderne buitenkant
    + Leuk, zo'n hal
    Je neemt je foto's wel heel erg uitgezoomd, waardoor ze vervormen. Op zich zie je daardoor goed de hele kamer, maar dat kan ook door een klein plattegrondje van de kamer.
    + Ik vind bij jou alles iets beter bij elkaar passen en je hebt een mooi kleurgebruik

  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Sorry voor het wachten, met een ziek kind, een man op vakantie, een kind dat wel naar school moet én een baan had ik helaas pas vandaag tijd om echt te reageren. Ik vond het echt heel erg moeilijk, omdat ik de buitenkant van @Caatje28 écht prachtig vind, maar de binnenkant van @Meliszie beter bij de opdracht vind passen...

    oké, mijn plusstem gaat naar Meliszie, mijn minstem naar Caatje28
    @Meliszie :
    - De luifels aan de buitenkant vind ik een grappige toevoeging voor de bewoners, maar komen niet heel modern over.
    - ik vond de trap in het midden meer landhuis lijken dan appartement. Met de trap aan de zijkant was dat gevoel denk ik minder geweest.
    + Wat ik wel heel leuk vind is dat je meteen op de begane grond al appartementen hebt voor bewoners.
    + ik vind het leuk dat elk appartement zijn eigen "buiten" heeft. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
    + ik vind de fitnessruimte een leuke toevoeging!
    + ik heb mijn eerste appartement ook geïnspireerd op het huis van mijn oma :-) Volgens mij lijken ze wel wat op elkaar. Ik zie dezelfde kleuren en spulletjes!


    @Caatje28 :
    + Wat een prachtige buitenkant! Het gebouw komt modern over, maar oogt niet hoekig. Heel leuk gedaan!
    + Leuk dat jij ook de liften in je hal hebt bedacht.
    - Ik vind de gemeenschappelijke ruimte op de begane grond wel erg groot.
    + de eerste 2 appartementen vind ik mooi en rustig ingericht. Leuk die douches ook! Die had ik eerst ook!
    - ik vind het roze en blauwe appartement niet zo geslaagd. De kleuren overheersen me iets te veel
    + heb ik al gezegd dat ik de buitenkant heel mooi vind? Echt heel gaaf, met dat fonteintje, dat afgescheiden tuintje en het kleurgebruik! Echt helemaal goed!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Algemeen
    • Naar mijn mening hebben de deelnemers zich (ruim) voldoende aan de eisen van de opdracht gehouden.
    • Naast de (nep) liften stonden er wel overal trappen. Het was ook geen praktische eis: het liefst geen trappen icm de redelijke kleine kavelmaat (zodat alles niet gelijkvloers gehouden kon worden). Maar dat was vast de point: moet deelnemers wel een uitdaging geven natuurlijk.
    • Bovendien, De Sims is vaak toch ook net doen alsof, de suggestie wekken van ... wat je ook wilt doen. Dus wat mij betreft hebben al de trappen zo'n stoel aan de leuning die bewoners naar boven en beneden kan brengen, tenminste als ze dat willen of nodig hebben. Anders gewoon met de trap want dat is goed voor de conditie.
    • Er zijn nauwelijks moderne inrichtingen gebruikt en toch zijn al de appartementencomplexen van alle (moderne) gemakken voorzien: goede (inloop) douches, hoogwaardige apparaten in de keukens en badkamers. Een goede en verantwoordelijke keuze van de deelnemers.
    • Al de deelnemers hebben rekening gehouden met eventuele immobiliteit van de bewoners door doorgaans ruimtelijk te bouwen en in te richten zodat een eventuele rollator of rolstoel overal goed bij kan.
    • Een van de eisen was om in de gemeenschappelijke ruimte ook te kunnen eten. Caatje28 is de enige die aan deze eis heeft voldaan.
    • Ik zag een paar tafelvoetballen staan. Ik doe maar net alsof dit een biljarttafel moet voorstellen want ik vraag me af of het leuk vinden van een tafelvoetbal niet verjaart vanaf een bepaalde leeftijd :p (die mogelijk een stuk lager ligt dan de pensioengerechtigde leeftijd).

