Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Studententijd: Bugs & Problemen

Reacties

  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    redhead0966 schreef:
    Ik download helemaal niks behalve dan de store spullen. :wink:
    Ik heb dat gedoe met CAS+ Make-up al sinds bovennatuurlijk en nu sinds studententijd kan ik dus in mn spel geen kleding meer bij geven.
    Ik had nadat ik studententijd erop had gezet even het Make-up probleem niet toen ik een sim maakte maar dat was 1 malig opeens is het dus weer terug.

    Ik begin ook altijd een nieuwe savegame zodra er een update/patch of nieuwe game uitkomt omdat dat bij mij nog weleens scheelt qua bugs.(doe ik het niet dan heb ik veel vaker bugs en vastlopers).

    Ik moet zeggen, toen bovennatuurlijk uit kwam heb ik alles eraf gegooid zoals het op nefje dr site staat aangegeven en ook weer zoals daar aangegeven erop gezet.
    Maar sinds bovennatuurlijk heb ik niet zo veel meer gespeeld omdat ik het zat was steeds foutcode 12 te krijgen en ik elke x als ik een sim wilde maken en bijna klaar had uit het spel werd geknikkerd.
    Ik kan niet in de stad van bovennatuurlijk spelen tot nu toe ivm foutcode 12. Speel nu in de stad van beestenbende zonder foutcode 12 tot nu toe.
    Ik ga vandaag maar eens kijken op de universiteit zonder mn sim een nieuwe outfit te geven, ik heb het nog niet durven uit proberen maar ik heb me voorgenomen wat er nu ook gebeurd, uitploofen,vastlopers of foutcode 12 ik blijf proberen tot het een x goed gaat. :lol:
    Oja en ik ben van plan al mn sims opnieuw te instaleren als de allerlaatste sims uitkomt, want als ik het nu doe kan ik het in juni/juli weer doen en er komen er vast nog meer dus tot eind van het jaar gooi ik er niks af als het niet echt nodig is :wink:
    Oei, zo te horen heb je een hele geschiedenis met bugs en problemen! Voldoet je computer ruimschoots aan de minimum systeemeisen? Zijn je drivers up-to-date? Hopelijk lost een nieuwe patch je probleem op. Trouwens, je kan via de store best foute downloads binnenhalen door sims of kavels. Het enige dat ik je kan aanraden is om (sommige) pakketten opnieuw te installeren. In jouw geval dan beestenbende, bovennatuurlijk en studententijd, maar ik zou de uitbereidingen die ertussen zitten óók opnieuw installeren. Het zou goed zijn voor je spel om alles in chronologische volgorde te installeren. Al begrijp ik dat je geen zin hebt in zo'n tijdrovende klus! Langs de andere kant zou ik ook niet opgeven na één tegenslag, maar er zouden er geen 10 na elkaar mogen volgen of ik smijt ze van mijn computer...

    Verder heb ik net gemerkt dat als mijn sim op iemand anders klikt, en vraagt om 'iemand naakt te schetsen', MIJN sim naakt gaat schetsen, in plaats van een naakte sim te schetsen :P
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    maart 2013 aangepast
    :evil: Heb net een heel verhaal getypt(zoals gewoonlijk :lol: ) en tijdens opslaan krijg je te zien dat de site ff niet werkt, terwijl er niks aan de hand is.

    Maar goed mn bugs in studententijd:
    1 Ondanks het legen van de brievenbus voordat mn sim vd campus terug naar huis gaat komt ze thuis met 2 rekeningen terwijl alles al van te voren betaald moet zijn :?:
    Niet weg te krijgen uit dr rugzak natuurlijk :evil:
    2 Mn sim vroeg dr vriendje te blijven slapen en toen ze smorgens na ontbijt ojaa deden onder de douche kreeg mn sim een negatief plaatje omdat dr gast zich ongepast gedroeg :? Hij was toch gast en zij nodigt m toch uit voor onder de douche :? Prompt erna gaat ie naakt rond lopen en doet dat dansje van eerste x ojaa :lol: dat is pas ongepast :wink:

    Verder ging het eigenlijk verrassend goed op de campus, snap alleen de punten gedoe niet zo.
    Mn sim ging met goede punten naar de uni en heeft 3 examens op vrijdag gehaald had een 10 en had toch maar 36 vd 48 punten. Dat word nog een semester erachter aan.
    Kan je eigenlijk beter zowiezo 2 semesters doen om je graad te halen of kan je het ook redden in 1 semester?
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SuperjoodSuperjood Berichten: 104
    maart 2013 aangepast
    Hoi Allemaal,

    Ik heb ook inderdaad wat problemen met de sims3

    als ik op de sims universiteit ben, en ik doe wetenschap en lichaam!,
    krijg ik geen lessrooster ik zit nu all op de woensdag en nog steets heb ik geen les, op me rooster zien verschijnen, hoe kan dit????

