Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Simsolution

2»

Reacties

  • AnneBoersemaAnneBoersema Berichten: 1
    november 2013 aangepast
    Heel mooi Hilco :mrgreen:
    Ga zo door :)
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    november 2013 aangepast
    ^ Wuaaaw! Dankjewel, Anne! :D
  • MarinachtMarinacht Berichten: 4
    november 2013 aangepast
    Dat heb je echt heel mooi gedaan! :thumbup:
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    december 2013 aangepast
    Super, Marinacht! Jij ook bedankt voor je hulp en support! :D

    Update Het Loo

    Ik heb het momenteel nog erg druk met school. Simsolution is al een hele tijd niet meer onderhouden, en dat vind ik erg jammer. Ik ben ook niet in staat de taken te delen met iemand anders, dus ik moet alles in mijn eentje doen. Maar... dat maakt het ook spannend en uitdagend. Ik ben momenteel eerst druk bezig Paleis Het Loo in kerstsferen te brengen. Het inhoudelijk Paleis is nog niet afgebouwd, maar de delen die al wel zijn ingericht zullen in winterse sferen gehuld worden! Het uiteindelijke resultaat hiervan zal in de loop van de Kerstvakantie hier en op de site worden getoond. Voor meer persoonlijke mededelingen en updates over Het Loo, houd "Mijn Pagina" dan goed in de gaten!
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    december 2013 aangepast
    Hoi allemaal!

    Ik heb GROOT nieuws! Bekijk onderstaande afbeelding maar eens!

    ols8.png

    Ik heb besloten om Paleis Het Loo eerder "op te leveren" dan vermeld. Er was eerst sprake dat Paleis Het Loo gepresenteerd zou worden rond Koningsdag volgend jaar. De boeg is echter volledig omgegooid: Paleis Het Loo wordt nog in 2013 gepresenteerd! En daar gaat nog een leuke wedstrijd aan vooraf! Hier wordt binnenkort meer over bekend gemaakt. Wel is zeker dat ons een groot spektakel te wachten staat. Want hetgeen dat ik jullie had beloofd, blijft waar: Het wordt absoluut spectaculair! Houd onze site (die ondertussen is omgetoverd in winterse sferen) goed in de gaten voor meer informatie. Verwacht wordt dat rond Kerstmis de wedstrijd bekend zal worden gemaakt. Bekijk Simsolution dus snel!

    http://simsolution.weebly.com/

    Heb je nog vragen/tips over de wedstrijd? Ze zijn welkom! Ik heb namelijk nog geen idee wat voor wedstrijd er zal worden georganiseerd en hoe de presentatie van Paleis Het Loo precies in zijn werk zal gaan. Laat jouw originele idee hieronder achter of via ons e-mailadres: simsolution@live.nl!

    (Oh ja, de winnaar van de wedstrijd zal natuurlijk rijkelijk worden beloond! - Denk hierbij aan een grote som Simpoints of een andere leuke prijs! Ook tips hierover zijn welkom!). :mrgreen:
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    december 2013 aangepast
    Dag allemaal!

    Allereerst wil ik jullie allen een fantastisch Kerstfeest wensen! Heerlijke dagen zijn het toch altijd hè, in die kille en donkere decembermaand. Ga met z'n allen maar lekker bij de open haard zitten! Eneeh... vergeet de warme chocolademelk niet!

    Verder is er vandaag nog meer nieuws. Year's Fall bestaat vandaag precies één jaar! De laatste (voorlopige) opgeleverde bouwcreatie van Simsolution. Meer informatie? Kijk dan eens hier: http://simsolution.weebly.com/years-fall.html

    Ook wil ik jullie hartelijk danken voor alle originele tips en ideeën voor de Simsolution-wedstrijd! Ik heb er al een aantal binnengekregen. Het zijn verschillende, verrassende plannen, waar ik zeker iets mee wil gaan doen. Mijn doel is om de wedstrijd (en ook Paleis Het Loo) bekend te maken in het weekend. Ik weet vooralsnog niet of dat gaat lukken. Mocht je nog een geweldig idee hebben, insturen kan altijd nog. Laat een reactie achter of mail ons naar: simsolution@live.nl

    Geniet van het Kerstfeest met vrienden/familie of kennissen en maak er nog een prachtige dag van!
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Hoi allemaal!

    Met dank aan de doorslaggevende tip van SimGandr kan ik toch wel zeggen dat de plannen rond onze wedstrijd bijna afgerond zijn. Een unieke aangelegenheid om de feestdagen nog eens extra te bekronen!

    Hopelijk komt morgen de wedstrijd online te staan. Het heeft nog even wat voeten in de aarde, omdat de plannen nog concreet moeten worden besproken.
    Ook komt één dezer dagen een filmpje over de tussenstand van Paleis Het Loo online. Dat werd wel tijd!

