Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build my Dream - De Sims 4 Seizoen 1 - Winnares bekend

Reacties

  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Ik neem aan dat je bij de "vierkante" kamers gewoon rechthoekig bedoelt? vierkant is in mijn ogen even lang als breed.

    De verschillende ruimtes, moeten die qua inrichting juist wel of juist niet op elkaar afgestemd zijn?
    2nv5lie.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    d13ntjuh schreef: »
    Ik neem aan dat je bij de "vierkante" kamers gewoon rechthoekig bedoelt?
    Gewoon recht toe recht aan, soms is dat vierkant en soms rechthoekig (ik bedoel in ieder geval dat de ruimtes niet in allerlei gekke vormen moeten zoals de vorige opdracht). Dat zie je ook aan de verplichte maten. De keuken moet 5x5 wat dus vierkant is maar de kinderkamer bijvoorbeeld moet 6x4 en dan krijg je een rechthoek.
    d13ntjuh schreef: »
    De verschillende ruimtes, moeten die qua inrichting juist wel of juist niet op elkaar afgestemd zijn?
    Dat staat in de opdracht ;).
    SimLibby schreef: »
    De ruimtes hoeven onderling niet bij elkaar te passen, zolang alles in één ruimte maar wel bij elkaar past
    Ik wil juist dat jullie met verschillende stijlen gaan experimenteren en dat gaat moeilijk als al de ruimtes op elkaar afgestemd moeten worden (dan krijg je bijvoorbeeld al snel of alleen modern, of klassiek, etc.). Vandaar dat de ruimtes onderling niet bij elkaar hoeven te passen maar wel alles binnen de ruimte zelf moet dus wel bij elkaar passen (waarbij persoonlijke smaak natuurlijk een grote rol speelt).
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    Omdat dit mijn eerste keer is was ik vergeten hem in testuren voor de stem ronden, Kan ik dan wel weer meedoen met deze ronde of niet?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    @KoninginSuzan, eigenlijk is het antwoord op die vraag "Nee" omdat er bij opdracht 1 normaal gesproken iemand afvalt door de stemronde. Maar omdat ik nu besloten heb niemand te laten afvallen bij de eerste ronde, en omdat je je eigenlijk al had ingeschreven, wil ik best een uitzondering maken zolang ik ervan op aan kan dat je iets van je laat horen als je niet tijdig kan inleveren. Het is niet erg als er door omstandigheden en agenda's soms wat langer de tijd nodig is om een opdracht af te maken maar communiceer dit. Je hoeft helemaal niet uit te leggen waarom je uitstel nodig hebt (want sommige dingen zijn privé) maar laat het me wel tijdig weten zodat ik rekening met je kan houden en wij (dus ook de deelnemers) weten waar we aan toe zijn.

    Ik vind wel dat je opdracht 1 alsnog moet inleveren zodat je hetzelfde werk als de andere deelnemers heb verricht. Heb je deze opdracht al af?
    Zo nee, je kan de opdracht ook op mijn site vinden: opdracht 1.

    Inleveren kan je nu in dit topic doen en niet in het inlever/stemtopic aangezien dat gesloten is.
    Als je wilt kan ik je dan ook wel feedback geven. Misschien willen de andere deelnemers dat ook doen?

    Verder overweeg ik om je alvast een - stem mee te geven de volgende ronde omdat het eigenlijk niet de bedoeling is de wedstrijd in te springen als deze al begonnen is. Maar ik twijfel hieraan. Ik weet natuurlijk niet hoe de stemmers op jouw inzending hadden gestemd als je had ingeleverd, of je een + of -1 stem of helemaal geen stemmen had gekregen. Bij opdracht 1 heeft @simondhaene de meeste - stemmen gekregen waardoor deze bij de volgende opdracht alvast een - stem meekrijgt. In theorie had jij ook de meeste - stemmen kunnen krijgen (ook de meeste + stemmen trouwens) en niet @simondhaene als je iets had ingeleverd. Ik geef je natuurlijk geen + stem, die blijft voor Diana als winnares van opdracht 1, maar misschien wel een - stem maar wil eerst even de reacties van de andere deelnemers.