    Owjaa, en eindelijk was het vrijdag dus examendag, gebeurd er niks helemaal niks ik krijg geen berichtje van nu is er examen en je ziet ook niet waar je examen moet houden, ik heb die vrijdag dus gewoon niks gedaan want ik wist niet waar ik examens moet doen en dan is het zaterdag en staat er morgen is dit semester over examens zijn achter de rug, Kugh Kugh???, welk examen precies???, nergens kon je examen doen

    please help!!!

    Nog een nieuw probleem: Het semester is afgelopen, een busje komt me ophalen om naar huis te gaan, wat gebeurd er de map opent me sim stapt uit het busje en er gebeurt voor de rest niks, ik kan zo weer terug lopen naar het studenten huis, OMG!! hoe kan dit??
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • MelodySchoenMelodySchoen Berichten: 2
    april 2013 aangepast
    Stephanie024 schreef:
    Probleem 5:

    Studeren? Feestje? of vrienden maken? dat gaat bij mij niet eens lukken! Mijn sim is na een dag les zo uitgeput dat ik meteen naar bed moet zodra ik thuis kom..

    Zo blijft er geen tijd over om te studeren, te feesten of om vrienden te maken!

    Zelfs geen tijd om fatsoenlijk te eten!


    Antwoord: Gebruik dan de cheat maak iedereen blij (druk tgerlijkertijd op SHIFT en KLIK op je brievenbus.) Ik hoop dat dit werk;)
  • MelodySchoenMelodySchoen Berichten: 2
    april 2013 aangepast
    HEY, ik heb net De Sims 3 Studententijd Limited Edition geeinstaleerd, alleen wanneer ik dus een huis (of wat anders) wilt huren en ik klik op het vinkje loopt die VRESELIJK vast hij doet niks meer en ik kan zo niet meer het spel spelen!!!


    ALSJEBLIEFT HELP MEE!!!!
  • Adintje1988Adintje1988 Berichten: 1,063
    april 2013 aangepast
    Ik heb alleen dat hij vastloopt wanneer ik op het profielplaatje klik in het spel. Meer niet, ik weet dat het kan gebeuren dus ik sla eerst op voor ik erop klik. Ik heb gelukkig nog niet gehad dat studentenleven vast loop. Ze slagen allemaal en komen veilig en wel thuis aan.
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    april 2013 aangepast
    Ik kwam erachter dat universiteitsvrienden niet mee tellen als vrienden als je terug bent in je gewone stad ik kreeg een verlangen voor 20 vrienden, gaf aan dat ik er maar 3 had maar ik had er ook nog 4 op de universiteit. Bij charisma vaardigheden gaf ie wel aan dat ik 7 vrienden had.
    Meer mensen dit probleempje?
  • nissieenissiee Berichten: 11
    april 2013 aangepast
    En ik ben ook een zeer vervelende bug tegen gekomen. Na met een testfamilie de universiteit te hebben uitgetest ging ik met mijn vaste familie spelen. Dat ging goed, totdat een van mijn sims maar 3 mensen kende en met niemand kon praten. Elke keer als ie met iemand een interactie wou uitvoeren sprong ie naar achteren toe en was de interactie verdwenen. Bij mijn andere sim kan ik wel met iedereen praten en staan ook de relaties uit je eigen buurt erbij en bij hem niet. Op een gegeven moment kon hij helemaal niets meer, dus ook nergens heen lopen. Ik heb de code resetsim al gebruikt en die werkte niet. Ik heb toen niet opgeslagen en opende het spel opnieuw, waarna ik hem meteen uitschreef van de universiteit. Maar toch kon mijn andere poppetje hem wel opbellen en uitnodigen, en daar stond ie ineens met iedereen te praten en te dansen. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit oplossen? Namelijk zeer vervelend.. Overigens heb ik vlak voor dat studententijd uitkwam alle sims pakketten gedeinstaleerd en minder pakket geinstaleerd. Ook heb ik geen downloads van andere sites of van de uitwisseling. Ik gebruik zelden cheats, alleen af en toe testingcheatsenabled vanwege de behoeftes.
  • helena203helena203 Berichten: 6
    april 2013 aangepast
    Ik heb nog maar net de sims studententijd, en telkens als ik naar de diploma uitreiking van de middelbare school wil gaan, crasht de game! Dan komt er dit op het scherm:

    Exception raised

    Unhandeld page fault on read acces to 0x000003fc at adress 0x005c4627.
    Do you wish to rebug it?

