Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Challenges door Lupluppielup

LupluppielupLupluppielup Berichten: 161 Koddige Kleuter
De sims Challenges
-De Simmer Games
-Project Creation, de nieuwe schepping
-Farm Legacy



tja, wie kent het niet: De Hunger Games.
Ik heb aan de hand van dat spel een challenge bedacht, een uitdaging om je spel nog leuker te maken.
En uit het denken ontstond: De Simmer Games. De hunger games in de Sims 4 op een andere manier. Maar dan wel echt heel wat anders.
Je maakt een paar kandidaten minimaal 4. En er worden teams gevormd van 2. Het hoeven geen echte Hunger games personages te zijn. Want dit is je eigen game. Hier neem jij deel aan.
Hier zijn mijn voorbeeld kandidaten:
uit District Sams (voorbeeld voor de team afkomst*): Jiske Challenge & Thomas van Dam
pc256xxvh9vl.pngj6ci4hib1lft.png

Uit District Sums: Marie Challenge & Jonas van Vliet
zzddtwp2zlo6.pngm8yrekwumo83.png


Nou leuk zeg, en wat nu dan?
Hier heb je een paar teams. Deze teams gaan op een unieke manier tegen elkaar strijden. Op zijn Sims.
Let op! : Je mag geen partij voortrekken.
Dat is lastig. Je wilt namelijk altijd dat een team wint. Probeer daarom jezelf te overtroeven.
Ja, op zijn Sims huizen bouwen en het meeste geld verdienen. Dit lijkt natuurlijk niet écht op de Hunger games.
Maar in de Sims kun je een ander niet vermoorden (of dat weet ik niet.)
En daarom probeer je te winnen met het duurste huis. De kavel geeft een bepaalde waarde aan. En als team wil je de grootste kavel waarde.
Maar het maakt geen wedstrijd zonder verlies. Als je meer dan 2 teams hebt kun je rondes maken. En na een bepaalde tijdsduur** gooi je het team met de laagste kavel waarde eruit. Bij twee teams heb je maar 1 ronde. En de tijdsduur kan bijvoorbeeld drie uur zijn, drie uur speel je dan met 1 team. En daarna weer drie uur met een ander team. Totdat alle teams met dezelfde tijd hebben kunnen werken voor de duurste kavel.

Er worden GEEN cheats gebruikt
De teams bestaan uit 2 personen. Man en vrouw. Zoals in de originele Hunger Games.
Je mag zelf weten op welke kavel je gaat wonen. Let wel op sommige zijn duurder dan andere.
Je werkt voor geld wat je kunt investeren in je huis. De baan maakt niet uit. Zelfs een winkel mag.
Je mag kinderen krijgen. (alleen soms wel lastig het moet met je teamlid)
Ieder team verdient de zelfde speelduur. Anders is de wedstrijd oneerlijk.
Ieder team woont natuurlijk op een ander kavel

*Team afkomst, ookwel het district komt vanuit de film de Hunger games. Dat waren verschillende wijken die verschilde in macht. Nu verzin je alleen de naam waarvan je team "vandaan" komt. Je verzint gewoon een plaatsnaam of zo iets.
**de tijdsduur moet een gelijk aantal speeluren zijn met de teams. Als de een 1 uur heeft en de ander 2 uur, dan is dat niet eerlijk. Aan het team met 2 uur is meer tijd besteed, wat ook meer geld zou kunnen verdienen dan in 1 uur. (geen Sims uren)

Deze challenge is zeer losjes. Er zijn niet veel regels. Het is daardoor te combineren met andere chalenges. Of je hebt misschien nog een idee voor hierbij, of een vraag zet het dan onder in de reacties.

PS. Bij mij won team 1 met een kavel waarde van 79.409! En op plaats 2 team 2 met een kavel waarde van 75.989
Post edited by Lupluppielup on

Reacties

  • LupluppielupLupluppielup Berichten: 161 Koddige Kleuter
    mei 2015 aangepast
    Project Creation, de nieuwe schepping


    Na lange jaren geleefd te hebben in de ruimte, is het zover.
    Ze gaan kijken als de aarde weer bewoond kan worden.
    Ze sturen vier manschappen naar de aarde om op een basis te gaan wonen en te kijken als er mogelijk heden zijn dat je weer op de aarde kan leven.
    Want wat was het zonde dat de aarde zijn ozonlaag verloor.
    Maar de wetenschappers hebben iets bedacht.
    Een zogenaamde ozonlaag voor om de aarde. Alleen moet er wel zekerheid zijn dat mensen weer op de aarde kunnen gaan leven.
    en dat gaat gebeuren in een basis vol mogelijkheden. Een basis met genoeg leef mogelijkheden.
    Basis van Project Creation
    tuzgad0xdzs6.png
    jwfgrj5ksn13.png

