Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Status: De stemronde is geopend, stemmen kan tot zaterdag 18

Reacties

  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Het is bijna tijd, ik ga zo de stemronde sluiten (sorry @jimmyatlantis maar de uitslag is ook zonder jullie stem duidelijk en ik denk dat de deelnemers graag verder willen).

    Ik heb ervoor gekozen om de laatste uitgebrachte stem ongeldig te verklaren. Deze is een halve dag voor de sluiting van de stemronde uitgebracht, met erg weinig toelichting door iemand die alleen op het forum komt om in deze wedstrijd te stemmen. Dat op zichzelf is niet het probleem, maar het feit dat er aan de populairste inzending een - stem wordt gegeven, met een niet erg goede motivering, vind ik iets teveel van het goede.

    In principe maken de stemmen van deze persoon voor de uitslag niet uit. Ik verklaar ze ongeldig omdat eigenlijk iedereen kan zien dat het oneerlijk stemmen is. En ik heb geen zin in hetzelfde gezeur in de volgende ronde, waarbij het mogelijk wél uitmaakt voor de uitslag. Dus mocht iemand nog een keer overduidelijk oneerlijk willen stemmen, ga je gang, maar je verdoet iedereens tijd, want je stem wordt ongeldig verklaard.

    Er zijn twee andere stemmers met hetzelfde "profiel" maar omdat zij eerder gestemd hebben en niet geheel onredelijk, laat ik hun stemmen wel gelden.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Even een powerpost ;)

    Gefeliciteerd met je overwinning @FrancescaThona
    Helaas houdt het voor @cvk5586 en @NataschaSimsLife hier op, maar ik hoop jullie volgende creaties in de zandbak te zien.

    Ik heb zo net opdracht 3 geplaatst, met de corresponderende handleiding. Let er bij deze opdracht op dat het gebruik van CC NIET is toegestaan. Dit is omdat dit een technisch gezien wat complexere opdracht is en ik niet weet hoe CC zich hiertoe verhoudt. Bovendien is het goed om af en toe met minder middelen te bouwen, ik heb zelf alle pakketten, maar ik bouw vaak met alleen het basisspel (niet alleen deze BMD opdrachten) en daar kun je ook hele mooie dingen mee maken.

    Ik weet dat de opdrachten en budgetten steeds kleiner lijken te worden, maar opdracht 4 wordt weer een iets grotere kavel ;).

    Als er vragen zijn, hoor ik het wel. Het kan zijn dat de deadline een dagje doorschuift, maar dat horen jullie tzt wel (en misschien heeft er dan al lang iemand uitstel gevraagd ;)).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Van harte gefeliciteerd @FrancescaThona.

    Ik moest zo hard lachen toen ik vanmorgen die minstem zag. :D

    En ik ben reuze benieuwd naar de nieuwe opdracht. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Gefeliciteerd @FrancescaThona!
    Ik heb net de nieuwe opdracht gelezen, heb echt super veel zin om te beginnen!!
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Gefeliciteerd @FrancescaThona :)

    ^ ^^ Ik heb de nieuwe opdracht nog niet gezien, maar na het zien van deze reacties, ga ik die natuurlijk gelijk even checken;) Ben benieuwd!
  • FlowerGirlMe666FlowerGirlMe666 Berichten: 4
    Beste @MDianaSanders ,

    Hierbij wil ik even reageren op het bericht over het ongeldig verklaren van mijn stemmen. Ik ben het hier namelijk niet mee eens. Ik heb een account aangemaakt inderdaad voor de wedstrijd maar alleen om mensen te kunnen steunen. Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik de volgende keer (als deze wedstrijd is afgelopen) zelf mee wil doen en ik ben alvast even de smaak aan het proeven. Ik baseer mijn stemmen op mijn persoonlijke smaak en dan kan het inderdaad zijn dat iemand die heel populair is een -stem van mij krijgt. Dit is 100% op mijn eigen smaak gebaseerd en ik vind het niet kunnen dat ik hierdoor als "overduidelijk oneerlijk" word bestempeld. Er kan namelijk ook even aan mij gevraagd worden waarom ik alleen hier kom om te stemmen, dan heb ik de kans om het uit te leggen voor ik als valsspeler word uitgemaakt.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @FlowerGirlMe666 Aan het eind van stemronde 1 hebben we in dit topic uitgebreid gediscussieerd over stemmers met nieuwe accounts en niet/summier toegelichte stemmen (te lezen vanaf hier). Toen heb ik aangegeven dat, als het bij ronde twee weer zou gebeuren, er maatregelen genomen zouden worden.