    Ik heb wel een Mac, dus ik heb niet dezelfde 'mappen' en van die dingen zoals op windows.... Help!!!
  • SuperjoodSuperjood Berichten: 104
    april 2013 aangepast
    Hey Allemaal

    Als je echt zo veel problemen hebt met studentenleven is mijn aanrader want dit werkte bij mij ook, om alle sims 3 spellen te deinstalleren en weer opnieuw te installeren maar verstandig is om de patches te downloade via http://www.pinguintech.nl/ maar alleen kijk via de deze website bij patches van de game voor welke patch je de geïnstalleerde games nodig hebt wat ik deed was als eerste de basisgame installeren en dan patches gedownload en geinstalleerd die alleen nodig waren voor de basisgame en bij de volgende patch kijken welke games er in werden verbetert enzovoort zo heeft het all mijn problemen met studentenleven opgelost, het is een rot klus, maar daar in tegenover staat een bug vrij spel ;), altijd lekker, Onthoud wel download alle patches vanaf
    Update: 1.22,

    Note: Maak altijd eerst Backups van savedgames gedownloade bestanden enzovoort voor je alles installeert!!!
  • Paulina17Paulina17 Berichten: 522 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Superjood schreef:
    Hey Allemaal

    Als je echt zo veel problemen hebt met studentenleven is mijn aanrader want dit werkte bij mij ook, om alle sims 3 spellen te deinstalleren en weer opnieuw te installeren maar verstandig is om de patches te downloade via http://www.pinguintech.nl/ maar alleen kijk via de deze website bij patches van de game voor welke patch je de geïnstalleerde games nodig hebt wat ik deed was als eerste de basisgame installeren en dan patches gedownload en geinstalleerd die alleen nodig waren voor de basisgame en bij de volgende patch kijken welke games er in werden verbetert enzovoort zo heeft het all mijn problemen met studentenleven opgelost, het is een rot klus, maar daar in tegenover staat een bug vrij spel ;), altijd lekker, Onthoud wel download alle patches vanaf
    Update: 1.22,

    Note: Maak altijd eerst Backups van savedgames gedownloade bestanden enzovoort voor je alles installeert!!!

    Hoe kom je er dan achter welke patch bij welke uitbreiding hoort?
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    april 2013 aangepast
    :? Had weer eens een bug/probleempje. Mijn sim's hygiëne balk was redelijk laag dus stopte dr onder de douche(ging tot nu altijd goed) en balk liep maar niet vol. Toen geprobeerd met code maar met static maken of juist niet er gebeurde niks. Toen ik het zeg maar unstatic maakte liepen alle balkjes niet meer vol of leeg.

    En mijn geweldige CAS probleem is op de studenten wereld nog erger: kom niet eens in Cas blijf mn sim zien cursor cirkel draait en de boel staat vast. Baal er wel van want ik kan gewoon nooit andere kleren geven en als mn sim kinderen krijgt kan ik geeneens kleding voor ze uitkiezen. :evil: Ik wacht nog wel ff met alles opnieuw installeren tot de nieuwste uitkomt maar denk dat het de enige optie is.(en wacht zowiezo op nieuwe patch :wink: )
  • NiekiieNiekiie Berichten: 693
    april 2013 aangepast
    Mijn 3 sims hebben allemaal een graad voltooid. Twee van mijn sims in technologie en ééntje in wetenschap. Ik merk echter niets van de voordelen die ze zouden moeten krijgen volgens het verhaaltje bij het studiekeuzescherm. Ja, één van mijn sims begint op niveau 2 van de carrière ordehandhaving in plaats van niveau 1. Ik had gedacht dat ze minstens állemáál op niveau 3 of 4 zouden beginnen. Dit is dus blijkbaar niet zo? Dan is dat studeren ook wel voor niets geweest. :?
    Is dit een fout, hebben meerdere mensen dit, of hoort dit zo?
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    april 2013 aangepast
    ^ Mijn sim begon na het halen van haar graad wel op niveau vier, ik weet niet waarom dat bij jou dan niet is...
  • ElmocelmoElmocelmo Berichten: 313 Pruttelende Peuter
    april 2013 aangepast
    Paulina17 schreef:

    Hoe kom je er dan achter welke patch bij welke uitbreiding hoort?

    de patch kan updates voor alle uitbreidingen bevatten, en je moet het volledig installeren.
  • NiekiieNiekiie Berichten: 693
    april 2013 aangepast
    Mijn 3 sims hebben allemaal een graad voltooid. Twee van mijn sims in technologie en ééntje in wetenschap. Ik merk echter niets van de voordelen die ze zouden moeten krijgen volgens het verhaaltje bij het studiekeuzescherm. Ja, één van mijn sims begint op niveau 2 van de carrière ordehandhaving in plaats van niveau 1. Ik had gedacht dat ze minstens állemáál op niveau 3 of 4 zouden beginnen. Dit is dus blijkbaar niet zo? Dan is dat studeren ook wel voor niets geweest. :?
    Is dit een fout, hebben meerdere mensen dit, of hoort dit zo?

