Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Gewoon, ongewoon, gewoonte!

winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
Voel jij je ook zo'n slaaf van je eigen verslaving? Kun je de chocolade niet laten liggen, of zit je het liefste de hele nacht achter de computer? Vermeld jouw unieke, gekke, rare en leuke verslaving in dit topic!

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Een verslaving is ernstig en wat mij betreft niet iets om gekscherend over te doen. Ik krijg het gevoel dat dit topic als amusement is bedoelt. Verslaving is geen amusement. Dus misschien is een titel in de trant van "gekke gewoontes" beter op zijn plaats. Al kan je natuurlijk ook beargumenteren dat gewoontes in zichzelf ook een soort verslaving kunnen zijn. Maar het verschil is: gekke gewoontes of je af en toe te goed doen aan teveel chocoloade, dat zijn dingen die veel mensen ook rustig kunnen laten liggen: jij controleert dat gedrag. In tegenstelling tot een verslaving waarbij de verslaving jou controleert.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    januari 2014 aangepast
    Ik gebruik de term "verslaving" liever ook niet omdat er mensen zijn die er echt een hebben en dat is niet zo onschuldig als een "verslaving" aan chocolade ofzo. Maar ik denk niet dat Winterbaron het slecht bedoelde. Zo zeggen mensen ook wel eens dat ze een fobie hebben als ze ergens bang voor zijn terwijl het niet in zo'n mate is dat het een fobie is, of dat ze depressief zijn als ze zich een dag wat somberder voelen. Maar goed, ik neem aan dat hier gewoon de onschuldige dingen bedoeld worden. :wink:
    Ik kan zelf de pindakaas moeilijk laten staan, dat eet ik eigenlijk wel iedere dag. Soms een dagje niet, maar ik heb er wel heel vaak trek in. Meestal word ik bepaalde etenswaren wel zat als ik ze elke dag zou eten, maar pindakaas niet. Die liefde is oneindig. :lol:
    Dat is eigenlijk wel het enige. Achter de pc zitten heb ik goed in de hand, ik zit nooit uuuren erachter.
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    Computer. In weekenden of vakanties zit ik meestal de hele dag van 's morgens tot 's avonds achter mijn computer. :mrgreen: Maar ik kan perfect een weekje of twee zonder als ik eens op vakantie ga dus echt verslaafd ben ik niet. :P
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    ^ Dat heb ik ook wel. Zodra ik bij mijn eigen computer in de buurt ben, gebruik ik deze heel erg veel. Maar zodra ik bijvoorbeeld op vakantie ga, mis ik die totaal niet. Tot twee jaar geleden nam ik niet eens mijn mobiel mee op vakantie. Nu wel, maar vorige vakantie heb ik ook daar maar één keer op gekeken...

    Iets anders is pulken. Mijn handen moeten altijd bezig zijn. Ondertussen kan ik wel bijna zeggen dat ik ben gestopt met nagelbijten, maar de velletjes eromheen zijn nog niet mooi. Ik doe dat al sinds ik heel erg klein ben, dus ik ben allang blij dat ik zo ongeveer ben gestopt met nagelbijten. Maar je moest mij vroeger bijvoorbeeld niet een knuffel geven om mee te slapen, die was binnen de kortste keren leeg, ik sliep met een pop. :lol:
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Thanks Hilco.
    Keefbeetle schreef:
    Ik kan zelf de pindakaas moeilijk laten staan, dat eet ik eigenlijk wel iedere dag.
    Heb je wel eens pindakaas met suiker gegeten? Op brood ofzo, of beschuit. Heerlijk!


    Ik pulk aan mijn lippen. Dat doe ik al 22 jaar. Maar nu eindelijk wordt het minder. Ik heb mooie lippen maar die zien er niet uit met de velletjes die ik eraf trek en droge lippen. Ik ben ook weer begonnen met het dragen van lippenstift en als ik weer eens ga zoenen, wil ik mooie zachte zoenlippen hebben. Dus ik pulk zoveel minder dan ik deed en dat gaat goed. Dus ik heb er vertrouwen in dit af te leren. Zolang ik me bewust blijf van dit pulken want dan kan ik ingrijpen als ik het weer doe. Daarbij deden mijn lippen soms ook pijn omdat ik al die velletjes eraf trok. Alsof mijn lippen zijn strak getrokken. Niet prettig, nog een reden niet meer te pulken.

