Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wie wil er bouwen voor een nieuwe wereld?

Yo1980Yo1980 Berichten: 8
Goedemiddag,
Ik ben bezig om een nieuwe wereld te creeren. Nu kan ik zelf wel huizen bouwen, maar dan ziet alles er zo hetzelfde uit, omdat iedereen toch zo zijn eigen stijl heeft.
Nu weet ik dat er veel mensen zijn die het leuk vinden om iets te bouwen. Dus wie wil?
In mijn stad bevinden zich diverse plekken, er is een heuvel stuk, een strand stuk enz...

b1ek.jpg


Het heeft absoluut geen haast, aangezien mijn wereld nog lang niet af is, het is best een tijd rovende klus.
Hier is een close-up van het heuvel gedeelte.

v90w.jpg

Daar wil ik graag huisjes met bruin en rood tinten, dus met een bergachtige uitstraling.
De afmetingen van de kavels maken niet zo heel veel uit, dat is gemakkelijk aan te passen.

Ideeen en tips zijn altijd welkom hoor!!

Groetjes Jolanda

Reacties

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    januari 2014 aangepast
    Toch is het handig om richtlijnen voor formaten te geven.
    Wil je 20-20 kavels of 60-60?

    Persoonlijk vind ik 30-30 het maximum, omdat daarboven het nogal lange laadtijden heeft.
    En heb je alleen het basis spel, of ook uitbreidingen?
    (en welke?)
    Mag er store content in zitten?

    Genoeg vraagjes dus. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Yo1980Yo1980 Berichten: 8
    januari 2014 aangepast
    Hoi, Sorry dat ik dat niet meteen heb vermeld. Het is allemaal nog vrij nieuw voor mij. De sims speel ik al langer, maar dit soort dingen zijn nieuw. Dus is allemaal nog even wennen.

    Ik heb zelf alle uitbreidingen behalve Vooruit in de tijd. Van de accessoires heb ik alleen de de luxe, meer niet. Store content is wat mij betreft geen probleem, alhoewel ik daar ook niet zo heel veel van heb. Het is natuurlijk wel de bedoeling om de wereld te gaan delen. Dus weet niet of dat zo handig is.

    Mijn eigen pc heeft geen moeite met grotere kavels, maar inderdaad omdat het de bedoeling is om hem te gaan delen, is het misschien wel de moeite om ook daar rekening mee te houden.
    Dus ook voor mij weer genoeg om over na te denken....
    Dus misschien is 3x30 dan wel de max, ook omdat het een medium kaart is.

    Dank je wel voor het meedenken, altijd leuk en de moeite waard om te horen wat andere er van vinden en denken.

    Groetjes Jolanda
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Yo1980 schreef:
    Ideeen en tips zijn altijd welkom hoor!!
    Ik heb een website SimsExpressie die voor een groot deel over de Creëer een wereld-tool gaat met allerlei Nederlandstalige handleidingen die ik heb samengesteld of vertaald. Het CAW gedeelte kan je via deze pagina vinden. Je kan ook een uitgebreide Bibliotheek op mijn site vinden. Verder heb ik in het subforum Werelden een sticky met ook een Bibliotheek. In dit subforum kan je je eventuele vragen over CAW stellen, kan ook in het sticky, mocht je ergens tegenaan lopen.


    Ik denk dat het handiger is je eerste bericht te bewerken en de informatie die je in je laatste bericht noemt, over de uitbreidingen en kavelgegevens, op te nemen in je openingspost. Dat is makkelijker voor spelers die je eventueel willen helpen, dan hoeven ze niet al de berichten door te zoeken op zoek naar deze informatie. Misschien kan je dan ook wat meer vertellen over de wereld. Krijgt je wereld bijvoorbeeld een thema, deel je het op in een stads en dorps gedeelte, etc. Heb je huizen nodig voor gezinnen, alleenstaanden, etc. Moderne huizen, boerderijen, appartementen, etc.

