Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Alles over store werelden en premium materiaal

SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
september 2020 aangepast in De Sims 3
Alles over store werelden en premium materiaal

Introductie

Bij iedere nieuwe store wereld rijzen de bijbehorende topics als paddenstoelen uit de grond, vandaar dat er nu één topic is waar je al je vragen, tips, advies of de wereld de moeite is om te kopen, problemen (en oplossingen), etc. in kwijt kan. Wat er bij de inhoudsopgave staat, zou voldoende moeten zijn om antwoord te bieden op veel voorkomende vragen en problemen. Als dat wat je zoekt er niet bij staat, dan kan je hier je vragen stellen. Er is vast wel een speler die het weet!

Inhoudsopgave

Opmerkingen
  • Store aankopen ben je nooit kwijt, ook niet als je De Sims 3 wilt herinstalleren. Al je store aankopen kan je altijd terugvinden in je account: Store --> Mijn Store account --> Aankopen tot nu toe.
mudv3qbks8ji.jpg
  • Nieuw materiaal voor De Sims 3 Store komt altijd in de avond, meestal rond 19:00 (bron). Alles in De Sims 3 Store komt wereldwijd gelijktijdig online. Maar gezien de tijdsverschillen tussen bijvoorbeeld Amerika en Nederland kan het dus zo zijn dat bij ons een voorwerp pas een dag later te verkrijgen is in de store. Update: in augustus 2014 is de laatste De Sims 3 store set verschenen (bron).
  • Roaring Heights is de laatste wereld voor De Sims 3 Store (bron).
Roaring Heights was the last world from the Sims 3 Store.

Store werelden

Filmpjes en trailers store werelden
Er staan veel meer filmpjes op YouTube, dit is slechts een selectie.

Reviews store werelden

Reviews premium materiaal

Technische ondersteuning

Festivalkavels
Nefje schreef:
Festivalkavels van werelden uit De Sims 3 Store die zijn uitgekomen na Jaargetijden moet je altijd apart downloaden van de uitwisseling. SimGuru's hadden ooit eens uitgelegd dat ze dat niet tegelijk met Store werelden kunnen releasen (bron).
Onderaan deze pagina staat een overzicht, en downloadlink, van de festivalkavels van alle werelden uit De Sims 3 Store die je apart moet downloaden. Jaargetijden is wel vereist voor deze festivalkavels.
Post edited by SimLibby on

Reacties

  • Kirsten2222Kirsten2222 Berichten: 88
    juni 2013 aangepast
    Handig Forum!
    Ik heb een vraagje over Dragon valley, is hij alleen via de store te koop, of ook op cd? Want in het filmpje er over zie je aan het einde ook een cd, maar het is wel een store wereld.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2013 aangepast
    Volgens mij is de wereld op het moment alleen te koop in de store. Ik vond wel dit bericht waarin staat dat de wereld vanaf de zomer ook in de winkels ligt. Monte Vista bijvoorbeeld is inmiddels ook te koop bij ECI op dvd.
  • CoraleeCoralee Berichten: 12
    juli 2013 aangepast
    Hallo Simmers

    Ik heb een probleem met Dragon Valley.
    Zijn er bepaalde Eisen om de Wereld te installeren.
    Sommige Expansion Packs nodig?
    In mijn installatiebestanden staan de Keltische Oorden in,
    maar in mijn spel zie ik het niet verschijnen.
    En welk Kavel dient als Festivalkavel?
    Ik hoop dat iemand mij blij maakt met een oplossing.
    Alvast hartelijk bedankt

