Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Studententijd: Bugs & Problemen

Reacties

  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    altjeuh95 schreef:
    Als ik meerdere sims uit mijn stad naar de unief stuur dan geraak ik tot aan de unief maar kan ik niet met die geselecteerde sims spelen.. Dan kom ik gewoon op de universiteitsstad en staat er daar huishouden creëren, huishouden verhuizen,..

    Kan je gewoon niet met meerdere sims in de universiteitsstad spelen of is het een fout?
    Heb je al met andere sims uit je buurt geprobeerd? Ik heb dat ook, maar volgens mij ligt het aan mijn familie zelf (waar ik al 3generaties met speel). Heb je het echter met alle huishoudens zou ik eens zonder downloads draaien.
  • vang6299vang6299 Berichten: 5
    maart 2013 aangepast
    Nee het ligt zoiezo aan het spel want ik heb mijn familie ''de vangers'' een van mijn sims naar de uni gestuurd en toen kon ik niet met ze spelen nergens te bekennen, maar wanneer ik haar liet verhuizen zodat mijn huishouden uit 1 sim bestond had ik hier geen problemen mee.
  • mammieloveyoumammieloveyou Berichten: 1
    maart 2013 aangepast
    Ik heb mijn spel opgeslagen, maar als ik hem open kan ik maar met 1 van de 2 sims spelen. De andere is een groen blokje in het zijscherm zonder opties. Ik zie haar wel in het spel, maar kan ook niet op haar klikken.
    Iemand enig idee? Ben er zolang mee bezig geweest
  • SjifraSjifra Berichten: 110
    maart 2013 aangepast
    ik heb zelf ook last van 'verdwijnende' sims. Ik ben al heel lang bezig met een familie met 5 kinderen. Ineens kwam de vader niet meer terug van zijn werk en werd het vakje van de moeder groen, maar ze is nergens meer te bekennen. Bij het verhuizen staan de ouders niet eens meer op het plaatje! Ik heb nog nooit met downloads gewerkt op mijn pc dus daar kan het niet aan liggen..
  • FemmelaaFemmelaa Berichten: 2
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    Femmelaa schreef:
    Ik krijg geen lesrooster te zien. Ik heb studententijd al twee keer verwijderd met revo en alles op geschoond met CCleaner maar ik krijg geen lesrooster te zien. Behalve de officiële buurten heb ik geen downloads in mijn spel dus daar kan het niet aan liggen.

    Iemand advies?
    Bij velen loopt het spel pas soepel bij de tweede of derde keer ze sims naar de universiteit sturen. Probeer haar één semester daar te houden, laat ze terugkeren naar huis en dan opnieuw inschrijven. Hopelijk lukt dat.

    Bedankt voor de tip! Ik heb mijn sim een semester laten doorlopen en door andere sims naar haar lessen te sturen heb ik zonder examen te doen een 6. Het tweede semester heb ik echter nog steeds geen lesrooster..

    Nogal jammer dat ik een nieuw spel koop en dat het niet eens werkt!
  • aileentjeaileentje Berichten: 34
    maart 2013 aangepast
    floortje96 schreef:
    Als je maar heel kort slaapt onder de les wordt de energiebalk heel snel groen.
    Zo kan je toch energie genoeg hebben om te feesten, studeren en vrienden te maken :)

    klopt..! super handig dit, zo ondervind je elke keer weer nieuwe techniekjes.. Ik heb 2 dagen erg hard gestudeerd en nu blijft mijn balkje groen, loopt maar erg langzaam leeg.. erg rlx dus.

    Wat me wel opvalt is dat soms als ik in openbare gebouwen ben om een extra les te volgen mijn behoeftes balkjes weer langzamer groenen worden, bij een uitreiking van diplomas bij te wonen word alles weer helemaal groen.. is dit de bedoeling?

    Soms ontvang ik uit het niets geld, zonder een melding te krijgen waarvan, heel gek.

    Wel jammer dat je je niet kunt verloven in als je in de studentenbuurt zit, het enige probleem wat ik tegen kom is tijdens feestjes als ik uitgenodigd word.Ik krijg een smsje, klik op naar het feest gaan, maar de gastheer/gastvrouw is altijd buiten de deur waardoor ik het feest niet kan bezoeken. erg jammer.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    aileentje schreef:
    Wat me wel opvalt is dat soms als ik in openbare gebouwen ben om een extra les te volgen mijn behoeftes balkjes weer langzamer groenen worden, bij een uitreiking van diplomas bij te wonen word alles weer helemaal groen.. is dit de bedoeling?

