Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Stemmen Opdracht 7 - tot 11 december 19.00 uur

«134567
MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
Build My Dream - De Sims 4 - Seizoen 2
hukn89.jpg

Algemeen topic BMD - Regels en Richtlijnen
Huidige opdracht: Opdracht 4 - Waterval
Deelnemerslijst, toegestane cheats en content, archief en handige links
Wedstrijdstatus: Stemmen Opdracht 7

Inlever- en stemtopic
Deze regels zijn ook terug te vinden in het algemene topic (zie link bovenaan).

Inleveren
  • Elke deelnemer krijgt per ronde 1 bericht in dit topic om een link naar de presentatie in te zetten.
  • Dit doe je pas als het inleveren door mij geopend is (dit zal een aantal dagen voor de deadline zijn) maar voordat de deadline is verstreken.
  • Mocht je uitstel nodig hebben, laat mij dit dan op tijd weten via een bericht in het algemene topic.

Stemmen
  • Je kunt pas stemmen als de stemronde door mij is geopend. Bij het openen van de stemronde geeft ik aan tot wanneer je kunt stemmen.
  • Als er weinig stemmen zijn uitgebracht kan het zijn dat ik de duur van de stemronde verleng.
  • Er kan gestemd worden door niet-deelnemers en deelnemers, je hebt enkel een account op dit forum nodig. Deelnemers stemmen niet op hun eigen creatie en in de finale mogen ze ook niet stemmen.
  • De organisator mag stemmen (altijd met toelichting), maar niet in de finale, tenzij er aan het eind van de finale stemronde een gelijkstand is – dan heeft de organisator de beslissende stem (uiteraard, met toelichting).
  • Het wordt op prijs gesteld als je de inzendingen goed bekijkt voor je gaat stemmen, ook toelichting/feedback wordt gewaardeerd, maar is niet verplicht.
    Beperkingen op feedback bij meer dan 10 inzendingen:
    • Noem per deelnemer alleen kort de goede en minder goede dingen op (plus- en minpunten) of licht alleen je + en -stemmen toe, of geeft alleen + en -stemmen.
    • Je mag ook kort algemene feedback geven die voor iedereen geldt of een combinatie – maar let erop dat je het kort houdt.
    • Als iemand die voor jou gestemd heeft al gezegd heeft wat jij ook wilt zeggen, geef dan aan dat je je daarbij aansluit.
    Let op! Deze regels zijn per ronde 2 veranderd in de volgende:
    • Noem per deelnemer alleen kort de goede en minder goede dingen op (plus- en minpunten) of licht alleen je + en -stemmen toe.
    • Je mag ook kort algemene feedback geven die voor iedereen geldt of een combinatie – maar let erop dat je het kort houdt. Gebruik een leeswaarschuwing/spoiler als je uitgebreidere feedback geeft.
    • Als iemand die voor jou gestemd heeft al gezegd heeft wat jij ook wilt zeggen, geef dan aan dat je je daarbij aansluit.
    Omdat ik als organisator in principe verplicht ben om feedback te geven, zal ik proberen om als eerste te stemmen (dit moet lukken aangezien het openen van de stemronde mijn taak is).
    Wanneer er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven mag wat uitgebreidere feedback worden gegeven.
  • Houd bij het stemmen rekening met de eisen van de opdracht (gebruik deze als leidraad om je stem te bepalen).
    Bij het stemmen geef je een +stem aan de inzending die jij het beste vindt. Je geeft een -stem aan de inzending die je het minst goed vindt.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Je gebruikt per stemronde altijd al je stemmen en je mag een deelnemer nooit meer dan één stem geven (je mag niet, bijvoorbeeld, in één stemronde twee +stemmen aan dezelfde deelnemer geven omdat je zijn/haar creatie zo geweldig vindt).
    Bij het openen van elke stemronde zal ik duidelijk aangeven hoeveel stemmen je mag geven.

    Richtlijnen voor Inzendingen
    Deze zijn ook terug te vinden in het algemene topic (zie link bovenaan).

    Foto's
    • Foto's maak je door op b]C[/b te drukken tijdens het spel. Foto's worden automatisch opgeslagen in de map Documenten>Electronic Arts>De Sims 4>Screenshots.
    • Gebruik de Sims 3 camera voor meer vrijheid met het maken van foto's (ook handig voor het beter plaatsen van muurdecoraties).
    • Als je in bouwmodus foto's maakt zet je het rooster uit met b]G[/b (grid), druk nog een keer op deze toets om het rooster weer aan te zetten.
    • Maak waar mogelijk foto's met de muren omhoog, dit is mooier en laat ook je muren en muurdecoraties zien (voor kleinere kamers is muren half omhoog ook een optie, als het tenminste buitenmuren zijn).
    • Foto's worden in principe in het middaglicht gemaakt, druk op b]L[/b om een andere lichtsoort te krijgen (ochtend/middag/avond/nacht). Enkele sfeerfoto's mogen wel met een andere lichtsoort gemaakt worden.
    • Voor de presentatie maak je (minstens) de volgende foto's:
      • Plattegrond van elke verdieping
      • Twee foto's van iedere kamer
      • Vier foto's van de buitenkant.
        Vaak wordt ook van elke kamer een plattegrond toegevoegd. Bij een grotere opdracht is het niet verplicht om van de kleine kamers twee foto's te nemen. Je mag meer foto's maken als je iets extra wilt benadrukken (of als het gewoon niet anders kan) - maar zorg er wel voor dat je presentatie niet te lang wordt.
    • De kavelwaarde schrijf je ergens op (en dat zet je later in je presentatie), of je maakt een foto waarbij de gebruikersinterface zichtbaar is (vergeet niet deze optie daarna weer uit te zetten).

