Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Hulp gevraagd door creatieve mensen!

DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
Hai,

Zoals sommigen weten (en anders weten ze het nu) ben ik al een lange poos op zoek naar een nieuwe baan.
Nou had ik vandaag een gesprek en een van de dingen die me werden meegegeven als feedback was commentaar op mijn linked-in pagina.
Om te beginnen wat tekstuele dingen (die ik deze week onder handen ga nemen) maar ook een over mijn profiel foto.
Die is nogal veraf en wazig.

Ja, dat klopt, en dat heb ik met opzet gedaan, omdat ik niet met mijn porum op internet wil. ;)
Maar goed, ik kreeg het advies om dat iets totaal anders te plaatsen en daarbij heb ik dus jullie hulp nodig.

Ik wil een plaatje met iets van een computer gecombineerd met iets van beheer.
Ik ben namelijk een functioneel applicatie beheerder. Het mag ook een karikaturistisch zijn.
En ik moet het kunnen uploaden naar Linked-In.

Kom maar op met suggesties!!

Some angels choose fur instead of wings

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Deborah schreef: »
    Ik wil een plaatje met iets van een computer gecombineerd met iets van beheer. Het mag ook een karikaturistisch zijn. Kom maar op met suggesties!
    Waarom ga je niet een dagje uit (met hubby) en zoek een straatartiest op (of even Googelen waar je ze kunt vinden). Vraag of deze je wil teken met een gedachtewolkje met een computer/beheer dingetje erin. Tekening verkleinen en uploaden maar. Volgens mij zijn er wel van die artiesten die een soort van karikatuur tekenen (geen idee wat het kost trouwens).


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Zal kijken of ik iets leuks kan maken. Vraag wel de hulp in van Johan.

    Alex von der Atlantis.

    Johan is snel hij heeft ondanks zijn ziekenhuis perikelen toch even snel iets in elkaar geknutseld. Misschien kan je dit wel gebruiken.

    10hnx3gs4rwm.png
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Ik wilde zeggen: kon je maar iemand met een eigen fotostudio.. ;) Maar dan moet je alsnog een foto posten, dus dat is dan ook niet echt een optie denk.
    Ik ga er even voor je over na denken. Misschien een idee om rond te neuzen op linked in wat andere mensen als profielfoto hebben die geen foto van hunzelf hebben? En daar inspiratie uit halen
    2nv5lie.jpg
  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Deborah schreef: »
    [...] maar ook een over mijn profiel foto.[...]
    Ik weet niet hoe vaak je dat is verteld of wat ze je hebben beloofd als je het wel uploadt, maar dat valt toch wel mee? Het komt bij mij over alsof deze persoon een stok zocht om mee te slaan. Misschien zit ik ernaast hoor en hoor je het vaker. Maar ik krijg een heel menselijk gevoel bij je profielfoto en kan me een voorstelling maken van wie je bent. Dat vind ik leuker dan de zoveelste stock photo waarbij iedereen zo zakelijk mogelijk wil lijken.

    Ik weet niet hoeveel voordeel een levenloze illustratie brengt vergeleken met mensen die dat menselijke gevoel wel afgeven. Dus ik zou het lekker houden zoals het is, het ziet er prima uit wat mij betreft. En als je echt wat anders wil, misschien dat je een foto/illustratie-combinatie kan doen. Deze foto kwam heel toepasselijk meteen naar boven:

    WillWright.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    ^ Dat is Will Wright toch?
    En nee, ik heb een heel prettig gesprek gehad.
    Dit was gewoon feed back.

    @d13ntjuh , ik heb geprobeerd een compromis te vinden, en heb dus voor een beetje vage foto gekozen.
    Maar ik wil gewoon niet met mijn porum vol op internet.
    Heb ik ook nog nooit gewild. ;)

    @SimLibby , nee daar heb ik gewoon geen budget voor.
    Maar het was een leuk idee.

    @jimmyatlantis , het idee is leuk, maar gaat voor mij niet werken. ;)


    Some angels choose fur instead of wings
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    tvmbyib9qbpm.jpg
    8wd5a1t4q3fi.png
    ok9nw6k9c172.jpg

    Na een speurtocht op internet heb ik deze gevonden.
    Voor mijn gevoel zit de perfecte er echter nog niet tussen.

    Wat vinden jullie?

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Dit past wel het beste tot op heden. Als ik dit bij de socilitatie gespreken zou zien zou ik je zeker voor het tweede gesprek uitnodigen. Het is duidelijk en wat je ambieer.

    Mik de Jong.

