Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Songfestival 2014

DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
Het is weer zover, het jaarlijkse terugkomende gebeuren.

Dit jaar doet Nederland mee met "The common Linnets", wat volgens kenners een ingetogen liedje is, en volgens mij gewoon saai.
België doet ook mee, met een soort van Pavarotti.

Portugal introduceert een nieuwe Lambada, en Rusland een mooie tweeling.

Wat vind jij?
Kijk jij?

Ik ben voor oudsher een fanatieke kijker, maar de laatste jaren vind ik het te politiek zeg maar.
Toch trekt het elk jaar, en wil ik het toch zien. :mrgreen:

Some angels choose fur instead of wings

Reacties

  • Opties
    BadAngel00BadAngel00 Berichten: 262
    mei 2014 aangepast
    Jammer België zit niet in de finale. De Vlamingen zullen gelijk krijgen over de Waal. Jammer genoeg zijn er veel te veel vooroordelen. Is Nederland door naar de finale? Ik heb namelijk gisteren vergeten te kijken. :?
    s8hgsg6kiyc4.jpg

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    Ja, Nederland is door.

    België niet, maar ik vond het ook niet zo geschikt voor het Songfestival.
    Ik zeg niet dat het niet mooi was, (hij zong het wel heel overtuigend) maar België heeft
    betere artiesten voor zo'n evenement.
    IJsland is ook door, en dat verbaasde me wel.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2014 aangepast
    Ik heb gister alleen Nederland live gezien. Dat kwam toevallig net in de pauze van de film. :lol: Ik vind ze wel goed, maar het was wel een beetje een saai liedje inderdaad. De rest heb ik niet gezien, dus of het eerlijk is dat ze door zijn, geen idee. Ik vind het wel leuk voor ze. :)

    Ik kwam er ook vanochtend pas achter dat ze de Common Linnets heten, ik dacht dat het de Common Limits was. :lol:
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2014 aangepast
    Deborah schreef:
    wat volgens kenners een ingetogen liedje is, en volgens mij gewoon saai.
    Hahaha. Het valt in elk geval niet enorm op vind ik, maar ja, de meest bizarre optredens blijven me toch vaak het beste bij. Al moet ik zeggen dat ik me eigenlijk nooit wat kan herinneren van alle optredens, ook niet vlak nadat ik ze gezien heb. Dat zegt toch wel wat, want ik heb best een goed geheugen... :lol: Waylon draagt wel een leren broek, wat het volgens mij best goed doet bij het Songfestival.
    Maar ik heb gister half zitten kijken. Ik kijk het alleen (deels) als er niks anders op tv is en ik niks anders te doen heb.

    Mijn favoriet is Letland met die fantastische "Bake a cake"-song. Wat een muzikaal pareltje... :XD:
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    mei 2014 aangepast
    Gisteren heb ik de hele show op tv gezien. Ik was hartstikke blij toen Nederland als negende land te horen kreeg dat ze door waren naar de finale.
    Ik vond het wel jammer dat Letland niet door was met 'Cake to Bake'. Het zou leuk zijn als dat de nieuwe themesong van Heel Holland Bakt wordt. P:
    IJsland vond ik ook een leuke act hebben, daar was ik ook gelijk al fan van.
    Hopelijk komen the Common Linnets ver in de finale.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    Ik voel een generatie kloof...... :shock:

    Ik vond Hongarije erg mooi, "Running".
    Dat was het laatste optreden, over kindermishandeling.

    Ik ben ook erg benieuwd naar morgen, "De man met de baard"..

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    mei 2014 aangepast
    Ik heb dinsdag weer met plezier zitten kijken. Ik vind dat altijd wel mooi, zo'n happening als dat Sonfestival. Ik houd wel van al die toeters en bellen. :mrgreen: Ik heb ook, zoals vanouds een lijstje bijgehouden met punten. (Ik zal ze niet allemaal bespreken...) :D