    Presentatie
    • Stemmen wordt gedaan op basis van door de deelnemers gemaakte presentaties. Hiervoor gebruik je PowerPoint (MS Office) of Impress (Libre Office of Open Office).
    • Deze presentatie kun je uploaden naar Slideshare of AuthorStream. Die eerste heeft als nadeel dat de beeldkwaliteit verminderd na het uploaden, de tweede heeft als nadeel dat het je bestand in een ander formaat opslaat en daardoor foto's en tekst kunnen verschuiven (over elkaar heen, of van de slide af) als je het niet ruim genoeg hebt opgezet. Beide diensten zijn gratis maar je moet wel een account aanmaken - Impress bestanden (.odp) kun je in ieder geval uploaden naar Slideshare, bij AuthorStream kan kan dat niet.
    • Je begint je presentatie in principe met een slide waarop je de opdracht kort weergeeft, zo weten de stemmers aan welke eisen het bouwwerk moet voldoen (voor het geval ze de opdracht niet op het forum gelezen hebben).
    • Je presentatie bevat minstens de volgende foto's, een plattegrond van elke verdieping, twee foto's van elke kamer en vier van de buitenkant. Het wordt aangeraden om meer foto's te maken, maar zorg ervoor dat je presentatie niet te lang wordt.
    • Je mag commentaar bij je foto's zetten om dingen toe te lichten. Dit kan in je voordeel werken.

    Wat valt er te winnen?
    • In elke ronde krijgt de winnaar (degene met de meeste +stemmen) een extra + stem mee voor de volgende ronde (tenzij dat de finale is, daar worden geen voordelen gegeven zodat de strijd eerlijk blijft).
    • Daarnaast krijgt degene die een ronde wint een Joker voor de volgende ronde, behalve voor de finale. De joker wordt hieronder verder uitgelegd.
    • Degene die de finale wint mag het volgende seizoen van BMD organiseren. Als de winnaar dit niet wil of niet kan, dan mag degene die tweede is geworden dit doen (of, als die nee zegt, de derde, etc).

    De Joker (overgenomen van SimLibby – die de Joker geintroduceerd heeft - de quote-box laat ik even achterwege).
    1. $ 2.000 extra budget voor degene die de opdracht wint.
    2. De joker moet meteen ingezet worden bij de eerstvolgende opdracht met een budget. Alleen als er een onbeperkt budget is bij de volgende opdracht, mag de joker meegenomen worden naar de eerstvolgende opdracht waarbij met een budget gebouwd moet worden.
    3. Als de joker door de situatie genoemd bij punt 2 pas een ronde later gebruikt kan worden en de deelnemer wint weer de opdracht (dat zou dan de opdracht met onbeperkt budget zijn), waardoor de deelnemer dus twee jokers zou hebben, heeft de deelnemer pech en komt er één joker te vervallen.
    4. Als de joker niet gebruikt wordt, komt deze te vervallen (m.u.v. nummer 2).
    5. In de presentatie aangeven dat de joker ingezet is.
    6. Niet overdraagbaar.
    7. Jokers mogen niet opgespaard worden.
    8. Maximaal 1 joker per opdracht mag er gebruikt worden.
    9. Bij de halve finale wordt geen joker uitgedeeld zodat er in de finale geen oneerlijke voorsprong ontstaat bij één van de finalisten.

    Vragen en opmerkingen
    Als je vragen hebt over de wedstrijd of opmerkingen, plaats dan altijd een bericht in het algemene topic – als je wilt laten weten dat je nog gaat stemmen, doe dat ook in dat topic.
EA ID: MDianaSims | Simblr
Post edited by MDianaSanders on

Reacties

  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Inleveren opdracht 1 geopend

    De links naar de presentaties voor opdracht 1 kunnen vanaf nu geplaatst worden. Elke deelnemer heeft hiervoor 1 bericht waarin je alleen de link plaats. Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.

    Inleveren kan tot zaterdag 26 maart, 19.00 uur.

    Mocht je problemen ondervinden bij het plaatsen van de link, laat me dat even weten in het andere topic of via een persoonlijk bericht.

    Stemmen kan pas wanneer ik een bericht in dit topic heb geplaatst dat de stemronde geopend is – zie hiervoor ook de regels in het bericht hierboven.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    Post edited by consuelathefirst on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dit is de inzending van @Twiggy.

    https://slideshare.net/secret/zuixrWps2Lb9QX

    Let dus op, dit is NIET die van mij, die komt nog.....

