Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Studententijd: Bugs & Problemen

«13456
RobinBoorsmaRobinBoorsma Berichten: 45
Heb jij al problemen met The Sims 3 Studententijd? Post hier je klacht of probleem duidelijk zodat EA er iets mee kan.

Het is nu nog de eerste release dus heb begrip dat het niet in een keer goed is.

Voorbeeld wat je kan vertellen om het duidelijk te maken:
Wat gebeurt er:
Wat doe je als datgene gebeurt:
Krijg je foutcodes of errors:
Eigen omschrijving:

Iets anders is uiteraard ook goed, als het maar duidelijk is.

Reacties

  • johannatjejohannatje Berichten: 22
    maart 2013 aangepast
    hallo,ik heb hem net eventjes gespeeld maar krijg bij het
    opslaan achter elkaar foutcode 12.
    Daar heb ik nog nooit eerder last van gehad.
  • poletjeepoletjee Berichten: 431
    maart 2013 aangepast
    johannatje schreef:
    hallo,ik heb hem net eventjes gespeeld maar krijg bij het
    opslaan achter elkaar foutcode 12.
    Daar heb ik nog nooit eerder last van gehad.
    Hoi!

    Ik kan je waarschijnlijk daarmee helpen! :D
    Wat je moet doen is dit:
    Opties
    > en dan i.p.v Opslaan, moet je Opslaan Als doen.

    Als het goed is werkt hij dan wel :D

    Succes!

    XXXX Miranda
  • johannatjejohannatje Berichten: 22
    maart 2013 aangepast
    poletjee schreef:
    johannatje schreef:
    hallo,ik heb hem net eventjes gespeeld maar krijg bij het
    opslaan achter elkaar foutcode 12.
    Daar heb ik nog nooit eerder last van gehad.
    Hoi!

    Ik kan je waarschijnlijk daarmee helpen! :D
    Wat je moet doen is dit:
    Opties
    > en dan i.p.v Opslaan, moet je Opslaan Als doen.

    Als het goed is werkt hij dan wel :D

    Succes!

    XXXX Miranda


    dank je,zal het even proberen straks.
  • lau120lau120 Berichten: 2
    maart 2013 aangepast
    ik heb net studententijd geinstaleerd maar nu heb ik een probleem. ik kan niet meer interacten met aner esims. ik kan niet eens op mijn eigen sim klikken.
    help mij plz
  • funflorafunflora Berichten: 2
    maart 2013 aangepast
    Ik heb het uitbreidingspakket daarstraks gekocht en geïnstalleerd. Het start op, tot het moment dat ik een familie/buurt moet kiezen en dan komt er te staan: gamedisk niet gevonden. steek sims 3 studententijd in de drive.
    Die steekt echter in.

    Ik heb een redelijk nieuwe mac, heb al mijn sims op nieuw geïnstalleerd, mijn mac opnieuw opgestart... niets helpt.
    Kan iemand mij helpen a.u.b.?
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Ik had vaak last van uitvallen ('sims werkt niet meer') maar sinds studententijd is mijn spel niet één keer uitgevallen! Daar ben super gelukkig mee! Het enige dat ik tot nog toe heb gevonden is deze:
    screenshot306y.jpg
  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    1. Mijn sim komt vast te zitten in de deuren van universiteits gebouwen omdat iedereen erin of eruit wilt! Zo kom ik iedere keer te laat voor de lessen!

    2. Ik krijg lege popups waar de meldingen altijd in komen te staan. Dan hebben ze wel tekst en dan hebben ze weer geen tekst!

    3. Als sim bevriend wordt met iemand en dan beste vriend word krijg ik de melding dat ik romantische relatie ben aangegaan. Maar er is niets gebeurd waardoor dit kan. Ik krijg dan ook de reputatie stout als ik een relatie heb en dit loopt dan weer op tot vreemdganger! Maar ik heb maar 1 relatie en de andere zijn gewoon beste vrienden!

  • patricialala3patricialala3 Berichten: 3
    maart 2013 aangepast
    lau120 schreef:
    ik heb net studententijd geinstaleerd maar nu heb ik een probleem. ik kan niet meer interacten met aner esims. ik kan niet eens op mijn eigen sim klikken.
    help mij plz

    Ik had dat ook. In je mapje 'mods'Packages' zit een download die deze bug veroorzaakt. Ik weet niet welke maar heb het hele mapje maar even weggehaald. Nu maar wachten op nieuwe updates van die mods.
  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    en dan heb ik probleem nummer 4!

