Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Stemmen Opdracht 7 - tot 11 december 19.00 uur

Reacties

  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Hierbij mijn stemmen. Ik wil nog wel even zeggen dat (bijna) al het commentaar gebaseerd is op mijn persoonlijke mening, en dat je het je niet al te persoonlijk aan moet trekken want ik weet hoeveel tijd iedereen in deze opdracht heeft gestoken. Verder zijn we inmiddels op een punt in de wedstrijd gekomen waarop stemmen (en dan met name minstemmen) niet gegeven worden omdat ik de creatie niet mooi vind, maar omdat ik toch iemand een minstem moet geven en ik die creatie dan in dat geval het minst mooi vind. In ieder geval, genoeg gekletst, op naar de stemmen ;)
    @Devely
    + Leuk picknickhoekje, ziet er leuk uit
    + Leuk idee om een museum te maken
    - Ik vind het restaurant niet zo mooi, naar mijn mening past het niet zo in de stijl van de tempel en ik ben niet zo weg van de kleuren.
    - Dat lichtgroene thema in de massage ruimte is niet zo mijn ding

    @Caatje28
    - als ik eerlijk ben vind ik het geheel er niet heel bijzonder uitzien :/
    + ik vind die fonteintjes aan de muur bij het zwembad heel leuk
    +/- Ik vind het idee om debug items te showcasen op plankjes e.d. leuk, maar ik moet zeggen dat ik door alle clutter en dubug items op plankjes en tafeltjes de ruimtes er wel erg druk uit vind zien en dat is niet helemaal wat je wil in een spa

    @thekattengirl
    + het geheel zier er erg leuk uit, leuk dat terras met de piano en dat prieeltje met een massagestoel
    +/- ik vind de watervallen heel mooi maar het water van het zwembad nogal blauw (komt waarschijnlijk door behang/vloer)
    + dat soort van overdekte plekje met zitje en theespullen vind ik er erg leuk uitzien
    + archeologische hoekje <3
    - Dat loket huisje vind ik minder

    @Cynthia_Nienhuis
    + Het geheel ziet er mooi uit, leuk dat je nog met het zwembad omhoog hebt gebouwd.
    - de ramen/deuren met hekjes erin vind ik niet zo mooi/niet zo in het geheel passen
    + het prieeltje overgroeid met planten vind ik erg mooi
    + Hele mooie en stijlvolle yoga ruimte
    - de gekleurde lampen vind ik leuk bedacht, maar niet zo mooi

    @Twiggy
    +/- Ik vind het er echt super uitzien, maar ik wil graag ergens op wijzen; Je hebt het over een oud romeins pand, wat je hebt gebouwd lijkt inderdaad sprekend op een oud romeins huis (echt heel mooi gedaan), maar de opdracht was om een tempel te bouwen. Een romeinse tempel ziet er echter heel anders uit (niet dat het per se een romeinse tempel moest zijn maar omdat jij het over een romeins pand hebt denk ik even in die trend), daarom heb je in feite niet aan een van de belangrijkste punten voldaan (Vanuit mijn oogpunt in ieder geval, misschien dat anderen er anders over denken)
    + Heel leuk met zie mozaïek vloeren, past heel goed bij de rest van de kavel, ik vind sowieso dat alle goed samenhangt en ongeveer in dezelfde stijl is gebouwd.
    + leuk idee om twee slaapkamers te bouwen, heel handig ;)
    + dat overdekte yoga gedeelte vind ik erg leuk
    - de ruimte met de verborgen fontein vind ik niet zo mooi

    Mijn plusstem gaat naar @thekattengirl
    (Ik zat nog heel erg te twijfelen over @Twiggy 's creatie, maar zoals ik ook al onder de spoiler zei, het is een romeins huis en geen tempel, terwijl de opdracht was om een tempel te bouwen :/ )
    Mijn minstem gaat naar @Devely
    Sorry maar ik vond jouw spa het minst mooi, en dan heb ik het met name over de inrichting, dat was niet zo mijn smaak


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • DevelyDevely Berichten: 132
    augustus 2016 aangepast
    Wat een prachtige inzendingen allemaal, mijn complimenten voor iedereen!

    1 ding viel me wel op bij de meesten: de 'kelder' muren waren niet afgewerkt aan de buitenkant...Deze zitten weliswaar 'in de grond', maar toch lijkt het alsof er iets mist...Een textuurtje op de muren zorgt toch net voor een completer geheel, vind ik.

    Dan nu mijn feedback:
    Marijeee
    - Er ligt naar mijn mening te veel nadruk op de tempel. Het is niet te zien dat het om een opgraving gaat.
    - Het dak is kaal en niet afgewerkt.
    - Het oogt wat kaal en niet echt als opgraving. Ik mis de aarde stukken her en der.
    + De ruimtes zijn leuk ingericht en er zijn mooie spullen gebruikt.
    + De keldermuren zijn ook aan de 'buitenkant' afgewerkt.

    Caatje28
    - Het 'gat' vind ik niet zo mooi afgewerkt. Ik mis de hekjes/ afzettingen. Zeer onveilig als dit echt zou zijn!
    - Het bord oogt wat te modern.
    - De keldermuren zijn aan de buitenkant kaal.
    + De indeling is mooi.
    + De ruimtes zijn mooi ingericht.