    Some angels choose fur instead of wings
  • emkooijemkooij Berichten: 16
    ah ik heb het gevonden hoe het inleveren gaat!
    mijn presentatie heb ik nog moeten veranderen omdat ik een klein patiotje had op de 1e verdieping
    hopelijk zijn alle fotos goed gemaakt. niet alles wat goed te zien ( klein scherm met mijn laptop waar ik momenteel op werk)

    hier de link
    http://www.slideshare.net/secret/v3C6lqdx59uvuU
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    maart 2016 aangepast
    Dit is mijn inzending: Klikkerdeklik

    Edit: ik kwam erachter dat mensen het niet konden zien. Ik heb nu via een andere site geprobeerd waarbij het wel lukte.
    Post edited by FrancescaThona on
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    maart 2016 aangepast
    http://www.slideshare.net/MarijeVandeWall/build-my-dream-2-opdracht-1
    Hierbij mijn inzending;
    (per ongeluk op "post editen" geklikt :/ verder heb ik niks veranderd; No worries ;)
    Post edited by Marijeee on


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Ook wij plaatsen nu onze presentatie echter wel in onze eigen unieke stijl. Verwacht niet te veel van onze prestatie of creatie, want hierin missen wij toch echt de Jimmy's en Johan. Dat zijn nu net de personen die alles een extra dimensie toevoegen. Voorlopig komen die ook niet meer online maar later dit jaar zijn die personen weer present.
    http://authorstream.com/Presentation/mik364665-2771075-presentatie-build-dream-seizoen-opdracht/

    Alle deelnemers heel veel succes en moge de beste winnen. Voor ons maakt het niet uit op wie jullie stemmen omdat wij meedoen veel belangrijker vinden dan winnen.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld:
    Namens de gehele groep.

    gpykxc5nyal3.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    maart 2016 aangepast
    2637v46.png
    2nv5lie.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2016 aangepast
    Dit is mijn inzending: Klik hier

    Some angels choose fur instead of wings
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Halloo iedereen,
    Geniet van mijn presentatie! --> HIER

    Liefss
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    maart 2016 aangepast
    Ik heb mijn presentatie veranderd zodat het er nu toch nog normaal uitziet: http://www.authorstream.com/Presentation/1998Jaro-2774655-build-dream-ts4-opdracht/

    (hier staat de originele zodat je kan zien dat er inhoudelijk niets veranderd is)
    Post edited by smoesie on
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Stemronde Opdracht 1 geopend

    Inzendingen:
    Stemmen kan tot vrijdag 1 april 12.00 uur (en dat is geen grapje).
    Bekijk alle inzendingen goed en beoordeel ze aan de hand van de gegeven opdracht.
    Bij het stemmen geef je één +stem aan de inzending(en) die jij het beste vindt. Je geeft één -stem aan de inzending(en) die je het minst goed vindt.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Je gebruikt per stemronde altijd al je stemmen en je mag een deelnemer nooit meer dan één stem geven (je mag niet, bijvoorbeeld, in één stemronde twee +stemmen aan dezelfde deelnemer geven omdat je zijn/haar creatie zo geweldig vindt).
    Omdat er meer dan 15 inzendingen zijn, heeft elke stemmer 3 +stemmen en 3 -stemmen te verdelen.

    Omdat er meer dan 10 inzendingen zijn, gelden de volgende beperkingen op het geven van feedback (zodat het overzichtelijk blijft):
    • Noem per deelnemer alleen kort de goede en minder goede dingen op (plus- en minpunten) of licht alleen je + en -stemmen toe, of geeft alleen + en -stemmen.
    • Je mag ook kort algemene feedback geven die voor iedereen geldt of een combinatie – maar let erop dat je het kort houdt.
    • Als iemand die voor jou gestemd heeft al gezegd heeft wat jij ook wilt zeggen, geef dan aan dat je je daarbij aansluit.

    Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Wat ontzettend leuk om al die verschillende invullingen van de dezelfde opdracht te zien. :)

    Laat ik beginnen met de algemene feedback, dingen die ik bij meerdere inzendingen gezien heb en waar ik wat over kwijt wil. Ik begin met de presentaties zelf, dit heeft niets te maken met de opdracht, maar het zijn gewoon tips voor de volgende keer.
    • Kies een neutrale achtergrond voor je presentatie, te druk leidt af en zorgt voor onleesbare tekst. Je zet er toch een boel foto's overheen, dus de achtergrond is niet echt belangrijk.
    • Je hoeft niet de hele opdracht in je presentatie te zetten, als de (hoofd)eisen er maar in staan – en die mag je best in je eigen woorden opschrijven.
    • Zet plattegronden bij voorkeur aan het begin van de presentatie of voordat je de kamers van de betreffende verdieping behandeld, dat is handiger voor de beeldvorming. Ook heb ik weinig kamerplattegronden gezien, die zijn niet verplicht, maar soms wel handig.
    • Ik heb wat foto's gezien die er niet zo mooi uitkwamen. Zorg ervoor dat je je foto's bijsnijdt, dingen die niet interessant zijn (omgeving om de kavel heen) of die we al uitgebreid bekeken hebben in andere foto's kun je weglaten en dan kunnen er soms meer foto's op één slide of je foto's kunnen groter blijven. Als je je foto's in PowerPoint of Impress van formaat veranderd, let er dan op dat de hoogte/breedte verhouding hetzelfde blijft, anders krijg je vertekende afbeeldingen.