    Het team van 2 vrouwen en 2 mannen is geland en gaat proberen zijn draai te vinden in het leven.
    Immers hebben ze de opdracht gekregen om te kijken als er kans op leven is. Maar ze moeten ook de nieuwe super mens worden,
    Op de Basis is heel veel mogelijkheid om alle vaardigheden te bemachtigen en tot het hoogste niveau te laten komen

    rrstmxhwua7f.png

    Ze proberen te planten en telen en verzamelen om zo min mogelijk munten te verspillen waarmee ze de rekeningen moeten betalen.
    Want als je lootjes trekt om naar de aarde te mogen is dat niet kostloos.
    Het team heeft een hechte band nodig en trainen de zelfde dingen met de andere tegelijk.
    b6uqf7qku251.png

    Kunnen ze de aarde bewonen en helpen om nieuwe bewoners te krijgen?
    Kunnen ze de stres aan?
    De angst als ze zijn geland en niet weten wat er hun te wachten staat?
    Kunnen ze het wel aan om de dood niet te vrezen?
    Ze hebben jou nodig als hun stem, hun hulp en zekerheid. Jij bent het hoofd wat hun de berichten stuurt.
    Help jou team de aarde te redden van haar dood.

    Je team kan liefde kennen en dat kan kinderen opleveren deze kinderen blijven tot ze jongvolwassen zijn bij hun ouders, als het er nog 4 zijn mogen er 2 kinderen blijven, 6 is het maximum, waarom?
    Bij acht personen kunnen er niet nog meer kinderen bij en blijft de groep beperkt in aantallen,
    wil je wel acht personen. dat kan, dan kan je misschien eens een setje van twee naar een andere Basis sturen om zich daar verder te ontwikkelen in hun vaardigheden.

    -Je mag geldcheats gebruiken om de basis zelf te maken of te plaatsen in de galerij heet de basis: Challenge 2
    -Ook om uiteindelijk de rekeningen te betalen als het te veel kost
    -Je mag geen vaardigheden cheats gebruiken en relatie/vriendschappen cheats.
    -In het begin worden er 2 mannen en 2 vrouwen geplaatst.
    -Je team heeft het zelfde rooster. De dingen die ze willen doen doen ze samen tegelijk.
    (uitzonderingen zijn behoeftes en de dingen die nodig zijn om een doel te behalen, freelance botanicus enz. Of koken, raketten bouwen, foto's maken, de dingen die ze met ze allen doen zijn ook echt dingen wat samen of tegelijk kan en dan handig is, computeren, sporten, onderzoeken, vissen, planten, muziek spelen, schilderen, enz.)
    -Je mag geen kennis maken met andere mensen in de wereld, die zijn er eventjes niet.
    -Je mag trouwen en kinderen krijgen, alleen de kinderen gaan wel als ze groot zijn naar een andere basis.
    -De basis als je die zelf bouwt blijft in de stijl van een kolonie op een andere planeet. Denk aan: kolonie op mars.
    -Je mag één dag in de week opgeven als eigen wil dag. Je mag dan op die dag je leden andere dingen van elkaar laten doen, de een kan gaan schilderen, de ander weer iets anders.
    -Het is de bedoeling dat je in de koloniën blijft en niet gaat reizen naar een park of iets in de richting waar vreemde mensen zijn. Je mag wel naar andere koloniën reizen voor bezoek.
    Nog vragen of iets toe te voegen? Zet dat onder in de reactie met #ProjectCreation
    Het is ook leuk om te weten wie er aan wil meedoen en te laten zien hoe jou basis er uit ziet en team.

    Laat het maar beginnen. Mijn team is geland. En jouw team?
    rjwe8dnrzkqs.png
    Post edited by Lupluppielup on
  • LupluppielupLupluppielup Berichten: 161 Koddige Kleuter
    mei 2015 aangepast
    Legacy farm

    Je Sim begint in zijn/haar eentje
    Je sim begint met 10.000 > je koopt een kavel, Minimaal 20x30, je cheat het overige geld wat je houdt weg op 10.000 na.
    sims.modify_funds +- [bedrag] – Met deze cheat kan je het kapitaal van het huishouden verminderen of vermeerderen met een bedrag naar keuze. Voorbeeld van gebruik: sims.modify_funds +1000.
    Kavels die je kan kopen, let op het geld mag er niet bij gecheat worden naar 10.000 als je een kavel koopt en je bedrag is lager dan 10.000, dan houdt je dat aantal. Het is handiger (en leuker) als je een kavel koopt zonder een huis. Zo kan je zelf alles aanpassen en sparen zoals je wilt. De kavel affluiste villa houdt precies 10.000 over.

    Je hebt één sim en die begint met een klein huis, in een boerderij stijl (verplicht boerderij stijl aan te houden)
    Ook in het begin moet je huis in de boerderij stijl zijn tip: plaats een dak met riet dan voldoe je aan het meeste.

