Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wie studeert er rechten of weet hier veel van af?

Elinee321Elinee321 Berichten: 752
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die rechten studeert of heeft gestudeerd of er veel van af weet. Het gaat over kinderalimentatie.

BVD.


Eline
dkwaftw6r785.jpg

Reacties

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    september 2013 aangepast
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    september 2013 aangepast
    Ik ben al afgestudeerd, maar ik heb geen familierecht gehad (alleen een klein beetje huwelijksvermogensrecht maar daar valt kinderalimentatie niet onder).

    Ik denk dat Deborah wel handige links geeft en verder bevat misschien het Rapport alimentatienormen (2013) wel wat handige informatie: http://www.rechtspraak.nl/procedures/landelijke-regelingen/sector-familie-en-jeugdrecht/pages/werkgroep-alimentatienormen.aspx

    Toen ik zocht naar het recentste rapport kwam ik trouwens dit nieuwsbericht op recht.nl tegen: http://www.recht.nl/nieuws/familierecht/archief/103333/de-gevolgen-van-de-nieuwe-alimentatienormen-per-1-april-2013/
    Blijkbaar is er redelijk recent het één en ander veranderd, dus misschien handig om daarmee rekening te houden.
  • Opties
    RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    september 2013 aangepast
    Gelukkig is kinderalimentatie niet zo'n heel moeilijk onderwerp in ons land van de 'gelijke rechten en behandelingen'.

    De mamma: "Hey, jij hebt geen ****. Nou, dan krijg jij de kinderen."
    De pappa: "Hey, jij hebt wel een ****. Hier is de rekening á €500,- per maand."

    Makkie! 8)
  • Opties
    Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    september 2013 aangepast
    Ik heb al wat informatie opgezocht dus dankjewel iedereen!

    Nefje, hoelang heb je gedaan over je studie en wat was je vooropleiding? Ik wil namelijk ook rechten gaan studeren maar ik kom van VMBO Kader. Dus ik weet eigenlijk niet of ik rechtstreeks naar het hbo kan.. heb wel een mbo diploma begin volgend jaar (als het goed is.
    dkwaftw6r785.jpg
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    september 2013 aangepast
    Ritchie schreef:
    Gelukkig is kinderalimentatie niet zo'n heel moeilijk onderwerp in ons land van de 'gelijke rechten en behandelingen'.

    De mamma: "Hey, jij hebt geen ****. Nou, dan krijg jij de kinderen."
    De pappa: "Hey, jij hebt wel een ****. Hier is de rekening á €500,- per maand."

    Makkie! 8)
    Hahaha, ik heb ook weer gelachen! Zou je graag wat leesvoer sturen, maar dat heeft toch geen nut.


    @ Elinee321
    Ik heb VWO gedaan en daarna 4 jaar gestudeerd (3 jaar bachelor, 1 jaar master). Ik moet hierbij wel zeggen dat ik de enige ben van mijn vriendengroep die dat is gelukt. Een deel is naar HBO rechten overgestapt, een aantal anderen zijn een andere richting gaan doen en hebben daardoor vertraging opgelopen (naast rechtsgeleerdheid zijn er nog andere stromingen) en dan is er nog een deel die gewoon vertraging op heeft gelopen. Meestal maar een half jaar of een jaar, dus dat valt op zich wel mee.

    Tijdens mijn studie kwamen we ook een aantal HBO-instromers tegen en de meeste van hen zijn al snel gestopt omdat het toch 'heel anders was'. Ik zeg dus niet dat het onmogelijk is, maar je moet je wel beseffen dat WO een stuk theoretischer is dan HBO. Je zal waarschijnlijk ook geen stage lopen tijdens je studie en je moet daarnaast veel meer zelfstandig doen en het tempo ligt ook hoger (plus we gaan meer de diepte in). Het grootste verschil is trouwens het civiel effect. Met alleen HBO kan je niet een toga beroep uitoefenen (advocaat of rechter). Ook bij WO moet je daar trouwens op letten als je dat wilt gaan doen. Bij Leiden krijg je volgens mij bij vrijwel elke stroming de aantekening civiel effect, maar ik geloof dat niet altijd hetzelfde geldt bij andere universiteiten. En het is natuurlijk zo zonde als je daar laat achter komt.
  • Opties
    RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    september 2013 aangepast
    Nefje schreef:
    Hahaha, ik heb ook weer gelachen! Zou je graag wat leesvoer sturen, maar dat heeft toch geen nut.
    Ik heb al heel vroeg in mijn leven via de harde manier heb mogen leren dat 'recht' en 'rechtvaardigheid' twee totaal verschillende dingen zijn die niet parallel aan elkaar lopen. De theorie kan nog zo mooi zijn, de realiteit is soms hartverscheurend.

    Natuurlijk is het een karikatuur van de werkelijkheid maar zelfs een hoop vrouwen erkennen dat moeders het juridisch veel makkelijker hebben in een scheiding. Het is nog altijd uitermate dramatisch gesteld met de rechten van de man, want zelfs als het 'recht' werkt is het tegenwoordig doodgewoon dat een vader zijn kinderen soms maar vier dagen per maand mag zien door moeders (die op eigen initiatief vreemdging, scheidde en verhuisde naar verweggistan), en hier nog gewoon voor moet betalen ook.

    En hier wat leesvoer voor jou, kan je dat 'recht' in theorie eens toetsen aan de praktijk:
    http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=1383
    http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1059
    http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=1381

    Raar genoeg blijft het nu uit de feministe wereld, die toch voor gelijke behandeling zijn, ineens doodstil. Zou het ze dan toch gaan om een voorkeursbehandeling?
  • Opties
    PiekePieke Berichten: 521
    oktober 2013 aangepast
    ik denk dat je op de verkeerde site bent.....

    dit is een site voor Sims 3 Spel de internetgame kijk maar naar de titel van je weblink
  • Opties
    LottununLottunun Berichten: 12
    oktober 2013 aangepast
    idd gaat toch om sims 3 of 2
    ja 4 komt ook uit maar
    ja
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    oktober 2013 aangepast
    Dit is het subforum "The Real World" dus dit topic mag hier prima geopend worden. Bovendien heeft Deborah, een moderator, ook gereageerd dus dan weet je zeker dat het goed is.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    oktober 2013 aangepast
    Pieke kletst graag tegen zichzelf, maar heeft moeite met dingen van anderen lezen.
    Dus de omschrijving van dit forumdeel zal wel langs 'm heen gegaan zijn. :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top