    Algemene opmerkingen over de opdracht zelf:
    • Leuk dat veel van jullie een huis voor Demetrius en Beth hebben gemaakt, maar dat had niet gehoeven. Ik heb ze genoemd om de opdracht een beetje aan te kleden, dat zal voor de meeste volgende opdrachten ook gelden. Als ik wel een keer een opdracht geef waarin jullie iets voor een specifieke Sim gaan bouwen, dan zal ik dat duidelijk aangeven.
    • Veel van jullie zijn aanzienlijk onder het budget gebleven, dat is jammer, want je hebt het geld, dus gebruik het! Je wint er namelijk niets mee als je het niet gebruikt, het gaat hier niet om wie met het kleinste budget iets kan bouwen. Het kan bij een (grote) opdracht voorkomen dat je geld over hebt en geen idee hebt wat je ermee moet doen, of geen plek meer over hebt, maar bij deze opdracht kan ik me niet voorstellen dat dat het geval was. Hierbij wel het verzoek om, als je CC gebruikt, wel CC te kiezen die een vergelijkbare hoeveelheid simdollars kost als de officiële items – het moet wel eerlijk blijven!
    • Nu heb ik een aantal inzendingen gezien waar om het pand heen helemaal niets was geplaatst. Dat was niet helemaal de bedoeling – ik heb gezegd dat het best een beetje kaal mocht zijn en dat de nadruk op de binnenkant lag, maar helemaal niets is niet hetzelfde.
    • Er waren een paar mensen die enkel een vide op een verdieping hadden. Het was de bedoeling dat er twee vides boven elkaar kwamen. Volgens mij stond het duidelijk in de opdracht/handleiding.
    • Er waren er ook een paar die (bij de hogere verdiepingen) korte muren hebben gebruikt. Het is namelijk zo dat je de muurhoogte per verdieping in kunt stellen en deze staat standaard op korte muren. Ik ga er vanuit dat jullie dat niet wisten.
    De volgende punten hebben niet direct betrekking op de regels, maar het is meer wat ik er van vind:
    • Bij een groot aantal van jullie heb ik slaapkamers gezien die afgesloten waren door volledige muren. Het stond niet nadrukkelijk in de opdracht/handleiding, maar voor mijn gevoel nemen die muren toch de essentie van de loft weg, dat vind ik jammer.
    • De term “groot” is op veel manieren te interpreteren – het is interessant om te zien hoe verschillend de “grote” vide is geïnterpreteerd.
    • Laten we het zo zeggen, ik ben geen fan van grote ramen in badkamers, ook niet in de Sims, en zeker niet als er geen gordijnen voorzitten.
    • In een aantal pakhuizen was de verdeling van de pilaren nog al asymmetrisch/schijnbaar willekeurig, in mijn beleving hoort er een duidelijk systeem in te zitten.
    • Wat ik wel heel leuk vond is dat sommigen een vergrootte muurdecoratie hebben opgehangen om een kale muur wat meer kleur te geven.
    • Ook grappig om te zien is dat veel van jullie een split level op de begane grond gemaakt hebben – dit was geen onderdeel van de opdracht, maar ik weet dat ik het in mijn voorbeeld wel heb gedaan.

    consuelathefirst
    + prima indeling, niet te vol, niet te leeg.
    + mooie vide.
    – de vloerkleden in de slaapkamers, dat neontinje is net iets te fel.
    – volgens mij mist er ergens een pilaar en is er aan de voorkant een stukje kroonlijst weg – ook jammer van de korte muren.

    Twiggy
    + mooi ingericht, zeker de keuken is erg mooi.
    +/- het atelier is mooi licht en ruim, maar ik mis de kunstenaarsrommel een beetje.
    – het gebouw is wel industrieel, maar het doet niet echt pakhuis-achtig aan, onder andere door de ramen aan de zijkant.

    emkooij
    + mooie woonkamer, leuk met dat tussenwandje met de open haard.
    +/- een lekkere ruime keuken, maar alle apparaten dubbel vind ik iets te veel van het goede.
    +/- het idee van de tweede badkamer is leuk, maar ik vind het wel te open uitgevoerd.
    – de paadjes langs de vide zijn vrij smal en die pilaren maken het nog smaller – ik weet dat Sims daar waarschijnlijk wel door kunnen, maar het had ruimer gemogen.

    Dnll8445
    + goede indeling, alles netjes verdeeld.
    +/- leuk dat het gebouw zo smal is, maar hierdoor is het in het midden vrij donker, ik zou daar sterkere muurlampen hebben geplaatst of een lichtere kleur voor de muur hebben gekozen.
    +/- de linker- en rechter ramen, ze zijn mooi, maar houden wel veel licht tegen – voor de badkamer vind ik dit dan wel weer acceptabel.

    Caatje28 (over de presentatie: liever iets minder tekst, dan heb je meer ruimte voor foto's en, zoals je waarschijnlijk wel weet: “één foto zegt meer dan duizend woorden”.)
    + het dak, ik moest er eerst even aan wennen, maar het heeft zeker wat.
    +/- het atelier, heel leuk bedacht, prima geplaatst, maar de vloer vind ik te druk en de ruimte wat krap.
    – de witte vloer, zeker omdat de ruimte vrij leeg is lijkt het door al het wit nog leger.

    FrancescaThona
    + de buitenkant, die kleine details doen een hoop.
    +/- de pilaren, je hebt ze heel mooi consequent doorgevoerd, maar de zijn daardoor ook erg aanwezig, met name omdat ze dezelfde kleur hebben als de rest van de muren en de vloer, komt het allemaal nogal op je af.
    – het middenstuk is nogal donker, meer (sterkere) lampen hadden daar best wat aan kunnen doen.

    thekattengirl
    + leuke buitenkant, het lijken echt twee gebouwen, maar daar is binnen niets van te merken (met dank aan de gordijnen).
    + mooi ingedeeld, mooi ingericht – vreemd genoeg vind ik die natuurstenen in jouw creatie heel goed passen.
    – er komt te weinig licht binnen, hoe mooi de ramen aan de buitenkant ook zijn, binnen zijn ze toch iets te klein.