    Soms ontvang ik uit het niets geld, zonder een melding te krijgen waarvan, heel gek.

    Wel jammer dat je je niet kunt verloven in als je in de studentenbuurt zit, het enige probleem wat ik tegen kom is tijdens feestjes als ik uitgenodigd word.Ik krijg een smsje, klik op naar het feest gaan, maar de gastheer/gastvrouw is altijd buiten de deur waardoor ik het feest niet kan bezoeken. erg jammer.

    Tijdens de diplomauitreiking is dat normaal denk ik (en wel nodig gezien het humeur van de townies!)
    Dat van die feestjes heb ik soms ook, dan moet je je sim maar handmatig naar dat kavel sturen, er is altijd wel één student in huis om je binnen te laten.
    Misschien voltooi je onbewust kansen waardoor je op willekeurige momenten geld krijgt? Zo kreeg ik eens 1500 simdollar om even proefkonijn te zijn.
  • aileentjeaileentje Berichten: 34
    maart 2013 aangepast
    Handmatig lukt dus niet omdat de gastheer/gastvrouw buiten de deur is, ik kan dan het studentenhuis niet bezoeken. Wel jammer, Maar wat ik ook gek vind, Mijn sim heeft een vriendje, ik kan alleen op geen enkele manier uitvinden waar hij woont.

    Soms als ik mijn met muis op een woning ga staan, verschijnen er wolkjes met de foto's van sims. Terwijl ik op een ander moment op dat zelfde huis ga staan met mijn muis en ik zie alleen een wolkje met de naam van het huis zonder foto's.

    Gelukkig zijn mijn problemen maar probleempjes als ik zo alles lees. Goed balen, ik ben blij dat tot dus ver bij mij alles werkt.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    aileentje schreef:
    Handmatig lukt dus niet omdat de gastheer/gastvrouw buiten de deur is, ik kan dan het studentenhuis niet bezoeken. Wel jammer, Maar wat ik ook gek vind, Mijn sim heeft een vriendje, ik kan alleen op geen enkele manier uitvinden waar hij woont.

    Soms als ik mijn met muis op een woning ga staan, verschijnen er wolkjes met de foto's van sims. Terwijl ik op een ander moment op dat zelfde huis ga staan met mijn muis en ik zie alleen een wolkje met de naam van het huis zonder foto's.

    Gelukkig zijn mijn problemen maar probleempjes als ik zo alles lees. Goed balen, ik ben blij dat tot dus ver bij mij alles werkt.
    Met handmatig bedoel ik om in te zoomen naar het kavel van het feest en je sim 'hierheen gaan' laten doen, zo verschijnt ie op het kavel.
    Dat met die foto's heb ik niet, ik zie altijd de bewoners die zich op dat moment in het huis bevinden...
  • Adintje1988Adintje1988 Berichten: 1,063
    maart 2013 aangepast
    Hij valt wat vaker uit nu, maar dan heb ik het spel al opgeslagen. Niet echt een probleem eigenlijk.
  • Subject696Subject696 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    Iedere keer mijn sim terugkomt van campus, zitten er een heleboel rekeningen in de inventaris, waar ik verder geen interacties mee heb?

    als je hier een oplossing op krijgt zou ik het graag willen weten want ik heb niet alleen rekening ik heb ook pakjes, en je kan ze ook niet verkopen. beging beetje vervelend te worden en hoe langer je naar de unie gaat de meer post je in je inviltarus krijgt. ik zelf denk dat het beter om voor dat je naar unie gaat dat je geen rekeningen perk moet aan schaven
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    maart 2013 aangepast
    Ik vraag me af of meer mensen het hebben: Als ik in CAS een sim maak en ik heb make-up voor alle outfits dan veranderd steeds de make-up zodra ik naar andere kleding ga.
    Dit is iritand omdat ik steeds per stuk moet aanpassen en ik regelmatig naar mn bureaublad vlieg voor dat ik mn sim af heb.Ik had dit ook bij bovennatuurlijk maar dan kreeg mn sim steeds donkere kringen om de ogen, nu make-up maskers.

