Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Restyle wedstrijd Ronde 3, nieuwe opdracht, iedereen kan meedoen.

1235»

Reacties

  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah 10 punten
    @Dnll8445 8 punten
    @jimmyatlantis 6 punten

    @Deborah van harte gefeliciteerd, je bent de Winnaar...0j14xhjrh4bl.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Gosh. ;)
    Dank jullie wel. ;)

    Zo zie je maar, de aanhouder....

    Ik zal een nieuw topic maken, iemand zin om de regels uit te werken?

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah lijkt mij een strak plan.
    Ik ben niet zo thuis in de wedstrijden en daarbij horende regels, maar wil mijn best doen.
    Wat moet ik doen en waar stuur ik het naartoe?? :D
    Tijdens het typen zie ik je bericht voorbij komen hahahah
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    februari 2016 aangepast
    Lees anders even de regels door van ons eerste restyle wedstrijd. Die kun je eventueel aanpassen naar de wensen van de organisator.

    @Deborah proficiat met je mooie behaalde overwinning. Wij gaan als groep zeker weer meedoen. Is best wel lol hebben en hopelijk gaan nu meer deelnemers meedoen. 41q8tml7z4xy.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    februari 2016 aangepast
    @Deborah gefeliciteerd met je overwinning!! Ben benieuwd naar jouw object ;)

    Ik vind het ook leuk om te doen. Misschien kunnen we het aanprijzen als build my dream voor beginners :) De opdrachten zijn een stuk kleiner en makkelijker vol te maken. Noemen we het Restyle my dream. Of Extreme home makeover :D
    Als het niet lukt met de regels enzo @consuelathefirst laat maar weten, dan help ik wel.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    We zijn hier zo lekker off-topic aan het gaan (en toch ook weer niet) dat ik denk dat we een voorzet voor de regels hier wel ik kunnen zetten.

    Ik vind de titel "Extreem home makeover" wel leuk. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Dnll8445 graag....
    ik zal een voorzet hieronder neer gaan zetten en de aanvullingen verwerken.

    @Deborah en @Dnll8445 leuke titel "Extreem home makeover"...
    Die houden we erin.

    Morgen ga ik er voor zitten, maar vanavond nog even simmen. :D
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    februari 2016 aangepast
    Extreme home makeover

    In deze build my dreams voor beginners wordt gestart met een huis wat verbouwd moet worden.
    De organisator geeft de 'wensen' aan waar de woning aan moet voldoen (zowel bedrag als uiterlijk).
    Het enige wat niet verandert mag worden zijn de buitenmuren.
    Het kavel moet vermeldt worden waar de woning geupload gaat worden zodat het beginbedrag voor iedereen hetzelfde is.
    (omdat niet iedereen alle uitbreidingen in bezit heeft zal dat Willow Creek of Oasis Springs worden?).
    De woning wat aangepakt gaat worden mag geen cc bezitten, omdat niet iedereen met cc werkt.
    Wanneer de woning verbouwd gaat worden mag er wel cc gebruikt worden.

    Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
    1 foto vooraanzicht
    1 foto achteraanzicht
    3 foto's per etage.

    Er wordt een tijdslimiet vastgesteld wanneer de opdrachten binnen moeten zijn.
    Iedereen (ook de kijkers) mogen hun stem uitbrengen.
    De puntentelling gaat als volgt:
    Men mag op drie objecten van de deelnemers stemmen.
    1e voorkeur 3 punten
    2e voorkeur 2 punten
    3e voorkeur 1 punt

    Bij meer dan 3 deelnemers mag de organisator zichzelf geen punten toebedelen.
    Bij 3 deelnemers of minder mag de organisator zichzelf 1 punt toebedelen.
    De organisator mag meedoen aan het project wat hij/zij zelf heeft bedacht.