    Marijeee
    + prima indeling, alle ruimtes open maar toch ook afgeschermd.
    – drukke vloerkleden, die niet alleen van boven druk eruit zien, maar ook op ooghoogte.
    – te veel klimop – normaal zeg ik dat niet snel, maar dichtgegroeide ramen vind ik wel heel erg jammer.

    jimmyatlantis (over de presentatie, graag de volgende keer geen niet-BMD dingen in de presentatie plaatsen. Op gebied van zelfpromotie is het toegestaan om je Gallerij naam te vermelden, maar dat is het wel zo'n beetje.)
    +/- de buitenkant is best mooi, maar mist een beetje het pakhuis gevoel en het zijn twee gebouwen waarvan er ook nog eens een helemaal leeg is.
    – alles is klein en hokkerig, in plaats van ruimtelijk en open.
    – een paar schildersezels in een lege ruimte vind ik geen atelier.
    – geen fundering en vier verdiepingen in plaats van drie.

    cvk5586
    + leuk dat je ook een fotostudio hebt toegevoegd.
    – er zit een hanglamp in de vide en de trap naar het atelier is afgesloten door een hekje. De tweede vide zit gedeeltelijk over een scheidingswand in de verdieping eronder.
    – het is een beetje kaal, de ruime opzet is mij iets te ruim – wat meer decoraties hadden daar misschien in kunnen helpen.

    Cynthia_Nienhuis
    + mooie buitenkant, leuk dak.
    + mooi ingedeeld, ook goed gebruik van de pilaren daarbij.
    – jammer dat de trap zo verstopt zit daar achterin en dat je dat ene stukje fundering in de split level vergeten bent aan te passen.

    CarolineStrik
    + leuk dat de pilaren net een ander kleurtje hebben.
    + bijzonder dat de lofts op de eerste en tweede verdieping van verschillend formaat zijn.
    – ik mis decoraties, het is wat leeg, daar had je dat overgebleven budget prima aan kunnen besteden.
    – jammer van de muurhoogte op de verdiepingen.

    d13ntjuh
    + leuke industriele stijl, zowel binnen als buiten, mooi.
    + leuk ingericht, goede kleurcombinaties.
    – de vide is niet doorgetrokken naar het dak.

    Deborah
    + leuke inrichting, lekker artistiek, al die boho meubels.
    +/- bijzondere buitenkant, misschien net iets té groen.
    +/- er zijn veel nogal lege stukken, maar deze doen wel minder leeg aan door de schilderijen.

    LisaSimLife
    + mooie indeling, goed ingericht, vooral de keuken vind ik leuk.
    +/- verschillende toegang tot de lofts, goed bedacht, maar het breekt de vide en het voelt alsof je een heel eind moet lopen om bij de bovenste loft te komen.
    – geen fundering, terwijl dit wel een eis was.

    NataschaSimsLife (je presentatie mag wel iets langer hoor ;))
    + mooi ingericht, en verbazend licht (zijn dat extra sterke lampen?)
    – de ruimte bij de trappen op de begane grond en eerste verdieping is wat aan de lege kant.
    – de vide had je nog een verdieping verder moeten doortrekken.
    – ik heb geen pilaren kunnen ontdekken, het was geen eis, maar eerlijk gezegd verwachtte ik ze wel.

    smoesie
    + de buitenkant, met name die pilaren tussen de ramen en de kroonlijst.
    + de indeling, zeker ook de afgestemde kleur op de begane grond.
    +/- de kleine raampjes aan de zijkant, niet helemaal de bedoeling, net als de tuin, maar de combinatie maakt het toch acceptabel.
    – korte muren in plaats van de gevraagde normale of hoge muren.

    Devely
    + goede indeling, mooie kleurcombinaties en leuk gedecoreerd.
    +/- de houten pilaren, ze zijn erg mooi maar ik vind ze, zeker op de eerste en tweede verdieping niet echt in het pakhuis passen.
    – de plaatsing van de loopband, niet iets te krap in dat hoekje (ik meen mij vaag te herinneren dat dat vorig seizoen ook een issue was bij de eerste opdracht ;)).

    Vogeltjemeer (de volgende keer graag een kortere presentatie, er kunnen meerdere foto's op één slide en je hoeft niet van elk hoekje een foto te maken – iets verder uitgezoomde foto's geven vaak ook een wat beter beeld.)
    + de brandtrap, jij bent de enige die dit heeft bedacht en het is ook nog eens netjes uitgevoerd.
    +/– de aanbouw, op zich niet slecht uitgevoerd,maar wijkt wel erg van de opdracht af.
    +/- kleurrijk is prima, en in sommige ruimtes komt het goed uit, maar dat oranje/rode is niet mooi, zeker niet in combinatie met blauw.
    – de lijnen in de vide, ze hebben waarschijnlijk iets te maken met het industriele karakter van het pand, maar dat haal ik er niet uit en mooi vind ik het ook niet.

    alana_verhoeven (de volgende keer graag tekst die niet alleen in hoofdletters staat en foto's die niet in het donker zijn gemaakt).
    + leuk dat de eerste verdiepingsvloer aan de achterkant zit en de tweede juist aan de voorkant.
    – maar één slaapkamer, er stond toch echt twee in de opdracht en je hebt ook geen fundering gebruikt, ook dat was een eis.
    – je hebt korte muren gebruikt in plaats van normale of hoge muren.
    – het is vrij leeg, weinig decoraties – dat is ook bij de schildersezels zo waardoor ik het niet echt op een atelier vind lijken.