    In dit subforum Showcase staan genoeg topics van spelers die al huizen hebben gemaakt en hebben geüpload naar de Uitwisseling. Dus kijk eens in die topics. Voor inspiratie en misschien kom je wel een huis tegen wat je wilt gebruiken voor je wereld.

    Maar vraag wel altijd toestemming aan de maker of deze dat goed vindt.

    Voor wat betreft downloads. Ik zou als ik jou was geen CC (dus Custom Content niet door EA gemaakt) met je wereld mee uploaden. Voor het waarom en hoe je dit kan doen, staat in deze handleiding.

    CAW heeft nog wel eens kuren dus maak regelmatig back-ups. Beter te vaak dan te weinig.
  • Opties
    Yo1980Yo1980 Berichten: 8
    januari 2014 aangepast
    Hallo,

    Ik had jouw website al gevonden Libby. Daar heb ik veel aangehad en heb ik nog steeds veel aan. Gebruik de handleiding vaak naast Creëer een wereld-tool. Dus bedankt daarvoor.

    Ik heb in de uitwisseling al een aantal leuke huisjes gezien en de makers daarvan een berichtje gestuurd. En wacht nu op antwoorden.
    Ik was ook absoluut niet van plan om ze zonder toestemming te gebruiken.

    Na aanleiding van alle vragen hier ben ik eerst maar even verder gegaan met bouwen aan mijn wereld. Had zelf nog niet echt een idee hoe het er uit moet komen te zien. Heb nu iets meer een beeld van hoe het moet gaan worden. Er is een plattelandsgedeelte, een stadsgedeelte met flats, een gedeelte met gewone huisjes en een strand gedeelte.

    En wat betreft de huizen. Nogmaals het maakt mij niet zoveel uit, volgens mij vraag ik iets van een ander, dus hij/zij moet doen wat hij/zij leuk vindt om te doen. Mijn wereld is toch van alles wat, dus alles is volgens mij mogelijk.

    Hier een foto update van mijn wereldje:

    pyk0.jpg


    33dv.jpg

    Het heeft alweer iets meer vorm gekregen.

    Groetjes Jolanda

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Yo1980 schreef:
    Ik had jouw website al gevonden Libby. Daar heb ik veel aangehad en heb ik nog steeds veel aan. Gebruik de handleiding vaak naast Creëer een wereld-tool. Dus bedankt daarvoor.
    Cool! En graag gedaan. Ik mag dan veel over CAW weten, ik heb nog nooit een wereld gemaakt. Dus het is altijd leuk om te zien wat een ander ervan maakt.

    Have fun en houdt ons op de hoogte.


    PS.
    Misschien heb je hier overheen gelezen, vandaar dat ik mezelf even quote al kan het natuurlijk ook zou zijn dat jij hier anders over denkt en dit dus niet wilt doen.
    SimLibby schreef:
    Ik denk dat het handiger is je eerste bericht te bewerken en de informatie die je in je laatste bericht noemt, over de uitbreidingen en kavelgegevens, op te nemen in je openingspost.

    Ook in je laatste bericht geeft je weer wat handige informatie over de wereld die je eventueel kan opnemen in je openingspost.

  • Opties
    Yo1980Yo1980 Berichten: 8
    mei 2014 aangepast
    Hoi Libby,

    Sorry voor de late reactie, maar CAW tool wilde niet mee werken, ik kreeg deze wereld niet meer geopend wat ik ook probeerde. Weet niet waar het aan lag en hoe het kwam.
    En toen, moet ik eerlijk zeggen, had ik het gewoon ff helemaal gehad!

    Ben nu weer opnieuw begonnen met een nieuwe wereld en ben ook zelf aan het bouwen geslagen, moet zeggen dat het aardig lukt!

    Bedankt voor al je antwoorden en natuurlijk je website, hou ik nog altijd bij de hand als ik bezig ben!

    Groetjes Jolanda
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top