Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Studententijd: Bugs & Problemen

Reacties

  • vang6299vang6299 Berichten: 5
    maart 2013 aangepast
    Heb precies het zelfde probleem als een aantal van jullie, wanneer ik mijn sims vanaf mijn familie in mijn normale buurt naar de campus/ uni stuur, nadat hij geladen is is van mijn familie geen spoort te bekennen...
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    EvaLisa schreef:

    Ik heb zelf ook les van de 'Missing Texture' bij het maken van schetsen. Ga morgen meteen proberen om die bestanden te verwijderen, hopelijk werkt het!
    Bij mij heeft het geholpen!
    vang6299 schreef:
    Heb precies het zelfde probleem als een aantal van jullie, wanneer ik mijn sims vanaf mijn familie in mijn normale buurt naar de campus/ uni stuur, nadat hij geladen is is van mijn familie geen spoort te bekennen...
    Daar heb ik ook nog geen oplossing voor gevonden. Ik porbeerde het bij mijn andere huishouden (ouders en zussen van de Groentjes waar ik het probleem voor het eerst had, misschien onbelangrijk maar misschien ook niet)
    Dus ik probeerde het met een andere sim die nog niet eerder naar de universiteit is gegaan. Dat werkte prima, nu ben ik op de campus alleen staat er bij mijn relaties die twee Groentjes waar ik eerder het probleem bij had niet gemarkeerd, dus aanwezig in de wereld waar ik me bevind. Alleen vind ik ze niet terug, als ik ze uitnodig via de telefoon reset mijn sim. Ook de moeder van mijn sim staat in dat relatiepanel als aanwezig op de universiteit, terwijl zij normaal thuis zwanger is van het elfde kind. Ook haar heb ik nog niet fysiek aanwezig gezien op de campus.
  • RoomsausjuhRoomsausjuh Berichten: 106 Koddige Kleuter
    maart 2013 aangepast
    Mijn roosters zijn leeg :( Dus er komt op geen enkele dag in de week een voortgangsbalk en er kan ook niet gestudeerd worden. Ze gaat niet naar colleges oid.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2013 aangepast
    ^^ Dat is een lastig probleem, daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.

    ^ Dat is volgens mij het gevolg van een download.

    Some angels choose fur instead of wings
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    maart 2013 aangepast
    Ik weet niet of het werkt maar voor degene die last hebben van een opstopping in een gebouw:
    Ik heb het ooit met bridgeport gehad dat ik een opstopping steeds had voor een lift in zo'n groot gebouw, toen heb ik de code testingcheats enabled true gedaan(weet ff niet of het hoofdletters moeten zijn) en met move objects on geprobeerd de lift te verplaatsen/nieuwe lift erin. Ik denk dat in het geval van de universiteit het mischien helpt om de deur waar de opstopping is te vervangen of er 1 bij te plaatsen.
    Hoop dat dit werkt.

    Zelf ben ik nog niet verder gekomen dan CAS en mn buroblad, ga vandaag kijken of ik ook naar de universiteit kan komen. :D
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    maart 2013 aangepast
    DygPlayer schreef:
    Subject696 schreef:
    ik weet niet of andere mensen dit hebben of dat het hoort maar mijn studenten prestatie gaat naar bennen als mijn sim niet naar de les gaat of met zijn schets boekje bezig is, en het gaat sneller om laag dan dat ik het om hoor gaat als ik slaap of eet ben ik al veder naar beneden dan dat ik eerst foor dat ik studeerde en naar de les ging is daar een oplossing voor?
    want zou ik nooit kunnen presteren want als het spel het wil moet ik mijn sim met cheats laten slagen en dat wil ik niet
    Ik heb een kleine mod gemaakt waarmee de terugval in de studieprestaties wordt stopgezet. Voor het overige past hij het spel niet aan, dus als je PC bijvoorbeeld ineens ontploft ligt dat niet aan deze mod.. ehm, nou, in ieder geval ben ik er tamelijk zeker van dat het niet aan deze mod ligt :-)

    Ik weet nog niet hoelang ik hem beschikbaar kan houden op deze URL, maar voor wie hem wil proberen:
    NoAcademicDecay

    Kun je deze nog eens online zetten? Dan ga ik hem uitproberen. Op je url doet hij het niet meer.
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    Deborah schreef:
    Net als xTurtly heb ik ook geen voortgangsbalk, dus geen idee hoe mijn sim er voor staat.