    Ik geef mijn stemmen op volgorde van inleveren.
    Mijn +stemmen gaan naar:
    • thekattengirl – goed uitgevoerd en je hebt het aangedurfd om verschillende buitenkanten te maken.
    • Cynthia_Nienhuis – afgezien van een paar kleine details heb ik op jouw creatie niets aan te merken.
    • smoesie – ondanks de korte muren toch een plusstem, omdat je het verder super hebt gedaan.
    Mijn -stemmen gaan naar:
    • jimmyatlantis – je hebt aan meerdere eisen van de opdracht niet voldaan.
    • cvk5586 – je hebt een aantal kleine slordigheidjes in je creatie zitten, bij elkaar opgeteld wegen die toch vrij zwaar.
    • alana_verhoeven – je hebt aan een aantal eisen niet voldaan.


    (bij de edit even een paar dingen in vet gezet zodat ze wat meer naar voren komen)
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Zoals jullie al weten is onze kavel niet echt uit de bus gekomen omdat aantal van ons groepsmensen niet online zijn voor een tijd en dat is best wel jammer want zij kunnen juist ware meesterwerken maken. Maar niet getreurd, volgende keer beter en voor ons is het ook een leerzame proces om inderdaad de opdracht goed te bekijken want dat is ons zwakke punt op dit moment.

    Ik mag nu gaan stemmen namens de groep en ik heb al drie +stemmen en drie -stemmen.
    @Deborah krijgt een +stem omdat het geheel verzorgt en leuk uitziet. Ook qua opdracht voldoet zij aan.
    @Twiggy krijgt een +stem omdat het gehele huis buitenkant opviel en ook leuk is ingericht aan de binnenkant.
    @FrancescaThona krijgt een +stem omdat sommigen hier een thuis gevoel hadden. Ondanks het pakhuis toch een kasteelachtig gevoel.

    Oh no! nee stemmen. Niet ons favoriet want -stemmen is tja zit nu eenmaal erin dus moeten wel.
    @Caroline krijgt een -stem. Jammer dat je niet meer budget heeft gebruikt want nu komt alles een beetje kaal over en dat is jammer.
    @thekattengirl krijgt een -stem. Komt een beetje rommelig over en sommige plekken ook weer te kaal.
    @alana_verhoeven krijgt een -stem Sluiten aan bij @MDianaSanders, is eigenlijk wel jammer want haar creatie is wel mooi.

    Dit was mijn inbreng namens de groep en moge de beste winnen. Succes iedereen met de wedstrijd verder.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld.

    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oké, hierbij mijn stemmen:

    De drie plus stemmen gaan naar:
    @LisaSimLife Ik vind het ontzettend gezellig en erg licht.
    @Devely Ik vond de verlaagde woonkamer heel leuk.
    @Twiggy Ontzettend knus en gezellig. Ook de buitenkant.

    De drie min stemmen gaan naar:
    @jimmyatlantis Sorry, maar ik sluit aan bij @MDianaSanders.
    @alana_verhoeven Sorry, maar ik sluit aan bij @MDianaSanders.
    @cvk5586 Sorry, maar ik sluit aan bij @MDianaSanders.

    Ik vond het heel leuk alle inzendingen te zien. Sorry voor de min stemmen, ik had het ook liever niet gedaan!
  • Redqueen356Redqueen356 Berichten: 2
    Mijn plus stemmen gaan naar:

    @Caatje28 - ziet er leuk uit als werk en woon gelegenheid!
    @thekattengirl - mooie warme kleuren en een gezellig gevoel
    @Cynthia_Nienhuis - mooie apparte kleuren!

    Mijn min stemmen gaan naar:
    @FrancescaThona - naar mijn smaak iets te donker en te smal
    @Marijeee - naar mijn smaak was alles net iets te benauwd
    @jimmyatlantis - ik vond het pakhuis net iets te smal en te druk

    Leuk om alle ideeën te zien!!! Er zaten geen slechte tussen, maar helaas waren sommige niet helemaal mijn smaak... Sorry voor de min stemmen
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Oke, omdat ik mijn stem op míjn stem wilde baseren heb ik eerst voor mezelf bij iedere creatie wat opgeschreven. Pas daarna heb ik de beoordeling van @MDianaSanders gelezen. Ik heb gemerkt dat ik daar heel veel overeenkomsten mee heb. Sommige dingen heb ik letterlijk precies zo opgeschreven :)
    Ik wilde alleen wel nog even benoemen dat ik de klok van @Devely op de gevel écht fantastisch vond en de fiets en het huisnummer van @Marijeee ook.

