Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Bakkerij

ZoradeRuigZoradeRuig Berichten: 62 Denderende Dreumes
Ik begon een bakkerij, en ik snapte het even niet meer.
Ik kan mijn baksels te koop zetten, maar het is niet zo dat mensen als een restaurantje dan puntjes kunnen bestellen en eten toch?
Een taart verkopen is hetzelfde als iemand die een vaas koopt?

Reacties

  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Ja volgens mij wel. Je kunt geen restaurant beginnen, dan zou je serveersters enzo nodig hebben en die zijn er niet.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    allianallian Berichten: 231 Kwebbelend Kind
    In een echte bakkerij koop je toch ook geen taart om vervolgens het direct op te eten. Vandaar dat het ook niet zo in het spel is.
  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    april 2015 aangepast
    @allian, Bij Bakker Bart toch wel haha =P Alleen hebben ze daar geen taart =P
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
    Nou bij onze bakker in t dorp kan dat wel. Dan "krijgt" een random klant een gratis taart en die deelt (tenminste) uit. Dat is alleen een truck want echt die taarten zijn HEERLIJK!
  • Opties
    allianallian Berichten: 231 Kwebbelend Kind
    @Alussatjjee Die was ik ff helemaal vergeten haha.

    @KoninginSuzan Bij de bakker in mijn stad kun je dingen halen, maar je kunt ze daar niet echt eten. Nou ja kan wel natuurlijk alleen zou dat een beetje raar uitzien :p. Behalve in Bakker Bart dan. Daar hebben ze ten minste tafels ervoor.
  • Opties
    ZoradeRuigZoradeRuig Berichten: 62 Denderende Dreumes
    Ja, het is natuurlijk geen restaurantje.
  • Opties
    diva-borisdiva-boris Berichten: 84
    In mijn stad is er een bakkerij en in die bakkerij staan ook tafeltjes en stoelen etc, en daar kan je wat je gekocht hebt wel opeten en je kan er iets bestellen om te eten en drinken :P.(Meestal mensen die eens gaan ontbijten etc)
  • Opties
    SandunSandun Berichten: 84
    Wat je zou kunnen doen is een van je baksels wel in de vitrine te zetten, maar 't dan niet te koop te zetten. Sims pakken daar een bord van als ze willen eten. Ze eten dat aan een tafeltje, als je die in je bakkerij hebt staan. Zo lijkt het een beetje alsof je een thearoom hebt waar Sims ook een hapje kunnen eten. Het verschil zit er dan vooral in dat je die baksels gratis aanbiedt, maar het ziet er wel leuk uit.
  • Opties
    ZoradeRuigZoradeRuig Berichten: 62 Denderende Dreumes
    @Sandun Ja, dat is leuk!
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Zoals @Sandun zegt, is het leuk, daar ben ik per ongeluk achter gekomen, alleen had ik er niet aan gedacht om een taart die niet te koop is in de vitrine te zetten, dus bedankt voor de tip! :)

    Het zit zo, ik ben echt zo'n ouderwetse Sims 2 speler, dus ik ben het gewend om een hele voorraad aan te verkopen spullen te hebben. Dus als mijn sim een taart verkocht heeft, koop ik niet een nieuwe, maar haal ik het bordje weg en zet ik er een ander baksel neer. Dat zet ik dan te koop. Het kan zijn dat ik niet genoeg heb, maar in een echte bakkerij kun je aan het eind van de dag ook niet alles meer kopen en zo gaat mijn sim sneller omhoog in de bakvaardigheid. Is een ideetje, ik vind het leuker om het zo te doen, dus wie weet heeft iemand er wat aan, ook het feit dat zelf taarten bakken veel goedkoper is dan ze vervangen en je dus meer winst maakt.

    Waar ik het over had is: Ik had dus een paar taarten in de koelkast staan en een klant pakte er zomaar een stuk appeltaart uit! Dus het werkt, zeker weten.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SandunSandun Berichten: 84
    MDianaSanders schreef: »
    Zoals @Sandun zegt, is het leuk, daar ben ik per ongeluk achter gekomen, alleen had ik er niet aan gedacht om een taart die niet te koop is in de vitrine te zetten, dus bedankt voor de tip! :)

    Het zit zo, ik ben echt zo'n ouderwetse Sims 2 speler, dus ik ben het gewend om een hele voorraad aan te verkopen spullen te hebben. Dus als mijn sim een taart verkocht heeft, koop ik niet een nieuwe, maar haal ik het bordje weg en zet ik er een ander baksel neer. Dat zet ik dan te koop. Het kan zijn dat ik niet genoeg heb, maar in een echte bakkerij kun je aan het eind van de dag ook niet alles meer kopen en zo gaat mijn sim sneller omhoog in de bakvaardigheid. Is een ideetje, ik vind het leuker om het zo te doen, dus wie weet heeft iemand er wat aan, ook het feit dat zelf taarten bakken veel goedkoper is dan ze vervangen en je dus meer winst maakt.

    Waar ik het over had is: Ik had dus een paar taarten in de koelkast staan en een klant pakte er zomaar een stuk appeltaart uit! Dus het werkt, zeker weten.

