Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build my Dream - De Sims 4 Seizoen 1 - inleveren/stemmen gesloten

Reacties

  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Deborah:
    - Keuken: Mooi! Leuk gedecoreerd, en anders dan we van je gewend zijn.  De lampen vind ik wat minder, dat zijn lampen voor een kinderkamer, ze hebben sterren.
    - Badkamer: Erg chique, mooi.
    - Slaapkamer: De deur past er niet bij vind ik, maar verder mooi.
    - Woonkamer: Ha, daar is de kleur! Vorige keer zei ik dat ik je keuken te rood vond, en volgens mij heb je hier zelfs nog meer roze gebruikt, maar ik vind het hier goed passen. Erg schattig.
    - Eetkamer: Al zijn het niet mijn kleuren, het kleurgebruik vind ik hier wel mooi.
    - Studie: Ik vind het bureau wat ver naar voren staan, dat komt omdat je hem niet door de gordijnen heen wilde zetten denk ik, maar heb je wel de alt-toets gebruikt? Deze kamer vind ik iets minder. De twee stijlen vind ik niet bij elkaar passen en de stoel in de hoek en de schilderijtjes vind ik meer voor kinderen.
    - Kinderkamer: Leuke kamer
    - Tuin: Leuk watertje, verder passen de objecten goed bij elkaar, maar ik zou dit toch niet als mijn tuin willen hebben.
    - Carrière: Je hebt een origineel beroep gekozen en mooie kleuren gebruikt
    - Algemeen: Waar is de kamer met maar één stijl? Volgens mij heb je die niet. Alhoewel je naar mijn idee heel anders hebt ingericht dan dat je normaal zou doen, wat ik al erg leuk vond, heb je wel heel veel Frans Platteland gebruikt.

    MDianaSanders:
    - Keuken: Mooie, moderne keuken, leuk die ronde bar.
    - Badkamer: Je hebt er veel in weten te plaatsen zonder het te klein te laten lijken.
    - Slaapkamer: De stijl is niet echt mijn ding, maar je hebt het wel goed consequent doorgevoerd. De grote schilderijen vind ik alleen niet mooi en ik zou het vloerkleed denk ik onder het bed hebben geplaatst, zodat je warme voeten hebt als je eruit stapt.
    - Woonkamer: Doordat je drie hoeken hebt gecreëerd, wat een leuk idee is, vind ik de woonkamer erg klein lijken. Ook vind ik drie paarse muren wat veel, maar de stijl vind ik wel leuk en je hebt veel mooie decoraties gebruikt.
    - Eetkamer: Erg mooi! Ik vind het symmetrische mooi in deze kamer.
    - Studie: Je noemt het zelf eenvoudig, ik vind het wat saai. Ik denk dat een vloerkleed al erg had geholpen.
    - Kinderkamer: Leuk gedaan, mooie kleurencombinatie.
    - Tuin: Het beplante gedeelte is wat groot vind ik.
    - Carrière: Prachtige kamer, deze vind ik de mooiste. Leuk dat het bureau niet tegen een muur aan staat en de kleuren passen erg goed bij elkaar.
    - Algemeen: Je hebt veel verschillende stijlen geprobeerd, leuk!

    Devely:
    - Keuken: Erg mooie, strakke keuken.
    - Badkamer: De muren passen er goed bij, en ik vind de accenten erg mooi, niet te veel.
    - Slaapkamer: Mooie kleuren
    - Woonkamer: Mooie combinatie van vloer en muur. Ook leuk bedacht om de planten voor buiten juist binnen te hangen.
    - Eetkamer: Mooi gedaan, ook leuk met die twee aanrechten met kasten ernaast. Het schilderij wat daarboven hangt vind ik er niet bij passen.
    - Studie: Ik zou niet elke muur rood hebben gemaakt, dat komt nogal op je af in zo’n kleine kamer. Verder mooie meubels en decoratie.
    - Kinderkamer: Ook hier zou ik niet elke muur blauw hebben gemaakt, ik zou er in ieder geval eentje een patroontje of een ander kleurtje hebben gegeven, verder mooie kamer.
    - Tuin: Je hebt er echt wat van gemaakt! Jammer dat het water zo midden in de tuin ligt, ik heb nu het idee dat het midden op het pad ligt, en ook op de bankjes kun je niet goed zitten zonder in de bloemen te staan.
    - Carrière: Erg mooie kamer. Deze vind ik je mooiste, net als bij MDianaSanders. :P
    - Algemeen: Ik vind wat je nu hebt gemaakt echt een hele grote verbetering ten opzichte van vorige keer! Zo blijkt maar weer, custom content werkt niet altijd. ;) (En ja, ik gebruik het zelf ook normaal. ;) )

    D13ntjuh:
    - Keuken: Mooi kleurgebruik, leuk die rode accenten. Ik vind het op de foto van de eettafel wel wat leeg lijken, misschien had daar een iets grotere tafel gekund, of een schilderijtje of iets dergelijks.
    - Badkamer: Ik vind het wat blauw, maar dat is slechts smaak. ;) Verder mooie badkamer.
    - Slaapkamer: Ik zou er een vloerkleed hebben neergelegd en een wat groenere plant neer hebben gezet, verder mooie kamer.
    - Woonkamer: Mooie kleuren. Het oogt wel wat leeg op de plattegrond, maar op de verdere foto’s vind ik dit meevallen.
    - Eetkamer: Ook deze kamer vind ik weer wat leeg. Waarom geen plant in de hoek of wat andere decoratie? Je had nog wat budget over.
    - Studie: Weer geen plant te bekennen, ik mis toch wat decoratie.
    - Kinderkamer: Leuk thema. ;) Kijk, hier zijn ten minste decoraties!
    - Tuin: Mooie tuin, mooie rustige kleuren.
    - Carrière: Leuke carrière. Ik had wel iets meer dingen opgehangen die leken op foto’s, of echte fotolijstjes. Leuk dat extra scherm.
    - Algemeen: Leuk dat je de buitenkant ook hebt aangekleed, maar omdat het deze keer om de binnenkant ging zou ik toch eerder het budget voor de inrichting hebben gebruikt. Ik vond veel kamers wat leeg lijken, en dat kwam niet eens altijd doordat je geen budget meer had, jammer!

    KoninginSuzan:
    - Keuken: Apart om de kasten zo in het midden te hangen. Dit had ik zelf niet zo gedaan, omdat het me niet zo praktisch lijkt, nu heb je eronder een ruimte die je niet kunt gebruiken en waar je niet kunt lopen.
    - Badkamer: Ik vind de wastafel mooi gemaakt zo.
    - Slaapkamer: Mooi ingericht en leuke decoraties, ik zou alleen niet elke muur hetzelfde patroon hebben gegeven, dit komt nu erg op je af.
    - Woonkamer: Heb je de tab-toets gebruikt om foto’s te maken? Ze zijn erg vervormd en dit kijkt niet fijn. Hier zou ik volgende keer op letten. De tv-hoek vind ik mooi, jammer dat je de plant achter de tv eigenlijk niet zo goed kunt zien, ik zou hem ernaast hebben gezet. Ook vind ik je woonkamer toch wel erg leeg.
    - Eetkamer: Mooi gedaan! Ik zou er nog wel iets extra’s als bijvoorbeeld een plant neerzetten.
    - Studie: Je hebt goed één stijl gebruikt, maar ik vind de studie wel wat leeg.
    - Kinderkamer: De kleur heb je slim gekozen. Goed dat je decoraties hebt gebruikt! Dat maakt het erg gezellig.
    - Tuin: Leuk dat je heg en hek hebt gebruikt. Ik vind je tuin wel wat leeg lijken.
    - Carrière: Leuke schilderijen. Er staat wel wat weinig in je kamer. Ik zou de twee piano’s bijvoorbeeld niet zo naast elkaar hebben gezet, maar een in elk deel van de “L”. Een plantje erbij zou de kamer wat gezelliger maken denk ik.
    - Algemeen: Je hebt erbij gezet hoeveel budget je had en hoeveel punten de kamers moesten hebben, maar niet hoeveel budget je hebt gebruikt of hoeveel punten de kamers ook echt hebben. Zo kan ik moeilijk inschatten of je hieraan hebt voldaan, zoals bijvoorbeeld in de eetkamer. Hier vind ik dit moeilijk te zien. Ook zijn een aantal van je foto’s raar vervormd, dit kijkt erg vervelend en zo kon ik niet goed de kamers zien.

    Simondhaene:
    - Keuken: Ik vind dat de voorwerpen redelijk willekeurig gekozen lijken en ook geplaatst zijn. Ik vind het leuk dat het aanrecht in het midden staat (al had ik er een ‘bar’ van gemaakt zodat je eraan kan zitten), maar de koelkast, het fornuis en de wasbak staan maar een beetje los.
    - Badkamer: Leuk gedaan. De combinatie van muur en vloer had ik niet gekozen.
    - Slaapkamer: Je hebt er iets leuks van gemaakt, de muur past er ook goed bij.
    - Woonkamer: Er lijkt niet zoveel ruimte te zijn om te zitten. Technisch gesproken is de kamer die je hebt gemaakt wel voor vier sims, maar zes gaan er zeker niet in passen.
    - Eetkamer: Leuke tafel en stoelen.
    - Studie: ik vind de studeerkamer wat leeg. Ik weet niet of Florian je eigen mening weerspiegelt, maar ik zou er toch een plant neer hebben gezet. ;)
    - Kinderkamer: Ha, gelukkig kan je in de Sims het geslacht van je baby wel een beetje beïnvloeden, maar in het echte leven… ;) Ik vind dit een leuke kamer, maar ook deze vind ik wat leeg.
    - Tuin: Op zich vind ik het een leuke tuin, maar ook hier vind ik de meubels niet echt bij elkaar passen.
    - Carrière: Ik vind de wachtkamer wat saai, maar de stoelen passen er goed en misschien past de saaiheid wel een beetje bij een dokterspraktijk. Verder is het een echte dokterspraktijk, al had ik er wel de stoel neergezet die je in het ziekenhuis ook ziet, i.p.v. dat bankje.
    - Algemeen: Aparte keuze om een sim zelf de kamers te laten beoordelen. Volgens mij is dat toch echt onze taak in dit geval. ;)

    Ik vond vooral de plusstem deze keer erg lastig. Ik vind de kamers van Deborah heel mooi en ze zijn ook heel anders dan normaal, maar het is wel vooral Frans Platteland. Ook mis ik de kamer met maar één stijl. Daarom heb ik toch gekozen voor MDianaSanders, je hebt veel verschillende stijlen en kleuren gebruikt en ik vind de kamers erg mooi gelukt.

    Mijn minstem geef ik aan KoninginSuzan.

  • DevelyDevely Berichten: 132
    juni 2015 aangepast
    - Meliszie
    Keuken: Wat een leuke vloer! Ik vind hem goed passen bij de stijl van de keuken.
    De indeling is ook erg leuk met dat eilandje in het midden.
    De muren vind ik iets te donker. Ik had alleen de plant en prullenbak omgedraaid, omdat ze de prullenbak nu denk ik niet kunnen gebruiken.
    Badkamer: Leuk die stijl voor een badkamer, dat kaptafeltje is een leuk detail, al zou het nog leuker zijn als er wat cosmetica op zou staan. Dat maakt het meer af. De staande lamp vind ik wat onlogisch in een badkamer.
    Slaapkamer: De muur achter het bed is erg leuk, staat goed bij het meubilair. De kleuren zijn goed op elkaar afgestemd, behalve het dressoir, waarom is die paars en niet ook rood?
    Woonkamer: Wat een leuke kamer! De indeling vind ik echt Hollands aandoen, met al die hoekjes en dat kinderhoekje. De muren vind ik wel wat eentonig, een kleurtje/ motiefje had de boel net iets levendiger gemaakt.
    Eetkamer: Echt een vakantiesfeertje hangt er in deze kamer! erg leuk ook die boombank.
    Studie: Deze kamer vind ik erg donker. Als ik me een voorstelling maak van een studeerkamer, is dit niet direct iets wat ik me daarbij voorstel. Ik vind het meer een carrière kamer, als in Sims het beroep Bioloog had bestaan.
    Kinderkamer: Wat een leuke, vrolijke kamer. Mooie kleuren en echt een kinderkamer met al dat speelgoed.
    Tuin: De tuin heeft een mooie vorm en de heg is ook mooi. De tuin zelf vind ik wat kaal. Een bloemetje zou het geheel wat vrolijker en levendiger maken.
    Carrière: De indeling is leuk, de kamer is echt als een schildersstudio ingericht, Leuk detail ook, die krukken langs de wand. Persoonlijk had ik iets meer kleur op de muren gedaan, om de creativiteit van de kamer meer te benadrukken.

    - Deborah
    Keuken: Goede indeling! Leuk dat eethoekje. Het geheel vind ik wel wat eentonig qua kleur, had graag iets meer kleur willen zien.
    Badkamer: De muur en het plafond zijn erg leuk, passen ook goed bij het plattelandse sfeertje. Het bad en de douche vind ik daarentegen iets te modern t.o.v. de rest van de meubels.
    Slaapkamer: Het bankje is erg leuk, het past goed bij de sfeer van de kamer. Het tafeltje en de bank staan wel wat ver van de muur, weet je dat je met de ALT-toets meubels vrij kunt verplaatsen?
    De meubels passen qua kleur net niet helemaal bij elkaar.
    Woonkamer: Dit is een echte vrouwelijke kamer! De kleuren en meubels zijn mooi op elkaar afgestemd. De schilderijtjes zou ik iets omhoog hebben geplaatst, ze zitten nu iets te dicht op het randje van de panelen. Ook hier kun je de ALT-toets gebruiken om de schilderijen vrij te verplaatsen.
    Eetkamer: Wat een mooie warme kleuren. De meubels passen goed bij elkaar.
    Studie: Een eenvoudige, maar praktische ruimte.
    Kinderkamer: Een echte kinderkamer. Leuke decoraties. Wel wat veel kleuren door elkaar heen.
    Tuin: Wat een leuke, knusse tuin. Het hoekje met het watertje en de rotsen is heel mooi.
    Carrière: Voor welke carrière is deze kamer? Bakker? Een keukenhoek (oven, aanrecht) mis ik in dat geval. De functie van de (mooie) tafels en stoelen ontgaat mij een beetje in deze. Ze zouden niet misstaan in een bakkerij, maar in dat geval mis ik een vitrine om al die heerlijke gebakjes uit te stallen.

    Jammer dat je zo vaak hebt gekozen voor Frans Platteland. Had graag wat meer variatie in stijlen gezien.
    Ook valt me op dat je vaak dezelfde, moderne, deur gebruikt, terwijl dat qua sfeer niet past bij de stijl van de ruimtes.