    Heel veel problemen van de vorige pagina worden trouwens veroorzaakt door mods en/of downloads van derden.
    Schakel die eens uit.
    Je krijgt die balk pas op maandag, als je de eerste les hebt bijgewoond. In het weekend moet je doorgaans niet studeren.



    'Bug' opgelost. Zodra ze in de les zaten verscheen de voortgangsbalk ;)
    Ik was een beetje ongeduldig, haha!
  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    Ik ben nu voor de tweede keer terug naar de univeristeit. En dit keer verliep het allemaal veel soepeler..

    Mijn voortgangsbalk verdween in het weekend na de eerste week les.. dat had ik de eerste keer niet namelijk.. toen liep die gewoon helemaal leeg.

    Ik kom ook veel gemakkelijker de gebouwen in als de eerste keer..
  • DygPlayerDygPlayer Berichten: 39
    maart 2013 aangepast
    MissyEefje schreef:
    DygPlayer schreef:
    Subject696 schreef:
    ik weet niet of andere mensen dit hebben of dat het hoort maar mijn studenten prestatie gaat naar bennen als mijn sim niet naar de les gaat of met zijn schets boekje bezig is, en het gaat sneller om laag dan dat ik het om hoor gaat als ik slaap of eet ben ik al veder naar beneden dan dat ik eerst foor dat ik studeerde en naar de les ging is daar een oplossing voor?
    want zou ik nooit kunnen presteren want als het spel het wil moet ik mijn sim met cheats laten slagen en dat wil ik niet
    Ik heb een kleine mod gemaakt waarmee de terugval in de studieprestaties wordt stopgezet. Voor het overige past hij het spel niet aan, dus als je PC bijvoorbeeld ineens ontploft ligt dat niet aan deze mod.. ehm, nou, in ieder geval ben ik er tamelijk zeker van dat het niet aan deze mod ligt :-)

    Ik weet nog niet hoelang ik hem beschikbaar kan houden op deze URL, maar voor wie hem wil proberen:
    NoAcademicDecay

    Kun je deze nog eens online zetten? Dan ga ik hem uitproberen. Op je url doet hij het niet meer.
    Zie je geen download knop onder de tekst "geen voorbeeld beschikbaar"? Bij mij doet die knop het namelijk gewoon.

    Een andere plek waar je hem kunt vinden is: NoAcademicDecay. Ik weet niet hoe spelers in het algemeen bestanden beschikbaar stellen voor anderen, dus als je een tip hebt over een veelgebruikte site waarop je bestanden kunt delen dan hoor ik dat graag!
  • vang6299vang6299 Berichten: 5
    maart 2013 aangepast
    Ik heb ent gemerkt dat de verjaardags/bruilofts taart foetsie is.. Normaal staat hij bij buitenspullen en buiten koken maar hij is op het moment onvindbaar..
  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2013 aangepast
    @ DygPlayer: goed van je joh :) Fijn om te zien dat je het probleem hebt kunnen oplossen. Ikzelf heb geen last van deze bug maar wel goed dat je de oplossing deelt :) Een hele bekende en grote website om modificaties voor De Sims te delen is Mod The Sims, daar kan je hem eventueel op zetten :)

    Ik heb ook een probleempje met te laat komen door de drukte voor de deuren. Wat ik ook vervelend vind is dat je sims helemaal geen logisch inzicht hebben van hoe te rijden. Mijn studentenhuis staat tegenover Keiths Komics, en als je die weg naar de studiecentra neemt stopt mijn sim veel en veel te vroeg om het laatste stukje te rennen - super langzaam natuurlijk. Daarna loopt 'ie met een grote boog om de deur heen, naar de andere kant van de kavel, om vervolgens weer naar de deur te lopen en daar klem te zitten tussen de andere Sims.

    Ik vind trouwens ook dat de townies bijzonder slordig zijn in henzelf onderhouden. Ik weet niet of ze weten waar een WC voor dient, maar stop met het onderzeiken van openbare kavels of mijn studentenhuis!
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Ritchie schreef:
    Ik heb ook een probleempje met te laat komen door de drukte voor de deuren. Wat ik ook vervelend vind is dat je sims helemaal geen logisch inzicht hebben van hoe te rijden. Mijn studentenhuis staat tegenover Keiths Komics, en als je die weg naar de studiecentra neemt stopt mijn sim veel en veel te vroeg om het laatste stukje te rennen - super langzaam natuurlijk. Daarna loopt 'ie met een grote boog om de deur heen, naar de andere kant van de kavel, om vervolgens weer naar de deur te lopen en daar klem te zitten tussen de andere Sims.