    Verder zit ik ook veel achter de PC.
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    Soms kan ik wel hele zakken snoep of chips achter elkaar op eten, maar ik hou mezelf meestal in de hand. Hetzelfde heb ik met bijvoorbeeld roze koeken en chocolade. Als al die lekkernijen er zijn, kan ik ze moeilijk laten staan.
    Verder zit ik ook vrij veel achter de computer, maar dat komt deels ook doordat ik op school bijna al mijn vakken achter de computer heb.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Ik duik (helaas) terug op nagelbijten. Ontzettend veel last van. Waarschijnlijk ben ik te zenuwachtig door school. Ik eis te veel van mezelf... en daardoor... eet ik mezelf op. :XD: Ik hoop dat ik daar ooit nog eens vanaf kom...
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    ^ Ik heb zo veel van die dingen geprobeerd en nu pas ben ik eindelijk bijna gestopt.

    Bij mij heeft het geholpen om een maandschema te maken. Elke dag niet nagelgebeten werd blauw, de dagen dat ik wel nagelbeet rood. Bij mij was het niet nodig mezelf een doel te stellen en dan een cadeau te kopen of zo, maar dit kun je wel doen. Volgens mij is dit eigenlijk een methode die vaak bij kleine kinderen werkt, maar schijnbaar ook bij mij. :P

    Eerst wilde het ook nog wel eens helpen om eerst met een nagel te beginnen. Dan is die mooi en wil je de rest ook. Maar op die manier heb ik het nooit langer dan twee maanden volgehouden.
  • Opties
    RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2014 aangepast
    Gelukkig ben ik een uitstekende motivational speaker, dus bij deze: geef het op, het gaat je niet lukken :lol: Ik bijt geen nagels maar ik heb wel een nagelknippertje waar ik mezelf mee uitleef. Je zou denken dat het knippertje weggooien genoeg zou zijn maar toen ging ik over op een zakmes. Dat heeft me vorig jaar nog een leuk bezoekje aan de huisartsenpost opgeleverd, dus nu gedoog ik de knipper weer voordat ik mezelf vermoord :P

    Ik vind lange nagels helemaal niets. Het voelt ook zo bluh. Als mijn nagels te lang worden voel ik dat ook, alsof mijn vingers ingeperkt worden. Als ik mijn nagels dan eindelijk knip schreeuw ik ook altijd Braveheart-stijl FREEDOOOOOOOOM!

    Mja, ik heb er vrede mee gemaakt dat ik dat altijd zal blijven doen :lol:

    Een andere rare gewoonte die ik heb, is dat ik altijd wil wat ik niet kan krijgen. Als ik iets download en ik gooi het later weer weg omdat ik er toch niets mee deed, krijg ik toch weer de kriebels dat ik er dit keer wel iets mee ga doen zodat ik alles weer opnieuw moet downloaden om er vervolgens niets mee te doen. Het is echt een gods zegen dat we niets meer hoeven in te bellen voor internet want ik zou morgen failliet zijn :P
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    januari 2014 aangepast
    Meliszie schreef:
    ^ Dat heb ik ook wel. Zodra ik bij mijn eigen computer in de buurt ben, gebruik ik deze heel erg veel. Maar zodra ik bijvoorbeeld op vakantie ga, mis ik die totaal niet. Tot twee jaar geleden nam ik niet eens mijn mobiel mee op vakantie. Nu wel, maar vorige vakantie heb ik ook daar maar één keer op gekeken...
    Ik neem mijn mobieltje wel altijd mee, maar ik doe er dan ook zo ongeveer niks mee. Volgens mij ben ik één van de weinige twintigers op aarde met een mobiel die dat doet. :lol:
    En ik ben ook een pulker. Ik zit vaak aan mijn nagels en velletjes daaromheen te dingesen. Dat doe ik sinds ik een jaar of veertien was, maar het is wel erger geweest.
    SimLibby schreef:
    Heb je wel eens pindakaas met suiker gegeten? Op brood ofzo, of beschuit. Heerlijk!
    Nee, nog nooit geprobeerd! Of niet bewust, want ik heb wel een tijd lang light-pindakaas gegeten en daar pleuren ze nogal eens een hoop suiker in om het vet te vervangen. Met banaan doe ik wel soms. Ik ben ook gek op bananenbrood met een laagje (of een d.ikk.e laag) pindakaas. En ik heb afgelopen herfst een keer pindakaas en jam uitgeprobeerd. Was best lekker, ook al leek het me altijd een rare combinatie.
    En ik pulk ook aan mijn lippen trouwens! Ik ben een dubbelpulker; handen en nagels... :shock: Het is best moeilijk om daar dan af te blijven, al heb ik ook periodes dat ik er helemaal niet aan zit. Ik probeer het te compenseren met veel lippenbalsem, maar het is alsnog niet slim om te doen, zoals jij zegt kan het ook behoorlijk pijnlijk gaan aanvoelen. Sinds ik recent heb ontdekt dat er pindakaaslippenbalsem bestaat (echt waar) zit ik daarop te azen. Helaas is dat niet in Nederland te koop voor zover ik weet.

