Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Francesca's Halfbaksels (voor feedback). Momenteel: de plantenshop

FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
mei 2016 aangepast in Showcase
Intro
In het begin, toen ik net SIMS4 had, lukte het bouwen me niet. Ik kreeg het niet voor elkaar. Nu ik meedoe met BMB2 lukt het me wel (beter). Door oa de gidsen daar, leer ik.

Inmiddels zit ik bomvol ideeën en een hele bubs halfafgebakken creaties. Iedere keer loop ik toch een soort van vast. Ik denk dat ik het fijn vind als ik feedback krijg tijdens het bouwen en hier en daar wat tips krijg of kan vragen. Feedback in deze topic is dan ook van harte welkom. Graag zelfs! Wel een klein verzoekje: probeer me wel op weg te helpen en niet alleen maar te zeggen: "die kamer vind ik lelijk".


Inhoud
Post edited by FrancescaThona on

Reacties

  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    mei 2016 aangepast
    Momenteel ben ik bezig met een plantenshop. Het moeten niet alleen bloemen zijn (anders had ik het bloemenshop genoemd) maar alle planten in alle soorten en maten. Ik heb dus ook gedacht aan zaadjes. :smile:
    De beperking die ik mezelf opleg is dat ik géén CC's mag gebruiken. Het was ontzettend leuk om een keertje met CC's te werken. Ik had dat nog nooit eerder gedaan en het was echt superleuk om al die spulletjes te hebben (ik werd er een beetje hebberig van). Maar met CC's komt het niet op de site. Mensen kunnen het wel vinden, maar het is ietsjes lastiger om het te zoeken. En daarnaast heeft niemand er wat aan als je zelf geen CC's hebt en het download. Dus ik dacht: ik maak zonder CC's. :smile:

    Ik ben begonnen met een achtvormige shop. Ik wilde veel glas gebruiken zodat er veel licht naar binnen valt voor de planten. Het is de bedoeling dat het een heeeele volle winkel word zoals je soms ziet in echte plantenwinkels. Hieronder de foto's onder leeswaarschuwing (om scrollen in de toekomst te voorkomen):
    4eal7j7clkve.png
    Dit is de balie. In dit rondje van de achtvorm ben ik begonnen. De winkel verkoopt ook boeken over planten en ook zaadjes die je op de balie kunt vinden.

    8kchme8abjkf.png
    Nou, in dit hoekje was ik begonnen. Je kunt (vind ik) goed zien dat ik nog een beetje op gang moest komen en nog niet goed wist hoe ik de hele winkel moest vullen. Ik heb meerdere tafels en etalagerekken geprobeerd. Uiteindelijk ben ik bij eentje gebleven, maar in dit hoekje vind ik het er nog erg kaal en nog niet als een geheel eruit zien.
    De bamboe is in de aanbieding. :wink:
    Het leek me een goed idee om een wasbak aan de balie te maken, want met planten krijg je vast snel vieze handen.

    o5bj0ncajoa5.png
    Zoals ik al zei: ik wil alles wat met planten te maken heeft in die winkel zetten. Zo ook potten en vazen. Met potten en vazen heb je niet veel keuzes, dus ik heb ervoor gekozen om vooral met groottes het een en ander aan te bieden. Wel heb ik de kleuren steeds hetzelfde gehouden per setje. Dat zie je ook in een echte plantenwinkel of tuincentrum; meerdere potgrootte in dezelfde stijl/kleur.
    Er zit één verdwaalde pot tussen, dat klopt. Bewust gekozen, want mensen zetten niet altijd de spullen netjes terug van waar ze het vandaan hebben. Bovendien wilde ik iets neerzetten die de perfectie doorbreekt.

    r88vmbd0j45d.png
    Dit is vanaf de balie te zien en is de andere kant van de achtvorimige gebouw.
    Nu is een grote sorteerbak op de balie te zien waarin ik fantaseer dat daar de zaadjes in zitten.
    De deur is nog niet getest of hij het doet met dat zonnetje erboven en het roostertje ervoor. Ik denk erover om de rooster te verwijderen en het te vervangen voor een deurmat.
    Aan de andere kant heb ik een presenteerbalie gemaakt met verhoging. Het is vanaf hier niet goed te zien, maar het zijn steeds groepjes van dezelfde potten planten/bloemen maar dan steeds in een andere kleur.

