Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build my Dream - De Sims 4 Seizoen 1 - Winnares bekend

13468917

Reacties

  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Elinee321 Het is mij niet helemaal duidelijk waar je heen wilt. Of beter geformuleerd, waar het vandaan komt.
    Als ik het goed begrijp doel je hierop (Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar omdat je mij getagd hebt en de anderen alleen in het algemeen):
    MDianaSanders schreef: »
    (even een tip, maak hem niet te lang, daar krijg je ook commentaar op, weet ik uit ervaring ;)).
    En jij vindt het gepaster om ipv het woord 'commentaar' het woord 'feedback' te gebruiken. Heeft het ermee te maken dat jij één van de mensen was die tegen mij gezegd heeft dat mijn presentatie korter had gemogen en dat je dat goed bedoeld hebt? Als het daarom gaat, ik heb die feedback niet als negatief ervaren en jij bent ook niet de enige die dat heeft gezegd. In bovenstaand citaat heb ik 'commentaar hebben op' in algemene zin gebruikt, het is of te kort, of te lang, het is niet (altijd) makkelijk.

    @Deborah Volgens mij heb ik nooit geprobeerd schuine heggen te maken, maar werken ze niet exact hetzelfde als hekjes? Dan moet het mogelijk zijn. De hekje/hegjes tool heeft verschillende modussen, het zelf tekenen (de bovenste), het 'muren' plaatsen/vervangen (de onderste). Ik heb daar ook altijd 'ruzie' mee. Wat vloertegels betreft, daar zijn trucjes en cheats voor, die heeft Libby uitgelegd (hier, op haar site of beide). Dus als je ze niet allemaal kunt onthouden, gewoon opschrijven. (Ik weet ze als ik er mee bezig ben vaak wel, maar als ik erover na ga denken, zoals nu, dan gaat het door elkaar lopen ;))
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    @MDianaSanders Het is niet alleen wat jij net zei, het deed me er wel aan denken. Maar het wordt wel vaker gezien als kritiek of commentaar terwijl het opbouwend bedoeld is zoals feedback. Ik denk dat ik me een beetje heb laten gaan (in mijn studie) en dat hier geprojecteerd heb.
    dkwaftw6r785.jpg
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    Ik heb een vraag, waar kan ik het inleveren? moet ik mijn linkje nu al hier zetten of in een speciaal topic? (Ik ben echt noob in het begrijpen van dingen Srry :P)
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2015 aangepast
    @KoninginSuzan Je kunt nu nog niet inleveren, dat kan pas als het inlevertopic is geopend. Libby laat het ons weten wanneer het zover is. Nog even wachten en ondertussen het forum in de gaten houden.
    Trouwens, de regels, dus ook over het inleveren, staan hier (in de eerste post), dan kun je het nog eens op je gemak doorlezen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    MDianaSanders schreef: »
    @KoninginSuzan Je kunt nu nog niet inleveren, dat kan pas als het inlevertopic is geopend. Libby laat het ons weten wanneer het zover is. Nog even wachten en ondertussen het forum in de gaten houden.
    Trouwens, de regels, dus ook over het inleveren, staan hier (in de eerste post), dan kun je het nog eens op je gemak doorlezen.

    Ok het was een vraagje want ik ben momenteel me foto's aan het bewerken enzo. Ik wacht wel en lees het wel eens door. Veder ga ik ZEKER het topic in de gaten houden :P
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    SimLibby schreef:
    De ruimtes hoeven onderling niet bij elkaar te passen, zolang alles in één ruimte maar wel bij elkaar past.
    Ha, dat is nogal subjectief. Zo vond ik mijn woonkamer erg leuk door twee stijlen te combineren, ik vond dat passen, maar andere mensen niet. ;)

    En is het echt echt echt niet nodig om meer aan de ruimtes te doen? Het gaat dus echt alleen om het inrichten? Geen behang aan de buitenkant? Daken? Het voelt heel raar om dat soort dingen niet te doen, haha.

    O ja, en nog als antwoord op je vraag @SimLibby ik ben me bewust van de joker. ;)

    Verder ben ik het eens met de feedback die KoninginSuzan gekregen heeft, dus daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    Deborah schreef: »
    De tuin. Ik heb problemen met mijn heggetjes (die willen niet op schuine stukken staan) en tegels (die mag ik niet plaatsen?) Zijn daar hints voor, of cheats? Ik vind zelf dat ik een leuk idee heb, maar ik krijg het niet uitgevoerd.
    Helpen onderstaande afbeeldingen?
    Stuur me anders even een mail (zodat je je leuke idee niet te vroeg weggeeft) met wat je wilt doen (je hebt mijn mail) zodat ik kan kijken of het mij lukt en zoja, hoe het lukt. Dan kan ik jou dat weer laten weten. Waar jij tegenaan loopt met de tegels is me niet duidelijk. Heb je een screen voor me? Of wat meer tekst en uitleg.

    Plaats ronde vormen.
    9v2pyhs5du1t.jpg

    Selecteer "Hekken vervangen" en een heksoort naar keuze, beweeg met de muis over de rand/ronding en het hek wordt automatisch geplaatst. Als je toch een ander hek wilt, selecteer je ook "Hekken vervangen" en plaats je je nieuw gekozen hek als het ware over het oude hek heen.
    nhoisicvac6s.jpg

    Deborah schreef: »
    Misschien is het een idee om alle cheats te verzamelen in 1 topic?
    Zal ik straks doen in een nieuw bericht, zodat ik daar makkelijk kan naar linken vanuit de openingspost en lopende opdracht.
    Ik ben nu "Clash of the Titans" aan het kijken. Mijn welverdiende rust aangezien ik mijn zolder vandaag heb uitgemest.