    ^ Auww, een zakmes! Ik heb wel eens zitten peuteren met een schaar maar daar heb ik geen blijvende schade aan overgehouden. Ik vind het juist niet fijn om hele korte nagels te hebben, al vijl ik ze wel als ze te lang worden want ik wil ook niet van die eng lange nagels. Maar ik wil wel een stukje nagel zodat niet steeds mijn vingertoppen overal tegenaan komen. Dat vind ik geen fijn gevoel.


  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    ^ Lippen doe ik ook. Het is echt verschrikkelijk... Meestal is het wel het één of het ander. Nu bijt ik minder nagel, dus meer lippen zeg maar. Al is dat nu ook wel minder. Misschien ben ik het eindelijk een klein beetje aan het afleren...
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    januari 2014 aangepast
    Deborah schreef:
    http://ella-bellabeauty.blogspot.nl/2010/08/tips-tegen-nagelbijten.html

    Het is mij zo'n 30 jaar geleden gelukt, dus moet het je ook lukken.

    Succes!

    Na gekeken te hebben op de desbetreffende site:
    - Bij sommige mensen helpt een gewone nagellak ook al. Omdat het vies smaakt, maar ook omdat ze het niet willen laten chippen.
    - Neem ook in je tas een vijltje mee en eventueel ook een schaartje, als je nagel dan onderweg scheurt hoef je het scheurtje niet groter te maken door er op te gaan bijten.
    - Wat je ook nog in je tas mee kunt nemen is een kauwgumpje of snoepje, zodat er in je mond geen plaats meer is voor nagels!
    - Denk aan al die leuke dingen die je met je nagels kan doen als ze straks mooi onafgebeten zijn. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

    Dankjewel, Deborah! Ik ga aan de slag! :P
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    Om eerlijk te zijn ben ik ook een lippulker..
    Ik moet echt proberen het niet meer te gaan doen, of in ieder geval minder.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    januari 2014 aangepast
    Ook al heb ik er tegenwoordig nog maar weinig tijd voor, ik beschouw mezelf nog wel als 'Simsverslaafd'. Ik kan dat spel echt uren spelen, zonder op de tijd te letten, haha.
    Dat heb ik overigens ook met series, ik kan gerust een hele dag series kijken en dan verbaasd zijn dat de dag al voorbij is, hihi.

    Maar dat zijn dingen die ik niet te vaak doe, omdat het niet bepaald 'gezond' is. Hoewel ik wel mijn series bijhoud, maar ik gebruik het meer als ontspanning tussen het veel werken aan school door, of voordat ik ga slapen nog even een serietje kijken :)

    En ik check bepaalde sites/blogs ook elke dag. Maar daar kan ik ook gerust dagen zonder, als Joey er is ofzo.

    Dan ben ik ook een redelijke addict wat thee en water betreft, dat drink ik echt iedere dag. En hoewel ik prima een dag of weekje zonder thee kan, kan ik eigenlijk niet zonder water. Ik heb altijd een flesje naast me staan of in mijn tas zitten en het is echt een gewoonte van me geworden om minstens 3 van die 0,5L flesjes te drinken per dag. Soms iets meer, soms iets minder. Ligt er ook aan of ik thuis ben en of ik die dag sport.

    Ik probeer er een gewoonte van te maken om vaak te sporten. Wat me enorm goed lukte, tot aan dat Joey langskwam, toen nam ik een pauze van een korte week en daarna ben ik non-stop ziek geweest. Dus zodra het beter gaat, ga ik daar weer mee van start.

    Nagelbijten ben ik al vanaf, maar ik merk dat ik nog wel veel pluk aan mijn nagels en de velletjes eromheen. Mag ik niet doen, haha.