    Coralee.
  • melietjemelietje Berichten: 7
    juli 2013 aangepast
    Komt Aurora Skies ook op CD uit?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2013 aangepast
    Coralee schreef:
    Ik heb een probleem met Dragon Valley. Zijn er bepaalde Eisen om de Wereld te installeren. Sommige Expansion Packs nodig?
    Nee, er zijn geen EP's nodig. Ik denk dat de enige vereiste een up to date spel is. Zo nodig kan je handmatig updaten. Via deze link kan je ook nagaan of je de laatste versie hebt. Zoja, dan is handmatig updaten dus niet nodig.
    Coralee schreef:
    In mijn installatiebestanden staan de Keltische Oorden in, maar in mijn spel zie ik het niet verschijnen.
    Als ze inderdaad goed geïnstalleerd zijn moeten ze in het spel verschijnen. Hier staan de losse voorwerpen van de set dus kijk eens bij de bijbehorende plaats in de koopmodus. Het raam staat bijv. in de bouwmodus, de stoelen bij comfort in de koopmodus, de tafel bij tafels & aanrechten, lamp bij verlichting, etc.
    Coralee schreef:
    En welk Kavel dient als Festivalkavel?
    Meestal is dat het grootste park van de buurt waar je speelt, zolang Jaargetijden is geïnstalleerd. Het moet wel een EA buurt zijn. Ik weet niet of je de kavel ook hebt in store werelden.
    melietje schreef:
    Komt Aurora Skies ook op CD uit?
    Nee, volgens mij niet.
    Will The Sims 3 Aurora Skies be available in retail stores?
    Nope.
    Bron: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/0/641150.page
    Om toegang tot dit topic te krijgen moet je eerst de forumtaal wijzigen in Engels (USA of UK) en dan de link kopiëren naar de adresbalk.
  • CoraleeCoralee Berichten: 12
    juli 2013 aangepast


    Eerst hartelijk dank aan Libby.
    Mijn spel is up-to-date Patch 1.55 en dat is de laatste.
    Deze Download van Keltische Oorden waar je naar verwees zag ik voor de eerste keer. Waar de spullen staan weet ik wel. Ik speel de Sims vanaf het begin.
    Het Festivalkavel zit niet bij de anderen in mijn Bin en een echt groot Park kan ik zo vlug niet ontdekken. Hij zit niet bij de Wereld. Bedoelen ze misschien de Lintenhertog balzaal? Daar staat Festival achter.
    Ik heb alleen maar Store materiaal in mijn spel, maar wel veel.
    Ik heb nog een andere vraag ook betreffende een Wereld. Het schijnt dat ik steeds problemen heb met de extra gebouwen die met de wereld meekomen. Gisteren had ik Sunlit Tides geladen, dus ik zet het sereen rustoord erop. Ik ging kijken of alles erin zat, maar het hele meubilair ontbrak. Er zijn al altijd problemen met de douche (Premium).
    Dus nou gooi ik de hele handel eruit alleen is dat moeilijk als je niet alle gebouwen weet. In de beschrijving van Sunlit Tides staan namelijk niet alle gebouwen in. Misschien is er een volledige lijst van ergens, maar ik kan die niet vinden.
    En in mijn geinstalleerd materiaal zit een ingepakte file die Afgelegen Terrein heet. Weet iemand waar dit thuishoort?

    Heel hartelijk dank nogmaals:

    Coralee


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2013 aangepast
    Die festival parken komen met "Jaargetijden".
    Als je die niet hebt, heb je ook die festival parken niet.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2013 aangepast
    Coralee schreef:
    Het Festivalkavel zit niet bij de anderen in mijn Bin en een echt groot Park kan ik zo vlug niet ontdekken. Hij zit niet bij de Wereld. Bedoelen ze misschien de Lintenhertog balzaal? Daar staat Festival achter.
    Dat verband zou ik niet maken. Als ik "Festivalkavel" lees denk ik aan het nieuwe kaveltype van Jaargetijden en niet aan de balzaal. Als die uitbreiding is geïnstalleerd wordt over het algemeen het grootste park van de buurt waar je speelt automatisch ingesteld als Festivalkavel. Maar misschien gebeurt dit niet automatisch bij store werelden maar alleen bij buurten van geïnstalleerde uitbreidingen. Je kan wel zelf een Festival kavel maken. Deze gids komt daarbij van pas.
    Coralee schreef:
    Het schijnt dat ik steeds problemen heb met de extra gebouwen die met de wereld meekomen. Gisteren had ik Sunlit Tides geladen, dus ik zet het sereen rustoord erop. Ik ging kijken of alles erin zat, maar het hele meubilair ontbrak. Er zijn al altijd problemen met de douche (Premium).
    Deze tip kan je hierbij helpen.
    Tip 16 Fix bij niet werkend Premium Materiaal
    Coralee schreef:
    Dus nou gooi ik de hele handel eruit alleen is dat moeilijk als je niet alle gebouwen weet. In de beschrijving van Sunlit Tides staan namelijk niet alle gebouwen in. Misschien is er een volledige lijst van ergens, maar ik kan die niet vinden.
    Geen idee. Probeer google eens.