    In de beginpost staan in ieder geval al wat cheats die gebruikt mogen worden en hoe het grid uit moet. Bij de lopende opdracht staan tips, waar ook de tegel tip in staat. Op mijn site staan ook cheats: http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-cheats.html

    KoninginSuzan schreef: »
    Ik heb een vraag, waar kan ik het inleveren? moet ik mijn linkje nu al hier zetten of in een speciaal topic? (Ik ben echt noob in het begrijpen van dingen
    Dingen begrijpen gaat een stuk beter als je het leest ;) Alles wordt uitgelegd in de beginpost waar ik je al een keer naar heb verwezen, en Diana zojuist ook. Ook heb ik al een paar keer verteld dat het altijd duidelijk wordt aangegeven wanneer het inlevertopic open gaat. :p

    Meliszie schreef: »
    SimLibby schreef:
    De ruimtes hoeven onderling niet bij elkaar te passen, zolang alles in één ruimte maar wel bij elkaar past.
    Ha, dat is nogal subjectief. Zo vond ik mijn woonkamer erg leuk door twee stijlen te combineren, ik vond dat passen, maar andere mensen niet.
    Dat is het altijd, dat geeft niets. Doe wat jij mooi vind en waar je achter staat. Je kan niet iedereen plezieren. Smaken verschillen nu eenmaal.
    Meliszie schreef: »
    En is het echt echt echt niet nodig om meer aan de ruimtes te doen? Het gaat dus echt alleen om het inrichten? Geen behang aan de buitenkant? Daken? Het voelt heel raar om dat soort dingen niet te doen, haha.
    Het gaat echt alleen om inrichten. Ramen, deuren/bogen worden wel gebruikt bij (sommige) ruimtes maar daken is niet nodig. Als je aan de buitenkant een behangetje wilt plakken, prima, maar het is niet nodig. Het went vanzelf.


    @Elinee321, Feedback, commentaar, het is allemaal om het even. Feedback is echt een typisch onderwijs woord. Iedereen is altijd lief voor elkaar in het geven van feedback/commentaar naar elkaar toe: we zijn erop uit elkaar te helpen. Als iemand niet tegen feedback/commentaar kan, dan is het misschien niet handig aan deze wedstrijd mee te doen.

    @MDianaSanders, mijn presentaties zijn ook altijd lang en heb daar eigenlijk nooit iets over gehoord. Iets korter zou zeker kunnen, ik heb je tips gegeven over hoe ik mijn presentaties altijd inkort dus wellicht heb je daar wat aan, maar pas je ook weer niet teveel aan. Bovendien, dit was je eerste presentatie, daar wordt je vanzelf handiger in.
    Post edited by SimLibby on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    SimLibby schreef: »
    Deborah schreef: »
    Misschien is het een idee om alle cheats te verzamelen in 1 topic?
    Zal ik straks doen in een nieuw bericht, zodat ik daar makkelijk kan naar linken vanuit de openingspost en lopende opdracht.

    Deborah, zie dit bericht: http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/comment/12375092/#Comment_12375092

    In dit bericht heb ik zojuist hulpmiddelen opgenomen: toegestane cheats, sneltoetsen/algemeen, tips, handleidingen en programma's. Het is het 2e bericht, waar ook het archief, lopende opdracht en de deelnemers staan. In de beginpost van dit topic en het inlever/stem topic heb ik bovenaan de berichten ook een link opgenomen naar dit 2e bericht zodat je het makkelijk kan vinden.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @SimLibby, Thank You!!

    Some angels choose fur instead of wings
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    mei 2015 aangepast
    Oeps ik kom er net achter dat ik de ondergrond in de tuin ben vergeten (staat ook niet duidelijk aangegeven) Is dat erg? Ik heb de foto's al online maar moet ik dat aanpassen of niet? ik dacht ik meld het maar want straks is het dat het niet mag ofzo. En je kan er ook rekening mee houden dat je voor sommige (vooral ik denk ik) wat duidelijker moet zijn met het beschrijven van dingen (miss duurt het dan wat lang maar dan voorkom je dat mensen genaamd Suzan het snappen :tongue:
    Post edited by KoninginSuzan on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    KoninginSuzan schreef: »
    En je kan er ook rekening mee houden dat je voor sommige (vooral ik denk ik) wat duidelijker moet zijn met het beschrijven van dingen (miss duurt het dan wat lang maar dan voorkom je dat mensen genaamd Suzan het snappen
    Ik denk dat je dit grappig bedoeld, toch schiet het me in het verkeerde keelgat. Ik heb het te vaak meegemaakt op dit forum en via mijn site, dat het voor sommige spelers nooit duidelijk genoeg is, al leg ik het haarfijn uit. Ik ben heel duidelijk, alleen als jij NIET leest wat ik schrijf, kan ik ook niet veel doen :/. Zoals bijvoorbeeld onderstaand citaat, dat heb je niet gelezen. Anders had je zojuist niet weer mijn hele bericht gequote. Of bijvoorbeeld hoe en wanneer je kan inleveren want daar heb je al een paar keer naar geïnformeerd. Ook niet netjes naar mij toe want ik neem steeds uitvoerig de tijd om jou uit te leggen hoe het één en ander werkt.
    SimLibby schreef: »
    KoninginSuzan schreef: »
    Ik vind het dan ook echt super terecht dat ik dan - stem krijg omdat ik geen tijd had. Ik heb alleen 1 vraag. Moet ik mijn opdracht van opdracht 1 gw bij opdracht 1 inleveren? (dan kijk ik wel wat ik doen moet) Ik vind het wel jammer als ik dan 1ste ofzo wordt maar tja (dat betekent niet dat iedereen opeens mij - geeft
    Tenslotte, nog een tip over quoten. Je hebt mijn hele bericht gequote. Dit kan je ook gedeeltelijk doen, zie ook functioneel quoten. Vaak is het niet nodig hele lange lappen tekst te quoten, zoals nu, dat komt namelijk de overzichtelijkheid van je bericht niet ten goede.
    Het kan gebeuren dat je een keer niet goed leest of iets mist, net zo goed als dat het kan gebeuren dat ik iets vergeet te melden of ook een keer niet goed lees, we zijn allemaal mensen, maar bij jou merk ik een patroon van niet goed lezen. Houd de verantwoording daarvoor bij jezelf, dump die niet bij mij en verschuil je er niet achter dat je een noob zou zijn, jouw woorden meer dan eens, en het toch niet begrijpt. Want volgens mij valt dat reuze mee!
    KoninginSuzan schreef: »
    Oeps ik kom er net achter dat ik de ondergrond in de tuin ben vergeten (staat ook niet duidelijk aangegeven) Is dat erg? Ik heb de foto's al online maar moet ik dat aanpassen of niet? ik dacht ik meld het maar want straks is het dat het niet mag ofzo.
    Het is me niet duidelijk wat je nu precies vergeten bent dus kan je dat verduidelijken? Ik weet niet wat er voor jou niet duidelijk staan aangegeven MAAR ik link naar een handleiding over ruimtes maken. Die heb ik speciaal voor deze opdracht gemaakt. Daarbij, sommige dingen spreken voor zich. Een huis heeft bijvoorbeeld een deur, moet ik dan bij iedere opdracht nadrukkelijk zeggen dat het huis een deur heeft! Nogmaals, ik weet niet wat je bedoeld maar misschien is dit wel iets wat voor zich spreekt. Misschien ook niet, dus graag verduidelijken want dan kan ik ook nagaan of het nodig is dit op te nemen in de opdracht of dat het er misschien wel degelijk in staat.
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    mei 2015 aangepast
    SimLibby schreef: »
    Ik ben heel duidelijk, alleen als jij NIET leest wat ik schrijf, kan ik ook niet veel doen :/. Zoals bijvoorbeeld onderstaand citaat, dat heb je niet gelezen. Anders had je zojuist niet weer mijn hele bericht gequote. Of bijvoorbeeld hoe en wanneer je kan inleveren want daar heb je al een paar keer naar geïnformeerd. Ook niet netjes naar mij toe want ik neem steeds uitvoerig de tijd om jou uit te leggen hoe het één en ander werkt.