    En wat je ook een gewoonte kan noemen zijn mijn 'rituelen' :P Dus bodylotion, olie of butter opsmeren voordat ik ga slapen, ook handcrème en nagelriemolie. En zo ook mijn gezicht reinigen in de ochtend en avond. Ik douche ook altijd met dezelfde soort producten en eigenlijk gebruik ik ze ook altijd in dezelfde volgorde, haha.

    Als je een dubbele lichtschakelaar hebt, moeten ze ook allebei naar boven of allebei naar beneden wijzen, anders vind ik dat irritant. Ik ben ietwat neurotisch, haha.

    Ik heb ook de gewoonte om alles overal te organiseren. Hoewel mijn kamer regelmatig rommelig is, omdat ik haast heb en overal alles neergooi, of omdat ik aan het werk ben met school, heeft alles wel z'n vast plek en als ik alles op ga ruimen, moet het ook daar en daar terug. Ik kan ook uren besteden aan mijn kamer opnieuw organiseren. Vind ik gewoon leuk, hihi. Joey vraagt me ook vaak waar hij dit of dat heeft liggen en ik weet het dan wel, terwijl het zijn kamer/huis is, waar ik een heel stuk minder vaak ben dan hij :XD:

    En als laatste heb ik eigenlijk altijd iets aanstaan, als ik werk. Dus muziek, een serie waar ik naar luister, of iets in die richting. Ik werk zelden in stilte. Tenzij ik moet studeren, dan wel.

    En ik merk nu dat je enorm veel structuur in je leven hebt, door dat soort kleine ritueeltjes. Wat ik dus altijd standaard doe als ik opsta en voordat ik ga slapen enzo. Grappig.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    januari 2014 aangepast
    ^ Ik kan dat nou helemaal niet, uren achter de pc zitten of uren series kijken! Na één aflevering van een serie heb ik er meestal wel genoeg van, ook al vind ik het heel leuk. Hoogstens twee als het erg spannend is. En de Sims doe ik eigenlijk altijd maximaal 1,5 uur achter elkaar. Daarna vind ik dat ik wat anders moet gaan doen van mezelf, al is het wel herkenbaar dat de tijd erg snel om kan vliegen als je eenmaal bezig bent met je Sims vertellen wat ze moeten doen. :-)

    Ik heb ook zo'n heel ritueel voordat ik ga slapen met huidverzorging, maar is juist heel goed in de zin dat ik op lange termijn denk, want hopelijk blijft mijn huid er dan later ook nog een beetje jeugdig uitzien. :lol: Handcrème doe ik ook elke avond, dat doe ik al sinds 2008 ongeveer. Maar ik gebruik juist allerlei verschillende producten, alleen voor mijn gezicht al ongeveer een jaar hetzelfde.

    Ik moest wel lachen om die lichtschakelaar, ik vind het zelf ook mooier staan als ze dezelfde kant op wijzen maar echt zorgen dat ze dat doen, doe ik dan weer niet. :mrgreen:

    Maar wat ik net bedenk, volgens mij ben jij een paar dagen voor mij jarig dus moet jij hetzelfde sterrenbeeld hebben, en Maagden staan erom bekend dat ze erg geordend en gestructureerd zijn. Al geloof ik nooit zo in dat sterrenbeeldgepraat, maar misschien klopt het vaak toch. Van die dagelijkse structuur is vaak moeilijk weg te lopen, ongemerkt doe je veel dingen steeds op dezelfde manier.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    januari 2014 aangepast
    xKelsey schreef:
    Ik heb ook de gewoonte om alles overal te organiseren. Hoewel mijn kamer regelmatig rommelig is, omdat ik haast heb en overal alles neergooi, of omdat ik aan het werk ben met school, heeft alles wel z'n vast plek en als ik alles op ga ruimen, moet het ook daar en daar terug. Ik kan ook uren besteden aan mijn kamer opnieuw organiseren. Vind ik gewoon leuk, hihi. Joey vraagt me ook vaak waar hij dit of dat heeft liggen en ik weet het dan wel, terwijl het zijn kamer/huis is, waar ik een heel stuk minder vaak ben dan hij :XD:

    En als laatste heb ik eigenlijk altijd iets aanstaan, als ik werk. Dus muziek, een serie waar ik naar luister, of iets in die richting. Ik werk zelden in stilte. Tenzij ik moet studeren, dan wel.