    Houd dus goed in de gaten... http://simsolution.weebly.com/

    Groetjes!


    EDIT 01/01/2014: Het gaat toch even iets langer duren. Wegens wat onenigheden over de prijs zal de wedstrijd nog iets langer op zich laten wachten. Hopelijk kan ik jullie in het weekend meer informatie geven...
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Paleis Het Loo - Eindejaarswedstrijd

    Deze wedstrijd wordt georganiseerd ter gelegenheid van de afrondende werkzaamheden rondom Project Paleis Het Loo, waar Simsolution op 28 januari vorig jaar mee van start is gegaan. Het gebouw en de Paleistuinen zijn inmiddels al volledig afgebouwd en (bijna) de gehele begane grond is volledig ingericht. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het ontzettend veel werk, tijd en moeite heeft gekost om het allergrootste bouwproject van een Nederlandstalige Sims 3-fansite ooit op te zetten. Ik heb er dan ook bijna een jaar hard aan gewerkt, en ik kan ook wel zeggen dat het een project is dat eigenlijk nooit echt 'af' is. Er is altijd nog wel iets toe te voegen aan deze grootse onderneming (denk aan details in de tuinen, etc.) Toch presenteer ik Paleis Het Loo in januari van 2014 om te tonen hoe het Paleis er nu voor staat. Ter gelegenheid hiervan is een wedstrijd georganiseerd met spectaculaire prijzen.

    Wat moet je doen?
    Steek je Sims in de meest koninklijke outfit die jij maar kunt verzinnen! Laat je creatieve geest het werk doen en verzin de mooiste composities waarin jouw Sims in het middelpunt van belangstelling staan! Denk hierbij aan een koninklijk gala, een feest, zoals het nieuwe Koningsdag of verzin een compositie in royale paleissferen. Denk ook aan originaliteit: maak een foto van koninklijke gasten tijdens het Oudejaarsfeest, etc. Maak een screenshot van je eigen, zelfverzonnen compositie (gebruik van photoshop is toegestaan) en schrijf een dagboekfragment/gedicht/verhaal van maximaal 150 woorden over hun eerste dag op Paleis Het Loo. Maak een fraaie collage van je screenshot en verhaal (of stuur ze beide apart in) en verzend deze via het mailadres: simsolution@live.nl
    Wat kun je winnen?
    De winnaar/winnares van deze screenshot/schrijfwedstrijd kan spectaculaire prijzen winnen! De beste inzending wordt gekozen door mij. Je wordt beoordeeld op creativiteit, originaliteit, vormgeving en de inhoud van het bijbehorende verhaal.
    1e prijs: Gratis uitbreidingspakket: De Sims 3 Studententijd (CD-ROM)
    2e prijs: "Sims3Store-cheque" ter waarde van 500 Simpoints
    Tot wanneer kun je je inzending doorsturen?
    Deelnemers kunnen hun inzending versturen tot en met vrijdag 7 februari, 2014. Na 19:00 uur sluiten de posten. Inzendingen die na die tijd nog worden verstuurd maken helaas geen kans meer op de prijs.
    Wat gebeurt er met en na mijn inzending?
    Alle inzendingen worden hier, op de site, gepubliceerd. Het hangt van mijn tijd af of ik de inzending direct na verzending kan publiceren op Simsolution. Ik probeer alle inzendingen zo snel mogelijk op de site te publiceren. Er kan niet worden gestemd op een inzending.
    Na vrijdag 19:00 uur, kunnen geen inzendingen meer worden verstuurd. Ik ga dan zo snel mogelijk de winnaar(s) uitkiezen op basis van voorgenoemde punten. Vervolgens zullen de winnaars worden gepubliceerd op Simsolution. Ik zal daarna zo snel mogelijk met hen contact opnemen over de prijs.

    Dan rest mij nog één ding te zeggen: Succes!

    jg5s.png
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Spectaculair nieuws!
    Eerder deze week heb ik een aantal Fansites gecontacteerd met de vraag of zij bereid waren hun lezers te berichten dat er op Simsolution momenteel een Eindejaarswedstrijd wordt georganiseerd. Ook Fansite Simlicious beantwoordde mijn mailtje positief en pakte zelfs uit met een nieuws- en twitterbericht. In dit twitterbericht vermeldden zij het volgende: "Fan Project: Paleis Het Loo + Winactie - tinyurl.com/qb69ywv #simnews." - Vanwege de vermelding van "Paleis Het Loo" zou het niet veel later mogelijk worden dat ook het officiële Twitteraccount van Paleis Het Loo zélf op de hoogte gebracht werd van onze actie! Het Paleis reageerde: "Ziet er hartstikke leuk uit, wanneer is het project af denken jullie?" - Waarop Simlicious in een reactie naar de website Simsolution verwees. "Dankjewel! Ga daar even kijken", was de koninklijke reactie. Geweldig!

