Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wereld tool vraagjes:aanpassen weg en..

JacqSimsJacqSims Berichten: 31 Pruttelende Peuter
Hallo allemaal,

In de wereld tool heb ik de weg en trottoir aangepast (naar die van de wegen in exotisch eiland) maar ik weet niet hoe ik deze in mijn te bouwen wereld kan toepassen.

*Kan iemand dit misschien uitleggen?

Als ik wat wil verven in mijn wereld, dan is veel rood gekleurd, heel vaak ook niet. Ik wordt nogal kriebelig van dat vele rood, omdat je zo moeilijk kan zien wat al geverfd is.
*kan dit uitgezet worden en zoja hoe? Ik neem aan dat het kan, omdat het ook heel vaak niet rood gekleurd.

Ik had nog een vraagje, maar ben hem helaas vergeten, zogauw het me te binnen schiet, meld ik hem graag hier.

Tot zover Thanks.

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    JacqSims schreef: »
    In de wereld tool heb ik de weg en trottoir aangepast (naar die van de wegen in exotisch eiland) maar ik weet niet hoe ik deze in mijn te bouwen wereld kan toepassen. Kan iemand dit misschien uitleggen?
    Ik heb het al uitgebreid uitgelegd in mijn handleiding bij de paragraaf 'Wegen en bomen':
    http://www.simsexpressie.nl/gebruikershandleidingen.html

    Lees het eens, als je daarna nog vragen hebt, hoor ik het wel.

    JacqSims schreef: »
    Als ik wat wil verven in mijn wereld, dan is veel rood gekleurd, heel vaak ook niet. Ik wordt nogal kriebelig van dat vele rood, omdat je zo moeilijk kan zien wat al geverfd is. kan dit uitgezet worden en zoja hoe? Ik neem aan dat het kan, omdat het ook heel vaak niet rood gekleurd.

    Hoeveel verschillende verfsoorten heb je gebruikt in je wereld? Als je teveel gebruikt kan dit niet alleen de snelheid van je spel beïnvloeden maar kun je ook rode randen rond de vlakken in je wereld krijgen.

    Je kunt beter niet meer dan acht verschillende soorten terreinverf gebruiken per hoeveelheid (sectie). Dit kan ook verklaren waarom je het soms wel en soms niet hebt (dan heb je wellicht in één sectie teveel soorten terreinverf gebruikt en in de andere sectie niet). De secties van de wereld zet je aan en uit in het menu. Je kunt de afstand veranderen van het aantal secties dat je met het hoogste detail niveau in het renderpaneel wilt zien: Beeld, Camera-instellingen, Wijzig overgangsafstand detailniveau.

    dwxv8bwnybbe.jpg

    cbo7bti5lsw3.jpg

    In bovenstaande handleiding staat ook een paragraaf over Terrein waar onder meer ook informatie over terreinverf staat.
  • JacqSimsJacqSims Berichten: 31 Pruttelende Peuter
    *SimLibby

    Dank je, ik had deze info al ik weet niet hoe vaak gelezen, maar er gewoon overheen gekeken, heel simpel re muisklik en actief maken. Uitgeprobeerd en inderdaad het klopt, sorry dat het me hiervoor niet duidelijk was.

    Wat betreft de rode verf, ik gebruik meestal 2 soorten rots, 2 soorten zand, heel soms grassoort met bloemetjes en soms een verf-wandelpaadje (ipv een trottoirpaadje). Ik kom nooit aan 8 soorten of meer. Ik heb wel door dat als ik geverfd heb en daarna de terrein tool gebruik en weer terug naar de verf tool, dat dan heel veel, zeker bodem en randen allemaal rood gekleurd zijn en ook veel rode plekken op bv bergen/heuvels, ook secties waar ik nog helemaal niet geverfd heb is het rood te zien. Als ik toch zonder die rode kleur wil verven, ga ik eerst naar gereedschappen en klik op de schuine pijl naar boven gericht en vervolgens weer naar de verf tool, dan is er geen rode kleur te bekennen. Rode randen zijn niet aanwezig als ik terrein ga bewerken , ook niet als ik de wereld net geopend heb om eraan te werken.

    Fijne avond verder en dank je wederom voor je reactie.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik weet het even niet.

    Een rood masker toont waar het (te) stijl is.
    Misschien heb je het vakje 'Helling meenemen' aangevinkt bij de Terrein-verf-tool: Route vormen.

    xmsvzdi59z0v.jpg


  • JacqSimsJacqSims Berichten: 31 Pruttelende Peuter
    Dank je voor je reactie,
    Nee dit vakje heb ik niet aangevinkt staan.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top