Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Zonnegem (bouwers gezocht!)

ninaprutsninapruts Berichten: 630
Hoi iedereen!

Sommigen van jullie weten dit al, maar ik ben al even aan het werken aan een nieuwe wereld, Zonnegem. Roaring Heights heeft me geïnspireerd, maar tijdens het proces heeft het algauw zijn eigen karakter gekregen. Ik heb alles zelf vormgegeven, dat wil zeggen dat ik in CAW een LargeFlatMap300 heb gebruikt, met een weelderig terrein. De wereld had al vrij veel vordering gemaakt wanneer ik pas stilstond bij de grootte ervan en hoe dat de spelprestaties kan beïnvloeden. Daarom ben ik in een nieuwe map begonnen, een mediumflatmap 200 wel bepaald, en deze ziet er helemaal anders uit dan de eerste versie.

De meeste openbare kavels zijn geplaatst, en allemaal zijn ze door mij gebouwd (op enkele na) zodat ze zeker in de sfeer van Zonnegem zouden passen. Om Zonnegem van bewoonbare kavels te voorzien, wil ik jullie hulp inschakelen. Wie zin heeft om een kavel te bouwen (welk soort stijl is niet belangrijk, al heeft Zonnegem vooral een moderne en tropische uitstraling), kan op de onderstaande afbeelding kiezen welke afmeting en ligging. Nadat (bijna) alle kavels volgebouwd zijn, voeg ik een laag toe met bomen en één met bronnen.

wip_kavels.jpg

Afmetingen:
Kavel 1, 3, 5, 12, 13, 14, 56
20 x 15

Kavel 9
20 x 20

Kavel 27, 42, 45, 47, 61
20 x 25

Kavel 18, 25
25 x 25

Kavel 2, 4, 16, 19, 32, 37, 38, 44, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 59, 60
20 x 30

Kavel 6, 8, 15, 17, 28, 31
25 x 35

Kavel 10, 22, 33, 34, 43, 58
20 x 40

Kavel 20, 21, 29, 36, 40, 41
30 x 30

Kavel 11
30 x 37

Kavel 7
40 x 36

Kavel 23, 26, 30, 35
40 x 40

Kavel 24
40 x 64

De meeste kavelmaten komen overeen met die via 'stad bewerken' mogelijk zijn, maar als je bijv. op een kavel van 30 x 37 wilt bouwen, kan je een kavel gebruiken van 30 x 30 en dan past die alsnog, met een beetje extra ruimte over weliswaar. (Doordat je nu kavels kunt centreren enzo is dat veel makkelijker geworden!)

Er is één voorwaarde opdat ik je huis in Zonnegem kan plaatsen, en dat is dat je in geen geval gebruik maakt van downloads die niet van EA afkomstig zijn. Géén CC is de enige voorwaarde, daarnaast ben je volledig vrij om te bouwen wat je wilt. Zelf zal ik vooral moderne huizen bouwen, maar voel je vooral vrij te bouwen wat je wilt. Ik hou van afgewerkte huizen, met wasmanden en een mooie tuin enzo.

wip_2.jpg

Screenshot_371.jpg

wip_2.jpg

Screenshot_370.jpg


Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Edit: \/ Ik geloof dat ik powerpost moest ik een nieuw bericht plaatsen, vandaar deze edit.
Hey Libby! Hoe gaat het met je? Ik vind deze wereld ook leuker werken dan Droomzicht, zelfs het exporteren lukt (na enkele uren proberen!) meestal.
SimLibby schreef:
Ik vraag me alleen af hoe zo'n grote wereld met zoveel kavels draait in iemands game. Of dat allemaal soepeltjes gaat. Er moet veel geladen worden, routing/infrastructuur moet goed werken, etc.
Daar zeg je iets. Had ik nog niet bij stilgestaan. Nu, mijn laptop voldoet dan wel om de Sims op het hoogste grafische niveau te spelen, maar het zou inderdaad wel jammer zijn dat andere Simmers hiermee problemen zouden ondervinden. Volgens het mapje 'Lots' telt Zonnegem reeds 189 kavels. Ik heb geen idee of dat veel is of niet? Tijdens het maken in CAW heb ik ook wel eens gedacht of de afstand van het bewoonbaar deel niet te groot zou zijn, en of dat geen negatieve invloed zou hebben op de reistijden van de sims. Vandaar dat ik ook enkele rabbitholes dubbel heb geplaatst. Er zijn twee scholen, supermarkten, boekenwinkels,... Het is nog afwachten of dat in-game goed gaat werken. Ik heb nog geen tijd gehad om testen.

Het is inderdaad geen slecht idee om de kavelmaten door te geven voor zij die de wereld nog niet willen (of kunnen) downloaden. Het leek me vooral handig opdat ze via het downloaden van de wereld vrije keuze hebben om te bouwen waar ze willen.

SimLibby schreef:
Ken je dit topic al?
The Lot Swap Shoppe and Sim Swap Shoppe-Lots and Sims to use in your world! (forumtaal wijzigen in USA/UK)

Ken ik niet, lijkt me super handig. Ga ik meteen eens uitzoeken hoe dat werkt. En bedankt voor de handige tip van Custard! Ik had dat ooit al eens gedownload om voor mezelf foute downloads op te sporen, maar het is absoluut ideaal om materiaal te controleren!

