Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Extreme home makeover; Nieuwe opdracht online, iedereen kan mee doen.

«134567
DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
In deze "Build My Dreams" voor beginners wordt gestart met een huis wat verbouwd moet worden.
De organisator geeft de 'wensen' aan waar de woning aan moet voldoen (zowel bedrag als uiterlijk).
Het enige wat niet verandert mag worden zijn de buitenmuren.
Het kavel moet vermeldt worden waar de woning geupload gaat worden zodat het beginbedrag voor iedereen hetzelfde is.
(omdat niet iedereen alle uitbreidingen in bezit heeft zal dat Willow Creek of Oasis Springs worden?).
De woning wat aangepakt gaat worden mag geen cc bezitten, omdat niet iedereen met cc werkt.
Wanneer de woning verbouwd gaat worden mag er wel cc gebruikt worden.

Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
1 foto vooraanzicht
1 foto achteraanzicht
3 foto's per etage.

Er wordt een tijdslimiet vastgesteld wanneer de opdrachten binnen moeten zijn.
Iedereen (ook de kijkers) mogen hun stem uitbrengen.
De puntentelling gaat als volgt:
Men mag op drie objecten van de deelnemers stemmen.
1e voorkeur 3 punten
2e voorkeur 2 punten
3e voorkeur 1 punt

Bij meer dan 3 deelnemers mag de organisator zichzelf geen punten toebedelen.
Bij 3 deelnemers of minder mag de organisator zichzelf 1 punt toebedelen.
De organisator mag meedoen aan het project wat hij/zij zelf heeft bedacht.

De winnaar mag het volgende home makeover object met de daarbij behorende wensen kenbaar maken,


SimLibby heeft uitstekende tips over het bouwen en foto's maken die je kunnen helpen:
http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/769646/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-1-inschrijvingen-geopend/p1

Deze wedstrijd is origineel van @jimmyatlantis, maar geperfectioneerd door @consuelathefirst (die deze regels heeft opgesteld), @Dnll8445 en mezelf.

Some angels choose fur instead of wings
Post edited by Deborah on

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Opdracht 1:

    Download onder mijn naam (Deborah122000) het huis genaamd "Het Strandhuis".
    Het moet geplaatst worden in Oasis Springs.

    Daarna krijg je een budget erbij van 40.000.
    Joepie, wat een hoop!

    Nou nee.
    Het moet een woning worden voor een klein gezin. Vader, moeder en een baby (die snel zal opgroeien naar een kind)
    Vrolijke, lichte kleuren zijn gewenst. De keuken mag een woonkeuken zijn, eventueel een open keuken. Er moet een mooie vrolijke veilige tuin bij en een uitnodigende voorkant (voortuintje of zo).
    Hoe je het doet, mag je helemaal zelf weten.
    Je mag alles veranderen, verwijderen, wijzigen, maar de buitenmuren moeten blijven staan.

    Je krijgt tot zondag 6 maart de tijd. (dat zijn dus 3 weken)
    Dat zou voldoende moeten zijn, want het is geen grote opdracht.

    Downloads zijn toegestaan. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik vond het leuk om dit keer rekening te houden met het budget. Ik heb gekozen wat ik leuk vond en kwam keurig uit :)
    De kindveilige tuin vond ik ook leuk om te doen.

    Hierbij mijn screens!

    oaocpz2nx4jf.png

    Hier zie je een plattegrond. Ik heb ervoor gekozen de bestaande muren te vervangen. Helemaal links is de keuken. Ik heb gekozen voor een open keuken, met lichtblauw als accentkleur. De keuken sluit naadloos aan op de gezellige zitkamer. Recht is een kleine, maar comfortabele badkamer. Ernaast ligt de studeerkamer. Hiernaast bevindt zich de vrolijke kinderkamer, geschikt voor zowel een jongen als een meisje.
    Aan de overkant ligt de master bedroom. Voorzien van een heerlijk zacht bed. Het kleine baby'tje slaapt nu nog bij zijn of haar ouders, maar als het straks toe is aan zijn eigen kamer dan staat die alvast voor hem/ haar klaar! Tussen de slaapkamers is de grote tuindeur naar de kindvriendelijke tuin.

    dfg4spm4bk5d.png

    Een sfeer impressie van de andere kant.

    u9uv14mit0nk.png



    7lm2sxoslc19.png

    Ook de ramen en deuren in het huis zijn vervangen voor een ruimere look.

    d34ev1rdc2dr.png

    En tenslotte de omheinde tuin. Kleine kinderen kunnen niet bij de klink van de poort en daardoor is deze tuin zeer veilig. Er staat een klimrek, met valzand eronder, een heerlijk zitje voor de ouders om te kunnen kijken naar hun kroost en natuurlijk een kindveilige barbecue
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb het zelf ook gemaakt, en ik hield een enorm budget over. :open_mouth:

    Maar goed, het was een klein kavel, dus ik heb mijn best gedaan. ;)

    Ik heb alle binnenmuren gestript, alle behang en vloeren verwijderd en ook all ramen vervangen.
    De slaapkamers zitten aan de afgesloten tuin. De kinderkamer is gezellig en kan voor zowel een jongen als een meisje.

