Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Leeftijdbevriezingsbrouwsel en het huis uit zetten van sims

JunkoWakahisaJunkoWakahisa Berichten: 42
augustus 2014 aangepast in De Sims 3
Vraagje...
Wiet iemand wat er gebeurt als ik een sim die een leeftijdbevriezingsbrouswel heeft gedronken, het huis uit stuur/verhuis?
Blijft die sim dan onsterfelijk?

Ik heb namelijk een erg groot gezin, een (leeftijdsbevroren jongvolwassen) moeder met 6 kinderen (van drie verschillende vaders)... en ergens even later wil ik die moeder nog meer kinderen laten krijgen. Dus zal ik enkele van haar kinderen het huis uit moeten zetten om ruimte te maken. Maar ik wil ze niet volledig kwijt en op een gegeven moment zal ik ze misschien wel weer terug in het gezin willen, om aan hun carriere te werken en directe controle over hun gezin te hebben, zonder dat ik de status van de moeder niet verlies.

Dus vroeg ik me af,...
... als ik ze nu in huis laat totdat ze dat brouwsel zelf bij elkaar hebben gesprokkeld, ze het laat drinken, en dan pas verhuist,... blijft hun leeftijd dan bevroren of verliezen ze dan die levenslange beloning?

Het duurt voor mij namelijk erg lang om daar achter te komen omdat de leeftijd van mijn sims erg hoog staat (378 dagen). Ik ben al zeker twee maanden met dit gezin aan het spelen en het eerste kind is net van de universiteit afgekomen om aan zijn carriere te gaan werken. Maar ik wil eigenlijk de moeder nu al weer een nieuw kind laten krijgen.

De achtste plaats in mijn gezin wordt door de plumbot in beslag genomen die nanny en schoonmaakster speelt, dus die kan ik niet kwijt.
En van de drie vaders zijn er al twee dood omdat ik specifiek vaders uit zoek van hoge leeftijd... want dan ben ik er snel van af. De derde vader (nog niet dood) heb ik na trouwen het huis uitgezet zodat ik het laatste kindje kon krijgen zonder dat hij thuis woonde.

Dus mijn gezin zit nu een beetje vol en eigenlijk is mijn bedoeling om te kijken of ik het hele dorp vol kan krijgen met mijn familie leden door de rest van het dorp systematisch uit te broeden, via trouwen en kinderen krijgen, met een hoog DNA gehalte van mijn originale sims, de moeder en haar directe kinderen.

Dus vandaar mijn vraag omdat ik dan eigenlijk directe controle over de (directe) kinderen moet kunnen behouden en ik dus een oplossing zoek om ze, net als hun moeder, onsterfelijkheid te geven.

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Maak regelmatig back-ups.
    JunkoWakahisa schreef: »
    Wiet iemand wat er gebeurt als ik een sim die een leeftijdbevriezingsbrouswel heeft gedronken, het huis uit stuur/verhuis? Blijft die sim dan onsterfelijk? Het duurt voor mij namelijk erg lang om daar achter te komen omdat de leeftijd van mijn sims erg hoog staat (378 dagen).
    Volgens dit bericht houden Sims een levenslange beloningen wanneer ze uit huis worden gezet: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/447519.page#6672605
    Dit topic is op het oude De Sims 3 forum dus je moet even inloggen op het oude forum, de forumtaal wijzigen in Engels (USA of UK) en dan de link kopiëren naar de adresbalk om toegang te krijgen tot dit topic. Als je nu meer bevestiging zoekt kan je ook Google proberen. Ik heb onder meer deze zoekopdracht gebruikt: The Sims 3 does Sims keep their LTR after moving out. Dus je kan vergelijkbare zoekopdrachten proberen of varianten erop. Dat heb ik ook gedaan voordat ik iets meer succes had met eerder genoemde zoekopdracht. Je zal meer succes hebben met Engelstalige zoekopdrachten dan met Nederlandstalige.

    Ik vond ook dit bericht (bron):
    This LTR can become bugged. When you buy the reward, it says "days till age up: Never". My sims has this, but still ages.
    Dus sla je spel op (zodat je altijd terug kan naar een eerdere save als het niet uitpakt zoals je wilt), laat je Sim het drankje drinken en controleer of er inderdaad bij "dagen tot ouder worden: nooit" staat. Plaats je Sim dan uit huis of in een ander huis. Na een paar simdagen wissel je van actief huishouden en speel je even met deze Sim om te kijken of er nog steeds "nooit" staat achter "dagen tot ouder worden". Daarna wissel je weer terug naar het huishouden waar je eigenlijk mee speelt. Sla wel op voordat je tijdelijk met deze uit huis geplaatste Sim speelt. Ik weet namelijk niet wat er gebeurt met de statussen (relaties, stamboom, wensen, etc.) van je eigenlijke huishouden wanneer je hier weer naar terug wisselt: of je de draad zonder meer weer kan oppakken. Ik wissel namelijk nooit van actief huishouden.