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2014 aangepast
    Blij te zien dat je je weer aan een nieuw project waagt. Een stuk spannender aangezien je nu echt van begin af aan je wereld zelf bouwt.

    Ziet er goed uit!

    Ik vraag me alleen af hoe zo'n grote wereld met zoveel kavels draait in iemands game. Of dat allemaal soepeltjes gaat. Er moet veel geladen worden, routing/infrastructuur moet goed werken, etc. Als iemand al speelt op medium settings trekt die pc dan jouw wereld? Maar aan de andere kant, dit is jouw creatieve project dus of je je door zoiets moet laten beperken ... nee. Er blijven altijd genoeg speler die wel soepeltjes in jouw wereld kunnen spelen. Ik weet alleen niet of het handig is dat spelers jouw wereld moeten downloaden om vervolgens iets te bouwen in de wereld. Maar als de wereld (zelfs als deze nog niet af is) voor sommige spelers een maatje te groot blijkt kan je altijd nog de kavel maten doorgeven zodat ze evengoed iets kunnen bouwen in het spel zonder dit te doen in jouw wereld.
    ninapruts schreef:
    En hierbij zou jullie hulp erg handig zijn! Wie zin heeft om een kavel te bouwen (welk soort stijl is niet belangrijk), kan de wereld nu al downloaden. Als je huis klaar is, zeg je me het adres en upload je het naar de uitwisseling. Zo kan ik het in Zonnegem plaatsen.
    Ken je dit topic al?
    The Lot Swap Shoppe and Sim Swap Shoppe-Lots and Sims to use in your world! (forumtaal wijzigen in USA/UK)
    Elmawa schreef:
    Lot Swap Shoppe is a place for people to "put it out there", for us World builders mostly, (and those who just want new lots to use for whatever reason) that we can "raid" their lots in their studios to use them in our new worlds. Because, lets face it, building several dozen or, possibly 100-200 nicely decorated houses and community lots gets exhausting! This could be a one stop place to come and see which simmers already give their permission to use their lots without you having to make a new tread, beg on your worlds thread, or ask on other simmers My Pages and end up waiting for people who may, or may not, get back to you in a timely manner, whether or not you can use their lots.
    In de openingspost staan duidelijk beschreven hoe dit precies in zijn werk gaat, welke regels/richtlijnen er zijn en, wanneer je zelf op de lijst geplaatst wilt worden, het formulier wat je moet gebruiken (kopieer en plak dit in je bericht).
    ninapruts schreef:
    Géén CC is de enige voorwaarde, daarnaast ben je volledig vrij om te bouwen wat je wilt.
    Eén tip: check de kavels eerst met CUSTARD Sims3Pack Cleaner, voordat je het in je wereld plaatst, zodat je zeker weet dat er geen CC in zit. Sommige spelers zijn zich er namelijk niet altijd van bewust dat de CC niet goed is verwijderd of zien er misschien geen ernst in dat ene gave voorwerp toch geïnstalleerd te laten. Daarbij is er ook slecht CC dat zich kan hechten zelfs als spelers denken dat ze het verwijderd hebben zoals te lezen in dit voorbeeld (taal wijzigen in USA/UK).


    Succes ermee!


    PS. Ik zal ook even een oproepje plaatsen op mijn site dat je bouwers zoekt. Morgen ofzo, ik moet nu echt naar bed. Slaap lekker.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2014 aangepast
    ninapruts schreef:
    Edit: \/ Ik geloof dat ik powerpost moest ik een nieuw bericht plaatsen, vandaar deze edit.
    Volgens mij is dat niet altijd zo zwart wit. Technisch gezien is het indienen van meerdere berichten in korte tijd powerposten. Alleen, wij zijn bezig met je wereld en dan vind ik het erg onhandig om op elkaars berichten te reageren door ons vorige bericht te bewerken. Ook voor spelers die op een CAW topic zoals deze stuiten omdat ze iets willen leren of zoeken naar informatie is het denk ik handiger als we op elkaar reageren door het indienen van een nieuw bericht. Technisch gezien powerpost ik vaak wanneer ik iemand probeer te helpen in bijv. Technisch. Dan wacht ik niet tot er drie berichten tussen zitten voordat ik reageer op iemands aanvullende vragen, daarbij komen die berichten vaak ook niet. Ik ben bezig iemand te helpen en het wordt snel erg onoverzichtelijk en onduidelijk als ik dat alleen kan doen door steeds mijn vorige bericht te bewerken (daarbij weten nieuwe leden vaak ook niet dat er door te editten vaak nog op elkaars berichten gereageerd wordt). Dus ik denk dat er genoeg situaties zijn waarin mods powerposten gedogen (mods, corrigeer me svp als ik me vergis) omdat het eigenlijk niet anders kan. Ik denk dat deze situatie zo'n situatie is.
    ninapruts schreef:
    Hey Libby! Hoe gaat het met je?
    Hi Nina, bedankt voor je interesse. Het gaat nog niet helemaal zoals ik wil dat het gaat, maar ik kom er wel. Het gaat steeds beter. En ik merk (voel) in mezelf dat er subtiele veranderingen plaats vinden in mezelf. En dat bevalt me wel en stemt me hoopvol. Hoe gaat het met jou?
    ninapruts schreef:
    Nu, mijn laptop voldoet dan wel om de Sims op het hoogste grafische niveau te spelen
    Waar je ook rekening mee kan houden is dat je nu goed in je wereld kan werken omdat de PC het allemaal goed trekt. Maar je wereld zal steeds voller worden, je wilt voorkomen dat je wereld dan gaat crashen omdat de pc dat allemaal niet trekt. Ik zeg niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat je wereld steeds meer van je pc gaat vragen.
    ninapruts schreef:
    Daar zeg je iets. Volgens het mapje 'Lots' telt Zonnegem reeds 189 kavels. Ik heb geen idee of dat veel is of niet?
    Ik heb even gegoogelt of ik hier een duidelijk antwoord op kon vinden en toen las ik nog iets waar ook ik niet bij had stil gestaan. In al die huizen komen ook Sims te wonen, doordat jij ze plaatst of door de verhaalvoortgang, dus dat is nog iets wat allemaal soepeltjes moet lopen. 189 x gemiddeld 3 Sims per huishouden = 567 Sims. Dan heb ik sommige NPC's nog niet eens meegerekend. EDIT: ik bedenk me net dat een gedeelte van deze kavels natuurlijk Rabbitholes zijn dus dat kan in mindering worden gebracht op mijn berekening.