    ase2y9flcz80.png
    Net zoals een bamboehoek en een pottenhoek heb ik ook een tuinkabouterhoek en (wat ik zelf heel leuk vind) een cactushoek! :smiley: Er zijn grotere en kleinere cactussen en vetplantjes te koop. Zal ik meer cactussen toevoegen?
    Ik heb ook een bezem. Helaas kan deze bezem alleen liggen en niet staan, vandaar dat ik hem onder de tafel geschoven heb. Zal ik de bezem verwijderen en nog meer beeldjes plaatsen? Of is zo'n bezem juist leuk en een goede aanvulling voor dit soort winkel?
    Ik heb wat meditatiesteentjes met plantjes neergezet, maar ik vind ze te strak (onnatuurlijk). Aan de andere kant kan het ook zo precies neergezet worden door de eigenaar om rust in dat hoekje te creëren. Ik zit met een dilemma, want ik vind eigenlijk dat dit er wel in hoort (in de winkel), maar zoals ik het nu gepresenteerd heb vind ik het te strak. Aan de andere kant ben ik bang dat als ik het rommeliger doe, dat het hele effect van die medicatiesteentjes verloren gaat.

    fk6djs5ya3lq.png
    Kijk, hier ben ik lekker op dreef; heel veel planten! Hier houd ik van, maar geordend is het niet bepaald te noemen. Toch vind ik dit hoekje erg leuk geslaagd.

    w7zei5dg2tfb.png
    En als extraatje een pompoenenhoek. :smile: Niet heel speciaal een plant te noemen en ook erg seizoensgebonden, maar ik vond het leuk. Ik denk trouwens wel dat ik de tafels iets lager zet zodat het minder ruimte is tussen de pompoenen en de volgende schap.

    Ik vind de winkel nog wel wat kaal en nog niet helemaal bereikt wat ik wilde bereiken.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik vind het er al goed uitzien hoor! Ik ben het wel met je eens dat ik het eerste stukje met die planten het minst mooi vind. Misschien kun je daar ook afwisselen met groottes van dezelfde plant? Of misschien de planten iets duidelijker van hoog achteraan naar laag vooraan zetten? Ik vind het een lastig stukje.

    Misschien kun je de steentjes draaien zodat het iets minder strak wordt? Misschien dat dat alleen met move objects on werkt, dat weet ik niet. Maar zo te zien heb je die cheat toch al wel gebruikt. ;)

    Verder vind ik het echt een erg leuke winkel, leuk ook zo met dat vele glas. Misschien kun je nog iets meer met de vloer doen? Door hem van hout te maken zal het iets voller lijken denk ik. Of je kunt bijvoorbeeld een stuk vloer om de kassa en/of presenteerbalie anders maken.
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Dank je wel @Meliszie voor je reactie. Ik heb het een en ander aangepast en een aantal tips toegepast. Ik vond trouwens een houten vloer een erg goed idee en heb die tip oa toegepast. Zie onder leeswaarschuwing:
    nugufyj39czk.png
    wkix8awlwqhr.png
    d5bm2uwu5swy.png
    Ik heb het hoekje waarmee ik begonnen ben compleet opnieuw gebouwd. Ik vind het er nu beter uitzien. Lekker vol. Ik heb nu ook mest in mijn winkeltje. :smile:
    De steentjes heb ik uiteindelijk verwijderd. Vond het toch maar niets. Weet trouwens iemand hoe je een beetje moet draaien? (Dus niet een kwartslag, maar een beetje).

    dtbp2wk8h4jq.png
    Ik heb bij de tuinkabouters ook een tuinkaboutervloerstickerding geplaatst. Leuk of toch niet zo? Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind.

    8hl0ka4pa9je.png
    Dit hoekje heb ik ook een beetje aangepast. Niet heel veel, klein beetje maar.

