Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build my Dream - De Sims 4 Seizoen 1 - inleveren/stemmen gesloten

124»

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2015 aangepast
    kiugmf9nulsg.jpg

    De inzendingen

    Neem alsjeblieft de tijd om de inzendingen te bekijken en je stem uit te brengen. Stemmen kan tot minstens zondag 29 november 19.00 uur *.

    EDIT: Stemmen kan tot dinsdag 1 december 12.00 uur.

    Baseer je stem op de lopende opdracht en in hoeverre de deelnemers zich hier aan hebben gehouden.

    Stemmen doe je door 1 +stem en 1 -stem te geven aan de inzending die je het mooist (+) en het minst mooi (-) vindt bij voorkeur met een toelichting, deelnemers waarderen dit en daardoor kunnen ze beter worden in bouwen. Je kan ook alleen je +stem en -stem toelichten.

    * Opmerking over stemronde:
    In verband met real-life bezigheden ben ik nog niet klaar met het uitwerken van de finale opdracht. Om te voorkomen dat er een gat komt tussen het sluiten van de stemronde en het online plaatsen van de finale opdracht, laat ik de stemronde wat langer open dan normaal. Ik laat zondagavond (misschien eerder als ik het niet vergeet) weten of ik de stemronde sluit of nog een dag of 2 open laat. Dan verwacht ik de finale opdracht wel klaar te hebben.
    Post edited by SimLibby on
  • DevelyDevely Berichten: 132
    * Meliszie:

    Buitenkant: De indeling van de kavel vind ik leuk. De gebouwen hebben leuke vormen. Het water had wel wat overheersender aanwezig mogen zijn, nu krijg ik niet direct een Venetië gevoel.
    Ik mis ook wel wat kleur, zowel op de gebouwen als de aankleding (bloemen/ planten). Sommige gebouwen komen hierdoor wat saai over.

    Boekwinkel/ yogastudio/ lounge: Leuk dat de gebouwen allemaal een verschillende hoogte en kleur hebben. Ook de daken zijn allemaal anders. Vooral de Lounge vind ik aan de buitenkant wat saai. Een dakrandje had hier niet misstaan, denk ik.

    De boekwinkel ziet er vanbinnen erg leuk uit. Leuke download gebruikt hiervoor, het geeft een goede sfeer. Het huisje boven de winkel is klein, maar functioneel. Leuk ingericht.

    De yogastudio vind ik toch wel heel donker, maar is erg leuk ingericht. Zijn er ook douches/ toiletten?

    De lounge is erg mooi, leuk die natuurlijke sfeer, wel veel downloads.

    Huis: Ook deze buitenkant vind ik aan de saaie kant, zeker ook vanwege de kleur. De inrichting is heel erg leuk!

    Souvenirshop: Hier mis ik ook een dakrandje, en wat afwerking. Zeker aan de achterkant. Wel leuk vind ik het idee van een souvenirshop! De binnenkant is ook weer leuk gedaan.

    Restaurant: De voorkant is erg leuk, met die planten boven het terras! Dit geeft het geheel echt een Mediterraans sfeertje. Ik weet niet zo goed wat ik van de binnenkant moet denken. Jammer dat er zowel donkere als lichte meubels staan. De schilderijen, planten en gordijnen maken het wel af.
    Grappig de grote eetzaal!

    Bakker: Schattig gebouwtje! Vanbinnen mis ik een beetje sfeer, misschien omdat de grote cupcakemachine in de winkel staat.

    Huis: Die kiosk vind ik echt heel erg leuk gedaan! Leuk ingericht.

    Kerk: Mooi gebouw, leuke vormen en hier is gelukkig wel wat meer versiering en aankleding! De functie van het grote balkon rondom ontgaat me een beetje, misschien waren een paar bankjes wel leuk geweest zodat men rustig kan zitten en van het uitzicht kan genieten. De binnenkant is leuk ingericht, echt een kerksfeertje!

    Over het algemeen heb je erg veel leuke kleine gebouwtjes gemaakt, met veel verschillende soorten functies. De inrichting van deze verschillende gebouwtjes vind ik ook leuk. Maar toch mis ik het Venetië gevoel, het water is er, maar te weinig aanwezig als je begrijpt wat ik bedoel.



