Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Status: De stemronde is geopend, stemmen kan tot zaterdag 18

Reacties

  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik ben 24 en mijn vriend snapt echt niet wat ik nou zo leuk vind aan de sims. Hij wordt ook echt gek elke keer als ik een huis gebouwd heb dat ie m moet keuren. Meestal als hij voetbal zit te kijken met vrienden zit ik te simmen. Gelukkig is iedereen er al aan gewend
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Caatje28 schreef: »
    Ik ben 24 en mijn vriend snapt echt niet wat ik nou zo leuk vind aan de sims. Hij wordt ook echt gek elke keer als ik een huis gebouwd heb dat ie m moet keuren. Meestal als hij voetbal zit te kijken met vrienden zit ik te simmen. Gelukkig is iedereen er al aan gewend

    @Caatje28 Haha dit is zo herkenbaar voor mij, ik ben 22 en zit inderdaad avonden lang huizen te bouwen en dan probeer ik ook goedkeuring te krijgen. M'n vriend verklaard mij inderdaad voor gek ;) maarja het is gewoon veel te verslavend..
  • DevelyDevely Berichten: 132
    Ik ben al jaren verknocht fan van De Sims...Heb 2, 3 en nu dus 4 ook.
    Overigens ben ik 36, (net) gescheiden en alleenstaande moeder van 2 kinderen. Mijn dochter van 10 is ook groot fan van De Sims, vooral van 3 vanwege de huisdieren!

    Mijn pakhuis is grotendeels af, maar zoals gewoonlijk kom ik weer niet uit met het budget!
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    @Caatje28 : Echt superherkenbaar. Ik ben dan wel iets ouder dan jij bent (37 jaar), maar ook mijn man moet mijn creaties "keuren" (en het liefst ook nog eens met gepaste enthousiasme), maar hij snapt werkelijk helemaal niets van het spel en waarom ik het zo leuk vind. :smile:
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Hoi, ik heb een vraag. Ik heb nog nooit zo goed moeten opletten op mijn geld omdat ik altijd onbeperkt geld "pin", maar als ik op de i klik in dat huisje, dan staat er kavelwaarde. Is dat de waarde die ik aan moet houden om onder de 110.000 te blijven?
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @FrancescaThona Inderdaad, daarvan heb ik ook een screenshot in de uitleg geplaatst (misschien iets te goed verstopt ;)) - deze:
    3s4o0op2n8d0.jpg
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    maart 2016 aangepast
    O, sorry :blush: Ik heb serieus alles gelezen, maar kennelijk dit toch over het hoofd gezien.

    Edit: Goed, mijn pakhuis is af. :smile: Nu de rest.
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    Hahahaha idd herkenbaar allemaal wat jullie schrijven over je vriend/man wat betreft het spelen van de sims. Mijn vriend vind het wel mooi wat ik maak en knap enz maar hij heb niet altijd zin om te keuren of te zeggen wat mooier is. Ik ben klaar met het pakhuis en over de helft van de presentatie :smiley:
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    hahaha, mijn ouders hebben altijd zoiets van "zit je nou alweer/nog steeds dat spel te spelen?". Ik probeer mijn zusje altijd zover te krijgen dat ze mijn creaties bekijkt, maar daar heeft ze nooit zin in. Zelf ben ik 14 en de sims 4 is het eerste dat ik speel. Ik hoop echt dat de bouwmodus verder word uitgebreid en ook hoop ik heel erg dat er huisdieren en seizoenen verschijnen :-)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • emkooijemkooij Berichten: 16
    ik zie net de vraag welke pakketten ik heb, bij deze ;) perfecte patio, beleef het samen, aan het werk, welness dag ,in de natuur.
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    maart 2016 aangepast
    Ik heb mn presentatie af en ben klaar om hem in te leveren. Als ik heb goed begrijp is het nu dus de bedoeling dat ik mn presentatie naar een van die websites upload en dan de link in een ander topic (?) plaats? Als dit niet klopt of als er wat mist, kan iemand het me dan nogmaals uitleggen?

    *update* ik heb zojuist mijn presentatie naar slideshare geupload. Nu maar wachten todat t kan worden ingeleverd...