    Het is zeker niet persoonlijk, maar jouw stem heeft er alle schijn van oneerlijk te zijn (en daarin heb ik mij hiervoor misschien iets te stellig uitgedrukt, mijn excuses), om een aantal redenen bij elkaar opgeteld, zoals ik hiervoor heb uitgelegd, daarom is deze ongeldig verklaard. Waarschijnlijk had ik hem niet ongeldig verklaard als je een iets uitgebreidere toelichting had gegeven (en ik weet dat ik gevraagd heb om geen al te lange feedback te geven, maar daarvoor hebben we de leeswaarschuwing ingevoerd).
    Ik had inderdaad om een verklaring kunnen vragen, maar omdat we zo dicht op de sluiting van de stemronde zaten, zou dat alleen maar vertraging opgeleverd hebben. En gaat er mij ook om dat iemand die van plan is om in een van de volgende ronden "oneerlijk" te gaan stemmen zich bedenkt voordat hij/zij dat doet.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @FlowerGirlMe666,
    Er is bij de uitleg over het stemmen ook aangegeven dat je de eisen in aanmerking moet houden.
    Buiten de uitleg die @MDianaSanders hierboven al geeft, heb je dat ook niet gedaan.

    We willen mensen beschermen, zeker de deelnemers die heel veel tijd in zo'n project stoppen, wat je gaat merken als je mee gaat doen.
    Daarom heeft @MDianaSanders dit ingevoerd.

    Ik ben al vanaf de allereerste site hier moderator, en je wilt niet weten hoeveel "valsspelers" ik al heb gezien.
    Daarmee zeg ik helemaal niet dat jij er een bent, want je reageert nu, maar het had er wel veel schijn van.
    Uiteindelijk gaan deze regels jou ook beschermen als je mee gaat doen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Dank jullie wel allemaal. :smiley: Ik vond het echt een superleuke opdracht @MDianaSanders. En zo leuk om een tuin in te leren richten. :smiley: Ik ben echt trots op het resultaat. Ook op mijn huisje.
    Het was voor mij ook een hele leuke ervaring om een keertje met CC's te werken. Zooooveeel leuke dingen in CC's. Maar ik begrijp jullie reacties wel, hoor. Ik was zo blij en zo druk bezig, dat ik niet door had hoe het bij beoordelen lastiger werd. Daarom ben ik ook extra blij en dankbaar dat ik toch zoveel stemmen heb gekregen. En zelfs gewonnen! :smiley:
    De volgende opdracht ziet er weer superinteressant uit, @MDianaSanders ! Ik ga je gids goed bestuderen, ik heb er nu even vluchtig naar gekeken. Ik heb er zin in. En(!) ik ben nu al zooo benieuwd naar alle creaties van de anderen.
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    mei 2016 aangepast
    @FrancescaThona Gefeliciteerd :smiley::blush: En @MDianaSanders Weer een leuke opdracht goed idee met die 3x3. en voor mij gezien oei. een klein huis maken. Word voor mij weer een uitdaging aan een kant want wat ik al eerder zei ik maak altijd grote huizen maar aan de andere kant moet het ook lukken ook omdat wij zelf erg klein hebben gewoond en ook alles maar praktisch moesten inrichten. Veel dingen in je gids wist ik da,s wel handig. en ik gebruik vaak die Alt toets en de 0-9 vooral in badkamer kastjes voor spulletjes. dat van de (Hoek)bank wist ik niet. wel echt een leuk idee. (Die ga ik vaker gebruiken) Jou gids is trouwens veel beter gemaakt dan degene waar ik deze dingen vandaan heb gehaald. Duidelijk met de foto,s en veel korter uitgelegd maar wel duidelijk :smile:

    Ik ga zaterdag vast aan de slag :smile:
    Ohjah we hebben in het spel geen echte zonnepanelen toch?