    En tijdens het bouwen van een huis kreeg ik in koopmodus allemaal zwarte gaten in het paneel waar je spullen kan aanklikken of terug gaan naar je sim. Het is dat je weet waar de knoppen horen te zitten maar zien doe ik het niet. Uit koopmodus is het paneel gewoon weer zichtbaar zonder gaten.
    Meer mensen last van en iemand evt een oplossing? Heb videokrt geupdated, gebruik geen CC of mods. Zou het ook kunnen liggen aan in welke wereld je speelt? (Ik kreeg steeds foutcode 12 in de wereld van bovennatuurlijk dus ben nu weer in die van beestenbende.)
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    redhead0966 schreef:
    Ik vraag me af of meer mensen het hebben: Als ik in CAS een sim maak en ik heb make-up voor alle outfits dan veranderd steeds de make-up zodra ik naar andere kleding ga.
    Dat is omdat je make-up nu per outfit kunt instellen, als je op het slotje vanboven klikt kan je kiezen om altijd dezelfde make-up te dragen. Zorg wel dat je sim een dagelijkse outfit aanheeft als je dat doet.

    redhead0966 schreef:
    En tijdens het bouwen van een huis kreeg ik in koopmodus allemaal zwarte gaten in het paneel waar je spullen kan aanklikken of terug gaan naar je sim. Het is dat je weet waar de knoppen horen te zitten maar zien doe ik het niet. Uit koopmodus is het paneel gewoon weer zichtbaar zonder gaten.
    Meer mensen last van en iemand evt een oplossing? Heb videokrt geupdated, gebruik geen CC of mods. Zou het ook kunnen liggen aan in welke wereld je speelt? (Ik kreeg steeds foutcode 12 in de wereld van bovennatuurlijk dus ben nu weer in die van beestenbende.)
    Die zwarte vlakken heb ik soms in de koop of bouwmodus, en bij het leven is alles terug normaal. Dan sla ik rap op en keer ik even terug naar het hoofdmenu en laad ik mijn spel opnieuw, probleem is zo altijd ogelost.
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    redhead0966 schreef:
    Ik vraag me af of meer mensen het hebben: Als ik in CAS een sim maak en ik heb make-up voor alle outfits dan veranderd steeds de make-up zodra ik naar andere kleding ga.
    Dat is omdat je make-up nu per outfit kunt instellen, als je op het slotje vanboven klikt kan je kiezen om altijd dezelfde make-up te dragen. Zorg wel dat je sim een dagelijkse outfit aanheeft als je dat doet.

    redhead0966 schreef:
    En tijdens het bouwen van een huis kreeg ik in koopmodus allemaal zwarte gaten in het paneel waar je spullen kan aanklikken of terug gaan naar je sim. Het is dat je weet waar de knoppen horen te zitten maar zien doe ik het niet. Uit koopmodus is het paneel gewoon weer zichtbaar zonder gaten.
    Meer mensen last van en iemand evt een oplossing? Heb videokrt geupdated, gebruik geen CC of mods. Zou het ook kunnen liggen aan in welke wereld je speelt? (Ik kreeg steeds foutcode 12 in de wereld van bovennatuurlijk dus ben nu weer in die van beestenbende.)
    Die zwarte vlakken heb ik soms in de koop of bouwmodus, en bij het leven is alles terug normaal. Dan sla ik rap op en keer ik even terug naar het hoofdmenu en laad ik mijn spel opnieuw, probleem is zo altijd ogelost.

    Dat van die make-up is juist het probleem dat het niet werkt met dat slotje.Ik kies altijd voor dezelfde make-up voor alle outfits maar dat werkt dus niet.Het slotje bijft gesloten staan en als ik dan naar volgende outfit ga krijgt mn sim dus bv. een vleermuismake-up op.Ik pas het weer aan en zo blijf ik dus elke outfit opnieuw aanpassen, ik moet dus steeds per outfit de make-up doen ipv in 1 x klaar te zijn.

    Ik ga zo weer mn game in, moet nog een huis afbouwen ben benieuwd of de zwarte gaten er weer zijn. Ik heb in iedergeval maar de cache bestanden verwijderd die je mag verwijderen.(doe ik tegenwoordig bijna altijd na het spelen)

    Bedankt voor je antwoord :wink:

    Edit: Ik heb mn huisje afgebouwd en geen zwarte gat te bekennen :D Ga vanavond nog ff de tuin af maken en dan proberen eindelijk eens te spelen, nu hopen dat foutcode 12 weg blijft.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Heroinee__Heroinee__ Berichten: 8
    maart 2013 aangepast
    ergnes niet echt een probleem maar mijn huis reinigt zen eigen!
    als ik bevoorbeeld een vuil aanrecht heb of vooral als er ergens een vuil bord staat is het ineens proper weg!
    bij mij blijft mijn spel echter wel uitvallen, zelfs als ik alle tips volg dat iedereen al gezegd heeft
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    redhead0966 schreef:

    Dat van die make-up is juist het probleem dat het niet werkt met dat slotje.Ik kies altijd voor dezelfde make-up voor alle outfits maar dat werkt dus niet.Het slotje bijft gesloten staan en als ik dan naar volgende outfit ga krijgt mn sim dus bv. een vleermuismake-up op.Ik pas het weer aan en zo blijf ik dus elke outfit opnieuw aanpassen, ik moet dus steeds per outfit de make-up doen ipv in 1 x klaar te zijn.
    Heb je dat slotje eens aan en uitgevinkt? Eens uitvinken,make up verwijderen, opslaan, terug uiterlijk veranderen, make up kiezen en slotje weer toe?
  • KyrezKyrez Berichten: 180
    maart 2013 aangepast
    Help!

    Ik zit dus op de universiteit, maar ik mis het voortgangsbalkje en het lesrooster :-( Heb al wat geprobeerd om het te maken (sims 3 ultimate fix), maar dit werkt ook niet!
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    maart 2013 aangepast
    Mijn studentenhuis maakt zichzelf niet schoon? is dit dan een bug? ik hoop voor iedereen dat de problemen snel opgelost worden!

    ik kreeg met mijn jongvolwassen sims in de 'gewone wereld' wel een melding dat als ze niet naar school ging dat het slechte invloed zou hebben op haar verdere toekomst?
    hoort dit zo of is dit raar?
    dkwaftw6r785.jpg
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Elinee321 schreef:
    Mijn studentenhuis maakt zichzelf niet schoon? is dit dan een bug? ik hoop voor iedereen dat de problemen snel opgelost worden!
    Dat heb ik ook, ik weet niet of het een bug is maar ik had graag gehad dat ze de optie gaven om naar een nieuwe studentenbuurt te gaan of die dat je het laatst gebruikt had (waar je studentenhuizen dan vuil liggen maar dezelfde inrichting behouden dat je misschien hebt aangebracht). Een beetje zoals bij showtime het podium instellen :P
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Mijn sim heeft zich net voor sportwetenschappen ingeschreven, en op de universiteit aangekomen zie ik dat haar professor Loek Steinmetz is, die bij mijn vorig bezoek student was... Jammer zo een jonge prof!
  • DygPlayerDygPlayer Berichten: 39
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    Mijn sim heeft zich net voor sportwetenschappen ingeschreven, en op de universiteit aangekomen zie ik dat haar professor Loek Steinmetz is, die bij mijn vorig bezoek student was... Jammer zo een jonge prof!
    :lol: En wat deed je sim? Gaf ze hem een klopje op zijn schouder terwijl ze lachte: "leuk grapje hoor, echt waar! Nou hop, ga met me mee in de schoolbank zitten wachten tot de echte professor komt"? :)
    Voor zover ik heb gelezen op andere fora is het zo dat npc-studenten langzaam doorgaan met hun studie terwijl jij jouw eigen sims in hun thuiswereld bestuurt. Dat gaat langzaam.. er verstrijkt voor de npc-studenten 1/4 semester voor iedere simdag die jij in jouw thuiswereld speelt.
    De npc's maken dus ongemerkt hun studie af. Soms starten ze daarna een andere studie, en soms nemen ze daarna een andere rol in. Ik geloof dat ze zelfs spontaan kunnen verhuizen naar je thuiswereld, maar dat heb ik zelf nog niet gezien gebeuren. Of ze ook ouder worden.. ik denk het niet, behalve als ze in je thuiswereld zijn gaan wonen.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    DygPlayer schreef:
    Voor zover ik heb gelezen op andere fora is het zo dat npc-studenten langzaam doorgaan met hun studie terwijl jij jouw eigen sims in hun thuiswereld bestuurt. Dat gaat langzaam.. er verstrijkt voor de npc-studenten 1/4 semester voor iedere simdag die jij in jouw thuiswereld speelt.
    De npc's maken dus ongemerkt hun studie af. Soms starten ze daarna een andere studie, en soms nemen ze daarna een andere rol in.
    Dat zou kunnen, ik heb al zeker 6 semesters op de universiteit doorlopen. Bij het hoofdvak van Loek staat wel nog altijd sportwetenschappen, ik ga hem sebiet eens vragen naar zijn alma mater of zijn carrière. (Die interactie heb ik eigenlijk nog niet gezien op de campus, naar iemands carrière vragen)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2013 aangepast
    Ik heb De Sims3 in zijn geheel verwijderd, en maar een beperkt aantal pakketten terug geïnstalleerd.
    Het spel loopt nu soepel, en ik heb geen bugs (tot nog toe)

    Hopelijk blijft dat zo. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • KellyhartjeKellyhartje Berichten: 1
    maart 2013 aangepast
    Ik heb ook een probleem!