    Dit is de buitenkant van het huis, bij nacht.
    Vond het een mooie sfeer geven.
    79ugpn7hsipd.png

    De plattegrond:
    p90e68nmtuhl.png

    Geprobeerd om alle kamers op 1 foto te krijgen:
    63ijm3m9ec3p.png

    De woonkamer, waar je meteen in beland als je binnen komt. Bevind zich aan de rechterkant van de bungalow.
    z0iqjn557rob.png

    De gecombineerde keuken/eetkamer, aan de linkerkant van de bungalow, tegenover de woonkamer.

    xrs0wfgkx13q.png

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Ik schaam mij diep :(
    Door verbouwing in mijn eigen woning er niet aan toe gekomen om de opdracht af te maken....
    Ik moet deze ronde even overslaan Sorry

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dat geeft niet @consuelathefirst , we stellen de inleverdatum gewoon 2 weekjes uit. Red je het dan wel?
    Want er zijn nu maar 2 deelnemers. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah dat zou wel fijn zijn, dan ga ik zondag eraan beginnen.
    Dan zijn wij ook al bijna klaar met ons eigen stulpje :)
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Mogen ik en Mik ook nog meedoen? Wij hebben helaas dit vergeten door al dat gedoe met Jimmy Otto en familie. Zou wel fijn zijn en Johan gaat ons helpen zover hij kan met zijn gezondheid.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja hoor. Geen enkel probleem. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Wij hebben ons huisje klaar. Zelfs nu komen we tekort met ons budget. Dus flinke aanpassingen moeten doen maar dat mocht de pret niet drukken. Helaas zijn de Jimmy's en Johan uit de running maar dat zal bij sommigen al bekend zijn. Dus ondanks hun gemist hebben ik, Mik en Daniël toch nog iets leuks van gemaakt. Nu het verhaal. Paul en Angela zijn pas getrouwd en verwachten nu hun eerste kindje. Het is al bekend dat het een jongen gaat worden dus is de kamer blauw ingericht. Kunst gras aangelegd want ja in woestijnstad kan je moeilijk echt gras laten groeien. De tuin is voor de kleine al afgeschermd voor de buiten wereld waarin deze straks veilig kan spelen onder het toeziend oog van de kersverse ouders. Nogmaals, hebben heel veel zaken moeten laten dus het oogt wat eenvoudig voor onze kunnen. Dus zijn net binnen 40.000 gebleven qua budget.

    genm1hhzaing.png
    Bovenaanzicht met tuin aan de achterkant.
    6yp7vwcrdksu.png
    Geheel overzicht van de indeling van het huis.
    r1o05stivfld.png
    Huiskamer nu beter zichtbaar met open keuken.
    adz5q6owt8an.png
    Voorkant van het huis. Fontijnen ging nog net binnen het budget.
    ggp607meraml.png
    Kinderkamer waar al een wieg staat.

    Wil je het hele huis bekijken dat mag, doen jullie voordeel mee. Het is te vinden op ID:DerTollerJimmys en dan gewoon "Het Strandhuis".

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld.
    bvq25x5svmx7.gif

    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    Eindelijk mijn opdracht klaar... Bedankt voor jullie geduld.

    hybs3rqzan58.png
    Voorkant van de woning.

    loar27iv8goj.png
    Achterkant van de woning.
    De tuin is in tweeën gesplitst, zodat het zwembad en bbq achter een gesloten hek is en het kind er niet bij kan.

    ddjnod9xuitm.png
    Plattegrond van de woning waarbij ik de huiskamer en de ouderslaapkamer zoveel mogelijk laat zien.
    De keuken is onderdeel van de huiskamer geworden.

    qgp6goof0p5f.png
    De kinderkamer is licht en ingericht voor het 'snel' opgroeiende kind.