    * MDianaSanders

    Buitenkant: Heel erg mooi gedaan, het water is duidelijk aanwezig! De kleuren zijn zeer mooi, de afwerking van de verschillende gebouwen ook. Mooie afwisseling tussen vormen van de gebouwen en de daken. Er is voldoende groen aanwezig voor de sfeer, al vind ik de randen van de kavel wat aan de kale kant.

    Horeca eiland: Mooi gedaan! De gebouwen hebben een mooie vorm en ik vind de galerij echt heel leuk gedaan! Het restaurant heeft echt een Mediterraanse sfeer, goed gedaan.
    De ijssalon is heel leuk, zeker met die tapijtjes! Ook de bakkerij is heel erg leuk, grappig dat wij alle drie de bakkerij roze hebben gemaakt!
    De nachtclub vind ik persoonlijk een beetje spooky met die spinnenwebben, brr! Maar is verder prima ingericht. De lounge zier er leuk uit, mooie kleuren. Wat is het atelier leuk! Wellicht een beetje aan de donkere kant, maar zeer leuk ingericht.
    Het dakterras is heerlijk ontspannend.

    Winkelgalerij: Ook deze ziet er zo leuk uit! Het is meteen duidelijk vanaf de galerij dat het om winkeltjes gaat. Ook de winkeltjes zelf zijn erg leuk ingericht. Ik vraag me af of het mogelijk is om de paspoppen aan te kleden als je het kaveltype tijdelijk wijzigt in een winkel en later terugzet naar Nationaal park. De pianobar, de bar en de kaartkamer zijn ook leuk. Mooie kleuren en functioneel ingericht. De balkonnetjes zijn schattig!

    Werkplaats: Zo goed gevonden en uitgevoerd! Echt heel erg leuk gedaan, niets op aan te merken!

    Sportschool: Een mooi gebouw, mooie afwerking. Alleen het dak vind ik niet zo mooi. Dat is teveel een allegaartje van losse onderdelen. De inrichting is goed gedaan.

    Parkje: Heel erg mooi en sfeervol!

    Kerkje: Mooie vorm en goede afwerking. Normaal ben ik niet zo’n fan van heel veel verschillende soorten ramen in 1 gebouw, maar het pakt hier goed uit. De sfeer vanbinnen is erg romantisch, goed gedaan!

    Haventje: Heel goed gevonden en leuk uitgevoerd!

    Bed & breakfast: Mooi ingerichte en functionele ruimtes. Het minimuseum en de minibieb zijn erg leuk!
    De buitenkant is erg speels, erg leuk ook die trappen aan de buitenkant en tussen de gebouwtjes in. De vele plantenbakken aan de zijkanten vind ik echter een beetje teveel van het goede!

    Dit is een zeer geslaagde versie van Venetië in mijn ogen. Veel afwisseling, mooie afwerking en leuke, originele ideeën.

    Minstem: Meliszie
    Plusstem : MDianaSanders
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @deelnemers, allemaal erg goed gedaan <3.

    Devely
    • Mijn eerste indruk: wauw! Echt prachtig.
    • Die overdekte passages zijn erg leuk gevonden.
    • Leuk detail dat een boot een beetje schuin staat.
    • Creatieve indeling van de kavel, leuke vormen van de gebouwen/huisjes/kade’s/terras/steigers, leuk hoe al de gebouwen/kade’s e.d. overlopen in een andere kade/gebouw.
    • De inrichtingen vind ik ook prachtig: mooie kleurenschema’s (binnen en buiten), meubels, etc.
    • Goed bedacht (en uitgevoerd) die gordijnen naast de televisie in de cinema. Dat maakt het allemaal net iets echter.
    • De kamer die ik het minst uitgevoerd vind is de gamekamer. Maar dan nog: zelfs die kamer is toch ook mooi.
    • De sfeer van de gehele kavel is gezellig en warm. Er is ook voldoende te doen voor Sims en volgens mij kunnen Sims overal goed bij.
    • Alleen erg jammer van EA dat als je dus een echte kassa hebt, zoals jij, je die kennelijk niet op alle openbare kaveltypes kan gebruiken.
    • Je hebt alleen dezelfde naam voor je kavel als ik gebruikt, behalve dat jij het in het Italiaans hebt gedaan: “Avontuur in Venetë”. Wat kan ik daar over zeggen: great minds think alike!