    Meliszie
    • Gebouw en buiten. Ik vind dit gebouw vrij log en saai ogen: een beetje als een vierkante doos. De voorkant en gebruikte muurtegel maken wel een hoop goed. Dit maakt het allemaal wat lichter. Mis wel een kleurrijk plantje aan de voorkant. Zonde dat dat bord op het balkon staat. Wel een leuk detail maar ik had het elders geplaatst. Misschien voor op het gras aan de rand van de kavel. Dakterras vind ik erg mooi maar ik had hier graag meer bloemen gezien.
    • Openbare ruimtes. Saaie hal. De functionele gemeenschappelijke ruimte doet me denken aan de sfeer in de bars in Windenburg. I like it maar had graag wel een kleurrijk plantje gezien om dat houten (donkere) kleurenschema te doorbreken. Ik vind het vermaak in de hal op de eerste verdieping niet passen. Ik zou die ruimte meer inrichten als een gezellige doorloopruimte met misschien een bankje en een paar bloemen en schilderijen. Ik vind die ruimte niet gezellig.
    • Appartementen. De gebruikte 70 jaren stijl spreekt me aan. Ik vind het bubbeltjes behang in de slaapkamer van appartement 2 teveel van het goede, te druk voor de doelgroep. De inrichtingen en het kleurgebruik in de appartementen vind ik verder prima maar ik ben ook weer niet heel enthousiast (over smaak valt wel te twisten). De woonkamer van appartement 3 oogt me qua meubels iets te modern. Waarschijnlijk is je oma moderner dan de eisen van de opdracht :). Wel een beeldige slaapkamer. Attent dat er bij nummer 4 rekening is gehouden met de kat. Ik <3 van katten en honden. De buitenruimtes (balkons) bij nummer 1 en 4 zijn erg mooi, leuk al die bloemen.
    • Overig. Onderschat nooit een fitnessruimte. Goede keuze. Ik had het hier gisteren nog over met mijn moeder (niet gerelateerd aan jouw inzending trouwens): die heeft een vriendin die inmiddels op een sportclub is gegaan omdat ze niet meer als ze op de grond zit of ligt met haar bovenlichaam omhoog kan komen. Dat kunnen mijn moeder en ik wel. Dus beweging en sporten is goed en gezond voor al de leeftijden.

    Caatje28
    Ik vond je (dubbele) nummering verwarrend, ondanks de verschillende kleuren.
    • Gebouw en buiten. Mooi en modern. Leuke vorm en hoekjes (balkons). Genoeg groen aanwezig: binnen en buiten.
    • Openbare ruimtes. Gezellige gezamenlijke ruimte. Er is genoeg te doen van actief tot lekker rustig op de bank een boek lezen. De gezamenlijke keuken met eetkamer vind ik sfeervol en handig. Je hebt twee appartementen met slechts twee stoelen en een eettafel dus zo’n grote eetruimte is handig als de (klein)kinderen of vrienden eens komen eten. Dat dakterras is een leuke extra: al oogt het wat klein voor de hoeveelheid bewoners die er zijn. Maar ze kunnen ook in de fijne groene tuin gaan zitten natuurlijk. De hal vind ik erg mooi en ruimtelijk ogen met een mooie palm en bamboe.
    • Appartementen. Ik vind de inrichtingen en gebruikte kleurenschema's en kleurencombinaties beeldig in al de appartementen muv van de vloer in appartement 2. Hier heb je wat mij betreft de plank misgeslagen :p. Ik vind deze vloer eerder passen bij een schuur of garage dan bij een appartement. Al de appartementen ogen gezellig en knus. De balkons zijn wat klein maar groter zal vast niet praktisch geweest zijn met de beperkte bouwruimte die de kavelmaat geeft.