    Niet met Mik eens, het onderste plaatje spreek wel meer aan omdat die ook je beroep uitbeeld. Eigenlijk zou je dan een soort van de sims 4 profiel erbij kunnen plakken.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld.
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    maart 2016 aangepast
    Hmm, lastig zeg... Over die drie plaatjes: De bovenste zegt niet echt iets over wat je wil en de onderste is onleesbaar als je hem ziet als kleine profielfoto dus voor een eerste oogopslag niet handig denk ik. Als de middelste ook een optie is zou ik eerder een iets sprekender/kleuriger plaatje van een computer zoeken en er dan zelf "functioneel applicatiebeheer" onderzetten, want dit plaatje valt niet op.

    Ik heb er geen verstand van, maar ik denk wel dat een foto meer zou trekken. Ik vond de oplossing van Libby wel goed, want dan heb je wel het gevoel dat je naar een persoon kijkt, maar kun je je eigenlijk nooit herkennen. Misschien zou je ook wel een foto kunnen vervormen met een app of met een computerprogramma'tje of zo, dat je van een foto een soort karikatuur of iets gekleurds maakt, waardoor je nog steeds niet "met je porum" op het internet staat. ;) Als ik me in iemand zou verplaatsen die die profielen af moet gaan om mensen te zoeken zou ik toch eerder iemand kiezen die wel iets van een gezicht (dus niet per se herkenbaar) als profielfoto heeft, omdat dat persoonlijker voelt. Eigenlijk heel stom dat je daar ook op let, want daar gaat het natuurlijk helemaal niet om, maar ik denk wel dat het gebeurt. (In dat opzicht lijkt een profielfoto van veraf en wazig me op zich geen probleem. Het enige wat je dan nog zou kunnen denken is dat er te weinig moeite is genomen om een goede te maken)

    v: Ja dat weet ik. Ik bedacht me dat eigenlijk meer achteraf, dat je natuurlijk al gewoon een foto hebt waar je op staat, dus dat ik dat als ik me zou verplaatsen in zo iemand die die pagina's bekijk ook een redelijke optie vind. ;)
    Post edited by Meliszie on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    ^ Die héb ik er nu op staan.
    Dezelfde die ik ook op mijn NS kaart heb staan, al is die laatste nogal uitgezoomd.

    Ik vind de onderste van die plaatjes zelf de beste, omdat die het het beste beschrijft.
    Hoewel ik zelf de eerste het leukste vind. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Ik kan goed begrijpen dat je er weinig voor voelt om met een duidelijke foto op internet te staan hoor Deborah. Ben daar zelf ook nooit erg happig op geweest, lijkt me maar niks als je jezelf googlet en dan foto's van jezelf ziet.
    Verder heb ik geen tips of slimme ideeën, ik denk dat mensen inderdaad graag toch een foto zien van een mogelijke werknemer, maar misschien vindt men het ook juist leuk om iets originelers te zien.
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf een plaatje niet echt heel erg goed vind voor een Linked-In pagina. Ik zou dan het idee krijgen dat je iets te verbergen hebt ofzo.
    Ik snap dat je niet full-face op internet wil, maar ik denk dat een foto van jezelf toch wel het beste is. Hier hoef je natuurlijk niet herkenbaar op te staan. Ik heb ooit bij een cursus over solliciteren te horen gekregen dat een Linked-In foto goed is als het te maken heeft met het beroep of de sector waar je wil werken. Ik heb bijvoorbeeld een foto van mezelf voor een boekenkast (niet dat ik nu momenteel het boekenvak nog in ga, maar ok).

    Waar ik aan zat te denken was dat je een foto van achter of deels zijkant kunt nemen waarbij je achter je computer met iets bezig bent dat te maken heeft met je werkveld. Je staat niet met je hele gezicht op de foto, maar toch sta je er wel zelf op. Daarnaast gebruik je de foto om te laten zien waar je goed in bent en wat je graag zou willen qua werk.
    Geen idee of het wat is, maar dat is wat in me opkwam :).
  • MouraMoura Berichten: 31
    Ik las iets van een boekenkast en las dat je niet evan houdt om je eigen foto te gebruiken... Misschien is dit oké?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb het al opgelost, maar dank je wel @Moura!
    Dat is een heel gaaf plaatje, die ik zeker ga opslaan.
    @Moepmoep, das ook wat voor jou. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    ^Haha, ja ik had het al gezien ja. Op zich nu niet heel relevant meer, maar ik vind het minder erg om full face op de foto te staan. Zolang de foto maar goed gelukt is. En ach, als ik er daarvoor 400 moet maken, dan is dat maar zo. Voor nu ben ik wel tevreden met mezelf voor een boekenkast :tongue:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top