Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Extreme home makeover; Nieuwe opdracht online, iedereen kan mee doen.

Reacties

  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @Marijeee dat is helaas niet toegestaan in deze opdracht. Het idee is om het "simpel" te houden en daarbij dus geen presentaties te maken. Sorry :disappointed:
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Nou, hier komen de foto's. Het totale budget is $79,997
    s84anzin6vyz.png
    ^ De voorkant. Er is gekozen voor witte stenen voor een chique uitstraling, met een mooi zwart dak een een witte rand. Verder zijn er een aantal grote ramen die zorgen voor veel licht in het huis.
    gxond0eua6xx.png
    ^ De achterkant. Op deze foto is ook het zwembad en de tuintafel te zien. verder is er genoeg ruimte zodat de kinderen lekker kunnen spelen.
    0q6k8foni8m0.png
    ^Hier een plattegrond van de begane grond. Ook hier is gekozen voor lichte kleuren met een leuk printje op de muur in de woonkamer.
    7fypvzn87vvs.png
    ^ Een foto waarop de eettafel te zien is; evenals een prachtige foto van Nana en Nomo.
    qgu8fiydyz8g.png
    ^ Hier is de woonkamer te zien met een bank een twee stoelen. ook is er nog genoeg ruimte voor de kinderen om lekker op de grond te spelen.
    aels8ox9s191.png
    ^ Een plattegrond van de kelder. Helemaal links is de kamer van Nana, links onder de badkamer, daarnaast Nomo's kamer, tegenover de badkamer is een sauna en rechtsboven is de speelkamer voor de kinderen te zien.
    3kwyv91wc151.png
    ^ Hier nog een beter beeld van Nana's kamer. Er is een ruim bureau aanwezig waarop al haar tekenspullen liggen. verder heeft ze een stapelbed en hieronder staat een bank vol kussens (niet te zien op de foto helaas :/ )
    e2stpbu6dwo7.png
    ^ Dit is de kamer van nomo. een scheikundetafel en een bureau om berekeningen aan te maken zijn natuurlijk aanwezig. Verder is hij ook nog eens enorm fan van Harry Potter, en daarom hangt er natuurlijk een poster van.
    epbue6papleu.png
    ^ Als we helemaal naar de bovenste verdieping gaan komen we o.a. bij Nono's kamer. lekker roze uiteraard , met een schattig stipjes behang. Verder is er een hangstoel en een super groot bed zodat ze lekker met vriendinnen kan kletsen. Ook hangt er een prachtig portret van haar boven het bed.jhvgc24n3sap.png
    De kamer van Mo en Noma is rustig ingericht zodat ze (apart van de sauna) lekker kunnen relaxen na een drukke dag vol rennende, spelende en schreeuwende kinderen.
    nd7r241kyd22.png
    Natuurlijk is er ook op deze verdieping een badkamer. Met mooie tegels en, net als de rest van het huis, lekker licht. de ramen kunnen overigens wel worden afgeschermd. wel zo fijn als je net uit de douche komt.

    Dat was het! ik hoop dat jullie het leuk vonden en er van hebben genoten. <3





    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Marijeee waar heb je die schommel vandaan? Die in de boom en die in de slaapkamer.
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    april 2016 aangepast
    @Caatje28 ik ga even voor je kijken, maar ik weet niet of ik het kan vinden hoor ;)
    Ik heb wat problemen met opstarten maar ik ga morgen voor je kijken oke?
    Post edited by Marijeee on


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Ik kan die dingen wel downloaden, ergens, maar heb geen programma om .package files uit te pakken :-(
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Die hoef je toch ook niet uit te pakken?
    Kijk even in het download forum, SimLibby heeft een geweldige handleiding geschreven.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Sottoske schreef: »
    Ik kan die dingen wel downloaden, maar heb geen programma om .package files uit te pakken.
    Deborah schreef: »
    Die hoef je toch ook niet uit te pakken?
    Kijk even in het download forum, SimLibby heeft een geweldige handleiding geschreven.

    Dat hangt er van af. Script mods moeten inderdaad niet uitgepakt worden maar andere downloads wel.