    Misschien kunnen spelers die dit lezen beginnen met een lijst samen te stellen in dit sticky. Noem de wereld en een opsomming van de bijbehorende gebouwen. Dan wil ik het best opnemen in de beginpost.

    Als je de rabbitholes wilt weten kan je hier kijken bij de paragraaf "Aanvullende informatie en maten Rabbitholes".
    Coralee schreef:
    In in mijn geinstalleerd materiaal zit een ingepakte file die Afgelegen Terrein heet. Weet iemand waar dit thuishoort?
    Misschien heeft dit met de Creëer een Wereld-tool te maken. Hier kan namelijk Distant terrain (forumtaal op Engels zetten) geplaatst worden. Anders zou ik het ook niet weten.
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Festivalkavels van werelden uit De Sims 3 Store die zijn uitgekomen na Jaargetijden moet je altijd apart downloaden van de uitwisseling. SimGuru's hadden ooit eens uitgelegd dat ze dat niet tegelijk met Store werelden kunnen releasen.

    De festivalkavel van Dragon Valley kan je hier downloaden: http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=7344881
    Ik heb onderaan deze pagina een overzicht gemaakt van de festivalkavels van alle werelden uit De Sims 3 Store die je apart moet downloaden.
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    september 2013 aangepast
    Vandaag komt Midnight Hollow! Kan niet wachten! hij is er nu nog steeds niet, maar las op het amerikaanse forum iets over tussen 10 en 1 daar dus dat zou hier tussen 5 en 8 zijn dan. Vind ik wel lang duren maar we accepteren het maar! Ik hoop wel dat hij vandaag uitkomt dan kan ik er nog mee spelen. Morgen heb ik een drukke dag.
    dkwaftw6r785.jpg
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    september 2013 aangepast
    Nieuw materiaal voor De Sims 3 Store komt altijd in de avond (meestal rond 19:00). SimGuruSmitty postte dat De Sims 3 Midnight Hollow rond 20:00 of 21:00 zal verschijnen. Waarschijnlijk zal die al wat eerder op de site staan, maar EA raadt aan om niet meteen de wereld te kopen ivm met de cache. De gouden versie zal ook meteen in de aanbieding zijn, dus als je die wilt en je ziet in eerste instantie de normale prijs (4350 SimPoints) dan ben je dus te vroeg en moet je nog even wachten.
    I know you are all eager for Midnight Hollow tomorrow (I am too!) but make sure you wait until the cache fully clears on the website. 11am or 12pm Pacific Time is the safest if you want all of the right information on the store website. (Hint: Gold is on sale). I look forward to hearing from you tomorrow! *SQUEE!*
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    oktober 2013 aangepast
    Op het Amerikaanse forum stond een bericht van simgurusmitty dat er meer werelden aankomen! "on to the next one" schreef ze in haar twitterbericht.