    The Kattengirl
    + Het geheel doet zeer mooi aan, echt een opgravingssfeertje!
    + De ruimtes zijn prachtig ingericht en afgewerkt, goede indeling
    + Mooie details en daardoor wordt een goede sfeer gecreëerd.
    - Rechterkant van het kavel is wat kaal (begane grond)
    - Buitenmuren van de kelder zijn kaal.

    Cynthia_Nienhuis
    - Er zijn heel veel hekjes, ze overheersen echt. Misschien had je wat hekjes kunnen afwisselen met stenen muurtjes.
    + De ruïne onderdelen heb je echt heel goed toegepast.
    + De zwembaden zijn erg mooi.
    + Goede sfeer

    Twiggy
    + Een heel origineel idee en een prachtige uitwerking hiervan.
    + Die mozaïek vloeren passen er erg mooi bij.
    + De indeling en afwerking is mooi, er is gelet op alle details.
    - Het opgravingssfeertje is hier iets minder, het spa gedeelte overheerst.
    - De buitenmuren van de kelder zijn kaal.

    Jammer dat we nu geen 2 plusstemmen mogen geven, want zowel Twiggy als Thekattengirl hebben prachtige creaties. Beide hebben hun kavel mooi ingedeeld en ingericht, er heerst een goede sfeer en de ruimtes zijn mooi. Doorslaggevend was uiteindelijk wie zich het meeste aan de opdracht heeft gehouden en dus krijgt @thekattengirl mijn plusstem, omdat bij haar het opgravingsgedeelte echt overduidelijk was, terwijl bij Twiggy de nadruk meer op de spa lag...

    Mijn minstem gaat naar @Marijeee, omdat ik bij haar het minste het idee had van een opgraving.
    Post edited by Devely on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Moeilijk, moeilijk moeilijk.....
    Ik weet niet of ik tijd vind om een uitgebreid verslag te schrijven.

    Ik vind alle inzendingen mooi, en zowel mijn plus als min stem zijn gebaseerd op het gevoel wat het mij oplevert.

    Mijn minstem gaat naar @thekattengirl.
    Niet omdat het niet mooi is, maar omdat het voor mij teveel was. Het is te druk, te onrustig.

    Mijn plusstem gaat naar @Twiggy.
    Omdat je een compleet andere benadering hebt genomen, met een prachtig verhaal welke tot mijn verbeelding spreekt.

    Ik wil nog wel even zeggen dat dit een loei grote en zware opdracht moet zijn geweest, en dat ik alle inzendingen zeer bijzonder vind!

    Some angels choose fur instead of wings
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    augustus 2016 aangepast
    In de spoiler is de feedback en de stemmen

    Devely
    :
    + Leuk idee, dat kleine stukje museum!
    + Ook het restaurant had ik niet aangedacht, hoort wel bij een spa in mijn opinie ;)
    - De beplanting in de kelders zijn mij iets te symmetrisch ^^" (goed te zien op dia 13)

    Marijeee

    + Het idee van de tempel deels boven de grond vind k erg leuk
    + Mooie beplanting
    - De afwerking van de bovendegronds tempel is wat magertjes, voor het dak voelt niet af
    - Ik mis de opgravingen een beetje, het ziet er meer uit alsof ze al helemaal klaar zijn en er nog wat spulletjes rondslingeren ^^"

    Caatje28

    + Die oude ruine in het hoekje op de begane grond <3 perfect!
    + Mooie badkamers
    - Groot val gevaar O_O
    - Beplanting is mij iets te symmetrisch

    Cynthia_Nienhuis

    + Eerste algemene indruk was: wauw :tongue:
    + Die folly, daar ben ik fan van :)
    - Het is wat donker in sommige ruimtes.

    Twiggy
    + Oh wauw :tongue: dit gaat lastig kiezen worden...
    + Geweldig die verborgen fontein.
    - Het is wel vrij modern ogend, ik snap de link met de mozieken, maar toch voel ik de opgravinssfeer niet heel erg.




    Mijn minstem gaat naar Marijeee
    Mijn plusstem gaat naar AAAAH ik weet het niet X_X Ik wordt een beetje verscheurd in een tweestrijd... Toch maar mee met de opdracht dan maar >.<" Ik ga hem later invullen want ik moet nu weg >.<"

    EDIT: Dussss die plusstem...ik ga voor Cynthia_Nienhuis

    Na al deze creaties gezien te hebben wil ik Romantische tuinen nog liever hebben!!!!!!
    Post edited by thekattengirl on
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Mijn stemmen deze ronde:

    + stem voor @thekattengirl, ik vond jouw creatie gewoon echt het mooist. Zoveel te zien en te bekijken!
    - stem voor @Twiggy, Ik vond jouw buitenkant echt prachtig, maar deed me het minst denken aan een opgraving

    @Devely:
    + museum mooi ingericht
    + kamerschermen bij de massagetafeld
    + open, ruimtelijk gevoel
    - gordijnen om de schilderijen in de eetzaal houd ik niet zo van

    @Marijeee:
    + verboden toegang bordjes in de kelder
    + trappen die mooi naar elkaar toe lopen (moeilijk uitleggen, maar staat op dia 7 helemaal links bovenaan)
    - het is wel erg plat zo zonder dak of randje
    - Ik snap dat je je PP niet te lang wilde maken maar ik vond het best lastig om je fotp's te bekijken als er zoveel op een dia staan

    @Caatje28:
    + kleurgebruik in badkamers
    + zwembad ziet er mooi uit
    - lijkt wel gewoon een gat in de grond

    @thekattengirl:
    + wauw eerste indruk!
    + waterval ziet er schitterend uit
    - niks...

