Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

De Sims 4 kopen of toch de Sims 3?

Hoi allemaal,
Nadat ik maar liefst tien jaar heb genoten van De Sims 2, wil ik nu graag een nieuwe versie kopen, omdat ik de gedetailleerde beelden wel erg mooi vind van de nieuwere Sims. Nu heb ik al een aantal negatieve reviews gelezen over de Sims 4. Mijn vraag is nu dan ook: raden jullie mij aan om de Sims 3 te nemen met een aantal uitbreidingen of toch de Sims 4?
Kan iemand mij misschien helpen, want ik wil erg graag een nieuwe Sims om mee te spelen!


Groetjes,
Isabelle

Reacties

  • GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Het is moeilijk om hier advies over te geven. Wil je perse peuters en een open wereld in je game ga dan voor sims 3, is dit niet het belangrijkste ga dan voor sims 4. 4 is grafisch mooier en nu er verschillende uitbreidingen zijn kun je er veel kanten mee op. Sims 4 wordt steeds beter. Ik hoor veel mensen op tumblr zeggen dat ze, nadat ze een tijd sims 4 hebben gespeeld, sims 3 echt een stuk minder mooi vinden en vaak crashed. Ik moet hierbij wel zeggen dat Sims 4 voor mij vanaf het begin favoriet is, misschien is het goed als een fanatieke sims3 speler ook haar mening geeft. Ik heb zelf een paar maanden sims 3 gespeeld maar heb totaal geen behoefte om dit nog te spelen.
    sa0nc56u9mvc.png
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Eén topic met dezelfde vraag is voldoende ;).
    Ik heb een reactie voor je achtergelaten in je andere topic:
    http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770488/sims-3-kopen-of-toch-de-sims-4#latest
  • MattieeMattiee Berichten: 2
    Ik heb De Sims 3 altijd heel erg buggy gevonden. En ik kreeg er geen Sims gevoel van. Die kreeg ik pas terug bij het spelen van De Sims 4. Niet alleen loopt het allemaal soepeler het is allemaal terug wat komischer. De sims gedragen zich, naar mijn bescheiden mening, ook terug als Sims.

    Weet wel dat dit persoonlijke smaak is. Zoiets moet je wikken en wegen met je gevoel.