    Mijn sim kan niet naar de les. als ik op het knopje druk om naar de les te gaan zegt hij u heeft nu geen les kijk in het lesrooster voor meer informatie. en dan kijk ik in het lesrooster en heeft ze gewoon les.

    Nu staat er ook je spijbelt! maar ik krijg het niet voor elkaar om de sim naar de les te sturen!

    Waarom geven ze altijd spellen uit die nog zoveel problemen bevat?! Je betaald je scheel en het werkt niet eens voldoende!
  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    Probleem 5:

    Studeren? Feestje? of vrienden maken? dat gaat bij mij niet eens lukken! Mijn sim is na een dag les zo uitgeput dat ik meteen naar bed moet zodra ik thuis kom..

    Zo blijft er geen tijd over om te studeren, te feesten of om vrienden te maken!

    Zelfs geen tijd om fatsoenlijk te eten!
  • Smolly89Smolly89 Berichten: 10
    maart 2013 aangepast
    Ik heb steeds een leeg lesrooster. Eerst had ik geen voortgangsbalk, maar die verscheen ineens wel in beeld en werkt. Maar mijn sim kan dus niet naar lessen, want volgens het rooster heeft ze geen lessen.
    Al met een nieuw spel, in andere wereld, begonnen, maar het probleem blijft :(
  • simsermansimserman Berichten: 290
    maart 2013 aangepast
    De mobiel van mijn Sim blijft maar rinkelen, er is echter geen interactie met mijn mobiel waarbij staat 'Mobiel opnemen'. Kan iemand me helpen? :(
  • Stephanie024Stephanie024 Berichten: 99
    maart 2013 aangepast
    Probleem 6:

    Vaardigheidsbalk van universiteit blijft maar leeglopen,
    Als ik maar even niet studeer blijft die balk leeg lopen!
    Ik krijg het niet voor elkaar om hem te vullen met alleen lessen.
    Vanwege probleem 5 geen tijd om te studeren! Dus als ik slaap loopt die balk weer leeg!

    Is dit de bedoeling of wat? vind het zwaar vervelend dat die balk leegloopt als je niet in de les bent! Hij zou moeten leeglopen als je spijbelt vind ik!
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    maart 2013 aangepast
    ninapruts schreef:
    Ik had vaak last van uitvallen ('sims werkt niet meer') maar sinds studententijd is mijn spel niet één keer uitgevallen! Daar ben super gelukkig mee! Het enige dat ik tot nog toe heb gevonden is deze:
    screenshot306y.jpg
    Een aantal mensen hadden daar toen ook last van met De Sims 3 Ambities. Toen hielp het om de cachebestanden opnieuw aan te laten maken. Deze bestanden kan je verwijderen:
    CASPartCache.package
    CompositorCache.package
    ScriptCache.package
    SimCompositorCache.package

    De bestanden kan je bij standaardinstallatie hier vinden: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims 3
    Ze worden opnieuw aangemaakt zodra je De Sims 3 weer start.
  • BlondjeeBlondjee Berichten: 1
    maart 2013 aangepast
    Ik heb een probleem met mijn takenbalk, soms loopt hij ineens vast en flipt heel de takenbalk, dan komen er dingen vast te staan of heel veel dingen bij te staan.
    Nu wilde ik naar de universiteit verhuizen en koos ik een studentenhuis uit en vervolgens kan ik dus niet op het vinkje klinken .. Op de een of andere manier loopt hij daarop vast. Maar ik kan nu ook mijn spel niet op slaan .. Help !
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Stephanie: zo te horen heb je dringend nood aan de testingcheatsenabled true-cheat! Mijn behoeften staan op de universiteit op statisch, zodat er genoeg tijd is om te studeren en feesten. Zo is je probleem met het leeglopende balkje meteen opgelost; als je even goed doorstudeert en je hem helemaal groen hebt gekregen, volstaat het de rest van de week enkel de lessen bij te wonen en hoef je niet meer te studeren. Tijd om te feesten dus!

    Het eerste probleem dat je beschreef heb ik gisteren zelf even gehad, maar dat was rap opgelost door ze in het gebouw te transporteren (ook met deze testingcheatsenabled true-cheat). Het is inderdaad wel vervelend dat alle andere sims buiten jouw huishouden dan in de knoei staan tussen die deuren, maar een les duurt ook maar twee simuurtjes dus ze gaan er gauw weer allemaal vandoor.