    Ik vond dit topic: Too many lots (forumtaal wijzigen in USA/UK)

    Met onder meer dit bericht:
    Stw402 schreef:
    This is a guide I follow, if you goto C:\Users\YOUR NAME\Documents\Electronic Arts\The Sims 3 Create A World Tool\UserToolData\Worlds\Fantasy World\Lots

    If you then select all the lots in this folder and right click your mouse and list the properties, it will give a MB count for the world that will be used for lots. Now, most EA worlds use about 20-30MB on lots, I think Bridgeport might be a little higher. To have good speed on loading and playing you should stick to about 20-30MB, this will be about the same speed as a EA world, so you can't go wrong. In most circumstances this will be about 80-120 lots, but if you use smaller lots then this you will get more lots for the same loading time and it works the other way also, plowing your world with 40+ 64X64 lots is a bad idea if speed in the world is a consideration. But you can use this folder to keep control of how to plan your lots.
    Stw402 is volgens mij geen vreemde van CAW. Hij heeft tutorials "Building a world" gemaakt (staan op The Sims Creators' Consortium, zie hier maar is al 12 maanden niet meer online geweest).

    Nu is de aanleiding van dit topic wel iemands anders computer specificaties maar misschien staan er toch dingen in waar je wat mee kan. Zo schrijft iemand ergens gelezen te hebben dat 160 de max is voordat CAW gek (of wat "wonky" dan ook mag betekenen) gaat doen.
    ninapruts schreef:
    Tijdens het maken in CAW heb ik ook wel eens gedacht of de afstand van het bewoonbaar deel niet te groot zou zijn, en of dat geen negatieve invloed zou hebben op de reistijden van de sims. Vandaar dat ik ook enkele rabbitholes dubbel heb geplaatst. Er zijn twee scholen, supermarkten, boekenwinkels,... Het is nog afwachten of dat in-game goed gaat werken. Ik heb nog geen tijd gehad om testen.
    Ja, dat zou je ook nog eens kunnen testen. Als je nog speelt met een huishouden maakt het misschien nog niet eens zoveel uit als een Sim druk aan het reizen is. In de tussentijd kan je met de andere leden spelen. Alleen als je met één Sim speelt, hebben spelers dan het geduld om dit steeds op te brengen zo lang te wachten. Je kan natuurlijk het spel versneld afspelen. Maar hoe langer ze nodig hebben om te reizen hoe minder tijd overblijft voor slapen, eten, werken, uitgaan, vakantie, whatever.

    Qua rabbitholes:

    - Two of the same rabbitholes in one world?
    - Question about multiple Salons, Firestations etc lots?
    - Do ALL rabbit holes have to be in my world?

    Bij de laatste twee topics weer de forumtaal wijzigen in USA of UK.
    ninapruts schreef:
    Het leek me vooral handig opdat ze via het downloaden van de wereld vrije keuze hebben om te bouwen waar ze willen.
    Wat nu als twee spelers hun huis afstemmen voor precies dezelfde locatie? Hoe ga je dat oplossen en bepalen wie dan de locatie krijgt? Als je ze deze keuze wilt geven, is het dan een idee dat je vooraf een omschrijving geeft van de buurten in je wereld (soort sfeer, dorps/stads, etc.) en hoeveel kavels (+ maten) je zoekt voor die buurten. Dan bouwen ze specifiek voor een bepaalde buurt in je wereld en dus in zekere zin bouwen ze dan waar ze willen bouwen. Want als je zoiets zegt, geef je mij het idee dat het daar om gaat. Wanneer je inzendingen ontvangt vink je dat af zodat toekomstige bouwers kunnen zien voor welke buurten je nog huizen zoekt.
    ninapruts schreef:
    En bedankt voor de handige tip van Custard! Ik had dat ooit al eens gedownload om voor mezelf foute downloads op te sporen, maar het is absoluut ideaal om materiaal te controleren!
    Graag gedaan.

