Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sim kan geen insecten vangen

Mijn sim moet voor een opdracht in azië twee rode roofkevers vangen. Een opdracht die ik met andere spelen al regelmatig uitgevoerd heb.

Echter verliest mijn sim iedere keer de kevers. Je ziet dat hij hem op wil pakken, en vervolgens maakt hij een vreemde beweging, alsof het beestje in zijn kleding gekropen is.

Erg vervelend aangezien deze rode roofkever sowieso al zeldzaam is!

Weet iemand waarom mijn sim geen beestjes kan vangen, en wat ik hier aan kan doen? En is er een andere manier om aan de beestjes te komen?

Reacties

  • marionzwiersmarionzwiers Berichten: 24
    augustus 2013 aangepast
    Misschien heeft de sim waar je nu mee speelt nog te weinig ervaring opgedaan met het vangen van insecten? Bij mijn weten is de rode roofkever een lastig te vangen insect, waarvoor je sim toch wel behoorlijk getraind moet zijn in de insectenjacht.
  • stephansssandersstephansssanders Berichten: 25
    augustus 2013 aangepast
    marionzwiers schreef:
    Misschien heeft de sim waar je nu mee speelt nog te weinig ervaring opgedaan met het vangen van insecten? Bij mijn weten is de rode roofkever een lastig te vangen insect, waarvoor je sim toch wel behoorlijk getraind moet zijn in de insectenjacht.

    Volgens mij kan je een sim niet trainen in het vangen van insecten toch? Je krijgt er geen vaardigheidspunten voor. Een insect vangen is meer als een collectible item vinden.

    Daarnaast, zoals ik al aangaf: Ik heb deze opdracht vaker gedaan, en in mijn ervaring was het daadwerkelijk oppakken en vangen van een insect nooit een probleem.
  • marionzwiersmarionzwiers Berichten: 24
    augustus 2013 aangepast
    Volgens mij kan je een sim niet trainen in het vangen van insecten toch? Je krijgt er geen vaardigheidspunten voor. Een insect vangen is meer als een collectible item vinden.

    Die stelling klopt niet helemaal. In je verzamelverslag (tabblad inventaris) kun je zien welke 'beloningen'er hangen aan het verzamelen. Als je bijv. van iedere vlindersoort minimaal één hebt gevangen, dan kun je eenvoudiger kevers en vlinders vinden.

    Daarnaast kan ook het karakter van je sim bepalend zijn. Is hij handig, of is hij juist een ****? Kortom, het is ook een beetje een tombola. En heel erg frustrerend als je net die rode roofkever nodig hebt voor je opdracht :evil:
  • stephansssandersstephansssanders Berichten: 25
    augustus 2013 aangepast
    marionzwiers schreef:
    Volgens mij kan je een sim niet trainen in het vangen van insecten toch? Je krijgt er geen vaardigheidspunten voor. Een insect vangen is meer als een collectible item vinden.

    Die stelling klopt niet helemaal. In je verzamelverslag (tabblad inventaris) kun je zien welke 'beloningen'er hangen aan het verzamelen. Als je bijv. van iedere vlindersoort minimaal één hebt gevangen, dan kun je eenvoudiger kevers en vlinders vinden.

    Daarnaast kan ook het karakter van je sim bepalend zijn. Is hij handig, of is hij juist een ****? Kortom, het is ook een beetje een tombola. En heel erg frustrerend als je net die rode roofkever nodig hebt voor je opdracht :evil:
    Ok, dan zal ik hem eens trainen in het vangen van beestjes :)
    Hij is zeker geen ****, dapper is juist een van zijn karaktereigenschappen ;)

    Vreemd, ik geloof dat in het verleden, het enige dat ik moeilijk vond aan deze opdracht het vinden van de kevers was.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    augustus 2013 aangepast
    Toen dit de enige expantion was, zat er bij deze kevers een bug.
    Die zou zijn opgelost.

    Reset je sim eens, en haal alle zaden uit de inventory.
    Die eerste actie kan geen kwaad, en zaden in je inventory veroorzaakt ook nog al eens problemen, net als stenen.


    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top