    Oké, het blijkt dus dat mijn sims allemaal met een 4 zijn afgestudeerd. Ik snap er echt niets van! Ze hadden de hele tijd hun balkje vol met groen, de hele tijd de status dat ze op de lijst van de decaan stonden en ze waren met vlag en wimpel geslaagd voor hun examen. Hoe kunnen ze dan met een 4 afstuderen? Ik denk dat ik maar een hele tijd geen sims ga spelen, want op deze manier is het gewoon echt niet leuk. :(
  • FretjeFretje Berichten: 36
    april 2013 aangepast
    Niekiie schreef:
    Mijn 3 sims hebben allemaal een graad voltooid. Twee van mijn sims in technologie en ééntje in wetenschap. Ik merk echter niets van de voordelen die ze zouden moeten krijgen volgens het verhaaltje bij het studiekeuzescherm. Ja, één van mijn sims begint op niveau 2 van de carrière ordehandhaving in plaats van niveau 1. Ik had gedacht dat ze minstens állemáál op niveau 3 of 4 zouden beginnen. Dit is dus blijkbaar niet zo? Dan is dat studeren ook wel voor niets geweest. :?
    Is dit een fout, hebben meerdere mensen dit, of hoort dit zo?


    via de telefoon kan je je cv uploaden, dit zou moeten werken.
  • FretjeFretje Berichten: 36
    april 2013 aangepast
    Trouwens, ik heb gezien dat meerdere mensen het probleem van het niet naar huis kunnen hebben. Ik heb daar ook last van, hebben ze eindelijk de diploma, kunnen ze niet naar huis. Ik wil hier heel graag een oplossing voor
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    mei 2013 aangepast
    Mijn Sim maakte op de universiteit een romantische foto met dr mobiel terwijl op hetzelfde moment de telefoon afging, Prompt stopte de telefoon niet meer met zn geluid. Niet door uit te zetten, niet door mn sim reset te doen of wat dan ook. Moest m uitgooien zonder te saven :evil:
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Ik heb sinds een tijdje dat mijn vaardigheden enorm snel vooruit gaan. Een paar uurtjes vissen is goed voor level 6 vissen opeens!
    Mijn sim is een brandweerman en begon met het verbeteren van het alarm. Binnen no time zat hij op level 9 van handigheid en was hij binnen een halve dag gepromoveerd tot level 6 uit de carrière.. Dan is er ook echt niets meer aan, de hele uitdaging is weg :(
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2013 aangepast
    xTurtly schreef:
    Ik heb sinds een tijdje dat mijn vaardigheden enorm snel vooruit gaan. Een paar uurtjes vissen is goed voor level 6 vissen opeens!
    Mijn sim is een brandweerman en begon met het verbeteren van het alarm. Binnen no time zat hij op level 9 van handigheid en was hij binnen een halve dag gepromoveerd tot level 6 uit de carrière.. Dan is er ook echt niets meer aan, de hele uitdaging is weg :(
    Dat heb ik zelf ook gehad, na de update voor de release van Studententijd. Er zijn hier zelfs topics over geloof ik. Normaal zorgt de update van Studententijd dat vaardigheden weer normaal opbouwen. Ik vond het overigens wel leuk, zo snel vaardigheden opdoen :D
  • lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
    mei 2013 aangepast
    Bij outfit plannen kan ik mijn carrière outfit niet meer aanpassen. Toen ik op de universiteit zat, lukte dit wel, maar had dit toen niet nodig. Nu met andere familie aan het spelen waarvan de vader bij de ordedienst werkt, maar doordat ik het niet kan aanpassen en hij blijkbaar geen standaard werkoutfit draagt, gaat hij halfnaakt naar het werk.. :s
  • ZwelgjeZwelgje Berichten: 16
    mei 2013 aangepast
    Hoe zit dat met lesgeld?
    Mijn sims kunnen niet inschrijven voor een universiteit omdat ze geen lesgeld hebben.
    Heb genoeg geld om het te kunnen betalen.
  • Toffeetje1Toffeetje1 Berichten: 5
    mei 2013 aangepast
    Ik heb sims studententijd,

    en nu had mijn familie twee huisgenoten, toen heb ik gistere mijn spel afgesloten, en nu start ik het opnieuw op staan de huisgenoten ook in de linker balk en kan ik ze besturen. Ik wil dit helemaal niet, mijn familie is wel druk genoeg, het was een leuke bron van inkomsten.

