Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Nieuwe wereld: Droomzicht

12346»

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2014 aangepast
    ninapruts schreef:
    Om antwoord te geven op je vraag, Libby, heb ik de 'large flat map 300' gebruikt met als hoogte 300 en een weelderig terrein.
    Wauw, daar heb je wel je handen aan vol. Al kan ik me goed voorstellen dat je meteen de grootste map neemt. Als je eenmaal gaat bouwen, wil je zoveel doen (door de inspiratie die CAW geeft) ... dan heb je wel een grote map nodig.
    ninapruts schreef:
    Wat betreft Droomzicht: de externe harde schijf waar ik alles op bewaarde is enkele maanden geleden gevallen en stuk gegaan, en ik heb helaas geen andere back-up. De bestanden die ik je het laatst doormailde voor je ging exporteren, was via die handige website van je maar daar kan je verzonden bestanden niet meer terugroepen. Ik heb al m'n mails naar jouw gecheckt maar nergens vind ik de laatste versie van Droomzicht terug, ik vermoed dat ik die bestanden onherroepelijk kwijt ben.
    Wat vervelend. Ik heb je wereld en de bijbehorende CAW bestanden helaas ook niet meer. Ik heb ze nog een tijd bewaard maar op een bepaald punt dacht ik ze niet meer nodig te hebben en heb ik ze verwijderd. Doe ik ook met mijn eigen saves trouwens. Dat bewaar ik een tijd, dan krijg ik behoefte aan een schoonmaak, besluit het niet meer nodig te hebben en verwijder het. Zo sluit ik het ook af voor mezelf. In mijn mails kan ik ook niets meer terugvinden. Voortaan ook je saves bewaren op een USB stick. En misschien nog een uploadsite. Ik gebruik tegenwoordig Box (waar ik al mijn CAW resources bewaar: resources die ik als download aanbied en mijn eigen saves van .world bestanden, helaas geen Droomzicht, want die nemen wel erg veel ruimte op een usb stick in). Maar jij hebt Mediafire dus daar kan je ook goed saves bewaren. Ik heb Droomzicht toch ook een keer voor je geüpload naar je Mediafire account. Ik weet niet meer welke Droomzicht versie dit was maar kan je die niet gebruiken?

    Of anders aan Eline (of iemand anders die met de wereld speelt) vragen, als zij de meest recente versie van Droomzicht heeft, of ze Droomzicht naar je wil mailen: zowel de .sims3pack als het .world bestand. Ik weet niet of je het .world bestand nodig zal hebben maar het is misschien wel handig dit te hebben mocht je het ooit nodig hebben. Dan kan je weer WeTransfer gebruiken alleen deze bestanden blijven maar een beperkte tijd beschikbaar.
    ninapruts schreef:
    Het zou toch handig zijn mocht je sims3.pack bestanden kunnen openen in CAW.
    Met deze handleiding kan je als het goed is CAW bestanden krijgen van een geëxporteerde wereld. Probeer het eens. Misschien lukt het.
    ninapruts schreef:
    Verder ben ik wel van plan om een nieuw topic te starten, maar ik had graag gewacht tot er een eerste versie is. Ik vind het zo jammer dat ik mensen warm maak voor iets dat ze nog niet kunnen hebben - een beetje zoals EA en nieuwe uitbereidingen zeg maar.
    Ja, daar heb je natuurlijk wel een punt MAAR dat doen mensen toch echt zelf. Daarbij is deze vergelijking met EA wat mij betreft niet helemaal correct. Bij EA voelt het alsof ze meteen een nieuwe uitbreiding/wereld/etc. in je gezicht duwen terwijl de release van de voorgaande uitbreiding/wereld/etc. nog warm is. Je krijgt nauwelijks tijd om te wennen, spelen en genieten aan/van de nieuwe uitbreiding (al doen mensen dat ook echt zelf) omdat de volgende alweer uit is en veel spelers daar achteraan rennen (als bezetenen).

    Ik zou het wel doen tenzij je het zelf vervelend vind. Ik kan me voorstellen dat het leuk is als mensen enthousiast zijn over je wereld maar lastig wordt wanneer mensen zo vaak komen polsen of de wereld al klaar is, dan zou ik me onder druk gezet voelen. Als ik daar naar zou luisteren zou de wereld een "moetje" worden: de wereld moet af voor anderen ipv dat ik het voor mezelf doe. Als jij ook een bepaalde druk voelt zou ik geen nieuw topic openen en gewoon lekker je ding doen en pas een topic openen wanneer jij dat wilt. Voel je geen druk, dan kan je best een topic openen. Het is heel inspirerend voor andere spelers die wellicht ook met CAW willen werken.
    ninapruts schreef:
    Dat van Earth Explorer is nieuw voor me, lijkt me wel erg leuk. Ik krijg alweer ideeën voor een nieuwe wereld!
    Is leuk hoor! Ik heb het ook gedaan. Het scheelt je waarschijnlijk ook veel werk om de wereld te vormgeven aangezien je dit voor een groot deel al hebt gedaan door je eigen hoogtemap te maken.
    ninapruts schreef:
    ik hoop snel tijd te hebben om verder te werken maar ik vertrek vrijdag alweer op stage.
    Heel veel plezier op je stage.

  • Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    mei 2014 aangepast
    Hoi Nina,

    Ik was benieuwd hoe je stage geweest is? En of je al een besluit genomen hebt om een nieuw topic aan te maken voor je nieuwe wereld?
    Ben een klein beetje nieuwsgierig maar hoor. :lol:
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2014 aangepast
    Hoi! Leuk dat je hier nog eens komt kijken. Mijn stage is bijna gedaan (snik snik), ik ben volop bezig met mijn eindwerk. Het gaat super, als ik mijn deadline haal zou ik het maandag kunnen bundelen :lol:

    Ik denk wel dat het tijd is om een nieuw topic te maken... Het is de bedoeling dat iedereen die wil, huizen mag bouwen voor in Zonnegem. Ik heb voor heel wat bewoonbare kavels gezorgd (zie afbeelding) en heb de wereld hier geüpload. Nu kan iedereen die wilt bouwen Zonnegem downloaden, installeren en kiezen op welk kavel ze gaan bouwen. Als het huis klaar is, kan het geëxporteerd worden naar de uitwisseling. Als ik weet op welk adres ze thuishoren, kan ik ze in CAW via EIG in Zonnegem plaatsen.
    Pas daarna ga ik een laag met bomen en één met bronnen toevoegen.

    zonnegem.jpg

    Laat maar weten als je zin hebt om een huis te bouwen! Ik sta open voor alles, heb geen voorkeur in stijl. Ik hou wel van afgewerkte huizen (met tuin enzo) en wil niets installeren wanneer daar downloads (CC) inzitten. Een beetje dezelfde principes als Droomzicht, alleen dat ik zelf vooral moderne huizen ga bouwen in het eerste stadsdeel (Het verste op de afbeelding).

    Groetjes!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top