Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Extreme Home Make-over| VRAGEN/OPMERKINGEN HIER

«134567
thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
Dit is het klets/vragen topic
Hier kan je de vragen en/of opmerkingen plaatsen die je hebt over de wedstrijd of de bouwsels van anderen.
Opdrachten moet je hier NIET inleveren, opdrachten gaan in deze topic


Wat is Extreme Home Make-over?
In deze "Build My Dreams" voor beginners wordt gestart met een huis wat verbouwd moet worden.
De organisator geeft de 'wensen' aan waar de woning aan moet voldoen (zowel bedrag als uiterlijk).
Het enige wat niet veranderd mag worden zijn de buitenmuren.
Er moet worden vermeld waar het kavel geplaatst moet worden, zodat het beginbedrag voor iedereen hetzelfde is.
(Omdat niet iedereen alle uitbreidingen in bezit heeft zal dat Willow Creek of Oasis Springs worden).
De woning die aangepakt gaat worden mag geen cc bezitten, omdat niet iedereen met cc werkt.
Wanneer de woning verbouwd gaat worden mag er wel cc gebruikt worden.
In deze wedstrijd mag iedereen elke ronde meedoen.

Inzendingen/Foto's
Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
1 foto vooraanzicht
1 foto achteraanzicht
3 foto's per etage.

SimLibby heeft uitstekende tips over het bouwen en foto's maken die je kunnen helpen:
http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/769646/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-1-inschrijvingen-geopend/p1

Om het laden van de pagina's niet al te lang te laten duren, heeft het de voorkeur de foto's in een leeswaarschuwing te stoppen. Dit doe je met behulp van [spoi ler] [/ spoiler] zonder de spaties. Dus:

[spo iler] linkjes van de foto's [/spoi ler] (zonder de spaties!!).

Stemmen
Er wordt een tijdslimiet vastgesteld wanneer de opdrachten binnen moeten zijn in het inleveren/stem topic door de opdrachtmaker. Één dag na de deadline opent de stemronde, dan mag iedereen (ook de kijkers) hun stem uitbrengen in het Inleveren/Stem topic tot de opdrachtmaker de stemronde sluit of er één week verstreken is.

De puntentelling gaat als volgt:
Men mag op drie van de deelnemers stemmen.
1e voorkeur 3 punten
2e voorkeur 2 punten
3e voorkeur 1 punt

Bij meer dan 3 deelnemers mag de organisator zichzelf geen punten toebedelen.
Bij 3 deelnemers of minder mag de organisator zichzelf 1 punt toebedelen.
De organisator mag meedoen aan het project wat hij/zij zelf heeft bedacht.

De Winnaar
De winnaar mag het volgende home make-over opdracht met de daarbij behorende wensen kenbaar maken,



Deze wedstrijd is origineel van @jimmyatlantis, maar geperfectioneerd door @consuelathefirst (die deze regels heeft opgesteld), @Dnll8445 en @Deborah en mijzelf.
Post edited by thekattengirl on

Reacties

  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    mei 2016 aangepast
    Huidige Opdracht

    Dit zijn Lena Fox en Esa Royal, ze zijn nu 3 jaar getrouwd en willen binnenkort hun eerste kindje adopteren.
    Ze wonen nu al jaren in een schattige huisje. De inrichting bevalt hen echter niet en er is helemaal nog geen ruimte gecreëerd voor het kindje.
    vl3ktwojlj48.png

    Lena Fox
    Renaissance Sim
    - Houdt van buiten
    - Geniaal
    - Snelle leerling
    - Vrolijk

    Esa Royal
    Groot blij gezin
    - Creatief
    - Boekenwurm
    - Perfectionistisch
    - Huiselijk

    Eisen
    Download het huis onder mijn EA ID HappyNisa, het huis heet Family Starter en heeft een waarde van 19.638. (Zie spoiler voor afbeelding) Plaats het huis op Asfalthuizen in NewCrest
    gyew3qdneaht.png

    - Voeg een extra kamer toe voor de aankomende kleine. (Dit kan in de kelder, maar je mag hiervoor ook een extra dak aan maken, het huidige dak moet blijven staan.)
    - De inrichting moet licht en vrolijk zijn.
    - Ergens op het kavel moet een schaaktafel en een schildersezel aanwezig zijn.
    - De tuin is wat leeg, maak een leuke tuin, waar ze gezellig kunnen zitten.

    Het budget bedraagt: 40.000 (in totale kavelwaarde dus huis plus extra's)

    Deadline

    De deadline voor deze opdracht is 31 Mei 17:00
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Het volledige interieur mag toch aangepast worden hè, muren en al?
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    mei 2016 aangepast
    Ja, alles mag aangepast worden, alleen de buitenmuren moeten blijven staan (maar je mag dus een extra kamer bouwen aan de zijkant van het huis of in een kelder.) De muren aan de binnenkant mag je ook verplaatsen ;)

    @Sottoske Het viel me op dat je geen dak heb geplaatst op de uitbouw. Ik weet niet of je dit bewust hebt gedaan of niet, maar voor de uitbouw mag je een extra dak plaatsen ;) Also wow jij bent snel XD
    Post edited by thekattengirl on
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oeh wat een leuke opdracht! Zodra ik klaar ben met BMD dan ga ik hier meteen aan beginnen. @Sottoske man jij bent snel.
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Jaja, vind het keileuk! Kon niet wachten om eraan te beginnen.

