Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Plantsims

MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
Hoi,

Ik vind het echt super dat er weer plantsims zijn! Ik heb gelezen dat je een plantsim kunt krijgen met behulp van verboden fruit. Mijn vraag is of je deze als zaadje kunt vinden? Of is er een andere manier om eraan te komen?

Reacties

  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    Ja dat vraag ik me dus ook af!
    Mijn sim is zojuist in een plantsim veranderd..

    en ik heb al gekeken in het verzamelboek maar daar staat geen verboden fruit tussen?!
    Dus dat zou betekenen dat er geen verboden fruit in het spel zit!?
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Mijn sim had als wens om verboden vruchten te kweken, maar is nergens terug te vinden in het buydebug menu? Zijn het echt enkel de baby's die een zaadje in hun inventaris krijgen?
  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    Ik krijg wel de optie om kindje te maken met mijn plant sim.. ik heb het nog niet gedaan misschien krijg je zo een zaadje voor een baby? Ik zal het straks eens proberen als ik getrouwd ben
  • Adintje1988Adintje1988 Berichten: 1,063
    maart 2013 aangepast
    Ik heb overal gekeken hoe mijn sim een plant moet worden..maar ik snap het nog niet helemaal. Ik had gehoopt dat je zelf zo´n sim kon maken in het huishouden-maken-menuutje, maar daar staat die plantsim niet tussen.
  • mammonmdkmammonmdk Berichten: 105 Koddige Kleuter
    maart 2013 aangepast
    snap het ook niet vind die vrucht ook nergens
    laat staan hoe je een plantsims word
  • SlechtvalkjeSlechtvalkje Berichten: 43
    maart 2013 aangepast
    ow wel benieuwt maar welke sims 3 uitbreiding hoort het bij iemand die het weet?
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    maart 2013 aangepast
    plantsims zitten in de nieuwe uitbreiding. studenleven!
    dkwaftw6r785.jpg
  • Janicke1990Janicke1990 Berichten: 2,514 Vitale Vijftigplusser
    maart 2013 aangepast
    Je kunt een kindje proberen te maken met een plantsim. Er verschijnt dan een verboden zaadje (per keer) in de rugzak van de desbetreffende sim. Deze kun je planten (niveau 7 van tuiniers vaardigheid) en dan moet je dit zaadje verzorgen. Op een gegeven moment kun je deze plant dan uhm 'oogsten' ofzo? Ik weet niet meer welke optie dit was. Maar dan kun je de baby uit de grond trekken. De eerste keer deed ik het fout want ik drukte op een optie waardoor er weer een nieuw zaadje in mijn rugzak verscheen en ik weer opnieuw voor de plant moest zorgen ipv dat er een baby kwam :P

    Je kunt deze informatie ook vinden bij de lessen: Plantsim.
  • shinishiXannashinishiXanna Berichten: 207
    maart 2013 aangepast
    ik probeer nu een heletijd in het spel een plantsim te vinden.
    maar ik vind nergens een, zelfs niet als ik een nieuw spel aanmaak.
    heeft iemand tip?
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    shinishiXanna schreef:
    ik probeer nu een heletijd in het spel een plantsim te vinden.
    maar ik vind nergens een, zelfs niet als ik een nieuw spel aanmaak.
    heeft iemand tip?
    Ik kwam er één tegen zodra ik op de universiteit kwam, hij werd een huisgenoot van me.
  • SlechtvalkjeSlechtvalkje Berichten: 43
    maart 2013 aangepast
    morgen krijg ik deze uitbreiding binnen ben erg benieuwt
    naar de plant sim
  • MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    maart 2013 aangepast
    Bedankt voor de reacties :-) Ik ben er inmiddels helemaal uit. Je krijgt een verboden fruit-zaadje door experimenten met genen splitsen te doen met een apparaat die je kunt kopen in de koopmodus (weet even niet meer hoe het heet). Bij zo'n experiment kan het gebeuren dat het zaadje waarmee je het experiment uitvoert verandert in een verboden fruit-zaadje. Deze moet je planten en laten volgroeien. Als het volgroeid is kun je de vrucht plukken en heb je 50% kans dat er een plantsim-baby uitkomt. Als je sim het fruit eet wordt hij/zij zelf een plantsim.

    Daarnaast kun je dus als je al een plantsim hebt hiermee proberen een kindje te maken en dan krijg je ook een verboden fruit-zaadje in de inventaris van je sim.
  • DygPlayerDygPlayer Berichten: 39
    maart 2013 aangepast
    Mooonie schreef:
    Bedankt voor de reacties :-) Ik ben er inmiddels helemaal uit. Je krijgt een verboden fruit-zaadje door experimenten met genen splitsen te doen met een apparaat die je kunt kopen in de koopmodus (weet even niet meer hoe het heet). Bij zo'n experiment kan het gebeuren dat het zaadje waarmee je het experiment uitvoert verandert in een verboden fruit-zaadje. Deze moet je planten en laten volgroeien. Als het volgroeid is kun je de vrucht plukken en heb je 50% kans dat er een plantsim-baby uitkomt. Als je sim het fruit eet wordt hij/zij zelf een plantsim.

    Daarnaast kun je dus als je al een plantsim hebt hiermee proberen een kindje te maken en dan krijg je ook een verboden fruit-zaadje in de inventaris van je sim.
    Je was me net voor :-)
    Klopt helemaal, met zo'n Spectromatometer (te vinden onder entertainment en dan hobby's en vaardigheden) kun je de vaardigheid Wetenschap oefenen. Wanneer je daarvoor genoeg punten hebt kun je genen van plantzaden splitsen en elke keer dat je dat doet is er een kans dat je een verboden vrucht-zaadje krijgt. In het begin kun je alleen speciale of zeldzame zaden gebruiken, later ook ongewone zaden.
    Mijn sim heeft zojuist een zaadje gepland, ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
  • Janicke1990Janicke1990 Berichten: 2,514 Vitale Vijftigplusser
    maart 2013 aangepast
    En je krijgt het zaadje door 'kindje proberen te maken' met een plantsim ;)
  • qal1qal1 Berichten: 89
    mei 2013 aangepast
    Ik heb nu een verboden vrucht zaadje geplant. En hij groeit al heel lang (volgens mij vanaf de herfst tot begin zomer, ook met winter ertussen). maar hij is nog steeds niet uitgekomen, zeg maar dat ik hem kan oogsten. Ookal staat er wel bij de status Oogsten.
    (ik bedoel dat je niet een actie erbij krijgt waar staat oogsten maar als ik over de plant heen ga dan staat er dus bij status oogsten)
    moet ik gewoon nog langer wachten? want alle andere planten die ik ongeveer gelijk of iets erna heb geplant, zijn allang uitgekomen(oogstbaar en dat ik hem ook oogst).
  • TFMTFM Berichten: 3
    heb je een uitbereiding NODIG voor plantsims? want ik heb er nog geen maar ik zou het wel leuk vinden om ook plantsims te maken. ik kon namelijk ook die "spectromatometer" en de universiteit vinden maar dat zal dan wel een uitbereiding zijn. of niet?
    Alvast bedankt!
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    Daar heb je de uitbreiding 'Studententijd' voor nodig. Een plantsim krijgen kan op deze manier:
    https://www.pinguintech.nl/simclopedie/sims-3/de-sims-3-gidsen/hoe-krijg-je-een-plantsim/
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top