    @deelnemers ... svp een reactie. EDIT: over het wel of niet geven van een - stem.

    Dus @KoninginSuzan, als je akkoord gaat met bovenstaande met het risico dat je misschien nog een - stem krijgt bij de volgend ronde, dan kan je wat mij betreft meedoen.
    Post edited by SimLibby on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vind het best. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • DevelyDevely Berichten: 132
    Ik kan hier ook wel mee leven, hoor! En een -stem zou je in dit geval als 'strafpunt' kunnen geven voor het te laat inleveren...
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    hoe meer zielen hoe meer vreugde hahaha:d (en ook meer tips)
    Dus van mij mag het zeker
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    mei 2015 aangepast
    Ik vind het opzich goed. Maar dan denk ik automatisch ook aan de mensen die pas net van deze wedstrijd af weten en ook mee hadden willen doen. Is het eerlijk tegenover hun dat je tegen hen nee zegt, en tegen Suzan ja.
    Dus ik weet niet wat daar dan verder je gedachte over is?
    Ik zelf zou het niet erg vinden als er meer deelnemers mee doen. Dan is misschien wel de consequentie dat er in het begin 2 deelnemers per ronde uit gaan, maar dan hebben we wel weer eens een vol seizoen ;)

    \/ true
    Post edited by d13ntjuh on
    2nv5lie.jpg
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    ^ Joh, aan de andere kant, een seizoen met weinig deelnemers duurt ook niet zo gek lang. (normaal gesproken dan) Kunnen we nu even afkijken en de volgende keer fanatiek meedoen :D
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2015 aangepast
    Eigenlijk ben ik het wel met D13ntjuh eens (weer zo'n moment waarop je de 'mee eens' knop mist). Er zijn nu veel mensen die graag mee willen doen, dus is het lastig te bepalen wat eerlijk is.

    Maar:
    Stel dat er nieuwe deelnemers bijkomen, het lijkt me wel een heel gedoe om alles te regelen als het er veel zijn. Daarbij komt het voordeel dat het waarschijnlijk veel eenvoudiger is om met dit kleine clubje de zomermaanden/-vakantie te overbruggen. Als er meer deelnemers worden toegelaten zitten we straks met iets van 15 mensen en dan wordt het gedurende de zomer een stuk lastiger plannen.
    Dus ik begrijp heel goed dat Libby alleen voor Suzan (die zich wel op tijd ingeschreven had) een uitzondering maakt en daar voorwaarden aan verbindt (opdracht 1 moet alsnog ingeleverd en, met toestemming van de andere deelnemers, een min-stem in ronde 2).

    En, ook onder de 'maar' van hierboven, de eigenlijke vraag was deze:
    SimLibby schreef: »
    @deelnemers ... svp een reactie. EDIT: over het wel of niet geven van een - stem.
    Ik ben het ermee eens om Suzan een 'strafpunt' te geven voor te laat inleveren.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Gefeliciteerd Diana!

    Ik vind wel dat een -stem nu op zijn plaats is, de deadline was duidelijk en als je het later wil inleveren moet je dit aangeven.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    d13ntjuh schreef: »
    Ik vind het opzich goed. Maar dan denk ik automatisch ook aan de mensen die pas net van deze wedstrijd af weten en ook mee hadden willen doen. Is het eerlijk tegenover hun dat je tegen hen nee zegt, en tegen Suzan ja. Dus ik weet niet wat daar dan verder je gedachte over is?
    MDianaSanders schreef: »
    Eigenlijk ben ik het wel met D13ntjuh eens.
    Daar ben ik me bewust van: de kleine twijfel die ik had over Susan wel/niet toelaten had daar mee te maken. Alleen toen bedacht ik me dat Susan zich wel tijdig had ingeschreven en voor mij maakt dat de situatie toch net iets anders dan de vraag nieuwe deelnemers wel of niet toe te laten op dit punt in de wedstrijd. Ik wil nu een uitzondering maken omdat er bij opdracht 1 niemand is uitgegaan. Als er iemand was uitgegaan, had ik geen uitzondering gemaakt.