    @thekattengirl, ja bewust zo gedaan. Hou wel van de modernere look die het geeft :-)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Dnll8445 , ik heb net je inzending bekeken, maar volgens mij heb je de uitleg over de foto's gemist.
    Inzendingen/Foto's
    Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
    1 foto vooraanzicht
    1 foto achteraanzicht
    3 foto's per etage.

    Leuke keuken trouwens. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik vind het t leuk te zien dat de mensen die meedoen met BMD ook de dingen die we in die opdracht moeten doen doortrekken naar deze, zoals een hoekbank en dingen dichter op elkaar zetten
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    mei 2016 aangepast
    Deborah schreef: »
    @Dnll8445 , ik heb net je inzending bekeken, maar volgens mij heb je de uitleg over de foto's gemist.
    Inzendingen/Foto's
    Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
    1 foto vooraanzicht
    1 foto achteraanzicht
    3 foto's per etage.

    Leuke keuken trouwens. ;)

    Nee, niet gemist, Had al foto's verwijderd, maar had een beetje problemen toen ik het bericht wilde wijzigen. Dacht, ik fiks het vanmiddag wel, want moest de kinderen van school halen. Heb het bericht nu aangepast :)

    Hmm, wacht even, de plattegrond hoort dat bij de 3 foto's per etage? Want dan moet ik er 1 weg halen nog?
    Post edited by Dnll8445 on
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nou, je kan de plattegrond ook in plaats van de foto van het achteraanzicht plaatsen denk ik?
    Je mag er in ieder geval 5 plaatsen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Precies niet zoveel inzendingen gehad deze keer voor de deadline :(
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    BMD opdracht is dit keer heel moeilijk ^^' misschien dat dat het probleem is? We hebben nog tot de 31ste hoor (expres wat verder weg ivm de bmd opdracht)
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    De deadline is toch nog lang niet? Ik ben nu bezig met t huisje, denk dat ik m het einde van de week wel af heb.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Met 2 katten die geopereerd zijn, ouders die ver weg wonen en hulpbehoevend zijn, en 2 verjaardagen waarvan 1 hier kan ik zeggen dat ik er geen tijd voor gehad heb.
    Hopelijk komende week tijd om het spel te starten. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Jeetje, druk druk druk. Heb je nog wel een beetje tijd voor jezelf?
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Stemmmen is geopend!
    Sorry voor de vertraging >.<" Had even crisis hier thuis met mijn vader die plots was opgenomen in het ziekenhuis ivm een bloedvergiftiging D: (Alles gaat nu goed met hem, hij is weer thuis :)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Sorry, schoonzusje is overleden en we hebben een korte vakantie gehad.
    Ben net weer thuis.

    @thekattengirl, fijn dat het bij jouw thuis ook weer goed gaat.
    Wellicht ben ik volgende ronde weer van de partij. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    @Deborah gecondoleerd! <3 Heel veel sterkte, ik begrijp het als je een tijdje niet mee doet hoor :*


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Gecondoleerd, jeetje wat erg. Sterkte voor jullie
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    @Deborah gecondoleerd met je schoonzus. Wat een naar bericht. Ik hoop dat jullie desondanks toch wel genoten hebben van jullie korte vakantie.

    @thekattengirl ik hoop dat bij jou thuis ook alles weer rustig is.

    Ik heb trouwens ook gestemd in het andere topic :)
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @Deborah en Hubby, gecondoleerd met jullie (schoon)zus. Heel veel sterkte. <3
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dank jullie wel. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @Deborah gecondoleerd! Wat erg! Veel sterkte toegewenst.
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Laat me het even weten als de volgende opdracht er is! Dan zet ik hem op de eerste pagina :) Tag me, dan krijg ik een mail ;)
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @thekattengirl
    Ik heb de opdracht geplaatst. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Anders hoor ik het wel :wink:
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    @LisaSimLife alleen de deadline ;)
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    De locatie waar hij geplaatst mag worden is de gezegende modderpoel in willow creek (rechtsbovenin) en de deadline is: 3 juli (denk dat dit wel genoeg tijd is.. Maar als dit niet zo is kan het altijd verschoven worden.
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Oei ja... Ik heb het in een ander 30*20 kavel geplaatst... Hopelijk kan dit geen kwaad?
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Heeft te maken met geld. Sommige kavels zijn duurder/goedkoper, dus kom je anders uit met het budget.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Gefeliciteerd @LisaSimLife! Leuke opdracht. Ik ga er denk ik vanavond aan beginnen :)
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @sottoske volgens mij zijn de meeste 20x30 velden dezelfde prijs. Maar dit weet ik niet zeker.

    @Dnll8445 bedankt. Succes met deze opdracht :wink:.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top