    (Kijk hier: http://simsolution.weebly.com/ voor meer informatie).

    Meedoen met de wedstrijd kan overigens nog steeds! :mrgreen:
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Nóg spectaculairder nieuws! :mrgreen:

    Hoi allemaal! Zoals jullie in bovenstaande post kunnen lezen, heeft Paleis Het Loo gereageerd op Project "Het Loo" van Simsolution. Daar staat overigens ook een nieuwsbericht over op de site: http://simsolution.weebly.com/

    Na dit nieuws is het balletje pas echt gaan rollen. Zo kreeg ik vandaag een mailtje van het hoofd PR- en Marketing van Paleis Het Loo! Ik ben benaderd om met hem telefonisch contact op te nemen om te kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen! Dat is natuurlijk fantastisch nieuws! Omdat er nog geen afspraken zijn gemaakt, (en dit pas na volgende week vrijdag überhaupt kan gebeuren i.v.m. mijn Schoolexamenweek) kan ik er ook nog niets over op de site plaatsen. Houd dus dit Topic goed in de gaten voor nieuwe updates! (En meedoen met de wedstrijd kan nog steeds! 1e Prijs: Gratis Uitbreidingspakket Sims 3 Studententijd!)
  • PatriciaPatricia Berichten: 51
    januari 2014 aangepast
    WoW! Gefeliciteerd! :D Wat ontzettend leuk nieuws! Ik ben benieuwd hoor.. ik hoop dat jullie veel voor elkaar kunnen betekenen ^_^ Geniet van al je aandacht :D
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    ^ Haha. :XD: Bedankt voor je lieve bericht! Het gaat me niet zozeer om de aandacht hoor, maar het is wel leuk om "beloond" te worden voor je harde werk, en zeker als het op deze "Koninklijke" manier gebeurt! Het is toch wel een schouderklopje... :D

    Voor de mensen die het ontgaan is: Er kan nog twee weken worden meegedaan aan de Simsolution-Eindejaarswedstrijd! Neem snel een kijkje om te zien wat je precies moet doen en hoe je kans kunt maken op fantastische prijzen! http://simsolution.weebly.com/paleis-het-loo---eindejaarswedstrijd.html
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Project Paleis Het Loo bestaat 1 jaar!

    Hoi mensen!

    Hoeraaa, Project Paleis Het Loo van Simsolution bestaat vandaag precies 1 jaar! Vorig jaar maakte Koningin Beatrix om zeven uur haar aftreden bekend via de nationale televisie. Toen ontstond ook het idee een soort "eerbetoon" aan haar te brengen, iets wat toch als "een beetje uit de hand gelopen" beschouwd mag worden. Als één van de grootste bouwprojecten van een Nederlandse Fansite ooit is Het Loo niet meer weg te denken van Simsolution! Hieronder de laatste updates en nieuwste inrichtingen, die ik speciaal voor vandaag heb bewaard (Incl. een overzicht van het afgelopen jaar).

    Maart 2013
    screenshot575m.jpg

    April 2013
    screenshot605.jpg

    30 April 2013 (Koninginnedag)
    screenshot607.jpg

    Juni 2013
    eeca.jpg

    Augustus 2013
    hsle.jpg

    September 2013
    1su7.jpg

    Oktober 2013
    cv8b.jpg

    November 2013
    d1y0.jpg

    Nieuwe inrichtingen December-Januari 2013-2014

    Paleis Het Loo, vestibule, Voorhuys
    9ne7.jpg

    Paleis Het Loo, vestibule, Achterhuys
    8kn0.jpg

    Paleis Het Loo, Bentinck Kamer
    leut.jpg

    Paleis Het Loo, Oude Eetzael
    6b6u.jpg

    Paleis Het Loo, Dameskwartier
    ahox.jpg

    Paleis Het Loo, Badkamer
    0igz.jpg

    Paleis Het Loo, Salon Koningin Wilhelmina (Voorheen: Blauwe Salon)
    8pzf.jpg

    Paleis Het Loo, Werkkamer Koningin Wilhelmina (Ingericht als Zitkamer)
    t2y3.jpg

    Paleis Het Loo, Garderobe Prinses Juliana
    ipki.jpg

    Paleis Het Loo, Badkamer
    w2j7.jpg

    Paleis Het Loo, Zitkamer Koningin Emma (Ingericht als Woonkamer Prins Bernard)
    tsbs.jpg

    Paleistuinen, Venusfontein
    sbpa.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Wow, wat heb jij een doorzettingsvermogen!

    Ik vind het prachtig wat je hebt gemaakt t/m de inrichting aan toe. Je hebt echt een mooie koninklijke stijl gevonden met prachtige kleurencombinaties en sfeer. Helemaal top.