    Leuk is het sowieso :)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Persoonlijk vind ik De Sims2 nog steeds het leukst om te spelen.
    Maar ik vind De Sims4 tegenwoordig ook heel leuk.
    Dat komt onder andere omdat ik (opnieuw) heb leren bouwen, wat echt heel anders werkt dan ik de voorgaande Simsversies.
    En vergeet niet dat De Sims2, en De Sims3 klaar zijn, en De Sims4 nog volop in ontwikkeling is.
    Er is dus nog veel wat er niet is (ik mis seizoenen bijvoorbeeld, maar er zijn er veel die dieren en/of peuters willen).
    Maar dat kan nog altijd komen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SoundeffectSoundeffect Berichten: 8 Brabbelende Baby
    Dat is een hele lastige. Persoonlijk vind ik qua gameplay Sims 3 veel beter en leuker om te doen. Maar het heeft veel problemen en loopt niet bepaald soepeltjes, laat staan met een hoop uitbreidingen. Sims 4 daarentegen loopt altijd perfect.
  • ArincmtArincmt Berichten: 36 Pruttelende Peuter
    Ze hebben allebei op hun eigen manier iets. Zelf vind ik de sims 3 leuker dan sims 4, door de uitbreidingen die er al voor zijn.
    Bij de sims 4 mis ik nog een hoop. Ik wacht nog met uitbreidingen aanschaffen, tot er uitbreidingen komen die ik echt leuk vind.
    Bijvoorbeeld iets met huisdieren of peuters. Maar bij de sims 4 heb je mooie graffics en is het bouwen een stuk makkelijker.
    Het is net wat je zoekt in de sims.
  • katymijnkatymijn Berichten: 3 Brabbelende Baby
    Ik heb zelf de Sims 3 wel vijf jaar lang gespeeld, en het was best wel een verandering toen ik de Sims 4 ging spelen. Zelf vind ik dat de Sims 3 realistischer en ook wat 'groter' is. Daarmee bedoel ik dat het uitgebreid is (open wereld, auto's etc). Maar de Sims 3 crashed heel snel vergeleken met de Sims 4 en de Sims 4 is ook veel mooier en soepeler. Ik zou voor 4 gaan!
  • simslove43simslove43 Berichten: 1 Brabbelende Baby
    ik speel alleen de sims 4 , de sims 3 heb ik wel gekregen maar die moet nog downloaden... :blush: sowieso als je de sims zou spelen zou ik dat op een laptop of computer spelen, het is echt super lastig op een playstation ofzo om huizen te bouwen en sims te creeëren ,de sims 4 is nu echt heel goed ... alleen de laatste update is verschrikkelijk, de "intro" is veel stommer en het achtergrond als je game moet laden is veel te normaal, voor de rest is de sims 4 van mij betreft helemaal goedgekeurd o:)
  • Ricardovz1234Ricardovz1234 Berichten: 2 Brabbelende Baby
    Ik heb wel bepaalde meningen hier over maar het is eigenlijk wat je wil in de game en wat niet. Ik speelde sims 3 vroeger bij mij oom en tante, zei hadden een grote computer die veel aankon en heb nog nooit last van bugs of vastlopende sims gehad.
    Ik speel de sims 4 nu 6 maanden op mijn ps4, ik vindt deze een stuk mooier kwa beeld het is net wat persoonlijker naar de sim toe gericht en als je uitbreidings pakketen heb ook heel veel om te bouwen. Er is nu een update gekomen en heb alweer nieuwe dingetjes ontdekt, ik werdt het een beetje zat maar door de update er weer zin in.
    Wil je een open wereld en overal heen gaan via de straat dan in de map dan is sims 3 wat voor jouw, dit is ook de redenen dat ik sims 3 graag speelde. Sims 4 was even wennen maar door de vele uitbreidingen en persoonlijker naar de sim gericht moet ik eerlijk zeggen. Dat de sims 4 zeker een aanrader is om te kopen. Wil je perse een open wereld koop dan sims 3.
  • Ricardovz1234Ricardovz1234 Berichten: 2 Brabbelende Baby
    > @simslove43 zei:
    > ik speel alleen de sims 4 , de sims 3 heb ik wel gekregen maar die moet nog downloaden... :blush: sowieso als je de sims zou spelen zou ik dat op een laptop of computer spelen, het is echt super lastig op een playstation ofzo om huizen te bouwen en sims te creeëren ,de sims 4 is nu echt heel goed ... alleen de laatste update is verschrikkelijk, de "intro" is veel stommer en het achtergrond als je game moet laden is veel te normaal, voor de rest is de sims 4 van mij betreft helemaal goedgekeurd o:)

    Als je ps4 gewendt bent dan is het niet moeilijk om te spelen, ik speelde alltijd op computer maar nu ervaring met ps4 maakt geen verschil. Mensen denken er wel moeilijk (net als ik vroeger) over maar Als je het niet met een controller kon doen hadden ze het nooit uitgebracht op ps4.😁
  • Lunaa_x3Lunaa_x3 Berichten: 12 Brabbelende Baby
    Ik vond de open wereld in de Sims 3 wel vele leuker dan in de Sims 4 moet ik toegeven 😅 Daarvoor alleen al zou ik terug naar de Sims 3 gaan. Wat wel waar is, en dat lees ik hier ook, de Sims 3 is echt buggy. Veel bugs, groot spel en vaak ook crashen, dat vond ik heel jammer. Ik kan het op mijn laptop helaas niet meer spelen omdat het spel óf gewoon uitvalt, óf niet wil opslaan, óf gewoonweg stukken zwart word.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top