    Bedankt Nefje, ga ik doen zodra ik eens opnieuw opstart!
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    maart 2013 aangepast
    Stephanie024 schreef:
    Probleem 6:

    Vaardigheidsbalk van universiteit blijft maar leeglopen,
    Als ik maar even niet studeer blijft die balk leeg lopen!
    Ik krijg het niet voor elkaar om hem te vullen met alleen lessen.
    Vanwege probleem 5 geen tijd om te studeren! Dus als ik slaap loopt die balk weer leeg!

    Is dit de bedoeling of wat? vind het zwaar vervelend dat die balk leegloopt als je niet in de les bent! Hij zou moeten leeglopen als je spijbelt vind ik!

    Ja, ik heb dat ook. Maakt het spel wel een stuk minder leuk.
  • funflorafunflora Berichten: 2
    maart 2013 aangepast
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    maart 2013 aangepast
    Ik mis ook de voortgangsbalk bij het studeren. Of het irritant is, of dat hij 'onzichtbaar' is, geen idee. Zoveel tijd heb ik nog niet gehad om het te spelen :P
  • Subject696Subject696 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    maart 2013 aangepast
    ik weet niet of andere mensen dit hebben of dat het hoort maar mijn studenten prestatie gaat naar bennen als mijn sim niet naar de les gaat of met zijn schets boekje bezig is, en het gaat sneller om laag dan dat ik het om hoor gaat als ik slaap of eet ben ik al veder naar beneden dan dat ik eerst foor dat ik studeerde en naar de les ging is daar een oplossing voor?
    want zou ik nooit kunnen presteren want als het spel het wil moet ik mijn sim met cheats laten slagen en dat wil ik niet
  • Destiny25981Destiny25981 Berichten: 7
    maart 2013 aangepast
    Als k mijn. Sims vanaf de gewone buurt stuurt om t studeren
    Dan k haar nergens vinden in de studenten buurt heel raar
    Moet k een nieuwe sims aanmaken terwijl k best wel goeie studiebeurs had ontvangen
    Weet iemand een oplossing er voor?
  • femkebfemkeb Berichten: 1
    maart 2013 aangepast
    Ik heb ook problemen bij het opslaan, code 12. En mijn sims vallen constant uit en ik krijg steeds de melding dat ze niet meer werken.
    Ik heb zoals hiervoor gezegd die bestanden te verwijderen, maar die staan er bij gewoon niet bij...

    Please help, want zo spelen is echt niet fun!
  • floortje96floortje96 Berichten: 68
    maart 2013 aangepast
    Als je maar heel kort slaapt onder de les wordt de energiebalk heel snel groen.
    Zo kan je toch energie genoeg hebben om te feesten, studeren en vrienden te maken :)
  • ConsignToOblivionConsignToOblivion Berichten: 1
    maart 2013 aangepast
    1. Bij mij blijft de klok regelmatig stilstaan, maar de sims blijven wel bewegen en doorgaan met hun bezigheden waardoor je dus niet weet wanneer ze naar de les moeten e.d.

    2. Daarnaast zijn ze ook constant te laat in de les omdat er veel sims voor het gebouw staan waardoor ze niet naar binnen kunnen (dan staan ze dus gedurende de hele les buiten... dit schiet écht niet op). Ze komen sowieso vaak te laat omdat het spel niet echt soepeltjes loopt in dit aspect (vind ik). Uit zichzelf gaan ze gewoon niet op tijd op weg, en onderweg worden ze vaak opgehouden.

    3. Wanneer ze uitgenodigd worden voor een feestje en ik op "attend party" druk op het pop-up scherm (in de rechterbovenhoek) verdwijnt de actie meteen weer.

    4. De prestatiebalk loopt ook leeg wanneer ze slapen o.i.d. geen idee of dit hoort, maar het is in ieder geval knap vervelend.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2013 aangepast
    Net als xTurtly heb ik ook geen voortgangsbalk, dus geen idee hoe mijn sim er voor staat.

    Heel veel problemen van de vorige pagina worden trouwens veroorzaakt door mods en/of downloads van derden.
    Schakel die eens uit.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    maart 2013 aangepast
    Mijn sim was aan het studeren via haar nieuwe telefoon. en toen ging hij af. en nu blijft hij rinkelen. als ik dadelijk thuis ben ga ik proberen om resetsim te gebruiken.. anders kan ik mn hele familie weer weggooien... =_=
    dkwaftw6r785.jpg
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Deborah schreef:
    Net als xTurtly heb ik ook geen voortgangsbalk, dus geen idee hoe mijn sim er voor staat.