    Dnll8445
    • Gebouw en buiten. Inderdaad modern. Volgens mij ervaar ik een gevalletje gezichtsbedrog. Het voelt en oogt kleiner dan bij Caatje28 terwijl je meer kavel hebt gebruikt voor het gebouw dan zij. De bloembedden vind ik erg fleurig: een mooi contrast met dat zwart van de tweede verdieping. Dat licht het allemaal wat op. Evenals de sfeervolle luifels.
    • Openbare ruimtes. De compacte binnentuin - al vind ik dit erg gezellig, kleurrijk en groen ingericht - voelt wat claustrofobisch. Ik vind de gemeenschappelijke ruimte gezellig maar mis toch wat kleur(accenten): een kleedje en/of gordijntje of zo. De bewoners kunnen ojaa hebben in de hal (de kast)! Mijn favoriet in deze inzending! :naughty:
    • Appartementen. Mooie inrichtingen maar ik mis toch wat sfeer als gevolg van de gebruikte kleurenschema's en combinaties. Wat me het meest aanspreekt is dat iedere ruimte iets unieks/eigen heeft (ik ga even in hokjes labelen): voor de intellectueel en boekenwurm studeerkamers, voor de kunstzinnige een atelier en voor de muzikale muziekinstrumenten. De riante keukens zijn prettig als de (klein)kinderen of vrienden eens komen eten. Ik vind de bakstenen muur in appartement 1 niet passen bij de doelgroep. Mooie comfortabele badkamers. Onhandig dat de brandtrap alleen toegankelijk is vanuit één appartement.
    • Overig. Zonde dat je zoveel budget (ruim 100.000 Simdollars) hebt laten liggen. Daarmee had je net iets meer decoratieve sfeer en (rustige) kleur (accenten) kunnen aanbrengen maar waarschijnlijk riep real life je: maaaaam ...... :p


    Mijn plus stem gaat naar @Caatje28.
    Mijn min stem gaat naar @Meliszie.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Het zijn allemaal leuke gebouwen met mooie ruime appartementen. Al had ik het best interessant gevonden als iemand had geprobeerd om echt maar één verdieping te gebruiken en dan een grote gezamenlijke keuken/eetkamer, zodat in de appartementen een klein keukentje voldoende is - om ruimte te besparen. Maar de rollator/rolstoel-eis maakt het wel lastig.
    Wie weet probeer ik het zelf wel en gooi 'm daarna in de zandbak ;) (ja, die hebben we ook nog...).

    Zoals ik de opdracht lees zijn er (in grote lijnen) drie belangrijke punten, de buitenkant, de inrichting en de gezamenlijke ruimte. Deze punten zal ik per deelnemer kort van feedback voorzien.

    Meliszie
    Buitenkant: Van voren ziet het gebouw er niet echt modern uit en verder vind ik het ook wat saai eruit zien en ook het groen is wat weinig aanwezig.
    Inrichting: Heel leuk, wat ouderwets, maar wel gezellig, ook lekker veel prulletjes.
    Gezamenlijke ruimte: Leuk, al is die fitnessruimte voor oudere Sims natuurlijk wat gevaarlijk ;) Het dakterras is misschien net wat aan de moderne kant, maar je zou kunnen zeggen dat het "buiten" is.

    Caatje28
    Buitenkant: Speels en modern en veel groen. Alleen had ik graag wat betegelde paden gezien naar de deuren toe, dat is wel zo prettig voor rolstoelen en rollators. De prullenbakken en brandtrappen zijn een leuk detail, heel passend voor een appartementencomplex.
    Inrichting: Sommige kamers vind ik wat te modern overkomen en met name op de tweede verdieping vind ik de kleuren wat te "hard". Verder leuk ingericht.
    Gezamenlijke ruimte: Er is in ieder geval genoeg te doen. Ik vind de ruimte wat te open, dat doet af aan het knusse gevoel, misschien hadden wat kamerschermen, halve muren of boekenkasten de boel net wat meer opgedeeld.

    Dnll8445
    Buitenkant: Het heeft wel wat, ondanks dat ik over het algemeen niet zo gecharmeerd ben van zwart/witte huizen. Ik vind het gebouw wel wat massief overkomen.
    Inrichting: Het heeft sfeer, al vind ik die grote glazen deuren wat uit de toon vallen.
    Gezamenlijke ruimte: Wat aan de kleine kant - en die binnentuin is een leuk idee, maar hij is te klein/te vol. Ook de hal vind ik wat aan de kleine kant - er is net voldoende ruimte voor de rollator/rolstoel (maar als het grote elektrische rolstoel is, dan wordt het al wat krap -maar goed, die dingen zijn ook bijna net zo groot als een scootmobiel).

    En dan nu het moeilijkste gedeelte, de stemmen.
    Mijn plus stem is voor @Caatje28
    De min stem gaat naar @Dnll8445
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    En hier is de uitslag van De Sims4 Seizoen 3 opdracht 2:

    Er staat nog een bonusstem van de vorige ronde voor @Meliszie.