    @Cynthia_Nienhuis:
    + tempeltje
    + tuin en zwemgedeelte
    + de boom!

    @Twiggy:
    + daken en kleurgebruik muren
    + mozaïek tegeltjes op de vloer
    -ik houd niet van slaapkamers in een spa
    - De buitenkant doet me meer denken aan een Romeins landhuis dan aan een opgraving
    -
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Hier mijn stemmen:

    + stem is voor @Cynthia_Nienhuis. Ziet er prachtig uit, zelfs met de donkere kamers
    - stem is voor @Marijeee. Ik miste echt de opgraving
    @Twiggy:
    - Ik krijg geen opgravingsgevoel hierbij
    - Ik vind de kamers met mozaïek niets uitstralen. Bijvoorbeeld de romantische massageruimte, ik zie het romantische niet
    - Slaapkamers leuk bedacht, alleen niet zo mooi aangekleed en ingevuld
    - De witte tekst is soms heel moeilijk leesbaar (vind ik persoonlijk)
    + Koud bad leuk bedacht
    Had iets meer opgravingsdetails hebben
    @Cynthia_Nienhuis:
    + Wauw dat water aan de achterkant!
    + Leuk dat je opdrachten combineert
    + Kavel goed ingedeeld
    + Veel leuke dingen gebruikt voor het opgraven
    - Koelbox vind ik daar passen, maar een koelkast niet
    - Vind de begane grond mooier dan wat eronder ligt
    - Hele donkere kamers!
    Gelukkig is het de Sims, maar een kampvuur onder een houten trap?
    @TheKattengirl:
    + Eerste aanblik echt mooi!
    + Tweede aanblik ook mooi, maar sommige dingen zijn het net niet
    - Dat glazen dak aan de linkerkant past er echt niet tussen
    - Kampvuur gedeelte nogal beperkte grootte en gek geplaatst naast de kluisjes
    - Vind het hokje van “in de natuur” er totaal niet bijpassen
    @Marijeee:
    + Zitje rond kampvuur. Echt mooi uitzicht daar
    - Jammer dat je niks met het dak hebt gedaan. Als je dat had verwijderd had het nog enigszins voor een ruïne door kunnen gaan
    - Zoveel extra ruimte bovengronds en dan is het op de kelderverdiepingen best vol gebouwd
    - Klein zwembad
    - Ik zie wel opgravingsspullen en oude ruïne delen, maar ik zie nergens echt een gedeelte waar het opgegraven is
    @Devely:
    + Leuk dat de omkleedruimte zo dichtbij is
    + Leuk dat ene stukje dat zo vruchtbaar is dat er van alles groeit
    - Vind de beelden tussen de pilaren net iets teveel
    - Sommige kamers nogal kaal
    - De kleuren in het restaurant komen niet overeen met de kleuren die je in de rest van de kavel hebt gebruikt. Ook vind ik het restaurant te groot opgezet, zeker omdat er ook al een picknick plek is
    - Vind het museum niet zo
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Als eerste wil ik zeggen dat iedereen het echt goed gedaan heeft, het zijn stuk voor stuk mooie kavels - en er zitten ook hele leuke dingen tussen. Een voorbeeld: sommigen van jullie hebben de ingang naar de Vergeten Grot en de boom van Sylvanheuvel in de kavel verwerkt - erg leuk, spreekt ook echt tot de verbeelding (wisten jullie dat je via deze debug ingangen ook daadwerkelijk op de geheime kavels kunt komen?). En wat is het fijn om Romantische Tuinaccessoires te hebben bij een opdracht als deze :) (ik maak de voorbeeldkavels altijd met zo min mogelijk uitbreidingen/packs, dus aan accessoirepakketten kom ik nooit toe).

    Verder houd ik het kort, ik zeg over iedereen even wat mijn globale indruk is.