    Kijk inderdaad even in mijn topic. Daar staat precies wanneer en hoe je downloads moet uitpakken. Daar heb je in principe geen programma's voor nodig. Windows kan ook uitpakken via het rechtermuisknop. Toch gebruik ik (en volgens mij veel spelers met mij) wel programma's om uit te pakken. In het topic staat een link die je daarmee verder helpt (hoe je moet uitpakken en de gratis programma's waarmee dat kan).

    http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770596/downloaden-voor-de-sims-4-custom-content-cc-mods
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Heb het allemaal eens doorgenomen, maar 'k snap er de dinges van... Heb alle .package dinges in die Mods map gezet, maar die komen niet terug in het spel. Dus denk dat ik iets verkeerd doe!
    Is hier niemand uit de buurt van Beerse? Kan dieje persoon mij misschien eens komen uitleggen en tonen hoe het moet ;-)
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    april 2016 aangepast
    @Sottoske Als je naar game opties gaat, en dan naar overig of anders (of weet ik veel hoe het in het nederlands heet) dan moet je daar de mods toestaan;


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Ja, die zijn toegelaten, maar toch...
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Je moet ook je spel opnieuw opstarten nadat je spullen hebt gedownload, en je moet opletten of je de bijbehorende pakketten wel hebt.
    Dus als je iets download waarvoor je "in de natuur" nodig hebt, moet je die wel hebben.
    Staat er bij de download iets bij dat je een "mesh" nodig hebt? En heb je die dan ook gedownload?

    Some angels choose fur instead of wings
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Eeeeeeuhmmmmmm... hoort iemand anders diene donder in Keulen ook? :blush:
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Wanneer kunnen we gaan stemmen?? ;)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Volgens mij heeft iedereen ingeleverd toch?
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    @Caatje28 volgens mij ook. En gezien het feit dat de deadline gisteren was vroeg ik me af of de stemronde al geopend is


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    @Caatje28 en @Marijeee Ik kan het nie meer terug vinden waar ik de glijbaan vandaan heb D: als ik weer zoiets tegen kom zal ik het zeggen... voor nu,, geen idee hoe ik die glijbaan ook weer uit het spel kan halen ofzo om met jullie te kunnen delen >.<:"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Haha @thekattengirl maakt niet uit hoor. Ik zoek wel even verder of ik m toevallig tegen kom. Ik zou ook wel eens willen weten of we kunnen stemmen. Ik heb de mijne al klaar liggen namelijk.
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    @Caatje28 en @Marijeee ik heb gevonden dat het van een set is met de naam: sg5150 playground
    Kan alleen geen werkende linkjes meer vinden D: sg5150 is blijkbaar de naam van de maker
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Weet je toevallig of je het via TSR hebt gedownload of ergens anders?
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Meestal download ik van TSR, eigenlijk stnadaard wel, maar deze speeltuin set had ik volgens mij via een link op tumblr :/ dus weet niet of die ook of TSR staat
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    april 2016 aangepast
    @Caatje28 @thekattengirl volgens mij is dit m; http://sssvitlans.tumblr.com/post/113676144834/sg5150sg5150-playground-and-bridge-decor

    Edit: De download link werkt niet; waarschijnlijk is de download van mediafire gehaald :/


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Dag iedereen.

    Aangezien dit @consuelathefirst haar opdracht denk ik dat ik wacht tot zij het stemmen is gestart voordat ik mijn stemmen ga uitbrengen (ik vraag me namelijk af of ze ook nog een eigen ontwerp van haar opdracht wil inleveren?)

    Daarnaast wil ik zeggen: is het misschien handig als er bij een volgende ronde een nieuw topic wordt geopend waar de opdracht in komt te staan en dat iedereen dan vervolgens daar 1 post krijgt om hun foto's in te leveren. Dan kan dit topic worden gebruikt voor discussies. Het wordt namelijk een beetje onoverzichtelijk om te zoeken naar de ingeleverde opdrachten.

    Liefss
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Iedereen van dit topic

    Als ik kijk naar de eerste opdracht van onze groep en nu was inderdaad verdeeld over twee topics. Eentje met inschrijving en inleveren je creatie en andere zoals dit was dan bedoeld voor reactie en of suggesties en als afsluiting stemronde maar die stemronde kan je ook doen op het inlever topic. Waarom dit nu niet zo is is mij geheel ontgaan maar eigenlijk was dat de opzet vanaf het begin. Alleen de organisator bepaal dan een object en opdracht waaraan wij dan aan moeten voldoen. Dus mijn suggestie is weer een inschrijving topic met deelnemers waarin ze ook daar hun opdrachten inleveren en deze topic dan gebruiken voor reacties en of ideëen. Kan iedereen met deze suggestie in vinden? Dan is het voor de volgende organisator om twee topics te gebruiken in plaats van 1 wat nu is en inderdaad is dan alles overzichterlijker.
    (Ik zal nu niet actief zijn hier maar vind wel als starter van deze wedstrijd wel moet reageren daar jullie best wel goede ideëen hebben en ik zelf ze ook onderschrijft.)