    Hoe dan ook, gefeliciteerd.
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Dankjewel, Libby! :D
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    februari 2014 aangepast
    Nog één week kan worden meegedaan met de Simsolution Eindejaarswedstrijd! Er gaan spectaculaire prijzen de deur uit en er zijn jammer genoeg nog geen inzendingen. Doe dus snel mee!

    http://simsolution.weebly.com/paleis-het-loo---eindejaarswedstrijd.html

    LET OP: Als je De Sims 3 Studententijd al hebt, doe dan toch mee met de wedstrijd! Dan krijg je namelijk De Sims 3 Buurtleven mee naar huis!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    maart 2014 aangepast
    Pfoei, een beetje laat, maar de winnaar van de Simsolution-Eindejaarswedstrijd is bekend! En er is wel één inzending verstuurd! :XD: Dus, Karlijn, van harte met je winnende foto. Je prijs is verstuurd!

    120Screenshot_64.jpg

    Ook zijn er, in de tussentijd, een aantal nieuwe ruimtes ingericht in Het Loo. De hoofdzakelijke ruimtes op de Begane Grond hoop ik deze vakantie te hebben ingericht. De Oostelijke en Westelijke zijvleugels van het Paleis dienden vooral als toegang voor het personeel en waren in gebruik door verschillende hovelingen. Helaas is hier weinig van bekend en kan ik deze dus ook niet 'goed' inrichten.

    Zitkamer Prins Hendrik
    553Screenshot_1137_Medium.jpg

    Werkkamer Prins Bernard
    446Screenshot_1154_Medium.jpg

    Nieuwe Eetzaal
    944Screenshot_1165_Medium.jpg

    806Screenshot_1170_Medium.jpg

    191Screenshot_1160_Medium.jpg
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    maart 2014 aangepast
    Had je niet gezegd dat de wedstrijd gedaan was ergens begin februari? Laat ook maar. :P

    vEDIT: Oh, oké.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    maart 2014 aangepast
    ^ Dat was hij ook. Een inzending die later dan, ik meen, 19 februari (20:00 uur) werd ingezonden door Rembrandt is ook niet meer geaccepteerd. Ik heb de prijs al lang en breed naar Karlijn verstuurd, maar ik kon pas laat tijd vinden er een forumpost van te maken... :P
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    augustus 2014 aangepast
    Hallo allemaal!

    Ondertussen is het nieuwe Sims-forum er! Hoera! (Of niet!) xD We gaan een nieuwe tijd tegemoet. Een tijd waarin, of we het nu leuk vinden of niet, en dan kijk ik met name naar mezelf, we zeer waarschijnlijk toch een nieuwe persoonlijke periode in gaan. En ook die "persoonlijke periode", waar ik zojuist over sprak, reflecteer ik grotendeels op mezelf. En ik denk dat dat voor velen ook zo geldt. "De Sims" als spel heeft een plaats ingenomen in mijn persoonlijke leven. Dat klinkt misschien ietwat dramatisch of sentimenteel, maar ik zit er niet ver naast als ik zou beweren dat "De Sims", meer dan andere "games" (een woord dat ik tot op heden nog steeds erg vreemd vind klinken, al klinkt het woord "spellen" niet veel beter...), een band heeft weten op te bouwen met de spelers an sich. Een band die niet alleen creativiteit stimuleert, maar ook ons persoonlijk denkvermogen (denk aan "De Sims" als onderwijsmiddel een aantal jaren geleden). De Sims 4 voegt hier, wat mij betreft, een geheel nieuwe dimensie aan toe. En ik weet dat dat voor velen misschien ook niet zo is. Maar toch. Een historisch moment in de geschiedenis van "De Sims" kan en mag in mijn ogen niet onopgemerkt blijven.