    Ik hoop niet dat ik je ontmoedig met mijn reacties, dat is niet mijn bedoeling. Het lijkt me alleen zonde om zoveel in een wereld te investeren om op een later moment te ontdekken dat je tegen dit soort problemen aanloopt.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2014 aangepast
    SimLibby schreef:
    Hi Nina, bedankt voor je interesse. Het gaat nog niet helemaal zoals ik wil dat het gaat, maar ik kom er wel. Het gaat steeds beter. En ik merk (voel) in mezelf dat er subtiele veranderingen plaats vinden in mezelf. En dat bevalt me wel en stemt me hoopvol. Hoe gaat het met jou?
    Dat klinkt goed :wink: Misschien dat ook de lente iets bij jou heeft losgemaakt? Bij mij in ieder geval wel, ik haal heel veel energie uit het zonnetje! Het is mijn laatste week stage, wat ik bijzonder jammer vind. Ik ga mijn collega's en bewoners zo hard missen, ik word intens triest van deze gedachte. Ik en afscheid nemen....
    SimLibby schreef:
    Waar je ook rekening mee kan houden is dat je nu goed in je wereld kan werken omdat de PC het allemaal goed trekt. Maar je wereld zal steeds voller worden, je wilt voorkomen dat je wereld dan gaat crashen omdat de pc dat allemaal niet trekt. Ik zeg niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat je wereld steeds meer van je pc gaat vragen.

    Ik heb even gegoogelt of ik hier een duidelijk antwoord op kon vinden en toen las ik nog iets waar ook ik niet bij had stil gestaan. In al die huizen komen ook Sims te wonen, doordat jij ze plaatst of door de verhaalvoortgang, dus dat is nog iets wat allemaal soepeltjes moet lopen. 189 x gemiddeld 3 Sims per huishouden = 567 Sims. Dan heb ik sommige NPC's nog niet eens meegerekend. EDIT: ik bedenk me net dat een gedeelte van deze kavels natuurlijk Rabbitholes zijn dus dat kan in mindering worden gebracht op mijn berekening.

