Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

De Sims 3 en Creëer een Wereld: Technische ondersteuning

12346»

Reacties

  • jeaninnexpandajeaninnexpanda Berichten: 9
    februari 2013 aangepast
    er staat altijd je CAW werkt niet, probeer de nieuwe versie, dan had ik de nieuwe versie en het werkt nog niet
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2013 aangepast
    Speel je wel op Windows?

    Zoja, is je spel up to date?

    Zie "gameversie achterhalen" bij de volgende link. Als je game niet up to date is, update je handmatig zoals beschreven: http://simsexpressie.weebly.com/tip-5-handmatig-updaten.html

    Hierna verwijder je CAW, maak eerst een back-up als je al wat gemaakt heb met CAW, en herinstalleer dan opnieuw vanaf deze site.
  • jeaninnexpandajeaninnexpanda Berichten: 9
    maart 2013 aangepast
    ja ik heb windows (7) en ik doe dat altijd van die site om te downloaden maar het werkt nooit
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2013 aangepast
    ik doe dat altijd van die site om te downloaden maar het werkt nooit

    Wees aub duidelijk in wat je me verteld. Wat werkt niet? Wat doe je dan en wat werkt er niet?

    Betekent jouw reactie dat je wel eerst je gameversie hebt gecontroleerd? En dat je game dus niet up to date blijkt?



  • jeaninnexpandajeaninnexpanda Berichten: 9
    maart 2013 aangepast
    ik heb nog nooit een wereld gemaakt en ik snap niet hoe je up-to-date moet doen.
    En ik heb dat al 3x van die site genomen
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2013 aangepast
    ik heb nog nooit een wereld gemaakt en ik snap niet hoe je up-to-date moet doen.
    Dat doe je door CAW te verwijderen en de nieuwste versie te installeren.
    http://simsexpressie.weebly.com/caw-updaten.html
    En ik heb dat al 3x van die site genomen
    Oke, maar is de update ook gelukt? In je vorige bericht geef je namelijk aan dat het nooit lukt.

    Wat is je gameversie?
    Zie "gameversie achterhalen" bij deze link: http://simsexpressie.weebly.com/tip-5-handmatig-updaten.html
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2020 aangepast
    Serienummer werkt niet of kwijt en achterhalen op computer


    Inhoudsopgave
    • Opmerkingen en tips
    • Serienummer werkt niet
    1. Retourgarantie
    2. Serienummer of dvd kwijt
    3. Grote Game Garantie
    • Serienummer achterhalen in Origin
    • Serienummer achterhalen op de computer
    • Contact met EA


    Opmerkingen en tips
    • ​Het serienummer bestaat uit 20 tekens waarbij letters en cijfers worden gecombineerd.
    • Zorg dat je het nummer goed uit het boekje overneemt. Soms lijken bepaalde letters en cijfers op elkaar. Een O kan een 0 blijken te zijn. Een V kan een U blijken te zijn.
    • In de eerdere uitbreidingen (t/m Na Middernacht) staat het serienummer aan de achterkant van het bijgeleverde boekje. In de latere uitbreidingen en accessoires zit er geen boekje meer bij maar een los papiertje waar het serienummer op staat of een dun boekje van 2 blaadjes met het serienummer op de voorkant.
    • Wees zuinig op je dvd en bijbehorende boekje. Ik heb te vaak topics gelezen van mensen die het boekje kwijt zijn en dus ook het serienummer.
    • Maak je serienummer nooit openbaar via bijvoorbeeld het internet (forums, Twitter, etc.).
    • Een game registreer je via Mijn Pagina => Mijn Account => Een game registreren.
    • MAC: zolang het spel nog geïnstalleerd is, kun je het serienummer achterhalen op de computer: Finding your Serial Key using Terminal. ​

    Serienummer werkt niet
    ​Een niet werkend serienummer kan meerdere oorzaken hebben: van een verkeerde print op het boekje tot een verkeerd ingevoerde nummer tot situaties waarbij spelers hun serienummer openbaar hebben gemaakt via het internet (forums, Twitter, etc) waardoor het serienummer gepikt is (zodat mensen illegaal kunnen spelen met dit nummer). Maak je serienummer dus nooit openbaar. Als je op een forum hulp hebt gevraagd met een game, is het voor mensen ook niet nodig om je serienummer te weten om je te kunnen helpen, als ze kunnen helpen. Misschien dat Maxis/EA om het serienummer vraagt wanneer je contact opneemt met EA met het probleem dat het serienummer niet werkt, dat weet ik eigenlijk niet maar ik ga ervan uit dat dit veilig is. ​Controleer altijd eerst of het serienummer juist is ingevoerd. Zorg dat je het nummer goed uit het boekje overneemt. Soms lijken bepaalde letters en cijfers op elkaar. Een O kan een 0 blijken te zijn. Een V kan een U blijken te zijn. Wanneer het nummer echt niet werkt kun je contact opnemen met EA en vragen of je een nieuw serienummer kunt krijgen omdat jouw nummer niet werkt.

    Retourgarantie: boekje kwijt of defecte dvd
    De retour garantie geldt tot 90 dagen na aankoop. Je kunt contact opnemen met EA, je situatie voorleggen en vragen om een nieuw boekje of vragen of je de defecte dvd kunt retourneren. Ik zou eerst even bellen of een e-mail sturen, voordat je iets terugstuurt, om te vragen of je überhaupt gebruik kunt maken van de retour garantie. Als je alleen het boekje kwijt bent, kun je daarom vragen. Je kunt een poging doen als je (net) buiten de retour garantie valt: immers 'nee' heb je, 'ja' kun je krijgen.