    Ik weet dat sommigen dit volkomen nutteloos achten, maar toch wil ik het graag genoemd hebben. Ik vind het ook wel leuk, eerlijk gezegd. Ik ben zelf absoluut niet van de kliekjesvorming. Saamhorigheid vind ik belangrijk, maar men kan er ook te ver in gaan. Contact met andere mensen en mensen van mijn leeftijd, ik ben momenteel 16 jaar oud, is soms lastig. Zeker omdat ik nog ben opgegroeid in een gezin waar men rekening met anderen houdt en tafelmanieren van belang zijn. Sommigen spreken van een generatiekloof, ik heb het liever over een verandering in de belevingswereld van mensen onderling. Opvoedkunde lijkt tegenwoordig een raar woord. Of liever gezegd: Men lijkt niet meer te weten hoe het moet. Of nee: Men heeft daar andere ideeën over dan ik. En dat kan best. Maar dat is lastig. Wil je deelnemen aan deze maatschappij, zul je zelf moeten veranderen. Het schijnt dat je tegenwoordig altijd maar bereikbaar moet zijn, een mobiel telefoontje nodig hebt en verder deel moet nemen in het theater van het dagelijks leven. Want zo noem ik dat graag. Het (school)leven is een theater! Men speelt continu een rol. En als je niet mee verandert, word je van het podium afgestuurd. Dan 'hoor je er niet meer bij'. Ik ben ook niet van het internetcontact. Maar de manier waarop hier met mensen wordt omgegaan, ondanks hun afkomst, relatie, geslacht of belevingswereld, is bijzonder. "De Sims", een relatief onschuldig spelletje, weet kennelijk ook groepen bij elkaar te brengen. Het gevoel te geven dat 'je ertoe doet'. Dat je misschien dan toch ergens goed voor bent. Dat je kunt laten zien wat je waard bent en door je misschien ook eens af te sluiten van 'de echte wereld' en je ultieme leventje zelf kunt ontwikkelen. Daarmee zeg ik niet dat dat per se beter is. Daarmee zeg ik enkel dat ik dat bijzonder vind. En dat ik ook geholpen ben met wat afleiding hier, op de site, tijdens het spelen van de game. En dat ik dankbaar ben dat ik de warmte van de mensen hier mag ervaren. En dat deze vrienden (nee, niet tussen aanhalingstekens) wel degelijk een plaats innemen in mijn leven. Ik weet van sommige mensen dat zij nog graag van theaterspelen houden. Zij blijven ook op de fora graag in hun rol. Maar van het merendeel ben ik ervan overtuigd dat dit mensen tot in hun tenen zijn. Mensen. Zonder rol, zonder fake. En dat. Dat vind ik enorm bijzonder.

    Dat wilde ik eventjes gezegd hebben, haha! En nu maar eens eventjes over Simsolution. Daar heb ik de afgelopen tijd niet veel meer over gesproken. Dat komt, omdat ik het ook erg druk heb gehad. Cliché, ik weet het. Ik ga ook geen dingen meer beloven, zoals ik afgelopen tijd (te) vaak heb gedaan. Het heeft geen zin meer. Ik ga over twee weken over naar 5VWO (voor de Belgische mensen onder ons, de vijfde klas van het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs). Eigenlijk 5Gym (Gymnasium; ik heb Grieks). Dat is een loeizware opleiding. Dat lijkt misschien ietwat overdreven, maar zeker voor een persoon als ik die graag het uiterste uit zichzelf haalt, (een eigenschap waarmee ik vorig schooljaar zelfs de beste van de 4e jaarlaag ben geworden met een 8.9 gemiddeld over alle vakken(!)), is dit niet niets. Ook naast school, speel ik met veel plezier trompet en daar zit ook veel tijd in. Dat werkt ontspannend, zeker. School werkt in zekere mate ook ontspannend. Maar het is ook fijn om eens even 'niets' te doen. En werken aan een Sims-fansite werkt niet altijd even ontspannend. En belofte maakt schuld. Dus ik zou een graf voor mezelf graven als ik nu zaken zou beloven en die vervolgens niet zou nakomen. Daarvoor ken ik mezelf te goed en dan werkt Simsolution meer als een opgave op mij, dan als ontspanning. Daarbij komt ook dat mijn thuissituatie niet helemaal ideaal is en dat op school ook niet altijd even leuke dingen gebeuren (het plotseling overlijden van een leerling, het plotselinge vertrek van een geweldige leraar naar aanleiding van een relatie met een leerlinge). Het hakt er allemaal eventjes in. En dat is niet altijd even makkelijk.

    Toch sta ik niet stil. Ik heb vandaag contact opgenomen met Paleis Het Loo. Dat contact is sinds februari van dit jaar eigenlijk een beetje verwaterd. Tot voor kort had ik contact met een PR-medewerker van het Paleis, maar volgens mij werkt hij er nu niet meer (of heeft hij het te druk met bepaald werk voor andere opdrachtgevers) en is hij mij misschien eventjes vergeten. Dat neem ik hem niet kwalijk, integendeel. Ik ben dankbaar dat ik contact met het Paleis heb mogen onderhouden. Maar ik vond het nu wel tijd worden om dat contact daadwerkelijk voort te zetten en ideeën en gedachtegangen concreet te maken. Ik heb nog geen e-mail terug, maar dit gaat ongetwijfeld niet zo heel erg lang duren. Een andere medewerker heeft mij beloofd te helpen. Dus dat is nog even wachten geblazen. Bovendien ga ik er zeer waarschijnlijk volgende week heen. Dat is niet zo spannend, ik ben er al twee keer geweest. Maar wel ontzettend leuk. Even kijken of het echt zo lijkt op de Sims-versie. Want de laatste keer dat ik er was, is toch alweer 4 à 5 jaar geleden! Dus dat wordt wel heel erg genieten in die laatste vakantieweek!

