Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

teveel mods sims 4 werkt niet meer..

MelientjeMelientje Berichten: 2
Hoi.

Ik download graag mods, ik heb een perioden gehad dat ik er heel veel had en had ze allemaal verwijderd. Nu heb ik weer nieuwe mods gedownload maar als ik er meer dan 300 in het mapje Mods stop wilt mijn sims4 niet meer opstarten en ik wil meer mods.

Wat kan ik nu doen? Heeft iemand tips hiervoor??

Vriendelijke groet, Melanie

Reacties

  • GerryGerry Berichten: 3
    misschien dat je ze in mappen kunt zetten, mijn dochter maakt in de map mods nieuwe mappen op alfabet en dan zet ze de downloads op naam daarin.....( voorbeeld) van 1 tot 0 en dan van a tot z ;)
  • MelientjeMelientje Berichten: 2
    Ohja ik ga het proberen. bedankt! :)

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @Melientje

    Niet iedere mod kan geplaatst worden in een submap (oftewel een niveau diep), bijvoorbeeld Mods\Submap. Sommige mods kunnen een niveau diep geplaatst worden en sommige mods moeten rechtstreeks worden geplaatst in de map Mods omdat ze anders niet gelezen kunnen worden door het spel en dan werken ze niet. Doorgaans staat op de pagina waar je het materiaal vandaan hebt wel iets aangegeven of de mod rechtstreeks in de Mods map geïnstalleerd moet worden of dat het ook een niveau diep kan. Als een mod in een submap niet werkt in het spel, plaats het dan rechtstreeks in de Mods map.

    Verder is het belangrijk dat je weet dat met iedere geïnstalleerde mod meer van de pc prestaties gevraagd worden. Als je hiernaast ook nog aanvullende De Sims 4 pakketten hebt geïnstalleerd wordt er ook meer van de pc prestaties gevraagd. Jij wilt erg veel mods geïnstalleerd hebben en de kans bestaat dat dat allemaal net een maatje teveel is voor wat je computer aankan.

    Daarbij moeten mods regelmatig geüpdate worden. Het hoe en wat hiervan staat hier:
    http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/771459/mods-cc-pre-patch-waarschuwing-leesmij

    Lees dat: het is belangrijk dat je hiervan op de hoogte bent.

    Als je zoveel mods hebt, wordt het heel lastig goed bij te houden welke mods geüpdate zijn en moeten worden. Mods updaten is een terugkerend ritueel.

    Ik heb sterk het vermoeden dat je simpelweg teveel hebt geïnstalleerd en dat daar ook (sterk) verouderde mods bijzitten die niet meer werken in combinatie met de laatste gameversie. Als je iets download, kijk dan altijd naar de datum wanneer de maker diens materiaal online heeft geplaatst, op een site zoals Mod the Sims wordt dat altijd aangegeven. Als je aan de datum kunt zien dat dat al geruime tijd geleden is, laat de mod dan links liggen. Kans is namelijk aannemelijk dat de mod niet meer compatibel is met het spel.

    Daarbij kunnen mods onderling met elkaar conflicteren. Vooral mods die zo ongeveer hetzelfde doen kunnen onderling problemen veroorzaken als ze beide geïnstalleerd zijn.

    Als je wilt achterhalen welke mods voor problemen zorgen, is eerst vanilla spelen gevolgd door de 50% methode de manier om dat te achterhalen. Hoe meer materiaal je hebt geïnstalleerd, hoe meer werk dit is:
    http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-problemen-met-cc-en-mods-achterhalen-lastexceptions-vanilla-spelen-en-50-procent-methode.html

    Tenslotte, geef ik je nog even deze link: http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-custom-content-en-mods.html

    Ik kan je echt aanraden jezelf wat beter te informeren over het wel en wee van downloaden en materiaal geüpdate houden. Dat is echt in je eigen belang om de spelproblemen die je nu hebt op te lossen en in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

    Succes ermee


    PS. je zit bij het technische gedeelte voor De Sims 3. De volgende keer kun je het beste dergelijke topics openen in het technische gedeelte van De Sims 4.
  • Ambiebas1Ambiebas1 Berichten: 5 Brabbelende Baby
    Ik heb dat ook en ik denk dat daar niet echt een oplossing voor is ik download dan gwn minder
  • Ambiebas1Ambiebas1 Berichten: 5 Brabbelende Baby
    ;)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top