    Serienummer of dvd echt kwijt
    • Controleer of je in aanmerking komt voor de retour garantie (zie hierboven).
    • Als je het serienummer nog weet, maar alleen de dvd kwijt bent, dan kun je overstappen op de digitale versie. Dan kun je spelen zonder dvd.
    • Aangezien het spel gestart wordt met de laatst uitgekomen uitbreiding of accessoirespakket wat je ook geïnstalleerd hebt, kun je een accessoires kopen die later is uitgekomen dan jouw laatst uitgekomen en geïnstalleerde pakket. Dan start je het spel namelijk met die dvd. Accessoires zijn goedkoper dan uitbreidingen.

    Grote Game Garantie
    ​Wanneer je een game voor het eerst speelt, verwacht je dat het elke cent waard is. Als je niet tevreden bent, kun je je geld terugvragen. Je kunt volledige games (PC of Mac) van EA en deelnemende derde partijen die je gedownload hebt op Origin terugsturen voor een volledige terugbetaling. Doe je aanvraag binnen 24 uur nadat je de game voor het eerst gespeeld hebt, binnen zeven dagen na aankoop of binnen zeven dagen na release van de game in het geval van een reservering (welk van deze als eerste plaatsvindt). Als je een nieuwe EA-game koopt binnen 30 dagen na de release en je kunt hem niet spelen vanwege technische problemen binnen de invloedssfeer van EA, dan heb je 72 uur om je geld terug te vragen in plaats van 24 uur. Zie Origin Grote Game Garantie voor meer informatie en om een verzoek tot terugbetaling in te dienen.


    Serienummer achterhalen in Origin
    • Login bij je Origin account
    • Klik met de rechtermuisknop op de Gametegel van De Sims 3 voor de Speleigenschappen.
    • Bij het tabblad Algemeen staan de Cd-code oftewel het serienummer.

    49oz142txs01.jpg
    chlftsxeapuq.jpg


    ​Serienummer achterhalen op de computer

    ​Het kan zo zijn dat je De Sims 3 en/of uitbreidingen en accessoires gekocht hebt op dvd en het bijbehorende serienummer kwijt bent. ​Wanneer het spel of aanvullend pakket nog geïnstalleerd is kun je bij Windows het serienummer achterhalen in het register.
    • Open Uitvoeren via [Windows logo] toets + [R].
    • Typ regedit en klik op OK. Bij Windows 10 kun je via de zoekfunctie regedit invullen en zodoende het register openen. Misschien kan dat ook bij Windows 7 maar dat weet ik eigenlijk niet omdat ik bij Windows 7 altijd Uitvoeren gebruikte.
    • De Register-editor opent. Maak voor de zekerheid eerst een back-up als volgt.
    • Selecteer achtereenvolgend Bestand en Exporteren.
    • Geef het bestand een handige naam, bijvoorbeeld Register met de datum erbij. Ik heb een speciale map in Mijn Documenten waar ik back-ups van het register opsla.
    • Klik op Opslaan.
    • Onder de afbeeldingen staat hoe je het serienummer achterhaalt.

    1zh4sj5qwtmi.jpg
    di97gq1p6znw.jpg
    46p8qtn4rxil.jpg


    Register-editor

    2euuy496nlwz.jpg

    Open onderstaande mappen door op het pijltje naast de map te klikken:
    • HKEY_LOCAL_MACHINE
    • SOFTWARE
    Extra stap voor Windows 64 bit: open de map WOW6432Node
    • Electronic Arts
    • Sims
    • The Sims 3
    • ergc
    • Bij Gegevens rechts in het venster staat het serienummer.
    • Herhaal desgewenst de stappen voor andere geïnstalleerde pakketten.

    ok0o7s4d1c7e.jpg


    De mappen hebben een Engelstalige naam terwijl het spel in een andere taal geïnstalleerd kan zijn:
    • De Sims 3 = The Sims 3
    • TS3 Wereldavonturen = The Sims 3 World Adventures
    • TS3 Luxe Accessoires = The Sims 3 High-End Loft Stuff
    • TS3 Ambities = The Sims 3 Ambitions
    • TS3 Supersnelle Accessoires = The Sims 3 Fast Lane Stuff
    • TS3 Na Middernacht = The Sims 3 Late Night
    • TS3 Buitenleven Accessoires = The Sims 3 Outdoor Living Stuff
    • TS3 Levensweg = The Sims 3 Generations
    • TS3 Buurtleven Accessoires = The Sims 3 Town Life Stuff
    • TS3 Beestenbende = The Sims 3 Pets
    • TS3 Slaap- en Badkamer Accessoires = The Sims 3 Master Suite
    • TS3 Showtime = The Sims 3 Showtime
    • TS3 Katy Perry Pakt uit = The Sims 3 Katy Perry's Sweet Treats
    • TS3 Diesel Accessoires = The Sims 3 Diesel Stuff Pack
    • TS3 Bovennatuurlijk = The Sims 3 Supernatural
    • TS3 Jaargetijden = The Sims 3 Seasons
    • TS3 70′s, 80′s en 90′s Accessoires = The Sims 3 70s, 80s & 90s stuff
    • TS3 Studententijd = The Sims 3 University Life
    • TS3 Exotisch Eiland = The Sims 3 Island Paradise
    • TS3 Film Accessoires = The Sims 3 Movie Stuff
    • TS3 Vooruit in de Tijd = The Sims 3 Into the Future

    Post edited by SimLibby on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top