    Ik vind trouwens ook dat de townies bijzonder slordig zijn in henzelf onderhouden. Ik weet niet of ze weten waar een WC voor dient, maar stop met het onderzeiken van openbare kavels of mijn studentenhuis!


    Helemaal akkoord! Hopelijk komt er een nieuwe patch waarin ze sims de kortste weg laten nemen en townies niet meer zo humeurig zijn! Dat van die deuren is op te lossen met restrictbuildbuyinbuildings off - het gebouw van de studentenvakbond kan je zo aanpassen, ik heb er 2x dubbele deuren ingestoken en sindsdien nooit nog drukte gehad aan de deuren.
    Er zou ook eens een cheat mogen komen om de behoeften van de townies te bepalen, zoals makeALLhappy in plaats van enkel je eigen huishouden.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Deborah schreef:
    ^^ Dat is een lastig probleem, daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.
    Daarom dat ik denk dat het aan mijn familie zelf kan liggen, lang met dezelfde familie in dezelfde buurt spelen brengt vaak problemen met zich mee, dan sluipen er doorheen de generaties bugs in sommige sims of delen van je familie heb ik al gemerkt.
  • Bijl19Bijl19 Berichten: 20
    maart 2013 aangepast
    sinds dat ik nu studententijd heb geinstaleerd heb ik problemen met de carriere stylen.
    Ik kan wel het haar en make up aan passen maar de kleding wil maar niet verschijnen :?
  • redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    maart 2013 aangepast
    Bijl19 schreef:
    sinds dat ik nu studententijd heb geinstaleerd heb ik problemen met de carriere stylen.
    Ik kan wel het haar en make up aan passen maar de kleding wil maar niet verschijnen :?

    Volgens mij was deze bug al voor studententijd. Ik weet alleen niet of dit met bovennatuurlijk of met een update was gekomen. Als je op het forum kijkt zie je dat hier al meerdere spelers last van hadden/hebben. Er is geloof ik nog geen oplossing voor.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2013 aangepast
    Stephanie024 schreef:
    Ik ben nu voor de tweede keer terug naar de univeristeit. En dit keer verliep het allemaal veel soepeler..

    Mijn voortgangsbalk verdween in het weekend na de eerste week les.. dat had ik de eerste keer niet namelijk.. toen liep die gewoon helemaal leeg.

    Ik kom ook veel gemakkelijker de gebouwen in als de eerste keer..

    Bij mij ging het nu ook soepeler, totdat mijn sim weer in de normale wereld kwam en op zo'n zomer festival arriveerde.
    Spel liep compleet vast.
    Heb 'm moeten afsluiten via taken.
    Jammer hoor.

    Some angels choose fur instead of wings
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Deborah schreef:

    Bij mij ging het nu ook soepeler, totdat mijn sim weer in de normale wereld kwam en op zo'n zomer festival arriveerde.
    Spel liep compleet vast.
    Heb 'm moeten afsluiten via taken.
    Jammer hoor.
    Hopelijk heb je je game gesaved? Regelmatig saven is een goede zaak, ook al heb je de indruk dat het soepel loopt. (Ik trap er zelf ook nog veel in hoor, alles gaat vlot en opeens ben je drie dagen verder zonder te saven en loopt het vast, VRESELIJK!)
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    Daarom dat ik denk dat het aan mijn familie zelf kan liggen, lang met dezelfde familie in dezelfde buurt spelen brengt vaak problemen met zich mee, dan sluipen er doorheen de generaties bugs in sommige sims of delen van je familie heb ik al gemerkt.
    Er schoot me net iets te binnen. Toen ik de eerste maal op de universiteit was met mijn twee groentjes, kregen zij op het eind een 'afscheidsceremonie' in het stadion. Daar was een enorme drukte aan de deuren + het duurde EEUWEN eer ze hun kleding aanhadden. Het duurde zolang dat mijn tijd om was en ik terug naar mijn buurt ging (ze hadden nog hun gewone kleren aan). Voor de ceremonie was de moeder uit mijn thuisbuurt uitgenodigd. Dat verklaart misschien waarom ze er nog steeds rondspoken? Nog één semester en mijn sim is afgestudeerd, hopelijk gaat dan alles weer normaal!
  • Bijl19Bijl19 Berichten: 20
    maart 2013 aangepast
    redhead0966 schreef:
    Bijl19 schreef:
    sinds dat ik nu studententijd heb geinstaleerd heb ik problemen met de carriere stylen.
    Ik kan wel het haar en make up aan passen maar de kleding wil maar niet verschijnen :?