  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @MDianaSanders Jammer dat ik dit keer niet mee kon stemmen omdat het te lang duurde. Ben wel met je eens want wachten op een stem die uiteindelijk toch niet de doorslag zal geven is dan ook zonde van de tijd. Niet getreurd, ik zal proberen de volgende ronde wel te stemmen want hoe het nu ervoor staat is dat met mijn vriend niet zo geweldig gaat maar nu in goede handen is qua zorg dus ook minder zorgen hoef te maken. In elk geval wens ik alle deelnemers weer succes voor de volgende opdracht en moge de beste weer winnen.

    @FrancescaThona Proficiat met je overwinning.

    @FlowerGirlMe666 Wij als groep sluiten ons aan met de mening van @Deborah want veiligheid van spelers is ook bij ons de eerste prioriteit en als je stem is afgekeurd moet je dit niet persoonlijk oppakken. Ook wij worden vrij vaak berisp van iets wat blijkbaar niet mag of niet op prijs wordt gesteld, daar leren wij wel van want ook bij ons is het niet persoonlijk bedoeld maar gewoon omdat op de site nu eenmaal regels nodig zijn om zaken te voorkomen zoals al eerder is verteld door anderen. Helaas is onze stem dit keer niet aan de orde maar dat weerhoud er niet van om volgende keer gewoon weer te stemmen. Dat het nu niet gelukt is is jammer maar niet een ramp. Kom op @FlowerGirlMe666 doe de volgende keer weer gewoon je stem uit brengen en neem dan de adviezen ter harte want dat kan wel belangrijk zijn. Over je smaak zal niemand twisten want ook wij althans ik stem wat ik mooi vind maar ook of de opdracht goed is uitgevoerd. Want daar gaat het ook om. Geef dan wel je motivatie aan waarom je dat vind en waarom. Ik ben toch benieuwd naar je motivatie van de volgende ronde en wie weet zullen dan meerdere met je eens zijn. (Hoef niet maar je weet het maar nooit.) Hopelijk snap je de uitleg van anderen, alleen wij kunnen je troosten dat ook onze stem dit keer niet is mee geteld maar daar heb ik wel vrede mee omdat er is uitgelegd waarom die beslissing is genomen. Laat je niet de moed zakken omdat je stem niet meetelt maar leer hier iets van en doe gewoon de volgende keer gewoon weer mee met stemmen. Je zal dan zien dat iedereen je stem accepteerd als je de adviezen wat nu gegeven is er iets mee doet.
    Wij zouden het wel leuk vinden als je blijft stemmen op de ingezonden creaties.

    Jimmy von Beauluna

    1if2bqhuf4ce.gif

    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DevelyDevely Berichten: 132
    Gefeliciteerd @FrancescaThona met je overwinning!
    Ik ben zelf heel gelukkig met mijn 2e plekje, bedankt voor het stemmen allemaal!

    Wat een leuke, uitdagende opdracht weer, @MDianaSanders! Ik moet vandaag de hele dag werken, maar het is superrustig en ik heb mijn laptop meegenomen, dus wellicht dat ik vandaag al ga beginnen!
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @FrancescaThona Gefeliciteerd!!