    Meliszie
    • Blij dat je hebt doorgezet. De meeste spelers kennen dit soort problemen met uitvallen/opslaan wel en het is s….tvervelend om voor de 3e keer dezelfde kamer weer in te richten vanwege dit soort problemen.
    • Ik heb die blauwe muren ook nauwelijks gezien op Venetië foto’s - behalve dan op foto’s van spelers die Venetië hebben nagebouwd en in Burano (zie mijn handleiding “Venetië in vogelvlucht”).
    • De huisjes in Venetië zijn wel warm en dat is jouw Venetië ook.
    • Ook bij jou staat een boot leuk schuin.
    • Je hebt een leuke indeling van de kavel met leuke vormen van de huisjes e.d.
    • Leuk bedacht dat de oude man boven de boekenwinkel woont.
    • Leuk ook die souvenirshop, goed voor het toerisme en Venetië is toch echt wel een toeristentrekpleister met een fascinerende geschiedenis.
    • Ook op jouw kavel is voldoende te doen, met leuke locaties op de kavel.
    • De inrichtingen vind ik mooi, ik heb alleen niet die wauw factor.
    • Ik vind die kleine brug tussen het restaurant en de bakker erg schattig.

    MdianaSanders
    • Mijn eerste gevoel bij jouw kavel is druk. De gebouwen voelen voor mij zo op elkaar gepropt. Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat je veel van de gebouwen hoog hebt gemaakt: twee of drie verdiepingen. Andere deelnemers hebben ook hoge gebouwen, maar die kavels zijn m.i. wel ruimtelijk. Kan mijn vinger er alleen niet helemaal opleggen waar dat dan aan ligt. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat je minder ruimte tussen de gebouwen hebt als de andere deelnemers. Maar toen ik dat bestudeerde, zag ik dat dat eigenlijk best meeviel (er is genoeg water e.d.). Misschien is het het uitzicht, dat dat minder is omdat er een hoog gebouw in de weg staat.
    • In de hoogte van de gebouwen had ik graag wat meer variatie gezien.
    • Heel leuk dat je een ijssalon hebt gemaakt. Het ijsjes kleed is erg goed bedacht en uitgevoerd. Ik hou wel van dit soort “kleine” details.
    • Het thema van de nachtclub doet me Halloweens aan. Al vind ik dit een geweldig thema, ik vind het niet passen bij Venetië.
    • Een bed in een atelier vind ik niet logisch.
    • Je hebt leuke winkels bedacht: zoals ook de kledingwinkel en ijssalon wat ik al eerder zei.
    • De pianobar en de gekleurde bar ernaast vind ik erg sfeervol ingericht.
    • Wat kan je toch heerlijk uit je nek kletsen met de beroemde Gepetto Simvarius. Ik vind de buitenkant van de werkplaatst alleen niet zo mooi uitgevoerd. Het gaat me dan vooral om de gebruikte/gecombineerde kleuren. Binnen doet het wel oud en doorleefd aan. Ik stel me voor dat dat past bij Gepetto.
    • Op het dak van het voormalig badhuis gebeurt me teveel. Soms is minder juist meer. Ik vind de wastafels binnen (met dat steen) erg mooi.
    • Het kleine parkje tussen het badhuis en de kerk vind ik erg goed gelukt.


    Mijn + stem gaat naar Devely.
    Mijn - stem gaat naar MdianaSanders.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Voor ik mijn stem plaats eerst even dit: ik schrijf mijn stemmen altijd eerst in word zodra er een opdracht is ingeleverd. Daarna kopieer en plak ik het naar deze site. Het kan dus zijn dat er in mijn stem opmerkingen staan, die elders al zijn uitgelegd. Lees daar maar gewoon overheen :-)

    Nou, komt íe:

    Devely:

    Eerste indruk: Mooi! Leuke afwisseling tussen de daken en gebouwen. Genoeg water, waar de boren doorheen kunnen varen. Leuk bedacht, de overdekte passage waarbij je uitkijkt op het terras van het restaurant. Serieus, ik bleef kijken. Zo gaaf gedaan!

    Goede kleuren gekozen voor de bibliotheek. Rood doet altijd statig aan vind ik. Ik vind alleen de vloerkleden er niet zo bij passen, eigenlijk.

    De buitenkant van het trouwkapelletje vind ik heel schattig. Die toren die zo uitsteekt, geweldig. De binnenkant is ook mooi.