    Jimmy Otto.

    fx4ii9vh1n2h.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Nog een snel vraagje ivm die mods... Ik heb mijn spel namelijk via Origin lopen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het ontbreken van de Mods? Heb ook de TS4MM, maar daar kan ik de juiste map niet gaan selecteren, aangezien die er niet tussen staat, en kan het ook niet manueel invoeren.
    Startprogramma van TS3 was toch heel wat makkelijker denk ik dan! Hier kan ik geen h*l mee aanvangen. Vind het ook steeds zeer leuk om aangepast materiaal te hebben, kun je toch wat meer variëren. Maar met enkel het standaard materiaal (vooral de muur -en vloerbekledingen zijn echt wel HEEL beperkt, en jammer dat het ook niet meer aan te passen is.
    Maxis heeft hier echt wel serieuze punten laten liggen. Wat TS3 echt interessant maakte (het aanpassen naar eigen smaak van meubels, vloeren, behangen, kleren, ...) gooien ze gewoon de deur uit!
    'k Denk dat ik dus gewoon zal moeten blijven met de standaard dingen proberen het beste ervan te maken he...
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Euh, mijn spel loopt ook via origin, maar de map die jij hebt heb ik niet... De mijne heet gewoon de sims 4. En daarin zit al een map die mods heet. Heb je het topic van Simlibby doorgelezen. Duidelijker kan ik het niet uitleggen...


    OT:
    Ik begreep uit het andere wedstrijd topic dat @consuelathefirst zich heeft moeten terug trekken ivm persoonlijke omstandigheden. Ik denk dat voor dit topic dan hetzelfde geldt? Ik hoop dat Consuela de ruimte kan vinden om aan te geven wat ze wil en kan, maar anders moeten we misschien toch gaan stemmen volgende week?
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2016 aangepast
    Dnll8445 schreef: »
    OT:
    Ik begreep uit het andere wedstrijd topic dat @consuelathefirst zich heeft moeten terug trekken ivm persoonlijke omstandigheden. Ik denk dat voor dit topic dan hetzelfde geldt? Ik hoop dat Consuela de ruimte kan vinden om aan te geven wat ze wil en kan, maar anders moeten we misschien toch gaan stemmen volgende week?

    Dan stel ik voor vanaf op 1 mei te gaan stemmen mits iedereen hiermee akkoord gaat. Want als @consuelathefirst inderdaad nu geen tijd heeft kunnen wij toch de stemronde wel door laten gaan toch?
    Eventueel kan @Deborah of @Moepmoep dan de stemming namens @consuelathefirst in goede banen leiden.

    Jimmy Otto.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @jimmyatlantis dit lijkt mij een prima idee.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik denk inderdaad dat het niet erg is om alvast onze stemmen te geven. @consuelathefirst kan altijd haar stemmen geven en dan laten weten wie er gewonnen heeft enzo.
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Oke, weet je wat: Ik zal hier alvast mijn stemmen geven, ik heb dit weekend tot en met dinsdag hier geen tijd voor, en des te sneller er gestemd is des te sneller kunnen we weer bouwen :blush: dus hier komt het dan:

    Ik heb ieder huis beoordeeld op een aantal punten, het uiterlijk van het huis, de tuin en de inrichting van het huis. Het is zo leuk om te zien dat iedereen een beetje een eigen stijl heeft.

    Mijn 3 punten gaan naar:
    @thekattengirl:

    + Je huist heeft een leuke uitstraling en ik ben erg positief over de fontijn aan de voorkant van je huis
    + De "poort" als entree bij de deur vind ik erg leuk
    ++ De open achterkant bij de tuin vind ik erg origineel, hierdoor creëer je een heerlijke speelplaats voor de kinderen
    ++ Ik ben echt fan van je tuin! Heel mooi gelukt.
    + De inrichting van het huis is erg chique. En de indeling is erg gezellig.