    Ik ben je daarom heel dankbaar voor de miss iets te feel aandacht. Dat van dat quote was een voutje. Je bent inderdaad heel duidelijk maar omdat ik nieuw ben zijn de makelijkste en standaart dingen lastig te begrijpen. Het kan ook zijn dat het aan mijn autisme licht (dat KAN maar dat weet ik niet zeker! En JA! ik heb autisme en NEE het is GEEN smoes) Dat van dat inleferen heb ik heel vaak doorgelesen en je stuurt me naar verschillende topic's heb ik het idee. En nee het is niet dat ik vind dat je alles echt haarfijn moet uitlegen want de opdrachten leg je echt duidelijk uit. Het is alleen (denk ik) voor de mensen die nieuw zijn handig als je de basis iets duidelijker maakt (is een tip, geen haat ect)
    SimLibby schreef: »
    Het kan gebeuren dat je een keer niet goed leest of iets mist, net zo goed als dat het kan gebeuren dat ik iets vergeet te melden of ook een keer niet goed lees, we zijn allemaal mensen, maar bij jou merk ik een patroon van niet goed lezen. Houd de verantwoording daarvoor bij jezelf, dump die niet bij mij en verschuil je er niet achter dat je een noob zou zijn, jouw woorden meer dan eens, en het toch niet begrijpt. Want volgens mij valt dat reuze mee!

    Omdat ik autistisch ben (ik wil me nu niet verschuilen achter me autisme) zijn sommige dingen lastig te begrijpen (ik hoop dat je dat begrijpt) Ook heb ik daarom wat meer 'aandacht' nodig bij uitleggen ect. Omdat ik ook snel afgeleit ben is het ook idd moeilijk om lange teksten te lezen en vergeet ik daarom soms stukken omdat ik dan niet weet waar ik ben. Ik gebruik het woord noob niet als verstop plek maar eerder vind ik het een omschrijving van dat ik soms niet snap wat er bedoelt word en dat ik daarom soms veel eisent in aandacht ben (niet dat ik alle aandacht wil maar met uitleggen is dat wel fijn) Daarom ben ik met de sims begonen, om daar een soort van nieuw leven te beginnen zonder mijn ADHD en autisme. Omdat ik wil zijn zoals de rest (ondanks dat dat soms best saai kan zijn want echt ik maak veel mee) wil leven. Zonder gezeur van Suzan dit Suzan dat. Ik wil weten hoe het is om 'gewoon' te zijn (dan bedoel ik zonder mijn beperkin) om een lang verhaal kort te maken ik wil gewoon bekent staan om Suzan en niet om het meisje die bijna niets begrijpt. Ik ben blij dat ik trouwens ff mijn verhaal heb gedeelt. Ik merk soms ook dat dingen moeilijk voor me zijn te begrijpen en daarom ben ik hier beland om al mijn vragen over de sims die ik niet snap of waar ik in vast loop. Ik denk dat ik mijn verhaal heb gedaan en al wil je meer info om bijvoorbeeld (hoeft niet) rekening met me te houden zou fijn voor me zijn. Ik hoop dat dit duidelijk is en alvast bedankt voor t begrip allemaal! (ohja ik heb ook dyslexie dus miss kan er wat fouten tussen staan)

    SimLibby schreef: »
    Het is me niet duidelijk wat je nu precies vergeten bent dus kan je dat verduidelijken? Ik weet niet wat er voor jou niet duidelijk staan aangegeven MAAR ik link naar een handleiding over ruimtes maken. Die heb ik speciaal voor deze opdracht gemaakt. Daarbij, sommige dingen spreken voor zich. Een huis heeft bijvoorbeeld een deur, moet ik dan bij iedere opdracht nadrukkelijk zeggen dat het huis een deur heeft! Nogmaals, ik weet niet wat je bedoeld maar misschien is dit wel iets wat voor zich spreekt. Misschien ook niet, dus graag verduidelijken want dan kan ik ook nagaan of het nodig is dit op te nemen in de opdracht of dat het er misschien wel degelijk in staat.
    Nou ik zag net een foto dat iemand een vraag had en dat je toen de tuin met een plato ging maken. Mij is dat waarchijnlijk ontgaan of ik ben het KOMPLEET vergeten dat kan ook. Het spijt me dat ik zo onduidelijk ben geweest. Maar is dat erg dat ik een gewoone tuin heb gemaakt. Zonder dat plato? Oftewel als je een tuin zal maken dat je gewoon bout en niet eerst denkt aan de ondergrond. (ik hoop dat je het begrijpt)