    Volgens mij was deze bug al voor studententijd. Ik weet alleen niet of dit met bovennatuurlijk of met een update was gekomen. Als je op het forum kijkt zie je dat hier al meerdere spelers last van hadden/hebben. Er is geloof ik nog geen oplossing voor.


    Ik had voor studententijd er geen last van dus wel heel raar dat het nu er in een keer is.
    vandaar dat ik het nu pas meld :lol:
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    maart 2013 aangepast
    DygPlayer schreef:
    MissyEefje schreef:
    DygPlayer schreef:
    Subject696 schreef:
    ik weet niet of andere mensen dit hebben of dat het hoort maar mijn studenten prestatie gaat naar bennen als mijn sim niet naar de les gaat of met zijn schets boekje bezig is, en het gaat sneller om laag dan dat ik het om hoor gaat als ik slaap of eet ben ik al veder naar beneden dan dat ik eerst foor dat ik studeerde en naar de les ging is daar een oplossing voor?
    want zou ik nooit kunnen presteren want als het spel het wil moet ik mijn sim met cheats laten slagen en dat wil ik niet
    Ik heb een kleine mod gemaakt waarmee de terugval in de studieprestaties wordt stopgezet. Voor het overige past hij het spel niet aan, dus als je PC bijvoorbeeld ineens ontploft ligt dat niet aan deze mod.. ehm, nou, in ieder geval ben ik er tamelijk zeker van dat het niet aan deze mod ligt :-)

    Ik weet nog niet hoelang ik hem beschikbaar kan houden op deze URL, maar voor wie hem wil proberen:
    NoAcademicDecay

    Kun je deze nog eens online zetten? Dan ga ik hem uitproberen. Op je url doet hij het niet meer.
    Zie je geen download knop onder de tekst "geen voorbeeld beschikbaar"? Bij mij doet die knop het namelijk gewoon.

    Een andere plek waar je hem kunt vinden is: NoAcademicDecay. Ik weet niet hoe spelers in het algemeen bestanden beschikbaar stellen voor anderen, dus als je een tip hebt over een veelgebruikte site waarop je bestanden kunt delen dan hoor ik dat graag!

    Dankjewel! Ik ga hem morgen proberen. Bij die eerste kreeg ik dat het bestand niet leesbaar was.

    Ik heb denk ik wel een natuurlijke oplossing voor dit probleem, zoals een eerdere forummer al zei: je moet op de maandag gewoon heel hard studeren en dan zorgen dat die prestatiemeter bijna helemaal vol is. Wat ik dan deed was gewoon de rest van de week colleges volgen en verder niks qua studeren, en de meter bleef gewoon nagenoeg vol (cijfer 9/10). Ik had ook het idee dat als je gewoon zo min mogelijk op dat tabblad drukt waar die meter instaat, hij zeg maar gewoon 'uitgeschakeld' is, dus niet meer structureel afneemt. Maar misschien is dat maar mijn gevoel.
  • shinishiXannashinishiXanna Berichten: 207
    maart 2013 aangepast
    ik heb een aantal problemen,
    1. kan de tas niet openen voor de straatgrafiti enzo.
    2. ik kan nergens kruiden vinden en als ik ze met de cheat buydebug in de wereld plaats, kan ik ze alleen in mijn invetaris slepen.
    3. kan bepaalde objecten niet gebruiken als ik aan het studeren ben op school.( je hebt bij lichaamskennis ofzo een bepaalde machine waar je eigenlijk interacties op moet kunnen uitvoeren zoals experimenten maar ik kan die niet aan klikken.)
  • xNoukxNouk Berichten: 380 Pittige Puber
    maart 2013 aangepast
    Ik heb zojuist een (test)sim aangemaakt en natuurlijk meteen naar de universiteit gegaan. Ze komt daar aan, tijd om óf een studentenhuis óf een huisje te gaan huren. Nou Ik een (denk ik) leuk studentenhuis gekozen, er op geklikt voor 'huren' gekozen. Maar verder kan ik niets. Ook niet als ik een ander studentenhuis of huisje kies. Ik kan nu dus niet spelen. Als ik dan naar het optiemenu ga om af te sluiten, staat er niets van afsluiten oid. Alleen de opties en lessen. Ik zit daar vast, zeg maar. Jammer hoor. :cry:


    EDIT: Deze ochtend toch weer TS3 opgestart, en nu doet ie het wel :O
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2013 aangepast
    @ shinishiXanna ,
    Dat kon ik de eerste keer van spelen ook niet.
    De tweede keer kreeg ik rebel reputatie, en toen kreeg ik ook dat tasje in mijn inventaris.
    En toen kon het wel.