    Bovendien heeft Susan een reactie in mijn inbox achtergelaten (nav mijn bericht dat ze te laat was met inleveren en mijn verzoek iets van d'r te laten horen) waarin ze aangeeft waarom ze vergeten was in te leveren. Wat er ook bij komt is dat ik er eigenlijk op rekende dat ze gewoon zou meedoen. En dat we de wedstrijd zouden ingaan met de deelnemers die zich (tijdig) hadden ingeschreven (dus ook Susan).

    Daarbij krijg ik de indruk dat ze opdracht 1 wel gewoon gemaakt heeft. Nieuwe deelnemers, als ik die zou toestaan, moeten daar nog aan beginnen.
    KoninginSuzan schreef: »
    Omdat dit mijn eerste keer is was ik vergeten hem in testuren voor de stem ronden.

    MDianaSanders schreef: »
    Stel dat er nieuwe deelnemers bijkomen, het lijkt me wel een heel gedoe om alles te regelen als het er veel zijn. Daarbij komt het voordeel dat het waarschijnlijk veel eenvoudiger is om met dit kleine clubje de zomermaanden/-vakantie te overbruggen. Als er meer deelnemers worden toegelaten zitten we straks met iets van 15 mensen en dan wordt het gedurende de zomer een stuk lastiger plannen. Dus ik begrijp heel goed dat Libby alleen voor Suzan (die zich wel op tijd ingeschreven had) een uitzondering maakt en daar voorwaarden aan verbindt (opdracht 1 moet alsnog ingeleverd en, met toestemming van de andere deelnemers, een min-stem in ronde 2).
    Precies, ik wil daar wel voorwaarden aan verbinden. Voor de andere deelnemers, omdat voor Susan een uitzondering maken als oneerlijk kan worden gezien: dat ze met minder moeite zo zou kan doorstromen naar ronde 2. En dat kan dus niet!

    Ik wil ook graag dat nieuwe spelers, die zich niet meer mogen inschrijven, weten wat de achterliggende gedachte is van deze uitzondering, dat dit dus eigenlijk niet de bedoeling is en dat Susan alleen nog mag meedoen omdat ze zich al had ingeschreven en omdat er bij opdracht 1 niemand is uitgegaan.

    Ik ben ook degene die het moet organiseren. Deelnemers moeten niet alleen lang wachten op elkaar, ik moet ook veel wachten en daar moet ik maar net zin in hebben en de tijd voor. Ik ben ook lang met opdrachten bezig. Zoals jullie, de oud gedienden, inmiddels wel weten bouw ik de opdrachten zelf ook altijd en ik moet de opdracht ook uitwerken: op papier (en het forum en mijn site) zetten en een beetje leuk aankleden. Daarbij ben ik ondertussen De Sims 4 aan het ontdekken. Dit alles doe ik echt niet in 5 minuten.

    Ik moet ook genoeg in huis hebben een nieuw seizoen te vullen met leuke opdrachten. Met De Sims 3 was dat een eitje voor me, toen ik seizoen 6 organiseerde, want dat spel ken ik erg goed. Met mijn ogen dicht weet ik wat de mogelijkheden zijn en kan ik zo 10+ (leuke) opdrachten bedenken. Met De Sims 4 is dat toch andere koek. Ik moet dat spel ook nog heel erg ontdekken en op dit moment weet ik nog niet wat de volgende opdrachten zijn (ik weet één ding waar ik de volgende opdracht omheen ga bedenken, maar die moet ik dus nog bedenken).

    MDianaSanders schreef: »
    Ik ben het ermee eens om Suzan een 'strafpunt' te geven voor te laat inleveren.
    Meliszie schreef: »
    Ik vind wel dat een -stem nu op zijn plaats is, de deadline was duidelijk en als je het later wil inleveren moet je dit aangeven.
    Ik heb er ook nog even over nagedacht en hoe langer ik erover denk hoe meer ik vind dat ze een - stem in de volgende ronde moet meekrijgen.