    De sportschool spreekt me minder aan. Misschien schept de term sportschool wel andere verwachtingen bij mij, maar ik vind het zo kaal. Alsof er weinig te doen is. De kleuren van de fitnessruimte onderin vind ik wel mooi.

    De club vind ik leuk bedacht. Wel donker, maar dat hoort natuurlijk wel bij een club. Ik vroeg me af wat die stipjes zijn op de grond? Is het een lamp? Is het een voerkleed? Ik vind het wel mooi namelijk.

    De bakkerij vind ik helemaal leuk. Zo romantisch met die roosjes op tafel. Mama's little bakery :D

    Het hotel vind ik op het eerste gezicht erg blauw. De receptie vind ik leuk gedaan en de sleutels die erachter hangen maken het compleet. De eetzaal vind ik wel erg klein voor een hotel. Je kunt er niet zoveel gasten kwijt.

    Ik weet niet of ik de enige was, maar op de dia met de kamers van het hotel loopt er iets door elkaar heen. Ik denk dat het van links naar rechts de speelkamer, studeerkamer moet zijn, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind in dat geval de studeerkamer erg groot. Oh wacht, het is een soort woonkamer.
    De slaapkamers vind ik mooi afgewerkt. Als ik moest kiezen zou ik voor Menta gaan. Die vind ik wat rustiger en zachter.

    De bioscoop vind ik een leuke toevoeging. Alleen de vloerkleden vind ik hier ook weer niet goed passen. Ook in de gameroom niet trouwens. Sorry. Ik snap dat je het blauw van de muur terug wilde laten komen, maar ik vind het donkere rood van de stoelen en gordijnen er niet bij passen.

    Het restaurant vind ik wel heel mooi en goed bij elkaar passen.


    Meliszie:

    Eerste indruk: Leuk om de verschillend gebruikte daken te zien. De huisjes zien er leuk uit. Ik kreeg alleen niet meteen het Venetië gevoel.

    De boekwinkel ziet er mooi uit. Heel chic. De kleuren zijn niet erg warm, maar geven wel een luxe uitstraling. Het huisje boven de boekwinkel is klein maar fijn. Het ziet er inderdaad een beetje oude mannerig uit. Donkere kleuren en vooral heel functioneel.

    Grappig dat je de yoga studio expres donker hebt gehouden. In mijn beleving is yoga juist licht :) Ontspannen in het donker uit zich bij mij altijd in slapen hihi

    Het nature café vind ik leuk bedacht en het past allemaal mooi bij elkaar. Ik mis alleen de warmte en gezelligheid.

    Het huis ziet er goed uit. De keuken vind ik prachtig. Mooie kleuren, veel afwisseling. Ik vind deze ruimte wél een warme en gezellige uitstraling hebben.

    Ook de slaapkamer is top. Geweldig bed!
    De souvernirshop ziet er goed uit. Mooie kleur, met dat zacht roze.

    Leuk bruggetje bij het restaurant. Krijg er een zomers gevoel van. Een beetje een pergola idee. In het restaurant heb je voor witte stoelen gekozen met een oranje tafeltje. Maar de grote tafel is bruin met bruine stoelen, dit vind ik niet helemaal bij elkaar passen. Oh ik zie dat je voor het grote gezelschap ook voor die laatste tafels hebt gekozen. Die vind ik dan wel leuk. Maar ik had het leuker gevonden als die andere tafeltjes allemaal hetzelfde waren geweest.

    De bakkerij is goed, maar mist in mijn ogen wat decoraties.

    Ook je andere huis bij de kiosk doet me wat mannelijk aan. Bij mij staat mannelijk kennelijk voor kaal, :) ik mis wat gezelligheid en decoratie.

    De binnenkant van je kerk is leuk! Lijkt echt op een kerk! Statig en met een altaar.

    Leuk ook die foto van Venice by night!

    MdianaSanders

    eerste indruk: Mooi, ik krijg meteen het Venetië gevoel!
    Ik vind het leuk dat de huizen in verschillende kleurtjes en vormen zijn. Toen ik zelf in Italië was heb ik volgens mij vooral geeltinten gezien in de huizen, maar dat is ook alweer 10 jaar terug. Het geheeld doet in elk geval kleurrijk en gezellig aan.