    Nu is de aanleiding van dit topic wel iemands anders computer specificaties maar misschien staan er toch dingen in waar je wat mee kan. Zo schrijft iemand ergens gelezen te hebben dat 160 de max is voordat CAW gek (of wat "wonky" dan ook mag betekenen) gaat doen.
    Dat is een heel goed punt. Momenteel zit ik op 26,1 MB, en er zijn enkel nog maar lege bewoonbare kavels. Ik vrees dat het inderdaad een gigantische wereld gaat worden als ik deze ga volbouwen. Ik ben al sinds gisteren aan het denken of ik niet beter in een kleinere map een gelijkaardige wereld zou bouwen, waar ik de openbare kavels opnieuw voor kan gebruiken.
    Qua rabbitholes heb ik al eens eerder op de bovenste link gebotst, en ook Droomzicht telt er enkele dubbel. Ik heb daar nooit problemen met ondervonden.
    SimLibby schreef:
    Wat nu als twee spelers hun huis afstemmen voor precies dezelfde locatie? Hoe ga je dat oplossen en bepalen wie dan de locatie krijgt? Als je ze deze keuze wilt geven, is het dan een idee dat je vooraf een omschrijving geeft van de buurten in je wereld (soort sfeer, dorps/stads, etc.) en hoeveel kavels (+ maten) je zoekt voor die buurten. Dan bouwen ze specifiek voor een bepaalde buurt in je wereld en dus in zekere zin bouwen ze dan waar ze willen bouwen. Want als je zoiets zegt, geef je mij het idee dat het daar om gaat. Wanneer je inzendingen ontvangt vink je dat af zodat toekomstige bouwers kunnen zien voor welke buurten je nog huizen zoekt.
    Goed idee, Libby. Maar als ik opnieuw ga beginnen, zal het weer even duren voor ik hier werk kan van maken. Ik had beter toch nog even gewacht met het aanmaken van dit topic :D
    SimLibby schreef:
    Ik hoop niet dat ik je ontmoedig met mijn reacties, dat is niet mijn bedoeling. Het lijkt me alleen zonde om zoveel in een wereld te investeren om op een later moment te ontdekken dat je tegen dit soort problemen aanloopt.
    Helemaal niet, integendeel! Je bijdrage is erg zinvol vind ik. Ik ben blij dat ik dit nu hoor, en er niet pas achter kom wanneer ik enkele maanden verder in het proces sta. Mijn gevoel zegt dan ook opnieuw te beginnen met een MediumFlatmap, en ik zie er meer naar uit dan ik er tegenop zie - in mijn hoofd zit er alreeds een verfijnde versie van Zonnegem. :lol:
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    mei 2014 aangepast
    Ik heb alvast een oproep voor bouwers geplaatst op mijn site (en op facebook). :P
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2014 aangepast
    ninapruts schreef:
    Dat klinkt goed Misschien dat ook de lente iets bij jou heeft losgemaakt? Bij mij in ieder geval wel, ik haal heel veel energie uit het zonnetje! Het is mijn laatste week stage, wat ik bijzonder jammer vind. Ik ga mijn collega's en bewoners zo hard missen, ik word intens triest van deze gedachte. Ik en afscheid nemen.
    Uit het oog, niet uit het hart. Mensen hoeven niet in je leven te zijn om een positieve invloed op je te blijven hebben. Al begrijp ik wel erg goed van je zegt. Maak iets bijzonders van die dag. Misschien kan je wat lekkers bakken en uitdelen. Of een mooie kaart maken voor de bewoners. Ik haal ook veel energie uit de zon, dat is altijd wel van invloed op me. Alleen die veranderingen die ik bedoel komen volgens mij door de bloed, zweet en tranen (al ben ik niet zo goed met tranen) die ik in mezelf heb gestopt. Misschien dat de oogsttijd is aangebroken. Dat ik eindelijk de vruchten kan plukken van al mijn harde werk want ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt de afgelopen jaren.
    ninapruts schreef:
    Qua rabbitholes heb ik al eens eerder op de bovenste link gebotst, en ook Droomzicht telt er enkele dubbel. Ik heb daar nooit problemen met ondervonden.
    Volgens Simsample kan dat inderdaad ook. Het is alleen maar even de vraag welke Rabbithole de Sims zullen gebruiken.
    Simsample schreef:
    As far as I can tell, two different rabbitholes of the same type (for example, the school from Bridgeport and the school from Sunset) will work perfectly well together, but two identical rabbitholes (for example, two Hogan's diners) will cause confusion. The exception to this is City Hall, I heard that you cannot have two of those (but I've not tried myself).
    ninapruts schreef:
    SimLibby schreef:
    Ik hoop niet dat ik je ontmoedig met mijn reacties, dat is niet mijn bedoeling.
    Helemaal niet, integendeel! Je bijdrage is erg zinvol vind ik. Ik ben blij dat ik dit nu hoor, en er niet pas achter kom wanneer ik enkele maanden verder in het proces sta.
    Fijn te horen.
    ninapruts schreef:
    Mijn gevoel zegt dan ook opnieuw te beginnen met een MediumFlatmap, en ik zie er meer naar uit dan ik er tegenop zie - in mijn hoofd zit er alreeds een verfijnde versie van Zonnegem.
    Neem je 100, 200 of 300 hoogte? Dat schijnt ook gevolgen voor de prestatie te hebben. Ik merkte bij 300 al dat CAW traag reageerde toen ik de bergen maakte en dat was bij een tiny flat map. Wanneer je dus een medium/large flat map neemt met een hoge maximumhoogte, die ook nog eens wordt volgebouwd, zal er nog meer van de PC prestaties worden gevraagd.

    En iets nieuws wat ik een paar maanden geleden las was dat je kennelijk niet meer kan wijzigen waar de zon op,- en ondergaat wanneer je het terrein hebt vormgegeven, al heb ik dit zelf niet uitgetest. Ik weet niet of je altijd als eerste bepaald waar de zon op,- en ondergaat voordat je aan de wereld begint, zodat je je wereld hierop kan afstemmen, maar als je dat doet of wilt gaan doen, lijkt deze informatie me wel handig.
    Vagabond schreef:
    Note: I did not cover all the steps in CAW for modifying your map. Once you smooth the terrain you will be unable to change where the sun goes up or down. Make sure you do this step for any map before making any other changes.
    Bron: http://ts3cc.forumotion.ca/t293-tutorial-height-map-tutorials-tips-tricks-by-vagabond


    Houdt ons op de hoogte! Ben heel benieuwd.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2014 aangepast
    smoesie schreef:
    Ik heb alvast een oproep voor bouwers geplaatst op mijn site (en op facebook). :P
    Super hard bedankt Smoesie!
    SimLibby schreef:
    Neem je 100, 200 of 300 hoogte? Dat schijnt ook gevolgen voor de prestatie te hebben. Ik merkte bij 300 al dat CAW traag reageerde toen ik de bergen maakte en dat was bij een tiny flat map.

    Ik ben nu opnieuw begonnen in een MediumFlatMap200, met maximum hoogt 200.
    Het ziet er helemaal anders uit dan het oorspronkelijke Zonnegem (Toch even wennen zo een 'kleine' map):

    wip.jpg

    Edit: Ik heb vandaag goed kunnen verder werken, ziehier de straatverlichting stralen onder een sterrenhemel :D

    wip2.jpg
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    mei 2014 aangepast
    Hoi Nina,