    Ik vond Armenië wel tegenvallen. Maar ook meer, omdat er minstens 4x vals gezongen werd. Bovendien werd ik duizelig van al die rode dingetjes op de achtergrond, als het liedje wat up-tempo ging. Ik gaf het een 7.8 (En zou daardoor in de finale komen).
    Tsja... Letland dan, met hun 'cake a bake' of 'bake cake bake' liedje. Ik vond het niet meer dan een kinderliedje. Wel leuk dat ze er zelf zo veel plezier in hadden, maar ik gaf het niet meer dan een 6-.
    Zweden vond ik erg goed. De opbouw van het nummer was heel mooi. Eerst rustig en daarna uitpakken. Een typisch songfestival nummer, maar ik ben bang dat de Bookmakers er naast gaan zitten. Zweden won twee jaar terug en ik denk dat ze om die reden niet nu weer zullen winnen. Buiten het feit dat het ook gewoon een lekkere meid (van 19!) was die daar stond te zingen, natuurlijk. Een 9.2! (En dus in de finale).
    Ijsland met hun feel good-nummer. Niks voor mij. De 60's zijn aan het herleven! Maar dat is niet zo aan mij besteed... Daarom een 5.6.
    Rusland vond ik wel verrassend met die wip. De zang was niet uitstekend, maar het was wel een leuk liedje. Ik vond het vooral verrassend dat op een gegeven moment de wip werd omgebouwd tot een zon. En met die lichtinstallatie kun je natuurlijk mooie dingen doen. Goede regisseur, mooi liedje. Een 8.4!
    Oekraïne gun ik het wel, natuurlijk. Zo'n songfestival-avontuur! Vorig jaar vond ik ze echt uitzonderlijk (met die reus). Heel goed. En dit jaar blijven ze een beetje in die sfeer. Een 8.3!
    België vond ik een beetje tegenvallen. Hij zong niet als een echte 'pavarotti, die meer uit zijn klankkast haalt, dan uit zijn stembanden (zoals hij, dus). Bovendien vond ik het nogal vreemd dat hij zijn moeder vergeleek met een satelliet... Op de slippertjes na - ik hoorde dat hij op de audities wel goed was - gaf ik hem een 7. Niet genoeg voor de finale dus...
    San Marino vond ik apart, maar wel mooi. Een 7.3 (En dus in de finale).
    Nederland heeft me verbaasd. Ik vond het echt het mooiste liedje van de avond. De warme stemmen van Ilse en Waylon kwamen meer tot hun recht dan bij DWDD. Leuk ook dat ze af en toe in de camera keken. Gevoelig, mooi en toonvast. Een 9.4 (En dus in de finale).
    Ten slotte Montenegro en Hongarije. Ik wist niet wat ik van Montenegro moest verwachten, eigenlijk. Toch vond ik het een mooi liedje. Mooier zelfs dan Hongarije, dat ik echt niet veel beter dan België vond. Montenegro een 8.6 en Hongarije een 7.1. Beide in de finale.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    winterbaron schreef:
    Zweden won twee jaar terug en ik denk dat ze om die reden niet nu weer zullen winnen.

    FYI, Ierland won 2x achter elkaar.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2014 aangepast
    ^^ Jij bent echt een Songfestivalliefhebber he? :-) Ik kan ze echt niet allemaal uit elkaar houden, het wordt één grote brij in mijn hoofd.

    ^^^ Hoezo een generatiekloof?

    ^^^^ Aaah, nee, dat kan ik niet aan, dat nummer als themesong van HHB. Ik vind dat liedje van Bake My Day altijd zo irritant. Maar dat kijk ik toch niet meer.
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    mei 2014 aangepast
    Deborah schreef:
    winterbaron schreef:
    Zweden won twee jaar terug en ik denk dat ze om die reden niet nu weer zullen winnen.

    FYI, Ierland won 2x achter elkaar.

    FYI? Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat Zweden niet gaat winnen, ik zeg alleen dat de kans nihil is dat ze in zo'n korte tijd nog een ESC-succes zullen boeken. Ik hoorde laatst op de radio daar toevallig iemand over. Al zouden ze namelijk winnen, is het nog maar de vraag of Zweden een nieuwe Songfestival op financieel gebied zou kunnen organiseren. Ik zeg niet dat het niet kan. Alles kan. Maar ik denk niet dat het gebeuren zal.

    ^ Ja, zeker! Ik kijk altijd! En bovendien, voor ieder land die ik goed 'rank' krijg ik zaterdag een euro. :mrgreen:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    Oostenrijk is door! :mrgreen:

    Gelukkig, want ik vond het een prachtig nummer en perfect gezongen.
    Een beetje Shirley Bassey achtig.
    (Voor degenen die dat niet kennen: https://www.youtube.com/watch?v=DPsMJxM9La4 )

    En helaas zijn de ********* schreeuwers van Polen ook door.... :shock:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2014 aangepast
    ^ Wat voor een onbetamelijk woord :mrgreen: heb jij gebruikt dat het wordt gecensureerd?