    - MDianaSanders
    Keuken: Mooie moderne keuken. Het barretje vind ik leuk. Wel zijn er wat veel kasten en ik mis de ramen.
    Badkamer: Alles is goed op elkaar afgestemd. Ik vind de muren erg leuk.
    Slaapkamer: Erg leuke kamer, mooie kleuren, alles past goed bij elkaar. Door de decoraties ziet de kamer er bewoond uit.
    Woonkamer: Zeer mooie kleuren en meubels. Die ene witte muur is goed gebruikt, dat breekt het geheel een beetje. De bank achter de tv vind ik wat onlogisch, ik snap dat die bank voor de openhaard staat, maar ik had dan denk ik een iets andere opstelling gebruikt.
    Eetkamer: Ziet er mooi en sjiek uit. Mooie sfeer en goed op elkaar afgestemd. De kamer is wel wat leeg.
    Studie: Een mooie, veelzijdige kamer. Er is optimaal gebruik gemaakt van de ruimte, je kunt er van alles doen. De groene muren zijn leuk!
    Kinderkamer: Een stoere jongenskamer. Ook hier is alles goed op elkaar afgestemd.
    Tuin: Een vrolijke knusse tuin. Ik vind wel dat er wat veel bloemen in staan
    Carrière: Dit lijkt mij een heerlijke kamer. Veel boeken en heerlijke plekjes om te zitten en te ontspannen. De kleuren en meubels passen goed elkaar.

    -Di3ntjuh
    Allereerst wil ik je graag mijn complimenten geven over de buitenkant van jouw huisjes! Echt heel erg leuk en je hebt het echt als showroom ingericht, heel gaaf! Het hoefde dan wel niet, maar het maakt het wel af! Ook knap dat je de joker niet voor de kamers hebt hoeven gebruiken.
    Woonkamer: Een mooie, rustige kamer. Alles past heel goed bij elkaar. Toch mis ik wel wat kleur her en der.
    Keuken: Wat leuk dat je de kleuren rood en wit zo hebt afgewisseld in de kastjes en de muren. De keuken is modern, maar ook heel speels door de kleuren. Mooie ruimte.
    Eetkamer: De kleuren en meubels zijn ook in deze kamer goed op elkaar afgestemd. Alleen vind ik de ruimte wat spaarzaam ingericht. Er staan weinig meubels.
    Carrière: Hier kun je duidelijk zien dat dit jouw favoriete beroep is! Er is veel aandacht besteed aan de details die bij het beroep komen kijken. De ruimte is mooi en vooral zeer praktisch ingericht.
    Tuin: Een mooie tuin. Prima balans tussen bestrating en bloemen.
    Studie: Een goed ingerichte, praktische ruimte. Kleuren passen goed bij elkaar en die bakstenenmuur breekt het geheel.
    Badkamer: Ook deze ruimte is mooi ingericht. De kleuren en meubels passen erg goed bij elkaar.
    Kinderkamer: Hier had ik graag iets meer decoraties gezien in de vorm van speelgoed. Dan had de kamer iets meer leven gehad. Verder past alles wel goed bij elkaar, maar komt het wat volgestouwd over doordat er veel meubels staan en weinig speelgoed.
    Slaapkamer: Ook hier past alles goed bij elkaar, kleuren/ meubels/ muren. Het is echt een geheel. Ik vind wel dat er wat weinig meubels staan en ik mis toch wel een beetje kleur.

    -KoninginSuzan
    Je presentatie is duidelijk, maar ik mis wel het door jou gebruikte budget bij elke ruimte. En heb je de joker gebruikt? Zo ja, waar? Ook heb je nergens vermeld hoeveel omgevingspunten je hebt gebruikt.
    Tuin: Een leuke tuin, ik vind vooral die hekjes in de hoeken leuk! Ik mis wat meer kleur, wat bloemen bijvoorbeeld.
    Carrière: Leuke carrière keus. De vleugels had ik iets speelser neer gezet. De witte staat nu volgens mijn een stukje in de muur en vrij dicht op de andere. Je had deze bijvoorbeeld aan de andere kant van de kamer kunnen neerzetten.
    Er zijn wel heel veel ramen in deze ruimte. Dat maakt het plaatsen van de ruimte in een huis wel lastig!
    Kinderkamer: Ook hier weer heel erg veel ramen en geen gordijnen, dat kan in een slaapkamer toch eigenlijk niet ontbreken, vind ik. Verder is de kamer leuk ingericht. De meubels passen prima bij elkaar.
    Woonkamer: De kleuren en meubels passen goed bij elkaar. Jammer dat ook hier weer zo veel ramen zijn gebruikt. De inrichting van de kamer vind ik wat onlogisch, je hebt een klein zithoekje en de rest van de ruimte is loze ruimte.
    Ook mis ik wat kleur. Als je iets minder ramen had geplaatst, had je wat geld over gehouden voor gordijnen.
    Eetkamer: De kleuren en meubels passen niet echt bij elkaar, ze zijn allemaal verschillend. Ook hier weer veel ramen en waarom heb je 1 raam wel bekleed met een gordijn en de rest niet?
    Ik kan me vergissen, maar volgens mij kloppen de maten van de kamer niet helemaal, volgens mij heb je hem 5x6 gemaakt.
    Studie: De kleuren en meubels passen goed bij elkaar. Ik mis wel een beetje kleur, een beetje sfeer.
    Slaapkamer: De inrichting van deze kamer is goed, alles past goed bij elkaar. De muren vind ik wel iets te aanwezig. Beter was geweest als je 1 of 2 muren met dit behang had gedaan en de andere met een effen kleur. Het is te druk nu.
    Het zithoekje is leuk gedaan. Maar ik mis wel wat leuke decoratie om de kamer aan te kleden.
    Badkamer: Deze ruimte is leuk aangekleed, mooie decoraties. Kleuren en meubels passen goed bij elkaar.
    Keuken. De kleuren zijn leuk, de indeling op zich ook, maar waarom hangen de kastjes midden in de keuken? Waarom niet boven het aanrecht of de bar?
    De muur vind ik iets te druk, hier had je ook beter kunnen afwisselen tussen effen en motief.

    - SimonDhaene
    Het verhaal in je presentatie vind ik erg leuk! Ook erg grappig dat je commentaar geeft op jezelf dmv Florian.
    Het valt me op dat je echt wat met onze 'kritiek' hebt gedaan, omtrent het decoreren! Heel goed!
    Keuken: Ik vind de muur met ramen erg leuk, lekker open. Alleen de losse apparatuur vind ik niet zo praktisch, had toch graag een stukje aanrecht naast het gasfornuis gezien.
    Doordat alles los van elkaar staat is het niet echt een geheel.
    Badkamer: De kamer springt er niet echt uit, maar is wel in orde. Alles wat nodig is, is aanwezig. De muur en de vloer vind ik wel leuk bij elkaar passen.
    Slaapkamer: Deze ruimte is mooi ingericht, de kleuren en meubels passen goed bij elkaar. Je had wel iets meer decoraties spulletjes kunnen gebruiken om de kamer wat persoonlijker te maken.
    Woonkamer: Die jukebox vind ik echt heel erg leuk! Waar heb je die vandaan?
    De woonkamer vormt niet echt een geheel doordat er verschillende stijlen worden gebruikt, maar ziet er wel goed gedecoreerd uit!
    Eetkamer: De ruimte lijkt wat leeg, ik mis wat kastjes of zo. Maar ook deze ruimte is goed gedecoreerd! De meubels vind ik ook leuk.
    Studie: Er zitten wel wat veel ramen in deze studeerkamer. Het zal moeilijk zijn om deze ruimte in een huis te plaatsen! De kamer is nu ook best wel leeg, dit had je kunnen voorkomen door bijvoorbeeld 1 van de ramen te vervangen voor een grotere boekenkast.
    De kleuren en meubels passen goed bij elkaar.
    Kinderkamer: Ik kan zo geen raam ontdekken in de kinderkamer, dat lijkt me niet heel prettig...Verder is de ruimte ook wat leeg, ik mis een bureau en wat speelgoed. De kleuren en de meubels zijn goed op elkaar afgestemd.
    Tuin: Wat een leuke, schattige tuin! Leuk ingericht, inderdaad wel veel water, misschien iets teveel? Die vissenfonteintjes spuiten rechtstreeks op het gras!?
    Carrière: Wat jammer dat je geen L-vorm hebt gebruikt...En doordat je de wachtkamer en de spreekkamer hebt gescheiden, zijn het 2 ruimtes. Ze zullen niet goed te downloaden zijn hierdoor.
    Verder zijn de beide ruimtes wel leuk ingericht.

    Mijn + stem gaat uit naar Di3ntjuh. De manier waarop de ruimtes zijn gepresenteerd spreekt me erg aan. Ook de ruimtes onderling zijn erg goed en mooi ingericht.
    Mijn -stem gaat naar KoninginSuzan. De presentatie is onvolledig en 1 van de ruimtes klopt qua afmetingen niet (eetkamer). Ook vind ik de ruimtes onderling niet allemaal even mooi ingericht en zijn er vaak teveel ramen gebruikt. SimonDhaene heeft ook 1 ruimte niet juist qua afmetingen (carrière), maar de kamers spreken me wel meer aan.









  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Als mijn feedback negatief klinkt: zo is het niet bedoeld, veel dingen heb ik gezegd op basis van wat ik zelf wel of niet mooi vind, dat wil niet zeggen dat het wel of niet goed is.

    Meliszie
    - Keuken: heel mooi, leuke indeling, goed afgestemde stijl (Ik neem aan dat de koelkast er wat groenig uitziet door de belichting, dat soort dingen hebben we eerder gezien ;))
    - Badkamer: die tafel met die spiegel erboven is echt superleuk, ik heb dat idee ook overgenomen in een van mijn huizen voor Newcrest. De kleuren passen verrassend goed bij elkaar.
    - Slaapkamer: op de een of andere manier lijkt die kledingkast wat paarsachtig – waarschijnlijk weer de belichting. Verder een prima kamer al vind ik de boekenkast niet heel goed passen, ook niet slecht, maar ik zou een andere hebben gekozen.
    - Woonkamer: geel vind ik een gewaagde keuze, maar het pakt goed uit, ook bijzonder hoe je verschillende stijlen combineert. Het kinderhoekje vind ik wat afwijken, misschien is dat de bedoeling, misschien zou een ander tapijt het net een andere aanblik geven – het was vooral van boven dat dit me opviel.
    - Eetkamer: die houten bank is echt gaaf, ben benieuwd of dat ook in het spel echt werkt (voor zover ik weet is dan niet een vereiste voor deze opdracht, maar ik vraag het me gewoon af). Normaal vind ik hout heel mooi, maar voor mijn gevoel mist deze kamer iets en helaas kan ik niet precies zeggen wat het is – misschien dat ik de vloer te licht vind maar het kan ook iets anders zijn.
    - Studie: ziet er leuk uit, alleen mis ik wel een computer of andere vaardigheidsitems dan alleen de boekenkast (volgens mij waren er meer die dat zo hebben), maar het is lastig in zo’n klein kamertje met zo’n klein budget.
    - Kinderkamer: ziet er heel lief/schattig uit, vooral de vele knuffels.
    - Buiten: leuk, die boog/poort combinatie is ook goed bedacht.
    - Carrière: super, ik vind het ook altijd leuk om ateliers te maken voor mijn Sims, waarschijnlijk zou ik minder ezels en meer ‘rommel’ erin hebben gedaan en witte muren, maar dat is puur mijn smaak.

    Deborah
    Bij al je ruimtes heb je dezelfde ramen en deuren gebruikt, dat past niet altijd even goed bij de inrichting. Als ik het goed heb gezien heb je ook niet één kamer in een filterstijl gemaakt (al zijn er wat die er wel erg dichtbij komen).
    - Keuken: netjes, heel open, alleen passen de lampen niet en ik zou de tafel met stoelen misschien iets lichter doen – het is allemaal dezelfde kleur ongeveer en iets meer contrast laat het wat meer naar voren komen.
    - Badkamer: goed kleurenschema, het bad/ de douche en de wasbak passen qua stijl niet zo goed bij elkaar. Ook vind ik het nogal veel ramen voor een badkamer.
    - Slaapkamer: mooi, al vind ik het jammer dat die bijzettafel niet ook van donker hout is en ik mis lampen, misschien dat er een aan het plafond zit, maar die kan ik niet zien.
    - Woonkamer: heel mooi (ook al is roze absoluut mijn kleur niet), de vloer geeft het echt karakter. Wel jammer van dat moderne schilderij, het valt een beetje uit de toon.
    - Eetkamer: suiker? ;) Deze heeft voor mij een iets te hoog suikerspin gehalte, hoewel de kleuren goed bij elkaar passen. Verder ook netjes ingericht en die theeset vind ik dan weer een leuk detail.
    - Studie: een bijzonder combinatie van stijlen, maar het geheel oogt kalm en dat is goed voor een studeerkamer. Wel mis ik ook hier de computer/vaardigheidsitems.
    - Kinderkamer: leuk, de kleuren combineren goed en je hebt niet alle meubels in de kinderstijl gekozen en toch komt het er goed uit.
    - Buiten: gezellig, ook de ‘vijver’ is mooi.
    - Carrière: eerlijk gezegd gok ik op bakker, maar het kan ook kok of cateraar zijn. In ieder geval heb je nog aardig wat budget over, dus koelkast/fornuis had erbij gekund. De kamer vind ik wat te bont, te veel verschillende stijlen.

    Devely
    Zo te zien gaat het inrichten je ook zonder CC prima af!
    - Keuken: netjes, waarschijnlijk zou ik zelf een andere vloer hebben gekozen, of een andere muur, op de een of andere manier ‘klopt’ het voor mij niet.
    - Badkamer: heel mooi, erg strak. Ik zou andere tapijtjes hebben gekozen, maar volgens mij heb je als je rode wilt dan ook meteen veel grotere, dus ik begrijp waarom je deze hebt gekozen.
    - Slaapkamer: super, alles past goed bij elkaar.
    - Woonkamer: leuk, de open haard past hier echt goed bij. Wel zou ik nekpijn krijgen als ik naar die tv moet kijken, die hangt erg hoog (gelukkig hebben Sims daar geen last van ;)).
    - Eetkamer: erg chique, dat schilderij boven de ‘buffetkast’ past daar wat minder goed bij.
    - Studie: het oogt wat donker, dat ligt aan de lamp, en aan lampen in Sims 4 in het algemeen, die geven gewoon te weinig licht, misschien dat ook iets minder rode muren helpt – van mij had er best eentje (of meer) wit gemogen. Netjes ingericht, goed kleurenschema.
    - Kinderkamer: op de een of andere manier lijkt deze erg opgeruimd, misschien komt het door de muren, die hadden wat lichter gemogen.
    - Buiten: de vijver is superleuk, al lijkt het me wat lastig zitten op die bankjes. Die vergrootte rozenstruiken vind ik minder mooi en ook de heg/hek combinatie valt me wat tegen (het is wel beter zichtbaar daardoor), vooral omdat de zitjes maar voor de helft achter de heg zitten.
    - Carrière: nog een schijver :) Goed ingericht, de knalrode tapijten vind ik wat minder goed passen. Verder geeft het wel een gevoel van een bepaalde sfeer.