    Je hebt een grote tuin nodig, in je tuin ga je rijen met eten aanleggen.

    Je Sims mogen geen baan hebben, tieners ook niet, als iemand waarmee je trouwt of in de familie toevoegt een baan heeft zal deze sim zijn/haar baan moeten opgeven voor het leven op het land.

    Je verdient geld aan de "akkerbouw" en gevonden of gevangen dingen (vis) en hand geproduceerde dingen, schilderijen etc. (geen cupcake-machine)

    Je mag maar één elektronica voorwerp hebben in huis. (Mobiel telt niet mee + koelkast en lampen ook niet. De fornuizen ook niet maar denk aan de boerderij stijl) Dus of een TV, of een Slablet enz. Bij elke generatie die het huis overneemt mag er één elektronisch voorwerp bij.

    Je sim moet meer dan 2 kinderen krijgen. En een grotere familie boerderij, grote tuin met meer groentes of bomen.

    Je moet proberen meer dan tien generaties vol te houden.

    -Je mag kiezen om et wachten op het overlijden van de huidige sim voordat je een opvolger neemt, maar de opvolger mag ook eerder aan de slag voor de boerderij.
    -Papa en mama mogen in het huis blijven wonen als de nieuwe opvolger het goed vind, want het zijn wel extra handen die helpen. Maar ook meer monden om te voeden. Broers en/of zussen van de opvolger kunnen er blijven wonen of beslissen om op eigen houtje verder te gaan en te verhuizen naar een andere boerderij of naar de stad.
    -de achternaam, die kan het beste van de eerste sim worden doorgegeven, de achternaam van de andere ouder mag ook. (Geen andere achternaam dan een van de ouders.)
    Je mag zelf bepalen welke karaktereigenschappen je Sims hebben. "Houdt van buiten" is wel handig.

    Je sim waarmee je begint moet je helaas wel weer verlaten, wie de opvolger wordt is de sim met de meeste vaardigheden van tuinieren, bij evenveel is de sim wie je zelf leuker vind de opvolger. En ook Strikte Traditioneel: Om in aanmerking te komen om te worden benoemd erfgenaam, moet een kind van nature geboren worden uit hun vorige generatie ouders en in staat zijn om een ononderbroken bloedlijn terug naar de oprichter traceren. Geadopteerde kinderen mogen nooit worden genoemd tot erfgenaam. (Dit zit erbij omdat het een "familie boerderij is")

    Hierbij mogen geen cheats worden gebruikt, andere haar soorten en/of kleding mogen wel.

    Je (starter) sim mag wel trouwen (zolang ze op de boerderij blijven wonen en er een soort van "boerenbruiloft" wordt gehouden.) , maar er mag geen geld bij komen. Dit mag je wel met een cheat verhelpen. (Andere sims mogen ook trouwen.) Je mag de vriend/vriendin ook zelf maken om hem toe te voegen om mee te trouwen.

    Dit is leuk om te weten maar wat is je doel? Je gaat een grote familieboerderij maken, die succesvol is en met een mooie tuin en huis (de boerderij) de boerderij moet in de typische boerderij stijl blijven.

    De levensduur van je sims mag je zelf bepalen, maar maak het niet te kort.

    Nieuwe uitbreidingen nieuwe regels.

    De winkel,
    De winkel kan je beginnen om je eigen groentes of zelfgemaakte dingen te verkopen.
    Maar, een kassa is elektronisch. Je moet of een generatie wachten, of je hebt in het begin geen elektronisch huisvoorwerp.
    Maar je winkel, moet in het thema van de boerderij stijl blijven. Je kan ook geen hulp aannemen. Je doet de hele keet met alleen je familie.

    #MDianaSanders , hopelijk zijn de meeste vragen nu beantwoord.
    Post edited by Lupluppielup on
  • MadelieveMadelieve Berichten: 2
    Heey mij lijkt Project Creation grappig, ik ga hier meteen aan beginnen!
    Ik wil wel een foto sturen maar hoe plak je die er in?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vind "Project Creation, de nieuwe schepping" wel leuk, maar is het niet de bedoeling om een nieuwe kolonie te starten?
    Is het dan niet handiger om de kinderen daar ook te laten blijven, zodat de kolonie groeit?
    Want als je 4 startsims dood gaan, is de kolonie ook dood.