    Ik heb je bericht gelezen in het vorige topic, ik was met vakantie vandaar dat ik nu pas reageer. Ben heel erg benieuwd hoe alles gaat worden. :) Zou je willen helpen met bouwen maar ik ben daar zo vreselijk slecht in. :( Vind het super leuk om te doen maar ben nooit tevreden. Hoop wel dat je bouwers vind en ik blijf je topic zeker volgen. :-)
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • Yo1980Yo1980 Berichten: 8
    mei 2014 aangepast
    Hoi,
    Je wereld ziet er erg mooi uit!
    Ik ben zelf ook pas begonnen met het maken van een wereld. Was met mijn wereld al een heel eind, toen wilde CAW tool hem niet meer openen, wat ik ook probeerde. Heb ik zeer van gebaald en er even niet meer naar omgekeken. Nu ben ik weer opnieuw begonnen. Ik vind het bouwen ook best lastig.
    Je kan en mag alles uit mijn studio gebruiken hoor, vind ik prima, weet niet of er iets tussen staat wat je leuk vindt of iets dat je kan gebruiken, maar ga je gang, hier is de link:

    http://www.thesims3.com/mypage/Yo1980/mystudio

    Staat nu nog niet zo heel veel in, bouwen kost best veel tijd, maar als ik iets af heb, dan zet ik het er bij.

    Succes met je wereld, ben er benieuwd naar het verloop er van!

    Groetjes Jolanda
  • asiavdpasiavdp Berichten: 35
    mei 2014 aangepast
    Hoi Nina,
    Heb je nog bouwers nodig?
    Zo ja dan wil,ik wel graag een huisje bouwen! :)
    Groetjes Juanita
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2014 aangepast
    Hé, bedankt voor jullie reacties! Leuk dat jullie interesse tonen. :lol:
    yo1980 schreef:
    Je wereld ziet er erg mooi uit!
    Ik ben zelf ook pas begonnen met het maken van een wereld. Was met mijn wereld al een heel eind, toen wilde CAW tool hem niet meer openen, wat ik ook probeerde. Heb ik zeer van gebaald en er even niet meer naar omgekeken. Nu ben ik weer opnieuw begonnen. Ik vind het bouwen ook best lastig.
    Je kan en mag alles uit mijn studio gebruiken hoor, vind ik prima, weet niet of er iets tussen staat wat je leuk vindt of iets dat je kan gebruiken, maar ga je gang
    Dank je! Ik heb eens in je studio gekeken en ik vind het Witte Huisje, Brownstone en Living Small wel leuk, ik heb ze gedownload om in Zonnegem te plaatsen :) Wat jammer dat je opnieuw moet beginnen, ik ben wel benieuwd naar wat je al hebt en van waar je jouw inspiratie haalt. Ik heb ook nog niet veel kavels in mijn studio, maar je mag zeker alles gebruiken (ik gebruik geen CC)
    asiavp schreef:
    Heb je nog bouwers nodig?
    Zo ja dan wil,ik wel graag een huisje bouwen!
    Wat leuk dat je wilt bouwen! Er staat voorlopig nog geen enkel huis in Zonnegem, dus alle hulp is welkom! Laat maar weten welk kavel je iets lijkt! Enig detail is dat ik graag moderne huizen heb rondom het ziekenhuis en HoiPolloi theater, omdat deze ook vrij strak zijn. Waar het evenemententerrein ligt is er maar ruimte voor klassiekere huizen.

    Hier volgt een screen met de meeste bewoonbare kavels:

    wip_kavels.jpg

    Afmetingen:
    Kavel 1, 3, 5, 12, 13, 14, 56
    20 x 15

    Kavel 9
    20 x 20

    Kavel 27, 42, 45, 47, 61
    20 x 25

    Kavel 18, 25
    25 x 25

    Kavel 2, 4, 16, 19, 32, 37, 38, 44, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 59, 60
    20 x 30

    Kavel 6, 8, 15, 17, 28, 31
    25 x 35

    Kavel 10, 22, 33, 34, 43, 58
    20 x 40

    Kavel 20, 21, 29, 36, 40, 41
    30 x 30

    Kavel 11
    30 x 37

    Kavel 7
    40 x 36

    Kavel 23, 26, 30, 35
    40 x 40

    Kavel 24
    40 x 64

    De meeste kavelmaten komen overeen met die via 'stad bewerken' mogelijk zijn, maar als je bijv. op een kavel van 30 x 37 wilt bouwen, kan je een kavel gebruiken van 30 x 30 en dan past die alsnog, met een beetje extra ruimte over weliswaar. (Doordat je nu kavels kunt centreren enzo is dat veel makkelijker geworden!)