    Het restaurant ziet er mooi uit. Leuk ook hier het overdekte terras waar je kunt uitkijken over het water. De keuken doet inderdaad heel sober aan. Hier had wat decoratie bij gemogen van mij. Italianen vinden eten zo belangrijk. Voor mij zou dat terug te zien moeten zijn in een restaurant.

    De ijssalon vind ik super bedacht. Het kleed in de vorm van een ijsje is voor mij helemaal top. Goed bedacht!

    De bakkerij ziet er ook lief uit. De kleurencombi met dat roze en wit heeft iets heel toegankelijks.

    Volgens mij wacht jouw nachtclub gewoon nog even op de nieuwste uitbreiding ;) Ik vind hem heel druk van kleur, maar het heeft wel iets hips. De lounge vind ik wel gaaf met dat zwart en rood. Het ziet er gezellig uit, maar niet saai. Het heeft iets chics.

    Het atelier heeft iets heel ouds. Leuk gedaan, hoewel mijn eerste gedachte was: wat moet een atelier hier nou tussen? Toch past schilderkunst juist goed bij Italië en ook Venetië, daarom past hij er toch bij.

    De kledingwinkel ziet er prima uit. Jammer van de 'blote' paspoppen, maar ik zie ze zo ook wel eens in winkels staan.
    De boekwinkel vind ik top. De bloemenwinkel leuk bedacht, maar hier vind ik het kleed niet goed passen bij de rest van de inrichting.
    De pianoruimte vind ik heel mooi. Dat paars uit de schilderijen komt heel mooi terug in de rest van het meubilair.
    De bar en de retro kaartenkamer zijn wat mij betreft gelukt!

    Ik vind de werkplaats van Gepetto ontzettend goed bedacht!

    De sportschool vind ik goed passen, alleen de tegels zou ik zelf niet zo snel gekozen hebben. Persoonlijk ben ik niet zo van de motiefjes.

    En het kerkje: Oh Wauw! Wat ziet dat er romantisch uit zeg!

    Het haventje vind ik heel gezellig. Alleen de bloembakken op de muren vind ik niet mooi. Ik snap je klimopwens, maar ik vind dit een beetje rommelig ogen.

    Ik had graag wat meer details van je bed and breakfast gezien, maar ik snap dat je keuzes moest maken om niet op te veel slides uit te komen.


    Conclusie:
    Ik heb gekeken naar welke presentatie mij het meest het Venetië gevoel gaf, want dat ze alledrie mooi zijn moge duidelijk zijn.
    Ik heb heel er getwijfeld tussen Devely en MdianaSanders. Zij sprongen er wat mij betreft uit. En na lang nadenken (het kerkje van MdianaSanders is zooooo mooi! Maar de overdekte passage van Devely is ook zo mooi!) heb ik uiteindelijk besloten mijn plusstem te geven aan Devely.

    Daarom:

    plusstem: Devely
    minstem: Meliszie



    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik zal stemmen namens de groep. Zoals jullie weten doen wij nooit een uitgebreid verslag van hoe en waarom. Wat bij ons wel de doorslag gaf was dat Devely meer Venetië op meren had dan op echte kanalen. Verder zijn de creaties allemaal mooi gemaakt en doen niet echt voor elkaar eronder. Maar wij zullen als groep dan ook keuze moeten maken en ons inzicht is dat de presentatie ook bijdraagt wie of wat wij kiezen. Korte presentatie hoef niet slechter te zijn en soms nog beter dan erg lange presentatie. Maar al met al is de keuze door ons als volgt gemaakt:
    Devely -1
    MDianaSanders +1

    Nogmaals, jullie zijn allemaal winnaars maar ja er kan maar eentje winnen en eigenlijk was het voor ons keuze maken wel moeilijk maar door aantal details heeft dat onze keus de doorslag gegeven. ybsgh3t3z4ha.gif

    Namens de groep;
    Jimmy von Beauluna
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Devely:
    • Eerste indruk: Wauw! Heel gaaf!
    • Leuk, dat plekje waar je op de boot kunt stappen
    • Ik vind de overdekte passage erg mooi, al is het niet erg Venetiaans
    • Ik weet niet precies wat het is, maar ik vind het gedeelte buiten voor de bakker zo schattig, erg mooi!
    • De foto's op slide 45 zijn prachtig
    • Ik vind het grappig dat wij veel dingen op dezelfde plek hebben, zoals de boekwinkel en de bakker. ;)