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik ben bezig met mijn presentatie, maar vroeg me af hoeveelheid slides je ongeveer mag hebben. Ik ben een beetje enthousiast geweest met foto's maken
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    @ Caatje28 Ik denk dat je deze ronde ook moet letten op toegankelijkheid. Ik heb de vorige wedstrijd presentaties gezien met 25 of nog meer slides en dat is geen probleem. Als het rond de 5 deelnemers zijn. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen zin heeft om van 20 deelnemers 25 slides door te kijken. Ik heb 16 slides en denk dat dit voldoende is om te laten zien hoe geweldig mijn pakhuis is. Je kunt natuurlijk op een slide ook meerdere foto's kwijt.

    Ik ben erg benieuwd naar de creaties van de andere deelnemers!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik zit nu op 10 slides en ik hoef alleen de bovenste verdieping nog te maken. Dan zit ik ook rond dat getal. Ik heb zeker meer dan 1 foto op een slide, anders zie je zo moeilijk hoe het in elkaar steekt.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @emkooij Dank je wel voor het doorgeven :)

    @Marijeee Het inlevertopic plaats ik begin volgende week. Ik zal ook in dit topic een bericht plaatsen dat de inleverronde geopend is.

    @Caatje28 Zoals als gezegd, probeer het aantal slides niet te veel te maken, zeker omdat we nu 22 deelnemers hebben. En meer foto's op een slide is zeker aan te raden, maar let er wel op dat het er niet té veel worden - we moeten nog wel kunnen zien wat erop staat ;) Je hoeft ook niet alle foto's die je gemaakt hebt te gebruiken - ik heb vorig seizoen ook regelmatig foto's weggelaten die weinig toevoegden.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    maart 2016 aangepast
    De waarde van mijn kavel past zich niet tussentijds aan. :( Kom ik net achter... Dus ik moet opnieuw kijken naar de waarde en wat ik weg kan laten, want mijn kavel is te duur. Hoe doen jullie dat tussentijds? Of doen jullie ook steeds het spel opnieuw laden?

    Edit: ik heb al een andere manier gevonden!

    Edit2: Ik heb mijn hele kavel leeggemaakt en zelfs zonder iets erin is mijn kavel te duur geworden. Ik moet nu op onderzoek uit waar ik "goud" in heb gestopt. Wat maakt mijn kavel nu zo duur? Even zoeken.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Klaar! Nu wachten tot ik het in kan leveren. Ben echt benieuwd naar iedereens creatie en wat men van de mijne vind.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2016 aangepast
    Check dit dan ook even.
    Als je (zoals ik) diverse behangetjes uit probeert, moet je die allemaal "betalen".
    Dus haal het eerst weg zoals hier beschreven staat.
    Het is zo zonde van je budget, zeker als je er net wel/ net niet over zit.

    http://www.sims4friends.nl/vloertegels-en-behang-vervangen-zonder-dubbel-te-betalen.html


    Some angels choose fur instead of wings
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    @Deborah: Geldt dat niet enkel wanneer je met een familie op een kavel speelt, en dus niet wanneer je gewoon vanuit stad bewerken (of hoe dat bij De Sims 4 ook heet) bouwt?
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @smoesie, nee volgens mij geldt dat altijd.
    In ieder geval hanteer ik het altijd als ik ergens met een budget aan de gang ga.

    Some angels choose fur instead of wings
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Nou, ik krijg geen geld terug, moet er zelfs voor betalen. :( Gelukkig heb ik bijna nergens geëxperimenteerd. Ik wist snel wat ik wilde. :)
  • cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    update : heb mijn pakhuis af, foto's ook al gemaakt. Nu alleen nog een ppt maken en uploaden
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    De waarde van mijn kavel past zich niet tussentijds aan. :( Kom ik net achter... Dus ik moet opnieuw kijken naar de waarde en wat ik weg kan laten, want mijn kavel is te duur. Hoe doen jullie dat tussentijds? Of doen jullie ook steeds het spel opnieuw laden?

    Edit: ik heb al een andere manier gevonden!

    Edit2: Ik heb mijn hele kavel leeggemaakt en zelfs zonder iets erin is mijn kavel te duur geworden. Ik moet nu op onderzoek uit waar ik "goud" in heb gestopt. Wat maakt mijn kavel nu zo duur? Even zoeken.