    Ik denk dat ik bijna klaar ben om deze versie voor een eerste keer te exporteren, en dan kan het bouwen voor mezelf beginnen! Er zijn heel wat minder kavels dan in de eerste versie. (54 openbare kavels en 94 bewoonbare tot nu toe)
    Hier nog enkele foto's:

    wip_2.jpg

    Screenshot_371.jpg

    wip_2.jpg

    Screenshot_370.jpg

    Oja, daar waar het groene kavel uit de zee verschijnt komt een duiklocatie. Ik blijk problemen te ondervinden wanneer ik een duiklocatie uit Isla Paradiso wil plaatsen, de zeebodem lijkt niet diep genoeg. De boei drijft meters boven het wateroppervlak en de planten steken uit het water. Maar ik kan de zeebodem niet dieper maken dan hij al is, ik zou het zeeniveau dus moeten wijzigen waardoor de helft van mijn wereld onder water zou staan. Ik denk dat ik me er aan ga wagen zelf een duiklocatie op maat te maken :D

    Groetjes,
    Nina
  • asiavdpasiavdp Berichten: 35
    mei 2014 aangepast
    Hoi Nina,
    Ik ben bezig met een huisje van 30x30, het is redelijk modern en het zal tegen deze avond wel klaar zijn! Als je graag wat screenshots wilt mag je het zeggen want ik gebruik geen UIC, dus je zal geen foto's van de binnenkant kunnen zien...
    Veel groetjes Juanita :)
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2014 aangepast
    ^ Ik ben erg benieuwd! Je mag hier zeker foto's plaatsen :lol:

    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • asiavdpasiavdp Berichten: 35
    mei 2014 aangepast
    Ik wil graag foto's plaatsen maar ik weet niet hoe het moet.... :oops:
    Ik heb al copy paste geprobeerd enzo maar dat werkt niet.... Kun je me dat uitleggen? :)

    --> Laat maar! Het is gelukt!

    Screenshot-26_zps84586e36.jpg?t=1401549708
    Dit is de voorkant van het huis!

    Screenshot-27_zps28e9c927.jpg?t=1401549777
    De tuin, die heeft een vijver!

    Screenshot-28_zps03b8630c.jpg?t=1401549778
    De plattegrond van de benedenverdieping!

    Screenshot-29_zps59e179cb.jpg?t=1401549780
    De keuken, je hebt een kookeiland en een grote tafel!

    Screenshot-30_zpsf4b37bf7.jpg?t=1401549781
    De living!

    Screenshot-31_zps295fafee.jpg?t=1401549783
    De bureau, die uitkijkt op de tuin!

    Screenshot-32_zps85e3a4e1.jpg?t=1401549784
    De plattegrond van de bovenverdieping!

    Screenshot-33_zpsc6c2864a.jpg?t=1401549786
    Dit is persoonlijk mijn favoriete kamer! Dit is een slaapkamer voor een kind of tiener en alles is in het groen :)

    Screenshot-34_zps0ec7dbef.jpg?t=1401549787
    Dit is de meisjesslaapkamer, misschien is het je opgevallen dat ik dezelfde meubels heb gebruikt als bij de groene kamer maar gewoon de hoofdkleur heb veranderd! :)

    Screenshot-36_zps0f60d3a7.jpg?t=1401549790
    Dit is de slaapkamer van de ouders, ziet er nu misschien saai uit maar dat is het zeker niet! Vooral het behang vind ik leuk!

    Screenshot-35_zps0e7ad759.jpg?t=1401549789
    De badkamer van de 2 kinderkamers!

    Screenshot-37_zpsd229b07f.jpg?t=1401549792
    De badkamer van de ouders!
    Aan het eind van de gang boven is er nog een toilet, maar die heb ik niet op de foto gezet.

    Screenshot-38_zps38b18162.jpg?t=1401549794
    De achterkant, hier zie je goed het contrast tussen de 2 kinderkamers!

    Zo! Nu ga ik het op de uitwisseling zetten!
    Nina, laat je me weten of je het mooi vindt?
    Zo ja, wil ik nog wel een huis bouwen hoor, ik heb de smaak nu te pakken :)
    Groetjes Juanita! :)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2014 aangepast
    Wow Juanita, ik vind je huis erg leuk! Knap werk hoor. :mrgreen: Natuurlijk mag je meer huizen bouwen, zoals je ziet is er nog veel plaats in Zonnegem, en ik vind je huis echt mooi afgewerkt. Bedankt dat ik 'm mag gebruiken! Klopt het dat ie nog niet in jouw studio te vinden is? Ik zag 'm in ieder geval niet staan.

    Ik heb ook hard verder gewerkt, en de eerste versie van Zonnegem is reeds geëxporteerd en geïnstalleerd in m'n spel. Kan ik eindelijk zelf gaan bouwen. 8)
  • Yo1980Yo1980 Berichten: 8
    juni 2014 aangepast
    ninapruts schreef:
    Dank je! Ik heb eens in je studio gekeken en ik vind het Witte Huisje, Brownstone en Living Small wel leuk, ik heb ze gedownload om in Zonnegem te plaatsen :) Wat jammer dat je opnieuw moet beginnen, ik ben wel benieuwd naar wat je al hebt en van waar je jouw inspiratie haalt. Ik heb ook nog niet veel kavels in mijn studio, maar je mag zeker alles gebruiken (ik gebruik geen CC)

    Hoi Nina,

    ondertussen staan er alweer een paar nieuwe creaties tussen, ben mezelf even echt op het bouwen gaan storten, zodat het er allemaal wat echter en natuurlijker uit ziet. De meeste van mijn creaties die nu in mijn studio staan zijn voor mijn eigen nieuwe stadje : Little Hill Side.
    Waar ik mijn inspiratie vandaan haal? Op dit moment van buiten! Als ik ergens rijd of ben dan kijk ik om me heen naar de huizen en dan denk ik zou ik dat kunnen na maken voor in de Sims? Een beetje verslaafd dus :D

    Hier 2 foto's mijn stad. Nog lang niet af en ben er ook nog lang niet helemaal tevreden over.