    Tenslotte heb ik een nieuwe site gemaakt, speciaal voor Paleis Het Loo: http://paleishetloo-simsolution.weebly.com/. Ook hier is nog lang niet alles van afgewerkt. Alleen de inrichting is al een beetje toegankelijk. Maar ach. Het gaat om het idee. En de rest volgt vanzelf! Verder ben ik aan Simsolution aan het werken. Een nieuwe Sims4-pagina komt hopelijk vóór 4 september online. Want die heb ik natuurlijk al besteld! Ik ben er eigenlijk erg enthousiast over! Alleen... ik ben bang dat er geen CAW functie in aanwezig zal zijn, wat een vervolg op "Het Loo" steeds onwaarschijnlijker maakt... Dat is jammer. Maar bijzaak. Ik focus me nu op belangrijkere dingen: het uitproberen van De Sims 4! Want dat lijkt me ontzettend leuk! - Overigens is mijn PC straks zeer waarschijnlijk wel weer eventjes weg. Mijn koelingssysteem is misschien defect en dat helpt ook niet echt met het werken aan Het Loo. Bijvoorbeeld: Ik moet soms wel 20 seconden wachten op een meubel als ik deze heb aangeklikt. Als ik zo een kamer moet inrichten, word je daar echt moedeloos van, geloof me. Dus hopelijk komt ook daar schot in de zaak!

    Ik heb jullie nu wel op de hoogte gebracht van mijn persoonlijke ideeën, belevingswereld en mijn persoonlijke leventje met "De Sims". Alsjeblieft, reageer op dit bericht. Deel jouw ervaringen (m.b.t. de site uiteraard) en wie weet haal ik daar weer inspiratie vandaan om aan de slag te gaan met Simsolution. Hopelijk blijven jullie op de hoogte en vinden jullie het waard om op de hoogte gehouden te worden. Want daar doe ik natuurlijk heel erg mijn best voor!

  • SimGandrSimGandr Berichten: 34 Pruttelende Peuter
    Hey hey Winterbaron :) Ik heb je stuk met aandacht gelezen en ben het met je beslissingen eens. De sims moet uiteraard wel leuk blijven en geen "must" worden want dan mist het eigenlijk het doel waarvoor het bestemd is. Aangaande je traject "Paleis Het Loo" ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik dat niet echt nauw op de voet heb gevolgd maar wat ik ervan zag was echt wel zeer bewonderenswaardig. Zeer gedetailleerd en dat geeft aan dat je echt wel oog voor zaken hebt :) Ik weet, van een video van Sim Supply die op een creators camp geweest is van EA dat er geen CAW in sims 4 aanwezig zal zijn. Dus ik vrees idd dat een Paleis Het Loo in sims 4 niet bepaald een te realiseren iets zal zijn. Jammer, maar wat nu nog niet is wil niet zeggen dat het er nooit komt natuurlijk. Misschien gaat het wel komen in de manier waarop we het ook in sims 2 kenden. Ik meen me te herinneren dat men daar wel werelden kon maken van stukken grond met al ingedeelde wegen enz. Dus wie weet. Hoewel ik wellicht Paleis Het Loo niet zo close volg wil dit niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in de verdere ondernemingen die je in de sims doet. Maar zoals je al aangaf ga je een toch wel zwaarder schooljaar onder andere tegemoet dus ik kan me voorstellen dat je niet echt kan zeggen wat je plannen gaan zijn. Daarom zeg ik... Doe het kalm aan, echte leven gaat immers altijd voor op zaken als bijv. de Sims. Maar ik lees graag van je wat je mogelijk gaat doen als je er klaar voor bent. Komt goed. Tot die tijd, hou je hoofd hoog, laat de moed niet zakken en hou de eer aan jezelf ;) Tot een volgend bericht! Knuf, SimGandr.
    6937635.jpg?617
  • PatriciaPatricia Berichten: 51
    Lieve Hilco, ik herken heel veel dingen maar al te goed. Met name het theatherleven wat jij beschrijft. Als info: daar hoorde ik nooit bij omdat ik niets anders wil en kan zijn dan mezelf. En jammer genoeg val ik daarmee vaak buiten de boot, haha. In ieder geval: welkom terug! Ik hoop dat je een super vakantie hebt gehad. Doe wat goed voelt voor jou. Ik hoop dat het alsnog goed mag uitpakken met Paleis het Loo, al twijfel ik daar niet teveel aan want je project is gewoon prachtig ^_^ Dank je wel voor het delen van je gedachtes, ideeën, gevoelens e.d. Je moeite wordt altijd enorm gewaardeerd, ook al zie je dat misschien niet altijd door de personen van wie jij het zou willen zien :-) Veel liefs, Patricia
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    augustus 2014 aangepast
    Dankjewel voor jullie positieve reacties! Dit heeft mij ook geïnspireerd om een nieuwe Paleis Het Loo-wedstrijd te organiseren. Hopelijk helpen jullie een handje mee om dit opnieuw tot een succes te maken!