    Ik dacht ik share het met jullie!

    x
    dkwaftw6r785.jpg
  • Sims4FriendsSims4Friends Berichten: 217 Kwebbelend Kind
    oktober 2013 aangepast
    Wat een ontzettend handig topic is dit en ik zie dat wij ook tussen alle links staan :D maar die link doet het niet. :wink:

    Ik dacht ik geef even de juiste link door naar het overzicht van onze reviews over de store werelden met het premium materiaal. :mrgreen:

    http://sims4friends.weebly.com/store-werelden.html

    Groetjes, Big Mama :D
    6.8.2015%20onderschrift%20Sims%203%20site%20met%20logo_zpsbutvvtok.png
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2013 aangepast
    ^ Ik had je dit al per mail laten weten. Ik zet het toch ook maar even hier neer: ik heb de links natuurlijk meteen aangepast nadat ik je bericht had gelezen.
  • Charell88Charell88 Berichten: 12
    december 2013 aangepast
    Hoi,

    Ik heb de festivalkavel van Roaring Heights geïnstalleerd.
    Ik verdien nu alleen geen festival tickets meer!
    Ik heb al geprobeerd de kavel te verwijderen en dan weer opnieuw te plaatsen, maar het maakt niet uit.
    Is dit een bug in de kavel?

    Groetjes,

    Robin
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2013 aangepast
    Ga eens naar Stad bewerken en kijk welk kaveltype is ingesteld voor de festivalkavel. Mogelijk staat het ingesteld als Groot park. Verander dit naar Festivalkavel.
  • slijmpie101slijmpie101 Berichten: 42
    januari 2014 aangepast
    Iemand enig idee hoe je de opknapauto kunt fixen? Bij mij word her een wit blok na repareren :(
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Ik zou je graag helpen maar weet niet waar je het over hebt.

    Gaat dit over De Sims 3?
    Zoja, welke wereld heeft dan de optie een auto te repareren?

    Probeer Google eens om een vraag op je probleem te vinden.


    V Edit,
    Ah, thanks voor de verduidelijking.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    januari 2014 aangepast
    Libby, die zit in Roaring Heights.

    http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:71040

    Ik weet de oplossing ook niet, ik zal eens in het spel kijken.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2014 aangepast
    Nu ik weet waar het over gaat, kan ik gerichter zoeken met Google. Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.

    Volgens dit topic moet je de auto opnieuw installeren. Als je de wereld hebt gekocht zou je de auto ook apart moeten kunnen downloaden. In dit topic wordt verwezen naar een handleiding die je ook kan helpen. Een vertaling van deze handleiding kan je hier vinden:

    http://www.simsexpressie.nl/tip-16-fix-premium-materiaal.html

    Het komt er op neer dat je het bestand ccmerged.package moet vernieuwen.
  • DragonXRoseDragonXRose Berichten: 2
    maart 2014 aangepast
    hallo,

    ik heb net mijn eerste 2 wereldjes aangekregen per post en geïnstalleerd. Maar nu ben ik aan t zoeken hoe ik ze kan registeren zodat ze ook op m'n pagina te staan komen.
    ik heb ze via origin gekocht, maar heb een dvd-doosje toegestuurd gekregen. voor zover ik kan zien steekt er geen 20-delige code bij, alleen maar een 16-delige code.
    Hoe kan ik deze wereldjes (Hidden Springs & Monte Vista) registreren op de website?

    Alvast bedankt

    EDIT: laat maar zitten, het probleem is opgelost :D ik was niet geduldig genoeg.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2020 aangepast
    Store wereld niet in spel na installeren
    Bron: https://nonasims.wordpress.com/2013/01/11/help-i-installed-a-world-from-the-sims-3-store-but-its-not-in-game/


    Inhoudsopgave
    • Optie 1: Het overzicht van downloads in De Sims 3 gebruiken
    • Optie 2: De inhoud van de map DCBackup verwijderen
    • Optie 3: Zelf het .world bestand verkrijgen
    • Optie 4: Laatste redmiddel


    Opmerkingen
    Probeer de opties uit in volgorde waarop ze genoemd worden. De laatste optie is drastisch en is misschien niet nodig als één van de eerdere opties succesvol blijkt. Ik heb een schone De Sims 3 map aangemaakt (mijn downloads zijn dus tijdelijk verwijderd) en ik gebruik de wereld Lucky Palms ter demonstratie. Zorg ervoor dat je game geüpdate is tot minstens versie 1.47. Maak eerst een back-up: maak regelmatig back-ups. Het is handig ook een back-up van je store materiaal te bewaren.