    Mijn + stemmen gaan naar:
    @smoesie: Ik vond je kleurgebruik heel leuk en de buitenkant erg mooi. En je keuken ook, top!
    @Devely: Ik vond je verlaagde zithoek heel leuk. Ik had 'm eerst ook zo, maar daarna toch voor de verlaagde keuken gekozen. Dat de vide rondom loopt vind ik ook erg leuk.
    @LisaSimLife: Mooi ingericht en supergave keuken. Ik heb een zwak voor mooie keukens. Misschien omdat ik in het echt opgescheept zit met een keuken die niet mijn smaak is en er nog heel veel andere dingen in de planning zitten voor we die aan gaan pakken, maar ik vind de jouwe super!

    Mijn - stemmen gaan naar:

    @jimmyatlantis: Sorry, maar er waren zoveel dingen die niet in de opdracht stonden...
    @NataschaSimsLife: Ik miste de vide op de tweede verdieping. Heb echt 3 keer gekeken, maar ik zag het niet.
    @alana_verhoeven: Ik miste een hoop decoratie. Het geheel was nogal leeg.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    maart 2016 aangepast
    Wat een werk zeg. :p

    Algemene commentaar
    • Veel mensen hebben niet gezegd hoeveel van het budget ze nog overhadden, en velen die dat wel hebben gedaan, hadden nog heel wat simoleons over. Gebruik gewoon alles op aan decoratie, je huis kan er alleen maar beter door gaan uitzien! :)
    • Ik heb bij het stemmen niet echt gelet op het feit of de creatie 100% aan de opdracht voldoet, ik heb meer op het totaalbeeld gelet. Een fundering kan makkelijk toegevoegd worden, en ook muren kan je eenvoudig verhogen.

    Uitgebreide commentaar per deelnemer
    consuelathefirst
    + Mooie buitenkant, lijkt een beetje op wat ik heb gemaakt.
    + Goede indeling en mooie inrichting.
    - Sommige delen zien er wat donker uit.

    Twiggy
    + Mooie en gezellige inrichting.
    +/- Het gebouw ziet er prachtig uit, maar niet echt pakhuis-achtig.

    emkooij
    + Mooie buitenkant
    + Mooie inrichting, maar ik vind het allemaal een beetje te CC-erig (ik ben niet zo voor CC). Hier en daar wat plantjes en schilderijtjes van CC zien er juist mooi uit, maar alles in CC bouwen heeft een averechts effect.
    - Op sommige plaatsen is het veel te donker, volgens mij ben je bv. in het toilet verlichting vergeten te hangen.

    Dnll8445
    + Leuke buitenkant, ziet er wat modener uit dan de rest.
    + Mooie en moderne inrichting.
    +/- Alles is goed ingedeeld en opgevuld, maar wat extra decoratie op de wat meer open stukken zou niet misstaan hebben.
    - De kleuraccenten die je gebruikt hebt, vind ik soms iets té.

    Caatje28
    +/- Mooie inrichting, maar er zijn te veel open ruimtes. Je hebt je best gedaan om alles op te vullen (door bv. een bureau en zithoekje te plaatsen), maar je pakhuis is volgens mij gewoon te groot.
    +/- Originele buitenkant, maar het dak ziet er raar uit.

    FrancescaThona
    + Hele mooie buitenkant met leuke details.
    - De binnenkant is volledig in rode bakstenen uitgevoerd, en dat ziet er echt niet mooi uit. Door de zuilen en de vloer een andere kleur te geven en hier en daar wat kleur aan te brengen, had je dit kunnen oplossen.
    - De binnenkant oogt heel kaal en donker aan. Als ik de plattegrond van bijvoorbeeld de eerste verdieping bekijk, valt het op hoe 4 van de 9 'blokjes' die je gecreëerd hebt door de plaatsing van de zuilen, gewoon leeg zijn en in de overige 5 niet meer staat dan bv. een tafel met stoelen. Hoeveel kostte je gebouw? Volgens mij had je nog wel wat over waarmee je wat meer had kunnen inrichten en decoreren decoreren.

    thekattengirl
    + Mooie en originele buitenkant.
    + Hele mooie en gezellige inrichting.
    - In sommige kamers, zoals het atelier, is het veel te donker.

    Marijeee
    + Mooie en moderne inrichting, al die fotootjes/schilderijtjes zien er heel leuk uit. Toch ook hier weer dezelfde opmerking als bij emkooij, te veel CC...
    - Er hangt zodanig veel klimop aan de voorgevel dat het lelijk wordt. Een klein beetje klimop hier en daar was beter geweest.

    jimmyatlantis
    +/- Originele buitenkant, maar ik vind het niet zo mooi. Het dak is ook onrealistisch hoog, en je hebt een verdieping te veel.
    - Je pakhuis voldoet in veel opzichten niet aan de opdracht. Eén detail zie ik door de vingers, maar ik krijg in het algemeen geen pakhuis-gevoel. Je pakhuis heeft bv. een vide, maar eigenlijk alleen maar in de trappenhal. Alles is opgedeeld in kamers zoals in een gewoon huis.
    - De binnenkant ziet er veel te leeg uit. Je had het geld dat je gebruikte om het tweede pakhuis te bouwen, beter kunnen steken in het inrichten en decoreren van het eerste.

    cvk5586
    + Mooie buitenkant.
    +/- Je hebt op zich een mooie inrichting, maar het ziet er allemaal veel te kaal uit. Door je pakhuis wat kleiner te maken, had alles wat dichter op elkaar gezeten en had je bovendien meer geld overgehad om te decoreren.
    +/- Leuke en originele atelier en fotostudio, alleen wel jammer dat ze niet toegankelijk is door de aanwezigheid van een hek voor de trap. ;)

    Cynthia_Nienhuis
    + Mooie buitenkant met leuk dak, die luiken hebben ook iets speciaals. Tegen de asymmetrisch geplaatste ramen kan ik wel echt niet, maar dat is persoonlijke voorkeur. :p
    + Mooie en gezellige inrichting.
    - Er is te weinig verlichting/lichtinval.