    Ik heb niets met het Songfestival. Het trekt me niet en boeit me niet. Al zullen er ongetwijfeld mooie liederen gezongen worden. De hele poeha erom heen trekt me niet, dat geklets tussen door, de puntentelling. Dat duurt me allemaal te lang. Wel blijf ik me verbazen over (sommige) inzendingen want dat krijg ik vaak wel mee via de televisie (al zap ik dan ook vaak weg omdat ik na 1 minuut meestal mijn interesse in dit onderwerp verlies).

    Ik heb ooit wel een liedje geweldig gevonden. Dat was Sandra Kim - j'aime la vie. Geweldig vond ik dat. Al kan ik me niet herinneren of ik dat op de radio hoorde of zag bij het Songfestival (waarschijnlijk allebei want ik heb het nummer vaak gedraaid/gehoord). Dit is al (ruim) 25 jaar geleden, was een jaar of 12 denk ik. Misschien dat Deborah het kent, maar de jongeren leden zullen dit waarschijnlijk niet kennen, tenminste niet omdat ze dit in die tijd gezien hebben.

    Deborah, heeft Within Temptation wel eens meegedaan? Kijk, dat zo nou eens een goede inzending zijn.

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    Sandra Kim weet ik nog, dat was toen de jongste deelneemster.
    Met een blauw pak met heeeeele grote schouder vullingen. :mrgreen:

    Ja, Within Temptation zou perfect zijn, ook omdat ze wereldwijd heel populair zijn.
    Ze hebben een paar weken geleden nog getourd in Polen, Rusland en zo.
    Dan krijgen we een hoop "Douze points". :P
    Maar Sharon wil niet, ze is al diverse malen gevraagd.
    Helaas. :roll:

    Celine Dion heeft trouwens ook ooit het songfestival gewonnen.
    Maar heel weinig mensen die het mooi vonden toen.
    Ik vond het prachtig, maar de meesten vonden het gewoon hard.. :mrgreen:

    v FYI = For Your Information. :mrgreen:
    Post edited by Onbekende gebruiker on

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    mei 2014 aangepast
    ^^ J'aime la vie? Zeker wel, ik heb het zelfs op een oude ESC CD staan. Met al die oude liedjes, ik weet niet precies de naam, van Mona Lisa, dingedong, etc.

    Overigens, Deborah... Ik dacht dat FYI stond voor f*ck you idiot, maar dat blijkt dus niet zo te zijn... Sorry :mrgreen:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    Ik heb ff gegoogled, hier is de inzending van Oostenrijk, Conchita Wurst met "Rise like a Phoenix".

    https://www.youtube.com/watch?v=SaolVEJEjV4


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2014 aangepast
    SimLibby schreef:
    Deborah, heeft Within Temptation wel eens meegedaan? Kijk, dat zo nou eens een goede inzending zijn.
    Ik wil dat Eddy Wally meedoet voor België. Dan zou ik zeker kijken. :lol:

    Maar ik kijk meestal alleen om lekker kritiek te geven op alle foute outfits en dansjes, niet voor de muziek, want ik zou echt geen enkel Songfestivalnummer weten dat ik op mijn Ipod zou willen hebben.

    Ik vind die filmpjes tussendoor met "records" wel grappig, dan zie je al die oude beelden. Dat geeft zo'n mooi tijdsbeeld.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2014 aangepast
    SimLibby schreef:
    Deborah, heeft Within Temptation wel eens meegedaan? Kijk, dat zo nou eens een goede inzending zijn.
    Ik wil dat Eddy Wally meedoet voor België. Dan zou ik zeker kijken. :lol:

    Maar ik kijk meestal alleen om lekker kritiek te geven op alle foute outfits en dansjes, niet voor de muziek, want ik zou echt geen enkel Songfestivalnummer weten dat ik op mijn Ipod zou willen hebben.

    Ik vind die filmpjes tussendoor met "records" wel grappig, dan zie je al die oude beelden. Dat geeft zo'n mooi tijdsbeeld.

    Ja hé, gister had ik ook al een foutmelding en toen stond mijn post er niet, en nu staat-ie er opeens twee keer.

    v Ja dat met Polen vond ik ook behoorlijk stom, maar ja, dat was duidelijk voor het mannelijke publiek bedoeld. Ik hou daar nooit zo van, maak liever indruk met je stem en je muzikaliteit dan met je uiterlijk.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2014 aangepast
    Ik heb beide halve finales even teruggeluisterd terwijl ik aan het werken was. Ik wist niet veel af van onze inzending, omdat ik niets gevolgd heb hier in het buitenland :P

    Ik vond Nederland eigenlijk heel erg goed, kwalitatief één van de beste van de eerste halve finale. En ook heel fijn dat zo'n act juist de rust tussen al het songfestival geweld is. Heel lekker nummer, vond ik het, fijne sfeer en mooie lyrics.

