Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wintertijd

2»

Reacties

  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    oktober 2012 aangepast
    Bij mij is dat een beetje fout gegaan denk ik, aangezien ik voor het eerst in mijn leven wakker werd met hoofdpijn :shock:

    Deze week wordt overigens wel een levende nachtmerrie voor me. Ik vind het zo onhandig dat elk land zijn eigen regeltjes heeft, zeker als je familie hebt op drie continenten. Dat Jakarta nu vier uur voorloopt kan ik nog wel onthouden, maar tegen de tijd dat ik onthoud dat Washington acht uur achterloopt, lopen ze weer negen uur achter en moet ik opnieuw wennen. Poep, ik zeg!

    In Canada wordt het al helemaal leuk, daar is wintertijd volgens mij een eigen gelegenheid. Soort van: "mwoah, zoek het maar uit, doe maar wat je leuk vindt."
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    oktober 2012 aangepast
    ^ Dat is met bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland ook zo leuk, want daar lopen de zomer- en wintertijd andersom.... De ene keer heb je een tijdsverschil van 8 uur, en de andere keer 10. :XD:


    Ik heb een lekker lange dag, want ik was om half zeven (oude tijd) klaarwakker. Gelukkig lag m'n bedje wel lekker.
  • Koenak1Koenak1 Berichten: 722
    oktober 2012 aangepast
    Ik moet heel eerlijk zeggen, als ze het af zouden schaffen, ik het niet eens heeeeel erg zou vinden, lekker in de zomer ook een uur langer blijven liggen :lol: al moet ik zeggen dat we het dan niet eens meer merken, maar iedere keer er weer aan denken is wel vermoeiend
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    oktober 2012 aangepast
    Lekker, zo'n extra uur! Ik werd om 9 uur wakker, maar toen was het eigenlijk dus pas 8 uur... ik vind het niet erg. :-) Maar het wordt dus wel vroeger donker...
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    oktober 2012 aangepast
    Bij mij slaat ie nu toe :P. Ik ben echt moe en heb het idee dat het al super laat is :P. Morgen ben ik er waarschijnlijk wel weer overheen :P.
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2012 aangepast
    ^ Ik heb precies hetzelfde. :P Denk dat ik toch maar ga slapen, misschien ben ik dan eindelijk morgen eens vroeg wakker.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    lci7mdw0zuzi.jpg

    Het is weer zover, vannacht krijgen we er een uurtje bij!

    Some angels choose fur instead of wings
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Das mooi. Heb morgen al vroeg afspraken staan. Hoewel ik liever volgende week zaterdag een uurtje extra heb ;)
    2nv5lie.jpg
  • Gabby18Gabby18 Berichten: 161
    Hier in Amerika is de klok nog niet verzet, pas volgende week zondag :P. Dus nu is het even 6u verschil met nl in plaats van 7u.
    Origin ID: FallenAng3L91

    a9ybt2.jpg
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Ik hoor mensen er weleens over dat ze last hebben van de zomer- of wintertijd met het verzetten van de klok, maar ik heb er echt helemaal geen last van met slapen ofzo. Ik ben gewoon superflexibel denk ik :D (Wat een enge smiley is dat...)
    Merkte vanochtend goed dat het lichter was. Donker werd het toch al snel vond ik.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb minder last met de wintertijd als met de zomertijd. Dan ben ik altijd wel een weekje van slag.
    Maar ik vind het niet leuk dat het al zo snel donker is. Ik houd van de zomerse zwoele avonden, heerlijk lezen in de tuin... ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    Ik ben in de war, ik wilde om half vijf al gaan koken. :')

    Verder was het wel chill, want we hadden gister verjaardagen, en nu konden we toch uitslapen en hadden we zat tijd om alles klaar te zetten enzo. B)
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik vind het wel lekker eigenlijk nu, ik sta uit mezelf een uur vroeger op en dat is wel handig, aangezien ik veel te schrijven en leren heb.
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    oktober 2014 aangepast
    @Deborah ik vind het juist fijn dat mensen hier in de straat niet meer 's avonds in de tuin gaan zitten want er zijn hier een paar eppo's die in de zomer elk weekend herrie maken tot laat >:( (Nu klinkt ik als een chagrijnig oud vrouwtje, wat ik diep in mijn hart ook ben.) Dus ik vind het dan een grote bonus als ik daar geen last van heb wanneer het weer donkerder en koeler wordt.