  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    mei 2015 aangepast
    Ik hoop dat het duidelijk zo is
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    ^ Om een echte ruimte te krijgen, moet je een ondergrond hebben, ook buiten. Dit staat op de site van SimLibby en een link hiernaar vind je in de post met de opdracht. Het is de link naar "ingerichte ruimtes". Het stond dus wel degelijk bij de opdracht. Of het erg is dat je het niet hebt gedaan kan ik niet beoordelen, daarvoor zul je moeten wachten op SimLibby. ;)
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    KoninginSuzan schreef: »
    Omdat ik autistisch ben (ik wil me nu niet verschuilen achter me autisme) zijn sommige dingen lastig te begrijpen (ik hoop dat je dat begrijpt) Ook heb ik daarom wat meer 'aandacht' nodig bij uitleggen ect. Omdat ik ook snel afgeleit ben is het ook idd moeilijk om lange teksten te lezen en vergeet ik daarom soms stukken omdat ik dan niet weet waar ik ben. Ik gebruik het woord noob niet als verstop plek maar eerder vind ik het een omschrijving van dat ik soms niet snap wat er bedoelt word en dat ik daarom soms veel eisent in aandacht ben (niet dat ik alle aandacht wil maar met uitleggen is dat wel fijn) Daarom ben ik met de sims begonen, om daar een soort van nieuw leven te beginnen zonder mijn ADHD en autisme. Omdat ik wil zijn zoals de rest (ondanks dat dat soms best saai kan zijn want echt ik maak veel mee) wil leven. Zonder gezeur van Suzan dit Suzan dat. Ik wil weten hoe het is om 'gewoon' te zijn (dan bedoel ik zonder mijn beperkin) om een lang verhaal kort te maken ik wil gewoon bekent staan om Suzan en niet om het meisje die bijna niets begrijpt. Ik ben blij dat ik trouwens ff mijn verhaal heb gedeelt. Ik merk soms ook dat dingen moeilijk voor me zijn te begrijpen en daarom ben ik hier beland om al mijn vragen over de sims die ik niet snap of waar ik in vast loop. Ik denk dat ik mijn verhaal heb gedaan en al wil je meer info om bijvoorbeeld (hoeft niet) rekening met me te houden zou fijn voor me zijn. Ik hoop dat dit duidelijk is en alvast bedankt voor t begrip allemaal! (ohja ik heb ook dyslexie dus miss kan er wat fouten tussen staan)

    Natuurlijk hou ik rekening met je, of er nu "iets" is met je of niet. Alleen, ik heb geen glazen bol. Jij noemt jezelf steeds noob, daaruit kan ik niet opmaken dat dat code voor autisme is. Dat je wilt weten hoe het is om 'gewoon' te zijn, dat begrijp ik heel goed. Ik heb je ook behandeld als 'gewoon', daarom kreeg je mijn eerdere reactie. Ik zal je nog steeds als 'gewoon' behandelen alleen nu kan ik meer rekening met je houden omdat ik beter weet waar jij vandaan komt. Dat is prettiger voor jou en voor mij. Je hebt een gebruikershandleiding. Die hebben we allemaal! Dus wat dat betreft zijn we hetzelfde en ben je niet alleen. Voor wat het waard is, ik heb trouwens geen seconde gedacht dat je het niet begreep. Integendeel juist, ik dacht alleen dat je niet goed las (waardoor het niet begrepen kan worden).

    Bedankt dat je dit gedeeld hebt met me!

    KoninginSuzan schreef: »
    Dat van dat inleferen heb ik heel vaak doorgelesen en je stuurt me naar verschillende topic's.
    Dat klopt. Ik heb dat in één topic geschreven zodat iedereen dat kan lezen. Anders moet ik 100 keer hetzelfde uitleggen. Om dat te voorkomen kan ik spelers met bepaalde vragen doorverwijzen naar dat topic.

    KoninginSuzan schreef: »
    Nou ik zag net een foto dat iemand een vraag had en dat je toen de tuin met een plato ging maken. Mij is dat waarchijnlijk ontgaan of ik ben het KOMPLEET vergeten dat kan ook. Maar is dat erg dat ik een gewoone tuin heb gemaakt. Zonder dat plato? Oftewel als je een tuin zal maken dat je gewoon bout en niet eerst denkt aan de ondergrond. (ik hoop dat je het begrijpt)

    Ik hoop ook dat ik het begrijp.

    Je hebt dus een gewone tuin gemaakt, als onderdeel van een huis/kavel?
    Dit is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je een tuin of terras als buitenruimte maakt.

    Buiten ruimte: gebruik de rood gemarkeerde muurvormen want deze vormen hebben geen muren of gebruik de vormen met het hek (niet rood gemarkeerd).
    Andere ruimtes: hiervoor kan je de groen gemarkeerde muurvormen gebruiken.

    9m0g5y3qllbi.jpg

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @KoninginSuzan, ik weet het niet hoor, maar mijn nichtje is autistisch en daardoor ook perfectionist.
    Die zal echt niet zulke schrijffouten maken als jij.
    Ze komen mij nogal gemaakt over.
    En voordat je je achter dyslectie gaat verschuilen, ik ben ook dyslectisch.
    Maar je kan tegenwoordig overal een spellingcheck overheen gooien.