    Ik ben afgelopen woensdag naar Paleis Het Loo geweest en heb al wat inkopen gedaan voor de prijzen. Waar wachten jullie nog op? Grijp die muis, scrol naar beneden en kijk hoe je mee kunt doen!

    eq66qkr0qlcj.jpg

    Wat moet je doen?
    De opdracht is vrij simpel. De bedoeling is dat je een ruimte inricht die in Paleis Het Loo voor zou kunnen komen. De lengtematen zijn vrij simpel: 7 "hokjes" breed en 10 à 12 "hokjes" lang. De voorwaarden in deze ruimte zijn beperkt. De inrichting moet natuurlijk ouderwets zijn: Paleis Het Loo is in de 17e eeuw geopend (dat was dus ruim ná de Middeleeuwen!). Haal inspiratie uit de ruimtes die ik zelf al heb gemaakt. Die ruimtes kun je hier vinden. Verder mag de ruimte géén bad- of slaapkamer zijn, maar ook geen eetkamer en geen keuken. Je kunt rekening houden met de ramen van het Paleis (zoals je op de afbeeldingen hieronder zult zien), maar dit is geen noodzaak.
    Wat kun je winnen?
    Allereerst verdien je eeuwige roem! Uit de mooist ingerichte ruimtes kies ik er twee, die ik zal plaatsen in de zijvleugels van Paleis Het Loo in De Sims 3 (zoals je op de afbeeldingen hieronder kunt zien). Waarom ik deze niet zelf inricht, is eenvoudig: Er is geen informatie over deze ruimtes beschikbaar, dus ik zou niet weten wat ik er zou moeten bouwen. De makers van de twee mooiste ruimtes verdienen natuurlijk nog wel meer dan enkel eeuwige roem :-). Zij krijgen ieder een Paleis Het Loo-verrassingspakket opgestuurd! Dit pakket zal bestaan uit veel verschillende verrassingsitems die ik uit Paleis Het Loo in Apeldoorn zelf heb meegebracht, toen ik er afgelopen woensdag (20 augustus) op bezoek was. Een onderdeel van dit verrassingspakket zal ook een heuse Paleis Het Loo-bouwplaat vormen!
    Tot wanneer kun je je inzending doorsturen?
    Je kunt aan deze wedstrijd meedoen tot en met 3 oktober, 2014! Dat betekent dat je ruim de tijd hebt om aan dit project te werken.
    Na 19:00 uur sluiten de posten. Inzendingen die na die tijd nog worden verstuurd maken helaas geen kans meer op de prijs.
    Wat moet ik met mijn inzending doen?
    Maak van jouw eigen Paleis Het Loo-kamer een aantal mooie screenshots. Dit doe je door tijdens het spel op de "C"-toets op het toetsenbord te klikken. Vervolgens worden deze screenshots opgeslagen onder "Mijn documenten/Electronic Arts/Sims 3/Screenshots/". Stuur de mooiste screenshots door via het contactformulier of via dit e-mailadres: simsolution@live.nl!
    Wat gebeurt er met mijn inzending?
    Alle inzendingen worden hier, op de site, gepubliceerd. Het hangt van mijn tijd af of ik de inzending direct na verzending kan publiceren op Simsolution. Ik probeer alle inzendingen zo snel mogelijk op de site te publiceren. Er kan niet worden gestemd op een inzending.
    Na vrijdag 19:00 uur, kunnen geen inzendingen meer worden verstuurd. Ik ga dan zo snel mogelijk de winnaar(s) uitkiezen op basis van voorgenoemde punten. Vervolgens zullen de winnaars worden gepubliceerd op Simsolution. Ik zal daarna zo snel mogelijk met hen contact opnemen over de prijs.

    Dan rest mij nog één ding te zeggen: Succes!

    Kijk op deze pagina voor meer informatie en belangrijke bouwfoto's: http://simsolution.weebly.com/paleis-het-loo---bouwwedstrijd.html
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    Hoi allemaal,

    Er zijn een aantal nieuwe ruimtes toegevoegd op afdelingssite van Simsolution over Paleis Het Loo. Ik spreek dan onder andere over het Trappenhuis, het Friese Kabinet en het Stenen Stuk. Op deze pagina kun je de ruimtes, de inrichting en de historie ervan, bewonderen: http://paleishetloo-simsolution.weebly.com/inrichting.html

    Verder heb ik tijdens mijn bezoek aan Paleis Het Loo inspiratie opgedaan om o.a. het Paleis zelf en een deel van de Paleistuinen (waaronder de entree) grondig te renoveren. Het ziet er nu nog realistischer uit (al zeg ik het zelf). Oordeel zelf en bekijk onderstaande foto's maar eens!