    D13ntjuh
    Leuk dat je er een echte showroom van gemaakt hebt, ziet er ook goed uit.
    - Woonkamer: heel netjes, goed afgestemd, erg rustgevend.
    - Keuken: de inrichting doet denken aan de keuken van Deborah, de stijl is anders. Die rode stukjes muur zijn een leuk detail, maar dan had ik er geen rode stoelen voor gezet. De witte keukenkastjes tussen de rode vind ik wat minder mooi uitkomen.
    - Eetkamer: ook hier past alles goed bij elkaar, er had van mij een extra plant of iets in gemogen, maar ik weet dat er bij deze stijl alleen dat ene plantje is dat je op tafel hebt gezet.
    - Carrière: leuk dat je je eigen beroep hier voor kiest (misschien heeft iemand anders dat ook gedaan, maar bij jou weet ik het zeker) en dat is te zien, alle dingen die nodig zijn, staan in deze ruimte. En die oude fotocamera op het bureau is ook leuk.
    - Buiten: leuk, een beetje een combinatie van terras en tuin met een bar, barbecue en lekkere frisse kleuren.
    - Studie: rustig kleurenschema, die stenen muur vind ik er goed in passen, ook dat van de stoel is slim bedacht (ruimte- en kostenbesparend). Alleen die kleine schilderijtjes vind ik wat minder goed passen.
    - Badkamer: ook weer goed afgestemd, lekker fris, maar zo’n spiegelwand boven het bad… dat is niet aan mij besteed en het is ook gewoon handiger om een spiegel boven de wasbak te hebben.
    - Kinderkamer: groene meubels tegen groene muren? En nu weet ik dat het meubilair ook in dinovariant bestaat in twee verschillende kleurcombos – dan vind ik het jammer dat je de sterrenvariant hebt gekozen.
    - Slaapkamer: paars met groen vind ik een prima combinatie, maar dat rode schilderij past er niet echt bij. Ook die houten hartjes passen niet echt bij het strakke lichte hout van de meubels.

    Koningin Suzan
    Net als Deborah heb jij ook veelal dezelfde ramen en deuren gebruikt waardoor ze niet altijd even goed bij het interieur passen en teveel ramen is ook niet altijd handig. De afmetingen van de eetkamer kloppen niet met wat de opdracht was. Ook heb je er niet bijgezet hoeveel geld je voor elke kamer hebt gebruikt – is niet heel erg, maar wel handig voor de volgende keer.
    - Buiten: heel leuk, ook die extra heg bij de ingang. Die glazen hekken in de ronde hoeken vind ik ook wel wat hebben.
    - Carrière: Die schilderijen passen zeker bij het thema, maar ik vind ze minder goed bij deze muur passen. Ook zou het leuk zijn geweest als er een stoel of bankje of iets in de kamer zou staan, kan er ook nog iemand gaan zitten luisteren.
    - Kinderkamer: leuk ingericht, die ramen zijn ook leuk geplaatst.
    - Woonkamer: ik mis een beetje kleur – je hebt een rode poef en verder is alles zwart/wit. Het raam naast de deur is heel anders dan de andere ramen, dat vind ik ook niet zo goed passen.
    - Eetkamer: chique, maar de kleuren passen niet echt mooi bij elkaar – en één raam met gordijn? Waarom niet allemaal?
    - Studie: vrij simpel maar niet verkeerd, ik zou wel de ramen wat lager plaatsen, dan kunnen je Sims ook nog naar buiten kijken.
    - Slaapkamer: heel strak en erg rood, ik zou wat meer wit hebben gebruikt. Ook jammer dat het bed een hele andere kleur heeft.
    - Badkamer: leuk, lekker veel spulletjes daar bij de wasbak en dat schilderij staat ook niet verkeerd.
    - Keuken: de kleuren passen goed en die bar is ook leuk gevonden. Maar kastjes die midden in de keuken aan het plafond hangen vind ik een beetje vreemd.

    Simondhaene
    Leuk dat je er een verhaaltje omheen maakt en dat gebruikt om bepaalde dingen wat meer onder de aandacht van de stemmers te brengen – slim bedacht! Je hebt één kamer niet de juiste vorm gegeveen, verder heb je je aan alle regels gehouden.
    - Keuken: de apparaten die los van elkaar tegen de ramen aan staan vind ik wat minder, ook zou ik tegels of hout kiezen in plaats van tapijt. Wel mooi ruim opgezet.
    - Badkamer: mooi gedaan, past goed bij elkaar.
    - Slaapkamer: netjes, ook dat geruite dekbed past verrassend goed bij die groene muren. Ik heb alleen wel bezwaar tegen zo’n grote klok in de slaapkamer, zeker als hij elk uur slaat ;)
    - Woonkamer: afgezien van dat rode tapijt passen de kleuren goed, de groene muur is misschien ook iets te fel. Bijzondere combinatie van stijlen en eigenlijk lijkt alleen de boekenkast niet zo goed te passen.
    - Eetkamer: erg wit, misschien dat een tapijt wat contrast toevoegd. Ook zou ik bij zulke strakke meubels daarop afgestemde schilderijen verwachten – nu is het een beetje van alles wat.
    - Studie: komt veel licht binnen, en lijkt misschien ook daardoor wat leeg. Een bijzettafeltje onder de spiegel zou het wat voller maken. Ook zou ik niet het buitenschaakbord hebben gekozen, maar het staat niet verkeerd.
    - Kinderkamer: ook wat leeg , ik had liever een bureautje erbij gezien. Ook die scheikundetafel is jammer omdat je de kleur daarvan niet kunt aanpassen, daardoor past hij wat minder goed.
    - Buiten: op zich leuk, maar die visfonteinen – of zijn het sproeiers? Want dat water ‘moet’ ergens heen. Ook zou ik het leuker hebben gevonden als je iets fleurigers dan hoog gras had gebruikt.
    - Carrière: bijzondere keuze, maar wel goed uitgevoerd. Wel jammer dat je vergeten bent een L-vorm te maken, je had de wachtkamer makkelijk aan de andere kant kunnen doen. Ook ben ik benieuwd of het je gelukt is om dit als één kamer op te slaan.

    Mijn plusstem gaat naar: Meliszie - hoewel het niet altijd helemaal mijn smaak is zie ik in de kamers van Meliszie de meeste originele/creatieve ideeën (die houten bank en dat kaptafeltje bijvoorbeeld). Aangezien het onderdeel van deze opdracht was om te kijken wat er allemaal mogelijk was, vind ik dat degene die daar het meest mee heeft gedaan mijn plusstem krijgt.

    Mijn minstem gaat naar: KoninginSuzan - aangezien er meerdere deelnemers waren die zich niet aan alle regels hebben gehouden, gaat mijn minstem naar degene waarvan het werk mij het minst aanspreekt.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Meliszie
    • Keuken: leuk dat je de keukenblokken tegenover elkaar hebt gezet en een keukenblok in het midden hebt geplaatst. Het bovenaanzicht trok me niet dus ik was aangenaam verrast door de andere afbeeldingen en dat ik de keuken dus wel mooi vind ingericht.
    • Badkamer: fijn zo’n bad maar een douche erbij maakt het voor mij toch wat praktischer. Behang en vloerdekking passen mooi bij elkaar.
    • Slaapkamer: dat bovenaanzicht doet de kamers geen recht. Weer was ik niet zo enthousiast en dat veranderde meteen toen ik de andere afbeeldingen zag. Leuke verschillende stijlen muurbehang en vloerdekking gecombineerd: goed uitgevoerd en dus werkt het.
    • Woonkamer: ik dacht eerst dat ik bij de kinderkamer was. Ik kreeg zo’n jungle gevoel, waarschijnlijk omdat ik de krullende gordijnen als eerste zag. Deze ruimte is het niet helemaal voor mij, ik mis een gevoel van eenheid, en die witte muren maken het nu wat koud voor me.
    • Eetkamer: dat is weer wat anders. Ik ben nu in een blokhut beland en vind de eetkamer best mooi. Al mis ik iets, misschien een ander kleurtje (nog een ander vloerkleed) op de vloer om dat vele bruine iets te doorbreken.
    • Studie: oei, hier wil ik niet graag werken. Wat een drukte, er gebeurd teveel. Het lijkt meer op een rommelige zolderkamer dan een studie.
    • Kinderkamer: deze vind ik leuk. Lekker licht.
    • Buiten: het gaat wel, een beetje saai. Ik vind die kabouter familie wel erg leuk.
    • Carrière: leuk dat je die ezels in een cirkel hebt gezet. Alsof er ieder moment een schilderles kan beginnen. In de hoek bij het bureau vind ik alles iets teveel op elkaar gepropt, dat had je van mij wat meer mogen spreiden over de rest van de ruimte.

    Deborah
    Je hebt voor veel voornamelijk de filterstijl “Frans platteland” gebruikt. Dat had niet gehoeven. Eén kamer volledig in één stijl was voldoende geweest. Verder ben ik aangenaam verrast, ik vind dat je iets heel moois hebt neergezet.
    • Keuken: schattig.
    • Badkamer: schattig. Ik vind alleen de spiegel iets te groot voor de wasbak. Moet toch iets te zeiken hebben ;).
    • Slaapkamer: schattig, ik begin op een langspeelplaat te lijken. Ook leuk dat je een paar kleuren voor de bloemen (geel en rood) hebt gekozen om het gebruikte kleurenpatroon iets te doorbreken.
    • Woonkamer: iets te zoetsappig voor mijn smaak.
    • Eetkamer: andere muur- en/of vloerbedekking had ik mooier gevonden. De inrichting en bijbehorende kleuren vind ik mooi.
    • Studie: rustige studie. Na al dat roze van de vorige ruimtes is blauw een welkome afwisseling. Ook hier had ik een andere muur- en/of vloerbedekking gebruikt.
    • Kinderkamer: schattig. De gebruikte kleurenschema’s passen heel goed bij elkaar. Het is een rustige kamer maar wel echt een kinderkamer.
    • Buiten: leuk, dat zogenaamde vijvertje. Jammer hé dat je geen zwembad kan maken als onderdeel van een buitenruimte.
    • Carrière: ik neem aan dat de gekozen carrière (culinair) koken is. Leuke stoelen, komen die uit een uitbreiding/game pack?

    MDianaSanders
    • Keuken: strak, modern en gezellig.
    • Badkamer: gezellig en knus.
    • Slaapkamer: die plattegrond foto’s doen de ruimtes echt geen recht valt me op bij de inzendingen die ik tot nu toe bekeken heb. Vanaf plattegrond bezien was ik helemaal niet zo enthousiast. Ik vond de vloer niet goed passen. Maar door de andere foto’s vind ik je slaapkamer wel erg mooi en past die vloer juist erg goed. Leuke frutsels, voldoende gedecoreerd. Een totaal andere sfeer dat je ruimtes hiervoor en dat is de bedoeling ook.
    • Woonkamer: is het niet helemaal voor mij. Alsof je teveel hebt willen proppen in een te kleine ruimte. Zonde dat die piano zo in dat hoekje staat. Ik vind het allemaal te roze/paars en de sfeer eerder geschikt voor een nachtclub dan een woonkamer.
    • Eetkamer: chique maar ik vind het wel allemaal wat flets. De behang keuze is erg aanwezig terwijl de eettafel en stoelen juist weer erg licht zijn en eigenlijk niet opgewassen tegen het behang. Wel weer een andere sfeer.
    • Studie: dat heeft wel wat.
    • Kinderkamer: niets op aan te merken.
    • Buiten: kleurrijk.
    • Carrière: heeft wel wat, maar ik mis toch ook iets. Kan mijn vinger er niet helemaal op leggen. Leuk die boekenkasten en boekenkastdeur naast elkaar.

    Devely
    • Keuken: leuk hoe je in de keuken twee stijlen hebt gecombineerd: moderne meubels en hout.
    • Badkamer: mooi dat moderne maar ik mis toch wat warmte.
    • Slaapkamer: mooi klassiek. Ik vind alleen het motief in de muren te licht. Hierdoor missen de muren toch wat sfeer, ik vind het niet helemaal passen bij de rest van de inrichting van de slaapkamer.
    • Woonkamer: gezellig. Ik ben het met je eens dat het een Bergs gevoel geeft. Apart dat je de ramen een bloemenkant aan de binnenkant hebt gegeven.
    • Eetkamer: erg mooi en chique uitgevoerd. Niets op aan te merken.
    • Studie: mooi. Niets op aan te merken.
    • Kinderkamer: al vind ik het turkoois van het behang erg mooi, in de kinderkamer vind ik het wat saai, ik mis een motiefje.
    • Buiten: wat een leuke tuin. Het is levendig en kleurrijk.
    • Carrière: helemaal goed: sfeervol, warm, gezellig. Het is een beetje druk, je hebt je laten gaan met decoreren maar het werkt voor de verstrooide schrijver.

    D13ntjuh
    Het was voor deze opdracht niet nodig een huis te maken met de verschillende ruimte. Ik vind het toch erg leuk dat jij dat wel gedaan heb. En ook knap dat je een beetje lekker uitkwam. Ik heb mijn ruimtes ook in een vorm van een huis gezet, en de buitenkant bekleed, maar wat heb ik zitten puzzelen om het allemaal een beetje knap in elkaar te passen. Daarom besloot ik dit niet als eis bij deze opdracht te stellen. Dan had niemand echt vrij kunnen inrichten omdat je dan ook heel erg erop moet letten dat je lekker met je deuren/bogen en ramen uitkomt.
    • Woonkamer: mooi. Niets op aan te merken.
    • Keuken: mooi modern. Ook leuk hoe je dit witte verticale behang stroken heb afgewisseld met rood. Dat past mooi bij dat eethoekje.
    • Eetkamer: dit is het niet helemaal voor mij. Het doet me wat kaal en sfeerloos aan.
    • Carrière: fotografie had ik nog niet voorbij zien komen. Leuk! Mooi uitgevoerd ook. Had ook eigenlijk niets anders verwacht.
    • Buiten: ik vind je balkon/tuin mooi uitgevoerd maar ik vind het jammer dat je niet al de hoeken rond hebt gemaakt.
    • Studie: mooi die stenen in het behang gecombineerd met het andere behang. Ik heb niets aan te merken op deze ruimte: goed uitgevoerd. Grappig bedacht om maar één stoel te plaatsen bij de schaaktafel met het idee dat de andere stoel gebruikt kan worden.
    • Badkamer: goed uitgevoerd, alleen vind ik die blauwe tegels op de muur achter het bad iets teveel van het goede maar dat is echt een kwestie van smaak. Het werkt wel goed en loopt mooi over in de andere muren waar tot de helft deze blauwe tegels in voorkomen.
    • Kinderkamer: mooi. Niets op aan te merken.
    • Slaapkamer: ik had een kleedje op de vloer geplaatst. Mooi uitgevoerde combinatie van verschillende kleuren en patronen (in de muren en op de vloer).

    KoninginSuzan
    Je presentatie is echt enorm verbeterd ten opzichte van je vorige presentatie. Goed gedaan!
    Je bent alleen vergeten te melden hoeveel budget en omgevingspunten jij per ruimte hebt gebruikt.

