Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Monte Vista gekocht op 2dehands

lunadaffnaylunadaffnay Berichten: 7
Hey ik heb onlangs monte Vista op 2dehands gekocht nu mil. ik het installeren maar dat gaat niet want het serie nummer is al in gebruik door de vorige eigenaar HELP

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2014 aangepast
    Je hebt toch echt het serienummer nodig.

    Heb je de wereld op dvd gekocht? Als de wereld niet is geregistreerd op de Mijn pagina van de persoon van wie je de wereld hebt gekocht, kan je de wereld misschien nog installeren als deze persoon de wereld verwijdert zodat het serienummer vrij komt en jij het kan gebruiken. Tenminste, dat denk ik maar weet ik niet zeker.

    Als de wereld wel is geregistreerd op de Mijn pagina van degene van wie je de wereld hebt gekocht betwijfel ik of jij het serienummer kan gebruiken wanneer deze persoon de wereld verwijderd van de computer omdat het serienummer dan gekoppeld is aan het account van deze persoon.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2014 aangepast
    lunadaffnay schreef:
    Ik heb monte Vista 2dehands gekocht op een cd
    Weet jij hoe je het spel moet verweideren op je komputer dan kan ik het vragen aan die persoon

    Ik zag dat je deze vraag op Mijn pagina heb gesteld. Over het algemeen beantwoord ik geen vragen op Mijn pagina omdat ik namelijk al de nodige uren op het forum mensen probeer te helpen. Vandaar dat ik je vraag even heb verhuisd naar je topic. Bovendien hebben we hier meer ruimte om over en weer (uitgebreid) te reageren op elkaar. Op Mijn Pagina is dat nu eenmaal niet zo handig.

    Met het spel verwijderen, bedoel je daarmee de wereld of De Sims 3? Het lijkt me dat je De Sims 3 bedoelt aangezien je eerder heb aangegeven de wereld niet te kunnen installeren omdat het serienummer niet werkt.

    Als je De Sims 3 bedoelt, waarom wil je dit verwijderen? Je hoeft De Sims 3 niet te verwijderen om het aan deze persoon te vragen.
  • lunadaffnaylunadaffnay Berichten: 7
    maart 2014 aangepast
    Nene ik bedoel hoe je de wereld moet verwijderen dan zeg ik gewoon hoe het miet tegen de vorige eigenaar
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2014 aangepast
    Zoals ik al eerder heb aangegeven, weet ik niet of het mogelijk is dat jij de wereld installeert zelfs wanneer degene van wie je de wereld hebt gekocht, de wereld verwijdert.
    SimLibby schreef:
    Als de wereld wel is geregistreerd op de Mijn pagina van degene van wie je de wereld hebt gekocht betwijfel ik of jij het serienummer kan gebruiken wanneer deze persoon de wereld verwijderd van de computer omdat het serienummer dan gekoppeld is aan het account van deze persoon.

    Ik heb zojuist even gegoogeld en dit bevestigd mijn idee eigenlijk.
    SimsVIP schreef:
    When installing the Monte Vista DVD, the disc automatically runs the installation wizard. After a few clicks, the installation ceases, and opens up the Sims 3 Launcher. You will be greeted with a welcome screen that requires a log in to your Sims 3 account, and the 16 digit code found on the pamphlet inside the Monte Vista case.

    Once you have accepted the terms and redeemed the content, your Sims 3 account is granted access to the world, a Sims3pack appears in your downloads folder, and a purchase in your Sims 3 Store purchase history is made that reads “Free”.

    Now here is where I classify the retail version as nothing more than a Sims 3 store purchase. Looking into the files contained on the disc, the only content on there is a bunch of useless folders and a copy of the Sims 3 Monte Vista in simpack form. This means that the retail version may contain the actual “simpack content”, but does not have the world directly written onto the disc for installation like any stuff/expansion pack.

    Even though this version of the world is not available directly on disc like an expansion pack is, the content is indeed attached to the disc in file form. The sims3pack that comes with the retail version is account locked, so you cannot simply remove the pack and dump it into the downloads folder. Disc and account activation is required.

    Bron: http://simsvip.com/2013/01/12/sims-3-monte-vista-retail-disc-info-screens/

    Als je hulp nodig hebt met de vertaling, geef dan even een seintje.

  • lunadaffnaylunadaffnay Berichten: 7
    maart 2014 aangepast
    Wel... Ik snap de vertaling niet echt en ook niet of het mogelijk is de game te installeren of niet
    XXX - jes
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2014 aangepast
    Vertaling:

    "Wanneer je Monte Vista installeert vanaf DVD, wordt automatisch de installatie gestart wanneer de dvd in de speler wordt gestopt. Tijdens dit installatieproces wordt De Sims 3 Launcher geopend. Hierbij moet je inloggen op je De Sims 3 account en moet je de 16 cijfers van het serienummer invoeren (wat op een flyer bij de dvd van Monte Vista wordt geleverd).

