Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Spel loopt constant vast

Ik heb deze week Jaargetijden, Bovennatuurlijk en Dieselaccessoires geïnstalleerd. Voor ik ze geïnstalleerd had had ik al regelmatig problemen. Het spel liep bijna altijd vast als ik de outfit van mijn sims wou aanpassen, of mijn sims werden volledig zwart/rood/veel bleker dan normaal/kristal-achtig. Maar als ik hun outfit niet meer veranderde kon ik wel (redelijk) normaal spelen.

Nu ik de laatste 3 uitbreidingen geïnstalleerd heb kan ik al helemaal niet meer spelen. Het spel start normaal op (tenzij ik de melding krijg dat ik geen legale cd heb, maar na opnieuw opstarten lukt het wel), maar het loopt na hoogstens een kwartier weer vast. Als ik het spel wil opslaan krijg ik een foutmelding, dus ik kan niets opslaan. Er komt ook vaak een soort mist op mijn scherm.

Ik zou het echt belachelijk vinden moest ik speciaal om de sims te kunnen spelen een nieuwe windows computer moeten kopen. Ik heb al verschillende topics gelezen van mensen met ongeveer dezelfde problemen, en kan daaruit vaststellen dat ze bij EA blijkbaar niet van plan zijn hier snel iets aan te doen. Ik las ook wel dat het spel normaal werkt zonder uitbreidingen, maar dan is er toch ook niet veel aan? Al zoveel geld betaald voor alle uitbreidingen, zo lang gewacht op de Sims 3 Jaargetijden, en dan zou ik er niks mee kunnen doen?

Heeft het zin de EA helpdesk hier nog maar eens over te contacteren? Heeft hier iemand al een oplossing gevonden voor een probleem dat blijkbaar bij de meeste Mac-spelers voorkomt? Ik ben echt ten einde raad, en wil nu eindelijk eens met mijn nieuwe uitbreidingen kunnen spelen!

Alvast bedankt!

Reacties

  • kezen4lifekezen4life Berichten: 30
    november 2012 aangepast
    Ik heb precies dezelfde problemen alleen de mijne sluit zich gewoon vanzelf af met een foutmelding! complete ramp!
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    november 2012 aangepast
    Goedele90 schreef:
    Heeft het zin de EA helpdesk hier nog maar eens over te contacteren?

    Het lijkt me zeker verstandig om met zulk soort problemen contact op te nemen met EA. Als niemand problemen meldt zullen ze ook niets doen, dus hoe meer dezelfde problemen er gemeld worden, hoe eerder ze er aandacht aan zullen besteden.

    Heb je al geprobeerd om je spel helemaal te deïnstalleren en dan weer te installeren? Als je het spel al lange tijd op je computer hebt en je krijgt problemen, dan wil het nog weleens helpen om dat te doen.
    Op deze site staat beschreven hoe je het spel op de juiste manier verwijdert en op deze site staat hoe je het spel op de juiste manier weer installeert.
    De beschrijving is wel voor Windows-computers, maar voor Mac is de werkwijze denk ik vrijwel hetzelfde.
    Op de site waarnaar je verwezen wordt om patch 1.42 te downloaden staat de patch voor Mac helemaal onderaan.
  • iameljaiamelja Berichten: 3
    november 2012 aangepast
    Ik heb hier ook last van.. Iedere keer als ik een outfit plan, dan loopt het spel vast en kan ik niet afsluiten (behalve door de task manager te gebruiken).

    Het spel heb ik inmiddels al 2x opnieuw geïnstalleerd, de laatste patch is ook geïnstalleerd en gebruik geen gedownload materiaal (behalve dat van de originele Sims 3 Store).

    Ik blijf hoop houden dat ie op een gegeven moment wel normaal werkt, maar ben bang dat dat niet lukt..
  • Helena49Helena49 Berichten: 1
    december 2012 aangepast
    Mijn dochter en ik zijn Sims-spelers vanaf het eerste uur. Hebben alles van Sims 1-2-3. Ook hadden we een speciale Sims-pc (Windows) maar eigenlijk altijd wel problemen. Een aantal maanden geleden heb ik een zware Mac gekocht met een 27 inch-scherm. Ik dacht die moet de Sims wel aan kunnen, integendeel. Steeds weer hopen dat een nieuwe uitbreiding/patch het spel beter zal laten lopen, niet dus. Uiteraard toch Jaargetijden gekocht, we kunnen 10/20 minuten spelen voordat het spel bevriest of uit zichzelf afsluit. We slaan elke 5 minuten op, maar dat kan een paar keer, daarna krijgen we foutcode 12 en vliegt het spel eruit. Een Sim in CAS een andere outfit geven is al helemaal vragen om problemen. Een nieuwe outfit of haarstijl kan soms, dan direct eruit en opslaan, het spel afsluiten en opnieuw opstarten en hopen dat je de volgende keer de oorbellen of schoenen kan aanpassen. Vorige week weer 100 euro uitgegeven om het geheugen uit te breiden (nu 12 Gig) maar helaas, niets helpt. Apple gebeld, geven EA de schuld, EA gebeld geven Apple de schuld. Alle tips en trucs al toegepast, instellingen laag gezet, niets helpt....

    Help!!!!!!
  • Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    december 2012 aangepast
    Ik heb het niet zo extreem als jullie. Bij mij valt het spel uit na iets meer dan een uur spelen. Ik merk dat ik foutcode 12 krijgt als het spel op het punt staat uit te vallen (vanaf 2 min ervoor ofzo). Maar ik merk dat vele windowsgebruikers ook last hebben van dat het spel uitvalt hoor.
  • evike007evike007 Berichten: 387
    december 2012 aangepast
    Zijn jullie Macs wel 'zwaar' genoeg?