    Dus KoninginSuzan

    De voorwaarden om alsnog mee te mogen doen staan hieronder op een rij.
    KoninginSuzan schreef: »
    Omdat dit mijn eerste keer is was ik vergeten hem in testuren voor de stem ronden, Kan ik dan wel weer meedoen met deze ronde of niet?
    SimLibby schreef: »
    @KoninginSuzan, eigenlijk is het antwoord op die vraag "Nee" omdat er bij opdracht 1 normaal gesproken iemand afvalt door de stemronde. Maar omdat ik nu besloten heb niemand te laten afvallen bij de eerste ronde, en omdat je je eigenlijk al had ingeschreven, wil ik best een uitzondering maken
    • Wij (ik en de deelnemers) moeten er op kunnen rekenen dat je iets van je laat horen als je niet tijdig kan inleveren. Het is niet erg als er door omstandigheden soms wat langer de tijd nodig is om een opdracht af te maken maar communiceer dit. Je hoeft niet uit te leggen waarom je uitstel nodig hebt (want sommige dingen zijn privé) maar laat het me wel tijdig weten zodat ik rekening met je kan houden en wij weten waar we aan toe zijn. Ik zeg er wel bij dat als je weer verzuimt iets van je te laten horen, als je uitstel nodig hebt en hier niet tijdig om vraagt, je uit de wedstrijd ligt: meteen en onherroepelijk.
    • Opdracht 1 alsnog inleveren in dit topic zodat je hetzelfde werk als de andere deelnemers heb verricht. Heb je deze opdracht al af? Zo nee, je kan deze opdracht op mijn site vinden: opdracht 1. Inleveren kan je nu in dit topic doen en niet in het inlever/stemtopic aangezien dat gesloten is.
    • Alvast een - stem bij de volgende stemronde (bij opdracht 2).
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    vlug een vraagje voor de foto's te maken. Hoe zorg je ervoor dat het een goeie kwaliteit is? Van mij is het meestal wazig.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Je bedoelt als je via de C-toets in-game foto's maakt dat die wazig worden?
    Misschien als je de beeldinstellingen (tijdelijk) bij de spelopties anders instelt.

    Of zijn de foto's in je presentatie wazig nadat je dit hebt geüpload?
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    alles staat super hoog van instellingen maar als ik naar screenshots ga zijn de foto's wazig.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    • Zet de camera modus (bij de spelopties) eens op De Sims 3. Zo staat dat bij mij ook altijd.
    • Converteer de afbeeldingen naar .jpg. Zal waarschijnlijk niets uithalen maar ik converteer eigenlijk altijd naar .jpg. Ook omdat ik vaak foto's maak met Fraps en die maakt foto's in .bitmap wat een veel groter bestandsformaat heeft dan .jpg. Jij hebt alleen niets aan Fraps omdat dan ook het controlepaneel op de afbeelding komt (misschien niet als je eerst op de TAB klikt maar dat weet ik niet zeker). Een enkele foto's converteren kan je gewoon met Paint doen maar als je veel foto's moet converteren is dat niet handig. Ik gebruik altijd het gratis programma XnConvert.
    • Op deze pagina staan nog wat tips.
    • Als dat allemaal niets verbeterd, kunnen we zoeken naar een gratis alternatief programma om foto's mee te maken. Zoals al aangegeven gebruik ik vaak Fraps maar die legt het controlepaneel ook op de foto's vast dus moeten we wat anders zoeken, als er iets is wat niet het controlepaneel vastlegt. Of je klikt op TAB, terwijl je Fraps gebruikt, maar ik weet dus niet zeker of dat het controlepaneel verbergt (dat deed ie wel bij De Sims 3 i.c.m. Fraps). EDIT: als je Fraps overweegt, geef dan even een seintje. Dan kan ik eerst uittesten of de TAB ook bij De Sims 4 werkt. Ik heb Fraps namelijk al geïnstalleerd.

    c4sbj5tdxgow.jpg

  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    oke dankuu voor het snelle antwoord zal maar morgen kunnen proberen:d Ik zal het je dan laten weten of het werkt of niet.
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    SimLibby schreef: »
    @KoninginSuzan, eigenlijk is het antwoord op die vraag "Nee" omdat er bij opdracht 1 normaal gesproken iemand afvalt door de stemronde. Maar omdat ik nu besloten heb niemand te laten afvallen bij de eerste ronde, en omdat je je eigenlijk al had ingeschreven, wil ik best een uitzondering maken zolang ik ervan op aan kan dat je iets van je laat horen als je niet tijdig kan inleveren. Het is niet erg als er door omstandigheden en agenda's soms wat langer de tijd nodig is om een opdracht af te maken maar communiceer dit. Je hoeft helemaal niet uit te leggen waarom je uitstel nodig hebt (want sommige dingen zijn privé) maar laat het me wel tijdig weten zodat ik rekening met je kan houden en wij (dus ook de deelnemers) weten waar we aan toe zijn.