    Als de Sim nu wel veroudert kan je ook iets anders proberen. Zorg eerst dat Sim(s) in je eigenlijke huishouden ambrosia kunnen maken. Dat duurt even. Plaats de Sim pas uit huis als je Sim(s) dit kunnen maken en de benodigde ingrediënten in de inventaris hebben. Kijk hoeveel dagen het duurt voor de Sim veroudert naar de volgende levensfase en zet de Sim uit huis. Wanneer deze bijna verjaart, laat je deze Sim ambrosia eten. Zo wordt de klok weer reset naar het begin van de levensfase waarin deze verkeert. Is de Sim bijvoorbeeld bijna oudere, en nu volwassen, na het eten van ambrosia is deze Sim pas net volwassen en duurt het dus weer langer voordat de Sim oudere wordt. Je kan deze Sim ambrosia laten eten door de Sim uit te nodigen (gaat misschien makkelijker als één van je Sims bevriend is met deze Sim) en zorgen dat de ambrosia klaarstaat op tafel zodat de Sim het kan eten. Of je wisselt tijdelijk naar deze Sim, als deze Sim weet hoe ambrosia te maken, om mee te spelen zodat deze Sim zelf ambrosia kan maken en eten.

    Zorg dat je Sims (ook degene die je uit huis plaatst) altijd een doodsbloem in de inventaris hebben. Als de Sim per ongeluk sterft zal Magere Hein namelijk deze bloem meenemen en de sim sparen. Dit werkt trouwens niet bij ouderdom maar wel als Sims sterven door bijv. elektrocutie of verdrinken.
    JunkoWakahisa schreef: »
    Dus mijn gezin zit nu een beetje vol en eigenlijk is mijn bedoeling om te kijken of ik het hele dorp vol kan krijgen met mijn familie leden door de rest van het dorp systematisch uit te broeden,
    uit te roeien! ;)


    Laat even weten of de Sim nu wel of niet veroudert.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Mijn ervaring is dat je uithuisgeplaatste sim de beloningen behoudt. Het probleem ontstaat als je teveel sims met deze beloning in je wereld laat bestaan. De druk op de spelkern wordt dan te groot en je krijgt problemen met het opslaan van het spel. Vaak ontstaan daarnaast andere bugs die je uiteindelijk niet meer kan oplossen. Het leeftijd bevriezingsbrouwsel heeft wel een nadeel: als je sim van een verjaardagtaart eet, kan het effect teniet worden gedaan. Als je zelf in je spel wel eens een andere (NPC)sim kaarsjes hebt laten uitblazen dan heb je dit verschijnsel geïntroduceerd in je spel en kan je het terug verwachten.

    Sterke met je uitroeipogingen. >:)
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JunkoWakahisaJunkoWakahisa Berichten: 42
    augustus 2014 aangepast
    Ha thanks voor de tips beide.

    Een aanslag op de spelcore hoeft het niet te worden omdat ik enkel de moeder en haar directe kinderen (6 op dit moment) leeftijdsbevriezingbrouwsel wil laten drinken. De moeder heeft die al een tijdje geleden gedronken. Haar ene zoon is nu bijna net zo oud als zij is. :) Het is niet mijn bedoeling om een onsterfelijk dorp te maken. o:)

    Ik laat elk kind net zolang in haar huis totdat ze die punten bij elkaar gesprokkeld hebben voor het brouwsel. Maar ik wilde dus weten of ze dat verliezen als ik ze het huis uit plaats.

    Ik wil namelijk eigenlijk niet van actief huishouden wisselen. Daarom wilde ik dit weten. Mij bedoeling is dat ik haar huidige kinderen tijdelijk uit huis kan verplaatsen zodat één van haar andere kinderen in het huis van de moeder dus aan een gezin kan werken. Zo heb ik altijd controle over de generaties die ik aan wil maken, altijd controle over de matriach moeder... en zullen de kinderen die ik tijdelijk uit huis heb geplaatst -om ruimte voor het nieuwe gezin te maken- niet ouder worden.

    De moeder is zo'n beetje de matriach familias in het dorp. Bijna al de zaken in het dorp zijn al in haar bezit en ze heeft bijna al de levenslange belongingen al.

    Saven en een paar dagen later kijken of de uit huis geplaatste kinderen inderdaad nog steeds die beloning hebben, is een goede tip.

    ...

    Mijn initiële idee was dat de moeder enkel met oudere mannen ojaa deed zodat de vaders snel dood zouden gaan,... en dan de kinderen zo snel mogenlijk het huis uit krijgen. Maar met nu al zes kinderen in haar huis duurt het te lang voor de moeder (met 378 levensdagen voor aan sim) om een nieuwe aantal kinderen op de wereld te zetten.

    Nu het eerste kind (man) net van de universiteit is en aan zijn eigen gezin moet kunnen gaan werken, kwam ik op het idee om hen ook dat brouwsel te laten gebruiken en ze dan uit huis te plaatsen zonder dat ze dood kunnen gaan. Hij kan dan even zijn gang gaan, net zolang todat ik denk 'ik heb hem hier weer nodig,' en hem dan terug in huis plaatsen zonder dat hij verouderd is en weer volledig zelf controle houden over het generatie makend proces.

    Maar het punt hier dus is dat IK (de matriach moeder) bepaal met wie dat ze trouwen of niet en kinderen krijgen.

    Als ik bijvoorbeeld een mannelijk kind van mijn matriach tijdelijk terug haal in huis en zijn vrouw in het andere huis laat waar ik hem (met beloning) in heb gestopt,... is het makkelijker voor mij om sneller kinderen 'aan te maken' in dat gezin van hem, zonder dat ik zelf voor die kinderen moet zorgen.

    De dochters wordt waarschijnlijk een ander verhaal. Als ik die terug in huis haal wil ik wel zelf controle hebben over hen en hun kinderen. Dit is tenslotte een Matriach familie niet een Patriach. ;) Maar ik heb nog niet alle details van mijn plan uitgewerkt.

    efin bedankt voor de tips... ik kan denk ik zo wel weer even vooruit.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top