    • Buiten: deze vind ik mooi al mis ik wel een kleurige bloem of plant.
    • Carrière: muziek voedt de ziel! Ik vind deze ruimte mooi alleen mis ik wel wat decoratie. Je hebt één hoek die vrij leeg is namelijk.
    • Kinderkamer: helemaal goed, niets op aan te merken.
    • Woonkamer: beetje vreemde foto’s: alsof je in zo’n lachspiegel kijkt dat alles verwrongen wordt. Deze afbeeldingen doen je woonkamer geen recht. Ik vind je woonkamer mooi al mis ik wat kleur en een schilderijtje op de muur.
    • Eetkamer: mooi dat tapijt met die eettafel en rood op de stoelen. Dat werkt goed. Ik mis een plantje of bloemetje.
    • Studie: deze ruimte vind ik een beetje saai.
    • Slaapkamer: ik vind de muren weinig subtiel. Dat rode drukke motief is me teveel. Ik denk dat het mooier had gestaan als je bijvoorbeeld één muur, die achter het bed, dit behang zou geven en de rest van de muren een ander, rustiger, behang.
    • Badkamer: deze heeft inderdaad stijl.
    • Keuken: ik vind die hangende kastjes in het midden niet mooi. Al is het wel origineel gevonden. Ik had het mooier gevonden als hieronder een eetblok was neergezet (zoals je die nu tegen de muur hebt aangezet). Al weet ik niet of Sims er dan bij kunnen door die hangende kasten.

    Simondhaene
    Leuk dat je Florian in het leven hebt geroepen. Je kan trouwens de plumbob tijdelijk uitschakelen met een cheat (staat mooier op foto’s).
    • Keuken: voor mij ben je de enige die een keuken heeft gemaakt die meer weg heeft van een woonkamer dan een keuken. Op zich een creatief idee maar ik ben helaas niet helemaal onder de indruk van de uitvoering. Hoe je de keukenmeubels hebt neergezet (aanrechten e.d.) vind ik eigenlijk ook nergens opslaan. Het kan werken maar dat doet het nu niet.
    • Badkamer: je hebt lekker geëxperimenteerd met verschillende stijlen. Precies de bedoeling van de opdracht. Ik ben toch niet erg enthousiast over de badkamer. Ik vind het behang op de muren niet mooi.
    • Slaapkamer: deze ruimte is meer mijn stijl. Al vind ik Florian leuk, ik vind het niet handig dat hij benoemt dat hij slechts 3/10 voor deze ruimte geeft. Je wilt mensen niet teveel op ideeën brengen waardoor ze minder enthousiast over deze ruimte kunnen zijn. Gelukkig houd ik wel van bloemen dus ik vind dat Florian niet zo moet zeuren. Ik vind de ruimte gezellig en sfeervol.
    • Woonkamer: ik merk het al dat Florian een andere smaak dan ik heeft. Ik ben niet zo onder de indruk van deze ruimte. Het deed me denken aan een rommelmarkt (dat was het eerste wat in me opkwam). Op zich een leuke plek om te zijn maar niet als je in je woonkamer bent.
    • Eetkamer: beetje futuristisch die eettafel en stoelen. Ik vind de meubels niet logisch gekozen, ze passen niet bij elkaar. Beetje saai die witte muren en witte vloeren.
    • Studie: saai.
    • Kinderkamer: schattig.
    • Buiten: gezellig. Niets op aan te merken.
    • Carrière: dit is geen L-vorm maar een rechthoek. Ik vind het niet heel mooi uitgevoerd terwijl het wel een leuke carrière is om een ruimte mee in te richten. Ik vind de wachtkamer meer passen bij een club dan een dokter.

    Mijn + stem gaat naar: Deborah
    Mijn- stem gaat naar: Simondhaene

    Bij de stemronde van opdracht 1 heb ik een vergissing gemaakt. Ik heb toen de inrichting e.d. de doorslag laten geven voor mijn stem. Dat is de vergissing, aangezien het bouwen van aparte vormen de opdracht was. Daar had ik mijn stem op moeten baseren (mijn stem blijft staan hoor Diana). Ik ben zo gewend mijn stem hierop te baseren dat ik vergat dat ik bij die ronde eigenlijk mijn stem op iets anders had moeten baseren. Ik ga er vanuit dat jullie, de deelnemers, van de gekozen stijl, alles ook uit die set hebben gebruikt. Ik weet natuurlijk niet uit mijn hoofd welke spullen in welke set zitten. Mijn + stem vond ik erg moeilijk te verdelen. Dus nadat ik mijn feedback had opgeschreven ben ik de presentaties nog een keer doorgelopen en heb ik al de ruimtes punten gegeven: 1 punt voor een m.i. mooie ruimte, een 0.5 punt voor ruimtes die wel oké waren of die ik niet zo mooi vond.
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    kzal het kort overlopen :p

    Meliszie

    Alle kamers vind ik leuk. Alleen de studiekamer vind ik wat minder. Er staan iets te veel insecten. Anders is het allemaal super.

    deborah

    Alle kamers vind ik goed gedecoreerd. de Woonkamer vind ik een beetje te roze (misschien omdat ik een jongen ben).
    De studiekamer vind ik prachtig:p

    MDianaSanders

    Alle kamers goed afgewerkt. Vind alle kamers mooi :smile:

    Devely

    Mooi ingericht. De woonkamer vind ik jammer dat er 2 dezelfde tapijten liggen. Leuke keuken:d zou ik zelf wel willen hebben in real life:p
    studiekamer is iets te rood voor mij:p maar dat is iedereen zijn eigen keuze:p en de tuin is super mooi.

    D13ntjuh

    De presentatie is echt super. Toen ik dat zag dacht ik ooooh dat wil ik ook kunnen. Maar ja het gaat over de kamers eh:p
    De kamers zijn allemaal super mooi gedaan. Mooi afgewerkt. Niet te druk en ook weer niet te saai. heel leuk gedaan.

    KoninginSuzan

    tuin is leuk om met vrienden rustig te babbelen en te barbecueën: mooi gedaan
    Vind de meeste kamers mooi gedaan. De kinderkamer vind ik wel jammer dat er 2 de zelfde tapijten liggen. wel de juiste kleur gekozen want groen is nog tamelijk neutraal eh:p In de keuken moet er denk ik nog meer decoratie (is ook mijn minpunt:p)

    + stem gaat naar D13ntjuh omdat alles echt goed afgewerkt is
    - stem gaat naar KoninginSuzan omdat sommige kamers nog niet helemaal goed zijn afgewerkt. Vind de presentatie wel verbeterd met de vorige:d
  • JesilJesil Berichten: 14
    Ik kom ook weer stemmen... vind het een mooie competitie en neem echt mij petje af voor jullie allemaal, ik krijg echt niet voor elkaar wat jullie doen en dankzij mensen als jullie kan ik mooie huizen downloaden om mee te spelen :smile: .

    Meliszie:
    aparte vorm heb je gekozen voor je keuken, beetje weinig ramen wat mij betreft maar ik vind de opstelling wel wat hebben. In je badkamer mis ik de douche en begrijp ik het tafeltje met stoeltje niet zo goed... Je slaapkamer vind ik er fijn knus uit zien, daar zou ik wel willen slapen. Je woonkamer vind ik ook erg mooi, de ramen vooral, maar de kleuren passen ook goed. En je eetkamer vind ik helemaal top! Je studiekamer is een beetje aan de drukke kant, hij lijkt op een kelder maar dat kan niet wat er zitten wel ramen in... Je kinderkamer vind ik heel erg mooi, fijne pastelkleuren die goed bij elkaar passen en het op een zachte manier speels maken. Je tuin vind ik wat kaal... en ik hou niet zo van heggen. En je carriere kamer weer super mooi! Leuk die ezels in een cirkel en die schilderijen tegen de muur!

    Deborah:
    Je keuken, eenvoudig maar wel mooi en je badkamer heeft een hele fijne sfeer voor mij, net als de slaapkamer. De woonkamer is wat te zoetsappig en druk voor mij, ik had hem mooier gevonden met wat warmere kleuren, net als je eetkamer. De studeerkamer zit er mooi chique uit, beetje klein maar wel een fijne plek. Je kinderkamer vind ik er heel erg leuk uit zien, vooral het behang met die groeimeter! Je tuin is wat op elkaar gepropt, die bloemen in het gras maken het ook extra druk denk ik. Je carrierekamer is die van een bakker denk ik? Bij bakkerijen wil ik altijd graag een beetje oubollig gevoel hebben en dit is vooral modern. De luchtroosters op de grond passen wat mij betreft ook niet echt.

    MDianaSanders:
    Poeh, je keuken is erg rood! maar wel op een chique manier en het past wel goed bij elkaar. Je badkamer heeft alles alles en is effectief ingedeeld, goed gedaan in zo'n kleine ruimte. Je slaapkamer vind ik heel erg mooi, leuk die hartjes aan de muur en de schilderijen, het is hier fijn wakker worden denk ik! Je woonkamer heeft mooie grote ramen en ondanks dat je 2 zithoekjes hebt gemaakt lijkt het voor mij toch 1 geheel, knap gedaan. Je eetkamer vind ik mooi met de muren en het tapijt, alleen hadden de meubels wat donkerder gemogen wat mij betreft. Je studiekamer ziet er ook mooi uit en je kinderkamer vind ik zelfs prachtig! Ook weer de groeimeter en fijne andere spulletjes die er in staan. Je tuin ziet er ook heel fijn uit, zoveel bloemen! en daar middenin een fontein. En je carrierekamer is het toppunt wat mij betreft, als ik schrijver was zou ik zo'n kamer willen hebben!

    Devely:
    Je keuken met bogen in plaats van deuren zag ik, ik hou van open keukens en dit geeft een beetje een open gevoel, erg mooi, en de inrichting vind ik ook erg mooi. Ook je badkamer vin ik erg mooi, modern maar toch met sfeer. Van je slaapkamer heb ik echt even zitten genieten! Prachtig gemaakt. Je woonkamer is wat minder naar mijn zin, de tv boven de open haard pas niet wat mij betreft en het hout op de muren past niet bij de rest van de kamer vind ik. De tafel in je eetkamer vind ik mooi groot, hij vult de hele kamer maar daar is een eetkamer ook voor bedoeld, alleen een beetje teveel wit. Ook je studeerkamer is niet mijn ding, het kleed met de rondingen op een plankenvloer vind ik niet echt passen. Je kinderkamer vind ik wel erg mooi, alleen een beetje erg klein raam. Je tuin vind ik prachtig, romantische sfeer en een fijn laag hekje, dat geeft me niet zo'n opgesloten gevoel. En je carrierekamer is wat aan de drukke kant voor mijn gevoel.

    D13ntjuh:
    Woonkamer erg mooi gedaan, chique en toch knus. Je keuken pakt me niet, die ramen op ongelijke hoogte storen me vooral. Je eetkamer vind ik wat aan de eenvoudige kant maar de tafel zo diagonaal maakt het leuk en apart. Je carrierekamer ziet er goed uit, leuk bedacht ook om dat kinderspeelgoed daar neer te zetten, erg handig bij een fotograaf! Je tuin met uitgebreide buitenkeuken, wel fijn maar mist wel wat sfeer vind ik. Je studeerkamer vind ik wat minder mooi, de stenen op de muur vooral. Je badkamer heb ik maar 1 woord voor, wow! De kinderkamer is wat saai wat mij betreft, net als de slaapkamer.

    KoninginSuzan:
    In je tuin vind ik de ramen erg mooi, dat zie je niet snel maar past goed vind ik. Je carrierekamer vind ik mooi wat kleuren betreft maar waarom 2 piano's en verder niets? andere instrumenten hadden hier ook goed gepast denk ik. De kinderkamer vind ik wat te saai maar je hebt de vloerkleden wel op een leuke manier neergelegd. Woonkamer, leuk de tv in de hoek, alleen de ramen er pal achter vind ik niet echt passen, die had ik liever wat meer op zij gewild en de diagonale vloer vind ik niet echt passen bij de muren. Je eetkamer vind ik helemaal prachtig! Maar je studiekamer is wat mij betreft te kil. Ook je slaapkamer pakt me niet echt... beetje te druk dat behang en die commode achter het bed, niet echt mijn ding. Je badkamer vind ik heel erg mooi. En dan je keuken, tja, de hangende keukenkastjes, leuk bedacht, dat wel, maar niet erg handig zo midden in de ruimte denk ik.

    Simondhaene:
    De ramen in je keuken vind ik erg mooi! je badkamer pakt me niet, de kleine tegeltjes op de vloer in combinatie met de muren, het grote vloerkleed, ik vind het niet zo passen. Je slaapkamer vind ik wel erg mooi, fijn ingericht ook. Je woonkamer met een dansplek! Goed bedacht! Je eetkamer is te steriel vind ik en je studiekamer een beetje te kaal, maar wel weer zo'n mooi groot raam! Je kinderkamer vind ik erg leuk! En je tuin geeft me een fijn en rustig gevoel. Je carrierekamer vind ik erg leuk bedacht en heeft alles wat een dokter nodig heeft, goed gedaan!

    Mijn plusstem gaat naar MDianaSanders, bij het nalezen van al mijn commentaar krijg ik bij jou het beste gevoel
    Mijn minstem gaat naar KoninginSuzan, sorry, maar ik moet iemand een minstem geven en na alles af te hebben gewogen kom ik bij jou uit.

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nou, het bouwen kost veel tijd, maar het beoordelen ook!

    Hier komt ie dan.

    Meliszie:
    Keuken: Ik vind de kasten en hoe ze geplaatst zijn, erg mooi. Jammer alleen dat de kleur van de koelkast nergens terug komt. De vloer, het is net alsof het wit heel smerig is, en ik vind de muren wat donker.

    Badkamer: De kleursamenstelling is niet mijn keuze, maar doet het goed, alleen vind ik de spiegels erg afwijken. De staande lamp vind ik niet veilig in een badkamer. De kaptafel vind ik geweldig.

    Slaapkamer ouders: moderne slaapkamer. Ik vind het ladeblok er niet bij passen. Niet qua stijl en niet qua kleur.

    Woonkamer: Leuke woonkamer, het geel vind ik er erg mooi in, helaas het oranje niet. (vloerkleed) Ook het rozige van de kinderset vind ik niet passen in het kleurschema, maar de gordijnen vind ik top.

    Eetkamer: Alsof je in een blokhut stapt! Heel leuk en gezellig gedaan.

    Studie: Te vol en te veel. Het lijkt meer op een stoffige opslagruimte op zolder of zo dan op een studeerkamer.

    Kinderkamer: Leuk en fris. Ik vind dat geel en lichtblauw erg mooi hier. Helaas is dat rozige hout er ook weer. Dat vind ik er niet mooi in staan.

    Tuin/terras
    : Tuin vind ik leuk, maar een beetje veel tegels. Een bloemen hoekje, of een watertje had het wat minder betegeld gemaakt.

    Carriere: Wat een leuke carriere! Het is meer een schildersatelier, waarin zo te zien ook lesgegeven wordt. Maar erg mooi uitgevoerd.