    Dit zegt de stemming.

    @Meliszie +1 +1 -1 = +1

    @Dnll8445 -1 +1 -1 = -1

    @Caatje28 -1 -1 +1 +1 = 0

    @Meliszie komt dan op +2 stemmen en is daarmee de winnaar.
    En helaas moeten we afscheid nemen (voor nu) van @Dnll8445.

    Dank je wel voor het meedoen!

    Hopelijk blijf je wel mee stemmen, en wellicht zien we nog een creatie van je in de zandbak verschijnen. ;)


    Some angels choose fur instead of wings
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    @Meliszie
    + mooie buitenkant
    + Ik vind de zandbak in de tuin heel leuk bedacht
    + gezellige speelkamer en kinderkamers
    + sfeervolle ouderslaapkamer
    - ik vind de artistieke ruimte een beetje saai

    @Dnll8445
    + De tuin ziet er mooi uit, leuk die bloemen langs het huis
    - Ik ben geen fan van het kleurenschema, iets té blauw naar mijn smaak en het zorgt er ook voor dat alles heel druk (?) lijkt.
    - aansluitend op bovengenoemd punt, dit is een kwestie van persoonlijke smaak maar zelf vind ik dat ook in de slaapkamers het kleurenschema wat voor die kamer gekozen is iets te ver is doorgetrokken

    @Caatje28
    Allereerst een tip, ik vind persoonlijk de kwaliteit van presentaties in slideshare erg laag, dus misschien zou je de volgende keer je presentatie naar authorstream kunnen uploaden als je dit wil verbeteren
    - Binnenkant doet erg vierkant voor
    - De speelkamer is wel erg druk, wel een leuk behangetje
    + leuke kinderkamers
    + Er zijn wel erg veel stoelen (de bar en de tafel) waardoor het er een beetje vreemd uitziek vind ik

    @LisaSimLife
    + Ik vind de speelzolder heel leuk bedacht
    + leuke opbouw van de keuken (vorm)
    - het irriteert mij een beetje dat het huis van de voorkant net niet symmetrisch is, ook vind ik het huis een beetje ‘blokkerig’ van de buitenkant.
    - Ik vind veel ruimtes wel erg leeg, terwij er volgens mij nog wel wat geld over is voor kleine decoraties enzo

    @thekattengirl
    + het huis ziet er van de buitenkant heel anders uit van de rest, dat vind ik wel leuk. Ook leuk dat zitplekje buiten (al vind ik de gekozen meubels niet super)
    - Ik ben geen fan van de rode vloerbedekking
    + gezellige kinderkamers
    - Ik mis een tuin waar de kinderen in kunnen spelen, ik weet dat dit geen verplichting was maar het was wel leuk geweest
    - Ik vind het zitgedeelte een beetje kaal ogen, ik mis bijvoorbeeld een salontafel of iets dergelijks
    + hele mooie keuken

    @Cynthia_Nienhuis
    +/- Ik vind de buitenkant van het huis op zich heel mooi en modern, maar de combinatie met bijvoorbeeld de ‘get together’ plantenbakken niet. Ook vind ik een wit dak wel heel fel, dat had ik zwart gemaakt als ik jou was
    + leuk eetgedeelte
    - Ik vind de keuken iets te donker en het zitgedeelte iets te blauw
    + leuk speelhoekje in de tuin

    Mijn + stem gaat naar @Meliszie
    Mijn - stem gaat naar @LisaSimLife


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @Marijeee, alleen Meliszie, Dnll8445 en Caatje28 hadden een inzending ingeleverd waarover al een stemming is geweest. Melissa heeft die ronde gewonnen.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Volgens mij hoort het commentaar zelfs bij een eerdere opdracht :tongue:
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Sjonge, ik was vergeten hoeveel werk het is om een presentatie te maken.
    Het budget staat er ook niet in, maar daar was de opdracht op gebaseerd, dus net onder de 4 ton.
    Tijdens het maken van de foto's kwam ik er achter dat mijn CC pleite is, ik heb dus hier en daar wat moeten aanpassen.

    https://www.slideshare.net/Simvlinder/bmd-bond

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top