    Devely: Prima uitgevoerd en dat museumpje is een leuk detail.
    Marijeee: Knap dat je nog zo'n groot gebouw hebt weten te bouwen, ik had eigenlijk niet verwacht dat dat zou kunnen met dit budget. Al vind ik het bovengrondse gedeelte van de ruïne te "compleet". Daarnaast doet het me niet aan een opgraving denken.
    Caatje28: Leuke kavel, ook fijn dat het zwembad vrij groot is. Een tip voor de volgende keer, verspreid de decoratie wat meer, je hebt nu heel veel in de spa staan terwijl het buiten soms wat kaal/onaf lijkt.
    thekattengirl: Mooie kavel, echt een beetje zo'n verborgen oase, en leuk dat je die analyse apparaten van Aan het Werk hebt gebruikt. Dat is trouwens wel een grote waterval met zoveel niveaus ;)
    Cynthia_Nienhuis: De sfeer is perfect, het is een ruïne, een opgraving en het heeft dat magische, helende bronnen-effect. En daartussen heb je ook nog rustige plekjes weten te creëren voor de spa.
    Twiggy: Op het eerste gezicht lijkt het niet echt op een opgraving, maar als je wat verder naar beneden gaat, is het er toch wel. Leuk verhaal en ook leuk van die verschillende zwembaden (en ik heb de Twiggy lamp ook weer gespot ;) ).

    Mijn + stem gaat naar Cynthia_Nienhuis - Jij hebt het beste de balans weten te vinden tussen alle verschillende onderdelen van de opdracht.

    Mijn - stem is voor Marijeee - Een van de eisen was om de kavel in de stijl van een opgraving te bouwen, dat mis ik bij jouw kavel. Ik weet waarom je het hebt gedaan, maar het staat in de opdracht en er waren ook andere benaderingswijzen geweest (een soort museum/thema-spa).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    augustus 2016 aangepast
    Jeetje, wat is dit moeilijk. Over het algemeen vind ik de afwerking van wanden in de opgravingen niet overal even natuurlijk ogen. Wel zijn het stuk voor stuk gave kavels geworden waar je je ogen uitkijkt als bouwer maar als sims vast en zeker ook! ;)

    Mijn plus stem is voor @Cynthia_Nienhuis
    Mijn min stem gaat uit naar @Caatje28

    Devely - Ik vind de campingachtige begane grond met dat kleine huisje en picknick plaatsje een leuk idee. Het restaurant is ook een leuke toevoeging. Ik mis echter wat samenhang tussen de elementen op het kavel.

    Marijeee - Ik vind het een geweldig idee om van een deel bovengrondse tempel uit te gaan ;) Dit is immers eveneens de insteek geweest in mijn gedeeltelijk opgegraven Romeins tempelcomplex. De illusie van een deels nog staande ruine is redelijk gecreeerd. Echter, ik vind de dakafwerking nagenoeg volledig ontbreken en voor het gevoel vind ik teveel muren nog 'intact'. Dit doet afbreuk aan het idee, mijns inziens.

    Caatje28 - Ik vind sommige ruimtes overdreven druk/vol waar andere ruimten op de kavel juist wat leeg ogen. De sfeer is er goed, maar de afwerking zoals van vloeren en muren in de open ruimten vind ik minder.

    thekattengirl - Er gebeurt mijns inziens teveel waardoor het rommelig oogt. Het aantal verschillende overkappingen op de begane grond als voorbeeld. Ook zijn er technische en industriele elementen gebruikt die mij niet aan de oudheid en niet aan opgravingen doen denken. De doorlopende waterval is echt wel waanzinnig gedaan!

    Cynthia_Nienhuis - Deze kavel biedt het meest complete (opgraving + spa) plaatje. Creatieve ideeen en oplossingen zijn verwerkt, alhoewel de afgesloten ruimten wel her en der erg slecht verlicht zijn. Jouw beste inzending tot nu toe, in mijn optiek!
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    augustus 2016 aangepast
    Ik zal vast mijn stemmen geven voor ik te laat ben nogmaals sorry voor het late stemmen.
    Ik ben bezig met mijn uitgebreide beoordeling. We zijn erg druk :

    + stem @ thekattengirl Eerste indruk was: Wauw. je hebt je het meeste aan de opdracht gehouden naar mijn idee en er was veel te zien.

    - Stem @Marijeee Eerste indruk was: Hmm lijkt niet helemaal op een opgraving. en dat is toch voor mij de hoofd reden je een min stem te geven sorry.

    Devely

    + Wat super leuk die kleune museum.Ook leuk ingericht
    + Boven op de kavel leuk ingericht. dat stuk van de pilaren vind ik leuk
    + Leuk bedacht het restaurant
    - Ik vind eht op somige plekken wat kaal

    Marijeee

    + het stukje met het kwamvuur vind ik leuk
    + het terugkerende groen tegen de muren oogt mooi en natuurlijk
    - Zoals al vaker beschreven is ik vind dat het niet echt op een opgraving lijkt (ik snap je idee wel)
    - Het niet helemaal aan de opdracht houden (Te ver afgemaakt, ik mis de opgraving)
    - klein zwembad

    Caatje 28

    + Mooie zwembad
    + Erg mooi ingerichte badkamers en sauna,s en gezellig
    - Op de 2e verdieping vind ik het Yoga gedeelte wat onnatuurlijk
    +/- De ondergrondse tuin vind ik wel mooi maar zo klein en donker


    Thekattengirl

    + Direct dacht ik waauw en wat is het mooi en veel te zien
    + Die waterval is zo mooi ook dat stuk met de (trappen) er bij
    + Leuk dat ook jij een folly hebt gebouwd staat er mooi bij
    + goede en mooie details ook goed gebruik gemaakt van het opgravings idee
    - De badkamers vind ik wat kaal en minder mooi ingericht

    Twiggy

    + De begane grond vind ik erg mooi ingericht
    + De bar en slaapkamers is een top idee
    + het gebouw van de opgraving vind ik erg mooi
    + De verborgen fontein vind ik heel leuk
    - De zwembaden vind ik niet zo mooi
    +/- ondankts dat ik eht erg mooi vind kreeg ik ook bij jou het idee dat het te afgemaakt is
    en wat minder op een opgraving lijkt
    Post edited by Cynthia_Nienhuis on
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Stemronde 5 gesloten

    Bedankt voor het stemmen!