    MDianaSanders:
    Keuken: Een moderne keuken, maar heel erg mooi uitgevoerd. Vooral die counter. Dat wist ik dus niet, dat je zoiets kon maken.
    Ben alleen niet zo kapot van de tegelmuur, ik krijg daar een badkamer gevoel van.

    Badkamer: Mooie complete badkamer, paarsblauw met roomgeel. Niet mijn kleuren, maar mooi uitgewerkt.

    Slaapkamer ouders: Mooie, warme slaapkamer. Alles wat je nodig hebt is aanwezig. En hier ook van die mooie gordijnen.

    Woonkamer: Deze kamer is wel heel erg vol. En de tv zo halverwege de kamer... Heel strak en erg paars, maar wel mooi.

    Eetkamer: Antiek ogend, en erg blauw. Helaas zijn de lampenkappen groen. Maar het ziet er wel heel gezellig uit.

    Studie: Mooie moderne en functionele studeerkamer.

    Kinderkamer: Heel erg blauw. Alle benodigde dingen voor een kind zijn er, en het is ook gezellig, maar mij te blauw.

    Tuin/terras: Prachtig en gezellige bloemenpracht. Een heerlijke plek om je boek te lezen.

    Carriere: Leuk, schrijver. Een heerlijke, ouderwetse plek, meer een luxe studeerkamer, waar het misschien wel lekkerder is om een boek te lezen dan te schrijven!


    Devely:
    Keuken: Mooie strakke keuken. Alleen zijn de muren volgens mij extra hoog? Ik vraag me af of dat handig is met die bovenkastjes. Prachtige muurbedekking trouwens.

    Badkamer: Strakke badkamer. Ik vind de kleedjes niet mooi (de kleur wel) en ik vind het spijtig dat er geen raam is. Maar mooi uitgevoerd.

    Slaapkamer ouders: Prachtige romantische slaapkamer. Dat donkere hout doet het erg goed met groen.

    Woonkamer: Wat me direct opvalt, is dat de plantenbakken van de ramen binnen hangen. Die volgens mij toch echt aan de buitenkant horen. Ik vind het een hele gezellige kamer, ik vind alleen de tv wel erg hoog hangen, als je een avondje kijkt heb je een stijve nek. :P

    Eetkamer: Een erg mooie ruimte. De 2 kasten met de keukenblokken er tussen zodat je een buffetkast krijgt vind ik geniaal. Het enige wat me stoort (en dat heb ik bij meer kamers) is dat de muren zo hoog zijn, als je naar de boog kijkt, heb ik het idee dat daar alleen kleuters doorheen kunnen.

    Studie: Mooi, eenvoudig en simpel (en weer die hoge muren)

    Kinderkamer: Hele mooie kamer. Jammer dat ie niet unisex is, maar ik vind 'm een hele prettige sfeer hebben.

    Tuin/terras: Stijlvolle tuin, met mooie plekjes en een leuke fake vijver. ;)

    Carriere: Hey, ook een schrijver. Ook een heerlijke plek om je terug te trekken. Ik zie hier al wel hele spannende detectives geschreven worden.


    D13ntjuh

    Keuken: Mooi gedaan, met die verspringende ramen, en rode banen behang. Maar, wat zijn die zwarte dingen, grote koelkasten of zo? Op de overzichtsfoto oogt het nogal kaal

    Badkamer: Van alle gemakken voorzien. Ik vind de vloerkleur niet mooi aansluiten bij de rest. Maar de spiegels boven het bad zijn weer heel mooi gevonden.

    Slaapkamer ouders: De inrichting vind ik mooi, de kleursamenstelling niet. Ik vind het grote schilderij boven het bed qua kleur absoluut niet passen, en het paars/grijze (taupe) niet bij het groen kleuren.

    Woonkamer: Ik ben er nog niet achter wat precies de kleur van de muur is, lila, taupe, grijs.. Ik vind het mooi, maar ik krijg er een vakantie woning idee van.

    Eetkamer: Ik vind de eetkamer mooi, mooie stijl. Alleen die lamp in de hoek past er niet bij. En ik vind het nogal kaal. Er had wel een dressoir of zo bij gemogen.

    Studie: Mooie simpele moderne studeerkamer. Ik vind alleen die "buitenmuur look" niet mooi.

    Kinderkamer: Leuke kamer, helaas ook voor een jongen. Wel stoer hoor, dino's.

    Tuin/terras: Mooie functionele tuin. Op de overzichtsfoto beetje veel tegels, maar op de andere foto's valt dat reuze mee. En het bardeel is prachtig.

    Carriere: Fotografie, tja, dat hadden we kunnen weten. Maar heel erg knap uitgevoerd!


    KoninginSuzan:

    Keuken: Het idee van de keuken is leuk, maar het werkt niet. Door die hangende kastjes, kan je daar niet lopen. Je had er beter een kookeiland onder kunnen maken. De eetbar is mooi.

    Badkamer: Erg mooie badkamer. Met name het wastafelstuk vind ik erg mooi uitgevoerd.

    Slaapkamer ouders: Oei, zo'n overheersende kleur rood staat garant voor nachtmerries.

    Woonkamer: Ik weet niet precies hoe je je foto's hebt genomen, maar door ze zo uit te rekken, worden ze er niet erg duidelijker van. Ik vind het een blauwe blur met een rood iets erbij.

    Eetkamer: Mooie eetkamer. Ook het gordijn voor het grote raam is mooi, maar waarom hebben de andere ramen geen gordijnen?

    Studie: Simpel, eenvoudig maar doeltreffend.

    Kinderkamer: Leuke unisex kinderkamer. Alles wat nodig is, staat er.

    Tuin/terras: Leuk bedacht met die heg tegen de inkijk. De tafel naast de barbecue vind ik niet mooi, je had er denk ik beter een aanrechtblokje voor kunnen gebruiken. En ik mis bloemen/planten.

    Carriere: Muziek, dat snap ik. De schilderijen zijn ook mooi. Maar als er muziek gemaakt wordt, komen er dan mensen luisteren? Of wordt het opgenomen of zo? Er staat verder dan instrumenten niets bij.


    Simondhaene:
    Allereerst, ik vind dat je een hele gave presentatie hebt gemaakt, op de wijze die je hebt gekozen.

    Keuken: Leuk, die grote ramen, maar erg jammer dat je dan daar je apparatuur voor zet. Had dat dan links en rechts gezet.

    Badkamer: Beetje ouderwetse sfeer. De muur ziet eruit als of er zo stukken uit breken.

    Slaapkamer ouders: Een hele gezellige kamer. Licht en vrolijk.

    Woonkamer: Mooie woonkamer, maar saaie muren, en het groen vind ik er ook niet mooi bij. (groen wel, maar niet die kleur groen)
    En het kleed bij de deur vind ik er niet bij passen.

    Eetkamer: Hele mooie lichte eetkamer, ik vraag me alleen af wat die kapstok daar doet..

    Studie: Goeie kamer, maar een beetje kaal.

    Kinderkamer: Erg leuke kamer, jammer dat ie niet unisex is. Ik kan alleen niet zo goed zien wat er op die groene tafel (naast het bed) staat.

    Tuin/terras: Grappige tuin. Horen die vissen het water niet in een watertje te spuiten?

    Carriere: Dokterspraktijk! Heel erg origineel. Jammer dat het geen L vorm is. Maar wel erg mooie uitvoering.

    En dan de stemmen.
    Moeilijk hoor.

    Ik heb er lang over nagedacht.
    Mijn + stem gaat naar MDianaSanders
    Mijn - stem gaat naar KoninginSuzan:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik wil ook graag stemmen, maar omdat ik deze week super druk was met inspectiebezoek op school (wat we gehaald hebben :D), het voorbereiden van 2 avonden oudergesprekken en het schrijven van 25 rapporten (waar ik nu eigenlijk mee bezig zou moeten zijn ;)) houd ik het alleen bij het toelichten van mijn + en - stem, als jullie dat niet erg vinden.

    Mijn + stem gaat naar Deborah, ik vind de vooral de woonkamer en kinderkamer erg mooi. Bij jouw creaties kreeg ik het meest een thuis gevoel. Wat ik heel bijzonder vind, want de vorige keer trok je stijl mij het minst aan. Ik vind dus dat je dat heel knap hebt omgezet.

    Mijn - stem -helaas hoort die erbij- gaat naar koninginSuzan. Ik vind je presentatie enorm verbeterd ten opzichte van de vorige keer, maar ik vond de meeste ruimtes wat kaal. Ik miste wat decoratie hier en daar.

    Ik ga nu weer snel aan mijn rapporten. Ik kom later nog lezen wat de uitslag geworden is en wat de nieuwe opdracht zal zijn. Ik ben benieuwd!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2015 aangepast
    Stemmen opdracht 2 gesloten

    Iedereen bedankt voor het stemmen!

    De uitslag:
    • Meliszie: 1 + stem
    • Deborah: 2 + stemmen
    • MDianaSanders: 4 + stemmen (inclusief de plusstem van opdracht 1)
    • Devely: 0 stemmen
    • D13ntjuh: 2 + stemmen
    • KoninginSuzan: 8 - stemmen (inclusief de minstem van opdracht 1)
    • Simondhaene: 2 - stemmen (inclusief de minstem van opdracht 1)
    MDianaSanders is de winnares van opdracht 2. Jij krijgt bij de volgende opdracht alvast een + stem en de joker mee. 2q7og078ma54.png

    KoninginSuzan moet helaas de wedstrijd verlaten. Ik hoop dat je je vermaakt hebt. Je kan de opdrachten nog wel bouwen, als je dat leuk vindt, je hoeft ze alleen niet meer in te leveren.

    ocwu1s6ym3bg.jpg

    Dit topic is nu GESLOTEN. Vragen/opmerkingen/felicitaties e.d. graag in het andere topic.
    Zie de beginpost van beide BMD topics voor de regels bij de Joker.
    Ik ga nu opdracht 3 online plaatsen dus houdt het forum in de gaten!
    Post edited by SimLibby on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2015 aangepast
    Inleveren opdracht 3 geopend

    Ik ben een beetje vroeg maar gezien de reacties in het andere topic zijn veel deelnemers al (bijna) klaar met de opdracht. Deborah, de temperaturen zijn gezakt dus ik hoop dat het inmiddels een beetje uit te houden is om langer dan 30 minuten op zolder te verblijven. Devely, ik hoop dat jij en de kids snel weer opknappen en dat je iemand anders in de buurt hebt die jullie lekker kan vertroetelen.

    Vanaf dit bericht kunnen de links naar de inzendingen geplaatst worden. Iedere deelnemer krijgt hiervoor 1 bericht.
    Vragen/opmerkingen e.d. stel je in het andere topic.

    Opdracht 3 moet aankomende zondag (19 juli) ingeleverd worden maar ik laat het inlevertopic open tot iedereen ingeleverd heeft.

    Stemmen gebeurd pas wanneer ik aangeef dat de stemronde geopend is.
    Post edited by SimLibby on
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    24cy1pj.png
    2nv5lie.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dit zou 'm moeten zijn.

    Mijn excuses dat het zolang duurde.
    Ik had mijn plaatjes bewerkt in Paint, maar dat werkte niet zoals ik het wilde.
    Jammer van de tijd dus.

    En hoewel ik tijdens het maken van de presentatie gesaved had, crashte Open Office toch, en de herstelde versie was niet de laatste save, maar die van halverwege. Normaal gesproken is dat niet zo erg, maar als je gehaast bent....

    http://www.authorstream.com/Presentation/deborahbouwens3-2553954-sims4-bmd1/

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    shk4e2f9kb0c.jpg

    De inzendingen

    Neem alsjeblieft de tijd om de inzendingen te bekijken en je stem uit te brengen. Stemmen kan tot maandag 27 juli 12.00 uur.
    Baseer je stem op de lopende opdracht en in hoeverre de deelnemers zich hier aan hebben gehouden.

    Stemmen doe je door 1 +stem en 1 -stem te geven aan de inzending die je het mooist (+) en het minst mooi (-) vindt bij voorkeur met een toelichting, deelnemers waarderen dit en daardoor kunnen ze beter worden in bouwen. Je kan ook alleen je +stem en -stem toelichten.

  • DevelyDevely Berichten: 132
    * Di3ntjuh
    Het uithangbord vind ik goed passen. Leuk gevonden.
    De kade is wat kaal, ik mis wat kleur en aankleding.
    De boot doet van de buitenkant echt aan als een boot.
    Grappig die instrumenten op het 2e dek, wat is die zwarte streep daar? Ik mis wel wat meer zitjes, wat dichterbij de artiesten.
    De bestuursruimte vind ik een erg leuk detail!
    De bar op het 1e dek vind ik wat steriel. Er is weinig aankleding, waardoor het niet erg gezellig oogt.
    De bioscoop is ook heel leuk bedacht, al hoort het niet echt bij een lounge!. De ruimte is mooi ingericht. Net echt!
    Wat goed dat je ook aan een keuken hebt gedacht. Ook de keuken mist wat aankleding, maar aangezien het alleen functioneel hoeft te zijn voor het personeel is dat ok.
    De 'motoren' op het onderdek zijn ook weer erg leuk bedacht!
    De bruiloftsboog op het bovendek is leuk, maar past ook niet echt bij een lounge.

    Algehele impressie:
    Er is veel aandacht besteed aan het 'boot' zijn, de bestuursruimte, de motoren, etc., maar ik mis toch echt het lounge gedeelte! Er zijn weinig gezellige ruimtes om te ontspannen, behalve de bioscoop, die juist niet bij een lounge hoort. Ook is alles voor de bezoekers vooral buiten, wat op zich prima is, aangezien het in de Sims 4 niet kan regenen, maar niet echt reëel is.
    Bij deze kavel denk ik niet direct aan een lounge, ik mis de gezellige hoekjes en typische sfeer van een 'uitgaansplek'. Wel leuk vind ik alle bootdetails.

    * Meliszie
    De buitenkant van de boot oogt zeer solide. Het ziet er uit als een boot, al twijfel ik nog over het materiaalgebruik. De stenen vloeren, de statige deuren en steenachtige materiaal op de muren; het oogt echt mooi, maar niet echt materiaal wat normaal gezien voor een boot gebruikt zal worden.
    De kade vind ik zeer mooi. Heel erg natuurlijk en gezellig. Dat bruggetje is schattig!
    De toiletruimte is erg mooi ingericht, leuk die bank voor de wachtende sims! En ondanks de moeilijke vormen van de toiletten, zijn ze goed ingericht.
    Het terras ziet erg gezellig uit, maar ik mis iets van een bbq. En door de stenen vloer, vind ik het terras er meer uitzien als een terras bij een restaurant dan een terras op een boot.
    De trappen aan de zijkant vind ik erg mooi, goed gevonden!
    En de jacuzzi is heel leuk geworden, dit achterdek oogt echt als een spa terras, met die heerlijke (en leuke!) stoelen! Jammer dat ook hier de vloer het booteffect teniet doet...
    De bar is mooi ingericht, het keukentje vind ik leuk bedacht! Het zithoekje zier er erg uitnodigend en mooi ingericht uit.
    Het loungegedeelte is ook mooi ingericht, leuk dat piano 'podium', jammer dat het podium niet echt verhoogd is. Door het kleurgebruik vind ik het niet echt een lounge voor 's avonds
    (wat het eigenlijk wel is), maar meer voor overdag.