    Ik heb een MacBook Pro met Lion , geheugen 4GB, Intel HD-video 3000 384 MB.

    En deze doet het momenteel weer perfect
  • 112arjan112112arjan112 Berichten: 4
    maart 2013 aangepast
    Imac uit 2012
    Processor 3,4 GHz Intel Core i7
    Geheugen 8 GB 1333 MHz DDR3
    Videokaart AMD Radeon HD 6970M 2048 MB
    Software OS X 10.8.3 (12D78 )
    en 2 tb SATA schijfen

    en bij mij klapt hij er na 5 min al uit.
    dus zal aan de specs niet liggen.

    er moet gewoon wat gebeuren heb net 77euro uitgegeven aan extensie pakketten.
    en dan krijg je dit. wel een beetje teleurgesteld eigenlijk.

    EA do someting!

  • Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    maart 2013 aangepast
    Misschien helpt het om offline te spelen? (je niet aanmelden in het spel dus)
  • 9crimes3sirens9crimes3sirens Berichten: 16
    maart 2013 aangepast
    Ja ik heb al van 2010 de sims 3 maar heb er nooit veel aan gehad vermits mijn laptop na een halfuur gewoon "total shut down deed" maar dat lag aan de laptop (was trouwens een windows) ik heb vorige week de 9 expansions gekocht omdat ik een Imac ging kopen.
    Ik heb nu al 4 dagen een Imac , alle spellen ineens erop gezet
    1st constateerde ik dat creëer een wereld alleen voor windows is en toen ik begon te spelen valt de boel na 1à2 uur uit
    ik lees dat zowat iedereen die mac heeft hier problemen mee heeft
    er staat toch duidelijk op de sims 3 + alle expansions dat ze ondersteunt zijn door mac????!!!
    waarom doe rot EA hier na 4 jaar nog steeds niets aan, of zijn wij nu echt verplicht om ook een computer met windows aan te schaffen of nog erger : onze pracht macjes te bevuilen met windows???
  • Bibike1973Bibike1973 Berichten: 16
    maart 2013 aangepast
    Heb op mijn mc book pro een tijd geleden eens windows gezet en hielp eigenlijk niet veel. Nu speel ik zonder beestenbende (omdat dat problemen geeft met opdrachten bij wereldavonturen) en zonder seizoenen (omdat het dan echt heel erg veel vastloopt). Eigenlijk heel erg jammer, ben iedere keer bijna bang om een EP aan te schaffen omdat het niet of niet voldoende zou werken ... Volgende pc zal weer windows worden omdat deze laptop eigenlijk voor weinig meer gebruikt wordt dan voor de sims. Andere pc blijft uiteraard een Apple (eens een Apple, altijd een apple ;) )
  • 9crimes3sirens9crimes3sirens Berichten: 16
    maart 2013 aangepast
    Bibike1973 schreef:
    Heb op mijn mc book pro een tijd geleden eens windows gezet en hielp eigenlijk niet veel. Nu speel ik zonder beestenbende (omdat dat problemen geeft met opdrachten bij wereldavonturen) en zonder seizoenen (omdat het dan echt heel erg veel vastloopt). Eigenlijk heel erg jammer, ben iedere keer bijna bang om een EP aan te schaffen omdat het niet of niet voldoende zou werken ... Volgende pc zal weer windows worden omdat deze laptop eigenlijk voor weinig meer gebruikt wordt dan voor de sims. Andere pc blijft uiteraard een Apple (eens een Apple, altijd een apple ;) )

    daar ben ik het mee eens, ik heb nu een week een Imac en ik zou hem niet meer kunnen missen
    alleen rot dat die sims niet doen waar ze voor gemaakt zijn (deftig werken dus)

    dit heeft mij geholpen
    https://help.ea.com/article/how-to-clear-your-cache-for-the-sims-3-on-a-mac

    door alle 4 die cache's te verwijderen en de inhoud van die map, kon ik spelen zonder problemen
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • CrazythingCrazything Berichten: 54
    juni 2013 aangepast
    De Sims op een Mac is een ramp. Heb nog nooit zoveel ellende gehad met het spel. Elke keer wanneer ik er downloads in zet begint de foutmelding met Bug weer.. of mijn Sims worden opeens helemaal zwart. Op Windows zat hij ook wel een keer vast maar had niet zoveel problemen als met de Mac. Mac is een goede computer alleen niet voor De Sims, pff...
    Denk niet dat het aan m'n geheugen kan liggen

    Processor 2,9 GHz Intel Core i5
    Geheugen 8 GB 1600 MHz DDR3
    Videokaart NVIDIA GeForce GTX 660M 512 MB
    Software OS X 10.8.4 (12E55)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • CrazythingCrazything Berichten: 54
    mei 2013 aangepast
    Bibike1973 schreef:
    Heb op mijn mc book pro een tijd geleden eens windows gezet en hielp eigenlijk niet veel. Nu speel ik zonder beestenbende (omdat dat problemen geeft met opdrachten bij wereldavonturen) en zonder seizoenen (omdat het dan echt heel erg veel vastloopt). Eigenlijk heel erg jammer, ben iedere keer bijna bang om een EP aan te schaffen omdat het niet of niet voldoende zou werken ... Volgende pc zal weer windows worden omdat deze laptop eigenlijk voor weinig meer gebruikt wordt dan voor de sims. Andere pc blijft uiteraard een Apple (eens een Apple, altijd een apple ;) )

    Ja heb ik ook last van met beestenbende. Heb het spel toen wel gekocht maar kan geen dieren meer in mijn spel hebben, want dan loopt ie vast. Met windows nooit last van!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top