    rzp710nzezf4.png
    De badkamer heeft 2 wastafels, een douche en een bad (man,man wat een luxe ;) )
    De gordijnen heb ik weggelaten zodat de woning niets van het licht kan missen.
    Het kavel is op een totaal uitgekomen van $52.993
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oh zie dit nu pas. Komt er nog een volgende ronde? Dan doe ik gewoon achter de schermen mee.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Je kan nu nog mee doen, dit gaat meestal vrij snel, en je kan elke ronde mee doen. Dit is anders opgebouwd dan Build my Dream, dat is een afvalrace, dit is gewoon per ronde een winnaar en andere organisator. Dus degene die deze ronde wint, verzint in dit topic een nieuwe opdracht waar weer iedereen aan mee kan doen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oké super. Wanneer gaat de nieuwe ronde beginnen?
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Als er gestemd is en de winnaar bekend is. Maar het is zoals @Deborah zeg, je kan nog steeds meedoen met deze ronde. Je bent welkom. Wij zijn benieuwd naar jou creatie. 3hcr0bynbcq5.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oke, dan ga ik het even goed doorlezen en zal ik snel mijn creatie uploaden! Bedankt
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    sa5b0tp5lyuw.png
    De voorkant van het huis. Zoals je ziet heb ik de buitenkant een nieuw kleurtje gegeven en de ramen en deur aangepakt. Er is een muur omheen zodat de jonge koter niet opeens de weg op kan rennen. Opgefleurd met enige woestijnbloemen en een paar plantenbakken.
    r8cnzgakb2ne.png
    De achterkant. Hier ook een tuintje met een muur eromheen. Aan de rechterkant van de tuin heb ik een klimrek geplaatst met wat zand eronder en wat bloemen ervoor. Ernaast staat een hoefijzerhok. Aan de linkerkant is het zitgedeelte. Dit is onder een leuke overkapping geplaatst. In de hoek staat een bbq en een tafeltje waar het eten op kan staan. Dit is apart omheind, want we willen niet dat junior brandblaren oploopt!
    503ujb0wzb66.png
    Dit is de plattegrond. Zoals je kan zien heb ik de slaapkamers aan een kant van het huis gelaten. De slaapkamer van de ouders heb ik redelijk neutraal gehouden, met wit en roze tinten. De kinderslaapkamer heb ik groen gemaakt. Er staat een wiegje in, en omdat junior snel opgroeid alvast een bed. Natuurlijk mag speelgoed niet ontbreken.
    cgshlf3pfi26.png
    De keuken/eetkamer/woonkamer bevind zich aan de andere kant van het huis. Achter de eethoek op de muur hangt een krijtbord zodat junior "op de muur mag tekenen". Ernaast staat een speeltafel. Ik heb voor een neutrale kleur gekozen voor de keuken omdat de rest van het huis al gek genoeg is.
    nkcxn5nzko6f.png
    Al met al ben ik goed binnen het budget gebleven.
    Mocht je het beter willen bekijken dan de foto's laten zien, je kan het huisje downloaden onder ID: Caatje28.




    Post edited by Caatje28 on
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oh nee hea, ik zie nu pas dat ik vergeten ben vloeren aan te leggen in het huis xD Even goed opletten bij de volgende ronde
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Caatje28 schreef: »
    Oh nee hea, ik zie nu pas dat ik vergeten ben vloeren aan te leggen in het huis xD Even goed opletten bij de volgende ronde

    Waarom zeg je niet gewoon dat het tapijt is? Maar soms vergeten wij ook zaken en ja dan is het vervelend als je pas achterkomt op het moment als het al geplaatst is.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Caatje28 , je hebt nog tijd en genoeg budget.
    En vloeren zijn zo gelegd, foto's maken ook en je hoeft er maar 3 te wijzigen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Dacht dat als je het eenmaal ingeleverd had je het niet meer mocht verander. Maar in dat geval doe ik dat vanavond meteen. Wanneer is nu de deadline?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik denk 2e paasdag. Dan hebben mensen die zich vervelen met pasen nog iets leuks te doen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Caatje28 Succes zijn benieuwd. 2i4mzstbyztb.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Oké ik heb mijn inzending aangepast. Deze is nu definitief. Ben benieuwd of er nog inzendingen bijkomen tijdens de Pasen.
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Ik ben in ieder geval er ook mee bezig :P Mijn vaders computer kan de sims wel aan met downloads, dus ik ben nu compleet los aan het gaan xD Ik houd van decoreren met al dat clutter :love:
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    maart 2016 aangepast
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik vind het vervelend om te zeggen, maar je mag maar 5 foto's gebruiken. Staat aan het begin van het topic welke en hoe. Maar ziet er wel goed uit!
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Caatje28 schreef: »
    Ik vind het vervelend om te zeggen, maar je mag maar 5 foto's gebruiken. Staat aan het begin van het topic welke en hoe. Maar ziet er wel goed uit!

    Geen probleem, daar heb ik overheen gelezen, ik heb mijn bericht aangepast tot 5 foto's :wink:
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @thekattengirl waar heb je die leuke halfronde boekenkast gedownload? Die zou ik ook graag willen hebben?
    Verder een vraagje aan iedereen, waar downloaden jullie de cc? Ik gebruik voornamelijk TSR, maar daar valt het best tegen.
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    maart 2016 aangepast
    @Caatje28 Ik zal even mijn download geschiedenis in duiken voor je. Hoor bij een super leuke slaapkamer met stapelbed e.d.

    GEVONDEN!!

    http://www.thesimsresource.com/artists/Kiolometro/downloads/details/category/sims4-sets-objects-kidsbedroom/title/puzzle-it/id/1269946/

    Ik download eigenlijk alleen van TSR ^^" Nu wel handig omdat ik dus mijn downloadgeschiedenis in kan ;)
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Super bedankt! Dan ga ik toch nog maar eens goed browsen door TSR.
Deze discussie is gesloten.
Return to top