    Resultaten (op volgorde van inleveren):
    • Devely: 1 - stem
    • Marijeee: 5 - stemmen
    • Caatje28: 1 - stem
    • thekattengirl: 4 + stemmen (4 + stemmen, 1 - stem en + stem vorige ronde)
    • Cynthia_Nienhuis: 4 + stemmen
    • Twiggy: 0 stemmen (1 + stem en 1 - stem)

    Omdat er twee deelnemers zijn met de meeste + stemmen, gebruiken we random.org om te bepalen wie deze ronde wint (invoer en resultaten achter de leeswaarschuwing).
    Invoer:
    93ei0g4fa5jl.jpg
    Resultaat:
    y904ca9uvvas.jpg
    Cynthia_Nienhuis is als winnaar uit de bus gekomen, voor de volgende opdracht mag je de joker gebruiken en krijg je een + stem mee.

    Degene met de meeste - stemmen is bekend, maar er vallen deze ronde 2 deelnemers af. En er zijn twee mensen die daarna de meeste - stemmen hebben, dus gebruiken we nogmaals random.org.
    Invoer:
    2l2eyndmi60w.jpg
    Resultaat:
    kcdziwv0si98.jpg

    Dit betekent dat Marijeee en Caatje28 de wedstrijd gaan verlaten. Bedankt voor het meespelen, ik hoop dat jullie het leuk vonden. Stemmen in de volgende rondes mag natuurlijk altijd en ook de zandbak is altijd open.

    Bij deze is dit topic GESLOTEN.
    Felicitaties, vragen, opmerkingen, etc. graag in het algemene topic.
    Voor de regels over de joker, zie de beginposts in beide BMD topics.

    Opdracht 6 wordt zo geplaatst, wanneer deze online is plaats ik een bericht in het andere topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Inleveren opdracht 6 geopend

    De links naar de presentaties voor opdracht 6 kunnen vanaf nu geplaatst worden. Elke deelnemer heeft hiervoor 1 bericht waarin je alleen de link plaatst. Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.

    Inleveren kan tot zaterdag 1 oktober.

    Stemmen kan pas wanneer ik een bericht in dit topic heb geplaatst dat de stemronde geopend is – zie hiervoor ook de regels in het eerste bericht van dit topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    oktober 2016 aangepast
    Post edited by Cynthia_Nienhuis on
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    oktober 2016 aangepast
    Stemronde Opdracht 6 geopend

    Inzendingen:
    Stemmen kan tot zaterdag 8 oktober 20.00 uur.
    Bekijk alle inzendingen goed en beoordeel ze aan de hand van de gegeven opdracht.
    Bij het stemmen geef je één +stem aan de inzending(en) die jij het beste vindt. Je geeft één -stem aan de inzending(en) die je het minst goed vindt.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Je gebruikt per stemronde altijd al je stemmen en je mag een deelnemer nooit meer dan één stem geven (je mag niet, bijvoorbeeld, in één stemronde twee +stemmen aan dezelfde deelnemer geven omdat je zijn/haar creatie zo geweldig vindt).

    Omdat er nog maar vier deelnemers over zijn, mag elke stemmer 1 + stem en 1 - stem geven.

    Het geven van feedback wordt erg gewaardeerd, gebruik daarbij de leeswaarschuwing voor lange stukken tekst.

    Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Zo, ik bijt het spits wel af.

    Ik dacht, nog maar 4 deelnemers, das zo klaar.
    Nou, niet dus.....
    Sjonge jonge, deelnemers, wat hebben jullie er mooie dingen van gemaakt!
    Of je nu een +, - of geen stem krijgt, jullie zijn voor mij allemaal al winnaars!

    En dan nu mijn mening:
    @Twiggy:
    Allereerst, wat een schattige start!!
    Omdat we, met zo weinig deelnemers die nog over zijn, super kritisch en zeikerig gaan worden,
    vind ik dat er ook wel eens gezegd mag worden hoe mooi en verzorgd je presentatie er uit ziet.
    En ook treffende teksten.
    Ik vind het er allemaal mooi en verzorgd uit zien (het bouwsel dus).
    Ik heb alleen nergens een "wauw" gevoel. Daarentegen heb ik ook nergens een "bleh" gehad.
    Persoonlijk vind ik alleen die witte "overkappingen?" niet zo passen.