    MDianaSanders:
    • Eerste indruk: Mooi! Vooral het middelste gebouw is erg Italiaans.
    • Ik vind de 'waterweg' om het horeca-eiland erg mooi.
    • De bovenste twee foto's op slide 19 zijn super gaaf, het lijkt net echt, die doorgang!
    • Ik vind de werkplaats erg leuk, maar niet erg Venetiaans
    • Er zit alleen een boog in de sportschool, geen deur. Ziet er mooi uit, maar lijkt me niet heel praktisch
    • Schattig parkje
    • Mooie overdekte wachtruimte/haventje, erg chique (al weer niet erg Venetiaans)

    Ik heb ook zelf gemerkt tijdens het maken dat het Venetiëgevoel creëren in de Sims 4 nagenoeg onmogelijk is, en hoewel ik beide werken prachtig vind, heb ik bij beide niet per se dat gevoel. Ook bij mezelf vind ik het niet gelukt. Degene bij wie is het dan toch het beste vindt gelukt is Devely, vandaar dat jij mijn +stem krijgt. Jouw interieur past vaak meer bij iets wat ik in Venetië zou verwachten. Natuurlijk ligt het interieur ook aan degene die er bijvoorbeeld woont, maar omdat het zo'n toeristenstad is, zul je toch vaak een redelijk origineel interieur zien. MDianaSanders had vooral moderne interieurs. En omdat ik dan ook een minstem moet geven, daar die naar MDianaSanders.
  • JesilJesil Berichten: 14
    Voor mij dit keer alleen mijn stemmen en geen uitgebreide uitleg vanwege tijdgebrek, moet zodadelijk weg en kom dan de komende dagen niet meer online...
    Mijn plusstem is voor MdianaSanders.
    Mijn minstem is voor Devely.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik maak dit keer ook geen uitgebreid verslag, ik vond alle bouwsels prachtig.
    Maar degene waarbij ik stijl achterover sloeg, was @Devely.
    Daar gaat mijn plus naar toe.

    Een min wil ik eigenlijk niet geven, maar het zal wel moeten van @SimLibby.
    Na lang dubben geef ik die aan @MdianaSanders.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2015 aangepast
    Stemmen opdracht 6 gesloten

    Iedereen bedankt voor het stemmen!

    De uitslag:
    • Devely: 5 + stemmen (incl. + stem vorige ronde) en 2 - stemmen = +3
    • Meliszie: 2 - stemmen = -2
    • MDianaSanders: 3 + stemmen en 3 - stemmen = 0
    Devely is de winnares van opdracht 6. Om geen oneerlijke voorsprong in de finale te krijgen, krijg je helaas geen joker en extra + stem mee. Je krijgt wel roem voor het winnen van deze ronde ;).
    Meliszie moet helaas de wedstrijd verlaten. Ik hoop dat je je vermaakt hebt.

    Dit topic is nu GESLOTEN. Vragen/opmerkingen/felicitaties e.d. graag in het andere topic.
    Ik ga nu de finale opdracht online plaatsen dus houdt het forum in de gaten!

    s02g7r8usxkb.jpg

    Post edited by SimLibby on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2016 aangepast
    Inleveren opdracht 7: De Finale geopend

    Vanaf dit bericht kunnen de links naar de inzendingen geplaatst worden. Iedere deelnemer krijgt hiervoor 1 bericht.
    Vragen/opmerkingen e.d. stel je in het andere topic.

    Richtlijn inleveren = aankomende dinsdag 12-1. Het inlevertopic blijft geopend tot jullie allebei hebben ingeleverd.

    Stemmen gebeurd pas wanneer ik aangeef dat de stemronde geopend is.


    Post edited by SimLibby on
  • DevelyDevely Berichten: 132
    Wilde Westen:http://www.authorstream.com/Presentation/wendy179409-2714987-bmd-finale-wilde-westen/
    Futuristisch huis:http://www.authorstream.com/Presentation/wendy179409-2714975-bmd-finale-futuristisch-huis/

    Beide kavels zijn te downloaden via de Galerij, je kunt ze vinden onder mijn naam Elywendev. Het huis heet 'Casa Moderna' en het stadje 'Wilde Westen'.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2016 aangepast
    Stemmen opdracht 7 De Finale geopend

    Inzendingen van de finalisten

    MDianaSanders
    Devely
    Neem alsjeblieft de tijd om de inzendingen te bekijken en je stem uit te brengen.
    Stemmen kan tot zondag 31 januari 19.00 uur.