    ​Optie 1: Het overzicht van downloads in De Sims 3 gebruiken
    • ​​Dit is een populaire oplossing die bij veel spelers heeft gewerkt.
    • Start De Sims 3.
    • In het hoofdmenu klik je op […] links onderin het venster voor het optie menu.
    • Selecteer Overzicht van downloads openen. Login wanneer daarom gevraagd wordt.
    • Zoek bij dit overzicht de wereld en installeer het op deze manier.

    a9569blhwa9b.jpg
    zsp9ka2mc21g.jpg
    • Na het installeren wordt de wereld gedownload alvorens de tekst verschijnt dat de wereld Geïnstalleerd in het hoofdmenu is.
    • Na installatie kun je het venster met downloads sluiten via het kruisje rechts bovenaan het venster.
    • Wanneer je het Overzicht van downloads sluit krijg je nog een aantal meldingen die je kunt weg klikken met het vinkje.
    1. 'Uitgelichte wereld: De gekochte wereld is nu geïnstalleerd. Je kunt deze wereld selecteren in het hoofdmenu.'
    2. 'Uitgelichte wereld: <naam wereld> is klaar met downloaden. De installatie wordt gestart. Het spel kan worden gepauzeerd totdat de installatie voltooid is.'
    3. 'Uitgelichte wereld : <naam wereld> wordt gedownload.'


    ​Optie 2: De inhoud van de map DCBackup verwijderen
    • ​Optie 2 moet ervoor zorgen dat én je wereld wordt geïnstalleerd en eventuele problemen met premium store materiaal wordt opgelost (inclusief problemen met Premium Materiaal dat komt met de aangekochte wereld). Mocht je in de toekomst problemen hebben met premium materiaal dan kun je ook bij deze handleiding kijken.
    • Verwijder de wereld als de wereld momenteel is geïnstalleerd zoals in deze handleiding beschreven.
    • Open de Verkenner en verwijder alles in de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\DCBackup. Verwijder ook het bestand ccmerged.package.

    aa4n8ivbwmnd.jpg
    • Download en installeer de wereld opnieuw zoals in deze handleiding beschreven vanuit een back-up van je store materiaal of vanuit de Store of je Store Account => Store => Mijn Store Account => Aankopen tot nu toe.
    • Blader naar C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\DCBackup en verwijder het bestand ccmerged.package. Wanneer je een store wereld hebt gedownload met premium materiaal heb je dit bestand. Voor dit voorbeeld heb ik de store wereld Lucky Palms verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Deze wereld heeft als premium materiaal de wensput. Ik kreeg het bestand ccmerged.package pas in mijn DCBackup map nadat ik De Sims 3 had opgestart en afgesloten. Als ik alleen premium materiaal had geïnstalleerd had ik wel meteen dit bestand gehad. Wellicht wordt het bestand ccmerged.package meteen aangemaakt wanneer je een wereld download waarbij het bijbehorende premium materiaal ook los te kopen is via de Store. De wensput van Lucky Palms is, op het moment van schrijven, niet los te krijgen in de Store maar alleen als onderdeel van deze wereld. In ieder geval, als je wel meteen het bestand ccmerged.package hebt, verwijder deze dan.
    • Download ccmerged.zip onderaan deze pagina (voordat de comments beginnen staat de downloadlink: DCBackup, ccmerged.package and Your Premium Content Item.
    • Pak dit download uit zoals in dit topic staat en plaats het uitgepakte bestand ccmerged.package in C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\DCBackup.
    • Start het spel om te zien of de wereld is geïnstalleerd.
    • Als optie 2 niet werkt, ga dan naar optie 3.