    Ik vind dit echt een hele leuke opdracht! Ik vind het altijd zo leuk om kleine ruimtes in te richten.
    Ik heb een vraagje: Mag ik nou gewoon alle daken gebruiken? Ik begrijp de omschrijving niet erg goed.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @LisaSimLife, volgens mij wel, behalve de platte daken. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Leuk om te zien dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over deze opdracht. Ik had oorspronkelijk een iets grotere kavel in gedachten, maar ik kwam zelf al vrij snel op een te hoog budget uit toen ik dat probeerde (en ik had teveel ruimte over) dus heb ik maar de kleinste kavel gekozen. En juist omdat sommigen van jullie zoveel moeite hebben met kleine huizen, dat heb ik bij opdracht 2 al gemerkt, vind ik dit wel een zinvolle opdracht. Ik vond het zelf ook een leuke opdracht om te bouwen, zeker omdat ik het bouwen van moderne huizen lastig vind en nu had ik een paar regels waardoor het makkelijker was. Ik zal mijn creatie vandaag in de zandbak zetten.
    Al die trucjes gebruik ik zelf bijna nooit, dus veel hiervan was ook voor mij nieuw, en ik ben inmiddels al weer een paar andere tegengekomen. @Meliszie tipte me over The Sim Supply op youtube, die heb ik zelf niet bekeken, de laatste keer dat ik bouwfilmpjes heb bekeken kreeg ik er hoofdpijn van (letterlijk, niet figuurlijk ;)). Wellicht staat daar iets leuks tussen (het is trouwens wel die andere 3x3 challenge, maar goed, het gaat om de technieken natuurlijk). En iemand die ik volg op de Galerie heeft ook een paar leuke kamers geüpload, dat is JOL1990, waarvan ik op het moment geen link kan geven, ondanks dat er geen CC in de creaties zit en ik het Maxis goedgekeurd vinkje heb uitgezet :/.

    @Cynthia_Nienhuis Nee er zijn geen zonnepanelen, maar ik heb iemand ze wel eens zien maken, daar kom ik nog op terug, moet even wat dingetjes testen ;)
    @LisaSimLife Het enige dat niet mag is over je hele huis alleen een plat dak gebruiken, dat is veel te makkelijk ;)
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • CarolineStrikCarolineStrik Berichten: 21
    @FrancescaThona Van harte gefelicteerd!

    Och ik mag nog meedoen.. Gelukkig hihih. Ik ga nu beter mijn best doen en eerder beginnen natuurlijk! Ik wens iedereen veel succes!
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Cynthia_Nienhuis Ik heb twee opties voor je. Voor wat basistechnieken over het maken van daken verwijs ik naar de handleiding van Libby.
    Je kunt een zonnepaneel maken op een plat dak (dat is het makkelijkst). Voor deze heb ik een half zadeldak gebruikt, van 1x2 vakjes en de onderste rand heb ik ingekort. Ik heb de achterste dakbedekking gekozen in de standaardkleur (dat is de enige kleur de werkt). Daar heb ik een zwarte dakrand omheen gedaan.
    xmo7g5kivqum.jpg
    Je kunt hem ook op een ander dak zetten, maar dat is wat lastiger. Je moet je zonnepaneeltje dan altijd aan de rand plaatsen anders komt hij er niet bovenuit. Het dak eronder moet aanzienlijk lager zijn, van beide moet je de onderste rand inkorten. Schuif een beetje met de verschillende dakhoogtes zodat de dakrand van het zonnepaneel bovenop komt te liggen. Je kunt ook het onderste dak een kleinere dakrand geven, dat is waarschijnlijk makkelijker, maar het kan ook als beide dezelfde dakrand hebben.
    b2zsr1t2v4c0.jpg
    Het is niet perfect, maar het lijkt best aardig.
    Als iets niet duidelijk is wil ik best een wat uitgebreidere uitleg in elkaar knutselen hoor ;)
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2016 aangepast
    Er is ook nog een derde optie. Zal vanavond eventjes mijn voorbeeld erop zetten. Het is iets gecompliceerder maar werkt wel.

    r0e8x4id6k0n.png
    Eerst het omvang van het huis bouwen.
    fwg3a8d94hit.png
    Dan half muur bouwen waar een dak gaat komen. Doe het als voorbeeld.
    wly5fq0qla36.png
    Dan bepaal je de plek van het zonnescherm en bouw die eerst. Pas desnoods de hoogte aan en de breedte.
    ljbzfbf1dlwr.png
    Daarna het eigenlijke dak maar pas de hoogte wel aan en laat die gelijk lopen met de zonnepanelen.
    bmqod8rc1309.png
    Nog eventjes passen en meten.
    e90giv7voogb.png
    Eind resultaat.