    @Devely:
    Ik ben onder de indruk van je daken. Of ik ze nu wel of niet mooi vind, ben ik nog niet uit.
    Ik vind ze wél heel artistiek. ;)
    En dan de binnenkant van je kerk.
    Dat is zo'n "lazer van mijn stoel af" moment.
    Het lijkt wel een kathedraal!
    En ik ben heel benieuwd hoe je die kettingen hebt gemaakt....
    Buiten ziet het er ook prachtig uit.
    Ik ben geen fan van kerkhoven, maar voor deze maak ik een uitzondering.

    @Cynthia_Nienhuis
    Wat een mooi gebouw!
    Ik ben absouluut fan van je daken!
    De "Romantische Bogen" mooi gevonden en mooi gemaakt.
    Ook het Mausoleum ziet er prachtig uit.
    Ook de binnenkant van je kerk is oogstrelend.

    @thekattengirl
    Mooie kerk.
    Wat me wel opvalt, is dat de klokken in een soort van nis hangen.
    De kerkklok hoort nu juist van alle kanten zichtbaar te zijn, door die nissen is dat niet het geval.
    Maar ik snap wel waar ze voor dienen, voor die schattige torentjes er bovenop.
    Je mausoleum is prachtig, ook de inrichting en decoratie.
    Je foto's zijn erg donker, en het zijn er niet echt veel.
    Ik heb de indruk dat ik daardoor niet een compleet beeld heb gekregen.

    Mijn plus stem gaat deze ronde naar Devely. (<- mijn bibs denkt er anders over :tongue: )
    Mijn min stem naar thekattengirl.

    Some angels choose fur instead of wings
  • DevelyDevely Berichten: 132
    oktober 2016 aangepast
    Allereerst wil ik zeggen dat er allemaal mooie kerken zijn gemaakt! Zo verschillend allemaal, maar echt heel knap en dat terwijl het volgens mij voor niemand van ons ècht ons ding is! Maar dat vind ik nu juist ook het leuke van deze wedstrijd. Je 'moet' ineens iets gaan maken wat je niet ligt, of waar je niets mee hebt...Je gaat op onderzoek uit en dan barsten de ideeën los!

    Wel heel grappig dat jullie allemaal de debug vijver hebben gebruikt! Ik wilde eigenlijk zelf ook een watertje maken, maar had geen ruimte meer...Ik wilde ook heel graag de grafmonumenten in mijn kerkhof.
    * Twiggy:
    + Jouw presentatie is echt heel erg mooi, met al die bloemen en bruidsparen.
    - De klokken op de ramen vind ik niet echt mooi.
    +/- De binnenkant van de kerk is mooi ingericht, maar ik vind het behang niet zo passen bij een kerk.
    + De feestkelder is erg mooi en ik vind de kleedkamer voor de bruid leuk bedacht!
    - Ik snap niet helemaal hoe het dak van het mausoleum is gemaakt, want op de foto's lijken ze half open?

    * Cynthia_Nienhuis
    +/- De daken op de torentjes zijn goed gemaakt, maar ze lijken wat aan de grote kant, waardoor ze iets overheersen.
    - De feestkelder is heel mooi ingericht, maar vind ik meer op een café dan op een romantische trouwzaal lijken.
    + De bogenhoekjes in de tuin zijn mooi!
    - De ramen van de kerk zijn wat aan de kleine kant.
    - Ik vind het idee van een atrium leuk (je tussenverdieping/ vide), maar jammer dat je daar niet meer mee hebt gedaan. Het is nu een loze ruimte!
    + Je trouwlocatie is mooi en romantisch!

    * Thekattengirl
    - Wat meteen opvalt is dat de graven wat lang zijn. En dat ze zo dicht op elkaar liggen, en zelfs aan elkaar grenzen, past ook niet zo.
    - Wat jammer dat je je grid niet hebt uitgezet voor de foto's!
    + Heel leuk dat kamertje voor de bruid!
    + Het hoekje in de kelder met het beeld is zeer sfeervol!
    - Het is leuk bedacht om een aparte danskelder te maken, maar ik vind het niet zo passen bij de opdracht. Het is juist leuk om de dansvloer midden in de zaal te plaatsen, zodat iedereen het dansende bruidspaar kan zien dansen!

    Mijn plus stem gaat naar @Twiggy
    En mijn min stem gaat naar @thekattengirl.
    Post edited by Devely on
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter

    Als eerst wil ik graag zeggen dat jullie allemaal echt prachtige inzendingen hebben gestuurd. en dat ik echt echt niet leuk vind een min stem te moeten geven, maar goed het moet. dus dit ga ik doen op basis van welke mij het minst aan spreekt en hoe gemaakt qua eisen van de opdracht
    en Zoals Devely al zei leuk dat meerdere gedacht hebben aan het Debug vijvertje ;)

    @Twiggy


    + Erg mooie buitenkant van je kerk. vind het wel mooi dat je het kleine witte toreentje wit hebt gedaan en dan
    ook de 2 overkappingen aan de zijkant van de kerk wit hebt gedaan zo passen ze er bij
    + Mooie presentaie. alles in een romantische sfeer met die hartjes en bloemen enz is erg leuk
    + De kleine bloemen velden her en der en aan de zijkant vind ik erg mooi gemaakt
    ook goede kleuren combi. Goed verdeeld ook.
    + het mausoleum is van buiten en binnen mooi gemaakt
    + De trouwlocatie is mooi ingericht. de kleuren combi vind ik ook erg mooi en is ook overal goed verdeeld
    +Ik vind je feestlocatie echt geweldig. prachtig mooi zeker qua kleuren.
    - De klok op de ramen vind ik niet zo mooi
    - Het kerkhof vind ik wat klein qua graven