    Als je aan een wedstrijd zoals deze meedoet, kan je het beste alles opschrijven.
    Ik heb dat bij opdracht 1 globaal gedaan, en dus ook wat vergeten.
    Dus, puntsgewijs alle eisen opschrijven, en nakijken.
    Dan kan het niet mis gaan, en hoef je niet zo ongelooflijk vaak dingen te vragen.
    Want niet iedereen heeft het engelengeduld van @SimLibby.

    Some angels choose fur instead of wings
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    Deborah schreef: »
    @KoninginSuzan, ik weet het niet hoor, maar mijn nichtje is autistisch en daardoor ook perfectionist.
    Die zal echt niet zulke schrijffouten maken als jij.
    Ze komen mij nogal gemaakt over.
    En voordat je je achter dyslectie gaat verschuilen, ik ben ook dyslectisch.
    Maar je kan tegenwoordig overal een spellingcheck overheen gooien.
    ik type niet blind dus zie de autocorrectie niet. ik zal er beter op gaan letten. En het is niet gemaakt. Ik ben best zwaar dyslectisch daarom krijg ik ook vaak hulp en door mijn beperking zit ik ook op speciaal onderwijs. Ik snap denk ik wel dat je vind dat ik het gemaakt heb maar ik weet altijd niet wanneer je een d en een t moet doen op het einde. En ja ik ken 't kofschip maar dan is er uitzondering dit uitzondering dat, en vaak zijn het ook typefouten. Ik vind het wel een beetje jammer dat je meteen zegt dat ik mijn achter mijn dyslectie verschuil. Omdat ik autistisch ben komt dat vaak verkeert over. Nu snap ik hem wel maar als je daar de volgende keer op wil letten, dat voorkomt miscomunicaties bij mij. Het is niet dat je dat moet doen maar ik hoop dat je het begrijpt.

    En dat over dat opschrijfen. Ik heb een heel boekje vol met dingen maar als ik dat opschrijf betekent niet dat ik meteen alles snap. en 2 ik kan ook niets vragen maar dan word ik ook niet wijser. Ik weet dat het soms irritant kan zijn maar ik vraag liever teveel en dat ik het snap dan tewijnig en dat ik het niet snap. Dat is beter voor mij en voor jullie (miss dat vragen niet maar dat ik weet wat ik doen moet) Ik hoop dat je niet te negatief gaat denken over mij en als heb je vragen of zit je iets dwars over mij, altijd zeggen/vragen. En 1 ding ik verschuil me achter niets. Ik probeer zoals ik al had gezegt zo 'normaal' mogenlijk te doen/zijn. Ik vind het ook super vervelent dat ik deze beperkingen heb en zeker als mensen het verkeert begrijpen of denken dat ik het allemaal verzin enzo. Ik ben ook maar een mens. Een ander mens maar toch.
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    SimLibby schreef: »
    Natuurlijk hou ik rekening met je, of er nu "iets" is met je of niet. Alleen, ik heb geen glazen bol. Jij noemt jezelf steeds noob, daaruit kan ik niet opmaken dat dat code voor autisme is. Dat je wilt weten hoe het is om 'gewoon' te zijn, dat begrijp ik heel goed. Ik heb je ook behandeld als 'gewoon', daarom kreeg je mijn eerdere reactie. Ik zal je nog steeds als 'gewoon' behandelen alleen nu kan ik meer rekening met je houden omdat ik beter weet waar jij vandaan komt. Dat is prettiger voor jou en voor mij. Je hebt een gebruikershandleiding. Die hebben we allemaal! Dus wat dat betreft zijn we hetzelfde en ben je niet alleen. Voor wat het waard is, ik heb trouwens geen seconde gedacht dat je het niet begreep. Integendeel juist, ik dacht alleen dat je niet goed las (waardoor het niet begrepen kan worden).

    Bedankt dat je dit gedeeld hebt met me!

    Ik had het misschien eerder moeten zeggen om miscomunicaties te voorkomen. Ik ben blij dat je het snapt en het positief oppakt. Ik zal proberen minder afgelijd te zijn bij het lezen en alles proberen te begrijpen. Omdat ik liever niet bekent wil staan ook als autist, gebruikte ik vaak het woord noob. Omdat ik wil dat jullie me gewoon kenen als Suzan, en niet Suzan die autisme heeft. Ik weet dat het ook positief kan zijn maar ik wil dat ik leef zonder mijn beperking. maar omdat ik best wel een (bovengemiddelde) 'Zware' autisme en ADHD heb is het ook lastig voor me. Als ik me vergelijk met mijn klas (speciaal onderwijs) hebben 3 kinderen presies het zelfde als ik. Maar omdat de een anders is dan de ander, is het moeilijk om te vergelijken. Maar toch spring ik er altijd boven uit. Dat vind ik jammer. Dat ik probeer zonder mijn beperking te leven vind mijn begelijtster juist dapper. omdat ik wel mijn beperking respecteer, Maar toch eigenlijk tegen de 'wet' inga. heel veel zeggen, Als je je beperking respecteert kan je er makkelijk mee omgaan. Maar ik wil juist niet gelebelt zijn met Autist of ADHDer of hoedan ook. Ik wil in mijn leven wat berijken, Een voorbeeld zijn voor mensen net als ik. Die strijden voor hun leven. en niet maar denken, Ik ben gelebelt dus... Nee dat wil ik niet. Ik denk juist, Ik ben gelebelt dus... Ik wil laten zien dat je ondanks je lebel je toch zonder kan laten zien. Ik doe harstikke me best maar soms zit ik zo down door iets dat me niet lukt omdat... dat ik soms overgeef. me missie stop zet (niet denken dat ik zelfmoord wil plegen, dat is niet zo) Maar als ik erover heen ben, en weer een uitweg zie. Ga ik er weer tegen aan. Daarom was ik laats niet actief op het forum (Weten jullie dat ook en ik weet dat ik het niet hoef te vertellen maar ik vertel nu alles zo open dan kan dit er ook wel bij) Dus ik hoop dat dit jullie een beetje intresant vinden en hou aub rekening met me. Ik doe me best en net als iedereen lukt het niet altijd. Ik ben blij dat ik zo open ben en het eruit is. Dan weten jullie dat en dan kunnen jullie rekening mee houden. Nou nu heb ik me zegje wel gedaan zeg.