    Some angels choose fur instead of wings
  • MadelieveMadelieve Berichten: 2
    mei 2015 aangepast
    Laatmaar ik weet het al #ProjectCreation
    tbdtf198nnu5.png
  • LupluppielupLupluppielup Berichten: 161 Koddige Kleuter
    @Deborah dat is inderdaad wel handiger maar je komt niet hoger dan acht leden per kavel, en dat is wel jammer. Daarom gaan er kinderen weg om een nieuwe kolonie te starten om de oude uit te breiden. Maar het is inderdaad niet handig als er iemand doodgaat. Misschien is 6 dan handiger of als er een getrouwd stel is die uitzetten om de andere daar te laten blijven. Ik ga even kijken wat ik het handigst is. Misschien weet jij nog iets wat handiger is daarvoor.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2015 aangepast
    ^ Ja hoor, zo is het wat duidelijker, dankjewel! Dan kan ik ermee aan de slag! :)

    Hey @Lupluppielup, mij lijkt de legacy farm wel wat (ik vind tuinieren met Sims altijd leuk), ik zat zelf al over iets dergelijks na te denken, maar jouw versie lijkt me wat moeilijker - dus leuker.

    Ik heb er alleen wel heel wat vragen over (dat komt omdat ik altijd alles wil weten en het ook zeker wil weten) Misschien dat het dingen zijn die ik gewoon zelf mag invullen, ook prima, maar ik vraag het toch maar even.
    - mag je alleen de allereerste Sim zelf maken? Dus als je trouwt moet dat dan iemand zijn die door het spel gegenereerd is of mag je daar zelf een Sim voor maken of er een uit de galerie plukken? (als ik een Sim zelf maak weet ik in ieder geval zeker dat het geen alien is, in de andere gevallen... Totdat er een uitknop voor aliens komt natuurlijk, maar dat zie ik niet gebeuren voordat ik begin aan dit spel)
    - En als je bij de volgende generatie verder gaat, dan mag deze Sim ook trouwen (er staat, 'je starter Sim')?
    - Als je trouwt en je partner heeft al een baan, dan moet hij/zij deze opzeggen? En tieners mogen ook geen bijbaan?
    - Je geld verdien je door dingen die je vindt (planten, vissen, kristallen, metalen, mysims, etc) maar hoe zit het met dingen die je maakt, zoals houtsnijwerk, schilderijen?
    - Neemt de volgende generatie het over als die jongvolwassen is of als de ouders doodgaan? En in het eerste geval, mogen de ouders wel erbij in blijven wonen tot ze overlijden, of moeten ze het huis uit? En hoe zit het met broers en zussen?
    - Moet de achternaam van de eerste Sim ook doorgegeven worden?
    - Is er een verplichte of aanbevolen levensduur, bv normaal of mag lang ook of dat je hem op lang zet, maar je sims eerder op laat groeien? en mag je je kinderen op laten groeien op het moment dat je dat handig vindt, of moeten ze alle fases volmaken? Het lijkt mij namelijk prettiger om wel wat meer tijd te hebben dan normaal, aangezien je minimaal 3 kinderen moet etc. Aan de andere kant moet het natuurlijk niet te lang duren.

    Veel vragen, maar ik wil het wel graag weten. Ik weet nog niet wanneer ik er aan begin, maar als ik dat doe, laat ik het weten en dan zal ik ook een dagboek bijhouden - kun jij ook volgen wat ik aan het doen ben :). (Ik heb het gevoel dat ik een ding vergeten ben te vragen, dus als ik het weer weet, of als ik ergens anders tegenaan loop, dan hoor je het van me ;))

    En dan krijgen ze allemaal het freelance botanicus doel... Dat worden me een boel koeplanten! :naughty:

    EDIT: Ik weet weer wat ik vergeten was! Ik heb Aan het Werk, dus ik vroeg me af of je familie op een gegeven moment wel een winkel mag hebben? (Ik weet dat een kassa als elektronica geldt, dus het is waarschijnlijk pas later mogelijk).

    EDIT II: Er schoten me nog een paar vragen te binnen... (ja, ik blijf bezig).
    - Telt een fornuis als elektronica (het zijn niet allemaal gasfornuizen namelijk ;))?
    - De inrichting van je huis hoeft in het begin niet in boerderijstijl, of wel? (met zo weinig geld lijkt het me erg lastig namelijk, tenzij dat de bedoeling is natuurlijk)

    EDIT zoveel ;)

    Dit is hem! Ik wilde even een foto laten zien, met dat dagboek begin ik binnenkort.
    tlsy8wbvnny1.png

    Post edited by MDianaSanders on
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Litch_YakuzaLitch_Yakuza Berichten: 6
    project creation lijkt me wel geinig ga ik uitproberen :D
  • Litch_YakuzaLitch_Yakuza Berichten: 6
    kr024nwqdhjl.png

    dit is mijn team (afgeleid van de characters uit mijn boek op een na)
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Ik ga voor de 2e keer de Legacy farm proberen.
    Mijn videokaart was ermee gestopt en mijn pc gecrached, dus was een heleboel kwijt inclusief mijn Legacy farm voortgang.
    Tsja....dat gebeurt als je geen back up hebt ;)
  • De farm challenge ga ik vanavond opstarten! Leuk idee zeg!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top