    De winnaar mag het volgende home makeover object met de daarbij behorende wensen kenbaar maken,


    SimLibby heeft uitstekende tips over het bouwen en foto's maken die je kunnen helpen:
    http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/769646/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-1-inschrijvingen-geopend/p1


    Post edited by consuelathefirst on
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    februari 2016 aangepast
    Ja, de buitenmuren van de orginele woning moet blijven zoals het is, en laten we nu eens voor de gein een kavel van 40x40 nemen. Je kan ook een bestaande woning nemen van het spel zelf. Als er 4 of meer deelnemers zijn is de bedoeling dat de deelnemers niet op hun eigen creatie stemmen. Dit om vervalsing te voorkomen. Doen er maar 3 mee dan is 1 punt altijd van je eigen als je gaat stemmen.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik kan me vinden in de regels van @consuelathefirst. Maar niet die van @jimmyatlantis, een kavel van 40x40 is in de meeste gevallen veel te groot.
    Overigens, ik blijf 5 foto's weinig vinden. Dat is afhankelijk van het gebouw, maar over het algemeen heb je al 1 of 2 buiten overzichten en een plattegrond. Zeker als je een gebouw hebt met meerdere etages heb je meer plattegronden. Dan vind ik 5 te weinig.
    Dus stel ik voor om het standaard op 5 te zetten, maar voor een gebouw met etages het aantal etages erbij.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Extreme home makeover

    In deze build my dreams voor beginners wordt gestart met een huis wat verbouwd moet worden.
    Degene die het startsein geeft heeft 'wensen' waar de woning aan moet voldoen (zowel bedrag als uiterlijk).
    Het kavel moet vermeldt worden waar de woning geupload gaat worden zodat het beginbedrag voor iedereen hetzelfde is.
    (omdat niet iedereen alle uitbreidingen in bezit heeft zal dat Willow Creek of Oasis Springs worden?).
    De woning wat aangepakt gaat worden mag geen cc bezitten, omdat niet iedereen met cc werkt.
    Wanneer de woning verbouwd gaat worden mag er wel cc gebruikt worden.

    Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar maximaal 5 foto's ingezonden die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
    Er wordt een tijdslimiet vastgesteld wanneer de opdrachten binnen moeten zijn.
    Iedereen (ook de kijkers) mogen hun stem uitbrengen.
    De puntentelling gaat als volgt:
    Men mag op drie objecten van de deelnemers stemmen.
    1e voorkeur 3 punten
    2e voorkeur 2 punten
    3e voorkeur 1 punt
    [code]De winnaar mag het volgende home makeover object met de daarbij behorende wensen kenbaar maken,
                                                                                       heeft $ 2.000 extra budget wat ook direct gebruikt moet worden,
                                                                                       mag zichzelf maximaal 1 punt toewijzen.
    
    [/code]
    Wanneer de winnaar afhaakt dan mag nummer 2 dit doen en ook het extra budget gebruiken.

    SimLibby heeft uitstekende tips over het bouwen en foto's maken die je kunnen helpen:
    http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/769646/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-1-inschrijvingen-geopend/p1

    @Deborah @Dnll8445 en @jimmyatlantis
    hebben jullie nog aanvullingen?

    Ik kan me vinden in de uitleg @consuelathefirst Alleen dit stukje zorgt bij mij voor verwarring. Betekent het dat de winnaar nádat hij/zij de volgende opdracht bedacht heeft een extra budget van 2.000 simdollar krijgt en dat dus gaat toepassen in het project van de volgende winnaar? Of bouwt hij/zij mee aan zijn eigen opdracht?
    Het lijkt me handig dat er twee topics komen. Een met de opdrachten, lijst deelnemers en stemmen en een topic voor inleveren.

    Verder vind ik een 40x40 kavel best leuk om een keer te doen, maar niet standaard! @Deborah als we toch nieuwe regels maken vind ik het prima om jouw voorstel toe te passen voor wat betreft het aantal foto's. Minimaal 5 en per verdieping 1 foto erbij. Of misschien maximaal 10 ofzo.

    @jimmyatlantis jouw voorstel van de buitenmuren vind ik wel een goede. Het gaat dan toch om de binnenkant van een huis.


    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Deborah schreef: »
    Maar niet die van @jimmyatlantis, een kavel van 40x40 is in de meeste gevallen veel te groot.
    Overigens, ik blijf 5 foto's weinig vinden. Dat is afhankelijk van het gebouw, maar over het algemeen heb je al 1 of 2 buiten overzichten en een plattegrond. Zeker als je een gebouw hebt met meerdere etages heb je meer plattegronden. Dan vind ik 5 te weinig.
    Dus stel ik voor om het standaard op 5 te zetten, maar voor een gebouw met etages het aantal etages erbij.