  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    Deborah schreef: »
    @KoninginSuzan, ik weet het niet hoor, maar mijn nichtje is autistisch en daardoor ook perfectionist.
    Die zal echt niet zulke schrijffouten maken als jij.
    Er zijn verschillende vormen van autisme en bovendien pakt het bij iedereen anders uit, omdat het 'mensen met een eigen persoonlijkheid met autisme' is en niet 'autist'. Dus dat je nichtje autisme heeft en eigenschap X heeft, wilt niet zeggen dat Suzan ook sowieso eigenschap X heeft. Gewoon even ter info. :p En hetzelfde geldt voor dyslexie... *stopt met stiekem gesprekken te volgen en loopt weg*

    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Smoesie, dat is ook zo. Daar heb je gelijk in.
    Maar... je kan altijd een spellingcheck uitvoeren.
    Sterker nog, als ik hier iets typ waarvan mijn spellingchecker het niet eens is, is dat direct zichtbaar. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    ^ Dank je wel professor Smoes ;)

    KoninginSuzan schreef: »
    Ik ben best zwaar dyslectisch daarom krijg ik ook vaak hulp en door mijn beperking zit ik ook op speciaal onderwijs. Ik snap denk ik wel dat je vind dat ik het gemaakt heb maar ik weet altijd niet wanneer je een d en een t moet doen op het einde. En ja ik ken 't kofschip maar dan is er uitzondering dit uitzondering dat, en vaak zijn het ook typefouten.
    't Kofschip en het fokschaap is bij mij ook altijd een ramp geweest en ik ben niet dyslectisch. Ik doe altijd maar wat, en zelfs dat doe ik niet erg goed. Pas sinds kort heb ik besloten het nu eindelijk eens goed te leren dus ik heb een Wikipedia pagina over 't kofschip bij mijn bladwijzers gezet. Als dochter van een rasechte lerares kan ik het eigenlijk niet maken dit soort spelfouten te maken. Wat ik erg leuk vind is dat je wel "als ik" schrijft. Dat schrijf je in één van je berichten namelijk. Het foute "als mij" is een veelvoorkomende fout die vaak gemaakt wordt, in spreken en in schrijfvorm, ook door NIET dyslectische mensen.

    Het valt me trouwens op dat dit bericht, waar bovenstaand citaat uit komt, een stuk minder spelfouten heeft dan je laatste bericht. Misschien omdat je het toch met meer aandacht getypt hebt.
    KoninginSuzan schreef: »
    Ik had het misschien eerder moeten zeggen om miscomunicaties te voorkomen. Ik ben blij dat je het snapt en het positief oppakt. Ik zal proberen minder afgelijd te zijn bij het lezen en alles proberen te begrijpen. Omdat ik liever niet bekent wil staan ook als autist, gebruikte ik vaak het woord noob. Omdat ik wil dat jullie me gewoon kenen als Suzan, en niet Suzan die autisme heeft. Ik weet dat het ook positief kan zijn maar ik wil dat ik leef zonder mijn beperking. maar omdat ik best wel een (bovengemiddelde) 'Zware' autisme en ADHD heb is het ook lastig voor me. Als ik me vergelijk met mijn klas (speciaal onderwijs) hebben 3 kinderen presies het zelfde als ik. Maar omdat de een anders is dan de ander, is het moeilijk om te vergelijken. Maar toch spring ik er altijd boven uit. Dat vind ik jammer. Dat ik probeer zonder mijn beperking te leven vind mijn begelijtster juist dapper. omdat ik wel mijn beperking respecteer, Maar toch eigenlijk tegen de 'wet' inga. heel veel zeggen, Als je je beperking respecteert kan je er makkelijk mee omgaan. Maar ik wil juist niet gelebelt zijn met Autist of ADHDer of hoedan ook. Ik wil in mijn leven wat berijken, Een voorbeeld zijn voor mensen net als ik. Die strijden voor hun leven. en niet maar denken, Ik ben gelebelt dus... Nee dat wil ik niet. Ik denk juist, Ik ben gelebelt dus... Ik wil laten zien dat je ondanks je lebel je toch zonder kan laten zien. Ik doe harstikke me best maar soms zit ik zo down door iets dat me niet lukt omdat... dat ik soms overgeef. me missie stop zet (niet denken dat ik zelfmoord wil plegen, dat is niet zo) Maar als ik erover heen ben, en weer een uitweg zie. Ga ik er weer tegen aan. Daarom was ik laats niet actief op het forum (Weten jullie dat ook en ik weet dat ik het niet hoef te vertellen maar ik vertel nu alles zo open dan kan dit er ook wel bij) Dus ik hoop dat dit jullie een beetje intresant vinden en hou aub rekening met me. Ik doe me best en net als iedereen lukt het niet altijd. Ik ben blij dat ik zo open ben en het eruit is. Dan weten jullie dat en dan kunnen jullie rekening mee houden. Nou nu heb ik me zegje wel gedaan zeg.

    Respecteren is één, accepteren is weer wat anders. Ik krijg het gevoel dat jij heel erg een label op jezelf plakt en daardoor voortdurend denkt dat anderen dat ook doen. Een gedeelte zal dat inderdaad doen: uit onwetendheid, angst, onbenulligheid of kortzichtigheid. Die mensen zal je altijd houden. Er zijn ook mensen die dat niet doen, ook die mensen zal je altijd houden. Er zijn ook mensen die onwetend beginnen over autisme maar openstaan om te leren (begrijpen) wat dat nu eigenlijk is en hoe je daar het beste mee kan omgaan. Ik denk dat als jij jezelf geen negatief label meer geeft, het je ook niet meer uitmaakt als anderen dat wel doen. Want je accepteert jezelf. Zo geef je jezelf ook toestemming dat er soms nu eenmaal situaties zijn waarin je specialistische hulp nodig heb, of wat meer hulp dan mensen die niet autistisch zijn. Dat is GEEN zwakte, dat betekent NIET dat je niets kan bereiken, het betekent ook NIET dat je beperkt hoeft te leven. Het betekent dat je jezelf accepteert en jezelf toestaat hulp te accepteren. Dat is Liefde! Ik ben niet autistisch maar ook ik kan soms best wat hulp gebruiken. Daar zijn we mens voor!