    Baseer je stem op de lopende opdracht en in hoeverre de deelnemers zich hier aan hebben gehouden.
    Je hoeft alleen één + stem te geven aan de finalist waarvan je de inzendingen het het mooist vindt.
    Post edited by SimLibby on
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    januari 2016 aangepast
    (Opnieuw, als ik over een ruimte niks zeg betekent dat dat ik de ruimte mooi vind, maar niet opvallend genoeg om er iets over te zeggen, anders zou ik een heel essay kunnen schrijven hier ;) )

    Diana:

    Futuristisch huis:
    + mooie buitenkant
    + leuk bedacht, de meubels in de eethoek van glas
    - de keuken vind ik wat kaal
    + de muur van water vind ik erg leuk
    +/- de badkamer vind ik te blauw, maar wel mooi versierd
    + de slaapkamers zijn mooi ingericht

    Wilde Westen:
    ++ de buitenkant vind ik prachtig
    + mooi politiebureau
    +++ Ik kan er lang of kort over doen, maar eigenlijk vind ik alles prachtig. Ik heb niets gevonden wat ik niet mooi vind en je hebt er ongelooflijk veel details in verwerkt (ook in je teksten ;) ) die erg leuk zijn. Ook vind ik dat de buitenkant van de gebouwen goed bij de binnenkant past, als je begrijpt wat ik bedoel. De bank ziet eruit als een bank, zowel van binnen als van buiten.

    Wendy:

    Futuristisch huis:
    ++ Ik vind de buitenkant erg mooi. Het zwembad is leuk geplaatst en ook het schuine stuk vind ik een mooi detail. (Er is wel een gevaarlijk stukje waar je over een stuk groen op het dak moet lopen naar een trap, daar is geen hek)
    + de badkamer is erg modern en chique
    +/- Ik vind de rest van de kamers mooi. Ze zijn ook wel modern, maar ik weet niet hoe futuristisch ik het zou noemen…

    Wilde Westen:
    + Mooie buitenkant, leuk dat dat standbeeld er staat. Het blok waar de gevangenis in zit vind ik ook erg mooi. Als ik er nog eens goed naar kijk vind ik vooral de losse gebouwblokken erg mooi.
    - Ik vind de sportschool en de yogaruimte niet zo wilde westen achtig..
    +/- Je hebt de gebouwen mooi ingericht, maar over het algemeen mis ik aan de binnenkant soms het wilde westen gevoel

    Na de presentaties nog eens goed te hebben bekeken ben ik er toch wel uit. Hoewel ik van het futuristische huis de buitenkant van Wendy mooier vind, vind ik de binnenkant niet futuristisch genoeg. Het Wilde Westen van Diana heeft ervoor gezorgd dat ik toch bijna (maar nog steeds niet helemaal, ik heb een hekel aan die stijl ;) ) het Wilde Westen leuk ga vinden. Voor mij krijgt dus MDianaSanders de +stem. :)
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2016 aangepast
    Zoals jullie weten houden wij niet van lange verhalen dus houden ook dit keer kort. Het was echt een moeilijke keus maar wat ons de doorslag heeft gegeven is het verhaal lijn in combinatie van de opdracht. Het wilde westen doen van elkaar niet veel onder maar het future huis was wel een ding wat de doorslag gaf. Het inrichting en dat heeft ons doen besluiten als volgend te stemmen.

    Futuristisch huis: slideshare.net/MDianaSanders/build-my-dream-finale-futuristisch-huis
    Wilde Westen: slideshare.net/MDianaSanders/build-my-dream-finale-wilde-westen

    Dus onze + stem gaat naar MDianaSanders. i7qsgab60ixz.gif

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveldt namens de groep.


    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • JesilJesil Berichten: 14
    Jeetje, jullie hebben het ons wel moeilijk gemaakt, ik heb met open mond naar jullie inzendingen zitten kijken. Leuk opdracht ook, zo verschillend, dat laat ook al jullie bouwtalenten goed naar boven komen, goed bedacht Libby!
    Dan het meest lastige, het stemmen... Jullie zijn allebei geweldige bouwers en inrichters, wat bouwen betreft springt MDianaSanders er voor mij het meeste uit en qua inrichting ging mijn voorkeur het meest uit naar Devely. En dan heb ik het niet alleen over de finale maar over alle opdrachten tot nu toe.