    Armenië vond ik ook tof, jammer van de valse noten, maar het nummer zelf was leuk. Zeker als ie wat rauwer gaat doen met zijn stem, ongeveer halverwege het liedje, dat is echt iets waar ik van hou ;)

    Slovenië vond ik ook leuk, haha, en dat zeg ik niet omdat ik nu in dat land zit :P Maar gewoon omdat ik dus aan het werken was en dat was één van de nummers die mijn aandacht trok en waardoor ik even opkeek van mijn werk.

    En Hongarije met Running inderdaad, lekker nummer en mooie lyrics.

    Verder weet ik het zo even niet meer. De Teletubbies van IJsland waren wel geinig, op zich wel een erg goeie tekst en fijne melodie, dus daarom zouden ze wel door zijn. Vond IJsland vorig jaar beter, met die Vikingachtige man met die prachtige ballad.

    En Cake to Bake was wel echt de ontdekking van het hele songfestival. Dat die niet door waren. Schokkend.

    En dat Poland door is vind ik écht schokkend. Dat liedje sloeg nergens op en er werd de hele tijd ingezoomd op de dame die zo druk bezig was met kleren wassen dat haar borsten bijna uit haar top vlogen :roll:

    Polen en nog een paar acts zijn door, niet door de kwaliteit van het nummer, maar voor het circus eromheen of door sympathiestemmen bijvoorbeeld. Achja. Nederland is door, dat is het belangrijkste. En stonden The Common Linnets niet op 3 bij de bookmakers ofzo? Dat zou awesome zijn.

    Wat mij betreft sowieso Nederland in de top 3. En nee, dat zeg ik niet omdat ik een Nederlandse ben :P Want toen we de Toppers stuurden vond ik ook dat we absoluut niet verdiend hadden om in de finale te komen :P
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    We zijn tweede! :mrgreen:

    "Mijn" voorgevoel over Oostenrijk was correct, Conchita heeft gewonnen.
    Jammer dat Hongarije niet hoger is geëindigd...

    Enneh, dit jaar was het heel leuk kijken, met vriendinnen op de whatsapp en een sarcastisch iemand op Twitter. :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    mei 2014 aangepast
    - Niet om een of andere discussie te beginnen hier, maar... Ik vind het persoonlijk een zeer onterechte winnares. Als Zweden (die een fantastisch lied had), de bokaal had gepakt, had ik er vrede mee. Hier heeft iemand een Songfestival gewonnen op basis van een "boodschap". Maar die hele "boodschap" interesseert me geen bal op een festijn als het Songfestival. Ze had een aardig liedje, maar niet meer dan dat.
    En Nederland? Een welverdiende 2e plaats, al hadden ze natuurlijk het goud mogen pakken van mij. Volgend jaar een betere act en wie weet staat het Songfestival daarna eens in Maastricht!
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2014 aangepast
    Dat hele songfestival, zal me een wurst wezen :lol:

    Maar jeetje, wat ben ik toch enorm allergisch voor die neppe, dramatische mensen. Ik vind het prima dat we tweede zijn geworden, ben ik trots op zelfs, maar wat baal ik ervan dat we van Oostenrijk verloren hebben, zeg. Begrijp me niet verkeerd, het nummer was goed gezongen en het statement dat ze maakt respecteer ik. Maar ik vind het jammer dat het dan niet meer enkel om kwaliteit draait, maar ook om sympathie stemmen. Zoals iemand gisteren tegen me zei: als ze zich geschoren had, hadden wij gewonnen. En dat maakt het een beetje een zuur verlies :P Bovendien barstte ze iedere keer in (krokodillen)tranen uit en moest ze het podium opgeholpen worden naderhand. Ik ben zo allergisch voor drama. En als je eerlijk bent, dat was een dertien in een dozijn liedje, terwijl Nederland (en nog een paar andere landen ook, hoor) iets anders dan anders had. Want die dramatische nummers doen ieder jaar wel een stuk of vijf mee.

    Maar wel supergaaf natuurlijk dat Nederland echt op eigen kracht met een kwaliteitsnummer zo ver is gekomen. Wij zijn nu eenmaal niet zo'n land dat toch wel de finale bereikt of toch wel hoog eindigt, no matter what we inzenden, zo'n landen heb je ook. Als wij dan door gaan naar de finale en hoog eindigen, verdienen we het ook echt.