    Het is niet erg als je soms valt, dat doen we allemaal want we hebben allemaal zo onze bagage en onze "beperkingen" en mogelijkheden.
    Zolang je maar opstaat. ALTIJD! Begrijp je? Mijn knieën zijn inmiddels beurs, maar ik sta!

    Het kan heel erg alleen voelen als je ergens bovenuit springt, of niet voldoet aan een bepaalde maatschappelijke norm. Als je je niet goed kan herkennen in een ander, als een ander zich niet goed herkent in jou. Dat begrijp ik heel goed. Daarom is die zelfacceptatie zo belangrijk. Zodat je in sociale situaties, en situaties dat je alleen bent, altijd op jezelf kan rekenen, blij bent met jezelf. Zonder oordeel over hoe je zou moeten zijn en zonder verwachting of eis dat je moet zijn zoals een ander. Want je bent niet zoals een ander. Je bent Suzan! Ik hoop voor je dat er een moment komt dat dat genoeg voor je is. Zoals ik dat ook hoop voor mezelf en ieder ander die met zichzelf in de knoop zit en niet past bij de middenmoot van onze samenleving, iedereen die afwijkt van de meerderheid (en dat zijn nog best veel mensen hoor).

    Over je "beperking". Als je bijvoorbeeld piloot wilt worden maar je bent blind, een "beperking", kan je geen piloot worden (lijkt me geen goed idee) maar je kan dan bijvoorbeeld wel als leraar werken: dat je mensen die piloot willen worden de theoretische kennis geeft die ze nodig hebben om piloot te worden. Zo kunnen blinde mensen die de ambitie hebben piloot te worden, toch met hun passie werken. Alleen die is aangepast op hun "beperking". Misschien een beetje apart voorbeeld, maar het werkt om mijn bedoeling duidelijk te maken. Ik weet te weinig van jou en autisme om een betrouwbare en realistische inschatting te maken van jouw "beperkingen" en KUNNEN. Mijn bedoeling van dat piloten voorbeeld is, is dat als het één niet lukt door een één of andere beperking, er vaak andere mogelijkheden zijn om toch te werken binnen het terrein waar jij gepassioneerd over bent. Iets bereiken hangt ook heel erg ervan af over hoe jij 'iets bereiken' definieert. Definieer jij "iets bereiken" als een maatschappelijke norm, status, geld, etc. Of definieer jij "iets bereiken" als een soort innerlijke voldoening: dat je doet wat je gelukkig maakt. Als je dat doet, wordt je automatisch een voorbeeld voor mensen (als ze er voor open staan): autisten en niet-autisten.

    Ik ben lid van een boekenclub en type zojuist het woord autisme in bij de zoekfunctie. Wist je dat er veel boeken over dit onderwerp zijn geschreven? Ook erg hoopvolle boeken waaruit juist blijkt dat je heel veel kan bereiken. Kijk eens bij die link, ALLEEN als je wilt. Misschien staat er wel een boek bij die je aanspreekt. Als je lid bent van een bibliotheek of iets dergelijks kan je eens kijken of je dat boek kan lenen. Of misschien kan je begeleidster wel helpen (misschien heeft ze dat boek wel). Lezen heeft mij vaak geholpen om me verbonden te voelen met mensen in plaats van dat ik me alleen voelde en anders. Ik las dan wel boeken van mensen die zich ook anders voelde: over mensen die een vergelijkbare weg als ik bewandel(d)en. En daarin voel ik me verbonden met die mensen. Zelfs als ik ze niet ken.

    PS. je hoeft NIET lid te worden van die boekenclub, daarom geef ik die link niet, want dat kost je geld (eens per 3 maanden). Ik geef die link zodat je je kan verdiepen in autisme vanuit een ander perspectief dan jouw negatieve perspectief. Zodat je je niet meer zo alleen voelt, want dat ben je niet!

    Zo, heel verhaal. Ik vind het wel mooi geweest. Hoop dat het je helpt. Ik ga nu mijn was ophangen en een film kijken. <3
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    Zullen we het nu weer gewoon over BMD hebben? (grapje natuurlijk)
    dkwaftw6r785.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Elinee321, ik denk het, jij schrijft het. :)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    SimLibby schreef: »
    't Kofschip en het fokschaap is bij mij ook altijd een ramp geweest en ik ben niet dyslectisch.
    Het is ook een ramp
    SimLibby schreef: »
    Het valt me trouwens op dat dit bericht, waar bovenstaand citaat uit komt, een stuk minder spelfouten heeft dan je laatste bericht. Misschien omdat je het toch met meer aandacht getypt hebt.
    Nee mijn begeleidster zat naast me en help me soveel mogenlijk met mijn spelling. Natuurlijk niet met alles want dan leer ik er niets van.
    SimLibby schreef: »
    Respecteren is één, accepteren is weer wat anders. Ik krijg het gevoel dat jij heel erg een label op jezelf plakt en daardoor voortdurend denkt dat anderen dat ook doen. Een gedeelte zal dat inderdaad doen: uit onwetendheid, angst, onbenulligheid of kortzichtigheid. Die mensen zal je altijd houden. Er zijn ook mensen die dat niet doen, ook die mensen zal je altijd houden. Er zijn ook mensen die onwetend beginnen over autisme maar openstaan om te leren (begrijpen) wat dat nu eigenlijk is en hoe je daar het beste mee kan omgaan. Ik denk dat als jij jezelf geen negatief label meer geeft, het je ook niet meer uitmaakt als anderen dat wel doen. Want je accepteert jezelf. Zo geef je jezelf ook toestemming dat er soms nu eenmaal situaties zijn waarin je specialistische hulp nodig heb, of wat meer hulp dan mensen die niet autistisch zijn. Dat is GEEN zwakte, dat betekent NIET dat je niets kan bereiken, het betekent ook NIET dat je beperkt hoeft te leven. Het betekent dat je jezelf accepteert en jezelf toestaat hulp te accepteren. Dat is Liefde! Ik ben niet autistisch maar ook ik kan soms best wat hulp gebruiken. Daar zijn we mens voor!
    Ik lebel me niet teveel vint ik zelf. Ik weet alleen niet hoe ik me anders moet verwoorden. Ik snap je wel.
    SimLibby schreef: »
    Het is niet erg als je soms valt, dat doen we allemaal want we hebben allemaal zo onze bagage en onze "beperkingen" en mogelijkheden.
    Zolang je maar opstaat. ALTIJD! Begrijp je? Mijn knieën zijn inmiddels beurs, maar ik sta!
    Ik heb presies hetzelfde. Als ik geen begelijding had was ik nooit opgestaan. Dan was ik blijven liggen. Ik ben blij met mijn begelijding want als ik bleef liggen had ik nooit mijn vrienden ontmoet. En ja, we maken vaak ruzie omdat we allemaal wat hebben. Maar dat hout de lol niet op. Mijn begelijdster zegt altijd dat ruzie maken gezond is.