    Mijn sims zijn klaar met de universiteit en hebben een graad gehaald.
    Nu wil ik ze naar huis sturen. (wat ook moet daar krijg je zo'n melding van)
    En ze gaan niet? Ik kan niks aan klikken en niks meer doen. Ik heb ineens een andere sim in mijn huishouden.. Heel vreemd... Maar ze willen niet weg. Ik ben de helft wel al kwijt, maar de rest niet en nu kan ik niet verder..
    Iemand enig idee??
  • prideoverpainprideoverpain Berichten: 6
    maart 2013 aangepast
    enkele problemen die ik al heb vastgesteld:
    - kan geen vrienden/familie uitnodigen naar diploma uitreiking
    - telefoon blijft gaan
    - meisjes willen enkel met meisjes daten (niet dat dat erg is , maar lijkt mij toh een fout in het systeem)
    - ik kan niet op men sims drukken

    - ik wil mijn huishouden laden en het laden loopt vast in het midden, de muziek blijft voort spelen en de tips veranderen ook, maar na een kwartier is het nogs teeds niet geladen
  • shinishiXannashinishiXanna Berichten: 207
    maart 2013 aangepast
    problemen die ik tot nu toe bij de nieuwe uitbreiding heb gekregen.

    *kan geen kruiden vinden die je bij deze uitbreiding krijgt
    *de plantsim is er bij mij niet?
    * word elke keer geteleporteerd wanneer ik een voorwerp wil gebruiken wat in dit uitbreidingspakket voorkomt.
    *wanneer ik naar de universiteit ga, kan ik niet in een studentenhuis of gewoon huis wonen. elke keer loopt het spel dan vast.
    *er zijn geen boeken in de boekwinkel
  • stephidstephid Berichten: 5
    maart 2013 aangepast
    soms komen mijn sims toe op de universiteit, soms ook niet ( dan komt het begin scherm van creeër een huishouden)

    als ze dan in de universiteit zijn krijg ik geen lessenrooster of voortgansbalkje...
    ik heb al een paar keer geprobeerd met dezelfde familie inschrijven-uitschrijven;
    omdat ik dacht " hé misschien lukt het wel na de x aantal keer"
    niet dus :(.

    hopelijk komt er snel een update dat dit verhelpt want een nieuw spel kopen dat niet werkt is niet tof :)
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    stephid schreef:
    soms komen mijn sims toe op de universiteit, soms ook niet ( dan komt het begin scherm van creeër een huishouden)

    Dat heb ik ook. Ik ben er bijna zeker van dat het aan de sims zelf ligt, want er zijn er 2 bij mij die verdwenen na aankomst op de universiteit, en die twee hadden in hun eerste bezoek problemen om de diplomauitreiking bij te wonen waardoor ze op een niveau nog altijd 'aanwezig' zijn op de universiteit (ze staan in het relatiepanel maar ik vind ze niet fysisch in de stad en kan ze ook niet uitnodigen) Ze zijn wel normaal te bespelen in de thuisbuurt.
  • stephidstephid Berichten: 5
    maart 2013 aangepast
    kvind da echt wel jammer... je koopt een nieuw spel en het gaat niet ?
    ik heb het zonet weer geprobeerd maar lukt nog steeds niet.
    k heb zelfs al is al mn downloads verwijdert maar met of zonder, werken doet het niet.
    andere familie aanmaken heeft ook geen zin want daar heb ik dezelfde problemen mee
  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2013 aangepast
    Is iemand al eens afgestudeerd met volle voortgangsbalk waarna je uiteindelijk toch een onvoldoende krijgt? Best stom, want mijn Sim heeft nu een F voor technologie terwijl ze juist gemaakt is om veel technische dingen te doen.

    Ik vind de beroepen gecombineerd met de studies ook echt flut hoor. Sinds wanneer moet een politieagent nou weer goed zijn in techniek? Kan je toch beter brandweerman van maken, waar techniek echt belangrijk is. Schijnbaar is kunst ook belangrijk voor een kok, en communicatie absoluut niet belangrijk voor een leraar.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top