    Het enige fijne aan de overwinning van Oostenrijk is dat het een díkke f*ck you is naar Rusland en dergelijke. En wij gaven een díkke suck it aan heel 'muziekkennend en songfestivalliefhebbend' Nederland die er zoveeeeeeel verstand van hebben en zeiden dat onze inzending ongeschikt was. Zeiden ze vorig jaar ook..

    Zo, klaar met mijn gezeur :P
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    mei 2014 aangepast
    Aan de ene kant vind ik het jammer dat Nederland niet heeft gewonnen, maar aan de andere kant vond ik het wel terecht dat Oostenrijk had gewonnen.
    Ik had trouwens op Facebook meerdere reacties gelezen van: 'Als Ilse haar baard had laten staan, dan hadden we gewonnen.'
    Wat me ook opviel dat de momenten waarop Rusland 12 punten kreeg van een land, dat het publiek vervolgens keihard boe-geroep liet horen.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2014 aangepast
    ^Ja, die meisjes kregen ook steeds boe-geroep vanuit het publiek. Maar die meisjes zijn nog maar 17, die kunnen niets aan de politieke situatie doen. Toch knap dat ze zich daar (schijnbaar?) niets van aan trokken.

    En ik vond meneer Wurst ook niets. Ik hou niet van dramaqueens. Elke keer als hij 12 punten van een land kreeg bracht hij zijn hand naar zijn hart met thank you so much, I love you, snik snik. :roll:
    Het liedje was overigens wel goed gezongen, maar ik hou niet van dramatische liedjes. Beetje hetzelfde niveau als van Zweden, Rusland, San Marino (en vast nog een aantal die ik alweer ben vergeten).
    Zonder baard was het trouwens wel een mooie vrouw geweest.

    Ik vond zelf Hongarije en Finland leuk. En Nederland natuurlijk.


    In het echt heet Chonchita Wust Tom Neuwirth en ziet er zo als man uit:
    Conchita-Wurst2.jpg
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2014 aangepast
    Tja, ik denk toch ook wel dat zonder de hele boodschap erachter Oostenrijk niet gewonnen had. Ik vond het op zich wel gaaf dat hij/zij zichzelf is, al vond ik Conchita Wurst ook wel een beetje te dramatisch, met het handgewapper. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander daar wat te nuchter voor is. Wel jammer dat Nederland net niet gewonnen heeft, nummer 2 is natuurlijk heel erg goed maar alleen aan de eerste plek heb je echt wat op het Songfestival.
    Ik vond Armenië ook best goed, dat nummer, maar hij had wel wat concealer mogen gebruiken, hij had nogal kringen :shock:

    Ik moet wel zeggen dat ik amper meer de melodie van bijna alle liedjes kan herinneren. Cheesecake nog wel een beetje, maar dat komt misschien door de titel. :lol:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2014 aangepast
    Hoewel ik het supertof vind dat Nederland op de tweede plaats is geëindigd, moet ik eerlijk zijn en vind ik het nummer mega saai.
    Het is goed, het is degelijk, Ilse en Waylon hebben het goed gezongen, maar ik vind het "kabbelen".
    Zweden vind ik in hetzelfde rijtje thuishoren als Spanje, San Marino en nog wat landen.
    Ik vond (buiten Oostenrijk dan) Hongarije leuk, en Slovenië. En hoe fout het ook mag zijn, ik vond Rusland ook een leuk nummer hebben. Ondanks dat gezeik van Jan Smit dat er een koortje aan de zijkant stond, want dat stond bijna overal.

    Speciaal voor Keef:
    Hongarije -> running (lied over kindermishandeling)
    Slovenie -> round en round (dame had een blauwe jurk aan en een dwarsfluit)
    Rusland -> shine ( twee zusjes op een wip, hadden de haren verstrengeld in het begin)

    Wel vond ik (en dat vind ik altijd, ongeacht de inzending) de puntentelling altijd spannend, en dit jaar helemaal, omdat we zo hoog kwamen.
    En hoewel Oostenrijk mijn favoriet WAS, was dat over ten tijde van die puntentelling, want hoewel ik fan van het nummer ben, ben ik tevens allergisch voor al die drama.

    Overigens, wat betreft de sympathie stemmen, er zijn denk ik evenveel boycot stemmen geweest, dus dat heft elkaar aardig op.
    En het was geen sensatie trut zoals destijds Dana International. :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top