    SimLibby schreef: »
    Over je "beperking". Als je bijvoorbeeld piloot wilt worden maar je bent blind, een "beperking", kan je geen piloot worden (lijkt me geen goed idee) maar je kan dan bijvoorbeeld wel als leraar werken: dat je mensen die piloot willen worden de theoretische kennis geeft die ze nodig hebben om piloot te worden. Zo kunnen blinde mensen die de ambitie hebben piloot te worden, toch met hun passie werken. Alleen die is aangepast op hun "beperking". Misschien een beetje apart voorbeeld, maar het werkt om mijn bedoeling duidelijk te maken. Ik weet te weinig van jou en autisme om een betrouwbare en realistische inschatting te maken van jouw "beperkingen" en KUNNEN. Mijn bedoeling van dat piloten voorbeeld is, is dat als het één niet lukt door een één of andere beperking, er vaak andere mogelijkheden zijn om toch te werken binnen het terrein waar jij gepassioneerd over bent. Iets bereiken hangt ook heel erg ervan af over hoe jij 'iets bereiken' definieert. Definieer jij "iets bereiken" als een maatschappelijke norm, status, geld, etc. Of definieer jij "iets bereiken" als een soort innerlijke voldoening: dat je doet wat je gelukkig maakt. Als je dat doet, wordt je automatisch een voorbeeld voor mensen (als ze er voor open staan): autisten en niet-autisten.
    Ik snap je voorbeeld. Toch is het moeilijker dan je denkt als je een beperking hebt om gerespecteerd te worden.

    Ik ben ook lid van een boekending en heb al vele boeken gelezen
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    @KoninginSuzan, fijn dat je een begeleidster hebt waar je zo te horen veel steun aan hebt.

    Terug naar de wedstrijd. Is dit nog gelukt?
    SimLibby schreef: »
    KoninginSuzan schreef: »
    Nou ik zag net een foto dat iemand een vraag had en dat je toen de tuin met een plato ging maken. Mij is dat waarchijnlijk ontgaan of ik ben het KOMPLEET vergeten dat kan ook. Maar is dat erg dat ik een gewoone tuin heb gemaakt. Zonder dat plato? Oftewel als je een tuin zal maken dat je gewoon bout en niet eerst denkt aan de ondergrond. (ik hoop dat je het begrijpt)

    Ik hoop ook dat ik het begrijp.

    Je hebt dus een gewone tuin gemaakt, als onderdeel van een huis/kavel?
    Dit is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je een tuin of terras als buitenruimte maakt.

    Buiten ruimte: gebruik de rood gemarkeerde muurvormen want deze vormen hebben geen muren of gebruik de vormen met het hek (niet rood gemarkeerd).
    Andere ruimtes: hiervoor kan je de groen gemarkeerde muurvormen gebruiken.

    9m0g5y3qllbi.jpg
    Post edited by SimLibby on
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    SimLibby schreef: »
    @KoninginSuzan, fijn dat je een begeleidster hebt waar je zo te horen veel steun aan hebt.
    Vind ik ook :tongue:
    SimLibby schreef: »
    Terug naar de wedstrijd. Is dit nog gelukt?
    Ja! Ik ga straks als mijn begelijdster weer komt powerpoint maken :smiley:

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Helpen onderstaande afbeeldingen?

    Yup.
    Dank je wel @SimLibby, het is nu wel gelukt.
    Ik had een ander oppervlak gebruikt, en dat ging steeds mis.

    Some angels choose fur instead of wings
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    @SimLibby Ik ben er klaar voor! We hebben de powerpoint af en er zit veel werk in! Ik kan niet wachten tot dat ik hem kan inleveren!
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    Deborah, fijn dat het gelukt is.

    Suzan, nog even geduld. Leuk dat je zo enthousiast bent, alleen het duurt nog even voordat het inlevertopic open gaat. Deelnemers hebben tot woensdag 3 juni de tijd om de opdracht af te maken. Ik moet ook nog een opdracht bedenken en uitwerken. Ben al druk aan het brainstormen met mezelf maar heb nog niets concreets. Je maakt me wel nieuwsgierig, ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt.


    \ / EDIT:
    simondhaene schreef: »
    Dus van mij weet je het he dat het een weekje later zal gebeuren?
    Yep.
    Post edited by SimLibby on
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    Heb nu nog maar 3 kamers af:s Dus van mij weet je het he dat het een weekje later zal gebeuren?
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top