    Ik kan ze niet weg sturen zoals dat eerst kon door er met een eigen sim op te klikken.
    Ik denk dat ik ze wel kwijt kan raken door te verhuizen maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet.


    En dan nog een vraag. In de sims starter staat soms dat ik berichtjes heb, maar als ik daar dan op klik kom ik alleen maar bij een welkoms berichtje, wat elke keer het zelfde is, en wat nog uit de tijd stamt dat ik mijn account heb aangemaakt. Zijn hier oplossingen voor?


    EDIT: het probleem met die huisgenoten heb ik opgelost, ik heb ze uitgezet met verhuizen, vind het wel jammer, het waren leuke huisgenoten.

    Opmerking voor de makers: mijn student sims zijn vaak erg lang onderweg naar college en ze moeten vaak ver lopen, en tussen de verschillende gebouwen kun je niet fietsen, ik vind dat jammer. Zo heb je tussen de lessen vaak 2 uur maar daarin kunnen ze niet eens wat eten in de koffie winkel.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • HironiusHironius Berichten: 38
    juni 2013 aangepast
    Wanneer krijgt De Sims 3 Studentenleven zijn eigen subforum zoals alle andere uitbreidingspakketten?
  • claudiatjapclaudiatjap Berichten: 1
    juli 2013 aangepast
    Hoi, ik heb nu net het spel geinstaleerd, maar ik heb helemaal geen nieuwe wereld. wat nu? heeft iemand hetzelfde probleem. Of moet je gewoon een universiteit plaatsen in een andere wereld?
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    juli 2013 aangepast
    claudiatjap schreef:
    Hoi, ik heb nu net het spel geinstaleerd, maar ik heb helemaal geen nieuwe wereld. wat nu? heeft iemand hetzelfde probleem. Of moet je gewoon een universiteit plaatsen in een andere wereld?

    Schrijf je in voor de universiteit via de telefoon/computer en je sim wordt naar de campus gebracht (=een aparte wereld). Als je de wereld wilt verkennen zonder huishouden kan je in eender welke buurt het stad bewerken en vanboven links zou ie naast de werelden van Wereldavonturen moeten staan. Het is geen wereld waar je permanent in kan wonen.
  • ClaudiaCoraClaudiaCora Berichten: 9
    augustus 2013 aangepast
    Hee,
    Ik heb mijn eerste sim naar de universiteit gedaan, geen problemen etc. tot de diplomauitreiking. Ze gingne het gebouw maar niet in en er stond een grote groep mensen voor de hal. Om twaalf uur gingen ze dus vanzelf naar huis. Geen probleem verder.
    Nu gaat is mijn volgende naar de universiteit en het is winter. Hij loopt naar het gebouw waar ook de diplomauitreiking was en daar zie ik ineens bevroren in de sneeuw twee sims liggen die ik ook had uitgenodigd, maar die zeg maar gewoon thuis horen te zijn.
    Ik denk dat het niet veel kwaad kan omdat ik ze in de tussentijd, dus in de eigen stad, gewoon nog met de één heb gespeeld en de ander nog heb gezien, maar het is wel vreemd. Dus nouja, dat wilde ik even melden en ik hoop dat er verder niets met die sims mis is. :D
  • KoffiewolkjeKoffiewolkje Berichten: 1
    augustus 2013 aangepast
    Hopelijk kunnen jullie mij ook helpen, telkens als ik een graad heb gehaald en zeg maar weer naar huis moet kunnen, lukt dat niet. Ik kan dan helemaal niks meer doen en blijf de hele tijd op de campus. Als ik op 'naar huis'druk fiets mijn Sim een rondje over de campus and that's it... Weet iemand hoe ik mijn Sim weer terug naar haar thuis buurt kan krijgen?
  • KemberleyyKemberleyy Berichten: 1
    september 2013 aangepast
    Kan er iemand mij helpen? Ik heb studententijd gekocht en wil gaan studeren maar eens in de buurt aangekomen kan ik wel een huis kiezen maar als ik dan op het vinkje druk om te spelen wordt deze grijs en verder gebeurd er niets ;s Ik heb al veel geprobeerd maar studeren is nog steeds niet gelukt. Iemand die me kan helpen?? x
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top