    Mijn stem voor de finale gaat naar MDianaSanders, omdat zij wat mij betreft toch de mooiste bouwwerken heeft gemaakt en ik naar haar plaatjes echt met heel veel verwondering heb zitten kijken van: hoe krijgt ze het allemaal voor elkaar!
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    Ik heb niet veel tijd om een uitgebreid verslag te schrijven, maar heb wel de tijd genomen om jullie presentaties grondig te bekijken.

    MDianaSanders
    Mooie futuristische buitenkant. De inrichting vind ik zelf iets minder mooi, maar ziet er wel heel futuristisch uit. Je Wilde Westen is ook echt prachtig, die trein ziet er heel leuk uit. De inrichting vind ik ook echt geweldig. Je gevangenis doet me aan een Playmobil-gevangenis denken waar ik vroeger mee speelde. :p

    Devely
    Hele mooie buitenkant van het futuristische huis. De inrichting is ook prachtig, maar naar mijn mening niet futuristisch genoeg. Ook je Wilde Westen vind ik echt heel mooi, maar niet alle gebouwen vind ik Wilde Westen-achtig genoeg, het ziet er vaak allemaal een beetje te 'nieuw' uit. Wat niet wilt zeggen dat ik het niet mooi vind, want dat is wel zo.

    In het algemeen vind ik alle vier creaties echt prachtig, maar naar mijn mening komen die van MDianaSanders net iets meer overeen met de opdracht. Mijn plusstem gaat dus naar MDianaSanders. :)
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Op het nippertje nog mijn stem.

    Over de futuristische huizen:
    Beide zo gaaf gedaan! Die daken zijn zo apart. Echt knap! Ik moet zeggen dat ik dat zwembad van Devely echt geweldig vind! Bij MdianaSanders vind ik dat 'watermuurtje' een hele leuke toevoeging.
    Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar Devely.

    De Wild West creatie:
    Ook hier complimenten voor beide deelnemers. Ik vind het echt terechte finale spelers!
    Wat ik leuk vind en bij beide terug zie is het plein in het midden. Bij de één een boom met schaaktafel en bij de ander het beeld van de oprichter.
    Het lastige om te beoordelen vind ik dat bij allebei alles erin zit wat je zou verwachten in het wilde westen. Daarom kijk ik maar naar het hele plaatje en het wilde westen van MDianaSanders spreekt me dan het meest aan.

    Handig zo. Niet. (stiekem geef ik gewoon @SimLibby de schuld omdat ze twee opdrachten bedacht heeft :p (grapje))

    Ik besloten te bedenken wie mij dan over de hele wedstrijd het meest aansprak. En dat blijkt Devely te zijn. Mijn stem gaat dan ook uit naar haar.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vind beide futuristische huizen heel erg mooi.
    Maar als ik diep in mijn hart kijk, vind ik die van Devely de mooiste.

    Dan het wilde westen. Ik vind dat beide deelnemers een prachtig dorpje er van gemaakt hebben.
    Hoewel ik geen fan ben van dat genre. ;)
    Ik vind ze beide prachtig, maar ik heb de voorgaande kritieken gelezen, en daardoor viel het me op dat die van MDianaSanders meer authentiek is. En jah, wat doe je dan.

    Dan wacht je 2 weken, en ben je nog geen steek verder.
    En dan besluit ik toch mijn hart te volgen, en gaat mijn stem naar Devely.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Stemmen opdracht 7 De Finale gesloten

    Iedereen bedankt voor het stemmen!

    De uitslag:
    • MDianaSanders: 4 + stemmen
    • Devely: 2 + stemmen

    MDianaSanders is de winnares van het eerste seizoen van BMD met De Sims 4. Van harte!
    Aan jou de eer seizoen 2 te organiseren. Wanneer je zover bent kun je hiervoor je eigen topics openen.

    @Deelnemers bedankt voor het meedoen. Ik heb me vermaakt en ik hoop jullie ook <3.

    Dit topic is nu GESLOTEN. Vragen/opmerkingen/felicitaties e.d. graag in het andere topic.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top