    Algehele impressie:
    De vorm van de boot is goed, het lijkt op een boot. Maar door het materiaalgebruik denk ik bij diverse ruimtes meer aan een huis/ gebouw dan aan een boot.
    De binnenruimtes zijn allemaal erg mooi ingericht, maar door de lichte kleuren is het meer een lounge voor overdag dan 's avonds.

    * MDianaSanders
    Je kunt duidelijk zien dat het om een boot gaat. De kade is wat eenvoudig, zeker gezien het feit dat je het over een 'rijk en succesvol' thema hebt. Ik vind het lage gedeelte wel echt heel goed bedacht!
    Het 'uithangbord' oogt inderdaad zeer chique en pas wel bij het eerdergenoemde thema. De verrassing erachter vind ik wel grappig.
    De kleuren op de begane grond zijn zeer mooi. Die vind ik zeer goed passen bij het lounge/ nachtclub gebeuren. De stoelen/ tafels vind ik wat statisch geplaatst. Door ze wat speelser neer te zetten, zou het wat minder statisch overkomen. De muur is zeer functioneel, leuk bedacht.
    De toiletruimtes zijn prima, ze passen goed bij de inrichting.
    Het achterdek is mooi ingericht. Wat een mooie spullen zitten er in de Perfecte Patio uitbreiding, hè? Door de lichte kleuren doet het heel zomers aan.
    De muziekkamer oogt zeer gezellig. Ook deze kleuren passen bij het lounge thema. De piano zou ik andersom zetten, lijkt mij wat raar dat de pianist met de rug naar het publiek zit.
    De muurhoekjes vind ik leuk, grappig dat zo de trap uit het zicht is.
    Het voordek is ook leuk ingericht, lekker ontspannen genieten van de muziek.
    Het achterdek doet zeer spa-achtig aan, dit lijkt me heerlijk vertoeven! De details zijn erg leuk en de kleuren lekker zomers.
    De onderwaterlounge is een leuk extraatje. Een eenvoudig ingerichte, maar toch gezellig ogende ruimte. De douches zijn een leuk detail.

    Algehele impressie:
    Dit is een echte loungeboot. De boot oogt als een boot, de ruimtes doen me echt aan een lounge denken. Goed ingerichte, functionele en gezellige ruimtes.

    * SimonDhaene
    De boot oogt niet echt helemaal als een boot. Ik mis de spitse neus van een boot.
    De boot bovenop is grappig, maar past niet echt.
    De hal/ ingang ziet er chique uit, maar doet me niet denken aan de ingang van een boot.
    De vestiaire vind ik erg leuk bedacht, de ruimte is ook prima ingericht, misschien wat teveel verlichting. Een nachtclub is vooral donker, naar mijn idee.
    De toiletten zijn functioneel, maar de ruimte is zeer spaarzaam ingericht. Een plantje hier of daar, een handdoekrekje, iets meer aankleding zou de ruimte wat aantrekkelijker en echter maken.
    De traphal is ook weer erg licht, door wat donkere muren zou het meer een nachtclub ruimte zijn. En ook de verlichting zou minder mogen. Ook had je hier een paar bankjes kunnen plaatsen, om de ruimte iets meer functie te kunnen geven.
    De danszaal kan ik helaas niet erg goed zien. De foto's zijn erg klein en wat onscherp. De verlichting is goed, die kleurtjes van de lampen en de kleuren op de muren passen bij een nachtclub. Ik mis hier wel wat gezellige zithoekjes. Die banken op een rijtje ogen niet erg uitnodigend.
    De ruimte boven vind ik ook niet erg gezellig. Ook hier zijn de foto's onduidelijk.
    Als ik het goed zie, staan er binnen een aantal buffettafels? En buiten wat losse stoelen? Ik mis hier echt het gezellige sfeertje...Mensen pakken binnen wat eten en moeten dan buiten in hun eentje met hun bord op schoot eten? En wat zijn die ronde dingen op het midden van het achterdek?

    Algehele impressie:
    Erg jammer dat de foto's zo onduidelijk zijn. Ze zijn niet scherp, soms vervormd en van te veraf genomen, waardoor zeer moeilijk te zien en te beoordelen is wat er op de foto's staat.
    De dansvloer en het bovendek vind ik niet erg gezellig ingericht. Doordat de stoelen en banken allemaal los/ op een rij staan, kun je in deze ruimtes echt niet gezellig samen met vrienden genieten van het uitgaan.
    Ik snap ook niet echt de toegevoegde waarde van de zeer uitvergrote decoraties als de boot en de kabouter.

    * Deborah
    Door het hout op de muren en de vorm van de etages doet het wel denken aan een boot. Maar ik mis wel een fundering bij zowel de boot als de kade. Dit geeft het net dat beetje extra. Ook is niet duidelijk wat de achterkant van de boot is, doordat beide kanten spits zijn. Bij een boot is de voorkant meestal spits(er) en de achterkant recht of met ronde hoeken.
    De stuurhut is een erg leuk detail! Al lijken mij die ramen erg lastig om uit te kijken! Leuk ingerichte ruimte.
    De etage daaronder is functioneel ingericht, Er is goed gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. Ik mis alleen wat kleur en aankleding. Het komt een beetje eentonig over. Zeker de vloer kan wel wat gebruiken.
    Het voor- en achterdek zijn leuk ingericht. Mooie kleuren.
    Het loungegedeelte is zeer ruim. De bar is mooi groot, hier kunnen veel sims aan zitten!
    De opstelling is goed, de kleuren vind ik mooi, maar iets te licht voor een lounge. Dit gevoel wordt versterkt door de vele ramen. Ook mis ik hier de banken en het comfortabele wat ik associeer met een lounge.
    De toiletruimte is zeer luxe, leuk ingericht.
    Het ruim is een lekkere relaxplek. De sauna zo midden in de ruimte vind ik wel wat vreemd. Die had ik in een aparte ruimte geplaatst. De verdere ruimte komt wat leeg en kaal over. Ik mis hier echt het relax-gevoel.

    Algehele impressie:
    Door het gebrek aan fundering bij zowel de kade als de boot, mis ik het echte 'boot' gevoel. Ook de achterkant die spits is, zorgt ervoor dat het allemaal net niet is wat het moet zijn.
    Erg jammer. Door de manier waarop je de buitenkant en de etages hebt gemaakt, heeft het wel meer weg van een boot.
    De ruimtes zijn functioneel ingericht, de kleuren passen bij elkaar, maar ik mis samenhang en het echte relax-gebeuren wat bij een lounge hoort.


    Mijn + stem gaat naar MDianaSanders. Bij deze boot kreeg ik het beste gevoel wat bij een lounge/ nachtclub hoort.

    Mijn - stem gaat naar SimonDhaene. Deze boot gaf mij niet echt het idee van een boot, of een nachtclub.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik ga ook deze keer mijn stem geven :)

    D13ntjuh:
    Wauw, de buitenkant van je boot ziet er super gaaf uit. Ik vind de kleurencombinaties met rood als accentkleur leuk gedaan. De bestuurdersruimte vind ik ook leuk bedacht. Dat er een bios in zit vind ik geweldig. En hij is ook mooi aangekleed. De trouwboog vind ik een super idee!
    Sommige plekken in de boot vind ik wat kaal. Een beetje meer decoratie had ik wel mooi gevonden.

    Meliszie:
    Dat bruggetje vind ik echt super schattig! Ik vind het mooi om te zien dat je het water niet als een blauw vierkant hebt gelaten, maar dat het er heel natuurlijk uitziet. Mooi gedaan!
    Het bovendek ziet er gezellig uit. ok je toiletruimte vind ik mooi gedaan. Ik vind het zwembadje (of jacuzzi ;)) een leuke toevoeging. Wat ik ook leuk vind is de jaren 20 sfeer met de piano enzo op een apart gedeelte.
    Ik snap dat het voor het nautische thema hebt gekozen, maar het spreekt me persoonlijk niet zo aan. Ik vind de kleurencombinaties goed bij elkaar passen, maar zo rustgevend dat het bijna saai is..

    Devely:
    Ik vind het vooraanzicht van je boot erg mooi. Die ronde raampjes maken het helemaal 'boot'. Ook bij jou zie ik een bubbelbad op het dek. Leuk, voor mijn gevoel hoort dat er echt bij. Lekker luxe! En ook hier staat 'het orkest' op een aparte plek. Leuk gedaan. Op zich vind ik het idee om de ruimte in 2 kleuren te doen leuk, maar dat paars/roze met zwart vind ik wel druk ogen. De ruimte van de luxe bbq vind ik dan wel weer heel ontspannen ogen. De toiletten vind ik heel vierkant en nemen ook veel ruimte in. De opslag ruimte erachter vind ik leuk bedacht.

    MDianaSanders:
    Wat een leuk idee van dat reclamebord. Ik werd er gelijk nieuwsgierig van. De aanloop naar je boor toe (de kade) vind ik wel een beetje kaal. Het was voor mij uitnodigender geweest als er wat decoratie of planten hadden gestaan. De verlaging zodat sims er makkelijk in het water kunnen springen vind ik wel goed bedacht. Hoewel jij ook voor een paars/roze kleurencombi hebt gekozen vind ik het hier wel rustig overkomen. Dat je de trap hebt weggewerkt door er een muur voor te plaatsen voor de bar vind ik super. Ik houd niet van trappen in het zicht :) Het contrast tussen de beneden en bovenverdieping vind ik heel groot! Zo donker als het beneden is qua kleur, zo rustig is het boven. Het ontgaat me even wat je bedoeling is van de sterretjes overal. Die vind ik vrij druk en niet overal iets toevoegen. (de dansvloer snap ik, maar de rest even niet)

    Simondhaene:
    Ik vond het leuk dat je binnenkomt in een soort hal. De ruimte is wel vrij groot. Ook de ruimte voor de jassen vind ik erg groot. De indeling van je toiletten heb je leuk gedaan. De traphal vind ik wel een beetje kaal. De danszaal zier er hip uit met al die gekleurde lampjes! Ik vond jouw presentatie het lastigst te beoordelen. Het lijkt alsof de foto's van veraf zijn gemaakt waardoor voor mij niet alle details zichtbaar waren.

    Deborah:
    Ik vind dat je boot mooie rustige kleuren heeft. De trap op de kade naar je boot is wel erg hoog. Grappig dat je ook een stuurhut hebt toegevoegd. Essentieel voor een vaartuig! :)
    De entree waar de passagiers aan boord komen vind ik een beetje kaal. De setjes met parasols vind ik erg vrolijk. De bar met de muziekhoek ziet er stijlvol uit. De badkamer snap ik niet zo op deze plek. De zen kamer vind ik wel leuk bedacht met de massage en yoga ruimte. De badkamer hier snap ik beter ;)

    Alles bij elkaar genomen gaat mijn + stem naar D13ntjuh, mijn - stem gaat naar Simondheane



    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    D13ntjuh

    Buitenkant ziet er goed uit, leuke vorm, lijkt echt op een boot, ook slim dat je twee trappen hebt gemaakt. De kade past goed bij het geheel. Het tweede dek is goed ingedeeld maar ik vind het wat saai overkomen, hier en daar een plant had het er toch heel anders uit laten zien. De bestuursruimte vind ik leuk bedacht. Wat betreft het eerste dek, ook vrij saai, wel leuk dat een stukje weer onder het dek erboven zit, al had ik wel een tafeltje met stoelen in de buurt van het buffet gezet. Toiletten zien er prima uit, die douche erbij is wel handig. De bioscoop vind ik leuk bedacht, ook netjes uitgevoerd. De keuken is ook handig, al is het niet echt nodig, je had al een barbecue ergens staan. Een cupcakemachine als motor voor de boot vind ik wel heel grappig bedacht. Die trouwboog vind ik leuk, het heeft ook wel iets om door de kapitein getrouwd te worden (ook al is dat in de Sims feitelijk niet mogelijk).
    Het heeft veel weg van een echte boot en is goed uitgevoerd, maar ik mis een beetje de sfeer van een bar/lounge/nachtclub. Ook vind ik het kleurenschema erg eentonig en er is te weinig decoratie naar mijn smaak.

    Meliszie

    De buitenkant heeft een goede vorm, ik vind de hoofdkleur wat minder, het lijkt een beetje roestig. De combinatie van kleuren vind ik wel weer goed, de planten om het water heen vind ik leuk. Ik vind het leuk dat je geen kade hebt gemaakt maar een pad, is weer eens wat anders. Al zou ik wel een rand bij het pad/zwembad hebben gezet (volgens mij kan dat wel, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd), een van die lage(re) hekjes bijvoorbeeld. De bovenste verdieping ziet er goed uit, rustige kleuren en dat dek ziet er heel gezellig uit. Trappen aan beide zijden is een goed idee, dat voorkomt opstoppingen. Het benedendek is ook mooi, vreemd genoeg vind ik de deur mooit staan, ondanks dat hij niet past bij de moderne ramen. De lounge is mooi ingericht maar ik denk dat ik een iets donkerdere kleur mooier had gevonden, dat geeft een iets intiemere sfeer. Die banken en stoelen staan wat dicht op elkaar, ik vraag me af of dit de functionaliteit ten goed komt. Jammer van dat ene raampje bij het ‘podium’, misschien had je daar een gordijn of iets kunnen ophangen.
    Een goede boot, maar met zoveel budget over had je misschien nog iets extras kunnen doen.

    Devely

    Jouw boot ziet er leuk uit aan de buitenkant, dat rood contrasteert ook mooi met het blauwe water. De kade ziet er chique uit en tegelijkertijd gezellig, die palmboompjes zijn ook leuk. Dat je het loungegedeelte verlaagd heb vind ik echt cool – ook de kleurencombinatie in deze ruimte is goed, erg leuk hoe je beide kleuren steeds wisselt. Die spiegel achter de bar is echt leuk en je hebt ook een echt podium, met spotlights! Het achterdek vind ik wat krapjes ingericht en de aanrechten passen er niet echt mooit bij. Ik ben ook benieuwd of die trappen zo werken, ik heb het in Sims 4 nog niet vaak gezien, wel jammer dat je maar op een plek een trap hebt, dat verminderd toch de bereikbaarheid/functionaliteit. Het bovendek ziet er prima uit, wel iets te strak naar mijn smaak. De tweede par vind ik echt gaaf, mooie kleuren en die grote ramen passen mooi in dat zomerse sfeertje. Ook erg leuk dat je naar het podium kunt kijken, geeft ook nog meer openheid. De dansvloer ziet er ook leuk uit, heeft ook de juiste sfeer. Die opslagruimte vind ik leuk bedacht (en uitgevoerd), de toiletten vind ik iets minder. Het zitgedeelte vind ik ook leuk, past ook goed bij de rest van de ruimte.
    Supergave boot, leuke details, goede kleuren (wel grappig, het heeft veel weg van de kleuren die ik in mijn interieur heb gebruikt ;)) en de juiste ‘feel’.