    Devely: Mijn eerste indruk was wauw

    + De buitenkant van je kerk en die aparte daken zijn echt super mooi
    Ook viel het me op dat je mausoleum en de leuke overkapping er naar toe samen met de kerk een geheel zijn
    + Leuke idee van de dwaalende geest en de schildersezel
    + je trouwlocatie is echt super mooie die eerste verdieping met de piano is een geweldig idee
    + De fesstzaal past ook weer perfect bij de rest. mooie en praktische inrichting
    + Je badkamers zijn erg mooi ingericht. ook leuk dat je de ene kant vrouwelijk en de andere mannelijk qua kleur hebt gemaakt
    + Op het kerkhof vind ik de gedenkmuur een goed idee en de luxe graven heel mooi gemaakt.het midden met de bankjes en het kleine fonteintje ook.
    + De urnen achter glas en de kisten van de pas overleden sims zijn een goed idee in de crypte
    - De paden vind ik wat onnatuurlijk over komen omdat ze zo strak en vierkant zijn aangelegd

    Thekattengirl

    Ik ga er geen - etje voor geven maar je foto,s zijn erg donker en best weinig en ik vind eht jammer dat het raster niet uit is

    + Ik vind je kerk van de buitenkant echt prachtig.
    + Je mausoleum is super mooi van buiten en binnen
    + De kleine kamer speciaal voor de bruid en het knusse vertrekje vind ik een leuk idee en ook mooi
    - Wat Deborah ook al zei vind ik dat je de klokken niet zo goed kan zien door de nissen maar die torenjtes zijn erg leuk
    - De graven zijn best lang en staat erg dicht op elkaar
    - Ook vind ik wat Devely al zei je aparte danskelder een leuk idee maar deze past er niet zo bij ivm de dansvloer die je juist zou verwachten in de zaal. En ik vind hem ook te modern
    ps: ik vond het bedrag ook erg lastig en heb was te groot begonnen

    mijn + Stem gaat naar @Devely bij jou dacht ik echt waauw wat prachtig. Beoordeling staat in de leeswaarschuwing
    mijn min stem gaat naar @thekattengirl (Sorry meis :neutral: ) beoordeling staat in de leeswaarschuwing
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Vanwege het lage aantal stemmen tot nu toe wordt de stemronde verlengd tot woensdag 12 oktober 20.00 uur.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ondanks dat ik eruit lig, wil ik toch even stemmen!
    Ik houd het alleen bij de + en - stem.

    + stem is voor @Twiggy. Het eerste gevoel dat ik had was WAUW.
    - stem is voor @Cynthia_Nienhuis. Ik vind jouw kerk het minste op een kerk lijken en de feestzaal lijkt op een café.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ten eerste vind ik dat iedereen het heel goed gedaan heeft. Wat ik ook grappig vind om te zien is dat jullie eigenlijk allemaal de eerste verdieping hebben gebruikt voor een vide - het effect daarvan is dat de kerk daardoor groter wordt en persoonlijk vind ik een bescheiden kerk iets mooier.
    Even een tip voor @thekattengirl Ik zag dat je veel van de ongebruikte ruimte (onder het dak denk ik) vloerbekleding hebt gegeven, je kunt veel geld besparen als je dit niet doet. Ook zag ik in een toren onnodige muren staan, ook daar had je kunnen besparen. En bij een wat grotere opdracht als deze (en omdat er niet zoveel deelnemers meer zijn) mag je best een wat langere presentatie maken.

    Twiggy: Ik vind het echt een hele leuke kerk, het doet een beetje Brits aan en daar houd ik wel van.
    Devely: Niet mijn soort kerk, ik vind er te veel tierelantijntjes aan zitten, maar het is allemaal wel heel erg netjes uitgevoerd.
    Cynthia_Nienhuis: De trouwzaal is mooi ingericht, maar de buitenkant van de kerk vind ik tegenvallen.
    thekattengirl: De kerk ziet er leuk uit van de buitenkant en de inrichting is ook prima, het kerkhof is wel er strak ingericht, maar dat is in het echt ook vaak zo.

    Mijn + stem gaat naar Twiggy, ik vind jouw kerk het mooist.
    De - stem is helaas voor Cynthia_Nienhuis, het kerkgebouw is voor mijn gevoel te massief.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Jeetje, wat een uiteenlopende kerken en kerkhoven, zeg! Echt leuk om te zien. Omdat ik wat laat ben met stemmen, zijn de meeste minnen en plussen al door andere stemmers uitgesproken. En dus maar gelijk om de nu nog gelijke tussenstand te doorbreken, mijn stemmen :smiley:

    Mijn plusstem gaat naar:
    @Devely - De kerk oogt me wat log met daarbij contrasterende detailering maar daarentegen vind ik dat je echt ontzettend veel leuke details en ideeen hebt verwerkt in je kavel, van de gedenkmuur tot de indeling van het mausoleum. De inrichting is prachtig.
    Mijn minstem gaat naar:
    @thekattengirl - De inrichting en het mausoleum zijn mooi, maar de buitenruimte van het kavel is me wat te recht toe, recht aan.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Stemronde 6 gesloten

    Bedankt voor het stemmen!