    Ik vind wel dat je opdracht 1 alsnog moet inleveren zodat je hetzelfde werk als de andere deelnemers heb verricht. Heb je deze opdracht al af?
    Zo nee, je kan de opdracht ook op mijn site vinden: opdracht 1.

    Inleveren kan je nu in dit topic doen en niet in het inlever/stemtopic aangezien dat gesloten is.
    Als je wilt kan ik je dan ook wel feedback geven. Misschien willen de andere deelnemers dat ook doen?

    Verder overweeg ik om je alvast een - stem mee te geven de volgende ronde omdat het eigenlijk niet de bedoeling is de wedstrijd in te springen als deze al begonnen is. Maar ik twijfel hieraan. Ik weet natuurlijk niet hoe de stemmers op jouw inzending hadden gestemd als je had ingeleverd, of je een + of -1 stem of helemaal geen stemmen had gekregen. Bij opdracht 1 heeft @simondhaene de meeste - stemmen gekregen waardoor deze bij de volgende opdracht alvast een - stem meekrijgt. In theorie had jij ook de meeste - stemmen kunnen krijgen (ook de meeste + stemmen trouwens) en niet @simondhaene als je iets had ingeleverd. Ik geef je natuurlijk geen + stem, die blijft voor Diana als winnares van opdracht 1, maar misschien wel een - stem maar wil eerst even de reacties van de andere deelnemers.

    @deelnemers ... svp een reactie. EDIT: over het wel of niet geven van een - stem.

    Dus @KoninginSuzan, als je akkoord gaat met bovenstaande met het risico dat je misschien nog een - stem krijgt bij de volgend ronde, dan kan je wat mij betreft meedoen.
    Echt bedankt Ik had inderdaad veel prive dingen met school, je kent het wel. Ik vind het super dat ik kan meedoen en vind het (al zeg ik het zelf) best onterecht dat ik kan meedoen, maar ik zie alle reacties en de meeste zijn het er mee eens. Ik vind het dan ook echt super terecht dat ik dan - stem krijg omdat ik geen tijd had. Ik heb alleen 1 vraag. Moet ik mijn opdracht van opdracht 1 gw bij opdracht 1 inleveren? (dan kijk ik wel wat ik doen moet :P) Ik vind het wel jammer als ik dan 1ste ofzo wordt maar tja (dat betekent niet dat iedereen opeens mij - geeft :P) Veder ga ik alvast beginnen want dan heb ik het af :P

  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    Ps. Ik had hem al in de galerij gepost (ben hiet noob in want mijn eerste keer)
  • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    KoninginSuzan schreef: »
    Ps. Ik had hem al in de galerij gepost (ben hiet noob in want mijn eerste keer)
    OMG wacht! http://www.slideshare.net/KoninginSuzan/sims-4-48291194 Kijk!
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik wilde toch even nog wat zeggen over de presentatie van KoninginSuzan omdat het naar mijn idee niet eerlijk zou zijn als zij geen feedback krijgt voor de volgende ronde. Hierbij dus de feedback!