    Simondhaene

    De buitenkant is wat te hoekig, ik denk dat schuine muren beter hadden gewerkt. Hoe je naar de ingang loopt vind ik wel leuk bedacht. Die hal past goed, maar ik vind het wel jammer dat je een grote en een kleine boog hebt gekozen terwijl de rest van de ruimte zo symmetrisch is. De garderobe vind ik erg leuk, alleen hadden er andere lampen in gemogen, deze ogen zo onvriendelijk. De toiletten zijn niet slecht, maar het had beter gekund, ook vind ik de vele grote hanglampen storend. Die trappen zijn niet handig geplaatst, ik denk zelfs dat de onderste trap niet eens te gebruiken is voor Sims (ik kan het mis hebben, maar heb je het zelf getest?). Wel goed dat het brede trappen zijn. De danszaal is erg druk, al vind ik al die gekleurde spotlights wel de juiste sfeer over brengen. De bovenverdieping had van mij wat speelser mogen worden ingericht en wat tafeltjes bij de stoelen had ik ook handiger gevonden.
    Origineel idee, maar het lijkt meer op een nachtclub met een bootthema, dan op een boot met een nachtclub. De uitvoering mist een paar dingen, er is wel voldoende ruimte, maar het is niet functioneel/efficiënt ingericht.

    Deborah

    Ondanks de enorme tijdsdruk en hitte, vind ik dat je er toch iets heel moois van hebt gemaakt! Ik zie dat je geen fundering hebt gebruikt, dat geeft een ander soort boot, maar het heeft wel wat. De vorm vind ik origineel. Die stuurhut is leuk bedacht, en ook lekker bovenin de boot. Toiletten en keuken zijn prima, het terras is leuk (mooie kleuren) en ook slim om de jaccuzi af te schermen door die watervalfontein (mijn favoriete item van het nieuwe game pack ;)). Die bar ziet er ook echt uit als een bar, mooi gemaakt, ook grappig dat je verschillende barkrukken hebt gebruikt, al zou ik ze niet 50/50 hebben verdeeld. Die tafeltjes en stoelen passen voor mijn gevoel heel goed in het boot idee. Ook slim om de trappen af te schermen, al vind ik wel dat de piano een iets prominentere plaats had mogen hebben. Die grote badkamer is wel leuk, ook wel fijn om te kunnen badderen na het zwemmen. De wellnessruimte is wel heel erg decadent hoor, maar past prima in het lounge concept. Wel jammer dat je sauna open is, volgens mij werkt hij zo wel, maar ik vind het leuker als het een aparte kamer is (dan blijft de stoom nog een beetje hangen). De kade ziet er ook leuk uit en dat de toegang alleen op de eerste etage is past bij de vorm die je voor de boot hebt gekozen.
    Mooie boot, net een beetje anders weer, al vind ik dat je het wellnessgedeelte kleiner had kunnen doen en wat meer had kunnen investeren in wat planten en andere details.

    Mijn +stem gaat naar Devely, mijn –stem gaat naar Simondhaene.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    D13ntjuh
    Eerste indruk van de boot en kade: mooi. Ook mooie kleuren van de boot. Rustig met pit van de rode kleur. Die punten van de boot geeft een beetje een Titanic/DiCaprio/Winslet gevoel. De toiletten vind ik wel gaan, maar wel erg weinig voor een uitgaansgelegenheid. De bioscoop vind ik erg goed bedacht en uitgevoerd. Leuke “details”: trouwboog, bestuursruimte, beveiligde deur naar onderdek, het onderdek zelf. Toch handig dat Sims na het harde werk in het onderdek, zichzelf kunnen trakteren op een lekkere cupcake ;). Er is genoeg te doen voor Sims, al zou ik de plek voor de band en stand-up comedy waarschijnlijk binnen hebben geplaatst. Op de bioscoop na vind ik veel ruimtes een beetje saai ingericht en te weinig gedecoreerd.

    Meliszie
    Eerste indruk van de boot en kade: erg mooi. Vind het erg leuk dat je het water in een L-vorm laat lopen, evenals het steigertje om de boot te betreden. Kleurgebruik van de boot spreekt me ook erg aan. Ben alleen niet zo enthousiast over de tegels van de dekken. Mooie wachtruimte bij de toiletten, al denk ik vooral aan een andere tint blauw (dan jij hebt gebruikt) bij een nautisch thema. De toiletten zelf ben ik niet zo van onder de indruk. Saai op de één of andere manier (ook al heb je decoratie gebruikt). De dekken vind ik gezellig en sfeervol. Niets op aan te merken. De dekken zijn fijne plekken om te loungen. Benedenverdieping (lounge): mooi. Leuk ook dat je die stoelen (lounge 3) niet recht hebt gezet maar wat schuin (speels). Alleen dat behang is overal hetzelfde en gaat me een beetje tegenstaan.

    Devely
    Eerste indruk van de boot en kade: het gaat. Het oogt een beetje druk voor me. Al heb je wel mooi uitzicht vanuit de binnenruimtes van de boot met die grote ramen, dat trekt me wel. Ik vind het leuk dat je een consequentie stijl hebt doorgevoerd, zoals bijvoorbeeld twee van die ronde kleedjes over elkaar heen maar dan op iedere verdieping een ander kleurschema. De lounges vind ik mooi wat me verbaasde. Toen ik de plattegronden zag was ik namelijk niet zo onder de indruk. Die plattegrond doen de ruimtes geen recht. Het werkt erg goed en is sfeervol. Ben er alleen niet over uit of ik dat zwarte behang mooi vind of teveel (te donker) van het goede. De achterdekken vind ik niet heel mooi. Op het achterdek met de jacuzzi staat alles me een beetje teveel op elkaar gepropt. Ik vind de gebruikte pilaren ook te dominant. De kelder/dansvloer vind ik saai (al werkt hier het zwarte behang goed): ik mis warmte. De opslagruimte in de nok vind ik erg leuk. De toiletten vind ik wel oké. Het zitgedeelte in de kelder werkt wel voor me met een fantastisch uitzicht natuurlijk. Het voelt voor mij wel meer als een nachtclub dan als een lounge.

    MDianaSanders
    Eerste indruk: grappig hoe je dat uithangbord hebt geplaatst maar heel mooi vind ik het niet: het doorbreekt (stopt) het uitzicht vanaf de boot. Mooie boot. Kade wat saai maar wel creatief bedacht dat je die laat aflopen zodat je weer op het niveau van het water zit. Mooie (lage) bruggen om de boot te betreden. Al vind ik het idee van een verassing leuk, de verassing zelf vind ik niet heel bijzonder. Die plaatsing van de fonteinen (omgekeerde waterval) vind ik niet mooi. Jammer dat er (nog) geen Uitstoter van Mist is in De Sims 4. De begane grond heeft de sfeer van een nachtclub. Toch vind ik het teveel paars (terwijl paars wel echt mijn kleur is) en zou ik de tafels en stoelen niet allemaal tegen de muur geplaatst hebben maar meer ook in de bewegingsruimte. Al past de plaatsing goed bij wat jij voor ogen had (intiemere sfeer). Het achterdek en jacuzzi dek vind ik goed gelukt: gezellig. Muziekkamer vind ik sfeervol maar ik begrijp de plaatsing van de piano niet zo: met de rug naar het publiek. Kelder vind ik ook wel gezellig. Mooi dat schilderij naast de jacuzzi.

    Simondhaene
    Eerste indruk: kan het niet helemaal goed zien. De foto’s van de boot zelf zijn van te veraf genomen (dia 3). Je hebt sowieso hele vreemde foto’s gemaakt. Leuk bedacht die jassenopbergruimte. Ik vind de wasbakken in de toiletten apart (leuk) geplaatst, is weer eens wat anders. De danszaal oogt het gezelligst, met al die kleurtjes, maar de rest va de boot trekt me niet. Ik mis sfeer en decoratie, het doet me allemaal wat saai en koud aan. Die kabouter op dia 14 begrijp ik niet helemaal. Ik mis meer gedetailleerde foto’s van de ruimtes en inrichtingen. Het zijn allemaal plattegrondjes. Ik wou echt dat ik meer positiefs te melden had over jouw inzending.

    Deborah
    Eerste indruk: een boot voor een hoogheid. Wat chique. Kade iets te druk en te smal vanwege dat kamertje met de trap. Mooie kleuren van de boot. Je bent de enige met drie (boven) verdiepingen. Cool. Hele gave stuurhut. Ook lekker hoog zodat de kapitein alles goed ziet. De toiletruimte en keukentje vind ik saai. Voordek: mooi en gezellig maar een beetje teveel op elkaar gepropt. Een tafeltje minder of een iets grotere ruimte had ik mooier gevonden. Het achterdek gaat, ik mis een plantje/bloemetje. Begane grond: mooi. Kelder: leuk bedacht maar vind de meubels niet logisch geplaatst. De ruimte vind ik saai. Er kan best meer gedecoreerd worden zonder dat het druk wordt.


    Mijn minstem gaat naar Simondhaene.

    Ik vind het geven van een plusstem lastig. Na al de presentaties meerdere keren te hebben bekeken, besloot ik het mezelf wat makkelijker te maken en terug te gaan naar de basis van de opdracht, namelijk maak een boot in je gekozen kaveltype (nachtclub, bar of lounge). Het gaat er dus in zekere zin niet om of ik de inrichting mooi vind, maar of het overeen komt met het kaveltype en of het een echte boot is. Iedereen heeft een echte, en mooie!, boot gemaakt. Dus dan blijft over of het gekozen kaveltype wat mij betreft klopt met de inrichting en sfeer.

    Mijn plusstem gaat naar Meliszie.
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Meliszie
    Zo op het eerste gezicht een leuke boot. Inrichting is mooi doorgevoerd. Je ziet in elke ruimte het blauw en het moderne thema terug. Leuk dat je ook foto’s in de nacht heb gemaakt, zodat je ook ziet hoe het ’s nachts verlicht is. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel over aan te merken. Ziet er gewoon prima uit!

    Devely
    De buitenkant van je boot spreekt me iets minder aan. Ik weet niet precies wat het is. De binnenkant heb je wel onwijs mooi gemaakt, de ruimtes zijn ruim en ook per ruimte goede kleur combinaties gebruikt. Leuk idee dat je de piano op een verhoging heb gezet en een open plafond zodat er van beide verdiepingen naar beneden gekeken kan worden. Leuk idee van de opslagruimte in de nok van de boot. Persoonlijk zou ik het alleen denk niet zo prettig vinden als ik aan het zwemmen ben en iedereen kan er op zijn gemak naar kijken vanuit onder water ;)

    MDianaSanders
    Erg mooi zo dat verlichte uithangbord. Leuk bedacht. Ik vind de ruimte waar de dansvloer en de bar zit erg donker over komen door die donkere muren. De inrichtingen op het buiten dek zijn wel weer licht dankzij de combinatie van hout met licht blauw/turqouise.

    SimondHeane
    Leuk idee om een ruimte voor de jassen te maken.
    Ik snap alleen niet helemaal de kabouter en het piratenschip aan boord.
    Door het gebruik van slideshare in combinatie met de kleine plaatjes(page 3) vind ik het lastig om te bepalen hoe je boot er uit ziet in game. Daarbij zijn ook de plaatjes nogal uit gerekt/ vervormd.

    Deborah
    Volgens mij zijn wij de enige die een “bestuurbare” boot hebben gemaakt ;) Leuk bedacht in iedergeval. Beetje out of the box denken en je hebt opeens een bestuuringspaneel voor de kapitein.
    Mooi licht kleur gebruik. Het gebruik van de nieuwste GP (Wellness)geeft ook weer een originele extra ruimte in de boot.

    Mijn minstem gaat naar SimondHeane, sorry. Ik had het meeste moeite met jouw presentatie te beoordelen. Het is erg lastig om te zien.

    Mijn plusstem gaat naar Deborah. Bij jou was het algehele gevoel voor mij echt bootwaardig!
    2nv5lie.jpg
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    juli 2015 aangepast
    Wat een bevalling zeg, dat stemmen. :mrgreen:

    D13ntjuh
    Buitenkant
    + Op het eerste zicht een mooie boot met een goede vorm, ziet er ook echt als een boot uit met o.a. die schoorstenen.
    + De kade ziet er heel basic uit maar toch functioneel en gezellig, leuk idee om die trappen er te zetten.
    +/- De dekken vind ik wat saai ingericht, er had wat meer decoratie gemogen. Toch is er meer dan genoeg te doen voor gasten.
    Binnenkant
    +/- De toiletten zijn ruim en vrij gezellig (voor een toilet toch), maar ik mis toch iets van decoratie, een plant en een tapijt ofzo.
    + Bestuursruimte is een leuke toevoeging en ziet er heel gezellig uit.
    + Leuk idee om een bioscoop toe te voegen.
    Algemeen
    +/- Er is genoeg te doen voor de gasten, maar ik heb het gevoel dat je bv. de helft van de onderste verdieping nog had kunnen gebruiken voor bezoekers i.p.v de motor van de boot (die dan op de andere helft kon).
    - In het algemeen vind ik het kleurgebruik wat saai, en er had naar mijn smaak veel meer decoratie toegevoegd mogen worden. Een plantje in de hoek of een kastje aan de muur doet meestal al veel.

    Meliszie
    Buitenkant
    + De buitenkant ziet er zoals je zelf zegt inderdaad vrij modern uit. De gebruikte kleuren vind ik wel niet zo heel mooi, maar het past op zich wel bij elkaar.
    + De kade is aan de kale kant maar ik vind het wel heel mooi passen bij de wereld waar de boot in staat (ben de naam even kwijt), wat een pluspunt is.
    + De dekken zien er heel gezellig uit, leuk ook dat je een 'jacuzzi' hebt toegevoegd.
    Binnenkant
    + De 'wachtkamer' en toiletten zijn heel gezellig ingericht. De vorm van de wc's is wel een beetje raar maar met zo'n boot gaat dat natuurlijk moeilijk anders.
    + De lounge vind ik er heel gezellig uitzien, zeker die foto met de bar op.
    Algemeen
    +/- Leuk dat je de gebruikte stijl doorheen de hele boot kan terugvinden, hoewel er iets meer variatie had gemogen in de gebruikte vloer- en muurbekleding.
    +/- Er is meer dan genoeg te doen voor gasten, alleen had je misschien nog een kelderverdieping kunnen toevoegen, je hebt tenslotte nog meer dan §30.000 over.