    Heel veel problemen van de vorige pagina worden trouwens veroorzaakt door mods en/of downloads van derden.
    Schakel die eens uit.
    Je krijgt die balk pas op maandag, als je de eerste les hebt bijgewoond. In het weekend moet je doorgaans niet studeren.
    Elinee321 schreef:
    Mijn sim was aan het studeren via haar nieuwe telefoon. en toen ging hij af. en nu blijft hij rinkelen. als ik dadelijk thuis ben ga ik proberen om resetsim te gebruiken.. anders kan ik mn hele familie weer weggooien... =_=
    Je hoeft je familie niet te verwijderen hoor! Bij mij ging het over door mn sim van outfit te laten veranderen. Laat haar enkele acties doen zoals zich wassen of een andere outfit aantrekken. Als dat niet werkt zou ik mijn huishouden opslaan in het huishoudendepot, verwijderen en opnieuw plaatsen.

    AAN IEDEREEN die last hebben van een leeglopende voortgangsbalk: studeer op maandag (bij start van de lessen) enkele keren met computer en handboek (en hard studeren! niet licht of normaal). Gebruik ook je vakspecifiek voorwerp. Doe dat alles tot je balk helemaal groen is. Vanaf dan zou je de hele week zoet moeten zijn. Enkel donderdag voor je examens moet je nog wat extra studeren. Zijn je sims niet gelukkig genoeg om te studeren op maandag en donderdag? Gebruik dan éénmalig de cheat testingcheatsenabled true, zodat je kan werken aan je voortgangsbalk en de rest van de week vrij hebt om te feesten. Mijn sims hebben toch allemaal een 10 als eindcijfer.
  • ninaprutsninapruts Berichten: 630
    maart 2013 aangepast
    Nu heb ik een heel vervelend probleem! Ik schrijf 2 sims in voor te gaan studeren, ze moeten elk nog 6 studiepunten slagen om hun graad te halen, ze stappen in de verhuiswagen, het spel laadt zich naar de campus en daar aangekomen krijg ik niet de vraag in welk huis ik ze wil laten wonen, maar krijg ik het beginscherm waar ik kan kiezen om zelf een huishouden te creëren, één te verhuizen of één te kiezen. En van mijn familie Groentje (zo heten ze) geen spoor :(
    Ik ben terug naar het hoofdmenu gegaan zonder te saven, en probeer het opnieuw maar kreeg weer hetzelfde voor! Wat nu?
  • DygPlayerDygPlayer Berichten: 39
    maart 2013 aangepast
    Subject696 schreef:
    ik weet niet of andere mensen dit hebben of dat het hoort maar mijn studenten prestatie gaat naar bennen als mijn sim niet naar de les gaat of met zijn schets boekje bezig is, en het gaat sneller om laag dan dat ik het om hoor gaat als ik slaap of eet ben ik al veder naar beneden dan dat ik eerst foor dat ik studeerde en naar de les ging is daar een oplossing voor?
    want zou ik nooit kunnen presteren want als het spel het wil moet ik mijn sim met cheats laten slagen en dat wil ik niet
    Ik heb een kleine mod gemaakt waarmee de terugval in de studieprestaties wordt stopgezet. Voor het overige past hij het spel niet aan, dus als je PC bijvoorbeeld ineens ontploft ligt dat niet aan deze mod.. ehm, nou, in ieder geval ben ik er tamelijk zeker van dat het niet aan deze mod ligt :-)

    Ik weet nog niet hoelang ik hem beschikbaar kan houden op deze URL, maar voor wie hem wil proberen:
    NoAcademicDecay
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • EvaLisaEvaLisa Berichten: 149
    maart 2013 aangepast
    Stephanie024 schreef:
    1. Mijn sim komt vast te zitten in de deuren van universiteits gebouwen omdat iedereen erin of eruit wilt! Zo kom ik iedere keer te laat voor de lessen!
    Dit probleem vind ik ook erg vervelend. Door al die opstoppingen kunnen mijn sims niet normaal naar de les.

    Ik heb zelf ook les van de 'Missing Texture' bij het maken van schetsen. Ga morgen meteen proberen om die bestanden te verwijderen, hopelijk werkt het!

    Wat ik zelf ook erg irritant vind, is dat mijn Sim tijdens het voeren van protesten (demonstraties) vaak wordt onderbroken doordat andere Sims een actie ondergaan met mijn Sim. Dit gebeurt ook weleens bij andere willekeurige interacties, zoals het naar de les gaan, of slapen.. Het zou fijn zijn als de interactie van je eigen Sim niet geannuleerd wordt hierdoor.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top