    @Deborah Wij denken dat het beter wat betreft de kavel grote aan de organisator kan overlaten. Maar wat wij ermee bedoelen was dat het een keer leuk zal zijn om een 40x40 kavel te nemen al was het maar voor de tuin.

    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah @Dnll8445 en @jimmyatlantis
    Ik heb het opzetje iets aangepast.
    Kijk maar even of het nog meer toevoegingen nodig heeft en/of het duidelijker geformuleerd is.
    De topics (van deelnemers, opdrachten etc...) heb ik er niet in vermeld.
    Later kan dit, door degene die bevoegd is tot het maken van deze topics, gedaan worden?!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    februari 2016 aangepast
    @jimmyatlantis , ja daar ben ik het mee eens.
    Een keertje een klein kavel, een keertje een grote. Van alles wat.

    @Dnll8445, je hebt gelijk, ik heb er over heen gelezen.
    De winnaar mag de volgende ronde het object geven, die heeft dus geen bonus nodig. ;)

    @consuelathefirst , eh als jij gelijk met mij gaat posten, zie ik dat niet he. :tongue:
    En ja, elke ronde heeft een eigen deelnemerlijst, maar dat zie je aan de inzendingen.
    Je hoeft je dus niet in te schrijven, je hoeft alleen in te leveren als de opdracht je aan spreekt.
    Je loopt wel het risico dat je (als je wint) de volgende ronde mag/kan organiseren. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @consuelathefirst , eh als jij gelijk met mij gaat posten, zie ik dat niet he. :tongue:
    En ja, elke ronde heeft een eigen deelnemerlijst, maar dat zie je aan de inzendingen.
    Je hoeft je dus niet in te schrijven, je hoeft alleen in te leveren als de opdracht je aan spreekt.
    Je loopt wel het risico dat je (als je wint) de volgende ronde mag/kan organiseren. ;)[/quote]

    hahaha @Deborah twee zielen..... ;)
    ehh wie was ook al weer de winnaar van de laatste restyle :o:D

  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    februari 2016 aangepast

    hahaha @Deborah twee zielen..... ;)
    ehh wie was ook al weer de winnaar van de laatste restyle :o:D

    Hahahaha dit kan leuk worden.
    Deborah schreef: »
    @Dnll8445, je hebt gelijk, ik heb er over heen gelezen.
    De winnaar mag de volgende ronde het object geven, die heeft dus geen bonus nodig. ;)

    Dan willen wij voorstellen dat die bonus pas ingezet mag worden na je organisatie ronde. Dit is wel even bijhouden maar dat willen wij als groep wel op ons nemen. Een soort jury die erop toeziet dat de bonus op een goede manier gebruikt gaat worden.

    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @jimmyatlantis ik vind het prima als iedereen het daar mee eens is?!
    Je kunt de vergoeding er uit halen, maar dan heb je in principe geen beloning voor je winst. :)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nah, ik vind dat je voldoening moet halen uit het feit dat je hebt gewonnen. Als het een afvalrace zou zijn, zoals Build My Dream, dan heeft dat wel nut. Maar hier begin je elke ronde weer fris, en kan iedereen mee doen.
    Dus geen bonussen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Eens met @Deborah Je beloning is dat je het volgende project mag starten :)
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah @Dnll8445 en @jimmyatlantis

    Ik heb de beloning weggehaald.
    Ik neem aan dat deze opzet dus definitief is?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik ben een paar dagen weg, vertrek morgen vroeg, maar ik zorg dat het van het weekend online is.
    Moet nog wel een opdracht maken. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah helemaal goed. Alvast een heel fijn weekend en succes met je opdracht.... ;)
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Deborah Fijn weekend en succes met je opdracht. Wij zijn benieuwd wat het gaat worden. bush4frchefn.gif


    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    februari 2016 aangepast
    Kan iemand even controleren of ze onder mijn naam (Deborah122000) "het strandhuis" kunnen vinden?
    Het moet in Oasis Spring staan volgens mij.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ja gevonden! Heb hem ook alvast gedownload :)
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Deborah schreef: »
    Kan iemand even controleren of ze onder mijn naam (Deborah122000) "het strandhuis" kunnen vinden?
    Het moet in Oasis Spring staan volgens mij.

    Ik heb 'm gevonden en gedownload...
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator

    Some angels choose fur instead of wings
Deze discussie is gesloten.
Return to top