    Ik heb ooit gezegd dat ik niet hou van presentaties die lang zijn, maar die van jou is wel heel kort... De buitenkant van het huis vindt ik erg leuk, het trailer idee. Volgens mij bega je een overtreding door de kamers van de zusjes vierkant te maken? en ze zijn ook niet helemaal gepersonaliseerd. Het zwembad daar in tegen vindt ik wel weer mooi! :)

    Excuus als dit niet de bedoeling was.
    dkwaftw6r785.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2015 aangepast
    KoninginSuzan schreef: »
    Echt bedankt Ik had inderdaad veel prive dingen met school, je kent het wel.
    Dat is alweer een tijdje geleden ;).
    KoninginSuzan schreef: »
    Ik vind het dan ook echt super terecht dat ik dan - stem krijg omdat ik geen tijd had. Ik heb alleen 1 vraag. Moet ik mijn opdracht van opdracht 1 gw bij opdracht 1 inleveren? (dan kijk ik wel wat ik doen moet) Ik vind het wel jammer als ik dan 1ste ofzo wordt maar tja (dat betekent niet dat iedereen opeens mij - geeft
    Even voor de duidelijkheid: de stemronde is gesloten en je was te laat met inzenden dus officieel krijg je geen stem meer: je kan geen 1ste en laatste meer worden. Je levert in voor spek en bonen. Als spelers nu nog je inzending bekijken, en je feedback geven, dan is dat iets extra's naar jou toe. En niet zodat er nog iets kan veranderen aan de uitslag van de stemronde want daar heb jij niet aan meegedaan. Nu lever je in, in dit topic omdat de stemronde eigenlijk al gesloten is. De volgende keer moet je gewoon inleveren in het inlever/stem topic wat nu gesloten is, waar al de deelnemers hun inzending inleveren. Het wordt altijd duidelijk van te voren aangegeven wanneer je kan inleveren in dat topic.

    Ik wil dat je alsnog je inzending inlevert omdat ik vind dat je hetzelfde werk als de deelnemers moet hebben gedaan. Anders kan je met minder moeite zo doorstromen naar opdracht 2 en dat is niet de bedoeling. De reden dat je een - stem krijgt is niet omdat je geen tijd had. Er zijn meerdere deelnemers die niet altijd tijd hebben maar zij maken wel de tijd om even een berichtje achter te laten en te vragen om uitstel. Dat heb jij niet gedaan, jij liet niets meer van je horen terwijl je dus eigenlijk uitstel nodig had. Daardoor spring je nu als het ware de wedstrijd in, daarom krijg je een - stem. De enige reden dat ik nu een uitzondering voor je maak is omdat ik er bij opdracht 1 niemand heb laten uitgaan. Als er iemand was uitgegaan, had jij niet meer mee kunnen doen.

    Tenslotte, nog een tip over quoten. Je hebt mijn hele bericht gequote. Dit kan je ook gedeeltelijk doen, zie ook functioneel quoten. Vaak is het niet nodig hele lange lappen tekst te quoten, zoals nu, dat komt namelijk de overzichtelijkheid van je bericht niet ten goede.

    Ook kan je je berichten bewerken via het tandwieltje rechts bovenaan je bericht, bijvoorbeeld als je iets vergeten bent. Dan bewerk je je bericht en schrijf je bijvoorbeeld EDIT met hierachter wat je vergeten bent. Aan de EDIT kunnen spelers zien dat er nog iets is bijgekomen in je bericht. Zo voorkomen je namelijk dat je gaat powerposten (veel berichten in korte tijd achter elkaar) of dubbelposten (twee berichten in korte tijd achter elkaar zonder dat daar een bericht van een ander tussen zit).


    Dan nu feedback over je inzending:
    • Ik ben het eens met Eline. Je inzending is er kort en magertjes. Ik raad je aan te kijken bij de andere inzendingen, die staan in dit bericht op een rij, om een idee te krijgen hoe je een presentatie het beste kan verzorgen en welke mogelijkheden er zijn om aparte vormen te maken en je huis te decoreren met leuke frutsels.
    • Het is ook de bedoeling het gebruikte budget op te nemen in de presentatie en een dia waarin je kort de opdracht beschrijft. Ik raad je aan de beginpost ook nog eens te lezen want daar staan de richtlijnen voor onder meer de presentatie in.
    • Ik vind de vorm van het zwembad het sterkste punt van je huis. Ik mis decoratie en de sfeer die dat aan een huis geeft. Je hebt erg veel rood gebruikt, zonder andere kleuraccenten en ik zie geen enkel schilderijtje hangen. De grote lampen zijn weinig subtiel. Je huis is minimaal ingericht en het kan niet anders dan dat je een hoop budget niet hebt gebruikt. De kamers van de zusjes zijn in een L-vorm, niet vierkant, dus dat heb je goed gedaan. Alleen er zijn zoveel vormen van ruimtes mogelijk met De Sims 4 dus ik denk dat je een kans hebt laten liggen voor wat betreft vormen. Dus experimenteer een keer, als je voor jezelf aan het bouwen bent, nog wat meer met deze nieuwe vormen.