    Resultaten (op volgorde van inleveren):
    • Twiggy: 3 + stemmen
    • Devely: 3 + stemmen
    • Cynthia_Nienhuis: 1 - stem (2 - stemmen en + stem vorige ronde)
    • thekattengirl: 4 - stemmen

    Er zijn twee deelnemers met de meeste + stemmen, dus we beroepen ons alweer op random.org om een winnaar voor ons te kiezen (invoer en resultaten achter de leeswaarschuwing).
    Invoer:
    crhsssl7az2x.jpg
    Resultaat:
    peggs8rrcb4o.jpg
    Devely is als winnaar aangewezen, voor de volgende opdracht mag je de joker gebruiken en krijg je een + stem mee.

    Omdat er nog maar vier deelnemers zijn, gaat er deze ronde één deelnemer uit. Dat is in dit geval thekattengirl omdat zij de meeste - stemmen heeft. Bedankt voor het meespelen en voor het laten zien van je mooie creaties. Uiteraard ben je welkom om de volgende opdrachten voor jezelf te maken en ze in de zandbak te plaatsen. En je mag ook stemmen in de volgende rondes, graag zelfs (dat geldt voor iedereen ;) ).

    Bij deze is dit topic GESLOTEN.
    Felicitaties, vragen, opmerkingen, etc. graag in het algemene topic.
    Voor de regels over de joker, zie de beginposts in beide BMD topics.

    Ik ga zo dadelijk de volgende opdracht plaatsen, waarna ik een bericht in het andere topic plaats.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Inleveren opdracht 7 geopend

    De links naar de presentaties voor opdracht 6 kunnen vanaf nu geplaatst worden. Elke deelnemer heeft hiervoor 1 bericht waarin je alleen de link plaatst. Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.

    De oorspronkelijke deadline is zaterdag 12 november, maar jullie hebben per definitie twee weken uitstel, dus dat wordt het weekend van 26/27 november. Neem rustig de tijd om je creatie te bouwen en een mooie presentatie te maken. Als jullie allemaal al eerder ingeleverd hebben, zal ik daarna de stemronde zo snel mogelijk openen. Mocht het uiteindelijk toch iets langer duren laat ik het inleveren gewoon open tot alle presentaties binnen zijn.

    Stemmen kan pas wanneer ik een bericht in dit topic heb geplaatst dat de stemronde geopend is – zie hiervoor ook de regels in het eerste bericht van dit topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Stemronde Opdracht 7 geopend

    Inzendingen:
    Stemmen kan tot zondag 11 december 19.00 uur.
    Bekijk alle inzendingen goed en beoordeel ze aan de hand van de gegeven opdracht.
    Bij het stemmen geef je één +stem aan de inzending(en) die jij het beste vindt. Je geeft één -stem aan de inzending(en) die je het minst goed vindt.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Je gebruikt per stemronde altijd al je stemmen en je mag een deelnemer nooit meer dan één stem geven (je mag niet, bijvoorbeeld, in één stemronde twee +stemmen aan dezelfde deelnemer geven omdat je zijn/haar creatie zo geweldig vindt).

    Elke stemmer mag deze ronde 1 + stem en 1 - stem geven.

    Het geven van feedback wordt erg gewaardeerd, gebruik daarbij de leeswaarschuwing voor lange stukken tekst.

    Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    december 2016 aangepast
    Nou, zal ik dan maar het spits afbijten?

    Allereerst, allemaal gefeliciteerd dat jullie het zover hebben gebracht.
    En allemaal gefeliciteerd met de prachtige creaties.

    Ik ga het zometeen dus weer "afzeiken", maar dat is nodig om voor mezelf de + en de - te kunnen bepalen. ;)
    Ik wil daarom hier nog even benadrukken dat ik alle bouwsels heel erg mooi vind!
    @Devely
    Het is een heel modern gebouw, maar met (voor mij) een statige uitstraling.
    Ik denk door de synchrone lijnen en het zwart wit.
    Spreekt me enorm aan
    De inrichting kon zo uit een tijdschrift gehaald zijn, prachtig.

    @Twiggy
    Ook een heel mooi gebouw, maar komt minder modern op me over, en ik vind het
    vanbinnen een beetje blokkerig. (kan het niet goed verwoorden)
    Kleurgebruik in de algemene leefruimte is wat saai en het geheel komt niet luxueus over.

    @Cynthia_Nienhuis
    Op een of andere manier komt het ietwat oosters op mij over.
    Misschien door het zandstenen kleurtje.
    Ik moet zeggen, ik vind de buitenkant mooier dan de binnenkant.
    En ik vind het heel erg knap gebouwd.

    Mijn - gaat naar @Twiggy
    Mijn + gaat naar @Devely

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top