    Mijn 2 punten gaan naar:
    @Dnll8445:

    + Het uiterlijk van het huis is hetzelfde gebleven.
    + Ruime en gezellige achtertuin waar zowel de kinderen als pa&ma zich prima kunnen vermaken.
    + Stijlvol voortuintje
    + Slaapkamers passen goed bij de kinderen
    + Lekker lichte open keuken (hier ben ik erg fan van)
    + Kleurrijk zitgedeelte. Dit zorgt er voor dat ondanks dat er maar een ruimte is, het toch als een apart gedeelte voelt
    + Ruime en gezellige ouderlijke slaapkamer en leuke badkamertje boven (mooie kleuren)

    Mijn 1 punt gaat naar:
    @Deborah:

    + Uiterlijk van het huis is hetzelfde gebleven.
    + Ruime tuin waar de kinderen goed kunnen spelen. Leuk dat er een aantal hoekjes gecreëerd zijn voor verschillende activiteiten.
    + Warme en gezellige indeling van de woonkamer.
    + Lekker lichte en stijlvolle inrichting van de kinderkamers.
    + Heerlijk lichte slaapkamer van de ouders.

    Ook de andere huizen heb ik beoordeeld, maar deze kan ik helaas geen punten geven.

    @Jimmyatlantis:
    + Buitenkant van het huis ziet er licht en chique uit.
    + Leuke kinderkamers, mooi lichte kamers boven, en ik ben fan van het piratenthema!
    + Woonkamer en keuken: leuk kleurenschema geeft een erg chique uitstraling.
    - Indeling van de kelder is naar mijn mening een beetje rommelig. zeker de lange gang naar de slaapkamer.
    - naar mijn mening is deze tuin niet echt geschikt voor een gezin met kinderen, hij is wel erg chique, maar naar mijn mening erg "bestraat", daarnaast vraag ik mij af of dit gezin wel 2 zwembaden nodig heeft.

    @Caatje28:
    + Mooie en Chique uitstraling van het huis.
    (- naar mijn mening vind ik dit huis wel iets "onherkenbaarder" ten opzichte van het museum dan andere bouwwerken. Maar aangezien het niet specifiek de opdracht was heb ik dit niet meegenomen in de beoordeling)
    + Fontein in de voortuin vind ik erg leuk.
    + Ruime kinderkamers met leuke indeling.
    + Mooie open keuken en een gezellige indeling van de huiskamer.
    +De slaapkamers van de ouders vind ik erg goed gelukt, erg chique en modern.
    - Naar mijn mening is de tuin wat kaal (maar je verhaal hierbij vind ik wel erg creatief en goed ;))

    @Sottoske:
    + Leuke uiterlijke verandering van het huis, ziet er erg gezellig uit.
    + Leuk maar simpele voortuin. (dit bedoel ik positief ;))
    + Tuin met zwembad.
    - De tuin had naar mijn mening wel wat meer beplanting mogen hebben, hij komt een beetje "leeg" over. ik vind het wel leuk dat je zowel een fontein als een zwembad in je tuin hebt.
    + Indeling van de woonkamer vind ik leuk en gezellig.
    - De keuken is naar mijn mening te kleurrijk (maar dat is misschien mijn mening). Naar mijn mening had het wat rustiger geoogd als je de barkrukken een kleur had gehouden.
    + Je kinderkamers zijn erg kleurrijk en stoer! Super leuk :).
    + Mooie open slaapkamers van de ouders, mooi kleurgebruik.

    @Marijeee
    (Ik vond het erg moeilijk om jou niet ook één punt te geven, jou creatie stond bij mij bijna op dezelfde plek als die van Deborah)
    + Licht uiterlijk van het huis. De voortuin van het huis is wel wat "leeg", maar dit past wel goed bij het huis dus het stoort me niet.
    (- naar mijn mening vind ik dit huis wel iets "onherkenbaarder" ten opzichte van het museum dan andere bouwwerken. Maar aangezien het niet specifiek de opdracht was heb ik dit niet meegenomen in de beoordeling)
    + Ik vind je tuin echt super gezellig. Leuke indeling en plantgebruik.
    + Zwembad in de tuin.
    + De indeling van je huiskamer is licht en erg stijlvol.
    + Kinderkamers zijn erg leuk ingericht.
    + Ouderlijke slaapkamer heeft een leuke inrichting, (maar voelt wel een beetje krap naar mijn idee.)
Deze discussie is gesloten.
Return to top