    KoninginSuzan schreef: »
    Veder ga ik alvast beginnen want dan heb ik het af
    Voordat je begint, lees eerst even de tips die ik hierboven noem.

    Elinee321 schreef: »
    Excuus als dit niet de bedoeling was.
    Graag juist!
    SimLibby schreef: »
    Inleveren kan je nu in dit topic doen en niet in het inlever/stemtopic aangezien dat gesloten is.
    Als je wilt kan ik je dan ook wel feedback geven. Misschien willen de andere deelnemers dat ook doen?




    Deelnemers, jullie zijn allemaal op de hoogte van dit?
    SimLibby schreef: »
    3obfypymmt7r.png
    Tenslotte, nog even dit. Om de nieuwe prijs "De Joker" te vieren, krijgt iedere deelnemer een Joker bij deze opdracht.
    Diana, dat betekent dat jij er twee hebt deze opdracht (de enige situatie waarbij dat kan) omdat je er een gewonnen hebt door opdracht 1 te winnen. Zie de beginpost voor de regels bij De Joker.



    EDIT:

    Jongens, als ik heel eerlijk ben vind ik eigenlijk dat de - stem van Simondhaene moet komen te vervallen. Wat vinden jullie? Ik wil de stemmers niet het gevoel geven dat de door hun gegeven - stem niet telt, want ze hebben gestemd zoals ze hebben gestemd. Graag reacties.
    Post edited by SimLibby on
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    @SimLibby wat is de reden dat je de minstem van somondhaene wil laten vervallen? Komt dat omdat we al een andere minstem hebben? of heb je andere redenen hiervoor?
    dkwaftw6r785.jpg
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    heel lief van je simlibby om de - punt te laten vervallen, maar ik denk dat het beste is om het te laten want heb super veel tips gekregen bij opdracht 1 en van mij was het minst gedecoreerde. Daarom vind ik het niet erg om die - stem te krijgen hoor.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik was het aan het overwegen, maar wilde het eerst voorleggen aan de andere deelnemers.
    Maar oké, de - stem blijft staan.

    Is het nog gelukt met de foto's?
  • DevelyDevely Berichten: 132
    @KoninginSuzan, je presentatie is inderdaad erg summier. Ik had graag wat meer foto's van het huis gezien, maar dan van het aangezicht. Zodat je kunt zien hoe de kamers er echt uit zien. De inrichting is vrij eenvoudig, geen poespas. Je had wat kunnen variëren bij de inrichting van de zusjes hun kamers ipv 2x (bijna) dezelfde kamer.
    Door het gebruik van het vierkante tapijt, lijkt de woonkamer vierkant. Jammer dat er ook geen eethoek is.
    Als tip zou ik je willen meegeven om heel goed de presentaties van je collega bouwers te bekijken en vooral heel goed de tips door te lezen van Simlibby.
  • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
    ja mijn foto's zijn al beter kwam denk ik door de sims 3 Camara nu:d
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2015 aangepast
    @KoninginSuzan Dan zal ik ook mijn mening geven over jouw inzending.

    Wat de presentatie betreft sluit ik mij aan bij de anderen, hij had wat langer gemogen (even een tip, maak hem niet te lang, daar krijg je ook commentaar op, weet ik uit ervaring ;)). Libby heeft je daar voldoende tips voor gegeven, dus daar kun je wel mee vooruit, denk ik. Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is dat de tekst in je presentatie aan de grote kant is, ik zou de volgende keer een wat kleinere lettergrootte kiezen, niet te klein natuurlijk.

