Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Minimale, aanbevolen en ideale systeemvereisten voor De Sims 3 en uitbreidingen

2»

Reacties

  • GemberveerGemberveer Berichten: 261 Kwebbelend Kind
    september 2013 aangepast
    Besturingsysteem: Windows 7 home premium 64 bits
    Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2670QM CPU @ 2.20GHz (8 CPUs), ~2.2GHz
    Memory: 6144MB RAM
    Available OS Memory: 6050MB RAM
    DirectX Version: DirectX 11
    Videokaart: Geforce GT540M
    Ruimte beschikbaar harde schijf: 293 GB

    Is dit allemaal genoeg om de sims 3 + alle uitbreidingen soepel te kunnen draaien? Mijn spel is namelijk nogal traag, vooral als ik met isla paradiso speel.
    Ik heb mijn laptop laatst geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd. Ik heb zo'n beetje alle tips al uitgeprobeerd om het spel sneller te laten verlopen, zoals het verwijderen van de cache-bestanden etc. Ik weet niet meer wat ik moet doen om het sneller te laten lopen.
  • ella47ella47 Berichten: 161
    november 2013 aangepast
    Hallo Nefje. Mijn kleindochter wil graag de Sims op haar laptop. Er zit een nvidia gforce 310m in. Kun je mij vertellen of dit voldoet?
    Ik heb wel op jouw site gekeken, maar kon daar niets vinden dus vandaar dat ik het zo probeer. Vriendelijke groetjes Elly
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Melissa9596Melissa9596 Berichten: 2
    juni 2015 aangepast
    Hoi allemaal!
    Ik zit nu al tijden met het probleem dat de sims 3 + alle uitbreidingen behalve vooruit in de tijd en een aantal accesoires pakketten weigert om te draaien op mijn PC. Hij hapert en na ongeveer een half uurtje spelen scheidt hij ermee uit. Ik krijg ook heel vaak foutcode 12, waarna hij altijd vrijwel meteen vastloopt. Dit was een jaar geleden. Ik besloot toen om een nieuwe computer te kopen. Alles nieuw, alles afgestemd op de ideale systeemeisen van de sims 3 en uitbreidingen. Maar hij doet het nog steeds niet. Ik installeerde ze braaf nog een keer in de goede volgorde, een paar per dag, en na elke uitbreiding speelde ik een half uurtje om te kijken waar het mis ging. Dat was bij jaargetijden. Ik heb intussen de computer gewoon gebruikt voor van alles en sims 3 eraf gegooid. Ik besloot het een tijdje terug nog eens te proberen, maar heb eerst de computer volledig opnieuw ingesteld. Alsof hij zo uit de winkel kwam. Dit keer ging het mis bij een andere uitbreiding. Ik weet zeker dat hij het aan moet kunnen, zeker omdat hij steeds helemaal schoon is als ik het spel installeer. Ik heb het net nog eens gecheckt, en toch doet hij het niet. Maar omdat ik ook weet dat de ideale systeemeisen zoals geschreven op pinguintech ietwat verouderd zijn, vraag ik het toch. Ik heb alles geprobeerd, zelfs een nieuwe pc gekocht speciaal voor sims. Wat kan ik nu nog doen? Ik kan nu al zolang niet spelen en wil zo graag!!
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Allereerst is het zo dat de Sims volledig ingeladen wordt in het geheugen van het computer. Het probleem is dat de Launcher en online verbinding het spel vertragen. Ten tweede is dat wil het spel sneller draaien zal een aantal uitbreidingen gedeactiveerd moeten worden. Wij hebben op dit moment meer als 500 Gigabite aan databestanden die allemaal ingeladen gaat worden. Instellingen wat minder zwaar instellen zodat CPU het beter aankan. Ten tweede het externe geheugen. De meesten draaien op 4 of 8 Giga geheugen banken maar dat is echt veel te weinig. Ons advies is breidt dit uit naar 32 giga of 64 giga geheugenkaarten. Zet een tweede grafischekaart erbij want ook video geheugen is helaas te weinig. Zet desnoods windows 10 als besturings systeem erop. Wat ook beter is een eigen audio kaart. (Wij bevelen soundblaster aan want die hebben wij allemaal in onze computers zitten en die bevallen ons goed.) Hebben jullie i-5 quatro prossesor? Upgrade hem meteen naar de i-7. Download alles van uit Origin account, maar helaas duurt de laad tijden nog lang. Wij hebben heel veel resource en die kan men ook uitschakelen en alleen de orginele data gebruiken van het spel en geen moddings. Speel het spel op de orginele werelden en niet op zelf gemaakte werelden. (Als onze werelden worden gebruikt slaan de meeste computers meteen al vast bij andere spelers. Teveel data bestanden. Zelfs onze Der Toller Theater bevat alleen al 3 giga bestand die heel veel computers niet eens aan kunnen. Sims 4 heeft het voordeel dat het in laadvelden word geladen en niet de wereld in het geheel. En dat is het grootste probleem. Reduceer desnoods de sims in de werelden en laad alleen kleinere werelden. Die kunnen het spel ook versnellen. Het vastlopen na een half uur heeft te maken met een bug fout omdat het te veel bestanden en cache dan moet inladen en opslaan en dat kan niet alle systemen aan. Zelfs onze systemen (En wij hebben echt heel zware systemen.) vertragen met dit spel als wij sommige zware werelden inladen. Wat ook kan is heel veel achtergrond programma's uitschakelen die men niet nodig heeft.
    cwnlz5r65mmm.jpg
    Dit is een zware wereld die bij lichtere systemen veel problemen kan opleveren.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top