    Some angels choose fur instead of wings
  • chibi_herbivorechibi_herbivore Berichten: 2
    maart 2013 aangepast
    funflora schreef:
    Ik heb het uitbreidingspakket daarstraks gekocht en geïnstalleerd. Het start op, tot het moment dat ik een familie/buurt moet kiezen en dan komt er te staan: gamedisk niet gevonden. steek sims 3 studententijd in de drive.
    Die steekt echter in.

    Ik heb een redelijk nieuwe mac, heb al mijn sims op nieuw geïnstalleerd, mijn mac opnieuw opgestart... niets helpt.
    Kan iemand mij helpen a.u.b.?

    Ik heb net hetzelfde probleem! zeker 20 keer na elkaar geprobeerd, en nog altijd niet kunnen spelen. Ik heb een mail gestuurd naar de customer service, hopelijk ligt het aan het spel en kunnen ze het oplossen in een volgende patch.
  • thirza_1994thirza_1994 Berichten: 1
    maart 2013 aangepast
    Hallo allemaal!

    Ik heb een blog gemaakt in sims en die is nu 5 sterren dus ik wil hem graag verkopen, maar dit lukt me niet.
    Ik krijg wel steeds een melding dat ik een aanbieding heb gehad om hem te kopen, maar ik kan dat nergens terug vinden en weet niet waar ik hem nou moet verkopen.
    Weet iemand hoe dit moet?
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Iedere keer mijn sim terugkomt van campus, zitten er een heleboel rekeningen in de inventaris, waar ik verder geen interacties mee heb?
  • FemmelaaFemmelaa Berichten: 2
    maart 2013 aangepast
    Ik krijg geen lesrooster te zien. Ik heb studententijd al twee keer verwijderd met revo en alles op geschoond met CCleaner maar ik krijg geen lesrooster te zien. Behalve de officiële buurten heb ik geen downloads in mijn spel dus daar kan het niet aan liggen.

    Iemand advies?
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Femmelaa schreef:
    Ik krijg geen lesrooster te zien. Ik heb studententijd al twee keer verwijderd met revo en alles op geschoond met CCleaner maar ik krijg geen lesrooster te zien. Behalve de officiële buurten heb ik geen downloads in mijn spel dus daar kan het niet aan liggen.

    Iemand advies?
    Bij velen loopt het spel pas soepel bij de tweede of derde keer ze sims naar de universiteit sturen. Probeer haar één semester daar te houden, laat ze terugkeren naar huis en dan opnieuw inschrijven. Hopelijk lukt dat.
  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2013 aangepast
    funflora schreef:
    Ik heb het uitbreidingspakket daarstraks gekocht en geïnstalleerd. Het start op, tot het moment dat ik een familie/buurt moet kiezen en dan komt er te staan: gamedisk niet gevonden. steek sims 3 studententijd in de drive.
    Die steekt echter in.

    Ik heb net hetzelfde probleem! zeker 20 keer na elkaar geprobeerd, en nog altijd niet kunnen spelen. Ik heb een mail gestuurd naar de customer service, hopelijk ligt het aan het spel en kunnen ze het oplossen in een volgende patch.

    *Edit* Dit probleem lijkt te zijn opgelost. Aangezien de oplossing niet helemaal 100% toegestaan was toch maar verwijderd :)
  • altjeuh95altjeuh95 Berichten: 34
    maart 2013 aangepast
    Als ik meerdere sims uit mijn stad naar de unief stuur dan geraak ik tot aan de unief maar kan ik niet met die geselecteerde sims spelen.. Dan kom ik gewoon op de universiteitsstad en staat er daar huishouden creëren, huishouden verhuizen,..

    Kan je gewoon niet met meerdere sims in de universiteitsstad spelen of is het een fout?
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top