    Trouwens, best balen! Toen ik de winkel opende, was er nog niet veel aan de hand, maar halverwege zag ik dat sommige dingen verdwenen waren. Net de dingen die ik omhoog heb gezet of verplaatst heb met de alt-knop. Niet alles, maar best wel wat. Ik heb ongeveer hetzelfde terug gezet.

    Ik heb niet alleen de vloer aangepast, ook de muren aan de binnenkant zijn aangepast en ik heb de muren hoger gemaakt zodat de ramen beter uitkomen aan de buitenkant door de dikke versiering aan de buitenkant. Nu hangen alleen de lampen wat te hoog naar mijn zin, dus misschien dat ik dat nog aanpas.

    Hieronder verdere ontwikkelingen. Ik ben verder gegaan met de buitenkant. Zie onder leeswaarschuwing:
    gk8lvbn2vb1d.png
    Ik vind het dak echt gaaf geworden. Helaas komt er geen licht door de koepels. Ik heb geprobeerd een stukje dak te verwijderen, maar daar werd het ten eerste niet mooier door en ten tweede was ineens mijn dak lek. Dat gaat hem dus niet helemaal worden. Iemand tips? Anders is het alleen decoratief, ik blijf het mooi vinden.
    Ik ben wel erg onzeker over dat zonnescherm boven de deur. Zonder vind ik wat kaal, maar dit is ook geen gezicht (vind ik). Een andere zonnescherm is te groot voor dat hoekje, dit is de enige die past. Hier moet ik nog even over nadenken. Voor nu laat ik hem nog eventjes hangen.

    7ls65fecfrkw.png
    Rondom het gebouw heb ik een extra stukje gemaakt en het gebouw ook op een fundering gezet. Het is nu gevuld met grind, maar er moeten rondom ook nog planten geplant worden.

    06k6ksvmwi4i.png
    Nog even een plaatje van bovenaf,
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Heb je die zakken uit het debug menu? Want je gebruikt geen downloads toch?

    Ik vind dat hoekje met die planten (haha, oke, die ene waar je eerst het onzekerst over was en nu opnieuw mee bent begonnen) echt heel erg leuk geworden zo!

    Volgens mij kan er geen licht komen door die koepels, maar misschien is er iemand die dat wel voor elkaar kan krijgen. De reden dat ik denk dat het niet zo is, is dat ik laatst iemand zag die er een custom content item van probeerde te maken waar wel licht doorheen zou komen als je het plaatst zoals jij.
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    mei 2016 aangepast
    Ja, inderdaad, uit het debugmenu. Zijn eigenlijk 2 soorten zakken. Ik had eerst de zakken van ingrediënten gebruikt, maar later zag ik ook mestzakken. Alleen toen ik die plaatste, zag ik geen verschil met ingrediëntenzakken. Maar ik vind ze wel leuk, maakt mijn winkeltje nog completer!

    Haha, ik vind dat plantenhoekje ook zeer geslaagd nu ik hem opnieuw heb gedaan. Dank je wel! :smiley:

    Ik lag gisteravond in bed en INEENS wist ik wat ik wilde doen met dat zonnescherm. Ik vertelde dat ik verschillende zonneschermen had geprobeerd, dat degene die nu er hangt ik niet echt vind staan, maar de andere schermen te groot waren voor dat hoekje en zonder scherm ik het ook niet mooi vond (beetje kaal). Nu, ineens wist ik wat ik ging doen: ik ging er zelf een bouwen!

    In eerste instantie was de bedoeling om gekleurde strepen te maken, maar later bedacht ik me dat planten op die plek misschien wel geschikter was. En het is móói geworden! Althans, dat vind ik zelf. :wink: Toen ik bedacht om er planten in te zetten, wilde ik eerst vierkantjes doen (rek maken), maar later vond ik strepen toch mooier (het rek).

    Ik begin met een foto zoals hij was, en daarna hoe ik het gebouwd heb. Laatste foto is zoals hij nu is. Zie onder leeswaarschuwing:
    e4nntx1jf4bc.png
    y5uvixchey9t.png
    bwfr4zf66u51.png
    01snryf3pd9j.png
    nljgtbhja5u9.png
    xb0qwea6dqki.png
    in62g4n9yri6.png
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top