    CarolineStrik
    + Mooie buitenkant.
    +/- De binnenkant ziet er heel mooi uit, maar ik mis wat decoratie, het ziet er soms wat leeg uit. Je had nog §20.000 over, dat had je gemakkelijk nog kunnen opdoen aan decoratie.

    d13ntjuh
    + Hele mooie buitenkant.
    +/- Leuke inrichting met mooie kleuren, maar ik vind het er soms allemaal iets te wit uitzien.

    Deborah
    +/- De binnenkant ziet er heel leuk en artistiek uit met al die gekleurde meubels die je gebruikt hebt. Van de betegelde badkamers en de felroze accenten in de slaapkamer ben ik wel niet zo'n fan.
    +/- De buitenkant ziet er leuk uit, maar ik ben niet zo'n fan van al dat groen.
    +/- Leuk idee om een soort museum te maken op de begane grond, maar zoiets zou ik zelf nooit in mijn huis willen.
    - Sommige ruimtes zien er wat leeg uit.

    LisaSimLife
    + Leuke buitenkant, maar het komt wat lomp over.
    + Mooie en sfeervolle inrichting.
    - De trappen zijn wat onhandig geplaatst: als je van de slaapkamer van Demetrius (eerste verdieping) naar de tweede verdieping wilt gaan, moet je eerst naar beneden en dan weer helemaal naar boven.

    NataschaSimsLife
    +/- Op zich een mooie buitenkant, alleen jammer dat je de ramen asymmetrisch hebt geplaatst.
    +/- Leuke en mooie inrichting, maar wat meer decoratie zou niet misstaan. In veel ruimtes heb je enkel het hoognodige geplaatst.

    Devely
    + Hele mooie buitenkant met leuke details.
    ++ Prachtige inrichting, die split level heb je echt goed uitgevoerd. Leuk dat je houten pilaren hebt gebruikt.
    +/- Sommige ruimtes zijn iets te smal, zoals het atelier en de badkamers. Ik zou ze zelf een vakje breder gemaakt hebben, maar het gaat nu nog wel.

    Vogeltjemeer
    + Leuke buitenkant, het heeft iets spookhuis-achtig. :p Die trap was echt een goed idee.
    +/- De felle kleuren zijn soms iets té. Als je het bij één felle kleur had gehouden was het mooi geweest, maar nu komt het erg druk en chaotisch over. Verder toch een mooie inrichting.

    alana_verhoeven
    +/- Originele buitenkant, maar het lijkt naar mijn mening meer op bv. een overdekt zwembad dan een pakhuis.
    - De binnenkant is veel te kaal. Je hebt nog §15.000 over, dat had je kunnen gebruiken om alles wat meer op te vullen en te decoreren.

    Mijn stemmen
    Mijn plusstemmen gaan naar:
    • Devely: Prachtige creatie, weinig op aan te merken.
    • thekattengirl: Originele buitenkant en mooie inrichting.
    • Mijn derde stem gaat naar Cynthia_Nienhuis: Ik heb getwijfeld tussen jou en Twiggy, maar je buitenkant die iets meer in lijn met de opdracht was heeft de doorslag gegeven.

    Mijn minstemmen gaan helaas naar:
    • FrancescaThona: Je buitenkant vind ik heel mooi, maar deze wordt helaas tenietgedaan door de binnenkant.
    • jimmyatlantis: Origineel idee om twee pakhuizen te bouwen, maar je creatie voldoet in veel opzichten niet aan de opdracht.
    • alana_verhoeven: Je creatie is verre van lelijk, maar ik kreeg geen pakhuis-gevoel en het ziet er vanbinnen allemaal wat leeg uit.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Ik heb bij de + stemmen vooral mijn gevoel van: ja dit is een pakhuisgevoel laten spreken.
    Bij de - stemmen vooral naar de opdracht compleet uitgevoerd en smaak gekeken.
    Erg lastig hoor, omdat iedereen ook zoveel tijd en energie steekt in zo'n project.

    Mijn + stem gaat uit naar:
    @Marijeee
    @LisaSimLife
    @CarolineStrik

    Mijn - stem gaat uit naar:
    @jimmyatlantis
    @alana_verhoeven
    @NataschaSimsLife
  • emkooijemkooij Berichten: 16
    hierbij mijn + stemmen
    @Marijeee
    Wauw mooi ingedeeld, mooie meubels! Die keuken vind ik ook echt gaaf!
    @Cynthia_Nienhuis
    Mooi ingedeeld! Leuke sfeer en mooie keuken en badkamer,
    Haha toch leuk om de zelfde meubels te zien staan als die ik heb gedownload!
    @CarolineStrik
    Mooie indeling en veel sfeer!


    - stemmen. pff lastig hoor!
    @Caatje28
    Wat kil naar mijn smaak,
    @FrancescaThona
    wat veel baksteen voor mij. wel mooie ruimte verder.
    @jimmyatlantis
    vrij druk qua kleuren, niet geheel mijn smaak ;)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top