    ​Optie 3: Zelf het .world bestand verkrijgen
    • ​Veel spelers hebben succes met deze optie dus deze optie is hoog aanbevolen.
    • Optie 3 gaat er vanuit dat je momenteel de wereld hebt geïnstalleerd (ook al kun je de wereld niet zien in de lijst met werelden in het hoofdmenu van het spel, de rest van de objecten bij de wereld behoren in de Koop- en Bouwmodus te staan).
    • Als je de wereld niet hebt geïnstalleerd, installeer dan de .sims3pack van de wereld via de Launcher zoals in deze handleiding beschreven.
    • Open de Verkenner en blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts. Hernoem de huidige De Sims 3 map in De Sims 3_oud via het rechtermuisknop menu.
    • Start de Launcher. Dit zorgt ervoor dat er een nieuwe De Sims 3 map wordt aangemaakt.

    x9epg3xqyhhx.jpg
    • Download de wereld waar je problemen mee hebt vanuit een back-up van je store downloads of de Store of je Store Account => Store => Mijn Store Account => Aankopen tot nu toe.
    • Installeer de wereld zoals in deze handleiding beschreven.
    • Optioneel: start je spel en bevestig dat de wereld is geïnstalleerd en in het hoofdmenu staat. Sluit dan het spel af.
    • Sluit de Launcher.
    • Blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\InstalledWorlds en zoek het .world bestand van de zojuist geïnstalleerde wereld.
    • Verplaats dit .world bestand naar het Bureaublad. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand om te Knippen of Kopiëren, blader naar het Bureaublad en klik met de rechtermuisknop in een lege ruimte om te Plakken.

    zs7v37byw42d.jpg
    • Blader naar C:\Mijn Documenten\Electronic Arts en verwijder De Sims 3 map.
    • Hernoem De Sims 3_oud weer in De Sims 3 via de het rechtermuisknop menu en de optie Naam wijzigen.
    • Verplaats het .world bestand op het Bureaublad naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\InstalledWorlds.
    • Start De Sims 3 om te zien of de wereld nu verschijnt in het hoofdmenu.
    • Zoja, start een nieuw spel en verzeker jezelf ervan dat alle objecten die komen met deze wereld ook in het spel zitten. Zo nee, herinstalleer de bijbehorende.sims3pack.


    ​Optie 4: Laatste redmiddel
    • Als geen van de genoemde opties gewerkt heeft, en je hebt geen idee of suggesties meer hoe dit opgelost te krijgen, dan is de enige optie die nog over is om een nieuwe De Sims 3 map aan te maken en al je store materiaal opnieuw te installeren. Dit is het laatste redmiddel, als niets anders heeft gewerkt.
    • Open de Verkenner en blader naar C:\Mijn Documenten\Electronic Arts en hernoem de huidige De Sims 3 map in De Sims 3_oud.
    • Start de Launcher.
    • Installeer de wereld en start het spel om jezelf ervan te verzekeren dat de wereld nu goed is geïnstalleerd.
    • Als de wereld is geïnstalleerd, herinstalleer al je store materiaal opnieuw vanuit een back-up van je store downloads of de Store of je Store Account => Store => Mijn Store Account => Aankopen tot nu toe zoals in deze handleiding beschreven.
    • Je kunt de mappen Mods (welke je alleen hebt als je mods gebruikt), Library, SavedSims, Collections, Screenshots en Recorded Videos alvast terugzetten uit De Sims 3_oud naar de nieuw aangemaakte De Sims 3 map. Deze bestanden kun je ook terugplaatsen: Options.ini en userPresets.package.
    • Wacht een paar dagen met het verwijderen van De Sims 3_oud totdat je zeker weet niets meer nodig te hebben uit deze map.
    Post edited by SimLibby on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top