    Ik heb dat ook.
    Als ik op ruim, moet het op een bepaalde manier.
    En hoewel ik me niet met de troep van Hubby bemoei (daar hebben we te vaak mot over gehad, ik ben opgehouden met daar structuur in proberen te krijgen) weet ik wel altijd waar alles is. En hij niet. :P

    En ik ben allergisch voor stilte.
    Ik heb altijd wel de radio aan, of een cd opstaan of zo.

    En Keef, ik ben in ongeveer de zelfde periode jarig. :shock:
    Zie je al verband? :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    januari 2014 aangepast
    ^Omg, het neurotische Maagdengroepje van 't forum, hoor :lol:

    @Keef, Hahaha, ja klopt, ik ben ook een Maagd. En met dezelfde producten bedoel ik hetzelfde type producten, dus döuchegel, scrub, facewash, etc., maar ik wissel regelmatig van merk, omdat ik altijd dingen wil testen ;) Maar ik maak wel eerst alles op, voordat ik wissel, though.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    Ik ben boogschutter,maar ook ontzettend georganiseerd. Mijn kamer is bijna altijd wel zo goed als opgeruimd, ik weet graag altijd precies wat ik heb en kan zo ook heel makkelijk dingen weggooien als ik het niet vaak gebruik bijvoorbeeld. Dat met die lichtknopjes heb ik niet, maar soms heb ik wel van die momenten dat ik alles graag recht op m'n bureau heb liggen en zo. :lol:

    v: Hihi, dat heb ik niet, maar ze moeten wel op kleur liggen. Ik had ook eerst mijn boeken op kleur staan, dat heb ik nu veranderd naar van groot naar klein. :lol:
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    januari 2014 aangepast
    ^^^ Hahaha. Misschien zit er toch meer waarheid achter die sterrenbeeldkenmerken dan ik eerst dacht. Ach, ik vind het helemaal geen negatief iets, hoor. Ik hou trouwens ook erg van ordenen. Ik was zo'n vaag kind wat zich een tijd kon vermaken door alle Playmobilpoppetjes netjes achter elkaar te zetten. En nu leef ik me uit op de voorraadkast, al klinkt dat wel heel huishoudelijk. Maar ik weet dan ook vaak wat er nog staat en wat er niet meer is, toch handig :-)

    ^^ :lol: Oh, ik dacht dat je steeds precies hetzelfde product van een bepaald merk gebruikte, dat je dat bedoelde. Ik probéér ook alles eerst netjes op te maken maar vaak maak ik toch al stiekem een nieuwe lotion o.i.d. open. Meestal heb ik een stel spullen bij elkaar staan die ik nog op moet maken. Maar van handcrèmes heb ik er vaak minimaal drie tegelijk in gebruik. Soms heb je gewoon meer zin in macadamia-olie dan in olijfextract. :mrgreen:

    ^ Haha, handig toch. Waar ik trouwens opeens aan moet denken, ik wil ook het liefst dat alle potloden met de tekst (met hoe de kleur heet enzo) naar boven in de doos zitten. Al heb ik nu van die pennenbakjes waar al mijn potloden in zitten. Dat vind ik gewoon mooier staan als je overal de tekst op ziet.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    januari 2014 aangepast
    Meliszie schreef:
    Ik had ook eerst mijn boeken op kleur staan, dat heb ik nu veranderd naar van groot naar klein. :lol:

    Ik heb mijn boeken ook van groot naar klein, en ik heb als ik een nieuw boek van een reeks koop, dat ie dan in datzelfde formaat moet zijn als degene die ik al heb.
    Ook al is die duurder... :shock:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    januari 2014 aangepast
    ^Ik heb wel dat als ik een boekenreeks heb, dat ze of allemaal hardcover moeten zijn, of allemaal paperback. En ook allemaal of Engels of Nederlands. En ook allemaal of de boekeditie of de filmeditie. Haha. Ook al heb ik geen filmedities, maar het gaat om het idee :P Ik heb bijvoorbeeld boeken van Jill Mansell, en je hebt kleine paperbacks met getekende mensjes op de voorkant, maar ook een grotere paperback met foto's. En ik heb al zoveel kleintjes, dat ik geen grote wil, want dat past niet in de collectie, haha.

    Ik heb ook mijn cd's op alfabetische volgorde bijvoorbeeld. En de Sims op volgorde van dat ze uitkwamen. Haha, gewoon georganiseerd dus :XD:

    @Keef, haha, handcrème en lippenbalsem heb ik ook wel meer open. Omdat ik er op mijn nachtkastje heb en ook in mijn handtas bijvoorbeeld. En dan in Mechelen en in Valkenswaard. En nu ook in Ljubljana, haha. Eigenlijk heb ik dus heel veel tegelijkertijd open, maar op verschillende locaties :lol:

    Oh, en dat met die potloden heb ik ook..