    Ik raad je aan om eerst je spel te repareren via Origin, want als je spel goed functioneert, dan hoort de kavelwaarde zich aan te passen op het moment dat je iets nieuws erop bouwt of een nieuw meubelstuk plaatst.
    Het is wel zo dat in Newcrest de kavelwaarde vanaf de wereldweergave niet altijd correct is, maar als het goed is heb je daar verder geen last van.
    Deborah schreef: »
    Check dit dan ook even.
    Als je (zoals ik) diverse behangetjes uit probeert, moet je die allemaal "betalen".
    Dus haal het eerst weg zoals hier beschreven staat.
    Het is zo zonde van je budget, zeker als je er net wel/ net niet over zit.

    http://www.sims4friends.nl/vloertegels-en-behang-vervangen-zonder-dubbel-te-betalen.html

    Blijkbaar werkt dat niet voor iedereen hetzelfde, want ik krijg altijd netjes mijn geld terug en de kavelwaarde past zich daarnaar aan. Vorig seizoen vroeg ik me ook al af waarom er over dit punt zo moeilijk werd gedaan, aangezien het in mijn spel niet voorkomt. (Dat kan, Sims 4 spellen van verschillende gebruikers verschillen op de meest verrassende manieren) Ik heb het zonet even getest en...
    smoesie schreef: »
    @Deborah: Geldt dat niet enkel wanneer je met een familie op een kavel speelt, en dus niet wanneer je gewoon vanuit stad bewerken (of hoe dat bij De Sims 4 ook heet) bouwt?

    In mijn geval gaat ook dit niet op. Zelfs als er een familie op mijn kavel woont, krijg ik het geld terug en past zich de kavelwaarde aan.

    Waar ik dan wél weer toevallig achter kwam is dat de kavelwaarde zich niet aanpast op het moment dat er Sims op de kavel wonen - je moet dan eerst terug naar "Leven" en vervolgens naar "Bouwen" om het verschil in kavelwaarde te zien.
    Dus @FrancescaThona Je hebt niet toevallig een familie op je kavel wonen? Want daar zou het dus aan kunnen liggen. Misschien is het ook wel iets anders, maar laten we hopen dat het snel (en eenvoudig) op te lossen is.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    :) Ik heb het vanavond af gekregen; zowel het pakhuis als de presentatie...
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    hmmm dat wist ik geen eens @Deborah dat je dna niet je geld terug krijgt. niet eens op gelet eigenlijk want normaal gesproken let ik niet op eht geld omdat ik altijd zo vaak motherlode gebruik.
    ach ja ik heb niet zo veel geëxperimenteerd dus het zal bij mij wel mee vallen wat ik extra heb betaald aan behang en vloer. maar aan een kant wel zonde want ook ik moest wat dingen vervangen voor goedkopere dingen of weg halen.

    en @MDianaSanders ik heb alle af en ook vast geupload naar Authorstream zodat ik zeker weet dat er niks fout gaat :smile:

    De rest die het nog niet af heeft nog veel plezier met bouwen en het maken van de presentatie.
    ik ben heeeeel benieuwd :smiley:
  • emkooijemkooij Berichten: 16
    vanaf wanneer begint het inleveren ongeveer? dan weet ik wanneer ik de pagina weer even goed in de gaten moet houden. krijg geen meldingen namelijk als ik genoemd wordt ;) groetjes esmee
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @emkooij , dat zou je via account, wijzig account (dat radertje rechtboven naast je naam) moeten kunnen instellen.
    Iets met notificaties. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • emkooijemkooij Berichten: 16
    ah dankje. had alles op pop-up staan haha.
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Ik raad je aan om eerst je spel te repareren via Origin, want als je spel goed functioneert, dan hoort de kavelwaarde zich aan te passen op het moment dat je iets nieuws erop bouwt of een nieuw meubelstuk plaatst.
    Het is wel zo dat in Newcrest de kavelwaarde vanaf de wereldweergave niet altijd correct is, maar als het goed is heb je daar verder geen last van.

    Ik zie dit net staan en wil hier toch iets over zeggen. Ik heb in het verleden een aantal keer mijn spel proberen te repareren en telkens was ik daarna alles kwijt. Dit kan komen doordat ik behoorlijk wat cc in mijn spel heb zitten, maar ik zeg het toch maar even :-)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    ja ik ook @Marijeee . Voor de CC. ik heb pas ontdekt dat er een Mod manager bestaat voor het ordenen en nog belangrijker ModConflictDetector. ik had meer dan 20 (foute) CC er in staan. echt handige programma,s.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top