    1kl5znei7joi.gif


    Jimmy von Beauluna.
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Oeh, like! Weer wat geleerd! Dank jullie wel! :smiley:
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Leuk, die zonnepanelen!
  • DevelyDevely Berichten: 132
    @MDianaSanders, klopt het dat de (platte) daken niet als ruimtes tellen en dus ook buiten de 3 tegels-regel vallen? En hoe zit dat met het zwembad?
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Devely Goed dat je het vraagt, ik dacht er vanmiddag nog aan, maar het was me alweer ontschoten. Het dak valt niet binnen de 3-vakjes breed regel, tenzij je een dakterras maakt natuurlijk. Het zwembad moet wel aan die eis voldoen, je hebt toch geen ruimte voor een groot zwembad ;).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    gekke vraag misschien: Moeten de zijden met drie vakjes waar het de ruimten betreft allemaal aan de zelfde zijde van het perceel liggen, als je begrijpt wat ik bedoel?
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Twiggy Ik snap wat je bedoeld. Het hoeft niet, je mag namelijk ook L-vormige ruimtes maken en die hebben 3 vakjes breed aan twee kanten. Dus als jij ergens een ruimte van bijvoorbeeld 3x2 "andersom" in wilt passen, prima. Zolang de buitenkant van het huis er niet als een vierkant blok uit komt te zien.

    Voordat iemand het vraagt, want het staat niet nadrukkelijk in de opdracht (wordt wel genoemd in de handleiding), je mag een "open plan" gebruiken. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld de muur tussen de eetkamer en de keuken weghaalt, en misschien ook nog de muur van de eetkamer naar de huiskamer, maar je moet er wel voor zorgen dat alle ruimtes nog steeds aan de regels voldoen. Je kunt dus nooit meer dan 3 stukjes aaneengesloten muur weghalen en ik heb liever dat je er ook niet minder dan 3 weghaalt.
    tumblr_inline_o67ggrAdF01u21s2l_1280.jpg
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    ^ Dankje! Mooi, dan heb ik het karkas al een beetje staan, me dunkt. Het is dat ik nu aan het jureren ben voor een andere bouw competitie, maar mijn handen jeuken om verder te gaan aan deze opdracht haha
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    OMG ik zit steeds in me hoofd met maak geen vierkant huis, maak geen vierkant huis..... XD ik heb echt die neiging en heb het nu al een paar keer gehoord en ik weet het ook. ik houd daar wel van en de Symmetrie in en buiten huis. En dan ik en daken :worried:
    dit is toch moeilijker dan ik dacht voor mij. Ik zat echt zo met de buiten kant van oooooh dit is zo leuk. ohnee kan niet moet 3 vakjes zijn haha.
    De vragen die ik wou stellen zijn al gesteld dus dat is mooi :smile:
    nou ik ga weer even puzzelen. @MDianaSanders en @jimmyatlantis bedankt voor de uitleg van de zonnepanelen. Ik ga dat wss gebruiken
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Haha wij gan zeker deze opdracht maken al doen wij zelf niet meer mee maar dat mag de pret niet drukken want topic zandbak is een goede optie. Alle deelnemers heel veel succes met jullie opdracht wat best wel leuk en grappig is.

    dehqi0y59ym0.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @Jimmy en @Diana,

    Mag ik jullie uitleg over zonnepanelen op mijn site plaatsen?
    Ik geef uiteraard credit aan jullie.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @SimLibby Van mij mag je, al denk ik dat je wel nieuwe screenshots moet maken ;) (jou kennende was je dat toch al van plan).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    Nou het is gelukt het zonnepaneel :smiley:

    ik heb ff een vraag over de bank wat de bank die ik nu heb vind ik heel mooi maar ziet dit er niet raar uit?
    het beeld flikkerde wel als ik in het uit zoem.
    De andere bank is ongeloofelijk duur in vergelijking en ik zit nu al met het budget in de knoei :blush::open_mouth:
    7zay7cx3k3gh.png
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top