    Jeetje, ik ben echt veeeeeeel neurotischer dan ik dacht :')
    Maar het beheerst mijn leven gelukkig niet, het is niet dat ik niet kan slapen, zoals Monica in Friends, als mijn schoenen niet op hun plek staan. Of als de lichtknopjes niet gelijk zitten, hehe :P
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    ^ Hahaha ik zie nu Monica zo weer in d'r bed liggen, omdat die schoen midden in de woonkamer ligt. :P
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    januari 2014 aangepast
    Oh please praat me niet van boekcovers :shock: . Ik heb in mijn boekenkasten de boeken op auteurs staan, dan op volgorde dat ze zijn uitgebracht of van groot naar klein (afhankelijk van de hoeveelheid boeken en hoe de boeken eruit zien :lol: ). Maar ik ben dus ook neurotisch geweest met precies de goede cover willen hebben, en wat doen mijn twee lievelingsschrijvers. Die hebben nu allebei dat ze geswitcht zijn van soort voorkant. Hoe lelijk is dat in je boekenkast :shock: . Vooral omdat de eerste helft zwart is en nu de nieuwe zijn wit (en groter).

    Dus echt een dik drama, het liefst zou ik alles willen vervangen. Maar omdat ik weet dat ze dan over een aantal jaar weer nieuwe covers uitbrengen, zou dat geen zin hebben. Of enorme geldverspilling zijn..

    En ik heb nog wel meer kleine verslavinkjes. Ik pulk ook aan mijn lip, dat ziet er echt zo lelijk uit.

    En vast nog meer, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor.

    Oh @sterrenbeeldgedoe: Ik ben een tweeling en die staan erom bekend dat ze niet heel lang één activiteit kunnen volhouden. Vraag maar hier aan mijn familie, dat is echt zo true bij mij :XD:
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    januari 2014 aangepast
    ^ Wat een lippenpulkers hier, haha. Dat is volgens mij niet zo algemeen bekend als nagelbijten, maar ook zoiets wat je ongemerkt steeds kan blijven doen.

    Kleurpotloden heb ik ook standaard op kleur. :-) Maar dat is ook nuttig vind ik, want dan zie je in één oogopslag wat waar ligt. Als alles door elkaar zit ben je misschien langer aan het zoeken (zoals ik nu met mijn potloden in bakjes, vooral als zo'n potlood al behoorlijk kort is geworden en dan onderin het bakje zit...). En het staat ook gewoon mooi.

    Met boeken doe ik maar wat, ik heb niet zoveel boeken die ik tentoon wil stellen. Ik wil eigenlijk alleen mijn klassiekers en een paar andere serieuze romans netjes neerzetten, want ik ben een beetje een snob wat dat betreft vrees ik. Ik heb ook nog zo'n hele Gossip Girl-serie maar die vind ik er eerlijk gezegd een beetje kinderlijk uitzien qua kaft dus die wil ik liever niet meer op een boekenplank. Al is er niks mis mee natuurlijk, maar toch. En ik heb maar een kleine plank dus ik kan er ook niet al te veel opzetten.
    Heb ze ook wel het liefst in hetzelfde formaat als het van een serie is. Zo heb ik een keer overwogen om het eerste deel van Gossip Girl te kopen terwijl ik die al had, maar ik heb zo'n versie die ooit bij de ElleGirl zat, en die is dunner en anders van opmaak dan de rest van de serie. Maar ik bedacht ook dat dat een beetje verspilling was, omdat ik het boek al had. Ik wil ook eigenlijk alleen maar boeken hebben die ik wil herlezen, daarom koop ik niet zo vaak boeken. Ik vind het niet fijn om dan allemaal boeken te hebben staan die wel leuk waren voor een keer, maar die ik niet zo geweldig vind dat ik ze nog eens wil lezen.
    En cd's heb ik alleen op mijn Ipod, geen fysieke collectie, dus dat scheelt weer ruimte en georganiseer, ook al orden ik graag. :-)

    @ Kelsey: ik raak lippenbalsems ook vaak kwijt, dan weet ik niet waar ik ze heb gelaten. Dus dan is het ook wel handig om er een paar te hebben. En gewoon voor de afwisseling.



Log In of Registreer om te reageren.
Return to top