    Haha er heeft iemand op "mee eens" gedrukt onder mijn post, maar dat kan ook betekenen dat diegene het eens is met dat stukje waarin ik zeg dat ik eigenlijk een chagrijnig oud vrouwtje ben. :open_mouth:
    Post edited by Keefbeetle on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Let op allemaal!!

    Vannacht is het weer zover, de klok gaat terug!

    Dus, om 3 uur vannacht moet je de klok terug zetten op 2 uur. (mag ook op een ander tijdstip hoor. :P)
    Dan heb je dus een extra uur om te slapen.

    Het is een uur vroeger licht, maar ook een uur vroeger donker.

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    v38gte8j7jae.jpg

    Succes!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Car clock, eigenlijk is het maar 5 maanden, en jah, dat is mijn oplossing ook. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^^ Leuk is die :smiley: Op die pakken van Innocent staat ook altijd van die vrolijke onzin.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    oktober 2017 aangepast
    @Deborah, je zal vast van het weekend weer een topic openen, beetje je 2 jaarlijkse forum ritueel ;), vandaar dat ik dit topic even bump.

    Heb je dit gezien?
    https://www.ad.nl/buitenland/gedoe-met-zomer-en-wintertijd-mag-geen-minuut-langer-duren~a67b6d39/
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik wilde eigenlijk heel erg gaan zeuren, omdat de wintertijd betekent dat het eerder donker wordt (en ik dus eerder moe), maar ik zie dat ik drie jaar terug heb geschreven dat ik het wel handig vond, omdat ik makkelijk eerder op kon staan en 's ochtends beter werk. Laat ik daar dan maar weer aan denken, want dat is ten minste positief. :smiley:
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    En jawel, vannacht is het weer tijd om uit te slapen.
    Om 3 uur zal de klok verschoven worden naar 2 uur.
    Hier door is het 's morgens een uur eerder licht, en 's avonds een uur eerder donker.
    Dit is de "eigenlijke" tijd.

    Blijkbaar hebben zo verschrikkelijk veel mensen moeite mee, dat er in het Europees Parlement gedebatteerd wordt, of de zomertijd moet blijven of moet worden afgeschaft, en welke tijd zou moeten blijven.

    Hoe lastig ik het de eerste week na omschakelen het ook vind, van mij mag ie blijven.
    En wat vind jij ervan?
    Afschaffen?
    En welke tijd moet dan blijven, de originele wintertijd, of de zomertijd?
    Ben heel benieuwd. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Dat het 's avonds eerder donker was merkte ik goed, het was ook KOUD! Ik heb er nooit moeite mee, het is alleen irritant dat je bijna alle klokken zelf moet aanpassen. Ik voelde me overigens zondagochtend niet echt fit, ook al had ik voldoende geslapen, misschien toch een bij-effectje. En tja, of ze het moeten aanpassen... daar heb ik eigenlijk heel saai geen mening over. :neutral: Afschaffen geeft ook weer gedoe omdat iedereen dan moet afleren de klok twee keer per jaar aan te passen.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Het wel of niet afschaffen van de klok, is één van de weinige dingen is waar ik geen mening over heb.
    Ben zojuist van mijn a propos afgevallen :p
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    En Jawel!!

    Aankomende nacht gaat de wintertijd weer in.
    Dus wordt het om 3 uur weer 2 uur en kan je dus een uurtje langer slapen (of simmen)
    Er is nog steeds heel veel gedoe over het wel of niet afschaffen en over welke tijd dan aangehouden moet worden.

    Marokko is er klaar mee, die schuiven niet meer, en hebben vandaag de wintertijd afgeschaft.
    Daar is het dus vanaf vandaag permanent zomertijd.

    Ik ben heel benieuwd wie er volgt. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    En laat ik nu net, terwijl ik VERGETEN was dat de wintertijd vandaag ingaat, even op het forum kijken.
    Dank je wel @Deborah :kissing_heart:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top