    Tot de volgende ronde!!

    xfryvahhyn4t.jpg
    Entree

    bkfk7gwuwr8u.jpg
    Entree met zicht op de Vestibule van het Paleis

    3mms1udsx4ig.jpg
    Paleis incl. nieuwe dakkappellen en schoorstenen met bijgebouw aan de rechter zijvleugel

    rqgfnpqa1o2i.jpg
    Diepe entree met zicht op de Vestibule van het Paleis

    8k6tvfw6wf3z.jpg
    Zeer diepe entree met wachtersposten aan weerszijden van het pad

    3iy2er5sho5o.jpg
    Vestibule bij nacht

    wmyqk0r02r2f.jpg
    Paleistuinen bij nacht

    (De Koningstuin -links van het Paleis- en de Koninginnetuin -rechts van het Paleis- staan nu in de renovatie. Het wordt ongelofelijk mooi, maar om de spanning erin te houden, post ik daar nu geen foto's van. Het neemt wel even wat tijd in beslag, maar daarna heb je ook wat!)

  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    Hoi allemaal,

    Ik had jullie beloofd op de hoogte te houden van de restauratie van de Paleistuinen van Het Loo. Vandaag heb ik de Koningstuin links van de Vestibule van het Paleis opnieuw ingericht. Er moeten hier en daar nog wat details worden aangebracht om het nog mooier te maken, maar het resultaat staat al in de kinderschoenen. Bekijk onderstaande foto's maar!

    cl9q65bhsd4c.jpg

    zob3ld3e7ule.jpg

    uzh4htwz4zbd.jpg

    vpii5u52an0i.jpg

    hoieefpxx1u9.jpg

    lufrgjaqrmy5.jpg


  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    september 2014 aangepast
    Hoi allemaal,

    Ik heb de Paleistuinen van Het Loo aangepast naar het origineel, al enkele weken geleden. Hieronder daar een screenshot van.

    yf85bbkxfis1.jpg

    Verder staat er al enige tijd een Paleis Het Loo - filmpje online!

    https://www.youtube.com/watch?v=Ke6QdhxlYg8

    Hier is het eindproduct van het Paleis te zien, waarvan eigenlijk alleen de kelders en de bovenverdieping(en) moeten worden ingericht.

    Ook heb ik inmiddels De Sims 4 ontvangen. Ik ben bezig met een huis, daar mogen jullie alvast een voorproefje van zien... Dit wordt natuurlijk nog wel beter, maar dit is zeg maar een soort "uitprobeer-huis".

    no6ktvdnmbgu.png

    Dan wens ik jullie nog een heel fijn weekend toe!
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    Hoi allemaal,

    Ik heb tot nu toe (helaas) nog geen inzendingen ontvangen. De Simsolution-bouwwedstrijd loopt nog ruim een week, dus ik zou zeggen: Doe gezellig mee en maak kans op één van die twee prijspakketten!

    http://simsolution.weebly.com/paleis-het-loo---bouwwedstrijd.html
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    Prettige Kerstdagen en een fantastisch mooi 2015 toegewenst, voor jullie allemaal!

    https://www.youtube.com/watch?v=hIHEsDi4TN8
  • winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    Hallo allemaal,
    Daar ben ik weer! B) Na een hele lange tijd, een jaar om precies te zijn. Hoe gaat het met jullie? Paleis Het Loo in De Sims heeft een tijdje in de koelkast gestaan. Ik ben erg druk geweest met mijn muzikale activiteiten en allerlei examens, omdat ik dit jaar in mijn eindexamenjaar ben beland.

    Dat heeft meteen iets met deze post van doen. Ik heb dit jaar namelijk ook mijn Profielwerkstuk moeten maken. En raad eens naar mijn onderwerp... Paleis Het Loo, natuurlijk! Ik heb onderzocht welke keuzes er zijn gemaakt tijdens de restauratie (1977-1984) van Paleis Het Loo en daarover heb ik een volledige scriptie geschreven die zo'n 65 pagina's bevat, exclusief een bijlage van nog eens 20 pagina's. Mochten jullie interesse hebben, laat even een reactie achter, dan stuur ik je het werkstuk op. Paleis Het Loo heeft hem intussen ook al ontvangen. De webbeheerder van paleizen.nl wil me zelfs al als bron gebruiken als ze over de huidige museumsituatie in vergelijking met het oude paleis wil gaan schrijven. Ik ben erg blij dat er na hard werken zo'n mooi werkstuk tot stand is gekomen met een onderwerp dat me heel erg interesseert.

    Ik wens jullie voor nu alvast ontzettend mooie feestdagen en een wonderschoon 2016 toe. Tot snel!

    Hilco
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top