    Devely
    Buitenkant
    +/- De buitenkant vind ik er in vooraanzicht heel mooi en modern uitzien, maar langs achter eerder vrij 'raar'. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven.
    + De kade ziet er heel gezellig uit, de palmbomen doen me denken aan waar ik net op vakantie ben geweest. :mrgreen:
    + De dekken zien er heel mooi uit en passen qua kleurgebruik en stijl mooi bij de rest van de boot.
    Binnenkant
    + De eerste lounge vind ik er vrij goed uitzien. Normaal ben ik niet zo voor het gebruik van felroze en pikzwart, maar op de manier waarop jij het gebruikt hebt, vind ik het er heel goed uitzien.
    - In de kelder mis ik wel wat sfeer, ik ben niet zo voor rood en zwart.
    Algemeen
    + Leuk dat de stijl die je gebruikt hebt doorheen de hele boot terug te vinden is, zoals bijvoorbeeld de tapijten. De felle kleuraccenten vind ik ook heel mooi, zeker omdat het nooit 'té' is.
    + Op elk van de drie verdiepingen is meer dan genoeg te doen voor sims, je hebt alle ruimte goed benut.

    MDianaSanders
    Buitenkant
    +/- De boot en kade zien er best gezellig uit, alleen heb ik het gevoel dat wat meer kleurvariatie en decoratie beter was geweest. Het bruin dat je gebruikt hebt vind ik op zich een mooie kleur, maar het was bijvoorbeeld leuk geweest om het blauw van de stoeltjes ook ergens in de buitenkant van je boot te verwerken.
    + Het dekken vind ik er heel gezellig uitzien, dat blauw zorgt ervoor dat alles er veel levendiger uitziet.
    Binnenkant
    + De bar (ondanks de kleuren) en de lounge vind ik er op de foto's heel mooi uitzien.
    - Het paars op de begane grond vind ik persoonlijk niet zo mooi, veel te overheersend. Eén muur was mooi geweest, maar niet overal. Ook het rood op de eerste verdieping vind ik niet zo mooi.
    Algemeen
    - Zoals eerder gezegd vind ik de gebruikte kleuren niet altijd even mooi, vaak zijn ze veel te overheersend.
    + Alle drie verdiepingen zijn functioneel ingericht en sims zullen het er zeker naar hun zin hebben.

    Simondhaene
    Buitenkant
    - De foto's van de buitenkant van je boot zijn erg onduidelijk. Van wat ik er van kan zien ziet het er veel te rechthoekig uit voor een boot, en had je de kade beter kunnen aankleden.
    Binnenkant
    + Leuk idee om die vestiaire toe te voegen.
    + De danszaal vind ik er op het eerste zicht heel gezellig uitzien, met al die gekleurde lichtjes. Wel jammer dat je geen foto's van dichterbij hebt...
    +/- De bovenverdieping en o.a. de dekken kan ik helaas niet echt beoordelen want op de foto's is nauwelijks iets te zien. Grappig om die boot op het dak te zetten, maar ik vind het er persoonlijk niet bijpassen.
    - De toiletten vind ik heel ongezellig. Twee derde van de ruimte die voor de wc's gebruikt is, is gewoon leeg en de toiletten en wasbakken zijn helemaal in een hoekje gepropt. Wat volgens mij veel beter was geweest, was de ruimte in twee verdelen zodat je twee kleine badkamertjes krijgt met elk een toilet en wasbak. Die lege ruimtes komen ook vaak terug in bijvoorbeeld de traphal. Als je de trap bijvoorbeeld wat meer tegen een muur had gezet, was er plaats geweest voor nog een extra ruimte.
    Algemeen
    - In het algemeen zijn al je foto's erg onduidelijk, hierdoor is het moeilijk je boot te beoordelen...
    Tip: met de Tab-toets kan je veel mooiere en betere foto's maken omdat je dan de camera kan verplaatsen naar 'simniveau' (Q/E/pijltjestoetsen) en 360° (muis) in alle richtingen kan ronddraaien. Je kan de camera in de instellingen instellen op 'De Sims 3 camera'.
    +/- Van wat ik er dus van heb kunnen zien lijkt het dat sims het zeker naar hun zin zullen hebben op de boot, alleen heb ik geen idee wat zich bv. op de bovenverdieping bevindt.

    Deborah
    Buitenkant
    +/- Je boot ziet er langs buiten heel gezellig uit, alleen had ik de achterkant wel iets afgeplatter gemaakt. Op deze manier is het niet echt duidelijk wat de voor- en achterkant is.
    + De kade ziet er gezellig uit met al die lantaarns en struikjes, alleen ziet die grote 'kubus' onder de trap er een beetje lomp uit. Ik heb wel geen idee hoe je het anders had kunnen doen.
    +/- De voor- en achtersteven vind ik heel gezellig ingericht, alleen zou ik de vloer iets anders gedaan hebben, het is nu gewoon een groot wit vlak.
    Binnenkant
    - De inkomhal vind ik aan de magere kant, er is niet veel decoratie en je bevindt je meteen in de keuken.
    + De begane grond vind ik er heel sfeervol uitzien, leuk idee om die badkamer toe te voegen.
    + De toiletten zijn ruim en gezellig ingericht.
    +/- Leuk dat je de nieuwste Gamepack in je boot verwerkt hebt op de benedenverdieping. Ik had alleen wel wat planten en andere decoratie toegevoegd, zoals wat bamboe, de ruimte oogt wat kaal.
    Algemeen
    +/- Buiten het relaxgedeelte in de kelder vind ik dat de ruimte goed benut is en sims zich zeker niet zullen vervelen.
    + Je boot ziet er heel luxueus uit en je hebt mooie kleuren gebruikt, afgezien van de kelder en inkomhal is alles mooi gedecoreerd.
    Ondanks alle problemen heb je naar mijn mening toch een hele mooie boot afgeleverd. Ik had het zelf al lang opgegeven. :p


    En dan nu... De plus- en minstem. *tromgeroffel*


    Mijn minstem gaat helaas naar Simondhaene. Laat je vooral niet ontmoedigen door al de minstemmen die je hebt gekregen en blijf zeker verder bouwen, en doe de volgende BMD gewoon weer mee! Iedereen (waaronder de andere deelnemers en ikzelf) zijn ooit begonnen met bouwen en niemand is er uit zichzelf beter in geworden. Door veel te oefenen wordt je vanzelf beter, hetzelfde geldt voor screenshots nemen.

    Over mijn plusstem heb ik langer moeten nadenken. Ik heb getwijfeld tussen de boten van Meliszie en Devely, maar heb uiteindelijk besloten hem aan Meliszie. Alles past mooi bij elkaar en bovendien ook nog eens bij de wereld, en sims zullen er alles vinden wat ze verwachten te vinden in een lounge.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • JesilJesil Berichten: 14
    Ook ik doe weer mee met stemmen, ik heb de commentaren van andere niet gelezen om tot een zo eerlijk mogelijk oordeel te komen dus sorry als ik dingen dubbel neer zet, ik schrijf gewoon op wat er in me op komt bij het zien van de plaatjes.

    D13ntjuh:
    Mijn eeste indruk vanaf het plaatje: Wow! En dan hoe je de rondleiding begint, prachtig, fijn loungen op het dek. En de boort heeft zelfs en echte stuurhut en een machinekamer, dat vind ik leuke details die het voor mij nog meer een echte boot maken. De bioscoop snap ik alleen niet helemaal... Zeker in combinatie met de trouwboog, had ik meer een soort van feest/eetzaal verwacht denk ik zodat je er een echt trouwfeest kunt geven.

    Meliszie:
    Misschien heb ik het wel helemaal fout maar de buitenkant van je boot lijkt van steen en dat geeft mij een beetje een niet kloppend gevoel. Je bovendek vind ik prachtig, daar is het echt fijn vertoeven denk ik en de inrichting van de toiletten vind ik ook erg mooi. Het dek daaronder is al net zo mooi! En de lounge, ja, dat is een echte lounge voor mij, mooi gedaan, erg fijne sfeer heb je daar ook gecreeerd!

    Devely:
    Van de buitenkant vind ik je boot prachtig, de kleuren en de railing van de boot en het soort boulevardje dat je gemaakt hebt met de palmbomen maken het helemaal af. Mooi ook hoe je de trappen ingebouwd heb, ik moest er echt naar zoeken, ze vielen me bijna niet op. De lounge op de begane grond komt wat te druk op me over, maar de lounge op de 1e etage vind ik erg mooi, ook door de extra ramen en de kleuren de je daar gebruikt hebt. En de dansvloer vind ik ook erg mooi!

    MDianaSanders:
    Van de buitenkant lijkt het ook weer een echte boot, mooi gedaan! ook jouw kade vind ik erg mooi, met verlaagde deel om te kunnen gaan zwemen. Ook de dansvloer vind ik erg mooi met de bankjes er naast. De trap had je wat mij betreft iets beter weg kunnen werken, nu blijft er voor mijn gevoel een doelloos halletje over onder de trap en op het achterdek heb je ook al een trap. Het achterdek zelf vind ik weer erg mooi, lijkt me heerlijk om daar te zitten! Het bovendek en de muziekruimte vind ik ook erg mooi, lekker veel ruimte om buiten te zitten. En ook van je onderwaterdek heb ik erg genoten.

    Simondhaene:
    De buitenkant vind ik wat minder, het lijkt een beetje op een boot van legoblokken, de lijnen zijn niet erg vloeiend. Het halletje waar je de boot binnenkomt met de garderobe vind ik wel heel erg mooi. De toiletten een beetje apart geplaatst die wasbakken maar het resultaat spreekt me erg aan! De danszaal ziet er erg sfeervol uit maar het bovendek vin ik was lastig beoordelen met de foto's die je er van plaatst, ook hier krijg ik weer het niet kloppende gevoel bij een boot.

    Deborah:
    Ook hier weer een stuurhut, mooi gedaan! De buitenkant heb ik overgeslagen merk ik nu... dat komt omdat ik niet goed weet wat ik ervan moet zeggen, het ziet er wel mooi uit maar ik krijg er niet echt een bootgevoel van. Ook de combinatie keuken/toiletten vind ik niet erg geslaagd merk ik. Het voor en achterdek ziet er wel heel erg mooi en knus uit. En voor je bar heb ik maar 1 woord: Wow! Net als het ruim, waar je de nieuwe welnessdingen al hebt neergezet!

    Mijn + stem gaat naar: Devely omdat ik op jouw boot alles kloppend vond. Alleen de kleur van de lounge op de begane grond maar dat is meer mijn persoonlijke smaak. Maar voor mijn gevoel gewoon de mooiste boot.
    Mijn - stem gaat naar: Simondhaene omdat ik het lastig beoordelen vond door de foto's en omdat het voor mijn gevoel het minst op een boot lijkt.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Het moeilijkste van de hele opdracht, het stemmen.


    D13ntjuh:

    Eerste indruk:
    Wat een prachtige boot! Beetje antieke "Love Boat".

    Stuurhut, mooi ingericht. De 2 schoorstenen.
    Trouwboog. (ik mis de klapstoeltjes)
    Ik krijg zo'n Mississipi gevoel.
    De bioscoop vind ik prachtig uitgevoerd, en de motorruimte meer dan origineel.

    Meliszie:
    Eerste indruk:
    Stalen bak in mooie kleuren.

    De kade is gezellig, het bruggetje ook.
    De vloer van de dekken vind ik niet mooi.
    Mooie toiletten.
    Benedendek vind ik het buiten deel fantastisch, maar de deuren naar binnen absoluut niet bij een boot passen.
    De lounge is prachtig! Jammer dat je niet ziet dat je op een boot zit.

    Devely:
    Eerste indruk:
    Partyboot!

    Mooie kleuren. Beetje veel glazen delen (aquarium)
    Loungegedeelte, erg mooi, ook met de verhoogde bar. Kleuren zijn heftig, maar erg mooi.
    Ook een heerlijk bubbelbad. Boven nog een lounge? Ook mooi uitgevoerd.
    En beneden vind ik het ook mooi.

    MDianaSanders:
    Eerste indruk....
    Hmmm Een ouderwetse boot in een modern jasje.

    Volgens de beschrijving is het een witte boot, hij ziet er echter gelig uit met erg oranje vloeren.
    De vorm is prachtig. Het dubbele achterdek en het boegbeeld zijn ook erg mooi.
    De begane grond. Rose, paars en zwart, de combinatie kan heel goed, maar ik heb moeite met het paars.
    Te hard lijkt het wel. Ik vind de ruimte wel heel mooi ingericht.
    Buiten ziet het er ook mooi uit, maar die oranje vloer he. ;)
    Het concertdeel is sfeervol. Jammer van de piano (die verkeerd om staat)
    Jacuzzi en de zitjes zijn erg uitnodigend.
    Die helemaal beneden vind ik wat minder, ik denk dat het door de muren komt.

    Simondhaene:
    Eerste indruk.
    Dit lijkt meer een duwboot dan een party boot.

    Ik heb problemen met de foto's. Ik snap gewoon niet hoe je boot in elkaar zit.
    De boot op het dak en die hele grote kabouter vind ik vreselijk.
    En de rest van de ruimtes kan ik bijna niet zien.
    Ik kan de entree, jassenopvang en toiletten zien, en verder weet ik niet wat je allemaal gebouwd hebt.
    Heel erg jammer, want ik weet hoeveel tijd er in zit.
    Ik denk dat je boot veel beter is dan dat je foto's laten zien.

    Mijn plus stem.
    Dit was een keuze tussen D13ntje en Devely.
    Beide boten vond ik erg mooi en bijzonder.
    De doorslag was voor mij dat het een "echte" boot was, dus gaat mijn stem naar D13ntjuh.

    En helaas, mijn min stem gaat naar Simondhaene.
    Dit komt denk ik meer door de presentatie dan de boot zelf.


    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2015 aangepast
    Stemmen opdracht 3 gesloten

    Iedereen bedankt voor het stemmen!

    De uitslag:
    • D13ntjuh: 2 + stemmen
    • Meliszie: 2 + stemmen
    • Devely: 2 + stemmen
    • MDianaSanders: 2 + stemmen (inclusief de plusstem van opdracht 2)
    • Simondhaene: 8 - stemmen
    • Deborah: 1 + stemmen

    We hebben een gelijkstand. Om de winnaar te bepalen heb ik random.org gebruikt. Meliszie kwam hierbij naar voren als winnaar van opdracht 3. Jij krijgt bij de volgende opdracht alvast een + stem en de joker mee. 2q7og078ma54.png
    Simondhaene moet helaas de wedstrijd verlaten. Ik hoop dat je je vermaakt hebt en voor spek en bonen blijft bouwen.

    Dit topic is nu GESLOTEN. Vragen/opmerkingen/felicitaties e.d. graag in het andere topic.
    Zie de beginpost van beide BMD topics voor de regels bij de Joker.
    Ik ga nu opdracht 4 online plaatsen dus houdt het forum in de gaten!


    4xjnjv899oig.jpg
    Post edited by SimLibby on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2015 aangepast
    Inleveren opdracht 4 geopend

    Vanaf dit bericht kunnen de links naar de inzendingen geplaatst worden. Iedere deelnemer krijgt hiervoor 1 bericht.
    Vragen/opmerkingen e.d. stel je in het andere topic.

    De inleverdatum is 30 augustus 2015 maar ik laat het inlevertopic open net zo lang tot iedereen ingeleverd heeft.

    Stemmen gebeurd pas wanneer ik aangeef dat de stemronde geopend is.

  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top