    Nu over het huis:
    - Leuk dat je een heg om de kavel hebt gezet, dat heb ik niemand anders zien doen. Het pad naar de deur begint aan de rechterkant van de kavel, apart, maar of je Sims daar blij mee zijn, die lopen liever direct van de straat richting de deur. Het geeft wel een gevoel van meer privacy. De tuin vind ik er nog best leuk uitzien, al hadden er wat meer bloemen en struiken in gemogen. Van wat ik kan zien heb je het dak iets gebogen, goed bedacht. Wel zijn er volgens mij vrij weinig ramen, dat vind ik dan wel weer jammer.
    - De vorm van de hal vind ik leuk, lekker knus, wel zonde dat je daarna door zo'n enorm lange gang moet lopen.
    - De slaapkamers zijn erg smal en weinig persoonlijk, als je er alleen slaapt is dat op zich niet zo'n probleem, maar ik zie ook nergens anders in het huis een plek om te studeren of ontwerpen.
    - Eigenlijk zijn er alleen een tv en een zwembad. Het is leuker om meer activiteiten te kunnen doen, dus een boekenkast, schildersezel, computer, etc. zouden wat meer variatie brengen. De huiskamer heeft ruimte voor meer spullen. Die banken zien er een beetje vreemd uit zo naast elkaar.
    - Voor de badkamer heb je een lastige vorm gekozen en daardoor heb je lege plekken achter de douche en wastafel, niet heel erg, maar misschien kun je de volgende keer met de moveobjects cheat de boel net iets praktischer neerzetten. Jammer dat je een rode wastafel hebt gekozen, het steekt zo af bij de rest van de ruimte.
    - Het zwembad heeft een leuke vorm, ik mis alleen wel wat spullen erom heen. En ik vraag me af wat voor behang/verf er op de keldermuur zit, het lijkt namelijk erg veel op het standaard lege muur behang.
    - De vorm van de keuken is leuk, de kleuren zijn wat grijzig, en er is geen tafel met stoelen (wel buiten, maar dat is toch anders).

    Over het algemeen is het huis te weinig gedecoreerd en zijn de kleuren nogal eentonig - wat op zich geen probleem hoeft te zijn, maar hier komt het niet mooi uit. Kies liever lampen die beter bij het interieur passen, dan enkel sterke lampen die veel licht geven.

    Zoals al gezegd, kijk eens goed naar de presentaties van de anderen, lees de instructies van Libby over het maken van foto's/presentaties goed door en lees ook de tips die de andere deelnemers elkaar hebben gegeven eens door - in de huidige thread (ik wil hier wel een link in zetten, maar er staat nuttige info op meerdere plekken in dit gesprek) in in die van het inleveren/stemmen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Een vraagje over de bouwwedstrijd.
    De tuin.
    Ik heb problemen met mijn heggetjes (die willen niet op schuine stukken staan) en tegels (die mag ik niet plaatsen?)
    Zijn daar hints voor, of cheats?
    Ik vind zelf dat ik een leuk idee heb, maar ik krijg het niet uitgevoerd....

    Misschien is het een idee om alle cheats te verzamelen in 1 topic?
    Want ik zoek me een slag in de rondte om te vinden hoe je de grid uitzet (toets G) een halve tegel krijg (heb ik ergens opgeschreven)
    mijn objecten een klein stukje verplaats (volgens mij met F5) enzovoort.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    @MDianaSanders en @kandidaten wil ik graag even zeggen dat er een groot verschil is tussen commentaar/kritiek en feedback. De informatie en tips die je krijgt zijn feedback. Ook wel opbouwende kritiek. Commentaar/kritiek wordt vaak als negatief beschouwd en is niet onderbouwend.

    Dat wilde ik graag even laten weten. Dat je het niet persoonlijk moet aantrekken en dat het vaak meningen zijn die we allemaal wel hebben.

    op de reactie van @Deborah , De cheats pagina van pinguintech is wel handig om te gebruiken. Deze heb ik altijd openstaan op mijn smartphone zodat ik er snel bijkan. Opschrijven in een boekje naast de pc is idd ook handig. Misschien is het een idee voor @SimLibby om een bericht te maken met alle cheats die zijn toegestaan?

    Grid uitzetten is idd G -toets
    Halve tegels is volgens mij shift + F
    Meubels op andere vlakken zetten, alle graden draaien is de alt toets
    en F5 weet ik niet.
    dkwaftw6r785.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top