    LittleHillSide_zps51e7aa7d.jpg

    LittleHillSide01_zps03ddad44.jpg

    Zoals je ziet zijn er 2 gedeeltes, het echte stads gedeelte en een plattelandsgedeelte. Heb zelf wat rabbiholes gemaakt, of liever zo aangepast dat ze wat beter bij de stad passen. Maar heb ook wat dingen zo uit de sims geplaatst, zodat je ze herkent. Daar houd ik zelf wel van.

    En ik zal eens kijken in jouw studio.
    Succes met het verder maken/bouwen van je wereld! En leuk dat er wat voor je tussen stond in mijn studio! Ik gebruik ook absoluut geen CC!!


    Groetjes Jolanda
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2014 aangepast
    Nina, misschien is het handig als je je eerste bericht aanpast met de informatie uit deze berichten:

    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/752336.page#12037065

    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/752336.page#12063583

    Aangezien de informatie uit je eerste bericht niet meer klopt. En dit is toch het eerste wat spelers zien. Ik heb ook een bericht geplaatst op mijn site waarin ik verwijs naar je topic en dan is het handig als spelers meteen de relevante informatie onder ogen krijgen.



    V EDIT:
    Ja, inderdaad de foto's maar ook dat je nu werkt met de MediumFlatMap200. Hoewel niet iedereen zal deze map informatie interessant of relevant vinden maar iemand zoals ik (en ik denk ook sommige andere caw'sters) wel.

    EDIT II: ik zie zojuist dat je de map ook hebt opgenomen in de beginpost. Je hebt alles handig verwoord. Op zo'n manier dat de berichten eronder van ons en jouw edit in het eerste bericht toch nog ergens op slaan (dat ook dat begrijpelijk blijft zeg maar).
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    juni 2014 aangepast
    SimLibby schreef:
    Nina, misschien is het handig als je je eerste bericht aanpast met de informatie uit deze berichten
    Oh, dat ben ik vergeten aanpassen. Jij hebt daar echt oog voor, super vind ik dat. Maar ik weet niet goed wat ik met die eerste link moet. Welke informatie dat daarin staat, staat nog niet in de eerste post? Of gaat het om de foto's?
  • Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    juni 2014 aangepast
    Hoi Nina,

    Wat zien de eerste foto's er alweer goed uit zeg. Ben echt benieuwd hoe het is als je wereld af is. :-)
    Wel een klein vraagje? Ga je deze wereld ook vullen met families of wordt het een lege wereld?

    Succes verder met het bouwen.
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    juni 2014 aangepast
    Yo1980 schreef:
    Hier 2 foto's mijn stad. Nog lang niet af en ben er ook nog lang niet helemaal tevreden over.

    Succes met het verder maken/bouwen van je wereld! En leuk dat er wat voor je tussen stond in mijn studio! Ik gebruik ook absoluut geen CC!!

    Groetjes Jolanda
    Hoi Jolanda, ik vind je wereld er heel mooi en groot uitzien! Het deeltje platteland spreekt me zo aan, ik fantaseer alweer over het maken van een erg landelijke wereld... :mrgreen: Veel succes met Little Hill Side! Hou ons op de hoogte.
    Lacuna1985 schreef:
    Wat zien de eerste foto's er alweer goed uit zeg. Wel een klein vraagje? Ga je deze wereld ook vullen met families of wordt het een lege wereld?
    Dank je wel! Ik heb op Libby's website een handige tutorial gevonden om een wereld te bevolken en dit zonder mods (ik sta daar vrij terughoudend tegenover, om eerlijk te zijn), dus ik ben wel van plan dit te proberen. Hier is de link ervan. Je mag dus gerust ook zelf huishoudens maken die ik in Zonnegem kan plaatsen, maar opnieuw geen custom content.
  • Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    juni 2014 aangepast
    Hoi Nina,

    Ik kan mij voorstellen dat je terug houdend bent met mods hoor. Ben er ook niet zo'n fan van. De vraag was meer omdat ik in Droomzicht zelf families moest plaatsen anders kwam ik nooit iemand tegen, geen probleem natuurlijk maar wel handiger als de wereld al bevolkt is. Ik zal er eens over denken met die familie. :-)
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • asiavdpasiavdp Berichten: 35
    juni 2014 aangepast
    Hey Nina, je het huis staat er (nog altijd) niet op... Komt omdat er een verkeerde download is denk ik (niet in het huis maar in het spel), hoe dan ook, ik ben bezig het op te lossen! :) Ik laat je iets weten wanneer het is gelukt! :)
  • MariTomKaulitZMariTomKaulitZ Berichten: 66 Denderende Dreumes
    juni 2014 aangepast
    Ik vind Zonnegem er nu al prachtig uitzien! Ik ga dit topic zeker in de gaten houden. En als je nog families nodig hebt voor in Zonnegem, wil ik er ook wel eentje (of meerdere) maken!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top