    Ha ja, zo doe ik het ook. Maar ik ben ook zo'n ouderwetse Sims2 speler. Ik heb wel een mod gedownload van Modthesims, "free perks" of zo, zodat ik niet meer punten hoeft te sparen om sneller af te kunnen rekenen. Ik hoef niet zo nodig aan doelen en verbeteren te werken en het kan me eigenlijk ook niet veel schelen of ik snel rijk wordt van m'n bakkerij. Ik wil, net als jij, lekker bakken en toekijken hoe de sims er lekker van zitten te smullen :smile: Het voordeel van gratis taart in de vitrine zetten, is dat het veel minder snel bederft dan wanneer je het gewoon op de counter zou zetten.
    Je zou trouwens ook aan het begin van de dag koffie en thee kunnen zetten. Kost wel wat, maar dan pakken je bezoekers, behalve taart, ook zo af en toe een kop koffie of thee. Nadeel is wel dat er een heleboel afwas ontstaat. Tot dusver is het me niet gelukt m'n personeel dat ook te laten opruimen. Ze maakt alleen m'n vitrines schoon. Ik moet dus zelf afwassen, tussen het bakken door. Meestal sleep ik de vaat gewoon naar een prullenbak of aanrecht, anders kom ik niet meer zo toe aan taarten bakken.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Met een beetje creativiteit kun je het ook echt leuk maken :) Taart die te snel bederft is iets waar ik gelukkig geen last meer van heb, mijn sim heeft de 'verse kok' eigenschap. Ik heb haar eerst de gewone culinaire carrière laten doen om zo geld te sparen voor dat bakkerijtje.

    Dat van die koffie of thee is een goede, zeker als je groene thee zet, daar worden sims blij van - de andere emoties die thee teweeg kan brengen heb ik nog niet allemaal ontdekt, maar het is wel handig. En je kunt natuurlijk ook die recyclende prullenbak kopen, dan krijg je geld voor alles wat je er naar toe sleept (10 simdollar per gezinslid). Ik weet alleen niet of het dan ook op een winkelkavel werkt. Bij een andere sim thuis krijg je het geld zelf in ieder geval niet. Die prullenbak is wel een investering (1200 simdollar) maar uiteindelijk betaald hij zichzelf terug (en het is in zekere zin milieuvriendelijker ;))
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SandunSandun Berichten: 84
    Verse kok eigenschap? Krijg je die als beloning voor de culinaire carrière? Ik heb een kok op niveau 9, bijna 10..... Zij zou dan heel geschikt zijn om een bakkerij te beginnen, en dan zou die eigenschap goed van pas komen. Jammer alleen dat ze al bijna een oudere wordt.
    Ik heb een beetje gecheat met de bakkerij die ik heb. Ik heb diezelfde kok eerst niveau 4 bakken laten halen in haar eigen huishouden en haar toen via beheer huishouden ontdaan van haar gezin en haar in haar eentje in een nieuw spel gezet. Daar runt ze nu een bakkerij. Maar zonder die eigenschap helaas. Ga ik eens uitzoeken.... bedankt voor de tip.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Nee, die krijg je niet door de carrière zelf, dat is de beloningseigenschap voor het doel van 'voedsel' en dan de 'koken' variant daarvan. De precieze benaming weet ik niet uit mijn hoofd. Maar daarvoor moet je wel niveau 8 in de culinaire carrière halen en ook een paar keer een etentje geven en veel koken en goede kookvaardigheden hebben/halen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SandunSandun Berichten: 84
    O oké... mijn sim is druk bezig haar gezinsdoelen te halen. Maar ze is al wel al niveau 9 in de culinaire carrière. Ik hoef dus alleen haar doel te veranderen naar voedsel. Ik verander eigenlijk nooit meer iets aan die doelen als ik ze eenmaal heb gekozen. Ik kan veel relaxter spelen als ik daar niet al te veel op let. Veel koken doet ze wel en ze is er ook goed in. Maar etentjes geven ...blèh ...
    Ik zal me d'r eens op storten. Ik zat toch vast met dat gezinsdoel. Sinds de laatste patch lukt het de kinderen maar niet om een niveau te stijgen op school. En mijn tiener moet een 10 halen op school om mijn moedersim naar het volgende doel te krijgen.
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Volgens mij geldt die verse kok eigenschap niet voor de dingen die je bakt.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2015 aangepast
    Zou kunnen, maar het kan ook zijn dat er een verschil zit tussen dingen die je bakt in het fornuis/de oven en dingen die je bakt in de cupcakemaker. Ik zal het eens een keer testen, ik heb nu toch een sim met die eigenschap.

    EDIT: ik heb het even snel gecontroleerd, maar bij mijn sim met verse kok eigenschap bederft er niets. Het maakt niet uit wat ze maakt of waarmee, al het eten dat zij maakt heeft geen 'houdbaarheidsdatum' om het maar even kort te zeggen.
    Post edited by MDianaSanders on
    EA ID: MDianaSims | Simblr
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top