    Wanneer je de licentie overeenkomst en inhoud hebt geaccepteerd, krijgt je De Sims 3 account toegang tot de wereld Monte Vista. Een .sims3pack verschijnt in de volgende map: C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\Downloads. Ook verschijnt Monte Vista als aankoop in je De Sims 3 aankoopgeschiedenis (te vinden via Store --> Mijn store account --> aankopen tot nu toe).

    Eigenlijk is Monte Vista op dvd een store aankoop. Op de bijbehorende dvd staan een aantal nutteloze bestanden en een kopie van Monte Vista in simspack vorm. De wereld zelf staat dus niet op de dvd om te installeren zoals dat het geval is bij uitbreidingen en accessoirespakketten.

    Ook al is deze versie van de wereld niet direct beschikbaar op een dvd zoals een uitbreiding dat is, de inhoud van de dvd is gekoppeld aan de dvd in de vorm van een bestand (de .sims3pack). De .sims3paack wat komt met deze dvd is gekoppeld aan het account. Dus je kan niet de .sims3pack verwijderen uit de downloads map en deze plaatsen in de download map van iemand anders. Disk en account activatie is vereist."
    lunadaffnay schreef:
    Ik snap de vertaling niet echt en ook niet of het mogelijk is de game te installeren of niet
    Ik zou zeggen, nee de wereld is niet te installeren. De wereld staat onder het account van degene van wie de wereld gekocht is, de wereld is gekoppeld aan deze account. Dus zelfs wanneer deze persoon de wereld verwijdert zodat jij de wereld kan installeren denk ik dat je de melding krijgt dat het serienummer al in gebruik is omdat de wereld is geregistreerd in dit account.

    Je kan het wel proberen, misschien vergis ik me en kan het wel. Sims3packs kan je verwijderen zoals hier beschreven. Hierna kan je de tijdelijke bestanden verwijderen.

    Voordat je de sims3pack verwijdert zoals genoemd bij de link: kijk eerst even via het configuratiescherm of je de wereld niet op die manier moet verwijderen. Als de wereld op die manier verwijdert moet worden kan je dat doen en daarna de tijdelijke bestanden verwijderen.

    Windows 7:
    Klik op Start --> Configuratiescherm --> Klik op "Een programma verwijderen" onder de groene link "Programma's". Dan laadt een lijst met geïnstalleerde programma's. Als de wereld er tussen staat, selecteer je de wereld en klik je op verwijderen. Controleer daarna even of de wereld echt verwijderd is. Open de laucher en kijk bij het tabblad Geïnstalleerd materiaal of de wereld er nog tussen staat. Zoja, dan kan je sims3packs verwijderen zoals beschreven bij de eerder genoemde link. Verwijder daarna de tijdelijke bestanden.


  • essieloveessielove Berichten: 4
    augustus 2014 aangepast
    lunadaffnay schreef:
    Hey ik heb onlangs monte Vista op 2dehands gekocht nu mil. ik het installeren maar dat gaat niet want het serie nummer is al in gebruik door de vorige eigenaar HELP

    Ik sluit me wel even bij je aan. Want ik zit dus met het volgende, ik heb vandaag wereldbundel binnen gekregen, 2 cd en dus 2 codes, maar de code van Monte Vista bestaat niet. Nu heb ik dus al met bol.com gebeld, hun weten niet waar het aan ligt. Maar nu kan ik het dus niet spelen, terwijl ik bijna alle delen heb, dus vanaf de aller eerste game van sims 3, die je dus nodig heb wil je de rest downloaden.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2014 aangepast
    Bij bol gekocht? Dat is dus eerste hands. Best even contact op te nemen met EA:
    http://www.simsexpressie.nl/contact-met-ea.html

    Of anders vragen bij Bol of je de wereldbundel mag ruilen of retourneren (als ruilen niet kan) als je nog binnen de termijn zit waarbij dat kan. Dan krijg je je geld terug en kan je een nieuwe versie bestellen met hopelijk een werkende code.
  • Irene120894Irene120894 Berichten: 2
    Ik heb de mijne ook bij Bol.com gekocht, na 2x proberen kende hij de code wel... vreemd...
  • Wendiee_Wendiee_ Berichten: 15 Pruttelende Peuter
    Hmm, dit heb in nu dus ook ( tweedehands )
    Was hiervan niet op de hoogte helaas. Wat ik me afvraag is als ik inlog op diegene zijn store account de wereld installeer en daarna weer terug ga naar me eigen account is dit mogelijk?
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top